eitaa logo
کانال میز معارف
7.1هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
3هزار ویدیو
993 فایل
🔺کانالی برای اطلاع رسانی، اشتراک تجربیات و ارتقا توانمندی استادان معارف دانشگاهها آدرس سامانه آموزش مجازی دانشگاهیان https://maaref.ecnahad.ir/ منتظر نظراتتان هستیم.. 🔰ارتباط با ادمین: @amoozesh_majazi
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 اطلاعیه مهم میزمعارف 🖋 باسلام خدمت استادان خوب معارف دانشگاههای کشور و با تشکر از اینکه در طول این دوسال که از عمر میزمعارف میگذرد، همراه بودید و با انتقال نکات ارزنده‌تان، در بهتر و کاربردی‌تر شدن محتوای میزمعارف ما را راهنمایی نمودید .. 📘پس از نظرسنجی از شما اساتیدگرامی و با توجه به حتمی شدنِ فلیترینگ تلگرام، کانال میز معارف در پیام رسان های زیر تشکیل شد 👇 لطفا قبل از قطع ارتباط ما با شما عزیزان، در کانال های زیر عضو شوید. 1️⃣ کانال میزمعارف در 👇 ✅ http://eitaa.com/mizemaaref 2️⃣ کانال میزمعارف در 👇 ✅ http://sapp.ir/mizemaaref 3️⃣ کانال میزمعارف در 👇 ✅ iGap.net/mizemaaref 4⃣ کانال میزمعارف در 👇 ✅ Gap.im/mizemaaref میزمعارف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 از«گرام» چه می دانید؟ 🔻ارز مجازی «گرام» که توسط پیام‌رسان تلگرام عرضه خواهد شد، چه اتفاقاتی را برای اقتصاد کشورها به وجود خواهد آورد؟ میزمعارف
🚨نکات رهبرانقلاب پیرامون سبک زندگی و مد: با مُد مخالف نیستم به شرط آنکه قبله‌اش اروپا نباشد! 💠تقلید فرهنگی خطر خیلی بزرگی است، اما این حرف اشتباه نشود با اینکه بنده با مد و تنوع و تحول در روشهای زندگی مخالفم؛ نخیر، مدگرایی و نوگرایی اگر افراطی نباشد، اگر روی چشم و همچشمی رقابتهای کودکانه نباشد، عیبی ندارد. 🌀لباس و رفتار و آرایش تغییر پیدا می‌کند، مانعی هم ندارد؛ اما مواظب باشید قبله‌نمای این مدگرایی به سمت اروپا نباشد؛ این بد است. اگر مدیست‌های اروپا و امریکا در مجلاتی که مدها را مطرح می‌کنند، فلان طور لباس را برای مردان یا زنان خودشان ترسیم کردند، آیا ما باید اینجا در همدان یا تهران یا در مشهد آن را تقلید کنیم؟ این بد است. 🎯خودتان طراحی کنید و خودتان بسازید... من می‌خواهم بگویم اگر شما موی سرتان را می‌خواهید آرایش کنید، اگر می‌خواهید لباس بپوشید، اگر می‌خواهید سبک راه رفتن را تغییر دهید، بکنید؛ اما خودتان انجام دهید؛ از دیگران یاد نگیرید. ۸۳/۴/۱۷ میزمعارف
✅شاه ، نفت و اوپک 🖋اخیرا شبهه‌ای در فضای مجازی مطرح شده که نفت ایران پس از ملی شدن صنعت نفت، هر بشکه 1 دلار غارت می شد این شاهنشاه بود که با تاسیس اوپک مانع از غارت نفت گردید. افزایش قیمت نفت ایران از 1 دلار به 3/5 دلار که این خود موجب خشم جیمی کارتر و دولت بریتانیا گردید در واقع این امر بهانه ای برای برای انگلستان و آمریکا بود که شورش ننگین سال 57 را پی ریزی کنند. 🔆پاسخ: 1️⃣ونزوئلا اولین کشوری بود که، در راستای تأسیس اوپک گام برداشت. (1) اساساً شاه با تاسیس اپک مخالف بود ، چون نمی خواست رابطه اش با کنسرسیوم تیره شود.(2) 2️⃣غارت نفت، بعد از ملی شدن صنعت نفت، از سوی دولت پهلوی بود. انگلیس برای جبران این شکست، دولت مصدق را تهدید به حمله نظامی کرد. (3) سپس با کودتای 28 مرداد، او را کنار زدند . (4) مبارزات آیت الله کاشانی، بعد از کودتا مانع دیگری بر ادامه سلطه گری آنان بود ، لذا ایشان را هم حذف کردند. 3️⃣شاه در سال 1351 درمورد قراردادهای منعقده با کنسرسیوم ، اظهاراتی دارد که، در حقیقت اعتراف به خیانتی بزرگ نسبت به منافع ملی و استقلال ایران است.(5) این قرارداد به مدت 40 سال، به امپریالیست اختیار کامل می دهد، تا هرگونه بخواهد در شعاع وسیعی از خاک ایران ( تمام استانهای فارس ، خوزستان ، لرستان و... قسمت های جنوبی کرمان ، بلوچستان و... جزایر ....) بهره برداری کند. کلیه قوانین ملی کردن صنعت نفت نقض شده ، اعضای کنسرسیوم ازهرگونه مالیات معافند، ایران حق تغییر در قانون یا لغو مقررات ندارد (نادیده گرفتن حق حاکمیت ایران) ، کنسرسیوم از امتیاز کاپیتولاسیون برخوردار است یعنی در صورت بروز اختلاف دادگاه ایران حق رسیدگی ندارد، از هیئت مدیره ی هفت نفری فقط دونفر به رای شرکت نفت ایران، انتخاب می شوند و.... (6) 4️⃣شاه در یک مصاحبه مطبوعاتی، دو درخواست از کنسرسیوم داشته اینکه قیمت نفت را به ارزش واقعی به ایران پرداخت کنید، اینکه صادرات، باید به 8 میلیون بشکه برسد. او تهدید می کند که، اگر این شرایط اجرا نشود ، قرارداد تمدید نخواهد شد. 5️⃣چرا سال 51 او را سرنگون نکردند؟ چرا تا سرنگونی کامل رژیم شاه ، آمریکا به حمایت از او ادامه داد؟ ژنرال هایزر که با سایر افسران آمریکایی تا روز 22 بهمن در ستاد مشترک ارتش بود، در مورد طراحی کودتا با رمز « کورتاژ» می نویسد"من ماندن فرماندهان ارتش را، در داخل ایران تضمین کرده بودم و سازمان ارتش را منسجم نگاه داشته بودم، تا آنجا که توانسته بودم با توجه به سنّت وفاداری عمیق آنها به شاه، فرماندهان ارتش را وادار به حمایت از رئیس غیرنظامی دولت، شاپور بختیار کرده بودم، فرماندهان ارتش را ترغیب کرده بودم که طرح‌های لازم را برای کودتا تهیه کنند". (7) (1) http://yon.ir/C5s3 (2) http://yon.ir/4fR8 (3) http://yon.ir/jvLu (4) http://yon.ir/4K0u (5) http://yon.ir/MQz (6) http://yon.ir/6PPw (7) http://yon.ir/Nzem منبع: آنتی شبهه میزمعارف
⭕️اقدامات رضاشاه پدر ایران نوین⭕️ ✍ باتوجه به موج خبری اخیر نسبت به اقدامات رضاشاه ، بدنیست که خیلی مختصرومفید مطالبی راجع به اقدامات او منتشر شود: 📌مستندات زیر تنها گوشه ای از خدمات *رضاشاه پدر نوین ایران* به میهن و ملت ایران است👇 1⃣جدایی رشته کوههای آرارات و بخشیدن آن به ترکیه 2⃣کشتار و تبعید بیش از 24 هزار نفر از مردم ایران 3⃣توهین به ناموس ایرانی و دستور کشف حجاب 4⃣جدایی دهکده توریستی فیروزه در خراسان شمالی 5⃣امضای قرارداد ننگین سعدآباد و جدایی بخش های زیادی از ایران 6⃣بخشیدن کل اروند رود به عراق که سال ها بعد در جنگ تحمیلی تاوان ها دادیم 7⃣نسل کشی در تبریز و ویران کردن آثارباستانی و کتاب های مردم تبریز 8⃣موافقت با طرح انگلیسی راه آهن شمال به جنوب برای پیروزی انگلیس درجنگ(درحالی که نیاز اساسی ایران به راه آهن شرق به غرب د احیای جاده ابریشم بود) 9⃣مخالفت عجیب با طرح ایرانی راه آهن شرق به غرب برای تجارت ایران با سایر کشورها 1⃣0⃣جدایی مناطق «بولاغ‌باشی»، «جوزر»، «قوری‌گل» ایران توسط ترکیه در زمان رضاشاه 1⃣1⃣جدایی روستاهای «سیرو» و «سرتیک» و برخی مراتع متعلق به کردهای «جیکانلو»ایران توسط ترکیه رضاشاه 1⃣2⃣جدایی دشت ناامید در سیستان به مساحت 3 هزار کیلومتر در سال 1317 1⃣3⃣با جدایی دشت ناامید از ایران سرچشمه رود هیرمنداز سیستان و بلوچستان خارج و سیستان تبدیل به ریگزار شد. 1⃣4⃣اعطای امکانات به باستان شناسان امریکایی برای کاوش در تخت جمشید و تاراج آثار تخت جمشید توسط این باستان شناسان 1⃣5⃣برآورده کردن آرزوی دیرینه انگلیسی ها با شعار سازندگی با پول مردم به نفع انگلیسی ها 1⃣6⃣غاصب 2167 از روستاهای کشور و صدور سند این روستاها به نام خود 1⃣7⃣قتل عام کسانی که از دادن زمین هایشان به رضاشاه سرباززدند و نیز کشتن مخالفان خود با آمپول هوا(توسط پزشک احمدی معروف) 1⃣8⃣ممنوعیت عزاداری امام حسین علیه السلام در ماه محر و صفر(درحالی که قبل از سلطنت، در عزاداری ها شرکت و گل عزا بر سر و تن خود میزد!) 1⃣9⃣شهادت روحانیون به نام ایرانی به مانند شهید مدرس به جرم مخالفت با فعالیت های رضاشاه 2⃣0⃣کشتن شعرا، روشنفکران ،و ادیبانی همچون فرخی یزدی ، میرزاده عشقی ، واعظ قزوینی و بسیاری از نویسندگان ایرانی توسط رضاشاه 2⃣1⃣تبعید نقاش نامی ایرانی کمال االملک به بیابان های نیشابور 2⃣2⃣قتل عام و مجروح شدن بیش از 1500 تن از مردم عادی مشهد در مسجد گوهرشاد به جرم اعتراض به بخشنامه‌ی اجباری شدن کلاه‌فرنگی برای ایرانیان (کلاه‌شاپوی فرانسوی) 2⃣3⃣کشتن سردار اسعد بختیاری(وزیر جنگ در دوران نخست‌وزیری محمدعلی فروغی) که پس از اینکه مورد غضب رضاشاه قرار گرفت، به زندان افتاد و سرانجام در سال 1312 در زندان قصر با آمپول پزشک احمدی کشته شد 2⃣4⃣قتل نصرت‌الدوله فیروز از مشاوران رضاشاه و ازنزدیکان شاه که به شکل فجیعی در زندان سمنان به دستور او به قتل رسید. 2⃣5⃣قتل علی‌اکبر داور که معمار دادگستری نوین ایران بود و چند پروژه‌ی مهم مانند تأسیس «اداره‌ی ثبت احوال»، تدوین «قانون ثبت اسناد»، «قانون ثبت املاک»، «قانون ازدواج و طلاق» و تأسیس بیمه‌ی ایران را در کارنامه داشت 2⃣6⃣ قتل ناجوانمردانه‌ی دکتر اسدی 2⃣7⃣اشغال ایران در مدت سه روز توسط متفقین و مقاومت نکردن حتی یک روز در برابر لشکر متفقین! و نیز مؤاخذه ارتشی های باغیرتی که میخواستند دربرابر تجاوز متفقین ایستادگی کنند!!! 2⃣8⃣لغو تبلیغاتی قرارداد استعماری نفتی دارسی و سپس امضای سی ساله قرارداد آن با انگلیسی ها 2⃣9⃣قلع و قمع کردن عشایر ایران و تبعید بسیاری از آنان 3⃣0⃣قتل 25 تن از دلیران سران بختیاری و قشقایی و ممسنی و بویر احمدی توسط رضاشاه 3⃣1⃣تاراج سر ستونی های تحت جمشید توسط امریکایی ها ( هم اکنون در موزه دانشگاه شیکاگو ) 3⃣2⃣تاراج سر سنگی گاو نر از جبهه شرقی رواق شمالی کاخ صد ستون تخت جمشید(هم اکنون در موزه دانشگاه شیکاگو) 3⃣3⃣غارت آثار باستانی دوره ساسانی و اسلامی از جمله محراب 1400 ساله اصفهان (هم اکنون در موزه متروپولیتن) 3⃣4⃣ غارت30000 از الواح گلی توسط باستان شناسان امریکایی از تخت جمشید در دوره رضاشاه 🔺و... ✅آری پدرنوین ایران چنین خدماتی را ببرای ایران انجام داد! آگاهی ما از اقدامات رضاخان سبب می‌شود که بتوانیم در مقابل افرادی که او را بزرگ جلوه میدهند، مباحثه کنیم .
📗 تاریخ صدر اسلام با رویکرد اخلاق نبوی به انضمام پیشینه جریان نبوت ✍ نویسنده: دکتر نیکو دیالمه ناشر: دفتر نشر معارف قیمت:16000تومان کتاب «تاریخ صدر اسلام با رویکرد اخلاق نبوی» در پنج فصل و 344 صفحه، جهت تدریس واحد درسی گروه تاریخ و تمدن اسلام در دانشگاه‌ها و با هدف تبیین جایگاه اخلاقی پیامبر اسلام(ص) و بهره‌گیری از روش تاریخ‌نگاری، سامان یافته است. نگارنده این کتاب سعی کرده است، تلاش‌های پیامبر(ص) برای تعالی انسانیت در پرتو بندگی خدای متعال را بررسی کند و تمایز ماهوی آن حضرت با دیگر سیاست‌مداران و سلاطین را نشان دهد. 📚 سر فصل‌های این کتاب عبارت است از: فصل اول این کتاب به مرور گذرا بر تاریخ انبیای سلف پرداخته و فصل دوم با مروری بر پیشینه شخصیتی خاتم الانبیاء (ص) به تبیین رویدادها تا زمان هجرت می پردازد. فصل سوم و چهارم به مهم‌ترین بخش دعوت توحیدی رسول‌خدا (ص) از هجرت تا رحلت اختصاص یافته است. فصل پنجم درصدد تحلیلی بسیار اجمالی از حوادث نیم قرن پس از حیات پیامبر اسلام(ص) است تا نشان دهد که اهل‌بیت پیامبر چگونه توانستند شخصیت واقعی پیامبر (ص) را برای جویندگان حقیقت زنده نگه دارند. http://sapp.ir/maarefmags_ir🖌
✅ بَر آی اِی آفتابِ صبحِ امید ⚪ نیمه شعبان سالروز میلاد حضرت امام زمان عج بر تمامی استادان معارف اسلامی دانشگاههای کشور مبارک باد .. ◽میزمعارف @mizemaaref
۱۲ اریبهشت، روز معلم بر اساتید معارف مبارک‌باد .. میزمعارف @mizemaaref
🚦یک نکته‌ی تربیتی رهبر انقلاب خطاب به معلم‌ها و استادان: تکریم شاگردها فراموش نشود! 👈یك نكته‌ی دیگری در اینجا وجود دارد كه آن هم باز جنبه‌ی ارزشی دارد. این را هم من عرض بكنم - این دیگر خطاب به شما معلمین است - كه از نظر اسلام همانطور كه معلم احترام دارد و باید تكریم شود، متعلم هم باید تكریم شود؛ شاگرد را هم باید تكریم كرد. به شاگرد اهانت نباید كرد. این یك جنبه‌ی پرورشی بسیار عمیقی دارد. ️ اینجا هم یك روایتی است كه اینطور نقل شده: «تواضعوا لمن تعلّمون منه و تواضعوا لمن تعلّمونه»؛ از كسی كه فرامیگیرید، تواضع كنید و كسی هم كه از شما فرا میگیرد، تواضع كنید. «و لا تكونوا جبابرة العلماء». ️جبار دو نوع است: جبار سیاسی، جبار علمی. جبار علمی نباشید؛ جباران عالِم نباشید؛ مثل فرعون. 🔸️بنده اینجور استادی را در یكی از دانشگاه‌های كشور، سالها پیش، شاید چهل سال، چهل و پنج سال قبل دیده بودم كه جوری با شاگردهایش حرف میزد و تعلیم میداد و برخورد میكرد، كه برخوردش فرعونی بود، نه برخورد پدر با فرزند. 🔸️معلم ممكن است درشتی هم بكند، اما درشتی غیر از تحقیر است؛ غیر از اهانت است. شاگرد را باید تكریم كرد. شما هر كدامی یقیناً تجربه‌های زیادی دارید از شاگردانی كه شما تكریمشان كرده‌اید و این كار جواب داده است؛ تربیتِ او را آسانتر كرده است. دشنام دادن، تحقیر كردن، حتی زدن، خوب نیست - كه حالا «الضرب لتأدیب» جزو حرفهائی است كه از قدیم معروف و معمول هم بوده، بعدها نشان دادند كه نه، ضرب خوب نیست - بنده هم عقیده‌ام همین است. 🔺️باید شاگرد را مثل مومی در دست چرخاند و شكل داد؛ منتها با ملایمت. هنر معلمی این است. این هم یك بخش دیگر از این قضیه‌ی ارزشی در باب معلم.۱۳۸۷/۰۲/۱۲ میز معارف @Mizemaaref