هدایت شده از واحد پژوهش مدرسه فقهی مصباح الهدی
با سلام و عرض تبریک به مناسبت میلاد به سعادت پیامبر اکرم(ص)
جهت ارتقای سطح مهارت های پژوهشی و همچنین آمادگی طلاب برای ارائه مقالات سالیانه، واحد پژوهش، دوره آموزش های پژوهشی سال 1400 را آغاز مینماید.
برنامه پژوهشی سال جاری به شرح زیر است
پایه هفتم: دوره نگارش علمی
زمان: هر دوشنبه از ساعت 14:30 تا 16 از تاریخ ۱۴۰۰/۸/۱۰
پایه هشتم و نهم: دوره مقاله نویسی گام به گام
زمان: هر دوشنبه از ساعت 14:30 تا 16 از تاریخ ۱۴۰۰/۸/۱۰
پایه دهم: دوره آفلاین مقاله نویسی
زمان شروع: از تاریخ دو شنبه ۱۴۰۰/۸/۱۰
پایه یازدهم: تحقیق کلاسی
طلاب پایه یازدهم موظفند در پایان هر فرع فقهی یک تحقیق کلاسی در همان موضوع به واحد پژوهش ارائه نمایند.
#اطلاعیه #پژوهش #واحد_پژوهش
🌀 روایت تلخ استاد علیدوست از معیشت سخت اساتید و طلاب
📝 زندگی طلاب از زهد گذشته است
➖ تفاوت شهریه دیروز و امروز به نسبت اجاره
زمانی علامه طباطبایی میفرمود: «ما ده تومان شهریه میگرفتیم و یک تومان را برای اجاره میدادیم و نه تومان باقی را خرج میکردیم». یعنی یک دهم شهریه طلبه، اجاره خانه متأهلی را پرداخت میکرد.
زمانی که ما طلبه بودیم در اوایل انقلاب سال ۵۸ بنده خودم لمعه میخواندم و اجارهنشین بودم. حدوداً ۱۲۰۰ تومان شهریه میگرفتم و در قم بخشی از خانه را اجاره کرده بودم با ماهی چهارصد تومان. یعنی یک سوم شهریه طلبهی سطح یک در حد یک سوئیت در قم میشد اجاره کرد. اما الآن بالاترین شهریه برای یک استاد حوزه که عائلهمند هم باشد، با تمام اضافات کمتر از دو میلیون تومان است.
این مبلغ برای اجاره یک منزل دو خوابه در پردیسان قم که دور از شهر هم هست، بیشتر کفایت نمیکند و اگر به همین منوال باشد در سالهای آتی کفاف همان را هم نخواهد داد. در آینده شهریه ۲۰ روز و ۱۰ روز اجاره خواهد شد. تازه این بالاترین مقدار شهریه است و طلاب پایههای پایینتر و کسانی که تدریس ندارند مبالغ بسیار کمتری دریافت میکنند.
بنده در جای دیگری هم گفتم زندگی برخی طلاب از زهد گذشته است. چیزی که [طلبه] در اختیار دارد تقریبا هیچ است.
این را می گویم که بدانید از این اوضاع مطلع هستم و معتقدم مسئولین باید بیشتر رسیدگی کنند. این باید دغدغه مسئولان و مدیران بشود.
✅ حوزه امروز کامل نیست؛ با این حال خیلی بهتر از گذشته است
اما این نکته را هم به عنوان یک مطلع میگویم که باید شاکر نعمات خدا باشیم. عرض کردم کمبودها را میدانم اما با اطلاع میگویم با همه این مشکلات هیچ زمانی مثل اکنون برای حوزهها نبوده است.
امکاناتی که من و شما امروز داریم هیچوقت در اختیار روحانیت نبوده است. بنده در قم موقعی که شرح لمعه میخواندم مدتها دنبال کتاب مسالک الافهامِ شهید میگشتم و پیدا نمیکردم. تمام قم را گشتم. بحث مالی هم نبود. اصلا کتابفروشیها نداشتند. بعدها این کتاب توسط آیت الله مرعشی نجفی چاپ شد. آن هم چاپ قدیمی که امروز اگر به شما بدهند نمیتوانید بخوانید.
امروز شما بدون بیرون رفتن از منزل به تمام کتب لازم دسترسی دارید؛ اساتیدی که شما دارید، قدرشان را بدانید. استادی که به ما مغنی درس میداد بعضی جاها را نمیتوانست معنی کند. امروز بحمد الله ممکن است حوزه کامل نباشد؛ اما خیلی خیلی بهتر است.
🌐 خبرگزاری حوزه
#معیشت
#حوزه_دیروز
#حوزه_امروز
@Manahejj
هدایت شده از واحد پژوهش مدرسه فقهی مصباح الهدی
#آیین_نامه_واحد_پژوهش
ماده 1: ثبت حضور و غیاب یکی از دروس مکاسب بر اساس حضور طلاب در کلاس های پژوهشی محاسبه میگردد.
ماده 2: در صورت دو جلسه غیبت غیر موجه وضعیت طلاب به شورای آموزش ارجاع داده میشود و در صورت سه جلسه غیب غیر موجه، درس مکاسب مورد نظر حذف میگردد.
ماده 3: در صورت عدم ارایه حداکثر دو گام پژوهشی به واحد پژوهش درس مکاسب مورد نظر حذف میگردد.
ماده 4: طلاب موظفند تا تاریخ 1401/1/15 مقالات خود را به واحد پژوهش ارسال نمایند.
#اطلاعیه #واحد_پژوهش #آیین_نامه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ آیه الله طبسی به اظهارات مولوی اهل سنت
بند اول:
اسم تو می بارد از نفس باران
نور رخت دارد جلوه ی بی پایان
بر دل خسته می دهد اسمت لذت عشقی مدام
بر روح بلندت سلام
سلام ای گوهر دریای نور
ای آیه ی زیبای عشق
ریحانه ی روح خدا
سلام ای دار و ندار علی
ای بود و نبود حسن ای مادر ارباب ما
ذکر لب نوکر ها سیدتی لبیک
یا فاطمه الزهرا صلی الله علیک
بند دوم:
مهر تو در دلها آیه ی توحید است
جلوه ای از نورت صورت خورشید است
آیه به آیه از دل قرآن داده خدا این پیام
بر روح بلندت سلام
سلام ای کوثر و توحید و حمد
ای وصف تو یاسین و قدر
ای روی تو شمس الضحی
سلام ای معنی ام الکتاب
ای مدح تو با جبرئیل
ای مادر ارباب ما
روی لبم اعطینا سیدتی لبیک
یا فاطمه الزهرا صلی الله علیک
ذکر لب نوکر ها سیدتی لبیک
یا فاطمه الزهرا صلی الله علیک
بند سوم:
نام تو تنها بر زخم دلم مرهم
با تو شود محشر صبح قیامت هم
سایه ی لطفت بر سر دنیا تا به ابد مستدام
بر روح بلندت سلام
سلام ای جان کلام رسول
ای عطر تو بوی بهشت
ای رحمت بی انتها
سلام ای سیده ی اولیا
ای نور دل انبیا
ای مادر ارباب ما
ای بانوی بی همتا سیدتی لبیک
یا فاطمه الزهرا صلی الله علیک
✅ نشست «کاربرد منطق سیستمها در #اجتهاد»
🔹ارائه: استاد #واسطی
🔹ناقدان (به ترتیب الفبا):
▫️استاد رضا #اسلامی (عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان)
▫️استاد مجتبی #الهی خراسانی (عضو هیئت علمی مرکز آخوند خراسانی)
▫️استاد عبدالهادی #مسعودی (عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث)
🔹 دوشنبه 29 آذر ماه، ساعت 15:00
🌐حضور مجازی در نشست:
join.skype.com/DUdZmweYH3Kg
@iictchannel
🔸 کانال روششناسی اجتهاد (روشنا)
🆔 @ravesh_ejtehad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نظر آقا در مورد درس خواندن طلاب
#اطلاعیه_پذیرش
#سال_تحصیلی۱۴۰۱- ۱۴۰۲
#مرکز_فقهی_تربیتی_مصباح الهدی
#سطوح_عالی
‼️⚠️‼️⚠️‼️⚠️‼️⚠️‼️⚠️‼️
📣 همزمان با عید سعید فطر ، با استعانت از درگاه خداوند متعال و در ظل توجهات حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، برنامه گزینش و پذیرش مرکز فقهی تربیتی مصباح الهدی برای سال تحصیلی آینده آغاز شد.
✍️ معاونت آموزش مرکز فقهی در نظر دارد، تعداد محدودی از طلاب مستعد و توانمند را جهت شرکت در دوره های تحصیلی در مقاطع مختلف، پذیرش نماید.
#پایه_هفتم
#میان_دوره_سطوح_عالی
✍️ علاقه مندان میتوانند جهت #ثبت_نام به
b2n.ir/mesbah1401
مراجعه نمایند.
🎖مهلت ثبت نام تا نیمه تیر ماه
👌لطفاً در نشر اطلاعیه و آگاه سازی شاگردان و دوستان مستعد خود ، مشارکت فرمایید.
هدایت شده از مدرسه علمیه حاج ملاصادق مجتهد قمی
انا لله و انا الیه راجعون
جناب حجتالاسلام والمسلمین وافی
مدیریت محترم مدرسه علمیه حاج ملاصادق مجتهدقمی
درگذشت مادر بزرگوارتان را به شما و خانواده محترم تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای ایشان علو درجات و رحمت و مغفرت الهی و برای شما و باقی بازماندگان و وابستگان صبر جميل و أجر جزيل مسئلت داریم.
هدایت شده از مدرسه علمیه حاج ملاصادق مجتهد قمی
《انا لله و انا الیه راجعون》
ضمن عرض تسلیت خدمت حجت الاسلام و المسلمین وافی، مدیریت محترم مدرسه علمیه ملاصادق (ره)
🔸️ مراسمات تشییع و بزرگداشت آن مرحومه مغفوره به شرح زیر می باشد:
🌀 مراسم تشییع: امروز یکشنبه، از ساعت ۱۷:۳۰ از مسجد باب الجنه واقع در خیابان چهارمردان به سمت گلزار شهدا
🌀 مراسم ختم: امشب، بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجدالنبی واقع در سالاریه برگزار می شود.
از همه عزیزان و سروران دعوت می شود جهت شادی روح آن مرحومه و تسلی خاطر دل بازماندگان، در این مراسمات شرکت به عمل آورند. 🙏
🆔 @mojtahedeqomi
❇️ غنای زیست اخلاقی و عدالت اجتماعی در ایران اسلامی
📝 چند خطی درباره بیان استاد عندلیب همدانی
🖋 محمد متقیان تبریزی
🔢 بخش نخست: رابطه قلت و کثرت
🔸 استاد عندلیب همدانی، در راستای دغدغههای اجتماعی خود، نکاتی را درباره شاخصه دینداری فرمودهاند که به نظر میرسد، ابهامات و پرسشهایی درباره آنها وجود دارد.
🔻 ایشان فرمودهاند: «هرگز نباید صرف برپایی شعائر و یا حضور در مراسم و محافل دینی توسط عدهای از مردم را نشانه دینداری اکثریت جامعه دانست».
1️⃣ آیا در مراسمات مذهبی، با «عدهای از مردم» به مثابه گروه و فرقه و جمعی خاص روبروییم که در شهر و استان و بخشی مشخص از کشور، به اقامه شعائر میپردازند، یا اینکه، آن عده از مردم، در تمام استانها و شهرها و محلات و روستاها حاضرند؛ به گونهای که هیچگاه منطقهای خالی از اقامه شعائر نیست، هرچند با تعداد افراد کمی تشکیل شود؟
گویا در ذهن استاد عزیز، عدهای از مردم، به صورت یک ترکیب جمعیتی مشخصِ منفکِ جدا افتاده از اکثریت جامعه تلقی شده است در حالیکه خود ایشان نیز بعید است چنین باوری داشته باشند.
2️⃣ وجود اجتماعاتِ متکثرِ منتشرِ در جای جای کشور، نشان از آن دارد که فضا و جو اجتماعی، دینی و مذهبی است، و اگر چنین نبود و فقط عدهای از مردم دغدغه اقامهی دین داشتند، قطعاً نمیتوانستند در بدنهی جامعه منتشر گردند و حتماً منزوی شده و به گوشهای خزیده و مناسک خود را در خلوت برپا میداشتند.
وجود فضا و جو غالب دینی نیز حکایت از آن دارد که آن «عده ای از مردم» در حقیقت مرتبط با آن «اکثریت جامعه» است و از آن بریده نیست، و حتی از آن اکثریت نیز نمایندگی میکند.
بنابراین به نظر میرسد در این تحلیل باید دقت نمود که جامعه را به موزائیکهای کنار هم چیدهشده تقلیل ندهیم، به گونهای که برخی از انسانها را تبدیل به «عده» نموده و در کنار «اکثر» به حساب بیاوریم. بلکه بدنهی جامعه یک پیکر واحد است که در این پیکره، هم عالم است و هم جاهل؛ هم عابد است و هم فاسق؛ که باید دید غلبه جو اجتماعی با کدام است؟
به عنوان نمونه پاسخ این پرسش را میتوان از اجرای سرود «سلام فرمانده» به دست آورد. وقتی که این اجرا، میتواند یک موج اجتماعی بزرگ در شهرهای متعدد بیافریند، باید به گستره این موج و ریشههای آن در دل دریا نگریست؛ نه اینکه با نظر به تعداد افراد حاضر در مراسم و شمارش آنها، چشم خود را بر اکثریتِ قرار گرفته در وراء آنها بست.
📌 ادامه دارد...
#شعائر_و_دینداری
#دینداری_مردم
@Tanbiholomah
❇️ غنای زیست اخلاقی و عدالت اجتماعی در ایران اسلامی
📝 چند خطی درباره بیان استاد عندلیب همدانی
🖋 محمد متقیان تبریزی
🔢 بخش دوم
💢 رابطه اقامه شعائر و زیست اخلاقی
استاد عندلیب فرمودهاند: «چگونه میتوان شعائر الهی را بدون اخلاق انسانی و عدالت اجتماعی، معیار تحقق دین در جامعه دانست، مگر هدف دین، زیست اخلاقی و برپایی عدالت نیست؟»
1️⃣ در عین باور به این نکته که اخلاق و عدالت، دو معیار از معیارهای تحقق دین هستند اما بسیار جای تعجب است که استاد، چرا «اقامه شعائر» را امری غیر از «زیست اخلاقی» میداند؟ حضور در مراسم عزاداری، جلسات مناجات و لیالی قدر، اعتکاف و توسل، نمونههای بارز اقامه شعائر هستند، آیا این اعمال، امری غیر از زیست اخلاقی هستند؟ بله، این اعمال تمامِ زیست اخلاقی انسان نیست اما غیر از آن هم نیست، پس دوگانهسازی اینچنینی، خالی از دقت است. و تعبیر درست آن است که گفته شود: علاوه بر اقامه شعائر، باید به رفتارهای اخلاقی دیگر نیز توجه نمود، و چه کسی این توصیه بجا را انکار خواهد نمود؟
2️⃣ پرسش از استاد این است که؛ اگر بنای جامعه بر زیست اخلاقی باشد، چه باید بکند؟ آیا مگر غیر از این است که یکی از مهمترین بسترهای اجتماعیِ رواج اخلاق در جامعه، وعظ و خطابه و توبه و مناجات و بکاء است؟
قطعاً ایشان هم چنین باوری دارند، پس نباید در دوگانه کاذب (اقامه شعائر یا زیست اخلاقی) قرار گرفت و بلکه، باید تأکید نمود بر اینکه اقامه شعائر، مقدمهای است برای زیست اخلاقی. و اگر هم ادعا شود که زیست اخلاقی جامعه ایرانی مبتلا به نقیصه است، نیاز به پژوهشهای دقیق دارد که در متن ایشان منعکس نشده است.
3️⃣ از درون اقامه شعائر، و از متن فرهنگ حسینی است که مجاهدت پزشکی در دوران کرونا، ایثار کریمانه با طرح مواسات، بذل مال و منال در بلایا و حوادث از سوی گروههای جهادی متولد و در سطح جامعه به شکل چشمگیری فراگیر میشود.
آیا میتوان ایثار و مجاهدت بی چشمداشت را زیست اخلاقی ندانست؟ و آیا میتوان این دو اخلاق والامرتبه را بیارتباط با اقامه شعائر -علی الخصوص شعائر حسینی- دانست؟
💢 و اما درباره عدالت اجتماعی
🔹 پرواضح است که تحقق عدالت اجتماعی، در اولین و مهمترین مرحله، متوجه مسئولین و حاکمان جامعه است، هرچند مردم نیز باید عدالتخواه باشند تا تحقق عدا
لت آسان گردد. حال، اگر مقام معظم رهبری (دام ظله الوارف) از عقبماندگی در زمینه عدالت اجتماعی میگویند، این امر متوجه به مدیران نظام است نه مردم. درحالیکه، موضوع دینداری، ارتباط مستقیم با بدنه و آحاد مردم دارد. پس نمیتوان وظیفه اولیه حاکمیت را به پای مردم نوشت.
و همچنین پرواضح است که؛ تحلیل عقبماندگی نظام در مقوله عدالت اجتماعی به رفتارهای فردی مدیران، نوعی «تقلیل مسئله» است. مهمترین عاملی که فقرآفرین، فسادزا و تبعیضساز است نه رفتار فردی چند مدیر بلکه «ساختارهای فسادزا» است. مدیر بانکی که تهجد و نمازشبش ترک نمیشود، نمیتواند سیستم اداره بانک را به سمت مستضعفین بچرخاند، و این سیستم است که بر او غلبه کرده و مسیر سرمایهداری را در پی خواهد گرفت.
🔹 و حال، این پرسش مطرح میشود که: در تبدیل ساختارهای فسادزا به ساختارهای عدالت آفرین، چه سهمی داشتهایم؟
حوزههای علمیه، علما و اساتید و محققین عرصه فقاهت که همواره در طول تاریخ منادی اخلاق و عدالت بودهاند، آیا سهم خود را اداء کردهاند یا اینکه بنای خویش را صرفا بر توصیه و نصیحت گذاردهاند؟
به نظر میرسد، باید به میدان درآمد و نرم افزار اداره جامعه اسلامی را از متن وحی استخراج نمود و از اسارت اندیشه غربی رهانید، و سپس، توقع آن را داشت که عدالت اجتماعی تحقق یابد. و اگر گمان بریم که با نگارش کتاب و ارائه سخنرانی و توصیهنامههای مجازی بتوانیم کاری پیش ببریم، سخت به بیراهه رفتهایم.
#شعائر_و_دینداری
#دینداری_مردم
@Tanbiholomah
📌 سلسله جلسات
♦️زمان و مکان در اجتهاد (با تکیه بر آراء حضرت #امام_خمینی) ♦️
🎙 با تدریس: استاد حسینی نسب
1⃣ دریافت جلسه اول
2⃣ دریافت جلسه دوم
3⃣ دریافت جلسه سوم
4⃣ دریافت جلسه چهارم
5⃣ دریافت جلسه پنجم
6⃣ دريافت جلسه ششم
7⃣ دريافت جلسه هفتم
8⃣ دریافت جلسه هشتم
#زمان_و_مکان_در_اجتهاد
#استاد_حسینی_نسب
🌐 کانال علمی خانه طلاب جوان:
https://eitaa.com/elmikhane
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🔴در بی حوصلگی چکار کنم؟!🔴
- یکی از طلبهها در دیداری از شهید علامه #صدر میپرسد:
«خیلی وقتها دچار بیحوصلگی میشوم و درس و مطالعه و تألیف را کلاً رها میکنم. چه کنم [که از این حالت رها شوم]؟!»
و شهید علامه صدر پاسخ میدهد:
«کسی که توطئهها و دسیسهها و تبانیها بر ضد اسلام و تهمتها و دروغپردازیهایی که نسبت به مبانی اسلامی میشود را میبیند چگونه دلش میآید که مطالعه و کار جدی و بیوقفه را رها کند؟!»
📙 محمد باقر الصدر؛ السيرة والمسيرة فی حقائق و وثائق، ج٢، ص٢٨٩
#عکس_نوشت
🔰دیانت همراه سیاست🔰
@ma_va_o
⚡️نشست تخصصی تبیین اجمالی: روش موضوع شناسی مدرسه هدایت روز دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ از ساعت ۱۴ در مدرسه علمیه ملا صادق قمی شهر قم برگزار می گردد. (به فضل الهی)
🗞پیشخوان نشست:
https://nro-di.blog.ir/1400/12/08
#روش_بررسی_موضوعات_جدید
@olgou4
•┈┈✾﷽✾┈┈•
با استعانت از خداوند متعال و همراهی طلاب فاضل و ارجمند، دوره پژوهشِ گام به گام [۲] از امروز آغاز میگردد.
به همین منظور مهلت شروع و پایان هر کدام از گام ها به طلاب پایه های ۸، ۹ و ۱۰ اطلاع رسانی میگردد. طلاب محترم موظفند در پایان مهلت تعیین شده پس از تایید اساتید راهنما هر مرحله از پروژه پژوهشی خود را به معاونت پژوهش ارسال نمایند.
┄┄┅✧؛❁؛✧┅┄┄
[1]جدول گام های پژوهشی، زمان بعدی و لیست اساتید راهنما متعاقبا اعلام میگردد.
┄┄┅✧؛❁؛✧┅┄┄
معاونت پژوهش موسسه مصباح الهدی
@pazhoheshmesbah
┄┄┅✧؛❁؛✧┅┄┄
قابل توجه طلاب محترم پایه ۸، ۹ و ۱۰
گام نخست در دوره پژوهشِ گام به گام همانند سال گذشته انتخاب مسئله و بررسی پیشینه آن میباشد بر همین اساس طلاب محترم موظفند، حداکثر تا تاریـخ ۱ / ۹ / ۱۴۰۱ #موضوع و #پیشنه پژوهش خود را به معاونت پژوهش ارسال نمایند.
#اطلاعیه_نخست
#اطلاعیه
#گام_اول
┄┄┅✧؛❁؛✧┅┄┄
معاونت پژوهش موسسه مصباح الهدی
@pazhoheshmesbah
هدایت شده از هادیانه ها
2107141149آهنگزنگ.mp3
6.37M
✅ مروری سریع بر نظام #تربیت_اسلامی در کلام استاد هادیزاده
1⃣ #گام_اول در تربیت انبیاء
تحول در حوزه بینش و معرفت است
🔹 جداکردن انسان ها از معبودهای دیگر و رساندن به معبود یگانه
🔹این #تربیت_بنیادی یا پایه ای است
که مبنای دیگر تحول ها برای حوزه های دیگر زندگی است
2⃣ (مبنای) تربیت در نگاه وحیانی از موضوع شناسی شروع می شود یعنی از #انسان_شناسی و ساخت او ناظر به حوزه تربیت
🔹اساس آن »» موجود #حی است که پس از اجابت، حیات دیگری پیدا می کند
(در مقابل میت که کلام پیامبر را نمی شنود)
3⃣ #موانع:
تعصب _ تقلید _ دلبستگی
4⃣ راه حل: #شش_گانه تربیت👇
💢کار مربی:
» آزادسازی فکر __ #تزکیه
» #تعلیم و آموزش تفکر ( نوع پرسش و ادامه آن)
» #تذکر
💢اتفاق در متربی:
#تدبر #تفکر #تعقل برای انتخاب
به دست آوردن مواد اولیه + استنتاج از آن مواد + زمینه انتخاب از آن شناختها
🔹تطبیق این روش:
در جهانبینی در چه تدبر کند و تفکر؟
»»»ارسلنا رسلنا بالبینات«««
از آگاهی های استوار شروع کند
5⃣ آثار این جهانبینی:
👈 آثار در احساس ها و آرمان ها و ایمان
👈 در عمل هایش و مسؤولیت ها و معیارها و میزان ها
6⃣ مخاطب شناسی
مراحل مذکور مال مخاطب حی بود
ولی روحیات در مقابل آن حی :
موتی کر کور
✅ خلاصه :
تربیت وحیانی👈 انسان شناسی» شکل گیری مسائل » روش ها و نظام بر اساس آن » نظام در حوزه تطبیق جهانبینی و احساس و عمل را می دهد / برای مخاطب حی
#تربیتی
@hadianeha
🔔 #اطلاعیه 18🔔
✅ به لطف خداوند متعال گزارش کلاسهای تربیتی و کیفیت فعالیت طلاب محترم در ترم پاییز آماده شد.
در این گزارش هم معدل کل نمرات اعضای هر پایه در هر کلاس ذکر گردیده است.
و هم امتیاز کل ارزیابی طلاب محترم از کلاسها و اساتید محترم ارائه شده است.
نکته: کارنامه فردی طلاب محترم در شخصی خودشان ارسال خواهد شد.
آرزومند موفقیت همه طلاب عزیز در دروس تربیتی ترم جدید هستیم.
#معاونت_فقه_تربیت
11 بهمن 1401
🔔 #اطلاعیه ۱۹🔔
🎉 #جشن میلاد امام جواد ع
🎉 و مراسم #رونمایی و تبیین #برنامه_آموزشی_فقه_تربیت موسسه مصباح الهدی برگزار می گردد
🎁همراه با اهدای جوایز به نفرات برتر فقه تربیتی در فصل پاییز
زمان:
۵شنبه (۱۳بهمن) ساعت ۹ و ربع صبح
مکان:
حسینیه مرکز فقهی مصباح الهدی
#معاونت_فقه_تربیت
۱۲ بهمن 1401
📣📣📣 قابل توجه طلاب محترم:
سلام علیکم
✅فرصت ارسال کاربرگ ثبت فعالیت این هفته از روز پنج شنبه (13بهمن) الی شنبه (15 بهمن) ساعت 9 صبح می باشد.
دوستان دقت فرمایند، ثبت فعالیت فقط در کاربرگ جدید ترم دوم و به صورت کامل قابل پذیرش می باشد.
کاربرگ ارسالی در کانال مشکلی داشته است اصلاح شد
با عرض معذرت مجددا دانلود کنید
کاربرگ خام ثبت فعالیت- 11-1401.xlsx
30.2K
با عرض سلام
اولین اطلاعیه در کانال مدرسه 🌿
👓آئین نامه جدید و فایل مربوط به ثبت فعالیت
از همین هفته ( 8 بهمن ) فعالیت های خود را در کاربرگ جدید ثبت نمایید
تغییراتی داشته است که در فایل پیوستی درج گردیده است
ساعت کلاسی تربیت در بخش تربیت و ساعت کلاسی پژوهش در بخش پژوهش درج شود
تلاوت قرآن و روایت خوانی را در ساعت تربیت ثبت نمایید .
بقیه موارد را به دقت در فایل پیوستی مطالعه بفرمایید
التماس دعا