✅ سخت شيرين!
🔺 اثر کوتاه و داستاني «سخت شيرين» که يکي از مجريان توليدش، مرکز خدمات حوزه هاي علميه بود، ديشب ساعت 20 از شبکه تهران پخش شد.
جاي تعجب است که ما با توليد چنين اثرهاي ضعيفي، ميخواهيم به مصاف هجمه هاي فرهنگي عليه روحانيت برويم و پوشيدن لباس مقدّس روحانيت را تبليغ کنيم!
🔺تيزر کوتاه اين اثر، طوري تدوین شده بود که به مخاطب القا کند، با اثري جذاب و خاص، روبروست اما بعد از ديدن کل اثر، عرق سردي بر چهره مخاطب مي نشست و از وقتي که براي ديدن اين مستند گذاشته بود، جِدّاً پشيمان مي شد.
🔺 متاسفانه از همان دقائق اول مشخص بود، این اثر، هيچ حرفي براي گفتن ندارد و بيشتر، يک اثر سفارشي و عجله اي است تا يک اثر فاخر و اثرگذار.
✅ متاسفانه فيلم نامه اين اثر بسيار ضعيف بود و به جاي معرفي يک زندگي عالمانه و مفيد و پرنشاط از زندگي روحانيت، تصويري افسرده وار و بي روح را به نمايش گذاشت و دغدغه آن، فقط اين بود که به هر ترفند ضعيفي هم که شده، خانم یک طلبه را راضي کند که به پوشيدن لباس روحانيت همسرش راضي شود.
————————————-
⚠️نشر مطالب، بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست
🔺شرکت در نذر علمی و تامین بودجه سایت/ ارتباط : @hm1370
🌐 کانال #میراث_علمی_سلف /عضویت:
↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525
↘️https://emirath.ir/
📚|میراث علمی سَلَف|
✅ سوال استاد علی اکبر ثبوت حفظه الله تعالی از دکتر عبدالکریم سروش پیرامون حواشی اخیر (خشونت در اسلام)
⁉️ معیار شما برای رد و قبول روایات چیست؟ چگونه است که شما هرگاه میخواهید مدّعایی را به کرسی بنشانید، سستترین روایت را که سند مقبول ندارد و معارضهای متعددِ محکمی هم دارد، صحیح و مسلّم میانگارید و آن را دستاویزی استوار تلقی میکنید؛ ولی هرگاه میخواهید اصالت عقیدهای را نفی کنید، دهها و حتی صدها روایت با منابع فراوان و سلسله سند متّصل به روزگار رسالت را که در اثبات و تأیید آن رسیده، همه را ندیده میانگارید؟! برای نمونه:
هرکس با منابع روایی و کلامیِ شیعی و سُنّی سر و کار دارد، میداند که روایات وارده دربارهٔ مهدی موعود عجل الله فرجه، با سلسله سندهای متّصل به روزگار رسالت، در منابع هر دو فرقه به دهها و صدها میرسد؛ و در منابع سُنّی به اندازهای فراوان است که دهها کتاب مستقل را به خود اختصاص داده و علمای اهل سنّت آنها را به عنوان اخبار متواتر یاد کردهاند و مبنای اعتقادی قرار دادهاند که اکثریت قریب به اتفاق اهل سنت در نواحی مختلف عالَم، از دیرباز تاکنون، به آن باور داشته و دارند؛ و حتی بسیاری از علمای آنان که در نقد روایات، خیلی دقیق و سختگیر هستند، خود را قادر به رد تمام روایات وارده در این باب ندیدهاند.
⁉️ آن گاه شما از حوالی سال ١٣٨٢ که با تظاهر به دلسوزی برای اسلام خالص، مبارزه با اعتقادات شیعیانه و به قول خود غالیانه را آغاز کردید، در سخنرانی در دانشگاه سوربن، با استنادی نادرست به سخنی از اقبال لاهوری، تمام روایات وارده دربارهٔ مهدی را فاقد اصالت شمردید و چنان وانمود فرمودید که عقیده به مهدی موعود علیه السلام، نه یک عقیدهٔ اسلامی، بلکه از باورهای خرافی شیعیان است؟
————————————-
⚠️نشر مطالب، بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست
🔺شرکت در نذر علمی و تامین بودجه سایت/ ارتباط : @hm1370
🌐 کانال #میراث_علمی_سلف /عضویت:
↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525
↘️https://emirath.ir/
هدایت شده از 📚|میراث علمی سَلَف|
✅ معرفی کتاب تاثیر ادبیات بر فقه
⚠️ برخی می فرمایند که ما می خواهیم فقه و اصول بخوانیم. ادبیات را خیلی نمی خواهیم پیگیری کنیم. این کتاب پاسخ خوبی به این اشکال است. همچنین در برخی کلمات بزرگان، از جمله آیت الله شبیری زنجانی دام ظله، مواردی دیده می شود که برخی به دلیل عدم تسلّط بر ادبیات، دچار اشتباه در فهم شده اند.
🔺پاسخ دیگر بنا بر فرض اینکه اصلا ادبیات هیچ نقشی در فقه و اصول ندارد، آن است که وظیفه اصلی طلبه، فهم دقیق نصوصی دینی است و اینکه برخی خود را محدود به فقه و اصول کنند، جفا به خودشان و به دین است.
هدایت شده از راه ارتباطی میراث علمی سلف
آیت الله شبیری زنجانی دام ظله العالی:
برنامه علمی طلاب را زیاد نکنید...
@alnokat
باسمه تعالی
✅ کارگاه ها و کلاس های آنلاین تشکیل شده، در میراث علمی سلف (یکسال اخیر):
🔺کلاس حاشیه ملا عبدالله (منطق) توسط جناب آقای آرین
🔺کارگاه تطابق افعال عربی و فارسی در ازمنه مختلف (فن ترجمه) توسط بنده
🔺کارگاه قواعد صرفی بر اساس کتاب شرح نظام و شرح کمال توسط بنده
🔺کلاس تعلیم النحو (برگرفته شده از چندین کتاب نحوی از جمله شرح جامی) توسط بنده
🔺کلاس الکبری فی المنطق توسط بنده
✅ امید است بتوانیم با عنایات الهی، کلاس های بیشتری را با حضور طلاب علاقمند تشکیل دهیم.
————————————-
⚠️نشر مطالب، بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست
🔺شرکت در نذر علمی و تامین بودجه سایت/ ارتباط : @hm1370
🌐 کانال #میراث_علمی_سلف /عضویت:
↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525
↘️https://emirath.ir/
هدایت شده از ■ توحید تشیع ■
01_20210123-13991104_L.mp3
9.45M
جلسات عمومی استاد #مؤیدی
جلسه اول | 99.11.04
نسخه کمحجم (32kbps)
30 دقیقه | 9 مگابایت
موضوعات کلی مطرحشده؛
00:53 تأثیر دلبستگیها
09:29 سعادت ملکوتی با جبران گذشته
19:00 خلوتها و جلوتها
22:32 نماز اول وقت، سحرخیزی و نمازشب
24:05 رهایی از دلبستگیها
♦️ «توحید تشیّع» را دنبال کنید؛
ایتا | تلگرام | سروش | اینستگرام | توییتر
#فایل_صوتی
✅ بسياري از انحرافات فکري که در ذهن و ضمير ما رخ مي نمايد، ناشي از عدم تسلّط بر علوم پايه و محوري؛ يعني ادبيات و اصول و منطق است. چه بسيار حوزويان و دانشگاهيان سرشناسي مي شناسيم که به دليل عدم تسلط بر اين علوم، لاجرم به ورطه گمراهي افتادند با اينکه قصد سوئي هم نداشتند.
⚠️ شواهد نشان مي دهد: خيلي از روشنفکران معاصر، اتفاقاً به حفظ ديانت و معنویت، بسيار علاقمندند اما چون بر علوم پايه تسلّط ندارند، انحرافات بسياري در انديشه آنها به وجود آمده است.
————————————-
⚠️نشر مطالب، بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست
🔺شرکت در نذر علمی و تامین بودجه سایت/ ارتباط : @hm1370
🌐 کانال #میراث_علمی_سلف /عضویت:
↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525
↘️https://emirath.ir/
تاثیر ادبیات.mp3
17.5M
✅ سخنرانی بسیار مهم و علمی: «تأثیر ادبیات در فرآیند اجتهاد و تحصیل در حوزه حتی در فقه و اصول»
🔺واکاوي تأثير علوم ادبي در فهم دين
🔺نقد جدي به شيوه آموزش علوم در نظام ترمي واحدي
🔺ارائه مصداق ها و تحليل هاي مختلف در اهميت ادبيات
🔶🔹 سخنران: حضرت استاد محمد حسن رباني بيرجندي از علماي مشهد مقدّس
————————————-
⚠️نشر مطالب، بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست
🔺شرکت در نذر علمی و تامین بودجه سایت/ ارتباط : @hm1370
🌐 کانال #میراث_علمی_سلف /عضویت:
↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525
↘️https://emirath.ir/
✅ تحول در تحصيل (10)
⚠️ سند دهم: گفتاري از حجت الاسلام و المسلمین جلالی دام عزه
🔹دانشمند برجسته و متخصص دانش حدیث، رجال و احیای تراث شیعه
🔺البته حلقات کتاب مهمي است و آراي سابقين را مرتب کرده است، خصوصا براي افراد دانشگاهي که نسبت به علم اصول، غريبه هستند، آگاهي ايجاد می شود که سير مباحث چگونه بوده است.
⁉️ اما اين، به اجتهاد چه کار دارد؟ ما براي اجتهاد، يک ترتيب ديگري داشتيم. ما اول معالم مي خوانديم، بعد قوانين، و بعد کتاب شيخ و بعد کفاية و بعد هم علماي ديگر... .
✅ تازه استادها خودشان ملا بودند، خود کفايه را در پيش مجتهدين مي خوانديم. کساني که شاگردان مرحوم نائيني و آقا ضياء و شيخ محمد حسين اصفهاني رحمة الله تعالی علیهم بودند، به ما کفايه درس مي دادند.
⁉️حالا همين حلقات را چه کساني درس مي دهند؟! چه کسي همين حلقات را محکم خوانده، که درس بدهد؟
🔹 خلاصه حلقات کتاب خوبي است، اما جاي اينها را نمي گيرد. خود سيد هم گفته اگر کسي کفايه بخواند، احتياجي به اين مسائل ندارد.
🔶🔹به هر حال کساني که براي حوزه برنامه ريزي مي کنند، بايد ببينند علماء سابق چکار کرده اند؟ به خصوص اينکه الان طلاب ِ با استعداد زيادي داريم و مي توانند خيلي خوب درس بخوانند و ملّا شوند و نبايد زمينه کار قوي را از آنها گرفت.
✅به نظر بنده، يکسال امتحان کنيد. هر دو برنامه را بگذاريد و طلبه را مخيّر کنيد. طلبه با استعداد خودش، مسير بهتر را انتخاب مي کند، بعد هم آخر سال ببينيد کدام قوي تر هستند؟
————————————-
⚠️نشر مطالب، بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست
🔺شرکت در نذر علمی و تامین بودجه سایت/ ارتباط با ما: @hm1370
🌐 کانال #میراث_علمی_سلف /عضویت:
↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525
↘️https://emirath.ir/