✅ سیره تحول آفرین روح الله (4) *
🔶🔹سوز سرما خیلی ها را مریض کرده بود. گفتند: «آقا هم تب کرده، نمی تواند مسجد بیاید». پیغام داده همه خانه شان جمع شویم. رفتیم. کنار کرسی نشسته بودند. لحاف را روی پایشان کشیده بودند. رنگشان نیز پریده بود. رفتیم دور کرسی نشستیم. درس را شروع کردند.
(*) منبع: یادگاران (کتاب روح الله)
————————————-
⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست.
🔺راه ارتباطی: @hm1370
🔹کانال #میراث_علمی_سلف /عضویت:
↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525
🌐mirath.blog.ir
✅ سیره تحول آفرین روح الله (5) *
🔶🔹تابستان ها ميرفتند محلات. کنار خانه اي که اجاره کرده بودند، مسجد کوچکي بود، مسجد کوچکي بود. شب ها همانجا، نماز جماعت مي خواندند. گفته می شد که: بياييد توي مسجد بزرگ شهر، نماز بخوانيد. قبول نمي کرد. مي گفت آنجا کسي هست که نماز بخواند. اين مسجد را بايد احيا کرد. خيلي ها از راه دور مي آمدند توي همين مسجد کوچک، پشت سرش نماز بخوانند.
(*) منبع: یادگاران (کتاب روح الله)
————————————-
⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست.
🔺راه ارتباطی: @hm1370
🔹کانال #میراث_علمی_سلف /عضویت:
↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525
🌐mirath.blog.ir
✅ سیره تحول آفرین روح الله (6) *
🔶🔹درس که تمام مي شد، بعضي مي آمدند تقاضاي استخاره داشتند. مي خنديدند و مي گفتند: به خدا توکل کنيد، بيشتر درس بخوانيد، کمتر استخاره کنيد.
(*) منبع: یادگاران (کتاب روح الله)
————————————-
⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست.
🔺راه ارتباطی: @hm1370
🔹کانال #میراث_علمی_سلف /عضویت:
↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525
🌐mirath.blog.ir
✅ سیره تحول آفرین روح الله (7) *
🔶🔹از زنجان آمده بودم قم درس بخوانم. يکي دو بار مرا پاي درس اسفار ديده و سراغم را گرفته بودند. حصبه گرفته بودم. هر روز صبح و شب مي آمد احوال پرسي. استادان ديگري نيز داشتم اما فقط او مي آمد. آن شب که آمد، صورتم از تب، داغ و سرخ شده بود. توي سرماي زمستان، پاي پياده رفت پيِ دکتر. با دکتر برگشت.
آنقدر ماند تا حالم بهتر شد.
(*) منبع: یادگاران (کتاب روح الله)
————————————-
⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست.
🔺راه ارتباطی: @hm1370
🔹کانال #میراث_علمی_سلف /عضویت:
↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525
🌐mirath.blog.ir
✅ سیره تحول آفرین روح الله (8) *
🔶🔹درس اخلاق می گفت. نزدیک غروب بود. کنار کتابخانه مدرسه فیضیه نشسته بودیم. به دیوار روبرو اشاره کرد و فرمود: «ما حالا نگاه می کنیم به این دیوار، می بینیم روشن است. چون آفتاب را نمی بینیم، خیال می کنیم این دیوار روشن است. هستی هم همینطور است. ما خیال می کنیم مثلا خودمان هستیم، علم داریم، کمال داریم، جمال داریم، اما همه اینها از مبداء دیگری است. مثل همان دیواری که آدم خیال می کند خودش نورانی است، اما نور از جای دیگری است.
(*) منبع: یادگاران (کتاب روح الله)
————————————-
⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست.
🔺راه ارتباطی: @hm1370
🔹کانال #میراث_علمی_سلف /عضویت:
↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525
🌐mirath.blog.ir
✅ سیره تحول آفرین روح الله (9) *
🔺یکی از طلبه ها، دستش را برد بالا. اشکالش را که پرسید، بقیه به لهجه اش خندیدند. آقا صدایش را بلند کرد: «برای چی می خندید؟ ایشان از خنده های شما ناراحت می شود. مجلس را مجلسِ معصیت نکنید. اگر به مسلمانی توهین کنید، ولایت تان با خدا قطع می شود».
(*) منبع: یادگاران (کتاب روح الله)
————————————-
⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست.
🔺راه ارتباطی: @hm1370
🔹کانال #میراث_علمی_سلف /عضویت:
↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525
🌐mirath.blog.ir
اللهم انا نشکو اليک فقد نبينا، صلواتک عليه و اله، و غيبة ولينا، و کثرة عدوّنا، و قلة عددنا و شدة الفتن بنا
🔶🔹بنابر تصميم مسئولان حوزه هاي علميه، کلاس هاي درس از شنبه 5 شهريور شروع مي شود. نسبت به اين تصميم، چند نکته قابل ذکر است:
1) فرصت تابستان، فرصت خوبي براي طلاب علاقمند به روش سنتي بود تا از آن بهترين استفاده را بکنند؛ يعني کتب قوي بخوانند و کمي از آمد و شُدهاي بي فائده و تلف وقت در خواندن کتب ضعيف شده، دور بمانند که اين فرصت محدود را هم، از ايشان گرفتيد.
احسنت بر تدبيرتان!
2) پيشنهاد می شود حالا که کلاس ها قرار است وسط گرما شروع شود، حضور در کلاس هاي حوزه را براي هميشه اختياري کنيد تا مشخص شود چه کسي واقعا عاشق علم است و چه کسي براي سرگرمي و گرفتن مدرک آمده است و دارد هزينه هاي کشور و وجوهات شرعيه را در راستاي احياي دين، هدر می دهد.
3) طبيعتا اگر کلاس ها و کتاب هاي تدويني جديد شما، روح مخاطبان عاشق را ارضا مي کند، قطعا ايشان، سنگ هم از آسمان ببارد بر سر کلاس ها خواهند آمد درست مانند علامه حسن زاده آملي رحمة الله عليه که در اوج برف و سرما، در کلاس درس مرحوم علامه شعراني حاضر می شدند، و تمثيل زيبايي شنيدند که مگر گداها در سرما کار خود را تعطيل مي کنند که منِ طلبه تعطيل کنم؟ همان علامه اي که نه يکبار کتب تدويني شما را مطالعه نمود، نه يکبار امتحان هاي بي فائده شما را داد، و نه يکبار نامشان در ليست حضور و غياب و سيستم نجاح شما بود.
🔹اميدواريم بيش از آنکه خيلي دير شود، حوزه را بنابر توصيه امام خميني رحمة الله عليه، از حالت اداري و حضور و غياب و انگشت زدن و ... بيرون بياوريد و بيش از اين، تيشه به ريشه درخت علم نزنيد و از اين راه غلط که روز به روز نظاره گرِ آثار خسارت بارَش هستيم، توبه کنيد.
⚠️البته اين تصميم، تصميمي است که هرکسي نه توان اجراي آن را دارد و نه شهامت آن را. اين گونه کارها از افرادي که اداري هستند و نگران حقوق آخر ماهشان هستند، بر نخواهد آمد. اين تصميم ها را بايد کساني بگيرند که آزاد از هر قيدي هستند.
وَ يا قَوْمِ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ ثُمَّ تُوبُوا إِلَيْهِ يُرْسِلِ السَّماءَ عَلَيْكُمْ مِدْراراً وَ يَزِدْكُمْ قُوَّةً إِلى قُوَّتِكُمْ وَ لا تَتَوَلَّوْا مُجْرِمين
و السلام علي من اتّبع الهدي
————————————-
⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست.
🔺راه ارتباطی: @hm1370
🔹کانال #میراث_علمی_سلف /عضویت:
↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525
🌐mirath.blog.ir
یکی از مهمترین آموزگاران امام خمینی برادرشان، آیت الله پسندیده بود. او ادبیات عرب، ادامه منطق، مطول (بدیع و معانی) وهمچنین سیوطی (اصلیترین کتاب درباره نحو عربی در سطح متوسط) را از برادر بزرگتر خود که پیشتر در اصفهان تحصیلات خود را به اتمام رسانده بود فراگرفت. بهرهگیری روح الله جوان از بهترین اساتید و همچنین حمایت بینظیر آیت الله پسندیده از ایشان باعث شد که آشنایی او با ادبیات عرب و فارسی بیش از حد مورد نیاز طلبه های آن زمان باشد.
————————————-
⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست.
🔺راه ارتباطی: @hm1370
🔹کانال #میراث_علمی_سلف /عضویت:
↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525
🌐mirath.blog.ir
✅ سیره تحول آفرین روح الله (10) *
🔺درس را شروع کردند. تک و توک، چند نفری که دیر کرده بودند، پشت سر هم آمدند. درس که تمام شد، فرمود: «من که نمی گویم، پای درس من بیایید، شما خودتان بنا دارید بیایید، پس به بنای خودتان عمل کنید!».
⚠️ امام نیز می توانستند، حضور و غیاب اجباری در کلاس ها راه بیاندازند، حذف درس کنند، تهدید کنند، نمره کم کنند، اما هیچ کدام یک از این کارها را نمی کردند. کسی که در حوزه، دنبال علم نیست، همان بهتر که نیاید. مهم کیفیت است. کمیت را خدا جبران می کند، آنهم با وجود این همه ابزارهای ارتباطی که اکنون در اختیار ماست.
#نه_به_حضور_و_غیاب_اجباری
(*) منبع: یادگاران (کتاب روح الله)
————————————-
⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست.
🔺راه ارتباطی: @hm1370
🔹کانال #میراث_علمی_سلف /عضویت:
↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525
🌐mirath.blog.ir
15.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ تحلیل دکتر فاضل السامرائی در رابطه با واژه "کفوا" در سوره توحید و استفاده معنایی که می توان از آن کرد.
———————————
⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست.
🔺راه ارتباطی: @hm1370
🔹کانال #میراث_علمی_سلف /عضویت:
↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525
🌐mirath.blog.ir
🔺موقوفات دینی بسیاری هست که ماحصلش به طلاب و حوزویان نمی رسد، که اگر می رسید، طلبه می توانست با فراغ بال، متمرکز در تحصیل و تبلیغ شود. در این بین، برخی مسئولان این سازمان کوتاهی هایی کرده اند که باید در قیامت، جوابگو باشند. اما در دنیا چه؟ بعید است بتوان اعتراضی را سامان داد، چون قطعا تحمل نخواهد شد.
#فساد
———————————
⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست.
🔺راه ارتباطی: @hm1370
🔹کانال #میراث_علمی_سلف /عضویت:
↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525
🌐mirath.blog.ir