eitaa logo
Military fact
2.5هزار دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
2.3هزار ویدیو
61 فایل
دنیای امنیتی نظامی از قاب میلیتاری فکت 🎖 📲 ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید: https://zil.ink/military_fact
مشاهده در ایتا
دانلود
شب بخیر 🌙✨ تانک آینده نگرانه آبرامز ایکس ✯@military_fact
صبح بخیر ☀️✋ ✯@Military_Fact✯ |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همگی کارواش دیدیم سطح شهر! ولی این بار به سبک شستشوی تانک ، که تانک های تی چهارده آرماتا را شستشو می دهند! البته فقط به جای خودرو تانک هست و سیستم شستشو فرقی ندارد @Military_Fact✯ l ɪŁΛ
هدایت شده از Military fact
گروه میلیتاری فکت https://eitaa.com/joinchat/3740598633C40d2b5d8a5
از امروز قصد داریم در مورد نفربر موفق بی ام پی یک صحبت کنیم اما قبل از اون بیاید به پیش زمینه چرایی ساخت این نفربر نگاهی داشته باشیم چگونگی به وجود آمدن پلتفرم IFV: تا قبل از سال ۱۹۶۶ خودروهای APC وظیفه حمل و نقل نیروها در میدان جنگ را داشتند اما با توجه به سطح حفاظتی کم، عدم داشتن سلاحی کار آمد و مناسب و همچنین عدم محافظت از نیروها در برابر تشعشعات هسته ای و عوامل شیمیایی خیلی زود بحث طراحی و ساخت خودرویی مطرح شد که علاوه بر سطح حفاظتی مناسب، سرعت خوب، توانایی حمل و نقل نیروها در میدان جنگ باید توانایی درگیری و انهدام خودروهای زرهی سبک دشمن را نیز داشته باشد. همچنین این خودرو باید به نیروها این توانایی را میداد تا از درون خودرو قادر به شلیک کردن باشند. از این رو ساخت خودروی جدید در اواخر دهه ۵۰ میلادی آغاز شد. @military_fact
🔸تاکتیک های پیاده نظام مکانیزه ارتش سرخ در طول دهه 1950 مشابه روش های جنگ جهانی دوم بود که در آن APC ها به عنوان "تاکسی های نبرد" استفاده می شدند. آنها پیاده نظام را در حین حرکت در مجاورت تانک های جنگی نگه می داشتند، اما در تماس با دشمن، پیاده نظام خود را قبل از عقب نشینی به مناطق امن تر تخلیه می کرد. APCهای موجود از سلاح‌های هسته‌ای یا شیمیایی محافظت چندانی نمی‌کردند یا اصلاً محافظت نمی‌کردند، زیرا یا با روکش باز بودند یا نمی‌توانستند به اندازه کافی مهر و موم شوند. علاوه بر این، پیاده نظام باید پیاده می شد تا بتواند از سلاح های خود استفاده کند. زمانی که در اواخر دهه ۵۰ بحث ساخت خودرویی جدید با ویژگی هایی بهتر و برتر از خودروهای سری APC شد ویژگی هایی برای آن در نظر گرفته شد، ویژگی هایی همچون: سرعت مناسب ، تسلیحات خوب و توانا، محافظت از نیروها در میدان جنگ و توانایی همه اعضای تیم برای شلیک از داخل وسیله نقلیه مد نظر بود. این تسلیحات باید پشتیبانی مستقیمی از پیاده نظام پیاده شده می کردند و باید توانایی درگیری و نابودی خودروهای زرهی سبک مشابه را داشته باشد. @military_fact
🔻شروع طراحی ها: ویژگی های مورد نظر برای دفاتر طراحی مختلف بین سال‌های 1959 و 1960 صادر شد. این سؤال وجود داشت که آیا BMP باید شنی دار باشد یا چرخ‌دار، بنابراین تعدادی از پیکربندی‌های آزمایشی، از جمله طرح‌های هیبریدی چرخ‌دار مورد بررسی قرار گرفتند. نهایتا در سال ۱۹۶۴ نمونه اولیه شنی دار تحت عنوان Ob'yekt 764 انتخاب شد. آبجکت ۷۶۴ به این دلیل انتخاب شد که طراحی موتور جلوی آن یک روش راحت و سریع را برای سوار کردن و پیاده‌سازی نیروها از درهای عقب را به وجود می آورد. نمونه اولیه در سال 1964 ساخته شد و به دنبال آن Ob'yekt 765 بهبود یافته در سال 1965 ساخته شد که در سال 1966 توسط ارتش با نام BMP-1 پذیرفته شد. لشکر 120نیروهای پیاده اولین واحد در اتحاد جماهیر شوروی بود که نمونه های اولیه خودروی جنگی پیاده نظام جدید BMP ("objekt 765") را در ژانویه تا نوامبر 1965 تحت فرماندهی سرگرد گارد واسیلی سامدلوف آزمایش کرد. در سال ۱۹۶۶ تولید این‌خودروی زرهی به صورت محدودی شروع شد. ادامه دارد... @military_fact
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تیک آف F-14D Tomcats از ناو هواپیمابر USS Theodore Roosevelt🇺🇸 ✯@military_fact
14.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مقایسه تانک های T-14 Armata و Merkava 4 @Military_Fact✯ l ɪŁΛ
🔺تصویری بسیار جالب از مانیتورِ تلسکوپ نصب شده در ورژن های نخست U-2که امکان شناسایی منطقه پرواز از ارتفاع ۷۰ هزار پایی را در اختیار خلبان قرار میداد منبع : پرواز در اوج ✯@military_fact