📚|میراث علمی سَلَف|
✅ از مرحوم مدرس افغانی چه می آموزیم؟ ⚠️ مدرّس و امثال مدرّس چگونه عالِم شدند؟ 🔺تصویر بخشی از کتاب
✅ آنچه در قدیم مرسوم بود و اهمیت داشت، دانش و فضل و اخلاق بود. حالا در مورد اخلاق که بنده اصلا وارد نمی شوم اما اگر می خواستند علمیّت کسی را تشخیص دهند، اولا می پرسیدند شما در محضر چه کسانی درس خوانده ای؟ دوماً می پرسیدند، چه کتابهایی خوانده ای؟ چند دور مباحثه و تدریس و تقریر کرده ای؟
اما الان، علمیت را با شماره پایه و معدل می سنجند.
حال، ما در این فضا، باید خودمان بسنجیم، که چطور حرکت کنیم. ملاک خود را چه چیزی قرار دهیم. تجربه هم کاملا در برابر دیدگان ماست. عاقبت و ماحصل هر دو طیف از جهت علمی، کاملا مشخص است.
————————————-
⚠️نشر مطالب، بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست
🔺شرکت در نذر علمی و تامین بودجه سایت/ ارتباط: @hm1370
🌐 کانال #میراث_علمی_سلف /عضویت:
↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525
↘️https://emirath.ir/
✅ از مرحوم مدرس افغانی چه می آموزیم؟
⚠️ مدرّس و امثال مدرّس چگونه عالِم شدند؟
🔺تصویر بخشی از کتاب گوهر ادب، در تجلیل شخصیت مرحوم مدرس افغانی
————————————-
⚠️نشر مطالب، بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست
🔺شرکت در نذر علمی و تامین بودجه سایت/ ارتباط: @hm1370
🌐 کانال #میراث_علمی_سلف /عضویت:
↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525
↘️https://emirath.ir/
✅ از مرحوم مدرس افغانی چه می آموزیم؟
⚠️ مدرّس و امثال مدرّس چگونه عالِم شدند؟
🔺تصویر بخشی از کتاب گوهر ادب، در تجلیل شخصیت مرحوم مدرس افغانی
————————————-
⚠️نشر مطالب، بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست
🔺شرکت در نذر علمی و تامین بودجه سایت/ ارتباط: @hm1370
🌐 کانال #میراث_علمی_سلف /عضویت:
↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525
↘️https://emirath.ir/
🔺تصویر بخشی از کتاب گوهر ادب، در تجلیل شخصیت مرحوم مدرس افغانی
————————————-
⚠️نشر مطالب، بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست
🔺شرکت در نذر علمی و تامین بودجه سایت/ ارتباط: @hm1370
🌐 کانال #میراث_علمی_سلف /عضویت:
↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525
↘️https://emirath.ir/
✅ تحول در تحصيل (8)
⚠️ سند هشتم: گفتاري از حجت الاسلام و المسلمین جلالی
🔹دانشمند برجسته و متخصص دانش حدیث، رجال و احیای تراث شیعه
✅ در مدارس، به صورت آزمايشي، بعضي طلاب، همان کتب قديم را بخوانند و برخي سبک جديد بخوانند، بعد ببينند کدام بهتر است!
🔺الان که بدون اين زوائد دارند درس مي خوانند، ببينيد به کجا رسيدند؟ در بلاغت چه فهميدند؟ جواهر البلاغة کجا، مطول کجا؟!
طلبه هاي ما عربي بلد نيستند. چرا؟ چون عربي نمي خوانند.
✅ در مورد کتاب هاي معالم و قوانين، اتفاقا من خودم در سال پيش، اينجا براي سه طلبه، قوانين درس مي دادم. مثل گل، درس را مي فهميدند، چون استاد بايد قوي باشد که بتواند بفمهماند.
⁉️آيا شما استاد قوي براي طلبه مي گذاريد؟ شما ببينيد، علمائي که الان درس خارج مي دهند و شخصيت علمي برجسته هستند، بپرسيد، چه خوانده اند؟ و همان را براي طلبه بگذاريد!
⁉️چرا طلبه هاي ما نبايد عربي بلد باشند؟ عربي، اصل دين است. طلبه بايد بتواند عربي بخواند. طلاب قديم، نهج البلاغة حفظ مي کردند، قرآن حفظ مي کردند، حديث حفظ مي کردند.
✅ شما اگر بتوانيد با مسئولين، با زبان خودشان صحبت کنيد، و بگوئيد که برنامه ها را عوض کنند، خوب است. الان برخي مدارس و حوزه ها، از اين جهت ضعيفند و بايد فکري شود.
————————————-
⚠️نشر مطالب، بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست
🔺شرکت در نذر علمی و تامین بودجه سایت/ ارتباط با ما: @hm1370
🌐 کانال #میراث_علمی_سلف /عضویت:
↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525
↘️https://emirath.ir/
📚|میراث علمی سَلَف|
✅ غیبت از خود! 🔷🔸چندی پیش، یکی از مراجع، تذکر دادند که حضور اجباری در کلاس های حوزه، خسارت است، چون
✅ پیرو شعر ناب مولوی، باید گفت:
🔺متاسفانه، آنچه از زمان کودکی، در نظام آموزشی ما نهادینه شده، آن است که علم، به جای آنکه فرح زا و آرامش بخش باشد، اضطراب آفرین است. دانش آموزان عمدتاً خاطره خوشی از رفتن به مدرسه ندارند. فصل امتحانات، یکی از تلخ ترین دوران تحصیلی، برای همه ما بوده است چراکه علم را برای نمره خوانده ایم و بس.
دانش آموزان ما، عمدتاً حدود 12 سال در مقاطع مختلف تحصیلی به علم آموزی می پردازند اما هیچ گاه نشده است که علم را حقیقتاً دوست داشته باشند و حاضر باشند، برایش فداکاری کنند. به محض خبر تعطیلی مدرسه به دلیل بارش برف یا حوادث مشابهی مانند کرونا، برقی در چشمانشان می جهد و به غایت، خوشحال می شوند.
⁉️ حال ما انتظار داریم، دانش آموزی که یکی از بهترین ایام زندگی خود را اینطوری گذرانده است، در حوزه و دانشگاه، عاشق علم و تحقیق شود؟
کلّا...
⚠️ ایام غمبار امتحانات و زور زدن برای حفظ مطالب، تسلیت باد
✅شیوه ارزیابی علمی باید تغییر کند.
😭این نوع ارزیابی، نازل ترین نوعِ ارزیابی است و نه تنها علمیت افراد را نشان نمی دهد، بلکه حدود 2 ماه (در سال) از وقت ارزشمند دانشجو و طلبه را تلف می کند و جز القای استرس و اضطراب و حسرت، حاصلی ندارد.
👌 طلبه در مطالعات روش سنتی خود، دائماً با کتب علما مأنوس است و دم به دم، و لحظه به لحظه از جهت ادبی، منطقی، اصولی، فقهی و مانند آن، از خود امتحان می گیرد.
حال انصافاً، کدام امتحان شیرین تر و پرفائده تر است؟
✅ تحول در تحصيل (9)
⚠️ سند نهم: گفتاري از حجت الاسلام و المسلمین جلالی
🔹دانشمند برجسته و متخصص دانش حدیث، رجال و احیای تراث شیعه
⁉️ نظر شما راجع به کتاب اصول فقه و حلقات شهيد صدر چيست؟
✅ استاد: به نظر من، اين کتاب ها را براي شما ننوشته اند. اينها را ايشان براي دانشجوهاي دانشگاه ها نوشتند که بفهمند ما چه داريم؟ ايشان هيچ وقت با کفايه، معارضه نکردند. گفتند: کفايه باشد و بهتر است. اين هم باشد براي بچه هاي دانشگاه، که ببينند ما چه داريم، نه اينکه اينها را براي طلاب بگذاريد و درس هاي اصلي خودشان را حذف کنيد. معالم چه عيبي دارد؟ همه مي خواندند و بعدش هم مي رفتند سر قوانين و کفايه. چه اشکالي دارد؟
✅مي دانيد قوانين چقدر مفيد است، چقدر خوب است؟ اصلا مي دانيد که خود صاحب قوانين نوشته است : من اين را براي طلبه ها نوشتم نه براي علماء... لذا خودش خيلي إن قلت قلت مي کند تا طلبه بر کل قضايا مسيطر بشود.
✅ قوانين، خيلي کتاب مهم و شيريني است. من سال گذشته درس مي دادم. چقدر طلبه ها خوشحال بودند. بنده مطول را نيز هفت دور درس دادم.
————————————-
⚠️نشر مطالب، بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست
🔺شرکت در نذر علمی و تامین بودجه سایت/ ارتباط با ما: @hm1370
🌐 کانال #میراث_علمی_سلف /عضویت:
↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525
↘️https://emirath.ir/
✅ تاکنون حدود 23000 بازدید از سایت میراث علمی سلف، صورت گرفته است. امید است بتوانیم دروس جدیدی را تقدیمتان کنیم.
آدرس: http://emirath.ir
بنده اختلال سایت را مرتب پیگیر هستم و الان مشکلی ندارد. اگر شما نمی توانید به این سایت دسترسی داشته باشید، اطلاع دهید تا دوباره پیگیری شود: @hm1370
⁉️شبهه
⚠️ برخی می فرمایند: ما می خواهیم در علوم مختلف، بروز باشیم و نوآوری کنیم. چرا باید کتب قدیمی بخوانیم و اینقدر طول بدهیم؟
🔺پاسخ اول) اولاً کسی ادعا نکرده است که باید تمام کتب قدیمی خوانده شود. فقط کتب اصیلی که علما توصیه کرده اند، خوانده می شود (در مقام آموزش). این فرآیند، گرچه طولانی از روش صنعتی است، اما بر خلاف گمان برخی، اینقدر هم که تبلیغ می شود، طولانی نیست.
🔺پاسخ دوم) کتب قدیمی، حاوی مطالب فراوان و مفیدی از علماست که دانستن آنها نقش بسزایی در شکل گیری ساختار علم در ذهن انسان دارد. بدون درک ساختار و هویت هر علم، چگونه می توان نوآور شد؟
🔺 پاسخ سوم) نوآوری، فرعِ بر دانستن نقاط قوت و ضعف پیشین است. کسی که هنوز نمی داند فی المثل در علم صرف، چه مباحثی در گذشته بحث شده، و دارای چه فراز و نشیب ها و قوت و ضعف هایی است، چگونه می تواند نوآوری کند؟!
🔺 پاسخ چهارم) اتفاقا اسم ِکتب قدیمی، رهزن برخی اذهان شده است. کتب قدیمی، پر از مطالب بدیع و نوآورانه است و بارها پیش آمده است که معاصرین، سخنانی زده اند که معلوم شده است، از خودشان نبوده بلکه منشاءش، کتب قدیمی بوده است.
🔺 پاسخ پنجم) نوآوری، حرکت کردن در میدان پژوهش است. طلبه ای که هنوز مسائل آموزشی را به خوبی نیاموخته، چطوری می خواهد نوآوری کند؟ درست مانند کودک اول دبستانی می ماند که خیال دارد در مباحث انتگرال پیش دانشگاهی، نوآوری کند. به قول آیت الله جوادی آملی زید عزه، خیلی کم پیش می آید که انسان در علوم حال حاضر، چیزی به ذهنش بخورد که به ذهن گذشتگان نخورده است! (یعنی: تحول و نوآوری در علم، با این سابقه عظیم، کار هر کسی نیست).
حال جای تعجب ندارد که طلبه مبتدی مانند بنده، دنبال نوآوری در علم است؟!!
————————————-
⚠️نشر مطالب، بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست.
🌐 کانال #میراث_علمی_سلف /عضویت:
↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525
↘️https://emirath.ir/
هدایت شده از 📚|میراث علمی سَلَف|
✅ آیت الله شیخ محمد جواد فاضل لنکرانی:
بعضی می گویند ما طلبه ها را ۵ ساله مجتهد می کنیم، حرف عجیبی است. این اصول و فقه و اجتهاد به این مهمی، مگر با ۵ سال حاصل می شود؟
اگر ما امروز گفتیم اینها را خلاصه و قیچی کنیم، اصول قوی را برداریم و کتاب ضعیف بگذاریم، طلبه کی می تواند متجهد شود؟
یکی از برنامه های اصلی دشمن، تهی کردن حوزه از محتوای اصلی خودش (یعنی فقاهت و اجتهاد اصیل)، است.
*نشر مطالب، بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست*
🔺ارتباط: @hm1370
📗 کانال #میراث_علمی_سلف /عضویت:
http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525
📚|میراث علمی سَلَف|
✅ آیت الله شیخ محمد جواد فاضل لنکرانی: بعضی می گویند ما طلبه ها را ۵ ساله مجتهد می کنیم، حرف عجیبی
⚠️ دلیل تمام نقل قول هایی که از بزرگان در این کانال گذاشته می شود، آن است که توهم هایی که از سوی برخی، در ذهن ما شکل گرفته پاک شود و روش تحصیل در حوزه های علمیه، به غنای قبل بازگردد. به همین دلیل، خیلی از نوشته های شخصی از کانال حذف شد و فقط کلام بزرگان (مراجع و علما و خواص علمی) در این کانال باقی ماند. زین پس نیز اسناد دیگری از سخن بزرگان، تقدیم خواهد شد.
طبق تفسیر برخی علما در آیه (فذکّر إن نفعت الذکری) که در سوره مبارکه الأعلی است، تذکر برای دو گروه، به دو سنخ متفاوت، مفید است. برای کسانی که پند پذیرند، این فائده را دارد که راه خود را اصلاح کرده، و رشد می کنند. برای کسانی هم که منکر هستند، فائده اش، اتمام حجت است تا بعداً گلایه نکنند که چرا به ما راه صحیح را نشان ندادید.
اشتباه استراتژیک ما آن بود که از دامان علما جدا شدیم. به راه علما، برگردیم.
————————————-
⚠️نشر مطالب، بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست
🔺شرکت در نذر علمی و تامین بودجه سایت/ ارتباط : @hm1370
🌐 کانال #میراث_علمی_سلف /عضویت:
↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525
↘️https://emirath.ir/
هدایت شده از دروس و بحوث
#توصیه_ها
⭕️ همه محصّلین علوم دینی و همه مبلّغین شریعت نبوی باید بدانند...
✍🏻 حضرت آیتالله صافی گلپایگانی مدظلّه:
🔸مرحوم آیتالله بروجردی یک روز سر درس فرمود: یک عدّه از طلّاب و مبلّغین اسلامی مرتّب سؤالاتی از من میکنند؛ امروز میخواهم جواب دهم، سؤال میکنند ما چه وقت به مقصد میرسیم؟
- از وقتی که طلبه میشویم تا چه زمانی باید تلاش و کوشش کنیم تا به نتیجه و مقصد برسیم؟ و از کجا بفهمیم که به مقصد رسیدهایم یا نه؟
🔹مرحوم آیتالله بروجردی در پاسخ فرمودند: همه محصّلین علوم دینی و همه مبلّغین و مروّجین شریعت نبوی باید بدانند که:
👈🏻 اگر #برای_دنیا و رسیدن به زخارف مادّی دنیا به حوزه و سلک روحانیّت آمدهاند، هیچگاه به مقصد نمیرسند و از اوّل اشتباه کردهاند و باید تغییر مسیر دهند!
- این راه، راهی نیست که انسان را به مادیّات دنیا برساند، مادیّات هم انسان را به رشد و #پیشرفت_واقعی نمیرساند.
🔸اگر برای خدا و انجام وظیفه و رسیدن به مقام قرب ربوبی به این مسیر آمدهاند، بدانند که از روز اوّل که وارد شدهاند به مقصد رسیدهاند و هر روزی که میگذرد در مقصد سپری میشود.
📚|میراث علمی سَلَف|
#توصیه_ها ⭕️ همه محصّلین علوم دینی و همه مبلّغین شریعت نبوی باید بدانند... ✍🏻 حضرت آیتالله صافی
نگاه بسیار متعالی آیت الله بروجردی رحمة الله علیه را در تحصیل علوم حوزوی، هر روز برای خود تَکرار(!) کنیم... تذکر همیشه لازم است چون هجمه ها و شبهه ها و راه های انحرافی زیاد است.
برخی گمان می کنند، الزاماً پایه 8 بر پایه 1 فضیلت دارد و همین نگاه باعث شده است تا طلبه از همان اول، برای رسیدن به پایه های خیالی بالاتر، عجله کند. اما علمای راستین، چه می گویند؟!
#خوب_درس_بخوانیم!
✅ سخت شيرين!
🔺 اثر کوتاه و داستاني «سخت شيرين» که يکي از مجريان توليدش، مرکز خدمات حوزه هاي علميه بود، ديشب ساعت 20 از شبکه تهران پخش شد.
جاي تعجب است که ما با توليد چنين اثرهاي ضعيفي، ميخواهيم به مصاف هجمه هاي فرهنگي عليه روحانيت برويم و پوشيدن لباس مقدّس روحانيت را تبليغ کنيم!
🔺تيزر کوتاه اين اثر، طوري تدوین شده بود که به مخاطب القا کند، با اثري جذاب و خاص، روبروست اما بعد از ديدن کل اثر، عرق سردي بر چهره مخاطب مي نشست و از وقتي که براي ديدن اين مستند گذاشته بود، جِدّاً پشيمان مي شد.
🔺 متاسفانه از همان دقائق اول مشخص بود، این اثر، هيچ حرفي براي گفتن ندارد و بيشتر، يک اثر سفارشي و عجله اي است تا يک اثر فاخر و اثرگذار.
✅ متاسفانه فيلم نامه اين اثر بسيار ضعيف بود و به جاي معرفي يک زندگي عالمانه و مفيد و پرنشاط از زندگي روحانيت، تصويري افسرده وار و بي روح را به نمايش گذاشت و دغدغه آن، فقط اين بود که به هر ترفند ضعيفي هم که شده، خانم یک طلبه را راضي کند که به پوشيدن لباس روحانيت همسرش راضي شود.
————————————-
⚠️نشر مطالب، بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست
🔺شرکت در نذر علمی و تامین بودجه سایت/ ارتباط : @hm1370
🌐 کانال #میراث_علمی_سلف /عضویت:
↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525
↘️https://emirath.ir/
📚|میراث علمی سَلَف|
✅ سوال استاد علی اکبر ثبوت حفظه الله تعالی از دکتر عبدالکریم سروش پیرامون حواشی اخیر (خشونت در اسلام)
⁉️ معیار شما برای رد و قبول روایات چیست؟ چگونه است که شما هرگاه میخواهید مدّعایی را به کرسی بنشانید، سستترین روایت را که سند مقبول ندارد و معارضهای متعددِ محکمی هم دارد، صحیح و مسلّم میانگارید و آن را دستاویزی استوار تلقی میکنید؛ ولی هرگاه میخواهید اصالت عقیدهای را نفی کنید، دهها و حتی صدها روایت با منابع فراوان و سلسله سند متّصل به روزگار رسالت را که در اثبات و تأیید آن رسیده، همه را ندیده میانگارید؟! برای نمونه:
هرکس با منابع روایی و کلامیِ شیعی و سُنّی سر و کار دارد، میداند که روایات وارده دربارهٔ مهدی موعود عجل الله فرجه، با سلسله سندهای متّصل به روزگار رسالت، در منابع هر دو فرقه به دهها و صدها میرسد؛ و در منابع سُنّی به اندازهای فراوان است که دهها کتاب مستقل را به خود اختصاص داده و علمای اهل سنّت آنها را به عنوان اخبار متواتر یاد کردهاند و مبنای اعتقادی قرار دادهاند که اکثریت قریب به اتفاق اهل سنت در نواحی مختلف عالَم، از دیرباز تاکنون، به آن باور داشته و دارند؛ و حتی بسیاری از علمای آنان که در نقد روایات، خیلی دقیق و سختگیر هستند، خود را قادر به رد تمام روایات وارده در این باب ندیدهاند.
⁉️ آن گاه شما از حوالی سال ١٣٨٢ که با تظاهر به دلسوزی برای اسلام خالص، مبارزه با اعتقادات شیعیانه و به قول خود غالیانه را آغاز کردید، در سخنرانی در دانشگاه سوربن، با استنادی نادرست به سخنی از اقبال لاهوری، تمام روایات وارده دربارهٔ مهدی را فاقد اصالت شمردید و چنان وانمود فرمودید که عقیده به مهدی موعود علیه السلام، نه یک عقیدهٔ اسلامی، بلکه از باورهای خرافی شیعیان است؟
————————————-
⚠️نشر مطالب، بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست
🔺شرکت در نذر علمی و تامین بودجه سایت/ ارتباط : @hm1370
🌐 کانال #میراث_علمی_سلف /عضویت:
↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525
↘️https://emirath.ir/
هدایت شده از 📚|میراث علمی سَلَف|
✅ معرفی کتاب تاثیر ادبیات بر فقه
⚠️ برخی می فرمایند که ما می خواهیم فقه و اصول بخوانیم. ادبیات را خیلی نمی خواهیم پیگیری کنیم. این کتاب پاسخ خوبی به این اشکال است. همچنین در برخی کلمات بزرگان، از جمله آیت الله شبیری زنجانی دام ظله، مواردی دیده می شود که برخی به دلیل عدم تسلّط بر ادبیات، دچار اشتباه در فهم شده اند.
🔺پاسخ دیگر بنا بر فرض اینکه اصلا ادبیات هیچ نقشی در فقه و اصول ندارد، آن است که وظیفه اصلی طلبه، فهم دقیق نصوصی دینی است و اینکه برخی خود را محدود به فقه و اصول کنند، جفا به خودشان و به دین است.
باسمه تعالی
✅ کارگاه ها و کلاس های آنلاین تشکیل شده، در میراث علمی سلف (یکسال اخیر):
🔺کلاس حاشیه ملا عبدالله (منطق) توسط جناب آقای آرین
🔺کارگاه تطابق افعال عربی و فارسی در ازمنه مختلف (فن ترجمه) توسط بنده
🔺کارگاه قواعد صرفی بر اساس کتاب شرح نظام و شرح کمال توسط بنده
🔺کلاس تعلیم النحو (برگرفته شده از چندین کتاب نحوی از جمله شرح جامی) توسط بنده
🔺کلاس الکبری فی المنطق توسط بنده
✅ امید است بتوانیم با عنایات الهی، کلاس های بیشتری را با حضور طلاب علاقمند تشکیل دهیم.
————————————-
⚠️نشر مطالب، بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست
🔺شرکت در نذر علمی و تامین بودجه سایت/ ارتباط : @hm1370
🌐 کانال #میراث_علمی_سلف /عضویت:
↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525
↘️https://emirath.ir/
هدایت شده از ■ توحید تشیع ■
01_20210123-13991104_L.mp3
9.45M
جلسات عمومی استاد #مؤیدی
جلسه اول | 99.11.04
نسخه کمحجم (32kbps)
30 دقیقه | 9 مگابایت
موضوعات کلی مطرحشده؛
00:53 تأثیر دلبستگیها
09:29 سعادت ملکوتی با جبران گذشته
19:00 خلوتها و جلوتها
22:32 نماز اول وقت، سحرخیزی و نمازشب
24:05 رهایی از دلبستگیها
♦️ «توحید تشیّع» را دنبال کنید؛
ایتا | تلگرام | سروش | اینستگرام | توییتر
#فایل_صوتی
✅ بسياري از انحرافات فکري که در ذهن و ضمير ما رخ مي نمايد، ناشي از عدم تسلّط بر علوم پايه و محوري؛ يعني ادبيات و اصول و منطق است. چه بسيار حوزويان و دانشگاهيان سرشناسي مي شناسيم که به دليل عدم تسلط بر اين علوم، لاجرم به ورطه گمراهي افتادند با اينکه قصد سوئي هم نداشتند.
⚠️ شواهد نشان مي دهد: خيلي از روشنفکران معاصر، اتفاقاً به حفظ ديانت و معنویت، بسيار علاقمندند اما چون بر علوم پايه تسلّط ندارند، انحرافات بسياري در انديشه آنها به وجود آمده است.
————————————-
⚠️نشر مطالب، بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست
🔺شرکت در نذر علمی و تامین بودجه سایت/ ارتباط : @hm1370
🌐 کانال #میراث_علمی_سلف /عضویت:
↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525
↘️https://emirath.ir/