🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸به اسم آزادی، اَسیرَت می کنند!🔸
شیاطین میگویند «انسان آزاد است» و با این آزادی، انسان را بندۀ همه چیز میکنند!! اما انبیاء میگویند: «انسان بنده است» و با این بندگی، او را از بندگی دیگران آزاد میکنند! انبیاء با بندگی، انسان را از بندگیِ مخلوق آزاد میکنند و شیاطین به اسم آزادی، انسان را اسیر همۀ چیزهای پَست میکنند.
انبیاء با بندگی، انسان را از زندان نجات میدهند و شیاطین به اسم آزادی، انسان را زندانی میکنند.
@haerishirazi
#اطلاع_رسانی
🔰 حضور کتاب در خانوادهها
🔸 امام خامنهای: باید جوری بشود که در سبد کالای مصرفی خانوادهها، کتاب یک سهم قابل قبولی پیدا کند و کتاب را بخرند برای خواندن، نه برای تزئین اتاق کتابخانه و نشان دادن به این و آن.
@yaran_khorasan
9.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟢 اخلاص عجیب علامه طباطبایی(ره) از زبان استاد مطهری
🔹۲۴ آبان، سالروز رحلت مرحوم استاد علامه طباطبایی قدّس سرّه
▫️باشگاه استادان معارف اسلامی
:: میزمعارف ااا @mizemaaref
15.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
♻️ با کدام دشمنان مدارا
🔰 حمید رسایی: این با دوم است که آقای پزشکیان از مدارا با دوستان و مروّت با دشمنان سخن میگوید. بار اول پس از این سخن آقای پزشکیان در مجلس، اسماعیل هنیه به شهادت رسید.
سؤال این است که اگر آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است (مروت با دوستان و مدارا با دشمنان) پس چرا پروردگار عالم در قرآن مجید به مسلمین میفرماید که اشداء علی الکفار و رحماء بینهم باشید! واقعا توصیه مدارا با دشمنان چطور با امر اشداء علی الکفار میسازد؟!
آیا منظور شاعر، دوستی و دشمنی شخصی (با جنبه مادی و دنیایی) و منظور قرآن، دوستی و دشمنی عقیدتی (ایمان و کفر) است؟ اگر اینطور است پس چرا خداوند به حضرت موسی و هارون(ع) در برخورد با فرعون، توصیه به مدارا میکند تا شاید به خود آید و پند گیرد: «فقولا لَه قولًا لیِّناً لَعلَّه یتذکَّرُ...» پس مقصود از مدارا این نیست.
به نظر میرسد باید دو مرحله "دعوت" و "دعوا" را از هم تفکیک کرد. در دعوت به سوی خدا، باید با دشمنان دین خدا مدارا کرد و سخت نگرفت تا تمایل پیدا کنند. اما اگر این دعوت پاسخ نداد و مفاهمه از طریق مناظره، مباحثه و مذاکره حاصل نشد و به مجادله، مشاجره و بعد هم به مخاصمه و جنگ کشید، آنوقت مرحله "اشداء" است نه مدارا.
بدون تردید مواجه ما با رژیم صهیونیستی، آمریکا که بارها و بارها زهر خود را بر جان این ملت زدهاند، وارد مرحله مخاصمه شده و در برابر آن نمیتوان از مدارا سخن گفت، خصوصا حالا که دستشان علاوه بر خونهای ریخته شده هموطنان کشورمان و ملتهای مسلمان، به خون میهمان عزیز ملت ملت ایران هم آغشته است.
👈 کانال حمید رسایی: @rasaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ مردم را از یک فرصت تربیتی بزرگ محروم نکنیم
🔹 بعضی با پنهان کردن جنگی که واقعا در معرض آن هستیم مردم را از یک فرصت تربیتی بزرگ محروم میکنند.
🔸 حالت سلحشوری و آماده جنگ بودن یک نعمت الهی است و موجب سرازیر شدن نعمتهایی مثل عزّت و شرف میشود.
🎙 حجتالاسلام محمدرضا فلاح شیروانی توضیح میدهند.
🎬 @Mostazafin_TV
6.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸ولایت، اولویت دادن به خداوند است🔸
وقتی کسی را نصیحت میکنید که به حرف پدرش که مثلاً نامش «حسن» است، گوش کند، هیچگاه به او نمیگویید که حرف حسنآقا را گوش بده؛ بلکه میگویید: «حرف پدرت را گوش بده». وصف پدری را ذکر میکنید؛ یعنی پدر چون حق پدری بر تو دارد، باید حرفش را گوش بدهی. یا مثلاً به افسری که تخطی یا تخلف کرده است، نمیگویید که حرف آقای فلان را گوش کن؛ بلکه میگویید: «حرف فرماندهات را گوش کن». بهجای ذکر اسم او، شغل و موقعیت او را ذکر میکنید. چون از لحاظ فرمانده بودن، واجبالاطاعه است؛ نه از لحاظ اسمش.
خداوند هم میگوید «النَّبِيُّ أَوْلى بالمؤمنین ... » و اسم حضرت را نمیبرد؛ چون نبی یعنی کسی که خبری را میدهد؛ یعنی خدا وی را مطلع کرده است و او اطلاعات خدایی را بیان میکند. نبی یعنی کسی که از سوی خدا خبر میآورد. کسی که ولایت دارد، معنایش این است که چون از سوی خدا آمده، اولویت دارد؛ پس معنایش برمیگردد به اولویت خداوند. ولایت یعنی اینکه انسان طوری بشود که خواست خدا برای او مهمتر از خواست خودش باشد.
📖 تمثیلات علمی، صفحه ٣۶
@haerishirazi
15.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 استقامت فاطمه (س)، الگوی مقاومت زنان غزه
🔹 گروهی از زنان غزه، احتمالا در اردوگاهی کیلومترها دور از خانهوکاشانه، دور هم جمع شدهاند و برای هم از استقامت #حضرت_زهرا (س) مثال میزنند تا نیرو بگیرند و ادامهٔ راه مقاومت را بر خود هموار کنند.
🔸 «هيچكس نبايد خيال كند كه اهل بيت پيغمبر مخصوص و متعلق به شيعهاند؛ نه، مال همهٔ دنياى اسلامند.
چه كسى است كه فاطمۀ زهرا سلاماللَّهعليها را قبول نداشته باشد؟
چه كسى است كه حسنين عليهماالسّلام سيّدا شباب اهل الجنّة را قبول نداشته باشد؟
چه كسى است كه ائمهٔ بزرگوار شيعه را قبول نداشته باشد؟
حالا يكى او را امام و واجب الاطاعه و مفروض الطاعه ميداند، يكى نميداند؛ اما قبولشان دارند.
اينها حقايقى است، بايد اينها را فهميد، بايد اينها را نهادينه كرد.»
(حضرت آیتالله خامنهای، ۸۸/۰۲/۲۳)
#مجمع_اسلامی_حبلالله
🆔 @Hablollahir