eitaa logo
📚|میراث علمی سَلَف|
5.9هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
52 ویدیو
38 فایل
❁﷽❁ 💢 تحصیل علوم حوزوی با رویکرد سنتی 💢 تشکیل حلقه های علمی 💢 نشر سیره علما ❇️ نرخ تبلیغ عادی: ساعت ۲۲ تا ۹، ۴۵ هزار، تجاری: ۷۵هزار. *ارتباط و خرید کتاب میراث علمی سلف: @hm1370 وبگاه رسمی (دانلود صوت): http://mirath.blog. تلگرام(صوت جدید): @mirath
مشاهده در ایتا
دانلود
⚠️ به ضرس قاطع اثبات شده است که مفیدترین کلاس های حوزه یا دانشگاه، آن کلاسی است که حضور و غیابش اختیاری است، و حاضران فقط به خاطر عشق به استاد و علم، سر جلسه حاضر، و محو ِ جمال و کمال استاد می شوند. ————————————- ⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست. 🔺راه ارتباطی: @hm1370 🔹کانال /عضویت: http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525
✅ استاد شفیعی کدکنی 🔺استاد باید اینطوری جاذبه داشته باشه. ————————————- ⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست. 🔺راه ارتباطی: @hm1370 🔹کانال /عضویت: http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525
📚|میراث علمی سَلَف|
✅ استاد شفیعی کدکنی 🔺استاد باید اینطوری جاذبه داشته باشه. #نه_به_حضور_و_غیاب_اجباری ————————————
⚠️ حضور و غیاب اجباری، با نفسِ علم آموزی منافات دارد. نظم ظاهری و جمعیت بالا در کلاس با انواع فشار و تهدید، ملاک فضیلت نیست. اینکه طلبه را به زور، بر سر کلاس بنشانیم، به سخره گرفتن علم است. طلبه ای که به زور در کلاس می نشیند و از تعطیل شدن، مسرور می شود، و هنوز به این درک نرسیده است که وظیفه اش چیست، باید بداند که به درد طلبگی نمی خورد و هم وقت خود را تلف می کند و هم وقت دیگران را. چه فائده دارد، طلبه را به زور در کلاس نگه داریم و او یا در حال چک کردن بورس و سایت های خبری باشد یا رُمان بخواند، یا مدام به ساعت نگاه کند که چه موقع کلاس تمام می شود؟ بگذاریم هر کسی واقعاً احساس می کند علم آموزی تلف وقت است، نیاید! بگذاریم کلاس ها خلوت شود. اشکالی ندارد. اگر به توصیه امام خمینی رحمة الله علیه عمل کردیم و طلاب کوشا و با استعداد را پر و بال دادیم، در نهایت موجب پر رونقی کلاس ها خواهد شد. اسلام نیز با جمعیت فراوان اما بیسواد و بی تعهد، هرگز در جامعه گسترش پیدا نمی کند.
📚|میراث علمی سَلَف|
⚠️ به ضرس قاطع اثبات شده است که مفیدترین کلاس های حوزه یا دانشگاه، آن کلاسی است که حضور و غیابش اختی
✅ تحول در تحصيل (66) (*) ⚠️ سند شصت و ششم: گفتاري از حجت الاسلام و المسلمين مهدي هادوي تهراني دام عزه 🔺در حوزه آزاد (که حضور و غیاب نمی شود)، وقتی می گوییم: فردا هر کس خواست بیاید، تقریبا همه می آیند، ولی در مدرسه تحت برنامه (که حضور و غیاب اجباری است)، تقریباً هیچ کس نمی آید!! دلیلش این است که در حوزه آزاد که حضور و غیاب ندارد، خود طلبه بر اساس تعهدی که دارد، شرکت می کند (بنابراین کسانی که گمان می کنند حضور و غیاب اجباری، نظم می آورد، در اشتباهند). (*) منبع: مصاحبه با نشریه مدرسه علمیه نورالرضا علیه السلام/ جمادی الثانی 1440 ————————————- ⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست. 🔺راه ارتباطی: @hm1370 🔹کانال /عضویت: http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525
⚠️ ما گمان کردیم هر چه بیشتر طلبه جذب کنیم و کتاب ها را ساده تر کنیم و حضور و غیاب اجباری راه بیاندازیم، علم و ایمان و اخلاق طلبه ها بالاتر می رود و جامعه بیشتر به سمت دینداری پیش می رود. نمی دانستیم که دقیقاً باید بر عکس، عمل می کردیم! یعنی چطور؟ 🔺جذب کردن افرادی که واقعا دنبال علم اند (ولو اندک باشند) نه اینکه به خاطر حضور و غیاب، سر کلاس حاضر شوند! 🔺 پر و بال دادن به طلاب مستعد و کوشا (بنا بر توصیه امام) تا تربیت کننده واقعی باشند نه مصنوعی. 🔺اختیاری کردن حضور در کلاس (تا کسانی که واقعا عاشق علم هستند، شناسایی شده و خدمات فقط به آنها ارائه شود) 🔺تدریس کتب قوی علمی به طلاب نه روز به روز ضعیف کردن کتب. ————————————- ⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست. 🔺راه ارتباطی: @hm1370 🔹کانال /عضویت: http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525
🔶🔹 آیت الله ابوالقاسم علیدوست دام عزه: 🔺طلبه اگر بخواهد مبلّغ خوبی هم بشود، باید فهم مجتهدانه داشته باشد. (*) منبع: مصاحبه با نشریه مدرسه علمیه نورالرضا علیه السلام/ جمادی الثانی 1440 ————————————- ⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست. 🔺راه ارتباطی: @hm1370 🔹کانال /عضویت: http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525
📚|میراث علمی سَلَف|
✅ تحول در تحصيل (64) ⚠️ سند شصت و چهارم: گفتاري از حجت الاسلام و المسلمين مهدي هادوي تهراني دام عزه
✅ آیت الله جوادی آملی دام عزه: 🔺یک طلبه فاضل و با استعداد، مسئولیت دارد تا در حوزه بماند و خلاء مرجع و استاد را در آینده پر کند و وظیفه ما این است که این طلبه فاضل را تامین و بورسیه کنیم تا وارد کارهای اجرایی نشود، چرا که اساس حیات حوزه به مراجع و اساتید است. 🔺کسی که تنها نقل کننده نظرات دیگران باشد، دلال علم است، فقیه کسی است که نظریه پرداز و صاحب نظر باشد و شما نیز باید در مقابل حمایتی که از طلاب با استعداد می کنید، به جدّ از آنها خروجی علمی بخواهید. ————————————- ⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست. 🔺راه ارتباطی: @hm1370 🔹کانال /عضویت: http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525