فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹اولین دوره تربیت محقق مدلساز دینی🌹
شروع دوره: 1 خرداد مصادف با 10 شوال المکرم
#نگرشی_نو_به_دین_تمدنساز
#تربیت_محقق_مدلساز_دینی
💠💠💠💠💠💠💠💠💠
🆔@mhgolkar
سلام و عرض ادب خدمت همه سروران و بزرگواران به یاری حق در ظل عنایات ولی نعمتمان علی بن موسی الرضا علیه السلام و به مدد حضرت صاحب العصر و الزمان عجّل الله تعالی فرجه الشریف دوره مقدماتی تربیت محقق مدلساز دینی را ان شاء الله از فردا شروع خواهیم نمود
کیفیت دوره به این شرح میباشد :
هر روز راس ساعت 18 فیلم و فایلهای مرتبط مورد نیاز هر جلسه در گروه دوره بارگزاری میشود
دوستان هر وقت فرصت کردند مباحث را پیگیری میفرمایند
اگر سوالی بود تا قبل از جلسه بعد داخل گروه میپرسند و بنده هم در حد توان جوابگو خواهم بود
اگر نقد و انتقاد یا نظری هم داشتید که مربوط به مباحث گروه نبود در صفحه شخصی بنده ارسال بفرمایید
این گروه و مطالبی که ارائه میگردد مختص به اعضای گروه میباشد
تشکر از حضور همه سروران
اگر از شما بزرگواران کسی هست که ثبت نام شده ولی در گروههای آموزشی دوره تربیت محقق مدلساز دینی هنوز وارد نشده حتما به بنده در ایتا پیام بدهید
والسلام من اتبع الهدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠اهداف
💠مساله ها
💠روشها
💠استراتژی تحقیقات
💠استراتژی آموزش
💠چشم انداز ده سال آینده
🔹 در کانال نگرشی نو به دین تمدنساز
🆔 @mhgolkar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 نقش حاکمیت دینی در تمدنسازی اسلامی
اصل بر حاکمیت الله در جامعه
نیاز به مدل دینی حاکمیت خدا در جامعه
#نگرشی_نو_به_دین_تمدنساز
#مدل_حاکمیت_دینی
💠💠💠💠💠💠💠💠💠
🆔 @mhgolkar
💠 مسألهاي که مطرح میشود این است در مدل حاکمیت دینی خدامحور در جامعه جایگاه مجری قوانین دین در جامعه چیست ؟
✔️ایا خود حاکم دینی ( ولی فقیه) باید مجری هم باشد❓
✔️اگر فرد دیگری باید مجری باشد شاخصه ها و معیارهای مجری اوامر ولی فقیه چیست❓
✔️این فرد چگونه باید انتخاب گردد❓ ( توسط مردم یا نهاد خاصی یا خود ولی فقیه؟)
✔️اگر بر خلاف نظر ولی فقیه عمل کرد تکلیف چیست ❓
و....
✅همه اینها مسائلی است که در مدل حاکمیت دینی تمدنساز باید پاسخ داده شود
نظر شما چیست؟
@mhgolkar
🌹 کاربرد «مقبوله عمر بن حنظله» در انتخاب اصلح در انتخابات
✔️استاد عبدالحمید واسطی🔻
در این روایت مراتب شش گانهای برای حل اختلاف ارائه شده است: ۱- مراجعه به اعدل، افقه، اصدق، اورع ۲- مراجعه به مشهور ۳- مراجعه به موافقت با کتاب و سنت ۴- مراجعه به مخالف فتوای اهل سنت ۵- مراجعه به تمایلات حاکمان اهل سنت ۶- احتیاط.
برای سنجش شاخص «اعدل بودن»، نیاز به سنجش کمیت و کیفیت گزارش از رفتارهای متعادل و حق شناسانه است؛ و شاخصهای «افقه بودن»، میزان سابقه در تحلیلها، میزان احاطه بر ادله و میزان احتمال پردازی در مراد از ادله و احتمال پردازی در روابط میان ادله است، و شاخص «اورعیت»، میزان احتیاطهایی است که در زندگی و رفتارهای او ظهور و بروز دارد. هم چنین شاخص «مشهور بودن و مُجمعٌ علیه بودن»، میزان تکرار محتوا در ادله مختلف، و میزان تکرار محتوا در فضای تخصصی است. و شاخص «اصدقیت»، میزان شفافیت گفتار و عملکرد فرد در حیطههای مختلف، و میزان موفقیت در انجام امور است.
براساس عملکرد «الغاء خصوصیت»، میتوان این روایت را بیانگر ملاک ترجیح و انتخاب برای تمام مواردی دانست که در سرنوشت افراد تاثیرگذارند. حال اگر بخواهیم این معیارها را به زبان مدلهای تصمیم گیری بیان کنیم.
میتوان گفت در تصمیم نسبت به انتخاب مرجع اجتماعی و ترجیح یک گزینه بر گزینۀ دیگر، باید بعد از احراز شاخصهای اولیۀ تخصصی و تعهدی، معیارهای زیر را بررسی کرد و براساس شدت و ضعف آنها، گزینه نهایی را انتخاب کرد.
👈اطلاعات بیشتر https://b2n.ir/f29627
@mhgolkar
📚 ذاتاً علم اقتصاد اسلامی داریم، ولی چون بین نظام و مکتب گیر کرده است، به مرحله اجرا نمیرسد
📝 دکتر سید مهدی زریباف در گفتوگویی تأکید کرد؛
📙 متفکر اقتصاد اسلامی فردی است که در وهله اول، مؤلفههایی شامل شناخت ادبیات نظام رقیب و تسلط داشتن بر ادبیات فقهی و فلسفی اسلامی را داشته باشد و سپس در وهله بعدی مؤلفه سوم که معطوف به خلاقیت و هنر متفکر است را نیز دارا باشد.
📙 یک متفکر اقتصاد اسلامی باید فضای اقتصاد را معماری کند و فرآیندی حکم دهد و تنها باید و نباید نگوید. از این رو درعینحال که بایدها و نبایدهای فقهی، دینی و فلسفی در ذهن متفکر وجود دارد اما وقتی با مسئله مواجه میشود، مبتنیبر یک فرضی راهکار عملی ارائه میدهد که خود این فرض تغییر یافته یک فرض غربی است.
📙 آنچه که امروز اقتصاد اسلامی نامیده میشود، به حوزه کاربرد نمیرسد. این مرحله در حقیقت تازه گام اول یک متفکر اقتصاد اسلامی است. بنابراین ما یک نظام آموزشی میخواهیم که گامها را یک به یک طی کند و وی را برای اینچنین کاری آماده کنیم. آن وقت است که شما میتوانید بگویید که ما داریم به سمت علم اقتصاد اسلامی میرویم. ما ذاتاً علم اقتصاد اسلامی داریم اما چون بین نظام و مکتب گیر کرده است، به مرحله اجرا نمیرسد.
#نگرشی_نو_به_دین_تمدنساز
#اقتصاد_اسلامی
@mhgolkar
📝 ظرفیتها و چالشهای استفاده از فقه در تقنین
🔰 آیتالله محسن اراکی در نشست دومین مدرسه حقوق پارلمانی مطرح کرد؛
💢 فقه اسلامی غنی است و هیچ خلاءای در شریعت اسلامی وجود ندارد. همه قوانین ما باید برخواسته از فقه و شریعت اسلامی بوده و منشاء خدایی و الهی داشته باشد.
💢 هر کجا برای خارجیها مبانیهای فقهی را تبیین میکردیم، آنها در مقابل حرفی برای گفتن نداشتند، ما برای قانونگذاری نیازی به قانون فرانسه و دانمارک و سایر کشورها نداریم، اساس تقنین خداوند است.
💢 اگر کسی بگوید کاستی در فقه وجود دارد، با فقه آشنا نیست، امروزه مراکز خوبی تشکیل شده ولی باید به لوازم کار آشنا باشند، طلابی که وارد این رشتهها و عرصهها میشوند باید پخته از آب درآیند و به مغز فقه پی ببرند.
💢 فقه اسلام باید متن باشد نه حاشیه. کسانی که در عرصه فقهی و تقنینی فعالیت دارند باید نگاه اصلی به فقه داشته باشند و نه اینکه خدای ناکرده نگاه حاشیهای به فقه داشته باشیم.
#نگرشی_نو_به_دین_تمدنساز
#فقه_تمدنی
💠💠💠💠💠💠💠💠💠
🆔 @mhgolkar
📘 مهمترین وظیفه حوزههای علمیه تدوین فقه نظام جامعه است
🔻 در وبینار نقش حوزه مطلوب در حاکمیت اسلامی مطرح شد؛
🔹 آیتالله محسن اراکی: مهمترین وظیفه حوزههای علمیه تدوین فقه نظام جامعه است. این نظام در مرحله دوم باید تبدیل به ساختار شود و سپس باید تبدیل به الگو شود.
🔸 حجتالاسلام والمسلمین احمدعلی یوسفی: آنچه در ساختارسازی و نظام سازی براساس علوم اسلامی مغفول مانده است، روش صحیح امتداد مبانی است.
🔹 حجتالاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی: متاسفانه ما در این بخش(دولت اسلامی) عقب ماندهایم و خیلی زودتر از اینها باید به فکر میافتادیم.
🔸 حجتالاسلام والمسلمین محمدی عراقی: این گونه نیست که فقه در اسلام به دو نوع فردی و اجتماعی تقسیم شده باشد، بلکه به گفته رهبری فقه فردی نیز باید با دید فقه حکومتی مطالعه و استنباط شود.
💠💠💠💠💠💠💠💠💠
🆔 @mhgolkar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹💠نگاه تمدنی به حاکمیت جامعه
از منظر:
🌸سردار دلها قاسم سلیمانی🌸
#نگرشی_نو_به_دین_تمدنساز
#حاکمییت_دینی
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
🆔@mhgolkar
❇️ قابل توجه علاقه مندان فقه تمدنی ، حکمت و فلسفه ی اسلامی ❇️
✅ مراکز تخصصی امام رضا علیه السلام و نور حکمت رضوی در رشته های «فقه و اصول» و «فلسفه و کلام اسلامی» در سطح ۲ و ۳ به صورت پیوسته طلبه می پذیرند.
📚شرایط:
اتمام سطح یک و قبولی در آزمون ها
✅معافیت معدل های بالای 15 از آزمون کتبی
✨مزایا:
- برگزاری دوره های فقه و حکمت تمدنی به صورت فوق برنامه
- جذب طلاب مستعد در پروژه های علم دینی موسسه مطالعات راهبردی
پرداخت کمک هزینه پژوهش
✍️لینک ثبت نام:
http://nhekmatrazavi.ir/
📣دنبال کردن اخبار و اطلاعات پذیرش:
@Pazireshe1400
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🔹موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
🏢 @isinir
🔷 مراکز تخصصی نورحکمت رضوی و فقهی تمدنی امام رضا علیه السلام
🏫 @nhrazavi
نگرشی نو به دین تمدنساز
💠 مسألهاي که مطرح میشود این است در مدل حاکمیت دینی خدامحور در جامعه جایگاه مجری قوانین دین در جامعه
📌نظر یکی از عزیزان در پاسخ به مساله:
🌿در خصوص نحوه انتخاب رئیس جمهور یا همون مجری قانون روالی که در جامعه حاکم هست اینه که طبق مقررات و پروتکل هایی رئیس جمهور باید توسط رای مردم انتخاب شود و 4 سال این وظیفه رو برعهده بگیرد.
اما اگر نظر من رو بخواین من بصورت کلی جمهوری رو سیستمی فاسد میبینم و بنظرم هرچه هم که تلاش صورت بگیره باز هم سیستم جمهوری توانایی پاسخگویی به نیازهای جامعه و رفع تمام مشکلات رو ندارد. اینکه فقط 4 سال بشه برای کشور برنامه ریزی کرد و بعد 4 سال باید برای آینده کشور نگران بود خیلی چیز بدیه از طرفی میشه گفت خود غربی ها هم که مبدع این روش حاکمیت هستن نیز موفقیت چندانی از این روش برای دنیای خودشون کسب نکردن چه برسه به ما که هدف اصلیمون آخرت هست. متاسفانه کار جامعه اسلامی به جایی رسیده که همه فقط به دنبال رفع مشکلات اقتصادی هستن و بقیه چیزها فراموش شدن این آفت بزرگیه واسه یه کشور اسلامی.
بنظر من اگر ما نمیتونیم از وجود امام معصوم برای حاکمیت بهره ببریم حداقل باید به روشی جامعه رو اداره کنیم که نزدیک ترین مدل به مدل اسلام حقیقی باشه که میتونه رهبری و اجرای قوانین هردو برعهده ولی فقیه باشه کمااینکه اگر مجری قانون خود مقام معظم رهبری بودن الان این همه مشکلات قطعا در جامعه وجود نداشت.
در این روش میشه از نخست وزیر استفاده کرد که با توجه به فرامین ولی فقیه وظایف اجرایی رو انجام بده و نهایتا اگه این فرد کارآمد نبود میتوان بسرعت اورا تعویض و با شخص بهتری جایگزین کرد. نه مثل آقای روحانی که به پشتوانه آرای مردمی 8 سال مملکت رو به نابودی کشوندن و کسی هم جرات حرف زدن نداشت متاسفانه
در مدلی که در حال حاضر در حال اجرا شدن هست متاسفانه رئیس جمهور به راحتی میتواند برخلاف نظرات رهبر رفتار کند چون پشتوانه آرای مردمی دارد مگر اینکه این رفتار بسیار آشکار باشد و عدم جلوگیری از آن باعث نابودی کشور شود مانند کاری که امام خمینی ( ره) درمورد بنی صدر انجام دادن و او را از مقامش خلع کردن ولی تا به امروز این تنها موردی بوده است که چنین اتفاقی افتاده است و مقام معظم رهبری با وجود فساد های بسیار رئیس جمهور ها هیچکدام را خلع نکردند.
اما در مدل پیشنهادی که عرض کردم همانطور که بالاتر هم گفتم ولی فقیه به راحتی توانایی خلع نخست وزیر را دارند و هیچ مشکلی هم پیش نخواهد آمد و از همه مهمتر وقت و بودجه مملکت هم بیهوده خرج انتخابات نمیشود.
نگرشی نو به دین تمدنساز
💠 مسألهاي که مطرح میشود این است در مدل حاکمیت دینی خدامحور در جامعه جایگاه مجری قوانین دین در جامعه
پاسخ یکی دیگر از سروران 📣
اگرچه ابلاغ قوانین الهی در جامعه و تطابق مفاهیم دینی با زندگی امروزی به تنهایی کاری دشوار میباشد، اما یقینا بهتر آن است ولی فقیه که دارای مشروعیت و مقبولیت مردمی و الهی است، قدرت اجرایی هم داشته باشد. همانطور که گفتم، این کار، بار مضاعفی بر دوش حاکم دینی خواهد گذاشت ولی قطعا به نفع جامعه خواهد بود و شخص ولی فقیه هم مطمئن از اجرای بیچون و چرای قوانین الهی خواهد بود. مثلا در رابطه با جامعه خودمان، برایم عجیب است که همیشه میشنویم مقامات اجرایی دستورات رهبری را اجرا نمیکنند، نتیجهاش هم همین عقب ماندگی هایی است که در ابعاد مختلف اجتماعی شاهد آن هستیم، حال آنکه اگر اوامر دینی که مایه سعادت دنیا و آخرت است، دقیق اجرا میشد، شاید اکنون پیشرفت هایی چشمگیرتر و زودهنگامتر میداشتیم.
حال اگر به هر دلیلی نشد همه کار ها را شخص حاکم دینی انجام دهد، باید فردی مجری قوانین شود که معتقد به کاربردی بودن دستورات دینی باشد و چشم به غیر خدا نداشته باشد، یعنی اگر مشکلی هم هست، راهحل را در داخل سرزمین خود و در دستان خودیها بداند. امروز از عام و خاص شنیده میشود که فلان دستور دینی منقضی شده، مال 1400 سال پیش بوده و فلان. همین نشان میدهد که ساختمان اعتقادات دچار ترک هایی شده است. مجری قوانین الهی، به نظر من، باید بیدرنگ و بدون جانبداری و چشمپوشی دست به اجرا بزند. البته این به معنای آن نیست که اجبار و زور در کار باشد، چون همین باعث ایجاد چهرهای منفی از دین خواهد شد، باید با مهربانی و منطق قوانین را تبیین و توصیف و سپس اجرا نمود، مگر غیر از این است که قوانین الهی حق هستند، پس اگر درست بیان و اجرا شوند خود زمینه ساز گرایش همگان به دین خواهند شد، قطعا بدین روش اگر اجرا شود، فطرت آدمی که پیرو حق است داوطلبانه در جهت اجرای آن قوانین گام برمیدارد.
انتخاب چنین فردی قطعا کاری سخت خواهد بود، و انتظار هم نمیرود که یک نفر به تنهایی قادر به گزینش چنین فردی باشد. به باور من، باید عدهای از افرادی که انسان شناس و دین شناس هستند و همچنین حقگرا و نکتهسنج هستند به دنبال معدود افرادی که توانایی تحمل این بار سنگین را دارند، بگردند. اگر انتخاب را صرفاً بر عهده مردم بگذاریم هم اشتباه است، نظر هرکس محترم است ولی حقیقت آن است که خیلی ها قادر به تمایز خوب از بد و حق از باطل نیستند. پس بهتر است عدهای کاربلد این کار از میان مردم دست به انتخاب بزنند. اینگونه شاهد بروز و ظهور ناکارآمدی نخواهیم بود چون فرد منتخب شایستگی های خود را ثابت کرده.
حال اگر در میانه راه اوامر حق را اجرا نکرد باید به او یادآوری کرد که برای چه چیزی انتخاب شده، و در صورت مؤثر نبودن انتقاد و اخطار ها و تداوم ناکارآمدی ها، نباید وقت را تلف کرد بلکه بایستی فوراً فردی لایقتر و در صورت امکان اصلح را جایگزین نمود. با این کار لطف بزرگی به جامعه کردهایم و جلوی اشتباهات احتمالی نیز گرفته خواهد شد.
#چه_کسی_را_انتخاب_کنیم؟؟؟
✅جواب را از امام جعفر صادق علیه السلام دریافت کنیم...☝️
#نگرشی_نو_به_دین_تمدنساز
#حاکمییت_دینی
#انتخاب_اصلح
💠💠💠💠💠💠💠💠💠
🆔 @mhgolkar
استاد واسطی،انتخابات۱.mp3
40.87M
#استاد_واسطی
قواعد تصمیم گیری در انتخابات
(جلسه اول)
تحلیل و بررسی روایت مقبوله ی عمربن حنظله از امام صادق علیهالسلام
(اصول کافی،جلد ۱ ،ص ۶۸)
مسجد و مکتب امام صادق علیهالسلام
@imamsadegh_mosque
#نگرشی_نو_به_دین_تمدنساز
#حاکمییت_دینی
#انتخاب_اصلح
💠 💠 💠 💠 💠 💠 💠
🆔 @mhgolkar
❇️ برای عملیاتی کردن خانوادهمحوری، باید گفتمانسازی صورت گیرد
🔻 حجتالاسلاموالمسلمین حسین بستان در گفتوگویی عنوان کرد؛
🔹 زمانی که به خانواده بهصورت یک نهاد نگاه میشود، دیگر به این قضیه فکر نمیکنیم که افراد آن چگونه باید با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، بلکه به خانواده بهصورت یک سیستم و نظام نگاه میشود که دارای مجموعهای از ارتباطات درون و برون خانوادگی است.
🔹 فشارها و کمبودهای اقتصادی از سویی و بحثهای ارزشی و نظری از سوی دیگر، دستبهدست هم داده تا مسئله خانوادهمحوری به عقب رانده شود. این مسائل باعث شده یا در موضوع خانوادهمحوری ورود نشود یا با تمرکز و دقت لازم هزینه نشود.
🔹 سیاستهای کلی رهبر معظم انقلاب به لحاظ جامعیت، یک سند قابل دفاع است و همه ابعاد مسئله را پوشش میدهد، اما در بندهای این سند، بهندرت به موضوع خویشاوندی اشاره شده است.
🔹 برای عملیاتی کردن خانوادهمحوری، باید گفتمانسازی صورت گیرد. باید اکثریت باور کنند؛ ابتدا متصدیان و سپس مردم. سطوح حاکمیتی و مردمی باید اهمیت خانواده و اولویت آن را باور کنند.
#نگرشی_نو_به_دین_تمدنساز
#مدل_خانواده
#نگرش_سیستمی_به_دین
💠💠💠💠💠💠💠💠💠
🆔 @mhgolkar
✳ سلسله نشستهای دوره توانمندسازی و دانش افزایی اساتید فقه و اصول حوزه علمیه خراسان
✅ عنوان جلسه ؛ تبیین کیفیت ارتباط فقه ، اصول و فلسفه در نظام سازی دینی
👤 با ارائه استاد محترم حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ مهدی زمانی
🕑 زمان : یکشنبه ۹ خردادماه ساعت ۱۸:۳۰ الی ۱۹:۴۵
🔺برگزاری دوره بصورت آنلاین «وبینار»
┄┅═══••✾••═══┅┄
#نگرشی_نو_به_دین_تمدنساز
#فقه_نظام
🔳 با ما همراه باشید
🆔 @mhgolkar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹💠فرمایشات رهبری در تمدنسازی دینی
🌸 هویت تمدن
🌸 فقه تمدنی
#نگرشی_نو_به_دین_تمدنساز
#فقه_تمدنی
#تمدنسازی_دینی
🚥 🚥 🚥 🚥 🚥 🚥 🚥 🚥 🚥
🆔 @mhgolkar
💢 ویژگیهای دولت کارآمد از دیدگاه فقهای امامیه
✅ حجتالاسلام والمسلمین مقیمیحاجی در نشست علمی مطرح کرد؛
📝 زمانی که نوبت به نظام و دولت سازی میرسد، نکته مهم و اولی که اینجا وجود دارد و نقش فقه را باید بررسی کرد، خود آن ساختار و الگوی توزیع قدرت در جامعه است. یعنی اولین چیزی که در دولت دارید این است که ساختار حاکمیت چگونه است؟
📝 در بخش عمدهای از نظرات، نقطه هرمی و اصلی ساختار حاکمیتی، از دولت به معنای مدرنش که اداره کننده اصلی مسائل اجرایی حکومت است، شروع میشود و دولت در نظام اجرایی، زیرمجموعه یک قدرت بالاتر نیست.
📝 اما بر مدار نظریههای فقهی، وقتی نظریه ولایت فقیه را مطرح میکنید، این نظریه دولت را جزئی از حاکمیت میبیند و در بحث توزیع قدرت و الگوی اداره نظام، نظام را از نقطه هرم شروع میکند. پس نقطه کلیدی این است که در اصل طراحی دولت و نظریه دولت، نظریه فقه مطرح میشود.
#نگرشی_نو_به_دین_تمدنساز
#فقه_تمدنی
💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠
🆔 @mhgolkar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠برای رسیدن به تمدن موعود چه کاری باید انجام داد؟
💠چرا ما به برتری هویتی نیاز داریم؟
💠برتری هویتی در ظهور امام زمان چه تاثیری دارد
💠اگر مسلمانان به عنوان فکر برتر شناخته نشوند چه میشود
💠نقش علم در رسیدن به مدینه فاضله چیست؟
#نگرشی_نو_به_دین_تمدنساز
#تمدنسازی_دینی
🚥 🚥 🚥 🚥 🚥 🚥 🚥 🚥 🚥
🆔 @mhgolkar
51.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠🌹دوره مقدماتی تربیت محقق مدلساز دینی 🌹💠
🌿قسمتی از جمع بندی جلسات قبل
#نگرشی_نو_به_دین_تمدنساز
#تربیت_محقق
🌿 🌿 🌿 🌿 🌿 🌿 🌿 🌿
🆔 @mhgolkar
4_5888806075880179810.mp3
24.59M
🎙حجت الاسلام والمسلمین استادوکیلی
مشارکت حداکثری در انتخابات؛ چرا؟ چگونه؟
☑️@mhgolkar
52.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠🌹دوره مقدماتی تربیت محقق مدلساز دینی 🌹💠
🌿 جمع بندی جلسات قبل (قسمت دوم)
#نگرشی_نو_به_دین_تمدنساز
#تربیت_محقق
🌿 🌿 🌿 🌿 🌿 🌿 🌿 🌿
🆔 @mhgolkar
شکل گیری تمدن اسلامی در پرتو سیره علمی و عملی حضرات معصومین (ع) آن هم در فضاها و تنگناهای مختلف سیاسی، مذهبی و... امر مبارکی است که بر همه مسلمین لازم است تا در مسیر شکوفایی آن قدم برداشته و چونان قرون گذشته، جهانیان را مقهور اقتدار اسلام و تمدنی اسلامی کنند. امام صادق(ع) در تمدن سازی اسلامی نقش اساسی داشته اند که لازم است این مهم از زوایای مختلف مورد توجه و تاسی قرار گیرد.
فرا رسیدن سالروز شهات رئیس مذهب تشیع امام صادق علیه السلام را به هنه سروران و اساتید تسلیت عرض می کنم
@mhgolkar