#طرح_تابستانی
✳️ قابل توجه مدیران و معاونین محترم مراکز هدایت علمی ـ تربیتی که در طرح تابستانه 1400 شرکت داشته اند
🍃 طلاب محترمی که جهت مشاورۀ تربیتی ثبت نام کرده اند حتما باید جهت طی کردن دورۀ مهارتی ـ کاربردی از طریق لینک ارسالی به سامانۀ آموزش مجاری دفتر تبلیغات مراجعه کرده و بعد از ثبت نام دوره 5 ساعتۀ سواد رسانه را که به تابستان امسال تختصاص پیدا کرده طی کنند.
https://el.balagh.ir/doreh/5251
🍃 لطفا اطلاع رسانی لازم را به طلاب مرکز داشته و آن ها را کاملا توجیه فرمایید.
🍃 بدیهی است که در صورت طی نکردن این دوره توسط طلبه و کسب نکردن نمره آزمون، امکان بهره مندی از مزایای طرح هدایت علمی ـ تربیتی برای او وجود نخواهد داشت .
پل ارتباطی جهت کسب اطلاعات بیشتر
1 ـ شماره 37746345 (دارالشفاء) داخلی 907
2 ـ ای دی: @H_mohseni110
🌹
🌿
🌾🍂
🍃🌺🍂
💐🌾🍀🌼🌷🍃@nabati1354
🏠 آغاز نام نویسی شهرک مهدیه حوزه علمیه قم
✅ (ویژه طلاب ساکن استان قم)
🎤مدیر اجرایی مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه قم از آغاز نام نویسی شهرک مهدیه حوزه علمیه قم از 16 تیرماه لغایت 31 تیرماه سال جاری خبر داد.
🖌حجت الاسلام و المسلمین باقری گفت: شرایط ثبت نام عبارتست از: ۱- دارا بودن پرونده فعال در مرکز مدیریت حوزه علمیه قم؛۲- سکونت در شهر مقدس قم؛۳- اتمام سطح یک حوزه؛ ۴-متاهل بودن؛ ۵-تلبس دائم به لباس مقدس روحانیت؛ ۶- پیشرفت تحصیلی بر اساس مقررات معاونت آموزش حوزه های علمیه؛۷-عدم اشتغال در هیچ یک از نهادهای دولتی و غیر دولتی به صورت پاره وقت یا ساعتی یا تمام وقت و همچنین مستمری بگیران از نهادهای کشور نیز امکان ثبتنام ندارند؛ ۸-عدم مالکیت زمین، خانه و سایر مستغلات شهری و یا روستایی؛
استادباقری خاطرنشان ساخت: تمامی ثبتنامهای گذشته در شهرک مهدیه لغو و ملاک ثبت نام جدید است.
در فراخوان دوره قبل، بیش از 2500 نفر از طلاب ثبت نام نمودند که پس از بررسی نهایی، بیش از 300 نفر جهت سکونت به شهرک مهدیه معرفی شدند. از این تعداد بیش از 60 درصد دارای امتیاز ممتاز تحصیلی؛ بیش از 25 درصد دارای امتیاز استادی، بیش از 10 درصد دارای امتیاز پژوهشی، بیش از 50 درصد دارای امتیاز تبلیغی بودهاند.
ایشان در پایان فرمودند: طلاب از مراجعه حضوری به شهرک مهدیه و مرکز مدیریت حوزه اجتناب نمایند. کلیه مراحل ثبتنام، بارگذاری و اعلام نتایج را تنها از طریق سامانه پیشخوان مرکز مدیریت حوزه http://login.ismc.ir و قابل پیگیری است.
💠➣┅───────────
@mahdietollab👈اخبارمــهــدیــه
هدایت شده از جلال الدین احمدی
اصلاحیه برنامه درسی تابستان👆👆👆⏮⏮⏮
🌸 صلوات خاصه #امام_جواد علیه السلام
▪️شهادت جانگداز جگر گوشه ی امام رضا علیه السلام حضرت جواد الائمه علیه السلام تسلیت باد.
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | جواد الأوصیاء
▪️ پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR در آستانه آخرین روز از ماه ذیقعده و در سالروز شهادت حضرت امام جواد علیهالسلام نماهنگ «جواد الاوصیاء» را منتشر میکند.
📥 سایر کیفیتها👇
https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=37447
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🏴 لوح | اوج گرایش به اهل بیت علیهم السّلام از زمان امام جواد است
◾ آیتالله خامنهای: در دوران زندگی امام جواد و امام هادی و امام عسکری (علیهم السّلام) موجب گرایش به اهل بیت و حکومت آل علی در دنیای اسلام و گسترش بیشتری پیدا کرده. راوی میگوید دیدم از تمام دنیای اسلام کسانی آمدند برای دیدن محمد بن علی؛ معلوم میشود اوج این معروفیت وجود داشته. ۶۴/۵/۲۶
◾ سالگرد شهادت امام جواد
💻 @Khamenei_ir
امروز آخرین یکشنبه ماه ذی القعده است
نماز یکشنبه فراموش نشود
https://eitaa.com/hamafzaii
هدایت شده از تفقه
◾️ پنجم ذیالحجة سالروز وفات فقیه مدقق مرحوم شیخ محمدحسین غروی اصفهانی رضوان الله علیه
✔️ مجموعهای از بیانات آیةالله بهجت رحمه الله پیرامون استادشان مرحوم محقق اصفهانی (م ۱۳۶۱ هـ . ق)
🌐 https://b2n.ir/j49374
@tafaqqoh
🏴 باقر العلوم بالاترین شخصیت تاریخ است
👌 «کسی جز خدای تعالی و رسول-صلیاللهعلیهوآله- و ائمه معصومین-علیهمالسلام- مقام او را درک نکرده و نتوانند درک کرد...»
🍂 شهادت #امام_باقر علیهالسلام تسلیت
✅ @EMAM_COM
🏴 رهبر انقلاب: #مبارزه فکری و سیاسی ۱۹ ساله و بیامان امام باقر علیهالسلام دشمن را به ستوه آورد. ۵۹/۷/۲۷
▪️هفتم ذیحجه، شهادت #امام_باقر علیهالسلام
☑️ @Khamenei_ir
⭕️ام المشکلات زندگی طلبه⭕️
✍️حجت الاسلام و المسلمین عبدالحمید واسطی
🔷 آسیب اصلی در فضای تربیتی و رفتاری طلاب، حاکم شدن فرهنگ زندگی روزمره است. این فرهنگ شاخصههای زیر را دارد: غلبه احساس بر عقل، غلبه رفاه بر رشد، رسانه بر خانواده، ارتباطات حداکثری بر ارتباطات خانوادگی، سیستم های اجتماعی بر سیستم خانواده، و غلبه کمیت و اطلاعات و آمار بر زندگی. اینها ظهوری از شاخصهای مدرنیته است. یک زندگی مدرن با زندگی سنتی و به تعبیر دقیق زندگی دینی و مورد رضای خدا بر اساس راهبردهای دینی متفاوت است، زندگی طلبه ها هم به تبع این گونه شده است.
🔸غلبه بر زندگی روزمره، ام المشکلات به نظر می رسد. در برنامه ریزی، وقتی آسیب مرکزی تشخیص داده شد باید با آن مقابله شود. برنامه ریزی هویتش تغییر است. تغییر «از»، «به»، «با». از این وضع موجود به یک وضع مطلوب با یک ابزار مشخص. فرهنگ زندگی راهبر فضاهای تربیتی است. با تحلیل هدف طلبگی (لیتفقوا فی الدین و لینذروا .. یعبدوننی لایشرکون بی شیئا) باید به فرهنگ جایگزین منتقل شد. جایگزین این فرهنگ غربی، فرهنگ زندگی علمی است.
#طلبه
#روزمره
🔰@hawzah_khaharan_qom
مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم
شرح دعای عرفه استاد هادیزاده-980519.mp3
17.47M
🔊 شرح دعای عرفه
🎙 استاد محمدتقی هادیزاده حفظه الله
📆 تاریخ ۹۸/۰۵/۱۹
#معارف
🎙 دعای عرفه از منظر مقام معظم رهبری:
✅ همین دعای امام حسین ع در روز #عرفه را که شما نگاه کنید، خواهید دید حقیقتاً مثل زبور اهل بیت، پر از نغمههای شیوا و عشق و شور معرفتی است.
🔹 حتی بعضی از دعاهای امام سجّاد ع را که انسان میبیند و مقایسه میکند، گویا که دعای این پسر، شرح و توضیح و بیانِ متن دعای پدر است؛ یعنی آن اصل است و این فرع. دعای عجیب و شریف عرفه و کلمات این بزرگوار در حول و حوش عاشورا و خطبههایش در غیر عاشورا، معنا و روح عجیبی دارد و بحر زخّاری از معارف عالی و رقیق و حقایق ملکوتی است که در آثار اهل بیت علیهم السّلام کم نظیر است.
🗓 بیانات ۱۳۷۴/۱۰/۰۵
#عرفه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 فضیلت شب و روز عرفه و تأثیر همصدا شدن با جمع در تضرع به درگاه الهی
⭕️ کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در ایتا، تلگرام و سروش👇
eitaa.com/motahari_ir
t.me/motahari_ir
sapp.ir/motahari_ir
4_6030671173539335025.pdf
1.54M
💠فایل فوق حاوی سادهترین ترجمه دعای عرفه به صورت جملهجمله است که با تلاش و تحقیق ویژه، تولید شده است.
🔸لطفاً آن را به دوستان خود نیز هدیه کنید تا در ثواب نشر آن سهیم باشید.🌷🌷
⏪⏪⏪ در دوهفته آینده امتحان مکاسب خواهیم داشت و از پایه ۱۰ فقه سال گذشته دوستان آماده باشند
توجه: برای ایجاد فرصت بیشتر مطالعه امتحان؛ زمان امتحان به شنبه عصر ساعت ۷ تغییر پیدا کرد. محدوده همان
هدایت شده از مجتبی وافی
🔰 استاد باید مربی باشد!
🔸دیشب یک #استاد_مربی را از دست دادیم که یکبار هم او را میدیدی دلباختهاش میشدی!
🔸با مرحوم #حاج_حسین_فرجنژاد از ۱۵ سال پیش در کانون فرهنگی میثم تمار قم به عنوان استاد کلاس نقدِ فیلم آشنا شدم و به مناسبتهای مختلف با هم ارتباط داشتیم.
🔸همین چند ماه پیش در آخرین ملاقات ، جلسهای در ارتباط با تدوین کتب درسی داشتیم.
همان #دغدغهمندی ، #شورِ_انقلابی ، #تواضع ، #سادگی ، #پرمحتوایی ، #امید ، #تلاش ، #لطافت_روحی سالهای قبل را داشت.
🔸انگار صدای اون حاجی گفتنش با آن سوز همیشگیاش رو هنوز میشنوم... خیلی جاش خالیه!
🔸آن قدر خوب بود که وقتی باهاش مینشستیم حال ما هم خوب میشد.
هم استاد بود و خیلی میدانست ؛ هم مربی بود و تمام رفتارهایش درس داشت و شاگرد را شیفته میکرد و میساخت.
در عکس بالا شاید از نگاه شاگردان بتوانی استاد را پیداکنی.
🔹ضایعه از دست دادن این #استاد_مربی را به حضرت ولی عصر (عج) و نائب ایشان امام خامنهای (روحی فداه) و کلیه فعالین جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خصوصا دوستان و شاگردان ایشان در استان یزد تسلیت عرض میکنم.
✅ روحش شاد و راهش پر رهرو باد.
#استاد_مربی
#حاج_حسین_فرجنژاد
🆔 @m_vafi
دوره تمهیدی برنامه تبلیغ محرم از شنبه شروع میشود.
کلاس آموزش روضه خوانی ساعت 16 استاد حجه الاسلام سقازاده
کلاس اموزش فن خطابه ساعت 17.30 استاد حجه الاسلام رفیعی.
حضور به موقع دوستان موجب امتنان است.
✔️ #تا_ساحل_غدیر ۱
🔸 هر کس با هر مشربی و عقیدهای،
میتواند دوستدارِ علی باشد!
در علی، علم و عشق،
تدبیر و شمشیر،
حرّیت و عبودیت،
نجوای دل و آتش سخن،
زمزمهی شب و فریاد روز،
قدرت و عزّت و تواضع و ذلت،
نرمش و آشنایی و خشونت و پایداری، در علی این همه هست و این همه به خاطر "حق" است و برای اوست و این است که همهی او دوست داشتنی است و حتی دشمنش در دل شیفتهی اوست
و مخالفش در پنهان شیدای او؛
🔹 "ولایتِ علی، نه علی را دوست داشتن که فقط علی را دوست داشتن است؛ ولايت على، على را سرپرست گرفتن و از هواها و حرفها و جلوهها بريدن است."
📚 کتاب غدیر / استاد علی صفایی حائری رضوان الله علیه / ص ۱۲
#عین_صاد
✔️ #تا_ساحل_غدیر ۲
🔸 #ولايت يعنى تنها على را حاكم گرفتن و تنها او را دوست داشتن و اين ولايت و سرپرستى است كه معاويه و احمد حنبل و جرج جرداق و و و از آن بهرهاى ندارند، كه حاكم در درون آنها و محرک در وجود آنها #امرِ_على و #دستور_على نيست؛ كه هواها و حرفها و جلوهها در آنها حكومت دارند.
🔹 معاويه گرچه على را دوست دارد، ولى سلطنت را بيشتر از على خواهان است و دوستدار آن است.
و احمد حنبل گر چه براى على #شعر مىسرايد اما #حكومت ديگرى را به عهده دارد.
و جرج جرداق گر چه از على مىنويسد، اما براى على نمىنويسد؛ كه محركى ديگر دارد و عاطفهاى فقط او را به چرخ انداخته است.
🔸 اما مالک؟
اين مالک است كه #ولايتِ_على را به عهده دارد و اين بار گران را به آسانى مىكشد.
مالک چند سال براى نابودى معاويه رنج كشيده و كوشش كرده است.
خويش و فاميل و قبيلهاش را به خون كشيده، شبها و روزها را بر روى لبهى تيغ و سرِ نيزهها گذرانده و شمشير زده و شمشير زده تا اين كه لشگر شام را عقب رانده و معاويه را به حركت وادار كرده و در بيرون از خيمه آمادهى فرار نموده، هان چيزى نمانده تا اين #بت بزرگ بشكند و اين #طاغوت سركش بميرد و يا فرارى شود و مالک به هدف نهايى، به پيروزى محبوب دست بيابد و در ميان قومش و در ميان تمام مردم به بزرگى معرفى شود و بر رقيب خودش، #اشعث و بر قبيلهى رقيبش، كِنده، پيروز شود.
درست در اين هنگام، در اين هنگام، على او را ميخواند، على او را مىطلبد. على مىگويد كه برگرد.
و اين از مرگ سختتر و اين از مرگ جانكاهتر است.
🔹 مخالفت يک هوى، مخالفت يک هوس، مخالفت با يک حرف و گذشتن از حرفهاى خلق، مخالفت با يک جلوه از جلوههاى دنيا ما را مىشكند، ما را از پاى در مىآورد. ما از راه حق با يک حرف با يک #فحش با يک پشيز باز مىگرديم و اما مالک؟ و اما مالک؟
او از تمام هواهاى چند ساله و تمام حرفهاى تمام مردها و زنهاى عرب و از زمزمهى خفيف زبانها بر سر راه مردانِ فاتح و از نگاههاى شيفتهى سرداران پيروز و از تمام جلوههاى دنيا، از اين همه مىگذرد و باز مىگردد و به على اين #سرپرستِ_آگاه ملحق مىشود. چرا؟ چون در درون مالك، ديگر هواها و غريزهها، حرفها و زمزمههاى زنهاى عرب جلوههاى پررنگ و برق دنيا حاكم نيست، اينها كوچکتر از اين هستند كه در روحِ بزرگ مالک موجى و حركتى ايجاد كنند.
اين بادهاى بىرمق بيچارهتر از اين است كه در اين درياى بزرگ، طوفانى بپا كند؛ مالک از هواها، از حرفها از جلوههاى دنيا بزرگتر است و عظمت او اسير اين حقارتها نيست. او در سطح #غريزه نيست. او انسانى است كه در حد #وظيفه زندگى مىكند و زندگى و مرگ او با اين معيار میخواند؛ او #كوه است از #طوفان نمىلرزد. او #كاه نيست تا با نسيمى از دهنى زير و رو شود.
او به #ولايت رسيده و از نعمت ولايت برخوردار است.
📚 کتاب غدیر / استاد علی صفایی حائری رضوان الله علیه / ص ۱۶
#عین_صاد