eitaa logo
نگرشی نو به دین تمدنساز
993 دنبال‌کننده
871 عکس
416 ویدیو
117 فایل
🗃مباحث کانال در سه لایه🗞: 🏷1_تخصصی🔍 🏷 2_ طلاب و دانشجویان🔍 🏷3_ عموم🔍 🗃در قالب سیستم های دینی🗞 📝توسط استادو محقق حوزه ودانشگاه آقای گل کار🔍 🗃ارتباط با مدیریت↓ @golkar_mh
مشاهده در ایتا
دانلود
🔽مساله اصلی: 📌اگر رسالت حوزه های علمیه؛ ✅ کشف برنامه‌های زندگی فردی انسانها در همه عرصه های زندگی ✅و همچنین کشف همه برنامه ها و ساختارهای کلان اداره کننده جامعه 🌷 از دین میباشد ❓آیا رویگردانی جامعه از حوزه های علمیه به دلیل ضعف حوزه ها در انجام این رسالت و وظیفه ذاتی خودشان نیست؟ 🤔 نظر شما چیست؟ 👇 @golkar_mh
نظر کارشناسی یکی از اساتید بزرگوار : حوزه های قدیم بیست سال از زمان خودشان جلوتر بودند ولی حوزه های امروز نه! البته برداشت جامع از دین جامع نگر لازم است و نگاه کاربردی به دین! باید نظام نیازها را طراحی نمود و نظام جامع حقوق بشر اسلامی و نظام تحکیم خانواده اسلامی و نظام تعلیم و تربیت اسلامی باید با افق بیانیه گام دوم انقلاب حرکت کرد
فروزانمهر: ⚡️دو نکته مهم درباره تحول در حوزه علمیه 👌گفتگوهای مرتبط با تحول در حوزه علمیه در حال جدی تر شدن است و هر روز ایده های متفاوت و بدیعی برای تحول مطرح می شود و برخی از ایده ها هم توفیق نمونه سازی و اجرا یافته اند! برای تقویت گفتگوهای تحولی در حوزه توجه به دو نکته لازم است: 👌نکته اول اینکه: تحول محتوایی در حوزه علمیه باید تا سطح تدریس یک طبقه بندی جدید دانشی ارتقاء یابد. طبقه بندی جدید علوم در حوزه علمیه باید همه نیازهای مرتبط با تمدن اسلامی را تئوریزه کند و نباید امضاء کننده علوم معیوب پوزیتویستی باشد. رشته هایی مانند : ۱- طب و پیشگیری از بیماری، ۲- معماری و نظام مهندسی، ۳- بودجه ریزی و توزیع بیت المال، ۴- مدیریت شهری محله محور، ۵- الگوی فقهی مدیریت آب از برجسته ترین رشته های علمی در حوزه های علمیه آینده محسوب می شود. 👌نکته دوم آنکه: تحول روشی در حوزه علمیه باید روش های دانشگاهی نفوذ کرده در حوزه علمیه و آئین نامه های مرتبط با آن را به صورت کامل منزوی و حذف نماید. چهار مهارت ۱- مدیریت خبر، ۲- مدیریت جلسات تضارب و گفتگو ، ۳- مهارت تولید مکتوبات متنوع و ۴- مهارت نمونه سازی و ایجاد تغییرات عینی؛ اساس روش جدید تدریس در حوزه های علمیه محسوب می شود و موفقیت یک طلبه را تضمین خواهد نمود. 👌 بنابر گزارش برخی محققین، پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله وسلم) در طول دوران ۱۰ ساله مدینه ۲۵۵ نامه به شخصیت ها و پادشاهان مختلف نوشتند و مدیریت خبر ویژه ای را متکفل شده اند! اداره بی نظیر جلسات علمی و گفتگو و تاکید بر مسئله کتابت و دعوت مبتنی بر عمل از توصیه های دیگر پیامبر در حوزه روش دعوت و روش اقامه محسوب می شوند! حجت الاسلام علی کشوری- تبیین ویژگی های محتوایی و روشی حوزه های علمیه آینده - دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - قم
🍉دلنوشته یلدایی 🌸 تجلیل از روزها و شبهای خاص با آداب و سنتهای مخصوص به هرکدام بخاطر حقیقتی است که در ان روزها و شبها نهفته است 🔰 و بواسطه این تجلیل قلب و روح انسان با آن حقیقت ارتباط برقرار میکند و همچون مغناطیسی روح حاکم بر آن روز یا شب را وارد قلب خود میکند 🔽اگر روزها یا شبهایی را عید بگیریم که دارای حقیقتی نورانی هستند مغناطیس قلب ما بواسطه ارتباط با انها نورانیت ان روز و شب را وارد قلب خود میکند و اگر بالعکس روزها یا شبهایی را عید بگیریم که دارای حقیقتی تاریک و ظلمانی است مغناطیس قلب ما بواسطه اتصال با حقیقت آن شب یا روز ظلمت و تاریکی وارد قلب می‌کند 📌و اصولا نام این روزها و شبها را عید گزارده اند چون در این روزها بواسطه تجلیل و بزرگداشت آنها قلب انسان عود و بازگشت به حقیقت ان روز یا شب نموده و با آن اتصال روحی برقرار میکند ✅لذا خیلی مهم و حیاتی است که چه روزهایی و شبهایی را عید بگیریم و قلبمان را به چه حقیقتی متصل کنیم. نورانی یا ظلمانی؟ 🚥ریشه تکریم شب یلدا به تفکر و نظام فکری مجوسیت و آتش پرستی باز میگردد که قائل به دو منشا اثر خیر بنام یزدان و منشا اثر شر بنام اهریمن بوده اند لذا تمام نمادهای روشنایی و رویش و شکفتن و گرمابخشی را تجلی یزدان میدانستند و تمام نمادهای سرما و تاریکی را تجلی اهریمن میدانستند ❌بر همین اساس شب یلدا را که بزرگترین شب سال است اخرین مرحله غلبه ظلمت بر نور بواسطه غلبه شب بر روز در شبهای پاییز میدانستند و چون از امشب به بعد نور بر ظلمت غلبه میکند این شب را جشن میگرفتند ❗️از اینرو تجلیل این شب ناخوداگاه قلب و روح انسان را با حقیقت دوگانه پرستی و مجوسیت متصل می‌کند و خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.... ✍حاج شیخ محمدحسین گلکار
سرورانی که موافق هستند یا حتی موافق این نظر نیستند بعنوان یک نظر در گروه‌های خودشون منتشر کنند
هدایت شده از محمد
YEKNET.IR - monajat - shabe 1 fatemie avval 1401 - karimi.mp3
3.7M
(عج) 🍃ستاره دیده فروبست و آرمید بیا 🍃شراب نور به رگ های شب دوید بیا
هدایت شده از محمد
YEKNET.IR - roze - shabe 1 fatemie avval 1401 - karimi.mp3
1.31M
🔳 🌴روضه حضرت زهرا(س) 🌴بهار بود و تو بودی و عشق بود و امید
هدایت شده از محمد
YEKNET.IR - roze 2 - shabe 1 fatemie avval 1401 - karimi.mp3
3.39M
🔳 🌴روضه حضرت زهرا(س) 🌴دردِ دل بی درمونه دنیا مثل زندونه
🌸زن،‌ از سلوک عرفانی تا تمدّن اسلامی🌸 📚جدیدترین اثر استاد وکیلی 168 صفحه 🌿این کتاب در دو بخش «سلوک فردی»‌ و «نقش بانوان در تمدّن اسلامی»؛ چگونگی عملکرد بانوان از سه منظر «فردی، خانوادگی و اجتماعی» را ترسیم می‌کند تا روشن شود که یک «زن» در این حیطه‌ها چگونه رفتار کند تا حرکتش به سمت خداوند متوقف نشود. 🌹متن پشت جلد: 📌راه رسیدن به اعلی درجۀ‌ کمال و سعادت انسانی برای همه باز است و همه نیز باید در عرصۀ اجتماع و ساختن تمدّن اسلامی نقش آفرینی کنند ولی هرکس به تناسب خصوصیّات روحی و جسمی خود باید از مسیری حرکت کرده و باری متناسب با خود را بردارد. برای تهیه این کتاب با تخفیف ویژه شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها با انتشارات موسسه مطالعات راهبردی و یا شماره زیر تماس بگیرید 09352182375 بهترین فرصت برای سازمانها و نهادهای فرهنگی 🔷💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠 🆔 @mhgolkar
نگرشی نو به دین تمدنساز
🔽مساله اصلی: 📌اگر رسالت حوزه های علمیه؛ ✅ کشف برنامه‌های زندگی فردی انسانها در همه عرصه های زندگی
الهی از تو نگاهی: سلام و عرض ادب راجع به اینکه گفته بودید چه کنیم دین در همه عرصه های زندگی بیاید، پاسخ این است وقتی دین شناسی مان قوی و ناظر به نیازها و مقتضیات زمان(در عین اتکا به تراث) بود، نیروی انسانی زبده پرورش دادیم، تمام نیازهایش را در این مسیر شناخت و ترویج دین(اعم از نیازهای تبلیغی، پژوهشی، مالی و...) شناسایی و برطرف کردیم، آن موقع می توان صحبت از نصب نرم افزار دین بر سخت افزار جامعه کرد. این نوع دین شناسی بین اکثر حوزویان وجود ندارد! حتی بعضا در بین مجتهدین هم نیست! نوک پیکان دقیقا سمت حوزه علمیه است قرار بود نیازهای عصر غیبت را برطرف کند، خود شد دردی بر دل امام زمان ارواحنا فداه... عالَمی دیگر بباید ساخت و از نو آدمی...
📌کارگاه آموزشی تفکر سیستمی 🔽 با بیان تکنیکهای روشمند سازی تفکر 🌿استاد: حُجَّـت‌ُالْاِسْـلاِم‌‌ْ وَالمُسْـلِـمیٖنْ حاج شیخ محمدحسین گلکار @mhgolkar
💠کارگاه راهنمای تدریس کاربردی (مقدماتی)💠 ✅ تبیین اصول تدریس پژوهش محور ✔️ بیان نگرشها و راهبردهای تدریس اثربخش استاد: حُجَّـت‌ُالْاِسْـلاِم‌‌ْ وَالمُسْـلِـمیٖنْ حاج شیخ محمدحسین گلکار 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 🌸 @mhgolkar