eitaa logo
نگرشی نو به دین تمدنساز
997 دنبال‌کننده
853 عکس
412 ویدیو
115 فایل
🗃مباحث کانال در سه لایه🗞: 🏷1_تخصصی🔍 🏷 2_ طلاب و دانشجویان🔍 🏷3_ عموم🔍 🗃در قالب سیستم های دینی🗞 📝توسط استادو محقق حوزه ودانشگاه آقای گل کار🔍 🗃ارتباط با مدیریت↓ @golkar_mh
مشاهده در ایتا
دانلود
🔽مساله اصلی: 📌اگر رسالت حوزه های علمیه؛ ✅ کشف برنامه‌های زندگی فردی انسانها در همه عرصه های زندگی ✅و همچنین کشف همه برنامه ها و ساختارهای کلان اداره کننده جامعه 🌷 از دین میباشد ❓آیا رویگردانی جامعه از حوزه های علمیه به دلیل ضعف حوزه ها در انجام این رسالت و وظیفه ذاتی خودشان نیست؟ 🤔 نظر شما چیست؟ 👇 @golkar_mh
نظر کارشناسی یکی از اساتید بزرگوار : حوزه های قدیم بیست سال از زمان خودشان جلوتر بودند ولی حوزه های امروز نه! البته برداشت جامع از دین جامع نگر لازم است و نگاه کاربردی به دین! باید نظام نیازها را طراحی نمود و نظام جامع حقوق بشر اسلامی و نظام تحکیم خانواده اسلامی و نظام تعلیم و تربیت اسلامی باید با افق بیانیه گام دوم انقلاب حرکت کرد
فروزانمهر: ⚡️دو نکته مهم درباره تحول در حوزه علمیه 👌گفتگوهای مرتبط با تحول در حوزه علمیه در حال جدی تر شدن است و هر روز ایده های متفاوت و بدیعی برای تحول مطرح می شود و برخی از ایده ها هم توفیق نمونه سازی و اجرا یافته اند! برای تقویت گفتگوهای تحولی در حوزه توجه به دو نکته لازم است: 👌نکته اول اینکه: تحول محتوایی در حوزه علمیه باید تا سطح تدریس یک طبقه بندی جدید دانشی ارتقاء یابد. طبقه بندی جدید علوم در حوزه علمیه باید همه نیازهای مرتبط با تمدن اسلامی را تئوریزه کند و نباید امضاء کننده علوم معیوب پوزیتویستی باشد. رشته هایی مانند : ۱- طب و پیشگیری از بیماری، ۲- معماری و نظام مهندسی، ۳- بودجه ریزی و توزیع بیت المال، ۴- مدیریت شهری محله محور، ۵- الگوی فقهی مدیریت آب از برجسته ترین رشته های علمی در حوزه های علمیه آینده محسوب می شود. 👌نکته دوم آنکه: تحول روشی در حوزه علمیه باید روش های دانشگاهی نفوذ کرده در حوزه علمیه و آئین نامه های مرتبط با آن را به صورت کامل منزوی و حذف نماید. چهار مهارت ۱- مدیریت خبر، ۲- مدیریت جلسات تضارب و گفتگو ، ۳- مهارت تولید مکتوبات متنوع و ۴- مهارت نمونه سازی و ایجاد تغییرات عینی؛ اساس روش جدید تدریس در حوزه های علمیه محسوب می شود و موفقیت یک طلبه را تضمین خواهد نمود. 👌 بنابر گزارش برخی محققین، پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله وسلم) در طول دوران ۱۰ ساله مدینه ۲۵۵ نامه به شخصیت ها و پادشاهان مختلف نوشتند و مدیریت خبر ویژه ای را متکفل شده اند! اداره بی نظیر جلسات علمی و گفتگو و تاکید بر مسئله کتابت و دعوت مبتنی بر عمل از توصیه های دیگر پیامبر در حوزه روش دعوت و روش اقامه محسوب می شوند! حجت الاسلام علی کشوری- تبیین ویژگی های محتوایی و روشی حوزه های علمیه آینده - دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - قم
🍉دلنوشته یلدایی 🌸 تجلیل از روزها و شبهای خاص با آداب و سنتهای مخصوص به هرکدام بخاطر حقیقتی است که در ان روزها و شبها نهفته است 🔰 و بواسطه این تجلیل قلب و روح انسان با آن حقیقت ارتباط برقرار میکند و همچون مغناطیسی روح حاکم بر آن روز یا شب را وارد قلب خود میکند 🔽اگر روزها یا شبهایی را عید بگیریم که دارای حقیقتی نورانی هستند مغناطیس قلب ما بواسطه ارتباط با انها نورانیت ان روز و شب را وارد قلب خود میکند و اگر بالعکس روزها یا شبهایی را عید بگیریم که دارای حقیقتی تاریک و ظلمانی است مغناطیس قلب ما بواسطه اتصال با حقیقت آن شب یا روز ظلمت و تاریکی وارد قلب می‌کند 📌و اصولا نام این روزها و شبها را عید گزارده اند چون در این روزها بواسطه تجلیل و بزرگداشت آنها قلب انسان عود و بازگشت به حقیقت ان روز یا شب نموده و با آن اتصال روحی برقرار میکند ✅لذا خیلی مهم و حیاتی است که چه روزهایی و شبهایی را عید بگیریم و قلبمان را به چه حقیقتی متصل کنیم. نورانی یا ظلمانی؟ 🚥ریشه تکریم شب یلدا به تفکر و نظام فکری مجوسیت و آتش پرستی باز میگردد که قائل به دو منشا اثر خیر بنام یزدان و منشا اثر شر بنام اهریمن بوده اند لذا تمام نمادهای روشنایی و رویش و شکفتن و گرمابخشی را تجلی یزدان میدانستند و تمام نمادهای سرما و تاریکی را تجلی اهریمن میدانستند ❌بر همین اساس شب یلدا را که بزرگترین شب سال است اخرین مرحله غلبه ظلمت بر نور بواسطه غلبه شب بر روز در شبهای پاییز میدانستند و چون از امشب به بعد نور بر ظلمت غلبه میکند این شب را جشن میگرفتند ❗️از اینرو تجلیل این شب ناخوداگاه قلب و روح انسان را با حقیقت دوگانه پرستی و مجوسیت متصل می‌کند و خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.... ✍حاج شیخ محمدحسین گلکار
سرورانی که موافق هستند یا حتی موافق این نظر نیستند بعنوان یک نظر در گروه‌های خودشون منتشر کنند
هدایت شده از محمد
YEKNET.IR - monajat - shabe 1 fatemie avval 1401 - karimi.mp3
3.7M
(عج) 🍃ستاره دیده فروبست و آرمید بیا 🍃شراب نور به رگ های شب دوید بیا
هدایت شده از محمد
YEKNET.IR - roze - shabe 1 fatemie avval 1401 - karimi.mp3
1.31M
🔳 🌴روضه حضرت زهرا(س) 🌴بهار بود و تو بودی و عشق بود و امید
هدایت شده از محمد
YEKNET.IR - roze 2 - shabe 1 fatemie avval 1401 - karimi.mp3
3.39M
🔳 🌴روضه حضرت زهرا(س) 🌴دردِ دل بی درمونه دنیا مثل زندونه
🌸زن،‌ از سلوک عرفانی تا تمدّن اسلامی🌸 📚جدیدترین اثر استاد وکیلی 168 صفحه 🌿این کتاب در دو بخش «سلوک فردی»‌ و «نقش بانوان در تمدّن اسلامی»؛ چگونگی عملکرد بانوان از سه منظر «فردی، خانوادگی و اجتماعی» را ترسیم می‌کند تا روشن شود که یک «زن» در این حیطه‌ها چگونه رفتار کند تا حرکتش به سمت خداوند متوقف نشود. 🌹متن پشت جلد: 📌راه رسیدن به اعلی درجۀ‌ کمال و سعادت انسانی برای همه باز است و همه نیز باید در عرصۀ اجتماع و ساختن تمدّن اسلامی نقش آفرینی کنند ولی هرکس به تناسب خصوصیّات روحی و جسمی خود باید از مسیری حرکت کرده و باری متناسب با خود را بردارد. برای تهیه این کتاب با تخفیف ویژه شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها با انتشارات موسسه مطالعات راهبردی و یا شماره زیر تماس بگیرید 09352182375 بهترین فرصت برای سازمانها و نهادهای فرهنگی 🔷💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠 🆔 @mhgolkar
نگرشی نو به دین تمدنساز
🔽مساله اصلی: 📌اگر رسالت حوزه های علمیه؛ ✅ کشف برنامه‌های زندگی فردی انسانها در همه عرصه های زندگی
الهی از تو نگاهی: سلام و عرض ادب راجع به اینکه گفته بودید چه کنیم دین در همه عرصه های زندگی بیاید، پاسخ این است وقتی دین شناسی مان قوی و ناظر به نیازها و مقتضیات زمان(در عین اتکا به تراث) بود، نیروی انسانی زبده پرورش دادیم، تمام نیازهایش را در این مسیر شناخت و ترویج دین(اعم از نیازهای تبلیغی، پژوهشی، مالی و...) شناسایی و برطرف کردیم، آن موقع می توان صحبت از نصب نرم افزار دین بر سخت افزار جامعه کرد. این نوع دین شناسی بین اکثر حوزویان وجود ندارد! حتی بعضا در بین مجتهدین هم نیست! نوک پیکان دقیقا سمت حوزه علمیه است قرار بود نیازهای عصر غیبت را برطرف کند، خود شد دردی بر دل امام زمان ارواحنا فداه... عالَمی دیگر بباید ساخت و از نو آدمی...
📌کارگاه آموزشی تفکر سیستمی 🔽 با بیان تکنیکهای روشمند سازی تفکر 🌿استاد: حُجَّـت‌ُالْاِسْـلاِم‌‌ْ وَالمُسْـلِـمیٖنْ حاج شیخ محمدحسین گلکار @mhgolkar
💠کارگاه راهنمای تدریس کاربردی (مقدماتی)💠 ✅ تبیین اصول تدریس پژوهش محور ✔️ بیان نگرشها و راهبردهای تدریس اثربخش استاد: حُجَّـت‌ُالْاِسْـلاِم‌‌ْ وَالمُسْـلِـمیٖنْ حاج شیخ محمدحسین گلکار 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 @mhgolkar
🌹 بحث مظلومیت اساساً در تمدن ها مشروعیت درست می کند. مشروعیت تمدن ها همیشه در فلسفه، بیان، منطق، کلام و... نیست، گاهی اوقات واضحات و بدیهیات تاریخی را دارید و چون جزء بدیهیات انسانی است، نیازی به محاجّه ندارد. همه تمدن ها در پی یافتن نقطه هایی از مظلومیت هستند که با آن بتوانند مشروعیت خود را توجیه کنند. این به معنای توجیه مظلومیت نیست، بلکه به معنای دیدن مظلومیت و کارکردهای آن برای کسب مشروعیت اجتماعی است. نماد مشروعیت و حقانیت در تمدن‌ها، گاه و غالباً پاکی‌های بدیهی و مظلومیت‌های آشکار است که نه فقط موجب جلب و جذب ایمان می‌شود، بلکه فهمی سهل و بسیط از حقیقت را موجب می‌شود، خشونت‌ها و کدورت‌ها را کم می‌کند، و همبستگی‌ها را متراکم‌تر می‌کند. ✅ ستم بر دخت نبی اکرم (ص) و شکوه‌ها و ناله‌های آن یگانه بانوی عصمت در خانه‌های حزن‌اش، نَه یک رخدادی در گذشته، بلکه واقعه‌ای در مقیاس یک تمدن بوده است و تاریخ هم تاکنون نتوانسته است از آن رهایی یابد. این بحث بسیار مهم تمدنی است و نباید به آن به عنوان یک موضوع ایدئولوژیک نگاه کرد. @mhgolkar
💠 روِيَ عَنْ مُجَاهِدٍ قَالَ النَّبِيُّ وَ هُوَ آخِذٌ بِيَدِ فَاطِمَةَ فَقَالَ: 💢 منْ عَرَفَ هَذِهِ فَقَدْ عَرَفَهَا ❇️ و مَنْ لَمْ يَعْرِفْهَا فَهِيَ فَاطِمَةُ بِنْتُ مُحَمَّدٍ ✳️ و هِيَ بَضْعَةٌ مِنِّي وَ هِيَ قَلْبِي‏ وَ رُوحِيَ‏ الَّتِي‏ بَيْنَ جَنْبَيَّ ✅ فمَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِي وَ مَنْ آذَانِي فَقَدْ آذَى اللَّهَ‏ 💠 پيامبراکرم صلی الله علیه و آله در حالى كه دست فاطمه علیها السلام را گرفته بود فرمود: 💢 هر كس اين دختر را مى‏ شناسد كه مى شناسد 🔶 و هر كس كه نمى‏ شناسد او فاطمه علیها السلام دختر محمّد صلی الله علیه و آله است. 🔷 او پاره‏ اى از وجود من است و او قلب من و روح من است که بین دو پهلویم جای دارد. 🔶 پس هر كه‏ او را آزار دهد مرا آزرده است و هر كه مرا بيازارد خدا را آزرده است. 📚 محجة البيضاء، ج۴، ص۲۱۰؛ بحار الأنوار، ج۴۳، ص۵۴. 🌸 راهبرد: در اخذ برنامه های زندگی خدامحور یکی از اساسی ترین قسمت سیره نبوی سیره فاطمی است که باید از مسیر سیره فاطمی سیره نبوی را دریافت نمود 📛نقطه بحران: منافات برنامه ریزی و مدیریت بر خلاف نظر و سیره حضرت زهرا سلام الله علیها با شریعت نبوی و در نهایت رسالت توحیدی ❤قلب تمدن و مدینه فاضله نبوی فعالسازی سیره تمدنی حضرت زهرا در جامعه است 🌹 تولید سیستم ها و ساختارهای اداره کننده جامعه بر اساس فرهنگ و سیره حضرت زهرا سلام الله علیها ⛔️تنافی سیستم ها و ساختارهای جامعه با سیره فاطمی نقطه بحران جامعه نبوی خدامحور https://eitaa.com/joinchat/2812608570C9343972fd8
✅نقش حضرت زهرا سلام الله علیها در احیاء ظرفیت تمدنسازی دینی✅ 🌸 وظیفه اصلی پیشوایان معصوم شیعه، تداوم مسیر الهی پیامبر(ص) در معرفی تمام جوانب اسلام ناب و راستین از جمله طرفیت تمدنسازی دین به جامعه عصر خویش بوده است و در این میان، حضرت زهرا(س) در تقویت جنبه ­های کیفی تمدن اسلامی نقش سرنوشت ­سازی داشتند. 🔵 ایشان پس از رحلت پدر بزرگوارشان، در ترسیم مسیر واحد الهی برای امت اسلامی و دور کردن آن‌ها از پراکندگی، گام­های ارزشمندی برداشتند؛ به طوری­که اگر تلاش­های این بانوی بزرگوار نبود، زمینه برای ادامه مسیر بسترسازی لازم برای تمدنسازی دینی، توسط امامان معصوم(ع) فراهم نمی ­شد. 📌خطبه معروف حضرت زهرا بازگو کننده خطبه پیامبر(ص) در حجة­الوداع که در واقع بیان اصلی ترین منشور تمدن اسلام که حاکمیت امام بر جامعه است بود ؛ در واقع حضرت در اینجا سخنگوی پدر بزرگوارشان هستند و بعدها امام حسین(ع) با تأسی به سیره مادر بزرگوارشان می ­فرمایند: بهتر است انسان برای احیای اسلام در جامعه در مقابل کفر بایستد، حتی اگر موجب کشته شدنش شود. 🌹جلوه دیگر تمدنی خطبه معروف حضرت زهرا(س) مبتنی بر دفاع از حق مسلّم انسان­ها و انسجام و اتحاد مسلمانان است و می­ تواند در عصر حاضر بهترین الگو و سرمشق برای برنامه ریزان و مدیران جامعه برای تحقق تمدن دینی باشد. اگر از جنبه کیفی به تمدن اسلامی نگاه کنیم درمی­یابیم پیشوایان معصوم ما خط صحیح رسالت پیامبر(ص) در تمدنسازی دینی را ادامه دادند؛ زیرا بدیهی است، تفسیر و تأویل قرآن جز با معصومین که از آبشخور علوم الهی بهره مند هستند، امکان­پذیر نیست. پس نقش معصومین و اهل بیت در تمدن اسلامی انکارناپذیر است. ♨️ مجاهدت­های حضرت فاطمه(س) پس از رحلت پدر بزرگوارشان، در ترسیم یک مسیر واحد الهی برای امت اسلامی و دور کردن آن‌ها از چندگانگی نشان دهنده نقش اصلی و مهم حضرت زهرا(س) در تقویت جنبه­ های کیفی تمدن اسلامی است و اگر تلاش­های این بانوی بزرگوار نبود، زمینه برای ادامه این مسیر توسط ائمه(ع) فراهم نمی­ شد و نقش­ها و اقدام‌های علمی، آموزشی و تمدنی امامان شیعه در طول سه قرن پس از حیات مادر گرامیشان، همه مرهون حرکت فاطمه(س) است. ⬛️السَّلامُ علیکَ یا فاطمة الزهراء⬛️ https://eitaa.com/joinchat/2812608570C9343972fd8
🏴 آجرک الله یا صاحب الزمان... 🔘 شهادت جانسوز و غریبانه بانوی دو عالم ، شفیعه روز جزا ، ملیکه محشر ، صدیقه اطهر ، انسیة الحوراء ، اُمّ ابیها ، مولاتنا فاطمة الزهراء سلام الله علیها بر محبین و عزادارانش علی الخصوص اساتید و بزرگواران کانال نگرشی نو به دین تمدنساز تسلیت باد 🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نور چه گفت؟.pdf
572.4K
ترجمه خطبه فدکیه حضرت زهرا سلام الله علیها به قلم: حضرت استاد واسطی حفظه الله ┄┅══••✾🌷✾••══┅┄ https://eitaa.com/joinchat/2812608570C9343972fd8
☑️حضرت زهرا سلام الله علیها الگوی تمدنی حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه) ☑️ 🔸برجسته‌ترین و گویا‌ترین این پیوند و ارتباط در كلام امام مهدی عجل الله تعالی فرج الشریف شكوفا شده است. یوسف زهرا سلام الله علیها می‌فرماید: 🍀فی ابنه رسول الله لی اسوه حسنه🍀 🌸 در دختر پیامبر خدا✨ صلی الله علیه و آله و سلم برای من الگوی نیكویی است.🌸 📗 بحارالانوار، ج53 ، ص 180. 🔸 یکی از مهمترین و اساسی ترین راهبردهای کشف و عملیاتی نمودن مدلها و برنامه های دین در زندگی فردی و اجتماعی کشف این سیستمها و ساختارها بر اساس حق محوری و بابتبع عدابت محوری است امام مهدی عجل الله تعالی فرج الشریف مانند مادرش زهرا سلام الله علیها با ایثار و تلاش و نپذیرفتن بیعت طاغوت‌ها خط مستقیم ولایت حق و بطلان جریان باطل و طاغوتهای روزگار و معرفی خط كفر و نفاق و بدعت را در راس امور خود قرار میدهد و در حقیقت دولتی كه زهرا سلام الله علیها پایه گزار آن بر اساس دفاع از ولایت بود صاحب آن مهدی است؛ لذا یكی از القاب مقدس امام زمان عجل الله تعالی فرج الشریف «صاحب الدوله الزهرا است». 👌 آنچه از فرمایش امام مهدی عجل الله تعالی فرج الشریف درس می‌گیریم این است كه فاطمه سلام الله علیها برترین الگو و سرمشق برای منتظران برای تحقق تمدن جهانی موعود است؛ زیرا وقتی فاطمه سلام الله علیها، الگوی مهدی عجل الله تعالی فرج الشریف است، ما هم باید به امامِ خود اقتدا كنیم و دختر پیامبر را الگوی خود در مسبر تمدنسازی دینی قرار دهیم. 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 https://eitaa.com/joinchat/2812608570C9343972fd8
نگرشی نو به دین تمدنساز
🔽مساله اصلی: 📌اگر رسالت حوزه های علمیه؛ ✅ کشف برنامه‌های زندگی فردی انسانها در همه عرصه های زندگی
💠سلام و عرض ادب و قبولی عزاداری ها بر همه اساتید و سروران عزیز 🌸 قبل از ایام فاطمیه بحثی را با عنوان کارآمدی یا ناکارآمدی حوزه و دلایل رویگردانی مردم از حوزه های علمیه در کانال شروع نمودیم 🔽 با توجه به بازخورد و ارائه نظرات گسترده دوستان در این زمینه نهایتاً به این نتیجه رسیدیم که پاسخ به این مسئله نیازمند به این است که رسالت حوزه های علمیه و وظیفه حوزه را تحلیل کنیم و ببینیم آیا حوزه های علمیه در انجام این رسالت کوتاهی نموده اند یا خیر؟ 📌و اگر کوتاهی نموده‌اند مشکل کار کجاست و راهکار اصلاحی چه باید باشد؟ 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 @mhgolkar
📌قاعدتا جواب شما به سوال بالا حوزه های علمیه است 🔰 ولی شما که حوزه را براي تحصيل انتخاب كرده ايد، اگر يكي از دوستان يا بستگان سؤاالت زير را بپرسد چه پاسخي براي او داريد؟ ❓ . حوزه چيست؟ ❓ . حوزه كجاست؟ ❓ . چه اهداف و فعاليتي دارد؟ ❓ . چرا محيط ها و رشته هاي تحصيلي ديگر را انتخاب نكرده ايد؟ ❓ . يك طلبه در نهايت به كجا ميرسد و چه ميشود؟ ❓ . زندگي طلبگي چگونه اداره ميشود؟ سروران نظرات خود ارائه بفرمائید👇 @golkar_mh 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 @mhgolkar
💠با توجه به نيازي كه حوزه پاســخگوي آن اســت ، اهداف كلان حوزة علميه در چهار محور تعريف ميشوند: 1 .فهم دين 2 .تعليم دين (تبيين و ابلاغ دين) 3 .دفاع از دين (اثبات برتري طرح و برنامة خداوند بر طرح و برنامه هاي بشري) 4 .تحقق دين (تربيت نيروهایي كه بتوانند طرح و برنامة دين را پياده كنند) 🔽 سوالاتی که مطرح میشود این است که ❓ برای تحقق این اهداف به چه مبانی و اصولی باید معتقد باشیم؟ ❓و آیا حوزه های علمیه با گذشت چهل و اندی سال از حاکمیت دینی بر جامعه برای تحقق این اهداف موفق بوده است؟ ❓برای اصلاح یا رشد و ارتقاء حوزه جهت تحقق این اهداف چه باید کرد؟ 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 @mhgolkar
با سلام واحترام به استحضار مي رساند واحد آموزش مدرسه علميه فاطمه الزهرا سلام الله عليها تايباددر نظر دارد در راستاي توانمندسازي اساتيد؛كارگاه دانش افزايي (دوره مقدماتي)روش تدريس كارآمد و كاربردي با محوريت پژوهش محوري باهدف استادپروري طلاب؛باارائه استادمحترم جناب آقاي گل كاربرگزار نمايد. زمان:يكشنبه 18دي ماه_ دوشنبه19دي ماه ساعت:18تا 19:30 https://fzt.lms2.hozehkh.com/ws/ribcbe0d3ns
📣 🔰 مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) قوچان 🔹 واحد آموزش مدرسه علميه فاطمه‌الزهرا(س) ، با همکاری اداره آموزش دفتر خواهران حوزه علمیه خراسان، کارگاه «مرکز ثقل تدریس کاربردی» را، به صورت مجازی برگزار می‌کند. 🎤 با ارائه حجت‌الاسلام گل‌كار 📆 زمان: سه‌شنبه ۲۰ دی‌ماه ⏰ ساعت: ۱۴ الی ۱۶:۳۰ 💻 لینک حضور در نشست: 🌐 https://fzq.lms2.hozehkh.com/ws/ebsr7090rps 🆔 @mhgolkar
واحد پژوهش با همکاری واحد آموزش مدرسه علمیه فاطمه‌الزهراء سلام‌الله‌علیها شهرستان قوچان برگزار می نماید: کارگاه " و‌ تکنیک‌های‌ مطالعه‌ موثّر" ویژه طلاب ✅ با حضور ارزشمند استاد محترم جناب حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین گلکار 🗓 زمان: سه شنبه 1401/10/20 ساعت 12/30_8 🔰 مکان: سالن اجتماعات مدرسه علمیه لینک جلسه آنلاین https://fzq.lms2.hozehkh.com/ws/vi99ak9pyd2 @mhgolkar
چرایی و چگونگی یک نماز خوب(3). استاد وکیلی.mp3
37.61M
🤲نماز برای اتصال به عالم ملکوت۳ 🎙حجةالاسلام والمسلمین استاد ✅نماز مهم ترین کار برای زنده نگه داشتن یاد خدا در قلب است. ✅شرط اثربخشی نماز طهارت قلبی و دوری از گناه است. ✅حقّ الناس خصوصاً گرفتگی دل پدر و مادر سبب بی اثر شدن نماز می شود. ✅چگونه نماز مشکلات ما را حل می کند؟ ✅چرا نماز را باید به عربی خواند؟ ✅چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟ ┄┅══☘🌷☘══┅┄ @mhgolkar
تفسیر آیات عقائدی ۲۷.MP3
42.88M
تفسیر آیات عقائدی قرآن 🎙حضرت استاد واسطی حفظه الله 🕰 ۱۳جمادی‌الثانی/۱۶دی ۱۴۰۱ مَسْجِد وَ مَکْتَبْ اِمٰامِ صٰادِقْ عَلَیْه‌ِ الْْسَلٰامْ @imamsadegh_mosque www.mjis.ir ┄┅══☘🌷☘══┅┄ @mhgolkar
👌 مژده مژده 🔵 کارگاه‌ دانش افزایی 🔰 موضوع : روش تدریس کارآمد و کاربردی با محوریت پژوهش محوری ✅ با ارائه استاد محترم جناب آقای گل کار 🗓زمان:يكشنبه 18دي ماه_ دوشنبه19دي ماه ⏰ساعت:18تا 19:30 📍 همراه با مسابقه آزمون کتبی از محتوای ارائه شده 🎁 به پنج نفر از برگزیدگان هر نفر مبلغ ٢٠۰٠٠٠٠ ریال اهداء می گردد. 🌐 لینک حضور https://fzt.lms2.hozehkh.com/ws/ribcbe0d3ns ✅ حضور اساتید محترم در کارگاه مورد انتظار است. معاونت آموزش حوزه علمیه خواهران استان لرستان با همکاری حوزه علمیه خراسان