فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 توضیحات بسیار خوب و ارزشمند تحلیلگران شبکه «من و تو» در مورد تأثیرات شرکت و عدم شرکت مردم ایران در انتخابات! 🤔
🌏 #تخریبچی👇
🆔 @takhribchi110
🔴 انتخابات فراتر از گزینش افراد
🖌 دکترعبدالله گنجی
🔻معنای انتخابات در فرهنگ سیاسی ایرانیان به انتخاب زید و عمرو یا اصلاحطلب- اصولگرا یا عضو فلان قوم و طایفه تقلیل یافته است. این فهم تقلیلگرایانه از رأی را زمانی بهتر متوجه میشویم که در جمع رأیدهندگان حاضر شویم یا با آنان پرسش و پاسخی داشته باشیم. عمده سؤالات این است که «فکر میکنید کی رأی بیاورد»، «اصلاحطلبان در مجلس آینده حاکماند یا اصولگرایان»، «به فلانی رأی دادیم کاری نکرد»، «باید کاری کنیم فلانی رأی بیاورد»، «من فقط به این دلیل شرکت میکنم که فلانی رأی نیاورد و برای این کار تلاش میکنم» و...
🔹این گزارهها نشان میدهد نازلترین معنای انتخابات در صدر معنادهی به انتخابات نشسته است. نه اینکه انتخاب نوع آدمها مهم نباشد، اما معنای رأی- خصوصاً در جمهوری اسلامی ایران- بسیار موسعتر از انتخاب افراد است و اگر مردم در این تراز به انتخابات معنادهی کنند قطعاً انگیزههای مشارکت متنوع خواهد شد. دقیقاً به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب میفرمایند: کسانی که بنده را قبول ندارید یا جمهوری اسلامی را قبول ندارید شما هم مشارکت کنید.
🔹آیا منظور رهبری حضور مردم برای رأی آوردن فلان کس است؟ حتماً خیر! رهبری امنیت ایران را گوشزد میکند، پس انتخابات معنایی والا دارد که در ایران والاتر هم جلوه میکند.
1⃣ اولین معنای آن امنیتآوری است. ما دشمنان قسم خورده و قدرتمندی داریم که میزان مشارکت مردم محل دوری و نزدیکی یا محل استقرار آنان را تنظیم میکند. قطعاً مشارکت کم دشمن را به جلو خواهد آورد و مشارکت بالا او را به عقب برمیگرداند. دشمنان جایگاه مردمی نظام را از راهپیمایی روز قدس یا ۲۲ بهمن استنتاج نمیکنند، بلکه سه عنصر میزان، کیفیت و جهتگیری رأی ملت ایران دریچههای منازعه را بسته و باز میکند. رهبر معظم انقلاب بعد از مشارکت ۲۹ میلیونی مردم در خرداد ۱۳۷۶ با صراحت اعلام کردند این رأی یک تهدید بزرگ را از کشور دور کرد و آن تهدید حد فاصل ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۶ اتفاق افتاده بود که مشارکت مردم حدود ۱۵ میلیون و رئیسجمهور منتخب (هاشمی) ده و نیم میلیون رأی آورد
2⃣ دومین معنای رأی اصرار بر استمرار نظام جمهوری اسلامی است. اینجا غرب نیست که مشارکت مردم صرفاً رأی به برنامههایی نظیر بیمه بیکاری، سن بازنشستگی، نحوه مواجهه با مهاجرین خارجی، قانون کار، تعرفه واردات و صادرات و درمان باشد. اینجا رأیدهندگان به کسانی رأی میدهند که مورد تأیید نظام سیاسی هم هستند و اینچنین معنای رأی و رفراندوم به نظام سیاسی هم هست. اگرچه عدم مشارکت بخشی از مردم (عدم استفاده از حق خویش) مانعی بر سر مشروعیت و قانونی بودن انتخابات نیست، اما معنایی که مشارکت بالا میدهد اصلاً در قانون انتخابات نیامده است و آن تولید سرمایه اجتماعی و اقتدار ملی است
3⃣ سومین معنای انتخابات ایستادگی ملت ایران در مقابل ۱۸۰۰ تحریم دشمن است و نشان میدهند که بهرغم اینکه چکمه دشمن روی گلوی ملت ایران است، اما همچنان نفس میکشیم و شما قدرت خفه کردن این ملت را ندارید. رأی نشاندهنده شکست پروژه شکاف ملت-حاکمیت است. رأی نشان میدهد هدف تحریم محقق نشده است و دشمن باید راههای دیگری را بپیماید
4⃣چهارمین معنای آن وحدت ملی است. انتخابات نوعی سازمانیافتگی اکثریت ملت در یک سو است. با هم بودن، همجهت بودن و مثل هم اندیشیدن از معانی اصولی مشارکت ملی است. شعار «ما همه با هم هستیم» هیچ جا به اندازه انتخابات معنا نمیشود و کثرتی از ملت ایران را نشان میدهد که در عین وحدت است
5⃣معنای پنجم انتخابات ما «میثاقگرایی» است. آنان که امام میفرمود تا پایان راه با ما هستند مردان و زنان مشارکتجو هستند. انتخابات تجدید عهد با امام، حاج قاسم و همه شهدای گمنام و برجسته انقلاب اسلامی است که خون خود را به صندوق ریختند تا ما بر روی آن رأی بریزیم. عدول از مسیر پربهجت آنان یادآور تجربه تلخ اسلام و تشیع در قرن اول اسلام و همه تاریخ است. اصرار بر «راه ما راه امام است» در زیر فشار حداکثری دشمن، معنایی مقدس دارد که نباید با نظامهای عرفی که از رأی صرفاً فایدهگرایی و سودگرایی ماتریالیستی را مطالبه میکنند مقایسه شود. حاکمیت باید برای رفاه مردم هر آنچه میتواند بکند، اما عزت در فرهنگ سیاسی ایران در رتبهای بالاتر از امور دنیوی است که البته خود انقلاب اسلامی مؤید این مدعاست. ناامید کردن دشمن خود یکی از پلههای رفاه و توسعه کشور است. او باید بفهمد تحریم اهدافش را محقق نمیکند و این فهم با رأی مردم محقق و منتقل میشود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ رئیس پیشین سازمان اطلاعات نظامی اسرائیل:
📍ایرانی ها برای دستیابی به اهداف راهبردی خود ، صبور و عملگرا هستند، تربیت میکنند، آموزش میدهند و برای بلندمدت برنامه ریزی میکنند...
#عبری
🆔 @Kavoshmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚫مراقبت از گفتار
🎥بیانات امام خامنه ای
🗣کلمه به کلمه آنچه از زبان ما خارج می شود، نوشته می شود
⚠️بدان چه داری می گویی...
#تولید_جدید
کانال مجموعه فرهنگی هنری نورهدایت👇
✅ @nurehedayat_ir
🔻 چه کسی را انتخاب کنیم؟
✅ شاخصه های انتخاب مسئول از نگاه امیرالمومنین علیهالسلام
4️⃣ در برابر دشمن عقب نشینی نکند
#در_حاشیه_دوره
🗳 #انتخابات
🆔 @rahamedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ گفتگویی جالب بین کارشناسان عرب ، پیرامون توهمات تحلیلی بخشی از ساکنان کشورهای منطقه ...
📍برخی افراد هر اتفاقی در منطقه را به نمایشی بودن تفسیر میکنند ، حتی بمباران کشورشان را !!
حاضرند اسرائیل را تطهیر کنند اما نکته مثبتی در مورد مخالفین خود( ایران و ...) نگویند 🙄
نمیتوانید اهالی لبنان و یمن و ایران که فرزندان همین منطقهاند را با اسرائیل یکی بدانید ... 🤔
#عربی
🆔 @Kavoshmedia
🤝 هیچ راهی جز بازگشت به امت گرایی نداریم
با یک جوان سعودی در قطر دم خور شدیم. انسان معتدلی بود. امشب یک کویتی گفت ما اگر بخواهیم به اسراییل برویم دولت مان کاری به ما ندارد ولی ما خودمان نمی رویم و ما تنها شرکت هواپیمایی هستیم که هیچ اسراییلی را حتی در ترانزیت ها سوار نمیکنیم... نگذاشت سخن ش تکمیل شود و گفت نگو اسراییل بگو اشغالگر! محکم گفت و اصرار کرد تا آن پیرمرد کویتی گفت محتل!
نه اینکه ضد سعودی باشد اتفاقا کشورش را دوست داشت و از اینکه در ریاض کلی توسعه اقتصادی علمی رخ میدهد خوشحال بود ولی نگاهش به فلسطین این بود و با ما ایرانیها هم خیلی خوب برخورد کرد و میگفت من نگاهم ملی یا مذهبی نیست و ارزشهای دیگری برایم مهم است.
بنظرم راه حل مشکلات امت اسلامی همین است و بس! برخی تقویت ملی گرایی را در مقابل قومیت گرایی مفید می دانند ولی می بینیم که اتفاقا ملی گرایی افراطی بزرگترین سد امت گرایی است و فریادهای «وطنی اولا» و «به ما چه» می شود فرزند نامشروع ملی گراها!
اینجاست که حتی برای کمک به غزه که سرنوشت آن به وضوح به همه منطقه ما پیوند خورده هم باید دلیل بیاوریم و دیگر حتی گفتگو درباره اینکه «چرا دولت افراطی هند دارد روی مسجد تخریب شده بابری، معبد میسازد» دیگر کاملا بی معنا میشود و ما باید به منافع ملی خودمان بیاندیشیم و بگوییم هیس!
ترجیح دادن چه در قوم گرایی، چه در مذهب گرایی و چه در ملی گرایی، سمی مهلک برای «سرنوشت مشترک مسلمانان» است و امروز که همه از ذلت بی تفاوتی کشورهای متعدد اسلامی در غزه رنج میبریم نتایج آن بیش از گذشته عریان شده است!
این روزها که فوتبال بهانه ای شده تا با خیلی ها که هیچ وقت با هم گفتگو نمیکردیم حرف بزنیم خیلی بهتر میفهمم که چقدر آنها که بر «هویت گرایی» افراطی قومی و مذهبی و ملی تاکید میکنند مضرند و چقدر خبیث هستند آنها که با توهین هاشان مانع شنیده شدن ندای امت محور انقلاب اسلامی شده اند. همان ها که صبح و شب بر طبل اختلافات می کوبند و با استناد به روایات ضعیف، تمسخر و تهمت به مسلمانان دیگر را نیز روا میکنند!
📍@komeilialireza
🔴 استفتائات مقام معظم رهبری به برخی سوالات و شبهات از سوی رای دهندگان جهت انتخابات
🔻 حکم شرکت در انتخابات
س۱. آیا شرکت در انتخابات جمهوری اسلامی ایران شرعا واجب و عدم شرکت، حرام است؟
ج. شرکت در انتخابات نظام جمهوری اسلامی برای افراد واجد شرایط، یک وظیفه شرعی، اسلامی و الهی است.
🔻واجب عینی بودن شرکت در انتخابات
س۲. آیا شرکت در انتخابات جمهوری اسلامی ایران واجب عینی است یا کفایی؟
ج. واجب عینی است.
🔻وظیفه خواص در قبال شناساندن اصلح
س۸. وظیفه روحانیون و خواص در قبال شناساندن فرد اصلح چیست؟ آیا از لحاظ شرعی تکلیفی بر عهده آنها می باشد؟
ج. همگان به ویژه خواص و علما وظیفه دارند با حداکثر دقت، افراد اصلح را با حجت شرعی شناسایی کرده و به مردم معرفی کنند و مردم را در انتخاب درست یاری دهند. عدم دخالت خطرناک است؛ دخالت بدون بصیرت و حجت هم خطرناک است.
🔻معیارهای نامزد اصلح
س۹. به نظر معظم له معیارهای نامزد اصلح چه مواردی است؟
ج. با وجود شرایط قانونی، اهم معیارهای اصلح به شرح زیر است:
- تدیّن؛
- تعهّد و خوشنامی؛
- وفاداری به انقلاب و ایستادگی در راه آن؛
- عزم، اراده و نفوذ ناپذیری در مقابل دشمن و افراد ناصالح؛
- دارای برنامه و کفایت لازم؛
- مرعوب نشدن در مقابل دشمنان؛
- ساده زیستی و دوری خود و بستگان از اشرافی گری؛
- مردمی و آشنا به درد مردم، خدمتگزاری؛
- اعتقاد واقعی به راه امام راحل(ره)؛
- تقید به مسائل اخلاقی نظیر پرهیز از معامله گری، رشوه و توصیه پذیری و توجه به منافع طبقات محروم جامعه؛
- تثبیت مواضع عزت آفرین، صحیح، عاقلانه و حکیمانه انقلاب و نظام؛
- پرهیز از اسراف یا هزینه از بیت المال یا اموال شبهه ناک در تبلیغات و غیر آن؛
- پرهیز از طرح اموری که در اختیار آنها نیست؛
- شناخت اولویت ها و فوریت های نظام و مردم و پرداختن به آنها؛
🔻 وظیفه شخص در صورت نشناختن نامزد اصلح
س۱۰. اگر اصلح را نشناسیم وظیفه چیست؟ از طرفی اگر تحقیق کنیم و به شخص اصلح نرسیم می توانیم در انتخابات شرکت نکنیم؟
ج. در تشخیص فرد اصلح می توانید از کسانی که به لحاظ تعهد دینی و بصیرت انقلابی مورد اعتمادند، کمک بگیرید و در هر صورت شرکت در انتخابات نظام جمهوری اسلامی برای افراد واجد شرایط، یک وظیفه شرعی است.
🔻 رأی سفید
س۱۱. حکم رأی سفید و بی نام دادن چیست؟ در صورت عدم شناخت و تحقیق، یا تحقیق کافی و عدم وصول به نتیجه و تحیّر در انتخاب اصلح چطور؟
ج. در هر صورت اگر رأی سفید دادن موجب تضعیف نظام اسلامی باشد، حرام است.
✅ کانال محتوایی «جهادتبیین» شیخ قمی
بسته عمیاتی مجلس - بخش اول.pdf
1.16M
📦 #عملیات_کنید | بسته عملیاتی «مشارکت حداکثری» ویژه انتخابات مجلس
🔹عملیاتهای بهمنماه
🔻شامل ریشهیابی عدم مشارکت و ارائه هشت راهکار عملیاتی فردی و جمعی
➕ همراه با شیوهنامه اجرایی با تمام جزئیات و کلیپهای آموزشی ارائه بسته
🌐 #شبکه_گرا
🆔 @geraa_ir
🎥 #ببینید | کلیپهای آموزشی ارائه بسته مشارکت حداکثری انتخابات مجلس (مجموعا ۴۵ دقیقه)
🔻 جهت همراهی کامل با عملیاتها لطفا کلیپها را به ترتیب مشاهده کنید.
🔹پیشگفتار: ۲:۳۹ دقیقه
🔸 معرفی نجات: ۲:۳۶ دقیقه
🔹 ریشهیابی عدم مشارکت: ۲:۵۱
🔸 راهبرد و عملیات: ۶:۱۷ دقیقه
🔹 عملیات اول: ۴:۳۶ دقیقه
🔸 عملیات دوم: ۳:۰۱ دقیقه
🔹 عملیات سوم: ۲:۰۹ دقیقه
🔸 عملیات چهارم: ۴:۳۶ دقیقه
🔹 عملیات پنجم: ۳:۱۳ دقیقه
🔸 عملیات ششم: ۲:۵۷ دقیقه
🔹 عملیات هفتم: ۶:۰۷ دقیقه
🔸 توضیح بسته دوم: ۲:۵۴ دقیقه
🌐 #شبکه_گرا
🆔 @geraa_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰هدف از مبارزه باید دقیق و با توانبخشی معرفتی باشد
💠امام خامنهای(مدظلهالعالی):
🔸کشاندن مردم به صحنه مبارزه باید با جهتدهی دقیق و با توانبخشی معرفتی باشد.
🔸هدفهای دست دوّم، هدفهای فرعی، مورد توجّه نیست.
🔸هدف عبارت است از حاکمیّت اسلام، عزّت ملّی، صلاح کامل ملّت ایران، اعتلای ملّت ایران و مقابله با استکبار.
🔸هدف حضرت امام(ره) مشخص بود؛ ایجاد حاکمیت اسلامی.
۱۴۰۲/۱۰/۱۹
#حکمرانی_دینی
🆔 @hokmrani_dini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖼 مجموعه گرافیکی
▫️به مناسبت ایامالله دهه فجر
🔰 بخش #اول
✅ مناسب فضاسازی هیأت و شهری
۱. مجموعه نمایشگاهی آمریکا شیطان بزرگ
▫️heyat.co/p/2496
۲. مجموعه نمایشگاهی کلام امام خمینی (ره)
▫️heyat.co/p/2494
۳. مجموعه نقاشیهای حمایت از کارگر ایرانی
▫️heyat.co/p/2492
۴. مجموعه تصویرسازی انقلاب اسلامی
▫️heyat.co/p/2491
۵. مجموعه پوستر کجا بودیم کجا هستیم!
▫️heyat.co/p/2457
۶. مجموعه نمایشگاهی ایران خاتون
▫️heyat.co/p/2456
۷. مجموعه پوستر چرا انقلاب کردیم؟
▫️heyat.co/p/2445
۸. مجموعه پوستر صعود چهل ساله
▫️heyat.co/p/2442
۹. مجموعه نمایشگاهی سلام به آینده
▫️heyat.co/p/2441
۱۰. مجموعه نمایشگاهی راه حل خودمونی
▫️heyat.co/p/2439
۱۱. مجموعه نمایشگاهی اون وقتها که شما نبودی!
▫️heyat.co/p/2431
۱۲. مجموعه نمایشگاهی اگر انقلاب اسلامی نبود
▫️heyat.co/p/2430
۱۳. مجموعه پوستر امام خمینی (ره) و وقایع منتهی به انقلاب اسلامی
▫️heyat.co/p/2425
۱۴. مجموعه نمایشگاهی ایران ۲۰
برترین جایگاههای ایران در آمار بینالمللی
▫️heyat.co/p/2419
۱۵. مجموعه نمایشگاهی خاندان ویرانی
▫️heyat.co/p/2418
۱۶. مجموعه نمایشگاهی خیمه انقلاب
▫️heyat.co/p/2420
۱۷. مجموعه پوستر جنگ ارزی
▫️heyat.co/p/2423
۱۸. مجموعه طرحهای ۴۰ سال بصیرت و حضور
▫️heyat.co/p/2427
۱۹. مجموعه طرحهای نهضت ادامه دارد
▫️heyat.co/p/2428
۲۰. مجموعه طرحهای سیلی سخت
▫️heyat.co/p/2429
❗️ادامه دارد...
#بسته_دیجیتال
#دهه_فجر
🚩 پایگاه جامع محتوایی هیأت
▫️@heyat_co
▫️www.heyat.co
به بهانه میلاد امام علی علیه السلام این چالش را به اشتراک می گذارم
علی(ع)تجسم آرمانی عدالت، تقوا، ساده زیستی، علم، حامل وحی و خداگونه بودن است.بر سر این گزاره بین مسلمانان اختلاف هم نیست
حالا می پرسیم چرا او در کمتر از ۵سال حکومت سه جنگ خونین داخلی کرد و اصلا فرصت دیگری نیافت؟
با توجه به خصلت های او می توانیم بگوییم حکومت برای خدا و اجرای عدالت آنقدر سخت است که به رویارویی و جنگ داخلی می انجامد؟ می توانیم بگوییم علی هم باشی راحت نمی توانی حرف خدا را اجرا کنی و باید هزینه پرداخت کنی؟
حالا حکومت علی(ع)را به امروز تأویل کنیم.چی به او می گوییم؟:
-یا علی!معاویه قبل از شما فرماندار بود چه اشکال داشت یک فرمانداری هم دست بنی امیه می بود؟ ساکت می شد و اینقدر مشکل درست نمی کرد.جنگ صفین هم راه نمی افتاد و برادر کشی نمی شد.
-طلحه و زبیر سرداران پیامبر بودند برای انقلاب او زحمت کشیده بودند (بخوانید با امام بودند)پیامبر لقب افتخار آمیز به آنان داد حالا چی می شد دوتا فرمانداری هم به اونها می دادید آرام می شدند جنگ جمل هم راه نمی افتاد
-با یک کار اطلاعاتی می شد قاتلان عثمان را شناسایی و مجازات کرد.شما حاکم بودید چرا این کار را نکردید که بعدش جنگ نشود؟
-عثمان ابن حنیف حالا یه مهمانی رفته بود بیت المال را که ضایع نکرده بود چرا غزلش کردید جایگاه مردمی داشت.
-درست است کمیل قدری ضعیف بود چرا عزلش کردید و بهش مسؤلیت ندادید خب پست پایین تر به او می دادید.
-چرا به نهروانیان امتیازی، چیزی ندادید،با گفتگو اقدام پیشگیرانه از جنگ نهروان نکردید؟
-فلانی را اکثر مردم قبول داشتند شما اصلا نگاه مردم را لحاظ نکردید.
و......
واقعا اگر علی در حکومت مثل معاویه بود راحت تر نبود؟ اینگونه هرکسی را با یک آبنبات ساکت می کرد چون قدرت اصالت داشت.
کار برای خدا بیشترین هزینه و تهمت را دارد.به امام خمینی گفتند انحصار طلب.پاسخ داد انحصار طلبی برای دنیا و ثروت عین فساد است اما اگر انحصار این است فقط اسلام حاکم باشد ما انحصار طلبیم
این مسیر پر هزینه است و امیرالمؤمنین هزینه را پرداخت
@dr_a_ganji
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌🎥 چرا رای ندادن خطرناکه ؟؟
🇵🇸 @Roshangari_ir
🌸 طرفدار ضعیفان
✏️ رهبر انقلاب: امیرالمؤمنین نام مردم را میآورد، اما به معنای حقیقی کلمه طرفدار مردم و ضعفا بود. توجه به ضعفا، قدرت و قاطعیت در مقابل زورگویان و ناحقطلبان و بهرهمندی کم از منابع اموال عمومی، خصوصیات دیگر امیرالمؤمنین است. ۱۳۸۰/۱/۱
💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ شیعه علی(ع) بودن به حرف نیست به عمل است
🎙 امام #خمینی (ره)
◀️باید کسانی که #مدعی هستند که ما #شیعه امیرالمومنین(ع) هستیم، تابع او هستیم، باید در قول، فعل، نوشتن، گفتن و همه چیز تبعیت از او داشته باشند.
🔹 همین طور که گفتن ما شیعه علی(ع) هستیم و همین که گفتند ما متمسک به ولایت #امیرالمومنین(ع) هستیم این کافی نیست.
🔹این امور، اموری نیست که لفظی باشد؛ و با الفاظ و با عبارات بتوانیم بگوییم تحقق پیدا کرده؛ اینها یک امور عملی است.
🔺 اگر این #تبعیت نباشد و ما بگوییم که ما شیعه هستیم یک گزافی گفتیم.
🎬 @Mostazafin_TV
💐دوازده پیام مدیریتی از امام علی(ع):
۱- به جای ازدیاد کارها به تداوم صحیح آنها بیندیشید. (حکمت ۲۷۰)
۲- برای رسیدن به هدف ها و مقام های بلند، همّت بلند داشته باشید. «خطبه ۲۱۱»
۳- از تجارب و اندرزها پند بگیرید و از آنها بهره برداری کنید تا دچار نقص نشوید. «نامه ۳۱، خطبه ۱۷۵»
۴- از شدت سختی نهراسید، زیرا هراس، شکننده تر از خود کار است و به گشایش امور امیدوار باشید. «حکمت ۱۶۶ و ۲۴۶»
۵- اگر به انجام مسئولیتی گردن نهادید، به آن وفا کنید. «حکمت۳۲۷»
۶- هیچ وقت کارهای اهم را فدای امور مهم نکنید. «حکمت ۲۷۱»
۷- پیش از پذیرش هر کاری، به دانش آن مجهز شوید. «حکمت ۴۳۹»
۸- خویشتن را اصلاح کنید تا خداوند کارهای شما را اصلاح کند. «نهج البلاغه»
۹- پست ها، امانت و وسیله خدمتگذاری اند، نه منبع بهره برداری. «خطبه ۱۳۱»
۱۰- پست ها میزان آزمایش شمایند، بکوشید تا سربلند بیرون آیید. «خطبه ۳۳»
۱۱- مشورت پذیر باشید، اگر مشورت نکنید، تباه می شوید. «نامه ۶۹»
۱۲- با زیردستان خود مانند پدری مهربان رفتار کنید. «نامه ۵۲»
ولادت مولی متقیان و امیرمومنان علی(ع)و روز مَرد و پدر را تبریک عرض میکنم امید است شیعه حقیقی او باشیم؛ "آنگونه که انتظار اوست؛"🌷
ان شاالله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 هرگز نمیرد آنکه علی شد امام او
🔹حاج مهدی رسولی
🇮🇷 @Sh_Aviny
هركس با هر مشربى كه باشد، مىتواند دوستدار على عليه السلام باشد؛ دوستدار عظمت على عليه السلام، شجاعت على عليه السلام، سخاوت على عليه السلام، فداكارى و جوانمردى على عليه السلام، حريت و عبوديت على عليه السلام، دانش و انديشه على عليه السلام، عشق و شور على عليه السلام، و زمزمهها و نجواها و يا نطقهاى آتشين على عليه السلام، استقامت و شكيبايى و يا نرمش و آشنايى على عليه السلام.
▫️در على عليه السلام همهچيز هست و اينهمه براى حق است و اين است كه همهچيز او دوستداشتى است و حتى دشمنش در دل، شيفته اوست و مخالفش در پنهان شيداى اوست.
✍🏻 عینصاد
📚 #امامت | ص ۴۸
#️⃣ #متن #بریده_کتاب #امامت
▫️ @einsad