eitaa logo
مدینه فاضله
51 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
120 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
6.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برای آن زمان که پایانی ندارد ، فکری کرده‌ایم؟ 📱 @mesbahyazdi_ir
23.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙یاسر جبرائیلی: نتایج حاصل از پژوهش موسسه رند بر روی دوازده امپراتوری در طول تاریخ ... هفت خصلت که یک ملت را به برتری تاریخی می رساند: 😍🤔 بلند همتی و عزم و اراده ملی هویت ملی متحد فرصت های برابر در کار و ایده دادن دولت فعال و پرکار نهادهای موثر جامعه علاقمند به یادگیری و سازگار با تحولات تنوع رقابتی و تکثر 🏠 مدرسه انقلاب👇👇 🆔 @darseenghelab
🔹تامام 🔹اسامه حجاج 🔹کاتورلند؛ پایگاه نشر کاریکاتورهای روز جهان⇩ @CatoorLand
🖼 وضعیت حقوق بشری در فلسطین اشغالی @Farsna
📸 اینفوگرافی ، بیانات رهبرانقلاب در وصف رژیم صهیونیستی
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
حاکمیت دین بر همه شئون زندگی، نه‌فقط بر دل‌وجان انسان و نه‌فقط بر اعمال شخصی انسان، بلکه در سرتاسر قلمرو زندگی انسان، از مسلمات همه ادیان الهی است؛ نه‌فقط دین مقدس اسلام... هم در قرآن، در سیره پیغمبر، در سیره خلفای پیغمبر، در سیره مسلمین، در کلمات ائمه علیهم‌السلام، جزو واضحات است که دین برای اداره امور زندگی انسانهاست. اینجور نیست که دین بیاید اعتقاد را و ارتباط قلبی را متصدی بشود، بعد زندگی انسان را همه‌ی میدانهای زندگی را بسپارد به روش‌هایی غیر از روش دین، روش‌های بشری، روشهای جاهلی، روش‌های طاغوتی، روش‌های برخاسته‌ی از انگیزه‌های خبیث و ظالمانه و خودخواهانه و مستکبرانه. چنین چیزی امکان ندارد. دین برای عدالت است. دین برای حاکمیت فضیلت است، چطور ممکن است زندگی انسان را بسپارد دست انگیزه‌های رذیلانه و برخاسته از رذائل و قدرت‌طلبی‌های رایج دنیا؛ چنین چیزی ممکن نیست| رهبر حکیم انقلاب اسلامی
عشق و نفرت 💠 حاشا که خلوص عشق موحدین جز به ظهور کامل نفرت از مشرکین و منافقین میسر شود.» (صحیفه امام خمینی، ج ۲۰ ص ۳۱۱-۳۱۶) 🌐 رسانه حوزه انقلابی(رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
🌄 راه پر تلاطم 🎙 استاد نظافت « انتظار نداشته باش، زندگی ات بدون مشکل باشد.» 🆔 @ostadnezafat
🌄 کدام مدیر بهتر است؟ ✍🏻 عین‌صاد 📚 | ص ۸۵ #️⃣
🖇 | پنج دستاورد عملیات "وعده صادق" 📝 گزارش مختصری از دیدگاه و تحلیل اندیشکده‌های غربی درباره حمله مستقیم ایران به سرزمین‌های اشغالی 💢 از مجموع مطالب اندیشکده‌های آمریکایی می‌توان موارد ذیل را به عنوان مهمترین دستاوردهای عملیات «وعده صادق» برشمرد: 1⃣ احیای بازدارندگی: مهم‌ترین دستاوردی که تعداد قابل توجهی از کارشناسان به آن اذعان داشته‌اند، «احیای بازدارندگی» ایران پس از «وعده صادق» بوده است. به نظر آن‌ها این عملیات، عبور ایران از خط قرمز حمله مستقیم به مناطق اشغالی فلسطین محسوب شده و اهمیت آن بسیار فراتر از نبردهای پیشین نیروهای ایرانی و رژیم صهیونیستی است. 2⃣ اعاده حیثیت: دنیل‌بایمن، کارشناس برنامه «ضدتروریسم» در «مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی» معتقد است که یکی از دستاوردهای «وعده صادق» برای ایران «اعاده حیثیت» بوده است. وی با تشبیه این عملیات به حمله به عین‌الاسد، بیان داشته همان‌طور که ایران اجازه نداد تا ترور سردار سلیمانی بی‌پاسخ بماند، این بار نیز پاسخی جدی به ترور سردار زاهدی و همراهانش در سفارت ایران در دمشق داد. بدین ترتیب، «وعده صادق» منجر به حفظ حیثیت ایران شد. 3⃣ آزمون پدافند رژیم اسرائیل: سوزان‌مالونی، معاون «اندیشکده بروکینگز» یکی از دستاوردهای ایران را «تست سامانه پدافندی اسرائیل» دانسته است. به بیان دیگر، ایران توانست نقاط ضعف و قوت سامانه‌های پدافندی رژیم اسرائیل را دریافته و از این موضوع برای حملات احتمالی دیگر در آینده بهره خواهد جُست. 4⃣ افزایش قدرت نرم: ویلیام‌وکسلر، از کارشناسان سابق پنتاگون در حوزه «مبارزه با تروریسم» و مدیر «برنامه خاورمیانه» در «اندیشکده شورای آتلانتیک» ‌بیان کرده که این عملیات، موقعیت ایران در افکار عمومی جهان عرب را بهبود بخشیده است. نئومی‌نویمان رئیس پیشین واحد تحقیقات شین‌بت نیز بیان کرده که فلسطینیان از این عملیات بسیار خرسند شدند و «سکوت اعجاب‌آور» حکومت تشکیلات خودگردان در قبال این عملیات، ناشی از نگرانی از پیامدهای محکومیت این حمله در بین افکار عمومی مردم فلسطین بوده است. 5⃣ دستاورد دیپلماتیک: به نظر برخی از این کارشناسان، دستاورد دیگری که از نوع اجرای عملیات «وعده صادق» برای ایران حاصل شده، دستاوردی دیپلماتیک است که به جهت همراهی چین و روسیه، مانع محکومیت اقدام ایران در شورای امنیت سازمان ملل شد. این موفقیت دیپلماتیک در عقب‌نشینی آمریکا نمود یافت که توانستند دولت بایدن را از تبعات نبرد نگران ساخته و دستگاه سیاست خارجی آمریکا را در دو اقدام به سوی مهار تل‌آویو سوق دهد؛ اول جلوگیری از عملیات پیش‌دستانه رژیم صهیونیستی قبل از عملیات ایران و دوم، جلوگیری از تلافی شدید این رژیم بعد از عملیات ایران. 🌐 🆔 @geraa_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ ما آمریکایی‌ها که با همه مهربونیم ، چرا از ما بدشون میاد؟! ... 😈🤭🙊 🔹صحبت‌های درو کری در مراسم شام خبرنگاران کاخ سفید با حضور رئیس‌جمهور وقت آمریکا، جورج بوش و خنده حاضرین 😐😤 🔺احتمالا مربوط به سال ۲۰۰۲ و قبل از شروع جنگ عراقه. 🔺@barahoot_tv1
فرق بین عدل در کلام و عدل در فقه و حقوق / ﴿لا إِكْراهَ فِی الدِّینِ﴾ ناظر به عدل در کلام است 🔹
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: 
اختتامیه پنجمین کنگره جهانی حضرت امام رضا علیه السلام صبح امروز در سالن شیخ طوسی آستان قدس رضوی مشهد برگزار گردید. 👈 آیت الله العظمی جوادی آملی در پیام به این همایش که توسط دکتر پارسانیا قرائت شد ابراز داشتند: محور بحث این است که عدالت بر همه لازم است و ظلم نسبت به هیچ کس روا نیست. این یک بحث عادی و فقهی دارد که یک بحث متوسط است و یک بحث عالی دارد که باید از آنجا شروع کرد. 🔹 عدل در کلام یک حساب دارد و در فقه و حقوق حساب دیگری دارد. عدل در کلام عبارت از این است که انسان نه مجبور است نه مفوَّض؛ «لَا جَبْرَ وَ لَا تَفْوِیضَ وَ لَكِنْ أَمْرٌ بَینَ أَمْرَین‏»، آنکه متوسط بین دو باطل است عدل است، آیه مبارکه ﴿لا إِكْراهَ فِی الدِّینِ﴾ ناظر به عدل در کلام است، ناظر به آزادی در کلام است، این عدل کلامی است و ارتباطی با عدل فقهی و حقوقی ندارد. اما از جهت فقهی و حقوقی به انسان می گویند بی راهه نرو، راه کسی را هم نبند، بر تو واجب است که به حق معتقد باشی، معترف باشی و عمل کنی. 🔹 این ﴿لا إِكْراهَ فِی الدِّینِ﴾ یعنی اجباری در کار نیست. این یک است نه حکم فقهی. معنایش این نیست که انسان آزاد است هر کاری را بکند، معنایش این است که اگر بخواهد کافر بشود و بد کند و به جهنم برود آزاد است و اگر بخواهد کار خوبی کند مؤمن بشود و به بهشت برود آزاد است. این ﴿لا إِكْراهَ فِی الدِّینِ﴾، هیچ ارتباطی با مسئله فقهی و مسئله حقوقی ندارد، این راجع به مسئله کلامی است و کلاً بحثش جداست؛ اما در مسئله فقه بر همه واجب است باشند، بر همه واجب است از بپرهیزند... . 🔹 ظلم بر همه حرام است! ... 📚 پیام پنجمین کنگره امام رضا(سلام الله علیه) تاریخ: 1394/02/24