۱۶. اسوهٔ بودن حضرت زهرا(س) .mp3
23.74M
🔊 استاد میرباقری | سخنرانی با موضوع «معنای اسوه بودن حضرت زهرا(س)»، (۱۳۸۷)
☑️ @mirbaqeri
۱۷. عمق تصرفات حضرت زهرا(س) .mp3
27.29M
🔊 استاد میرباقری | سخنرانی با موضوع «عمق تصرفاتِ حضرت زهرا(س)»، (۱۳۸۷)
☑️ @mirbaqeri
۱۸. مروری بر خطبه فدکیه .mp3
28.34M
🔊 استاد میرباقری | سخنرانی با موضوع «مروری بر خطبه فدکیه»، (۱۳۸۷)
☑️ @mirbaqeri
چندکلمهدربارهحضرتزهراس.MP3
5.11M
🔊 قطعه صوتی (۱۴ دقیقهای) از استاد میرباقری، ۹۴/۱۲/۹
با عنوان: چند کلمه درباره مقام والای حضرت زهرا (س) + روضه
میرباقری-روضه قدیمی فاطمیه.mp3
4.81M
🔊 روضه ایام فاطمیه از استاد میرباقری
آيا بر در خانهاش - که آيه نور بر مناره آن است - آتش افروخته ميشود؟
(أتُضْرَمُ النارُ بِبَاب دَارِهـــــا/ وآيةُ النُــــــــــورِ على منارِها)
درِ خانه او درِ خانه پيامبر رحمت، و درِ درهاي نجات امت است
(و بابُها بابُ نبيِ الرحمــــــــةْ/ وبابُ أبوابِ نجاةِ الأمـــــــــــة)
☑️ @mirbaqeri
میرباقری-روضه قدیمی فاطمیه-۴.mp3
1.11M
🔊 روضه ایام فاطمیه از استاد میرباقری
شمعی که در عزای تو افروختم ز آه!
باشد چراغ محفل حزنآورم هنوز!
یاد تو بس که مونس جان و دلم بُوَد
احساس میکنم که تویی در برم هنوز
☑️ @mirbaqeri
میرباقری-روضه ایام فاطمیه .mp3
3.43M
🔊 روضه ایام فاطمیه از استاد میرباقری
سینهای کز معرفت، گنجینه اسرار بود
کی سزاوار فشار آن در و دیوار بود...
☑️ @mirbaqeri
استاد میرباقری-روضه ایام فاطمیه-۳.mp3
3.33M
🔊 روضه ایام فاطمیه از استاد میرباقری
صدایت میکنم مادر، منِ زینب، غریبانه
تو رفتی مادر خوبم، شده این خانه غمخانه
☑️ @mirbaqeri
میرباقری- روضه ایام فاطمیه ۶.mp3
2.26M
🔊 روضه ایام فاطمیه از استاد میرباقری
دلِ گرفتهام امشب بهانه تو گرفته
زلالههای بهاری نشانه تو گرفته...
☑️ @mirbaqeri
میرباقری-روضه قدیمی فاطمیه- ۵ .mp3
2M
🔊 روضه ایام فاطمیه از استاد میرباقری
سینهٔ تو پر ز غمهاست در دل تو داغ زهراست
می زند آتش به جانت، تازیانه تازیانه
یوسف زهرا کجایی، ای عزیزا کی میآیی
پرده برداری ز قبری، مخفیانه مخفیانه...
☑️ @mirbaqeri
💥 ورزش نباید به لهو و لعب تبدیل شود.
ورزش باید از فرهنگ اقتصادمحور غربی نجات پیدا کند.
✔️ استاد سید محمدمهدی میرباقری:
🔹«امروزه، در دنيا، ورزش بخشی از الگوي توسعه است؛ يعني محدود به فيزيک بدن نميشود. در غرب، همانند ساير امور، ورزش هم اقتصادمحور است و نتيجه آن، افزايش سرمايه است؛ به جاي اين که اقتصاد در خدمت انسان باشد انسان در خدمت اقتصاد قرار گرفته است. براي اين منظور، بافت انساني تغيير داده شده و با اهداف توسعه تناسب يافته است. بنابراين همانند ساير ابعاد، در ورزش هم کرامت و سلامت انسان تابع رشد اقتصادي است و اين يک آفت بسيار بزرگ است که ورزشي که بايد عامل سلامتي انسان باشد وسيلهاي اقتصادي شده است.
بايد سعي کنيم فرهنگ قرآن و اهل بيت(ع) وارد ورزش شود. بنابراين بايد براي کل ورزش برنامهريزي شود. دخالت دين به صورت نقطهاي خوب است اما کافي نيست؛ دخالت دين بايد به صورت ساختاري و فرآيندي باشد يعني، از ابتدا تا انتها، دين حضور داشته باشد. ما بايد ورزش و جوانان را از فرهنگ اقتصادمحور غرب نجات دهيم. بايد وارد بيت قرآن و اهلبيت شد تا به انسانهاي مطلوب قرآني تبديل شويم، چنان كه قرآن ميفرمايد: «رِجَالٌ لَا تُلْهِيهِمْ تِجَارَةٌ وَلَا بَيْعٌ عَنْ ذِكْرِ اللَّهِ». آنگاه آهنگ زندگی، آهنگ بندگی خدا خواهد شد، لذا بايد فضای زندگی و ورزش قرآنی شود.»
🔹«بعضي اوقات آدمي را ميبينيم که يک عمر ورزش ميکند تا فقط دستش را بالا ببرند. مزد او همان دست بالا بردن و سوتهاست و بعد هم هيچ! اگر دنبال تعريفها بودي و نفر اول کنکور شدي، امتيازت را گرفتهاي و عکست را زدهاند و نامت را هم اعلام کردهاند، اما ثم ماذا؟»
🔹«ورزش نباید به لهوولعب تبديل شود؛ يعني اشتغالاتي بر ما بيايد كه اصلاً نفهميم در فضاي ما چه میگذرد. به سرعت فرصتها بروند و ما غفلت كنيم.
(امام رضا (ع) فرمود: «آنچه به درد تو نميخورد، رها كن.» هركسي بنشيند كلاه خودش را قاضي كند. آنچه به درد تو میخورد و با خودت ميبري، به آن مشغول باش.)» (۹۳/۳/۳۱)
☑️ @mirbaqeri
تربیت بر محور تولی و تبری.mp3
21.57M
🔊 استاد میرباقری | سخنرانی با موضوع «رویکردهای تربیتی و مبانی تربیت دینی»، آذر ۱۳۹۷
🔍 مبانی تربیت در حدیث عقل و جهل
☑️ @mirbaqeri
هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
💥 ورزش نباید به لهو و لعب تبدیل شود.
ورزش باید از فرهنگ اقتصادمحور غربی نجات پیدا کند.
✔️ استاد سید محمدمهدی میرباقری:
🔹«امروزه، در دنيا، ورزش بخشی از الگوي توسعه است؛ يعني محدود به فيزيک بدن نميشود. در غرب، همانند ساير امور، ورزش هم اقتصادمحور است و نتيجه آن، افزايش سرمايه است؛ به جاي اين که اقتصاد در خدمت انسان باشد انسان در خدمت اقتصاد قرار گرفته است. براي اين منظور، بافت انساني تغيير داده شده و با اهداف توسعه تناسب يافته است. بنابراين همانند ساير ابعاد، در ورزش هم کرامت و سلامت انسان تابع رشد اقتصادي است و اين يک آفت بسيار بزرگ است که ورزشي که بايد عامل سلامتي انسان باشد وسيلهاي اقتصادي شده است.
بايد سعي کنيم فرهنگ قرآن و اهل بيت(ع) وارد ورزش شود. بنابراين بايد براي کل ورزش برنامهريزي شود. دخالت دين به صورت نقطهاي خوب است اما کافي نيست؛ دخالت دين بايد به صورت ساختاري و فرآيندي باشد يعني، از ابتدا تا انتها، دين حضور داشته باشد. ما بايد ورزش و جوانان را از فرهنگ اقتصادمحور غرب نجات دهيم. بايد وارد بيت قرآن و اهلبيت شد تا به انسانهاي مطلوب قرآني تبديل شويم، چنان كه قرآن ميفرمايد: «رِجَالٌ لَا تُلْهِيهِمْ تِجَارَةٌ وَلَا بَيْعٌ عَنْ ذِكْرِ اللَّهِ». آنگاه آهنگ زندگی، آهنگ بندگی خدا خواهد شد، لذا بايد فضای زندگی و ورزش قرآنی شود.»
🔹«بعضي اوقات آدمي را ميبينيم که يک عمر ورزش ميکند تا فقط دستش را بالا ببرند. مزد او همان دست بالا بردن و سوتهاست و بعد هم هيچ! اگر دنبال تعريفها بودي و نفر اول کنکور شدي، امتيازت را گرفتهاي و عکست را زدهاند و نامت را هم اعلام کردهاند، اما ثم ماذا؟»
🔹«ورزش نباید به لهوولعب تبديل شود؛ يعني اشتغالاتي بر ما بيايد كه اصلاً نفهميم در فضاي ما چه میگذرد. به سرعت فرصتها بروند و ما غفلت كنيم.
(امام رضا (ع) فرمود: «آنچه به درد تو نميخورد، رها كن.» هركسي بنشيند كلاه خودش را قاضي كند. آنچه به درد تو میخورد و با خودت ميبري، به آن مشغول باش.)» (۹۳/۳/۳۱)
☑️ @mirbaqeri
جهاد و شهادت، دی ۹۷.mp3
20.86M
🔊 استاد میرباقری | سخنرانی پرنکته دربارهٔ «جهاد و شهادت» (دی ۹۷)
🔍 میدان جهاد، هم میدان «تهذیبِ نفوس» است، هم میدان «تفکیکِ صفوف».
🔍 باید دنبال صلح حقیقی باید باشیم، نه صلح خیالی و وهمی.
🔍 جهاد کبیر چیست؟
☑️ @mirbaqeri
در محضر آیتالله میرباقری
انقلاب اسلامی در چهلسالگی، ۱۰بهمن۹۷.mp3
21.87M
🔊 استاد میرباقری | سخنرانی با موضوع «انقلاب اسلامی در چهلسالگی»، ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
🔍 درگیری انقلاب اسلامی و غرب، امتدادِ شکافِ تاریخیِ حق و باطل است.
نزاع کنونی نزاع ایدئولوژیک است، نه نزاع بر سر منافع مادی.
💥 «دههٔ پنجم انقلاب اسلامی» باید دههٔ شفافسازی و تثبیتِ استراتژیِ «استحاله غرب در هاضمه تمدن اسلامی» باشد.
استراتژی «پذیرش» و «گزینش» و... در چهل سال گذشته به ما صدمه زد.
☑️ @mirbaqeri
هدایت شده از 🔅 سید منیرالدّین حسینےِ الهاشمے
💥 جوان نمیتواند ازدواج کند، به نظام فحش میدهد و مطالبهٔ «آزادی» میکند.
👈 این «آزادیخواهی» ناشی از «دموکراسیخواهی» نیست؛ ناشی از «تحقیری» است که «مدل سرمایهداری» و «اختلاف طبقاتی» بر این ملت تحمیل کرده.🔻
◀️ متن کاملِ مطلب در کانالِ علامه «سید منیرالدّین حسینےِ هاشمے»:
https://eitaa.com/moniroddin/159 👈
هدایت شده از 🔅 سید منیرالدّین حسینےِ الهاشمے
🔆 جوان نمیتواند ازدواج کند، به نظام فحش میدهد و مطالبهٔ «آزادی» میکند.
👈 این «آزادیخواهی» ناشی از «دموکراسیخواهی» نیست؛ ناشی از «تحقیری» است که «مدل سرمایهداری» و «اختلاف طبقاتی» بر این ملت تحمیل کرده.
🔷 سید منیرالدین حسینیِ هاشمی:
«نیاز جنسی و نیاز اقتصادی عجیب به هم گره میخورند. یعنی «بستر طبقاتیْ» فرد را تحقیر میکند؛ وقتی تحقیر کرد، درواقع به او میگویند: «تو دیگر نمیتوانی زندگیِ آبرومندی داشته باشی! نه تا ۲۶ سال، بلکه تا ۳۶ سالگی و بالاتر. لذا برو و سالها در انتهای صف بایست! اگر بخواهی ازدواج کنی نیز باید انتهای صف بایستی و فعلاً زندگی با احساس حقارت را بپذیر!».
این برای جوان بسیار تلخ است.
در این صورت، جوان میخواهد محدودیت ارزشی را بشکند؛ میخواهد انتقام بگیرد. اینکه جوان «هیپی» میشود یا دختر موی سرش را بیرون میگذارد، میخواهد بگوید «پس من نیز محدودیت ارزشی را نمیپذیرم». این عملِ جوان، دقیقاً عکسالعملِ تحقیرِ جامعه بهوسیلهٔ سرمایه است؛ درحالیکه نام آن را «آزادی» میگذارد. آزادیِ فردی وقتی پیدا میشود که شما ابتدا «تحقیر» کرده باشید. اگر «تجلیل» کنید کسی نمیگوید آزادی میخواهم! آن موقع که انقلاب در اوجِ جوشوخروش بود حرفِ آزادی طرفدار نداشت. حتی اگر رادیوهای بیگانه نیز بسیار تبلیغ میکردند حرف دموکراسی در زمان جنگ طرفدار نداشت! الآن برای جوانان لبنانی، حرف آزادی فریبنده نیست؛ زیرا احساس هویت و احساس کرامت میکنند و «کریمتر شدن بهوسیلهٔ ایثار» را آرزو میکنند؛ چون کسی استیثار نمیکند و نمیگوید «تو باید ذلیل و زیردست من شوی و مذهب هم مهر و امضایش را پای آن بزند».
حال، وقتی از یک طرف، شما مصرف کالای لوکس و سفرِ کیش را تبلیغ و تجلیل میکنید و اعتبارات را مادی میکنید، و از طرف دیگر، نظام هم «اسلامی» است، چه انتظاری از جوان دارید؟
بعد از تحقیری که نسبت به جوانها میکنیم و میگوییم: «اگر تو بخواهی زندگی آبرومندی داشته باشی، فعلاً باید آخر خط بایستی و چون آشنایی و رابطهای هم با هیچ جناح و گروهی نداری، بنابراین کسی از تو حمایت نمیکند»، آیا این جوان واقعاً محدودیتهای ارزشی شما را مقدس خواهد شمرد؟! (فقط آن جوانی اینگونه خواهد بود که ملکهٔ عدالت پیداکرده باشد؛ یعنی بر نفس خود حاکم شده باشد و بگوید: «من اصلاً اعتراض نمیکنم»!)
بنا بر آنچه عرض شد، من اساس آزادیخواهی جوانها را [مطالبهٔ] «دمکراسی» نمیدانم.
پس از اینکه سهام شرکتهای اقماری دولت را درست کرده و نحوه مدیریت آن را خصوصی کردید و «سرمایهداری»، با یال و کوپالش، استقرار پیداکرده است، هویت اولیهٔ (هویت انقلابیِ) جوانان را متلاشی کرده و موردحمله قراردادید و هویت آنها را هویتِ پول کردید، در این صورت، آنها میگویند «اینها خودشان برای پولدارها همهچیز درست میکنند و برای قدرتمندان سیاسی هم که همهچیز فراهم است (یعنی هم پسر تاجر میتواند زن بگیرد و هم پس فلان آخوند)، امّا میگویند این چیزها برای تو حرام است؛ تو برو تِی بکش!». 👈 در پاسخ، جوان نیز میگوید: «هیچ برهانی را قبول ندارم! آیا بائُک تَجُرّ و بائی لاتَجُرّ؟! آیا غریزه جنسیِ تو ارضا شود و غریزه جنسیِ من ارضا نشود؟! آیا محدودیت جنسی برای من چوب آخر است که میزنید؟ یعنی محدودیت مالی که دارم، محدودیت مقامی هم دارم، حال میگویید محدودیت جنسی هم داشته باشم؟! پس اگر اینگونه است من دمکراسی را میخواهم تا حداقل آزاد باشم و بتوانم دهنکجی و اعتراض کنم!» در این صورت، همین جوان علیه نظام نیز فعالیت میکند.» (۱۳۷۸)
☑️ @moniroddin
🔵 به کانال تقریرات دروس خارج آیتالله میرباقری در ایتا بپیوندید:↙️
☑️ Eitaa.com/mirbaqeri_dars
☑️ Eitaa.com/mirbaqeri_dars
☑️ Eitaa.com/mirbaqeri_dars