eitaa logo
کانال میز معارف
6.5هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
2.7هزار ویدیو
932 فایل
🔺کانالی برای اطلاع رسانی، اشتراک تجربیات و ارتقا توانمندی استادان معارف دانشگاهها آدرس سامانه آموزش مجازی دانشگاهیان https://maaref.ecnahad.ir/ منتظر نظراتتان هستیم.. 🔰ارتباط با ادمین: @amoozesh_majazi
مشاهده در ایتا
دانلود
استادان محترم معارف اسلامی، باتوجه به آغاز سال تحصیلی جدید و شروع کلاسها؛ 👈 وارد سامانه ec.nahad.ir شوید و دوره های فعالیت کلاسی ترم جدید را تعریف نمائید، در غیر اینصورت دانشجویان نمی‌توانند نام شما را در سامانه مشاهده و در دوره ها شرکت کنند. ❇️ در صورت نیاز به راهنمایی با ما در ارتباط باشید : https://eitaa.com/mizemaaref http://eitaa.com/Amoozesh_Majazi http://sapp.ir/Amoozesh_Majazii http://t.me/Mize_Maaref https://www.instagram.com/mizemaaref 🔴 پشتیبانی ویژه استادان معارف: 09033027187 09918464437 021-84222498 🔰میزمعارف @mizemaaref
موضوعی نهج البلاغه.rar
30.62M
🔴 📝 همه فصول درس 🖌 مولف : مصطفی دلشاد تهرانی 🔹استادان محترم کتاب ،از این پاورپوینت می توانید برای جذابتر و با سیر محتوایی منظمتر در تدریس مجازی استفاده نمایید. 🔰میزمعارف @Mizemaaref
اندیشه 2.rar
28.2M
🔴 📝 همه فصول درس 2 🖌 مولف : حسن یوسفیان 🔹استادان محترم کتاب اندیشه اسلامی 2،از این پاورپوینت می توانید برای جذابتر و با سیر محتوایی منظمتر در تدریس مجازی استفاده نمایید. 🔰میزمعارف @Mizemaaref
انقلاب اسلامی زمینه ها و پیامدها.rar
46.53M
🔴 📝 همه فصول درس (زمینه ها و پیامدها) 🖌 مولف : منوچهر محمدی 🔹استادان محترم کتاب انقلاب_اسلامی،از این پاورپوینت می توانید برای جذابتر و با سیر محتوایی منظمتر در تدریس مجازی استفاده نمایید. 🔰میزمعارف @Mizemaaref
تاریخ امامان شیعه.rar
34.02M
🔴 📝 همه فصول درس (علیه السلام) 🖌 مولف : حمید احمدی 🔹استادان محترم کتاب ،از این پاورپوینت می توانید برای جذابتر و با سیر محتوایی منظمتر در تدریس مجازی استفاده نمایید. 🔰میزمعارف @Mizemaaref
📻 پای منبر استاد سیدعلی حسینی خامنه‌ای 📻 📢 سلسله جلسات طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن 💠 جلسۀ چهاردهم: فلسفه نبوت 🗓 چهارشنبه ۱۰مهر ۱۳۵۳ شمسی، پانزدهم رمضان المبارک ۱۳۹۴ قمری https://b2n.ir/656466 🔰میزمعارف @mizemaaref
️⃣ ❇️ اگر شما بتوانید ذهن افراد دیگر را بخوانید و آنچه را که آنها واقعاً نیاز دارند و می‌خواهند، درک کنید بی‌شک ارتباطات فردی و اجتماعی شما بسیار آسان و مؤثر خواهد شد زیرا با استفاده از این دانش قادر خواهید بود در هر زمان بر طرف دیگر تأثیر بگذارید یا حداقل بتوانید درک کنید که او واقعاً دربارهٔ شما چه فکر می‌کند؟ اما از نظر علمی، ما نمی‌توانیم ذهن دیگران را بخوانیم. در واقع اگر کسی این‌طور فکر کند، ممکن است از نظر روانشناسی دچار نشانهٔ «ذهن‌خوانی» شده باشد که یکی از شایعترین نشانه‌های اختلال تفکر است. آنچه که ما می‌توانیم انجام دهیم خواندن چهره و زبان بدن (تن‌گفتار) دیگران است که این دانش با ذهن‌خوانی فرق دارد. 👈 در ادامه توضیحاتی را برای شناخت بیشتر ارتباط غیر کلامی مشاهده می نمایید . زبان بدن (Body language) یکی از راه های برقراری ارتباطات غیرکلامی است.که به انواع شکل‌های ارتباط غیر کلامی یا رفتاری اشاره می‌کند که یک فرد از طریق رفتارهای فیزیکی خود، بدون آنکه صحبتی بکند با دیگران قادر است، ارتباط برقرار نماید. این رفتارها می‌تواند مربوط به وضعیت و حالات بدنی (محل قرار گرفتن دستها، پاها، نحوه نشستن، ایستادن، راه رفتن، خوابیدن)، ژستها (حالتها، اطوارها، اَداها)، حرکات و اشارات بدنی، جلوه‌های هیجانی صورت و حرکات چشم‌ها باشد. 🔆 پژوهشگران به این نتیجه رسیده اند که از میزان تاثیر کلی یک پیام , 7 درصد کلامی (فقط کلمات) , 38 درصد آوایی (از جمله تن صدا . نوسان صدا و دیگر عوامل صوتی) و 55 درصد آن غیر کلامی است. بیشتر محققین توافق نظر دارند که کانال کلامی اساسا برای انتقال اطلاعات به کار می رود ,در حالیکه کانال غیر کلامی برای تبادل نگرش های بین فردی ,و در برخی موارد به عنوان جایگزینی برای پیام های کلامی استفاده می شود . ما نیز چون گونه های دیگر حیوانات تحت تاثیر قوانین زیست شناختی هستیم که کنش ها ,واکنش ها و زبان بدن ما را کنترل می کنند.موضوع جالب این است که انسان بندرت از این واقعیت آگاه است که داستانی را به زبان می آورد و حرکات ,اداها و اطوارهای او داستان دیگری را بیان می کنند. 🔰میزمعارف @mizemaaref
عنوان : { آفتاب در مصاف } 🖋گزیده بیانات حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای (مدظله العالی) 📑تعداد صفحات : 1038 صفحه 👈 کتاب «آفتاب در مصاف» یکی از جامع‌ترین آثار درباره‌ی علل و ابعاد حادثه‌ی عاشورا برگرفته از بیانات رهبر انقلاب اسلامی است. این کتاب شامل مجموعه‌ی تمام گفتارها و مطالب رهبر انقلاب اسلامی از سال ۱۳۵۷ تا ۱۳۹۰ درباره‌‌ی وجود مقدس امام حسین "علیه‌السلام‌" و تحلیل وقایع قبل و بعد از عاشورای سال ۶۱ هجری قمری است که به روش ترتیب تاریخی از قدیم به جدید تدوین شده است. 📲 قابل دریافت : https://b2n.ir/040967 🔰میزمعارف @mizemaaref
حقیقت را بفهمید و تبلیغ کنید🔻 ♦️مهم‌ترین وظیفه[ی انسانِ هنری و فرهنگی] هم تبلیغ و تبیین است؛ «الّذین یبلّغون رسالات اللَّه و یخشونه و لا یخشون احدا الّا اللَّه»؛ این یک معیار است؛ حقیقتی را که درک می‌کنید، آن را تبیین کنید. کسی انتظار ندارد برخلاف آنچه که می‌فهمید حرف بزنید. نه، آنچه را که می‌فهمید، بگوئید. البته برای این‌که آنچه می‌فهمید درست و صواب باشد، باید تلاش و مجاهدت کنید؛ چون در حوادثِ فتنه‌‌‌‌‌‌‌گون، شناخت عرصه دشوار است، شناخت اطراف قصه دشوار است، شناخت مهاجم و مدافع دشوار است، شناخت ظالم و مظلوم دشوار است، شناخت دشمن و دوست دشوار است. ▫️ بایستی حقیقت را باز کرد، بایستی گره‌‌‌‌‌‌‌های ذهنی را باز کرد. و این تبیین لازم دارد، یعنی همان کار انبیاء. ۱۳۸۸/۰۶/۱۴ 🔰میزمعارف @mizemaaref
✅ اولین همایش ملی «یادگیری سیار، از نظر تا عمل» از سوی هسته پژوهشی یادگیری سیار با همکاری گروه تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی ، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و مرکزآموزش مجازی دانشگاهیان در 29 و 30 بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود. نظر به اهمیت و ضرورت ارائه آموزش‌های مجازی در بحران کنونی کشور، برگزاری این همایش و بهره‌مندی از نتایج تحقیقات اساتید و پژوهشگران این حوزه می‌تواند در نحوۀ برنامه‌ریزی و رویارویی با این چالش جدید و ارتقای کیفیت آموزش در کشور گام مؤثری بردارد. 📨 محورهای همایش به مباحثی مانند مبانی نظری، الگوها، زیرساخت ها، استانداردها، سیستم های مدیریت آموزشی، چالش ها و راهکارهای رفع آنها و سایر مباحث مرتبط با یادگیری سیار و خصوصاً کاربرد این فناوری در شرایط بحرانی حاضر می پردازد. امیداست علاقمندان و صاحبنظران با ارسال مقاله و یا برگزاری کارگاه ها، دبیرخانه همایش را برای نیل به اهداف همایش یاری کنند. ⏰ آخرین زمان ارسال مقالات: 30 دی ماه 1399 🕰 زمان برگزاری همایش: 29 و 30 بهمن ماه 1399 🔰میزمعارف @mizemaaref
📄 مستند«کتیبه عرش » 📹 کارگردان: ابوالفضل منافی پور 🖇 نعل اسب از عجیب ترین سمبل هایی که به عنوان نماد خوش شانسی، در دنیا شهرت دارد و مردمان بسیاری از زمان قدیم براین باورند که آویختن نعل اسب بر سر در خانه ها اقبال نیک می آورد. مستند «کتیبه عرش» به واکاوی ریشه این خرافه پرداخته و منشا آن را در تاریخ فرقه های مختلف بررسی می کند. این مستند در قسمت های مختلف از سینما مارکت قابل دانلود می باشد. 🖥 مشاهده و دانلود : https://www.cinemamarket.ir/p/86b7 👈 استادمحترم معارف منتظر انتقادات و پیشنهادات شما هستیم. 🔰میزمعارف @mizemaaref
🥀 الَلهُمَ صَلِ عَلي مُحَمَد وَ آلِ مُحَمَد 🥀 در مثل چنین روزهایی - روز بیست‌وهشتم صفر - این نور آسمانی، این انسان والا و این پدر مهربان از میان مردم رفت و آنها را غمگین و داغدار كرد. روز رحلت پیغمبر و قبل از آن، روزهای بیماری آن حضرت، روزهای سختی برای مدینه بود؛ به‌ویژه با آن خصوصیاتی كه اندكی قبل از رحلت پیغمبر پیش آمد. پیغمبر به مسجد آمد و روی منبر نشست و فرمود: هر كس به گردن من حقّی دارد، آن حق را از من بگیرد. مردم شروع به گریه كردند و گفتند یا رسول‌الله! ما به گردن تو حق داشته باشیم؟! فرمود رسوایی پیش خدا سخت‌تر از رسوایی پیش شماست؛ اگر به گردن من حقّی دارید، اگر از من طلبی دارید، بیایید و بگیرید تا به روز قیامت نیفتد. ببینید چه اخلاقی! كیست كه دارد این حرف را میزند؟ آن انسان والایی كه جبرئیل به مصاحبت با او افتخار میكند؛ اما درعین‌حال با مردم شوخی نمیكند؛ جدّی میگوید تا مبادا در جایی به وسیله او، ندانسته حقّی از كسی ضایع شده باشد. پیغمبر این مطلب را دو بار، سه بار تكرار كرد. البته در تاریخ ماجراهایی را آورده‌اند كه من خیلی نمیدانم كدامش و چقدرش دقیق است؛ اما آن مطلبی كه غالباً نقل كرده‌اند، این است كه یك نفر بلند شد و عرض كرد: یا رسول‌الله! من به گردن تو حقّی دارم. تو یك وقت با ناقه از پهلوی من عبور میكردی؛ من هم سوار بودم، تو هم سوار بودی. ناقه من نزدیك تو آمد و تو با عصا، هی كردی؛ ولی عصا به شكم من خورد و من این را از تو طلبكارم! پیغمبر پیرهنش را بالا زد و گفت همین حالا بیا قصاص كن؛ نگذار به قیامت بیفتد. مردم حیرت‌زده نگاه میكردند و میگفتند آیا این مرد واقعاً میخواهد قصاص كند؟ آیا دلش خواهد آمد؟ دیدند پیغمبر كسی را فرستاد تا از خانه، همان چوبدستی را بیاورند. بعد فرمود: بیا بگیر و با همین چوب به شكم من بزن. آن مرد جلو آمد. مردم، همه مبهوت، متحیّر و شرمنده از این‌كه نكند این مرد بخواهد این كار را بكند؛ اما یك وقت دیدند او روی پای پیغمبر افتاد و بنا كرد شكم پیغمبر را بوسیدن. گفت: یا رسول‌الله! من با مسّ بدن تو خودم را از آتش دوزخ نجات میدهم! (امالی شیخ صدوق، 506) پروردگارا ! به محمّد و آل محمّد، به عزّت و جلالت، برترین درودها و الطاف و تفضّلات خود را، امروز تا ابد بر روح مطهّر پیغمبر عزیز ما بفرست. پروردگارا ! او را از اسلام و مسلمین و از بشریّت جزای خیر عنایت كن؛ ما را امّت او قرار بده؛ ما را رونده راه و صراط مستقیم او قرار بده؛ جامعه ما را شبیه جامعه او كن؛ همّت پیروی از او را به همه ما عنایت كن. (مقام معظم رهبري ) 🔰ميزمعارف @mizemmaaref
enghelab.pdf
444K
عنوان :{ ايده هاي نجات بخش بشريت در انقلاب هاي بزرگ: مطالعة موردي انقلاب هاي بزرگ فرانسه، روسيه و ايران} 💡امروزه انقلاب را یک تغییر سیاسی و عمیق در زیربنای تشکیلات سیاسی و اقتصادی یک جامعه می دانند که معمولا با اعمال خشونت همراه است. انقلاب بیش از آنکه بیانگر یک رویداد تاریخی باشد ترکیبی از آرمان ها و ارزش ها را نمایش می دهد. 🔰میزمعارف @mizemaaref
✅استادان گرامی معارف اسلامی ◀️نظرات و پیشنهاداتتان درباره هر موضوع مرتبط با معارف اسلامی، کلاس درس، کانال میز معارف، آموزش مجازی و .. را از راههای زیر با ما در میان بگذارید. اگر روش تدریس، خاطره و یا خلاقیت خاصی در تدریس و کلاس درس دارید با ما مطرح نمایید تا با نام خودتان در کانال میزمعارف منتشر نماییم. ✍️ارتباط اساتید معارف با ما در پیام‌رسان‌های سروش، ایتا , تلگرام واینستاگرام : https://eitaa.com/mizemaaref http://eitaa.com/Amoozesh_Majazi http://sapp.ir/Amoozesh_Majazii http://t.me/Mize_Maaref https://www.instagram.com/mizemaaref 🔴 پشتیبانی ویژه استادان معارف: 09033027187 09918464437 021-84222498 👈میزمعارف @Mizemaaref Eitaa Contact:@Amoozesh_Majazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ کنترل خشم بهترین روش در هنگام خشم و برای مدیریت آن این است که هر رفتاری را به تعویق بیاندازیم. وقتی بروز هر واکنش در هر شکل را به تعویق بیاندازیم در تعدیل آن تاثیر فوق العاده ای دارد. اما اگر بخواهیم در وضعیتی که کنترل رفتاری کمی داریم از خود واکنشی هر چند سطحی نشان دهیم ممکن است خیلی زود کنترل خود را از دست بدهیم. پس بهترین راه مکث کوتاه مدت است. و در ادامه انجام راهکارهایی زیر میتواند موثر باشد : ✅ تنفس عمیق ✅ گفتن عبارت ایست : به خودتان بگویید "ایست"، "صبركن". این فرمان باعث می شود كه شما بتوانید تا حدودی از اسیر بودن در دست احساساتتان رهایی پیدا كنید و موقعیت را بهتر ارزیابی كنید. ✅ترک موقعیت:یكی از راه های كنترل عصبانیت ترک موقعیت برانگیزاننده عصبانیت است. با ترک موقعیت، شما به خود فرصت فكر كردن می دهید و می توانید به موقعیت فراسوی نیازها و خواسته های خود توجه كنید. پس از آنکه خشم شما فرو نشست، زمانی را به آرامی بنشینید و فکر کنید. آیا خشم من منطقی بود؟ نتایج واکنش من چه بود؟ الان چه احساسی دارم؟ در آینده نیاز است چه کاری انجام دهم؟ چه اتفاقی افتاد که خشم من برانگیخته شد؟ 🔰میزمعارف @mizemaaref
♦️مبارزه برای روشنگری 🔻 ▪️آنچه وظیفه‌ی همه‌ی ملّت اسلام و همه‌ی امّت اسلام است، است؛ این در درجه‌ی اوّل. هم علما مسئولند، هم روشنفکران مسئولند، هم تحصیل‌کرده‌ها مسئولند، هم همه‌ی کسانی که منبری دارند، تریبونی دارند مسئولند که روشنگری کنند و حقایق دنیای اسلام را برای مردمی که نمی‌دانند بیان کنند؛ این روشنگری جهاد است. ▪️ جهاد فقط شمشیر گرفتن و جنگ کردن در میدان قتال نیست؛ جهاد شامل جهاد فکری، جهاد عملی، جهاد تبیینی و تبلیغی، و جهاد مالی است. امروز به‌خاطر این‌که این فریضه را -فریضه‌ی تبیین را ما درست انجام ندادیم، یک عدّه‌ای دچار گمراهی‌اند و به خیال این‌که برای اسلام دارند کار می‌کنند، علیه اسلام دارند کار می‌کنند... ۱۳۹۵/۲/۲۹ 🔰ميزمعارف @mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 عنوان کتاب : « مربع های قرمز » 📝نویسنده : زینب عرفانیان 🖇 «پنج سال می شد که قصد کرده بودم خاطراتم را مکتوب کنم. مخصوصاً وقتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای حفظه‌الله مطلبی را مبنی بر ناتمام ماندن جنگ یک رزمنده تا نوشتن خاطراتش، فرمودند، برای نوشتن و نشر خاطراتم مصمم‌تر شدم. هرچه از رشادت هم‌رزمانم و غربت و مظلومیتشان می‌دانستم در روایت‌گری‌هایم گفته بودم. با مکتوب کردن خاطراتم دنبال ناگفته‌ای از بچه‌ها بودم. دنبال سبک بندگی کردنشان، سبک عبادتشان، سبک رفاقتشان، دنبال سبک زندگی کردنشان در جنگ. سبکی که این روزها جایش بین جریان زندگی جوانان به شدت خالی است. 📲 قابل خرید : https://b2n.ir/546986 🔰میز معارف @mizemaaref
✅استادان گرامی معارف اسلامی ◀️نظرات و پیشنهاداتتان درباره هر موضوع مرتبط با معارف اسلامی، کلاس درس، کانال میز معارف، آموزش مجازی و .. را از راههای زیر با ما در میان بگذارید. اگر روش تدریس، خاطره و یا خلاقیت خاصی در تدریس و کلاس درس دارید با ما مطرح نمایید تا با نام خودتان در کانال میزمعارف منتشر نماییم. ✍️ارتباط اساتید معارف با ما در پیام‌رسان‌های سروش، ایتا , تلگرام واینستاگرام : https://eitaa.com/mizemaaref http://eitaa.com/Amoozesh_Majazi http://sapp.ir/Amoozesh_Majazii http://t.me/Mize_Maaref https://www.instagram.com/mizemaaref 🔴 پشتیبانی ویژه استادان معارف: 09033027187 09918464437 021-84222498 021-84222499 👈میزمعارف @Mizemaaref Eitaa Contact:@Amoozesh_Majazi
2030.mp3
18.12M
✅ تبيين و تحليل سند 2030 🎙 سخنران : استاد خسرو پناه (23 مهرماه 1399) 17 هدفي كه در اين سند مشخص شده است مربوط به كدام حوزه هاست؟ آيا اين سند در كشور اسلامي ايران قابل اجرا و مطابق با قوانين و موازين جمهوري اسلامي ايران است؟ در اين تحليل تمام جنبه هاي قابل اجرا و غير قابل اجراي سند 2030 بررسي شده است . 🔰ميزمعارف @mizemaaref
maaref elekteroniki 01 nahaee.pdf x.pdf
22.6M
📗 ویژه‌نامه «نگاه ما به کرونا» در نخستین شماره الکترونیکی نشريه معارف 🔰 نشریه الکترونیکی معارف (وابسته به نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها)، که تاکنون116 شماره آن به صورت مکتوب منتشر شده، این‌بار با فرم و محتوای الکترونیکی نیز انتشار یافته است. ✅ نخستین شماره الکترونیکی این نشريه(مهر 1399)، با ویژه‌نامه «نگاه ما به کرونا؛ ویژه تحلیل دینی، اخلاقی بلیّه منحوس کرونا و پاسخ به شبهات» با آثاری از: آیت‌الله محمدجواد فاضل‌لنکرانی، دکتر علی نصیری، استاد محمدعلی مجد فقیهی، دکتر سید ضیاءالدین میرمحمدی، دکتر علی‌رضا کمالی، دکتر ابوذر رجبی ، دکتر محمدجواد فلاح، دکتر محمدهادی منصوری و... در فضای مجازی منتشر گردید. ❇️ اين شماره از نشريه الکترونیکی معارف که به صورت ویژه، ابعاد مختلف دینی اعم از اخلاقی، فقهی، قرآنی و... مواجهه با بلا با محوریت ویروس منحوس کرونا را تبیین می‌نماید، شامل عناوین زیر است: ✍️ توحید محوری در بلایا، تحلیل شیوه مواجهه مقام معظم رهبری با پدیده کرونا؛ ✍️ تأملی در «بلا»، از نگاه دین و دنیا ؛ ✍️نگاهی به پدیده کرونا، با تأملی در آیات و روایات؛ ✍️ کرونا، چالشِ دین یا علم؟؛ ✍️ پاسخ‌های نقضی و حلّی به شبهه مطرح در بحران کرونا؛ ✍️ تمدن غرب در چالش‌‌های ‌‌کرونا، چالش‌‌های معرفتی، هویتی و کارکردی؛ ✍️ کارکردهای فردی و اجتماعی اخلاق دینی در مواجهه با بیماری‌های فراگیر،‌ با محوریت کرونا، و... میزبان خوانندگاه فرهیخته خود است. ♻️ علاقه‌مندان برای تهيه اين نشريه می‌توانند، از طريق پايگاه اينترنتی www.maarefmags.ir، فايل متنی و pdf نشريه را دريافت نمایند.
📚 عنوان کتاب : « تفسیر موضوعی قران کریم » 📝مولف : دکتر مجید صالحی « دانشیار دانشگاه هنر» 🔆 این کتاب شامل پنج بخش است که در پانزده درس ارایه گردیده است. بخش اول بیان مباحثی از علوم قرآن است که در برگیرنده سه درس می باشد که به مطالبی همچون ، اهمیت قرآن، معجزه بودن و عدم تحریف قرآن، کلام خداوند برای همه بشر تا قیامت، پرداخته است. بخش دوم درباره موضوع قرآن و معنای زندگی است، که در برگیرنده پنج درس می باشد. بخش سوم درباره موضوع قرآن و محبت است، که در برگیرنده سه درس می باشد. بخش چهارم به موضوع قرآن و نماز پرداخته که شامل دو درس می باشد. بخش پنجم نیز درباره قرآن و زیبایی است که دارای دو درس می باشد. دريافت فايل : https://b2n.ir/384037 🔰میز معارف @mizemaaref
️⃣ چگونه زبان بدن را بياموزیم ؟ روزانه پانزده دقيقه را صرف مطالعه حالت ها و رفتارهای ديگران و علاوه بر آن آگاهی هوشيارانه از حالت های خود بكنيد. بهترين مكان برای مطالعه رفتار ديگران جايی است که مردم يكديگر را ملاقات کرده و با هم تعامل دارند . يک فرودگاه بويژه مكان خوبی برای مشاهده مجموعه کاملی از حالتها و رفتارهای انسان است . در اينجا افراد آشكارا اشتياق ، خشم ، اندوه ، شادی ، بی صبری و بسياری از ، احساسات ديگر خود را نشان می دهند . کارکردهای اجتماعی و مهمانی ها نيز موقعيت های بسيار خوبی برای اين کار هستند . با يادگيری زبان بدن ، می توانيد به مهمانی رفته ، تنها در گوشه ای بنشينيدو با مشاهده حالات و زبان بدن ديگران اوقات هيجان انگيزی داشته باشيد . تماشای تلويزيون نيز روش خوبی برای يادگيری ارتباط غير کلامی است . صدای تلويزيون را ببنديد و سعی کنيد صحبت های گوينده را حدس بزنيد. با بلند کردن صدای تلويزيون بعد از هر پنج دقيقه می توانيد ميزان دقت و درستی درك خود ازصحبت های گوينده را امتحان کنيد . با تمرين اين کار می توانيد اين توانايی را در خود ايجاد کنيد که مثل انسان های ناشنوا تمامی يک برنامه را بدون شنيدن صدای آن بفهميد . 🔰میزمعارف @mizemaaref
▪️ارتباط برقرار کنید، حرف بزنید، خبر بدهید، خبر بگیرید، روحیه بدهید، روحیه بگیرید؛ حقایقی را که درباره‌ی استکبار، مستکبرین، معاندین، مخالفین می‌دانید برای آن برادرانی که تازه وارد این میدان شده‌اند، تشریح کنید. آن‌هائی هم که توانائی تبیین و بیان و این چیزها ندارند، با رفتارِ خودشان مردم را دعوت کنند؛ «کونوا دعاة النّاس بغیر السنتکم». مردم را با زبان هم می‌شود دعوت کرد، اما دعوت قوی‌تر و بهتر، با عمل است. ۱۳۹۰/۰۷/۱۱ 🔰میزمعارف @mizemaaref