💥 بخشی از نامه امام خمینی(ره) به گورباچف دربارۀ شکست ایدئولوژیکِ مارکسیسم و سرمایهداری
«جناب آقای گورباچف! صدر هیأت رئیسۀ اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی، با امید خوشبختی و سعادت برای شما و ملت شوروی، از آنجا كه پس از روی كار آمدن شما چنین احساس میشود كه جنابعالی در تحلیل حوادث سیاسی جهان، خصوصاً در رابطه با مسائل شوروی، در دور جدیدی از بازنگری و تحول و برخورد قرار گرفتهاید، و جسارت و گستاخی شما در برخورد با واقعیات جهان چه بسا منشأ تحولات و موجب به هم خوردن معادلات فعلی حاكم بر جهان گردد، لازم دیدم نكاتی را یادآور شوم. هرچند ممكن است حیطۀ تفكر و تصمیمات جدید شما تنها روشی برای حل معضلات حزبی و در كنار آن حل پارهای از مشكلات مردمتان باشد، ولی به همین اندازه هم شهامت تجدیدنظر در مورد مكتبی كه سالیان سال فرزندان انقلابی جهان را در حصارهای آهنین زندانی نموده بود قابلستایش است. و اگر به فراتر از این مقدار فكر میكنید، اولین مسئلهای كه مطمئناً باعث موفقیت شما خواهد شد این است كه در سیاست اسلاف خود دایر بر «خدازدایی» و «دینزدایی» از جامعه، كه تحقیقاً بزرگترین و بالاترین ضربه را بر پیكر مردم كشور شوروی وارد كرده است، تجدیدنظر نمایید و بدانید كه برخورد واقعی با قضایای جهان جز از این طریق میسر نیست. البته ممكن است از شیوههای ناصحیح و عملكرد غلطِ قدرتمندان پیشین كمونیسم در زمینۀ اقتصاد، باغ سبز دنیای غرب رخ بنماید، ولی حقیقت جای دیگری است. شما اگر بخواهید در این مقطع تنها گرههای كور اقتصادی سوسیالیسم و كمونیسم را با پناه بردن به كانون سرمایهداری غرب حل كنید، نهتنها دردی از جامعۀ خویش را دوا نكردهاید، كه دیگران باید بیایند و اشتباهات شما را جبران كنند؛ چرا كه امروز اگر ماركسیسم در روشهای اقتصادی و اجتماعی به بنبست رسیده است، #دنیای_غرب_هم در همین مسائل، البته به شكل دیگر، و نیز در مسائلِ دیگر #گرفتارِ_حادثه است. جناب آقای گورباچف، باید به حقیقت رو آورد. مشكل اصلی كشور شما مسئله مالكیت و اقتصاد و آزادی نیست. #مشكل_شما_عدم_اعتقاد_واقعی_به_خداست. همان مشكلی كه غرب را هم به ابتذال و بنبست كشیده و یا خواهند كشید. مشكل اصلی شما مبارزه طولانی و بیهوده با خدا و مبدأ هستی و آفرینش است. جناب آقای گورباچف، برای همه روشن است كه از این پس كمونیسم را باید در موزههای تاریخ سیاسی جهان جستوجو كرد؛ چرا كه ماركسیسم جوابگوی هیچ نیازی از نیازهای واقعی انسان نیست؛ چرا كه مكتبی است مادی، و با مادیت نمیتوان بشریت را از بحران عدم اعتقاد به معنویت، كه اساسیترین درد جامعۀ بشری در غرب و شرق است، به در آورد. حضرت آقای گورباچف، ممكن است شما اثباتاً در بعضی جهات به ماركسیسم پشت نكرده باشید و از این پس هم در مصاحبهها اعتقاد كامل خودتان را به آن ابراز كنید، ولی خود میدانید كه ثبوتاً اینگونه نیست. رهبر چین اولین ضربه را به كمونیسم زد، و شما دومین و علیالظاهر آخرین ضربه را بر پیكر آن نواختید. امروز دیگر چیزی به نام كمونیسم در جهان نداریم. ولی از شما جداً میخواهم كه در شكستن دیوارهای خیالات ماركسیسم، گرفتار زندان غرب و شیطان بزرگ نشوید. امیدوارم افتخار واقعی این مطلب را پیدا كنید كه آخرین لایههای پوسیده هفتاد سال كژی جهان كمونیسم را از چهره تاریخ و كشور خود بزدایید. امروز دیگر دولتهای همسو با شما كه دلشان برای وطن و مردمشان میتپد هرگز حاضر نخواهند شد بیش از این منابع زیرزمینی و رو زمینی كشورشان را برای اثبات موفقیت كمونیسم، كه صدای شكستن استخوانهایش هم به گوش فرزندانشان رسیده است، مصرف كنند...».
(بخشی از نامۀ امام(ره) به گورباچف، ۱۳۶۷/۱۰/۱۱)
هدایت شده از 🔅 سید منیرالدّین حسینےِ الهاشمے
🔆 شکستن جرأت روحی دشمن با شهادتطلبی
🖊سید منیرالدین حسینیِ هاشمی:
🔸 در جنگ تحمیلی... انسانهایی را که اسلام پرورش داده بود، به استقبال شهادت میرفتند، و مقصد آنها لقاء رحمت الهی بود. ضربه زدن به دشمن برای آنها اصل بود، نه حفظ خود. این دستگاه پرورشی اسلام دشمن را ضربه میخواهد بزند؛ یعنی اصل برایش، اعتلای کلمه توحید است، نه اینکه اصل برای او حفظ جان باشد.
🔹در جنگ جمل علیبنابیطالب (علیه افضل صلوات المصلین) پرچم جنگ را اول به محمد حنفیه میدهد. محمد حنفیه صبر میکند که تیراندازها یک خشاب تیر بیندازند، تمام بشود آن خشاب، در آن فرصت مسیر جنگ را عبور کنند. حضرت آمد گفت چرا ایستادهای؟! گفت میخواهم یک خشابشان تمام بشود، حرکت کنم. حضرت پرچم را از او گرفت و داد به حسن بن علی.
🔸 این مسئله «أَعِرِ اللَّهَ جُمْجُمَتَكَ»(1) در جنگ برای کسی است که قائل است که قابض روح جناب عزرائیل(علیه السلام) است و دشمن نمیتواند قبض روح کند. برای کسی است که میگوید «و من یتوکل علی الله، فهو حسبه»؛ من برای یاری دین خدا به استقبال خطر میروم تا جرأت دشمن را اول بشکنم، بعد دست او را؛ اول دست روحی او را بشکنم، بعد دست جسمی او را بشکنم. اول «جرأت حرکت روحی» او را سلب کنم و قدرت تصمیمگیری او را از بین ببرم، بعد به اسلحهاش دربیندازم.
پینوشت:
1- «سر خود را به خداوند بسپار». خطاب امیرالمؤمنین در جنگ جمل هنگام دادن پرچم به محمدحنفیه (خطبه 11 نهجالبلاغه).
🗄 بانک اطلاعات فرهنگستان علوم اسلامی - پژوهش 186 - جلسه 3 (1372)
#حاج_قاسم_سليمانی
#جنگ_اعتقادی
#شهادت_طلبی
https://eitaa.com/moniroddin
برکات شهادت قاسم سلیمانی .mp3
14.81M
🎧 استاد میرباقری | قطعۀ صوتی در «تحلیل آثار و برکات شهادت #حاج_قاسم_سلیمانی»، ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
(۳۰ دقیقه)
💥با شهادت #حاج_قاسم_سلیمانی دو فتنۀ مهم در منطقه کور شد یا در حال کور شدن است:
1⃣ #فتنۀ_تفرقه (جنگهای فرقهای و قبیلهای در جبهۀ مقاومت)
2⃣ #فتنۀ_غربگرایی و احیای شبکۀ منفعلین
💥 خداوند گاهی «حق» را با «شهادت» آشکار میکند.
💥 جنگ ایران و آمریکا جنگ ایدئولوژیک است. فروپاشی آمریکا _ مثل فروپاشی شوروری _ #فروپاشی_ایدئولوژیک خواهد بود. امام(ره) در نامه به گورباچف متذکرِ این نکته شدهاند.
☑️ @mirbaqeri_ir
💥 شهدای عزیز ما، در مسیر اعتلای کلمه اسلام و پیروزی مکتب اهل بیت(ع) به شهادت میرسند، نه برتریجویی در دنیا
💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری:
«اگر مبارزه با مستکبرین عالم، برای تسخیر خاک و برتریجویی و استعلای در دنیا بود، حتی یک قطره خون شهدای عزیز ما قابلجوابگویی نبود.
سختیهای فراوانی در این راه هست، خانوادههای بزرگواری باید در سوگ عزیزانشان سالها بنشینند، فرزندانی باید سایه پدر از سرشان کوتاه بشود، همسران عزیزی باید در فراق این عزیزانشان بسوزند و... .
هیچ چیزی ارزش این را ندارد که این سختیها تحمل بشود الا یک کلمه، و آن اینکه این شهادتها در مسیر پیروزی اسلام، در مسیر پیروزی مکتب اهل بیت(ع) و انشاءالله مقدمه ظهور وجود مقدس امام زمان(عج) باشد.»
☑️ @mirbaqeri_ir
«يَا مُمْتَحَنَةُ امْتَحَنَكِ اللَّهُ الَّذِي خَلَقَكِ قَبْلَ أَنْ يَخْلُقَكِ فَوَجَدَكِ لِمَا امْتَحَنَكِ صَابِرَةً وَ زَعَمْنَا أَنَّا لَكِ أَوْلِيَاءُ وَ مُصَدِّقُونَ وَ صَابِرُونَ لِكُلِّ مَا أَتَانَا بِهِ أَبُوكِ ص وَ أَتَانَا بِهِ وَصِيُّهُ ع فَإِنَّا نَسْأَلُكِ إِنْ كُنَّا صَدَّقْنَاكِ إِلَّا أَلْحَقْتِنَا بِتَصْدِيقِنَا لَهُمَا بِالْبُشْرَى لِنُبَشِّرَ أَنْفُسَنَا بِأَنَّا قَدْ طَهُرْنَا بِوَلَايَتِكِ»
✅ انسان مؤمن، بالاترین اسلحه است
🔅 سید منیرالدین حسینیِ هاشمی:
🔹 نظام پرورشی اسلام انسان را تبدیل به «اسلحه» میکند، آن هم بالاترین اسلحهها. هیچ سلاحی در اسلام بالاتر از بنده مؤمن نیست.
🔸 مسئله برتری یک اعتقاد و یک قاطعیت است که بهصورت برتری تحرک سازمان درآمده. مسئله برتری یقین مؤمنین بر کفار است.
🔹 [در این نوع جنگ] مدیر جنگ، راسختر از همه، جلوی دشمن است.
◀️ متن کاملِ مطلب در کانالِ علامه «سید منیرالدّین حسینےِ هاشمے»: 🔻
✔️ https://eitaa.com/moniroddin/241 👈
در محضر آیتالله میرباقری
«يَا مُمْتَحَنَةُ امْتَحَنَكِ اللَّهُ الَّذِي خَلَقَكِ قَبْلَ أَنْ يَخْلُقَكِ فَوَجَدَكِ لِمَا امْتَ
💥 صديقه طاهره(س) براي فيصله دادن به درگیری حق و باطل، به زمین تشریف آوردند.
◾️ استاد سید محمدمهدی میرباقری:
«نقش صدیقه طاهره(س) اين است که با بلای خودش موانع ظهور حقيقت توحید و نبوت و ولايت را برميدارد و زمينه رشد ما براي تحمل اين ولايت و توحيد را هم آماده ميکند.
اگر کسي بتواند دنبال بلای حضرت حرکت کند و به موالات حضرت و به تصديق حضرت برسد و به دنبال اين تصديق، به صبر و پايداري بر دين برسد، نتيجه نهايياش چيست؟ [به نبوت و ولایت ملحق میشود و تطهیر میشود؛ همان که در زیارت آمده:] «فَإِنَّا نَسْأَلُكِ إِنْ كُنَّا صَدَّقْنَاكِ إِلَّا أَلْحَقْتِنَا بِتَصْدِيقِنَا لَهُمَا لِنُبَشِّرَ أَنْفُسَنَا بِأَنَّا قَدْ طَهُرْنَا بِوَلَايَتِك».
به همین دلیل است که وقتي نبی اکرم(ص) روی زمین ميآيند و درگيري [حق و باطل] به نقطه اوج خودش ميرسد، صديقه طاهره(س) هم به عنوان شب قدرِ حضرت، و براي فيصله دادن امر، تشریف میآورند.
درست است که عمر حضرت به حسب ظاهر هجده سال است، ولي در حقیقت، عمرشان به بلنداي همه هستي است؛ شما اثر آن هيجده سال را در همين عالم دنيا تا بعد قيامت ميتوانيد ببينيد؛ همه آنچه بايد اتفاق بيفتد، در همين تجلي کوتاه، در عالم اتفاق افتاده است».
☑️ @mirbaqeri_ir
💥 شهید #حاج_قاسم_سلیمانی از «سابقون» بود.
💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری:
"حاج قاسم سلیمانی جزو سابقون بود: «وَ السَّابِقُونَ الْأَوَّلُونَ مِنَ الْمُهاجِرِينَ وَ الْأَنْصارِ».
خاصیت سابقون این است که در صحنههایی قدم میگذارند که هنوز فتح نشده است. «راه» مبهم است و باید بروید و خدا امداد کند و راه را باز کنید و دیگران پشت سر شما بیایند.
واقعا شکل دادنِ شبکۀ بههمپیوستهای از مقاومت در دنیای اسلام در مقابل شیاطین و مستکبران یک کار سادهای نیست.
طبیعتاً قدم برداشتن در این وادیهای مبهم، بهخصوص وقتی کار سنگین و بزرگ میشود، خیلی سخت است و آدمهای بزرگی میخواهد که این کار را انجام دهند.
وقتی یک وادی فتح شد، همه میآیند: «إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ. وَرَأَيْتَ النَّاسَ يَدْخُلُونَ فِي دِينِ اللَّهِ أَفْوَاجًا»."
☑️ @mirbaqeri_ir
◾️دستور رهبر انقلاب به ستاد کل نیروهای مسلح در پی سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی
در پی نتایج تحقیقات ستاد کل نیروهای مسلح درباره سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی با ابراز همدردی عمیق و مجدد با خانوادههای داغدار، ستاد کل نیروهای مسلح را مأمور پیگیری کوتاهیها یا تقصیرهای احتمالی در این حادثه و مراقبت برای عدم امکان تکرار چنین سانحهای کردند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
با اطلاع از نتایج تحقیقات ستاد کل دربارهی حادثهی هواپیمای مسافربری اوکراینی و اثبات دخالت خطای انسانی در آن، مصیبت درگذشت جانباختگان این حادثهی اندوهبار برای اینجانب بسیار سنگینتر شد. لازم میدانم اولاً به خانوادههای معظم این عزیزان بار دیگر همدردی عمیق و تسلیت صمیمانهی خود را ابراز کنم و از خداوند متعال برای آنان بردباری و آرامش روحی و قلبی تمنا نمایم. ثانیاً به ستاد کل نیروهای مسلح مؤکداً دربارهی پیگیری کوتاهیها یا تقصیرهای احتمالی در این حادثهی دردناک سفارش کنم. ثالثاً مراقبت و پیگیریهای لازم برای عدم امکان تکرار چنین سانحهای را از مدیران و مقامات ذیربط مطالبه نمایم.
پروردگار عزیز و کریم به درگذشتگان لطف و رحمت و به داغداران صبر و اجر عنایت فرماید.
سیّدعلی خامنهای
۲۱ دی ۱۳۹۸
💥 جنگها و درگیریهایِ سختی که بین جبهۀ حق و باطل به پا میشود، دو هدف را دنبال میکند:
۱) پاک شدنِ مؤمنین از ناخالصیها؛
۲) جدا شدنِ صفِ منافقين از صفِ مؤمنين.
💥 فرقِ مالکِ اشتر با منافقين در همين سختیهای جنگ معلوم میشود.
⚫️ استاد سید محمدمهدی میرباقری:
«خداي متعال ميفرمايد: جنگ براي اين بود که «وَ لِيَبتَليَ اللهُ ما في صُدورِكُم وَ لِيُمَحِّصَ ما في قُلُوبِكُم». (سوره آلعمران، آیه ۱۵۴)
يکي از اهداف درگيري و جنگهايي که بين دو جبهه حق و باطل برپا ميشود _ و سرانگشت تدبير نهايي آن هم به خداي متعال برميگردد_ اين است که در اين صحنهها شما خالص شويد. پاک شدن جبهه حق از ناخالصيها در همين درگيريهاي سخت است.
يکي ديگر از اهدافي که در قرآن بيان ميکند: براي اين است که صف مومنين از منافقين روشن شود. («وَلِيَعْلَمَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُواَ...»)
اگر سختيهاي جنگ صفين نبود _که خود اميرالمومنين (عليه السلام) اين جنگ را به آن نقطههاي سخت هدايت کردند _ خوارج هم ميخواستند خودشان را در صف حضرت بدانند و الان مدعي اسلام و در قيامت خودشان را مدعي امام علي (عليه السلام) بدانند.
شمر در صفين در کنار اميرالمومنين است، وقتي کار سخت ميشود، آرام آرام صف منافقين و خوارج از مؤمنين جدا ميشود. فرق مالک اشتر با منافقين در همين سختي جنگ معلوم میشود.
قرآن ميفرمايد اين جنگهایی که بين جبهه حق و باطل به پا ميشود، دو هدف را دنبال ميکند: يکي اینکه جدا شدنِ صف حق و باطل در اين صحنههاي سخت است که اهل باطل، وقتي دفاع از اسلام سخت شد، صف خود را جدا ميکنند؛ دوم، روشن و خالص شدنِ خود مومنين است. در اين سختيهاست که مؤمنين در کوره قرار داده شده و پخته ميشوند. مثلاً وضعيت روحي مردم عراق بعد از جنگ با داعش و...، زمين تا آسمان تفاوت کرده است؛ ملتي پختهتر، شجاعتر، رشيدتر و حليمترشدهاند که با دوران پيش از آن تفاوت دارند.»
☑️ @mirbaqeri_ir
در محضر آیتالله میرباقری
💥 جنگها و درگیریهایِ سختی که بین جبهۀ حق و باطل به پا میشود، دو هدف را دنبال میکند: ۱) پاک شدنِ
💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری:
«همیشه، یکی از صدماتی که انبياء میخوردند، از جبهۀ منافقينِ داخلی بوده است.»
☑️ @mirbaqeri_ir
💥 نفاق یعنی پذیرشِ «ظاهر دین» و انکارِ «باطن دین»
💥 منافق کسی است که از «ولایت» بهرهمند نیست و «راه خدا» را همراه با «ولیّ خدا» نمیرود!
💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری:
🔹 «موضعگيري انسانها نسبت به ولايتالله موجب ميشود که سه دسته شوند: عدهاي ميپذيرند، عدهاي کفر ميورزند و عدهاي هم نفاق به خرج ميدهند. نفاق يعني ظاهر دین را ميپذيرند و باطن آن را انکار ميکنند.»
🔹 «منافقين يعني آنهايي که ظاهر اسلام را دارند و باطنش را ندارند و از ولايت برخوردار نيستند.
«يَوْمَ يَقُولُ الْمُنَافِقُونَ وَالْمُنَافِقَاتُ لِلَّذِينَ آمَنُوا انْظُرُونَا نَقْتَبِسْ مِنْ نُورِكُمْ قِيلَ ارْجِعُوا وَرَاءَكُمْ فَالْتَمِسُوا نُورًا». منافقین و منافقات [در روز قیامت] به مؤمنين _ يعني به کساني که داراي ولايت هستند و به امام رسيدهاند و راه خدا را با امام ميروند و در پرتو اين چراغ روشن حرکت ميکنند_ ميگويند، يک مهلتي بدهيد تا ما يک شعله از چراغ شما بگيريم... .
اگر کسي در دنيا به امام(ع) نرسد، در عالم برزخ هم به امام(ع) راهي ندارد؛ لذا کساني که در دنيا با امام(ع) نبودند به مؤمنين ميگويند: «انظُرُونَا نَقْتَبِسْ مِن نُّورِكُمْ» اما به آنها گفته ميشود: «ارْجِعُوا وَرَاءكُمْ فَالْتَمِسُوا نُورًا».
🔹 «اگر کسي طريق عبوديت خدا را طي کند و در ظاهر، عبوديت را ملتزم باشد، اما در باطن نباشد، اين مرتبهاي از نفاق است. در روايات، نفاق يک مفهوم عام دارد، فرمود اگر در نماز، خضوعت بيشتر از خشوعت باشد اين نفاق است. خضوع، ظاهر خشوع است. يعني نفاق امري است که از اينجا شروع مي شود که انسان متظاهر است و باطنش به اندازه ظاهرش نيست. البته اينها نفاقهايي است که قابل عفو است.
اما يک نفاقي هست که انسان ظاهر دين را قبول دارد ولي باطن دين را قبول ندارد. ظاهر دين همين اعتقادات و مناسک و فقه است، ولي باطن دين جريان ولايت است. اگر کسي آن را قبول نداشت منافق است.
در قرآن کريم آمده است: «وَ أَسْبَغَ عَلَيْكُمْ نِعَمَهُ ظَاهِرَةً وَ بَاطِنَةً». روايتي ذيل اين آيه نقل شده است که فرمودند نعمت ظاهري همين دين و نبوت و توحيدي است که خيليها دارند، ولی نعمت باطني، ولايت ماست. کسي که ظاهر را قبول دارد باطن را قبول ندارد منافق است و اصل نفاق هم همين است. این نفاق، گاهی خودآگاه و گاهی ناخودآگاه است.»
☑️ @mirbaqeri_ir
در محضر آیتالله میرباقری
💠 حدود یک سال قبل، رهبر معظم انقلاب اسلامی همه مراکز علمی و نخبگان و صاحبنظران را برای تکمیل و ارتق
مجلد اول .pdf
1.04M
📗 متن پیشنهادات «فرهنگستان علوم اسلامی» برای تکمیل و ارتقای الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت
🔹 عبارات رنگی، تغییرات یا اضافات پیشنهادی است.
🔸این متن _به همراه چند مجلد ضمیمه_ به مرکز الگوی پیشرفت تحویل داده شده است.
☑️ @mirbaqeri_ir
در محضر آیتالله میرباقری
💥 نفاق یعنی پذیرشِ «ظاهر دین» و انکارِ «باطن دین» 💥 منافق کسی است که از «ولایت» بهرهمند نیست و «راه
💥 در فتنهها، باطنها آشکار میشود و صف منافقین جدا میشود.
💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری:
«فتنههاي بسيار سنگيني ميخواهد تا صفوف جدا شوند. کوره جنگ صفين را بايد حضرت امیرالمؤمنین (عليه السلام) داغ کند و کار به بر سر نيزه رفتن قرآن برسد تا صف خوارج جدا شود و باطنها آشکار گردد؛ «أَ حَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَ هُمْ لاَ يُفْتَنُونَ»(عنكبوت/۲)
در امتحانهاي سنگين است که وقتي کوره داغ ميشود، ناخالصيها از طلا جدا ميشود و جبهه نبي اکرم (صلي الله عليه وآله) خالص ميشود و جهنميها جهنمي ميشوند «فَيَرْكُمَهُ جَمِيعاً فَيَجْعَلَهُ فِي جَهَنَّمَ»(أنفال/۳۷).
حضرت نبی اکرم(ص) و اهل بیت(ع) منافقین را نميشناختند؟ بله، بهخوبي ميشناختند، ولي براي اينکه حرکت عالم به طرف خداي متعال سريعتر شود، منافقين را تحمل کردند و ميدانهايي را [هم] طراحي کردند که در اين ميدانها صفوف از هم جدا ميشود، مانند جنگ صفين و روز عاشورا.»
☑️ @mirbaqeri_ir
💥 «اسلام سلفی» و «اسلام لیبرالی»، دو نوع #نفاق در جهان اسلام است.
◾️ استاد سید محمدمهدی میرباقری:
«دنياي اسلام _ در کنار مکتب امام خميني(ره) که همان اسلام ناب محمدي(ص) است _ داراي دو نوع نفاق و انحراف است:
يکي اسلام خشن و تکفیری،
و ديگري اسلام ليبرالي.
اسلام لیبرالی کجا طرفدار حقیقتِ اسلام است؟! محور برنامهريزياش "توسعه غربی" است؛ نه اسلام!».
اينها هر دو مردودند؛ چرا که از مکتب اهل بيت(ع) مجزّا هستند». (۱۳۹۴)
☑️ @mirbaqeri_ir
💥 فلسفۀ سختیها و دشواریهایِ مسیر انقلاب اسلامی چیست؟
💥 هدف از سختیها و دشواریهایِ مسیر انقلاب اسلامی _ که به اذن خداي متعال اتفاق میافتد _ برای این است که #صف_مؤمنين از #صف_منافقين تفکیک شود.
فلسفۀ رنج و دشواریهای مسیر انبیای الهی و جبهه اسلام _در مقابله با مستکبرین_ هم همین بوده است («وَمَا أَصَابَكُمْ يوْمَ الْتَقَى الْجَمْعَانِ فَبِإِذْنِ اللَّهِ وَلِيعْلَمَ الْمُؤْمِنِينَ * وَلِيعْلَمَ الَّذِينَ نَافَقُوا»).
🔵 استاد سید محمدمهدی میرباقری:
🔸 مسلمانان در جنگ اُحُد مجروحین فراوان و شهيدان عزيزي مثل حمزه سيدالشهدا دادند و در امکانات و تواناييها هم محدودیت داشتند.
در مقابل، دشمن امکانات فراوان داشت.
در سوره آلعمران، اين سؤالات مطرح شده که چرا بايد اين همه کشته شوند؟ چرا اين همه سختي؟ اگر ما بر حق هستيم چرا ما بايد اين همه رنج ببريم؟ چرا اين همه تلخکامي براي ماست؟
قرآن کریم اين سوالها را مطرح میکند و پاسخ میدهد.
🔸 خداي متعال اهدافی را براي اين درگيريها تعريف ميکند. گويا دست حضرت حق پشتسر اين صحنههاست و صحنهها را پيش ميبرد. ميفرمايد اين کار ماست؛ «مَا كَانَ اللَّهُ لِيذَرَ الْمُؤْمِنِينَ عَلَى مَا أَنْتُمْ عَلَيهِ حَتَّى يمِيزَ الْخَبِيثَ مِنَ الطَّيبِ...» (سوره آلعمران/ آیه ۱۷۹)
خدا تا صف خوبها و بدها را جدا نکند دستبردار نيست.
همه ميگويند ما مسلمان هستيم! همينطور که نميشود! [باید امتحان شوند.]
با تعبير ديگري در سوره مبارکه آلعمران ميفرمايد: «وَمَا أَصَابَكُمْ يوْمَ الْتَقَى الْجَمْعَانِ فَبِإِذْنِ اللَّهِ وَلِيعْلَمَ الْمُؤْمِنِينَ * وَلِيعْلَمَ الَّذِينَ نَافَقُوا...» (سوره آلعمران، آیه ۱۶۶ و ۱۶۷). آن سختيهايي که در روز احد به شما رسيد، بدون اجازه خدا نبود. کسي تلقي نکند خداي متعال نميديد.
🔸 اين بیان، خطاب به ما هم هست! در اين درگيريهايي که ما در اين چند دهه انقلاب داشتهایم، بلکه سختیهایی که جبهه حق در طول هزار و اندي سال داشتهاند و یا جبهه انبيا از اول داشتهاند، بدون اذن خدا نبوده است. «وَمَا أَصَابَكُمْ يوْمَ الْتَقَى الْجَمْعَانِ فَبِإِذْنِ اللَّه...ِ».
🔸 هدف از این سختیها چيست؟ خداي متعال چرا اجازه ميدهد مؤمنين در دنيا دچار سختي، رنج و دشواريها شوند؟ ميفرمايد: «وَلِيعْلَمَ الْمُؤْمِنِينَ * وَلِيعْلَمَ الَّذِينَ نَافَقُوا...»، براي اينکه #صف_مومنين از #صف_منافقين جدا شود.
اگر جنگ صفين نبود آيا صف خوارج از صف مومنين جدا ميشد؟ شمر هم مدعي بود که طرفدار اميرالمومنين(ع) است! آنها در کجا جدا ميشوند؟ اگر جنگ جمل و نهروان نبود آیا صفوف جدا ميشد؟ خود اميرالمومنين (ع) در جنگ صفين مسئله را هدايت ميکند و جنگ را به نقطهاي ميرساند که تفاوت مالک اشتر با بقيه، و با خوارجي که آنها هم شمشير ميزدند، روشن شود.»
☑️ @mirbaqeri_ir