eitaa logo
حجت‌الاسلام میراشرفی
217 دنبال‌کننده
306 عکس
72 ویدیو
8 فایل
پایگاه فرهنگی مذهبی #صعود نشر آثار #صوتی و #تصویری سلسله مباحث #سخرانی دروس #حوزوی دورس #دانشگاهی متن دروس و منابر کانال رسمی حجت الاسلام میراشرفی 🆔 @mirashrafi118 ارتباط با ادمین: @khatshekan54
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴 مراسم‌ عزاداری ایام فاطمیه دوم ▪️سخنران: حجت‌الاسلام میراشرفی ▪️مرثیه‌سرا: کربلایی محسن عباسپور 📆 از پنجشنبه۲۳آذر به‌مدت ۴شب ⏰ بعد از نماز مغرب‌وعشاء 🕌 مسجد امام حسن مجتبی(ع) 🆔@yaa_karim
شکر که سرمایه ام محبت زهراست 🥀 📍اطلاعیه مراسم عزاداری شهادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها 🎙️واعظ : حجت الاسلام والمسلمین میراشرفی 🎤با نوای مادحین کربلایی امیر حسینی ابوالفضل طباطبائی امیرحسین رجبلو 🗓️زمان : ۲۰ الی ۲۲ آذرماه بعد از نماز مغرب 🏢مکان هیئت دانشجویی فاطمیون دانشگاه شهید بهشتی (ره)
🏴 مراسم‌ عزاداری ایام فاطمیه دوم ▪️سخنران: حجت‌الاسلام میراشرفی ▪️مرثیه‌سرا: حاج سید مرتضی هوشیار 📆 شنبه۲۵ آذر به مدت۲شب ⏰ 20:30الی23 🕌 حسینیه ابوالفضل العباس(علیه السلام)گیلانی های مقیم نصیرشهر 🆔Mirashrafi118
📍اطلاعیه مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها 💢هیئت بین الحرمین 🎙️سخنران: حجت‌الاسلام میراشرفی 🎤مادحین : کربلایی مجید بهرامی کربلایی مجید پورحسنی کربلایی محسن علی نژاد 🗓️تاریخ برگزاری جلسه پنجشنبه و جمعه ۲۳ و ۲۴ آذرماه ⌚ساعت شروع جلسه ۲۰:۳۰ 🔎گلستان، فلکه اول ، انتهای میلان ۵، امام حسن مجتبی علیه السلام
🗓️برنامه سخنرانی فاطمیه دوم 🎙️حجت‌الاسلام میراشرفی 📍شرح در تصویر 🆔 @Mirashrafi118
یکشنبه ۲۶ آذر ماه/ساعت ۹:۳۰ صبح 🔸سخنران : سید رسول میر اشرفی 🔸مداحان : حاج علی اکبری اهری مادحین اهل بیت علیهم السلام 📍جنوبغرب تهران.شهر گلستان.روبروی الهیه.جنب پارک شورا.کوچه سرو ۶.حسینیه یازهرا سلام الله علیها
هدایت شده از حاج مهدی رسولی
73.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
« تو که تب حال منو تو شب عزات میبینی.. » 🎙 بامدّاحی: 🏴 مجلس عزای سلام‌الله‌علیها 📍 (رهروان‌امام‌و‌شهدا) 🗓 شنبه ۲۵ آذرماه ۱۴۰۲/۱۴۴۵ [ @mahdirasuli_ir ] [ @sarallah_zanjan ]
حجت‌الاسلام میراشرفی
برای ترویج رفتارهای اجتماعی منطبق بر مهدی باوری رادیو گفتگو http://radiogoftogoo.ir › newsDetails
به گزارش رادیو گفت‌وگو، حجت الاسلام دكتر سید رسول میراشرفی استاد حوزه و دانشگاه با برنامه «گفتگوی فرهنگی» درباره انتظار، احسان و مواسات مصاحبه كرد. حجت الاسلام میراشرفی گفت: مفهوم انتظار، احسان و مواسات یك مفهوم تمدنی به معنای یك مولفه عریان انسانی است و وابسته خاصی به دین، آیین، رسم، ملیت و نژاد خاصی ندارد. در مولفه انتظار، پویایی، حركت و زنده بودن وجود دارد. وی با بیان اینكه مولفه انتظار، مواسات و احسان جزو مقوله‌های رفتاری است ادامه داد: برای سوق دادن جامعه به مقوله‌های رفتاری باید از باورها شروع كرد و اگر جامعه‌ای به یك مقوله رفتاری، باورمند نشود آن را انجام نخواهد داد. این استاد دانشگاه یادآوری كرد: نبی اكرم (ص) به واسطه چینش هندسه قرآن در صور مكی روی باورهای مردم جاهل دست گذاشت و آنها را باورمند ساخت و انسان و جامعه‌ای را به مرتبه‌ای رساند كه برای همسایه فقیر خود یك شبانه روز گریه می‌كرد. حجت الاسلام میراشرفی در رادیو گفت‌وگو قرآن را یك هندسه باورسازی خواند و خاطرنشان كرد: قرآن رفتار را پس از باور می‌بیند و یك جهان بینی به مخاطب می‌دهد كه براساس جهان بینی، آن را ارزش گذاری می‌كند. همچنین احسان و مواسات در نگاه تمدنی جامعه باورمند به انتظار، تبلیغ رفتاری نیاز ندارد. جامعه‌ای می‌تواند منتظر، محسن و دارای مواسات باشد كه به این مقولات باورمند باشد. وی همچنین پاشنه آشیل و گلوگاه تزلزل در رفتارهای فرهنگی را عدم باورمندی جامعه به رفتار فرهنگی دانست و اظهار كرد: باور، پاشنه تاسیس رفتار است. هر آنچیزی كه خداوند به انسان عنایت كرده، در احسان و مواسات باید به كار گیرد. این استاد حوزه در ادامه محدوده احسان، انتظار و مواسات را بیشتر از فضای شیعیان دانست و گفت: واژه كاوی انتظار بُرد تمدنی و انسانی دارد و تنها محدود به انسان و شیعه نیست. مقوله انتظار یك تمدن مهدوی در سراسر جهان به پا می‌كند لذا احسان و مواسات را نیز در همین تراز باید در نظر بگیریم. برای جهانی سازی این ۳ مقوله باید باور به آنها چیده شود. حجت الاسلام میراشرفی با اشاره به آیه ۴۷ سوره یاسین یادآور شد: كسانی كه انفاق نمی‌كنند، كفران دارند و یعنی یك مبنای اعتقادی و باور بر یك حیطه جهان بینی دارند. اگر باورها در مقوله انتظار درست شود، احسان و مواسات را به دنبال خود می‌آورد. لذا انتظار یك مقوله جهانی است و باور به آن در تراز جهانی باید تعریف شود. اگر می‌خواهیم هر مقوله رفتاری با هر ترازی را در جامعه درست كنیم بدون باور ممكن نخواهد بود. این استاد در خاتمه اذعان كرد: موعود باوری مقوله‌ای میان ادیانی است و منجر به رفتار اجتماعی می‌شود. اگر می‌خواهیم رفتار اجتماعی منطبق بر مهدی باوری داشته باشیم باید مهدی باورانه تبلیغ كنیم. اگر مهدی باوری در جامعه منتشر شود، احسان و مواسات نیز منتشر خواهد شد.