5.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 نماینده مردم نجفآباد ضمن تشریح سوال خود از وزیر دادگستری عنوان کرد:
◼️«انتظار داریم قوه قضائیه در خصوص دوتابعیتی بودن آقای روحانی که مجلس قبل پرونده آن را حدود ۴ سال قبل به قوه قضائیه ارسال کرده، پاسخ دهد.»
«پیام رهبر انقلاب اسلامی امام خامنه ای در پی حادثه ناگوار ربایش و شهادت آقای مولوی عبدالواحد ریگی»
بسم الله الرحمن الرحیم
حادثهی ناگوار ربایش جناب مولوی عبدالواحد ریگی رحمةالله علیه و به شهادت رساندن این عالم خیرخواه و شجاع موجب تأسف و تأثر اینجانب گردید. اشراری که این جنایت را مرتکب شدند مزدورانی روسیاهند که در خدمت دشمنان سعادت هممیهنان بلوچ و اتحاد اقوام ایرانی قرار گرفتهاند. وظیفهی دستگاههای مسئول تعقیب و مجازات جنایتکاران است و باید با سرعت و جدیت انجام شود.
اینجانب به خاندان محترم آن شهید و همهی مردم بلوچستان بویژه خاش و ایرانشهر تسلیت عرض میکنم و رحمت الهی را برای همگان مسألت مینمایم.
سید علی خامنهای
۲۳ آذر ۱۴۰۱
منبع: دفتر مقام معظم رهبری
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸دستتان برای اعدام محارب نلرزد!🔸
🔪 امروز ما بگوییم آقا، اینهایی که شیشۀ ماشین ها را شکاندند، یک شوری داشتند، ناراحتی ای داشتند، عصبانی شدند ... بگوییم «فَبِها و نِعمَ!!». یک شیرینی هم به آنها بدهیم که آقا این چند روز اینجا [بازداشت] بوده ای یک وقت ناراحت نشده باشی! رویشان را هم ببوسیم بگوییم بفرمایید [بروید]!!
خب فردا چه کار می کند؟! فردا دیگر نمی شِکَند؛ فردا #آتش می زند!
🔪 سارق #مسلح وارد شده و کارهایی کرده، #قاضی دستش می لرزد که اعدام بکند! این #بدبختی است، #بیچارگی است، این #ضعف است!
🔪 یک سارق مسلح اگر اعدام نشود، ما ضرر کرده ایم. چرا؟ چون محارب است. محارب، حکمش #کشتن_خشن است، کشتنِ تلخ است. قطع یک دست از یک طرف و یک پا از طرفِ دیگر است. این برای اینست که کسی روی دیگری اسلحه نَکِشد.
🔪 آمریکا این کار را نکرد و حالا باید چند تا فرد مسلح در هر مدرسه ای بگذارد! این همه فیلم جنایی نشان داد و با این فیلمها بچه ها را سرگرم کرد. بچه ها هم آموزش دیدند که هر وقت از معلّمشان دلخور شدند او را به رگبار ببندند.
این هنر است؟!
#محاربه
@haerishirazi
☘ جای خالی آیتالله مصباح یزدی
🔻 آیتالله #مصباح واقعاً در تاریکیها مصباح و چراغ راه بود. وقتی #تردید بالا میگرفت و فضا غبارآلود میشد، چون چراغی نورافشانی میکرد. حداقل برای طیف و جامعه مخاطبین خودش که کم هم نبودند، #راه_نما بود.
🔻 مصباح آنجا که به حضور یک عالم دینی نیاز بود، حاضر بود. یعنی صحنه را راحت خالی نمیکرد. #مصلحتاندیشی بیمورد نمیکرد که اگر حرف بزنم برای من بد میشود یا نه! وظیفه هر چه اقتضا کند، همانجا حاضر میشد.
🔻 آغاز قصه اخیر (مهسا امینی) فضای تردید و زد و خورد بین خودیها هم زیاد بود و هنوز آقا صحبت نکرده بودند. به برخی از اساتيد برجسته و #تئوریسینهای_جبهه_انقلاب پیام دادم که الان صحنه نیاز به تحلیل و حضور شما دارد، پر کنید خلاء امثال آقای مصباح را... ولی برخی #سکوت کردند جز یکی دو نفر
🔻 بهمحض اینکه #آقا لب بهسخن گشودند، همه صاحب تحلیل شدند. خب عزیز جانم آقا خط شکن و #عمار میخواست، آنجا که باید می بودید، نبودید!!! بعد از به میدان آمدن #ولی، بهصحنه آمدن چه معنا دارد؟
(البته من برای همه این عزیزان احترام قائلم و شاید وظيفه را چیزی دانستهاند که من نمیدانم)
🔻 آیتالله مصباح عزیز بهموقع انذار میداد، بهموقع #امید میداد و بهموقع از سنتهای الهی و تطبیق آن بر شرایط سخن میگفت. وقتی همه نگران بودند و #نظام_محاسباتی جبهه دچار اختلال شده بود، با روشنگری ذهن آشفته جبهه را آرام میکرد. این خاصیت یک #عمار واقعی است.
🔻 امروز دشمن روی خطای محاسباتی جبهه انقلاب و بدنه مردم حساب باز کرده... #أین_عمار...؟
#آیتالله_مصباح
#جهاد_تبیین
15.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آقای جلیلی!
چرا شما در دولت آقای رئیسی ورود نکردید؟
💠 حسینیه اندیشه
🔻آیا «دیکتاتور» اینگونه است؟!
#مظلوم_اما_مقتدر
🖋 مهدی جمشیدی
🔹بسیار اندک بودند، امّا میخواستند «وانمود» کنند که فراوانند. میخواستند «گروهکهای مجازی» را به «لشکرهای خیابانی» تبدیل کنند. بااینحال، نتوانستند «مردم» را با خود همراه کنند. تصوّر میکردند که «جامعۀ ایران»، چونان «انبار کاه»، فقط محتاج یک «جرقۀ کوچک» است تا شعلهور شود. نهفقط «جرقه»، بلکه «آتشها» برافروختند امّا جامعه نخروشید و با آنها همصدا و همداستان نشد. این اقلیّت محض و مطلق، نعرههای بلند سر دادند، امّا جامعه به راهی رفت و اینان به راهی دیگر. «اقلیّت مطلق» بودند و «اقلیّت مطلق» ماندند. هرچه که دستوپا زدند و هوچیگری و روایتسازی و بازیپردازی کردند، نشد که نشد. و چون ناکام ماندند، در پی جبران برآمدند؛ با «آتش» و «خون» و «دروغ» و «فریب» در خیاباهای فضای مجازی و خیابانهای ایران. و تلختر و سوزانندهتر از همه، روایتهای دروغین بود. و از این جمله، متهمساختن آیتالله خامنهای به «دیکتاتوری».
🔹آیتالله خامنهای چه کرده است که چنین اتهامی را بر او روا داشتند؟! او در هیچ انتخاباتی دخالت نکرده است و همچون یک شهروند عادی، «یک رأی» به صندوق انداخته و سپس نظارهگر کنشگریِ آزادانۀ مردم بوده است. او رأی مردم را «محترم» دانسته است و در منطق حکمرانی، «دخالت مستقیم و جدّی» داده است. او همواره به «مشارکت حداکثریِ مردم در انتخابات»، توصیه کرده است و نتیجه را فرع بر حضور دانسته است. حتّی آنگاه که «گزینههای زاویهدار با او» به قدرت رسیدهاند، منطق مردمسالاری را کنار ننهاده و انتخابات را «ابطال» نکرده است. او در برابر این گزینهها، «کارشکنی» و «سنگاندازی» نکرده و جهتگیریهای شخصیاش را مبنای تعاملاتش قرار نداده است. همۀ تعاملات او بر اساس «اخلاق» و در چهارچوب «قانون» بوده است. آیا «دیکتاتور» اینگونه است؟!
🔹آیتالله خامنهای در وظایف قوا و نهادها دخالت نکرده و از مدیران و کارگزاران، «مترسک بیعمل» و «عروسکهای خیمهشببازی» نساخته است. او به جای «قانون»، به «خود» ارجاع نداده است و در دورۀ حاکمیّت، نظرش جایگزین قانون نشده است. او سلیقه و پسند خود را بر قانون ترجیح نداده است. هرچه که توانسته، کمتروکمتر مداخله کرده و حضور داشته است تا جریان امور، بهصورت طبیعی و در امتداد قانون پیش برود. او نه آشکارا و نه پنهانی، هیچ امری را از «مدار قانون»، خارج نکرده و «بدعت» نساخته است. حکومت ایران در چهارچوب قانون پیش میرود نه خواستههای شخص او. حضور و قدرت و عظمت او، کمترین سایهای بر سرِ قانون نیفکنده است. آیا «دیکتاتور» اینگونه است؟!
🔹آیتالله خامنهای، بسیار بر «فرهنگ» و «سبک زندگی» اصرار میورزد، امّا در پی «تحمیل» و «تحکّم» نبوده است. با اینکه «حاکم» و «در قدرت» است، امّا به زبان «زور» و «اجبار» سخن نگفته و «امر» و «فرمان» صادر نکرده است، بلکه همچون یک «عالِم دینی»، دردها و نگرانیهای فرهنگیاش را شفاف و صمیمانه بازگفته و «استدلال» کرده است. آری، «استدلال»! او برای اصلاح سبک زندگی، «بخشنامههای فاشیستی» صادر نکرده و از «موضع بالا» به جامعه نگاه نکرده است. او همواره خود را «از جامعه» و «در کنار جامعه»، انگاشته است. او «از مردم» بوده است نه «بر مردم». او «تربیت» و «فهم» و «اخلاق» و «گفتگو» و «تبیین» و «گفتمانسازی» را کنار نزده و «تحکّم» و «تحمیل» و «زور» و «خشونت» و «تعدّی» و «جبر» را حاکم نکرده است. زبان او، «زبان استدلال» بوده است؛ همچون تمام گذشتۀ فکریاش. «آیتالله خامنهایِ نظام جمهوری اسلامی»، همان «حجتالاسلام خامنهایِ طرح کلّیِ اندیشۀ اسلامی در قرآن» است؛ با همان حوصلۀ گفتگویی و اهتمام تبیینی و منطق تبلیغی. پس از پنجاه سال، و با وجود صدرنشینی در قدرت سیاسی، حالوهوای او دگرگون نشده است. آیا «دیکتاتور» اینگونه است؟!
🔹عدّهای از یک «اعتراض جزئی»، شعار ساختارشکنانۀ «مرگ بر دیکتاتور» ساختند و در خیابان، حرمت او را شکستند و حریمش را درنوردید، امّا او هیچ واکنشی نشان نداد. نهفقط توپ و تانک به خیابان نیاورد و چوبۀ دار برپا نکرد، بلکه گفت حساب «هیجانزدگانِ بازیخورده» را از «غرضورزانِ بازیساز» جدا کنید و همه را به یک چوب نرانید. او هیچ سخنی در دفاع از خود نگفت و زبان به انتقاد نگشود. او مرز میان «منتقد» و «معارض» را شعار «مرگ بر دیکتاتور» ندانست و خویش را محور و مبنای حقّ معرفی نکرد. آیا «دیکتاتور» اینگونه است؟!
🔹نه، او «دیکتاتور» نیست، او «مقتدرِ مظلوم» است. و مگر حاجقاسم سلیمانی در وصیّتنامهاش، آیتالله خامنهای را «مظلوم» نخواند؟! چه خوندلها که نخورده است در این سالها، و چه دردها و رنجها که پنهان نساخته است در عمق سینهاش... . از چشمانِ قلمم، اشک میچکد و از حنجرهاش، فریاد برمیآید.
🆔 @rohallahdashti
سخنرانی در حرم مطهر حضرت معصومه بعد از راهپیمایی مردم قم در اعتراض به واقعه کوی دانشگاه - 78.04.23.mp3
7.73M
🎧 #بشنوید | صوت کامل سخنرانی مرحوم آیت الله مصباح یزدی پس از واقعه کوی دانشگاه سال ۱۳۷۸
📱 @mesbahyazdi_ir
پی نوشت
🔹این روزها در فتنه ی چند وجهی مهسا امینی و در سکوتِ جمع کثیری از خواص و همراهی جمعی دیگر با دشمنانِ ملت ایران ، فقدانِ علامه ی روشن ضمیر مرحوم حضرت آیت الله مصباح یزدی رحمت الله علیه بیش از گذشته احساس می شود.
کویدانشگاه_2.pdf
1.92M
📎 #pdf | متن کامل سخنرانی مرحوم آیت الله مصباح یزدی پس از واقعه کوی دانشگاه سال ۱۳۷۸
📱 @mesbahyazdi_ir
9.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴«حقیقتی تلخ و عبرت آموز از یکی از مستعمره های آمریکا»
🔰گزارش cnn از ژاپنی که ما نمیشناسیم ، ژاپنی که سالهاست به عنوان یکی از مستعمره های آمریکا در غُل و زنجیر های شیطان بزرگ ، اسیر گشته است.
◼️ژاپنی که هاشمی رفسنجانی و همفکرانش بدنبال الگو برداری از آن برای ایران اسلامی بودند و برای رسیدن به این هدف تلاشِ خود را بر اجرای برجام 3 ( خلع سلاح موشکی ) متمرکز نمودند.
◼️هر چند هاشمی به دیار باقی شتافت ولی مشکل اساسی این است که شاگردان وی با چهره هایی موجه و به ظاهر اصولگرا در جای جای نظام خصوصاً در عرصه های اقتصادی در حال اجرای فرامین صادر شده بر اساس الگوهای غربی هستند ، فرامینی که نتایج هولناک آن را این روزها در کاهش ارزش پول ملی شاهد هستیم.
سید ابراهیم میرپورفرد