eitaa logo
میثاق اهر
263 دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
617 ویدیو
29 فایل
کانال رسمی دبستان مکتب الصادق(ع)میثاق اهر . . . ارتباط با مدیر: @Modir_Misagh
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 مهارت ناديده گرفتن را براي تربيت کودک بياموزيم گاهي اوقات کودکان رفتارهاي نامناسبي انجام مي دهند که معمولا والدين نمي دانند در مقابل اين گونه رفتارها چه عکس العملي داشته باشند. مهارت ناديده گرفتن يکي از اين مهارت ها است که جهت کنترل بعضي از مشکلات رفتاري کوچک مثل نق زدن ،گريه کردن هاي مداوم،داد و فرياد کردن وشکلک در آوردن استفاده مي شود. در اين مطلب اين مهارت که باعث کاهش انجام رفتار اشتباه مي گردد را به شما مي آموزيم. 🔹واکنش ناديده گرفتن بي توجهي کامل و بدون هيچ عکس العمل و واکنشي، را ناديده گرفتن مي گويند. والدين بايد آمادگي لازم جهت اجراي اين مهارت را از نظر روحي داشته باشند يعني خسته نبوده و حوصله کافي جهت کنترل رفتار خود داشته باشند زيرا به کار گيري اين مهارت کار بسيار دشواري بوده و نياز به صبر و بردباري زيادي دارد و اگر کامل اجرا نشود نتيجه مطلوب حاصل نمي شود. 🔹اصول مهم در بکارگيري مهارت ناديده گرفتن ۱- هيچ تماس فيزکي نبايد برقرار شود. ۲- هيچ تماس يا ارتباط کلامي نبايد برقرار شود. ۳- هيچ تماس چشمي با کودک برقرار نشود. ۴- رفتاري انتخاب شود که بتوان آن را نديده گرفت مانند نق زدن. نه رفتاري که به کودک آسيب برساند مانند غذا نخوردن. ۵- زماني که اين رفتار رخ مي دهد نسبت به آن بي توجهي کامل صورت گيرد يعني در مقابل رفتار کودک مانند يک مجسمه بوده و در صورت و ظاهر هيچ نشانه اي نباشد. ۶- اين مهارت بايد بطور مداوم استفاده شود (در صورت بروز رفتارهايي که نامبرده شد). هنگامي که رفتار را ناديده مي گيريد به کودک نگاه نکنيد و با او صحبت ننماييد. کودک ممکن است در ابتدا شلوغ کند و سعي در جلب توجه داشته باشد، در اين صورت روي خود را برگردانيد و دور شويد. سعي کنيد آرام باشيد. 🔹چه رفتارهايي را ناديده بگيريم ۱- رفتارهاي خاصي مثل شکلک درآوردن، استفاده از صداهاي بچه گانه و يا بکار بردن کلمه زشت که باعث جلب توجه مي شود. ۲- کودکي که به انجام کاري اصرار و پافشاري مي کند و آن کار مورد نظر و توافق والدين او نمي باشد. ۳- اگر کوک فقط براي جلب توجه والدين گريه مي کند رفتار او را بايد ناديده گرفت، ولي اگر گريه کردن او دلايل ديگري دشته باشد، بايد مورد توجه قرار گيرد. ۴- اگر بدانيم کودک واقعا و بدون دليل داد و فرياد مي کند و اين مسئله در او عادت شده باشد. ۵- براي کنترل رفتارهايي مثل جيغ زدن، بحث کردن، تحريک پذيري هم مي توان از مهارت استفاده کرد. در آغاز استفاده از اين مهارت امکان اينکه رفتار نامناسبي که در حال تغيير است بيشتر از قبل اتفاق بيفتد هست بنابراين: 1- به رفتار مناسبي که از کودک بروز مي کند بايد توجه نشان داده و پاداش داده شود. 2- مهارت ناديده گرفتن در صورتي موثر است که همراه با نشان دادن، توجه و پاداش دادن به رفتارهاي مطلوب باشد. 3- هر زمان که کودک رفتار نامناسب را متوقف کرد او را تحسين کنيد. ⚠️ نکات و هشدارها زماني که از اين مهارت استفاده مي کنيد از دستور دادن و سوال کردن از کودک خودداري کنيد. اين روش براي کنترل رفتارهايي که باعث نقض يک قانون يا ضايع کردن حقوق ديگران و ايجاد خطر براي کودک و ديگران مي شود به کار نمي رود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 کتاب‌های درسی بارکُددار می‌شود 👤رئیس سازمان پژوهش و برنامه‎ریزی آموزشی: 🔹 از این پس دانش‌آموزان می‌توانند با گوشی خود بارکد هر کتاب را اسکن کنند تا فیلم‌ها و محتواهای آموزشی مرتبط با کتاب درسی خود را مشاهده کنند. کانال مهر معلم @aharmedu1832
♦️دو تصویر از دو رئیس جمهور؛ 🔹بالایی رئیسی همین امروز در روستای ملاعلی نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان زیر گرمای 50 درجه و یکی هم روحانی در سفر 8 سال قبل به سیستان و بلوچستان با هزینه‌های میلیاردی و زیر بهترین سیستم سرمایشی در شهر زاهدان! قضاوت با خودتون. 💬 مجید بامری (بلوچم) ☑️ @enghlaabi | انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅دستورالعمل استفاده از شاد اعلام شد؛ معلم‌تان را عزیزم خطاب نکنید! 🔸 شبکه آموزشی دانش آموز(شاد) ده نکته کوتاه برای دانش آموزان و والدین در آستانه بازگشایی مدارس منتشر کرد. وزارت آموزش و پرورش در کانال اطلاع‌رسانی شبکه شاد ۱۰ نکته پیرامون آموزش مجازی و آغاز سال تحصیلی برای دانش آموزان و خانواده‌ها منتشر کرده که به این شرح است: ۱- آموزش مجازی آسان نیست و اگر واقعا قصدتان از به مدرسه فرستادن فرزندانتان آموزش است و نه نمره گرفتن باید بر شرکت منظم‌شان در کلاس‌ها نظارت داشته باشید. ۲- شما معلم‌تان را نخریده‌اید و معلم موظف نیست در تعطیلات و ساعات غیرکاری پاسخگوی شما باشد. او هم انسان است و در ساعات غیراداری وظایف و گرفتاری‌های خانوادگی دارد. اگر معلمی پاسخ شما را می‌دهد از سر لطف و دلسوزی اوست نه وظیفه. ۳- هنگام پیام دادن به معلم‌تان او را با کلمات رسمی مخاطب قرار دهید. درست است که او را نمی‌بینید ولی دخترخاله‌تان نیست که او را «عزیزم» خطاب کنید. ۴-کلاس مجازی مسابقه «کی از همه باهوش‌تره» نیست. مکانی است برای یادگیری و تعامل. پس کنار فرزندتان ننشینید تا در رقابت با دیگر شاگردان کمکش کنید. این مسئله علاوه بر لطمه زدن به اعتماد به نفس او، فرایند یادگیری را نیز مختل می‌کند. ۵- در آموزش مجازی اکثر معلمین فیلم تدریس‌شان را ضبط می‌کنند. آن را جایی ذخیره کنید تا هم بتوانید چندین بار مرور کنید و هم شب امتحان در به در دنبال فیلم‌ها نباشید. ۶- اگر تمرینات خود را از روی دیگران رونویسی کنید معلم ضرر نمی‌کند بلکه به گمان اینکه همه یاد گرفته‌اند به سرعت سراغ مبحث بعدی می‌رود. اگر در آزمون‌ها تقلب کنید به معلم آسیبی نمی‌رسد بلکه فقط آمار قبولی‌هایش بالاتر می‌رود. اگر جواب سوالات معلم را به فرزندتان می‌رسانید، از حقوق معلم کم نمی‌کنند، فرزندتان را با تقلب و دروغ بزرگ نکنید. بگذارید فرزندتان تلاش کند، بگذارید از مغزش استفاده کند، قول می‌دهم استفاده از مغز عوارض جانبی نداشته باشد. ۷- مشخص شده که ۳۲ گونه مختلف هوش در بشر وجود دارد و فرزندان ما حتما در یک یا چند شاخه استعداد بیشتری دارند. کسی که هوش ریاضی خوبی ندارد شاید در ادبیات، هنر یا ورزش موفق باشد. آن‌ها را تحت فشار نگدارید، تحقیر نکنید، با دیگران مقایسه نکنید. اجازه بدهید راه خودشان را پیدا کنند. جهان ما جهان تفاوت‌هاست. ۸- تنبیه و تحسین اغراق شده هر دو به یک میزان مخل آموزش و پرورش‌اند. تشویق باید متناسب با نوع فعالیت باشد و گاهی باید اجازه بدهیم فرزندمان از کارش فقط لذت ببرد و وابسته به تشویق ما باشد. ۹- برخی مدارس از شما می‌خواهند از آموزش‌های کودک‌تان فیلم بردارید تا در فضای مجازی مبلغ کارشان باشد. به شخصه با این کار مخالفم. کودک ناچار می‌شود برای فیلمبرداری یک اجرای بی‌عیب و نقص داشته باشد. برخی کودکان ذاتا درونگرا هستند و علاقه‌ای به این کار ندارند و این دست رقابت‌ها فقط باعث می‌شود حس ناکافی بودن و عقب ماندن از دیگران را بی‌جهت تجربه کنند. ۱۰- کودکان را وابسته به لایک و تایید و تماشاچی بزرگ نکنیم و از آن‌ها شخصیت‌های نمایشی نسازیم. بگذاریم خود واقعی‌شان را زندگی کنند. کانال مهر معلم @aharmedu1832
اطلاعیه شماره (2) وزارت آموزش و پرورش در خصوص بازگشایی مدارس؛ روز پنج شنبه اول مهرماه، جشن شکوفه ها و غنچه ها برای نوآموزان در سراسر کشور برگزار خواهد شد اطلاعیه شماره (2) - وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه ای در خصوص بازگشایی مدارس؛ از برگزاری جشن شکوفه ها و غنچه ها برای نوآموزان در روز پنج شنبه اول مهرماه، در سراسر کشور برگزار خبر داد. به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، متن اطلاعیه شماره (2) وزارت آموزش و پرورش به شرح زیر است: جشن شکوفه ها و غنچه ها برای نوآموزان پیش دبستانی و کلاس اولی ها، روز پنج شنبه اول مهرماه در سراسر کشور برگزار خواهدشد و آیین آغاز سال تحصیلی( ۱۴۰۱-۱۴۰۰) روز شنبه، سوم مهرماه با حضور ریاست محترم جمهور و نواختن زنگ یکی از مدارس کشور، برگزار خواهد شد. گفتنی است حضور دانش آموزان کلاس اولی و نوآموزان پیش دبستانی در مراسم شروع سال تحصیلی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و گروه بندی امکان پذیر خواهد بود.
🔶 شعار سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ ✅ استمرار آموزش ✅ ارتقاء کیفیت ✅ تضمین سلامت