✅سند اول در تبیین هدف قیام امام حسین علیه السلام
🏴وصيّت حضرت به محمّد بن حنفيّه
و در وقتي كه آن حضرت ميخواستند از مدينه منوّره به مكّه مكرّمه حركت كنند، وصيّتنامهاي نوشته و آن را به خاتم خود ممهور• نمودند؛ و سپس آن را پيچيده و به برادر خود محمّدبن حنفيّه تسليم نمودند. و پس از آن با او وداع نموده و در جوف• شب سوّم شعبان سنه شصت هجري با جميع اهل بيت خود به سمت مكّه رهسپارشدند. و آن وصيّت چنيناست:
📚 بِسْمِ اللَهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ. هَذَا مَا أَوْصَي بِهِ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ أَبِيطَالِبٍ إلَي أَخِيهِ مُحَمَّدٍ الْمَعْرُوفِ بِابْنِ الْحَنَفِيَّه:
إنَّ الْحُسَيْنَ بْنَ عَلِيٍّ يَشْهَدُ أَنْ لَا إلَهَ إلَّا اللَهُ، وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ. وَأَنَّ مُحَمَّدًا صَلَّي اللَهُ عَلَيْهِ وَءَالِهِ عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ، جَآءَ بِالْحَقِّ مِنْ عِنْدِ الْحَقِّ. وَأَنَّ الْجَنَّه وَالنَّارَ حَقٌّ. وَأَنَّ السَّاعَه ءَاتِيَه لَا رَيْبَ فِيهَا. وَأَنَّ اللَهَ يَبْعَثُ مَنْ فِي الْقُبُورِ.
إنِّي لَمْ أَخْرُجْ أَشِرًا وَلَابَطِرًا وَلَامُفْسِدًا وَلَاظَالِمًا وَإنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الإصْلَاحِ فِي أُمَّه جَدِّي مُحَمَّدٍ صَلَّي اللَهُ عَلَيْهِ وَءَالِهِ؛ أُرِيدُ أَنْ ءَامُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَأَنْهَي عَنِ الْمُنْكَرِ، وَأَسِيرَ بِسِيرَه جَدِّي وَسِيرَه أَبِي عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ عليهالسلام.
فَمَنْ قَبِلَنِي بِقَبُولِ الْحَقِّ فَاللَهُ أَوْلَي بِالْحَقِّ، وَمَنْ رَدَّ عَلَيَّ هَذَا أَصْبِرُ حَتَّي يَقْضِيَ اللَهُ بَيْنِي وَبَيْنَ الْقَوْمِ بِالْحَقِّ؛ وَهُوَ خَيْرُ الْحَاكِمِينَ.
وَ هَذِهِ وَصِيَّتِي إلَيْكَ يَا أَخِي؛ وَمَا تَوْفِيقِي إلَّا بِاللَهِ، عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَإلَيْهِ أُنِيبُ. وَالسَّلَامُ عَلَيْكَ وَعَلَي مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَي. وَلَا حَوْلَ وَلَا قُوَّه إلَّا بِاللَهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ
🌸 بسم الله الرّحمن الرّحيم. اينست آن وصيّتي كه حسينبنعليّ بن أبيطالب به برادرش: محمّد"بن حنفیه" كه معروف به "محمد"ابن حنفيّه است مينمايد:
حقّاً حسين بن عليّ گواهي ميدهد كه هيچ معبودي جز خداوند نيست؛ اوست يگانه كه انباز و شريك ندارد. و بدرستيكه محمّد صلّي الله عليه وآله، بنده او و فرستاده اوست كه به حقّ از جانب حقّ آمده است.
و اينكه بهشت و جهنّم حقّ است، و ساعت قيامت فرا ميرسد و در آن شكّي نيست. و اينكه خداوند تمام كساني را كه در قبرها هستند برميانگيزاند.
من خروج نكردم از براي تفريح و تفرّج•؛ و نه از براي استكبار و بلندمنشي، و نه از براي فساد و خرابي، و نه از براي ظلم و ستم و بيدادگري! بلكه خروج من براي اصلاح امّت جدّم محمّد صلّي الله عليه وآله ميباشد.
من ميخواهم امر به معروف نمايم، و نهي از منكر كنم؛ و به سيره و سنّت جدّم، و آئين و روش پدرم عليّ بن أبي طالب عليه السّلام رفتار كنم.
پس هر كه مرا بپذيرد و به قبولِ حقّ قبول كند، پس خداوند سزاوارتر است به حقّ.
و هر كه مرا در اين امر ردّ كند و قبول ننمايد، پس من صبر و شكيبائي پيشه ميگيرم، تا آنكه خداوند ميان من و ميان اين جماعت، حكم به حقّ فرمايد؛ و اوست كه از ميان حكم كنندگان مورد اختيار است.
و اين وصيّت من است به تو اي برادر! و تأييد و توفيق من نيست مگر از جانب خدا؛ بر او توكّل كردم، و به سوي او بازگشت مينمايم. و سلام بر تو و بر هر كه از هدايت پيروي نمايد.
و هيچ جنبش و حركتي نيست، و هيچ قوّه و قدرتي نيست؛ مگر به خداوند بلند مرتبه و بزرگ.»
📗 لمعات الحسین مرحوم علامه طهرانی رضوان الله تعالی علیه صفحه 16
#نگرشی_نو_به_دین_تمدنساز
#تحلیل_تمدنی_عاشورا
#به_تو_از_دور_سلام
@mhgolkar
🏴 هدف از سیستم عاشورا 1
#تحلیل
در این روایت امام حسین علیه السلام بعد از این که فرمودند من برای تفریح و تفرج خروج نکردم و برای استکبار و بلند منشی هم خروج نکردم و برای فساد و خرابی خروج نکردم و برای ظلم و ستم خروج نکردهام می فرمایند:
من برای اصلاح امت جدم رسول خدا قیام کردم
❓مسئله ای که اینجا مطرح میشود این است اصلاح یک امت چگونه انجام می پذیرد؟
❓و امام حسین علیه السلام چگونه میخواست امت و جامعه را اصلاح کند؟
🔰در پاسخ به این مسئله همان طور که از از روایات دیگر سیدالشهدا علیه السلام و بیانات ایشان به دست می آید اصلاح جامعه صورت نمی گیرد مگر اینکه ساختارها و نظام های حاکم بر جامعه اصلاح گردد اولین نظام و ساختار جامعه ساختار حاکمیت در جامعه است و اصلاح سیستم ها و ساختارها در هر جامعهای در غالب تمدن حاکم بر آن جامعه شکل می گیرد.
لذا امام حسین علیه السلام در صدد تحقق تمدن دینی در جامعه جدشان رسول الله بودند و هدفی که ابی عبدالله علیه السلام در این روایت بیان می فرمایند تمدن سازی دینی و حاکمیت توحید در جامعه در سایه تحقق تمدن دینی در جامعه است لذا در این روایت امام حسین علیه السلام اولین و مهمترین هدف از قیام خود را تمدن سازی دینی در جامعه بیان نموده اند که البته به طبع آن سیستم ها و ساختارهای جامعه، سیستم های دینی و توحیدی خواهد شد که در روایات دیگر هم به این مفاهیم اشاره شده است و انشاالله در ادامه مباحث ذکر خواهد گردید.
#هدف_تمدنسازی_دینی
#نگرشی_نو_به_دین_تمدنساز
#تحلیل_تمدنی_عاشورا
#به_تو_از_دور_سلام
@mhgolkar
🙋♂موافقید یه سؤال از خدا بپرسیم؟!
🤷♂خدایا! واسه چی قرآن رو نازل کردی؟
و اما پاسخ خداوند:
به مـــاه قسم ...
به شـب قسم ...
به صبح قسم ...
📖 که این قرآن بزرگترین پدیدههاست
هشدار دهنده به بشر است .
كَلَّا وَ الْقَمَرِ «۳۲» وَ اللَّيْلِ إِذْ أَدْبَرَ «۳۳» وَ الصُّبْحِ إِذا أَسْفَرَ «۳۴» إِنَّها لَإِحْدَى الْكُبَرِ «۳۵» نَذِيراً لِلْبَشَرِ《۳۶》
«سورهمدثر»
به نظر شما خدا چی میخواد بهمون بگه؟
لطفا پاسخهاتون را به ادرس زیر بفرستید
@mhgolkar
روش تدریس محمد حسین گل کارنوزدهم مرداد ۱۴۰۲-۲.m4a
33.33M
✅ «قسمت اول»
هم اندیشی با موضوع
«روش تدریس معارف با اقتباس از دین»
گروه معارف دانشگاههای استان لرستان
#⃣با حضور استاد «محمد حسین گل کار»
⏰ زمان: پنج شنبه: ۱۴۰۱/۵/۱۹
ساعت ۲۱
#نگرشی_نو_به_دین_تمدنساز
#مدلسازی_دینی
#روش_تدریس
🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸
@mhgolkar
روش تدریس محمد حسین گل کارنوزدهم مرداد ۱۴۰۲-۱.m4a
32.33M
✅ «قسمت دوم»
هم اندیشی با موضوع
«روش تدریس معارف با اقتباس از دین»
گروه معارف دانشگاههای استان لرستان
#⃣با حضور استاد «محمد حسین گل کار»
⏰ زمان: پنج شنبه: ۱۴۰۱/۵/۱۹
ساعت ۲۱
#نگرشی_نو_به_دین_تمدنساز
#مدلسازی_دینی
#روش_تدریس
🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸
@mhgolkar
روش تدریس معارف.pdf
2.33M
✅ «اسلاید بحث»
«روش تدریس معارف با اقتباس از دین»
گروه معارف دانشگاههای استان لرستان
#نگرشی_نو_به_دین_تمدنساز
#مدلسازی_دینی
#روش_تدریس
🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸
@mhgolkar
30.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴سناریو پردازی تمدنی آینده اربعین
🔽قسمت اول
#نگرشی_نو_به_دین_تمدنساز
#مدلسازی_دینی
#سیدالشهدا
#اربعین
🌏 🌏 🌏 🌏 🌏 🌏 🌏
@mhgolkar
✅ موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی با همکاری معاونت حقوقی ریاست جمهوری و نمایندگی خراسان اندیشکده حقوق بشر و شهروندی دانشگاه امام صادق (ع) برگزار می کند:
دوره:
✳️ *آشنایی با ساختار و روندهای تقنینی،تنظیمی،اداری و اجرایی جمهوری اسلامی ایران*
با حضور:
▪️ *دکتر سید محمدمهدی غمامی؛* معاون آموزش و حقوق شهروندی معاونت حقوقی ریاست جمهوری و عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق «ع»
▪️ *جناب آقای علی ربیع زاده؛* قائم مقام اندیشکده حقوق بشر و شهروندی دانشگاه امام صادق «ع» و مدرس دانشگاه
⬅️ زمان: *پنج شنبه، ۲۶ مرداد 1402، از ساعت ۷ تا ۱۸*
⬅️ مکان: مشهد مقدس، مؤسسه راهبردی علوم و معارف اسلام
⬅️ *با اعطای گواهی معتبر به شرکت کنندگان*
⚫ برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به
@golkar_mh
پیام و یا با شماره ۰۹۳۵۲۱۸۲۳۷۵ تماس بگیرید
نگرشی نو به دین تمدنساز
✅ موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی با همکاری معاونت حقوقی ریاست جمهوری و نمایندگی خراسان ان
🌿آشنایی با ادبیات قانونگذاری و نظام اجرایی کشور
📌برای محققین و پژوهشگرانی که میگفتند چرا طرح و برنامه های پژوهشی و اجرایی ما را در نهادها یا سازمانهای کشور قبول نمیکنند
📖همراه با گواهی معتبر معاونت حقوقی ریاست جمهوری
فقط تا امشب برای ثبت نام فرصت باقیست 😇
هدایت شده از موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام
🔥 دورهای هیجانانگیز ویژه پژوهشگران! 🔥
⚠️ظرفیت محدود- فقط تا ساعت 12 امشب فرصت ثبت نام دارید
🚀 بهترین پیشنهاد برای شما: این دوره را از دست ندهید!
📚 آشنایی با ادبیات قانونگذاری و نظام اجرایی کشور
🔎 برای پژوهشگران و محققانی که تا به حال میپرسیدند: چرا طرحها و برنامههای پژوهشی و اجرایی ما در نهادها یا سازمانهای کشور قبول نمیشود؟
📜 همچنین با دریافت گواهی معتبر از معاونت حقوقی ریاست جمهوری، مسیر پژوهشیتان را تأیید کنید.
🔥 جای خالیتان را برای این دوره جذاب رزرو کنید! 🔥
🛒 قیمت دوره: حضوری، 200 هزار تومان و مجازی، 100 هزار تومان
⚠️ توجه:
عزیزانی که قصد حضور مجازی دارند، در هنگام ثبت نام در قسمت کپن تخفیف کد زیر را وارد نمایند.
online50👈👈
🔗برای ثبت نام بر روی همین متن کلیک کنید👉👉
┄┅══✾☘️🌷☘️✾══┅┄
🏢موسسه مطالعات راهبردی
◽️طراحی سیستم های دینی 🔰
https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
#پژوهشگران #ادبیات_قانونگذاری #نظام_اجرایی #دوره_آموزشی #گواهی_معتبر 📚🧐💼
مدرسه میرفتم دفتر کتابمونو جا میذاشتم معلم میگفت حواست باشه خودتو جا نذاری! و ما می خندیدیم!
فک می کردیم نمیشه کسی خودش رو جا بذاره
الان که خیر سرمون بزرگ شدیم و بارها و بارها تیکه هایی از خودمونو جا گذاشتیم
تو یک راه، یک موکب، خیابون، صحن، تو یه خاطره، تو یه خاطره...
به تعبیر رفیق شاعرم:
....در نزن
رفته ام از خویش
کسی منزل نیست.