هدایت شده از میثم حبیبی کیان
#گفتگوی_نوین_پژوهشی 🔴گزارش کامل جلسه 75گفتگوی نوین پژوهشی 🔷 «همگرایی ملت های مسلمان در پرتو انقلاب اسلامی» 🔷 ارائه کننده: دکتر محمد حقی (پژوهشگر پژوهشگاه جامعة المصطفی (ص)) متن گزارش(پیوست)🔰🔰
هدایت شده از میثم حبیبی کیان
انقلاب اسلامی و فرصتهای همگرایی جهان اسلام75.pdf
275.1K
🔷گزارش کامل جلسه 75گفتگوی نوین پژوهشی 🔷 «همگرایی ملت های مسلمان در پرتو انقلاب اسلامی» 🔷 دکتر محمد حقی (پژوهشگر پژوهشگاه جامعة المصطفی )
📌امنیت ملی و دیپلماسی هسته ای
📌مروری بر پرونده و مذاکرات هسته ای در زمان مسئولیت حجت الاسلام حسن روحانی 9⃣
🔸در هر جامعه ای، سیاستمداران از هر جنس، جایگاه ویژه ای داشته، طبعا بر سرنوشت آن جامعه اثرگذارند. در سپهر سیاست، از دیرباز تا کنون، خاطرات سیاستمداران، مورد توجه بوده، استفاده از این خاطرات، به عنوان تجربیات مفید و بعضا عبرت های درس آموز، می تواند چراغ راه محققان باشد. #امنیت_ملی_و_دیپلماسی_هسته_ای (خاطرات و یادداشتهای دکتر حسن روحانی از زمان مسئولیت پرونده و مذاکرات هسته ای ایران) از آن دست خاطراتی است که می تواند ضمن به دست دادن شرح احوال و تجربیات، در آشنایی با اندیشه ها و افکار وی نیز مؤثر باشد. در زیر، بخشی از این کتاب را مرور می کنیم🔸
◀️ پرونده هسته ای/ بخش دوم ▶️
🔸پس از صدور بيانيه توسط شوراي حکام برخلاف سازمان انرژي اتمي، وزارت امور خارجه معتقد بود اين بيانيه، غيرقابل انتظار و نامناسب بوده و در اجلاس بعدي قاعدتاً عليه ما قطعنامه اي صادر خواهد شد. علاوه بر اين، در اين بيانيه از ما خواسته شده بود پروتکل الحاقي را امضاء کنيم. در نتيجه موضوع پذيرش پروتکل الحاقي به بحث اصلي کشور تبديل شد. عده اي مي گفتند پذيرش آن خيانت است، اما عده ديگري مي گفتند اين امر يک ضرورت است. در اجلاس وزيران اروپا پيرامون مواد مخدر که آقاي خرازي وزير امور خارجه ايران، هم در آن شرکت کرده بود، همه شرکت کنندگان به او تأکيد کرده بودند که لازم است ايران پروتکل را امضاء کند. نظر وزارت امور خارجه هم اين بود که بايد هر چه سريع تر پروتکل امضاء شود.
🔸در عرصة بين المللي، پيروزي آمريکا در عراق نقش زيادي در اوج گرفتن مسئله هسته اي ايران داشت، به ويژه آنکه برخي تندروها در آمريکا و برخي از سران رژيم صهيونيستي، پيش از حمله به عراق اين مسئله را مطرح کرده بودند که آيا اول به عراق حمله شود يا به ايران. بوش در ژانويه 2003 در سخنراني سالانه خود تحت عنوان «وضعيت کشور» در کنگره، سه کشور عراق و ايران و کره شمالي را به عنوان «محور شرارت» معرفي کرده بود. بهانة حمله آمريکا به عراق هم وجود سلاح کشتار جمعي در آن کشور بود. آنها در آن مقطع ايران را نيز متهم به داشتن رابطه با القاعده (تروريسم) و ساخت سلاح اتمي (سلاح کشتار جمعي) مي کردند.
🔸نامه سه وزير اروپايي و روز بعد هم نامه وزير امور خارجه روسيه به وزير امور خارجه ايران که در آنها درخواست توقف کامل برنامه غني سازي (و نه تنها تعليق) مطرح شده بود، نگران کننده بود. چون در آن مقطع بيانيه شوراي حکام آژانس تنها ما را به تعليق غني سازي تشويق کرده بود.
🔸اوايل شهريور 1382، وزارت امور خارجه، نامه اي را آماده کرد تا آقاي خاتمي پيش از آغاز اجلاس شوراي حکام آژانس، براي رؤساي کشورهاي مهم عضو شوراي حکام ارسال نمايند. در اين نامه تأکيد شده بود که برنامه هسته اي ايران صلح آميز است و ما در حال بررسي الحاق به پروتکل الحاقي هستيم. چند نفر از مسئولين کشور هم اعلام کرده بودند که با نظر مثبت در حال بررسي پروتکل الحاقي هستيم.
📚 امنیت ملی و دیپلماسی هسته ای، دکتر حسن روحانی، انتشارات مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام
#پژوهشگاه_فرهنگ_و_معارف_اسلامی
#امنیت_ملی_و_دیپلماسی_هسته_ای
#حسن_روحانی
📌آقای سفیر
📌آشنایی با اندیشه ها و افکار دکتر محمد جواد ظریف 🔟
🔸در هر جامعه ای، سیاستمداران از هر جنس، جایگاه ویژه ای داشته، طبعا بر سرنوشت آن جامعه اثرگذارند. در سپهر سیاست، از دیرباز تا کنون، خاطرات سیاستمداران، مورد توجه بوده، استفاده از این خاطرات، به عنوان تجربیات مفید و بعضا عبرت های درس آموز، می تواند چراغ راه محققان باشد. #آقای_سفیر (گفت وگوی محمدمهدی راجی با دکتر محمدجواد ظریف) از آن دست خاطراتی است که می تواند ضمن به دست دادن شرح احوال و تجربیات، در آشنایی با اندیشه ها و افکار وی نیز مؤثر باشد. در زیر، بخشی از این کتاب را مرور می کنیم🔸
◀️ روابط ایران و آمریکا/ بخش اول
🔸سیاست آمریکا از ابتدای انقلاب این بود که ایران را گرفتار تحریم شورای امنیت کند. در راستای این سیاست، هم در قضیۀ گروگان گیری و هم در قضیۀ ایران و عراق تلاش خود را کرد، اما موفق نشد. از ابتدای مذاکرات هسته ای نیز می گفت: ایران باید به شورای امنیت بیاید و آژانس انرژی اتمی نمی تواند با ایران کار کند. (ص 83)
🔸در روندی بدون هیچ گونه مذاکرۀ مستقیم یا غیرمستقیم با آمریکا یا اسرائیل و از طریق کار فشرده با دبیر کل سازمان ملل متحد و نمایندۀ ویژۀ وی آقای پیکو، تعدادی از اسرا و شهدای لبنانی از اسرائیل بازگردانده شدند و در مقابل، اجساد چند سرباز اسرائیلی که در اختیار لبنانی ها بود به سازمان ملل متحد تحویل داده شد. همچنین هشت گروگان آمریکایی در لبنان نیز آزاد شد. نتیجه این که با آزاد شدن صدها زندانی لبنانی در اسرائیل، زندان خیام تقریباً خالی شد. البته یکی از نشانه های عدم پایبندی آمریکایی ها به تعهداتشان این بود که در مرحلۀ آخر گفتند: به دلایل انتخاباتی نمی توانند قولشان را تحت عنوان این که حسن نیت به دنبال خواهد داشت، عملی کنند. این جمله را آقای بوش در یک سخنرانی بیان کرده بود. بنابراین آنها پیغامی از طریق نمایندۀ ویژۀ دبیر کل دادند که نمی توانند به قولشان عمل کنند.(ص 100)
🔸زمانی که بوش (پدر) انتخاب شد، پیغام هایی از طریق دبیر کل سازمان ملل متحد به ما رسید که اگر شما به آزادی گروگان ها کمک کنید، آمریکایی ها حسن نیت خواهند داشت. حسن نیت به معنای آزاد کردن دارایی های ایران و این گونه کارها بود. زمانی که حدود سه نفر از گروگان های آمریکایی آزاد شدند، نمایندۀ ویژۀ دبیر کل در تهران به آقای هاشمی رفسنجانی پیغام داد که آمریکایی ها نمی توانند به وعدۀ خود وفا کنند. اما ما به خاطر حسن نیت در حوزۀ انسانی، کار را پیگیری کردیم وهمۀ گروگان ها آزاد شدند!! در واقع اسرائیل منزوی شد!! و تلاش کرد تا در بحث گروگان های ایرانی کارشکنی کند. (ص 100-101)
🔸علی رغم این که آمریکا قدرت برتر در دنیا بود و اروپایی ها به یمن آمریکا توانسته بودند در دنیا احساس پیروزی کنند، اما در این مسئله اروپایی ها بهتر از آمریکایی ها عمل کردند. البته قضیۀ بالکان نمونۀ برجسته ای بود که نشان داد اروپایی ها نمی توانند به تنهایی مشکلات خودشان را حل کنند و این مسئله را نیز با دخالت آمریکا و قرارداد «دیتون» پشت سر گذاشتند.(ص 117-118)
📚 محمدمهدی راجی، آقای سفیر (گفت و گو با محمد جواد ظریف)، نشر نی
#پژوهشگاه_فرهنگ_و_معارف_اسلامی
#آقای_سفیر
#دکتر_محمدجواد_ظریف
📌یادداشتهای عَلَم
📌برگهایی از یادداشت های روزانه امیراسدالله علم، نخست وزیر و وزیر دربار محمدرضا پهلوی 1⃣1⃣
◀️یادداشت های سال 1346
🔸چهارشنبه 46/3/17
نیروی مصر به خاک اصلی عقب نشستند و اسرائیلی ها به تنگه سوئز رسیدند. عمل مصر به کلی خاتمه یافته شده است. ... روس ها قطع آتش فوری خواسته اند. پس معلوم می شود می شود وضع عرب ها خیلی بدتر از آن است که حتی ما تا حالا تصور می کردیم.
🔸پنجشنبه 46/3/18
صبح شرفیاب شدم. شاهنشاه سرحال بودند. عرض کردم:
دمی آب خوردن پس از بدسگال
به از عمر هفتاد و هشتاد سال
فرمودند: هنوز که بدسگال [جمال عبدالناصر] از بین نرفته است. تازه امروز حمله متقابل شروع کرد. عرض کردم: از بین رفته، حمله متقابل برای این است که شاید شرایط صلح را قدری به نفع خودش تغییر بدهد؛ ولی عمل مصر گذشته است. حمله متقابل هم برای یکی دو ساعت بیشتر نخواهد بود... ضمنا عرض کردم: جمعه شب گذشته، از حافظ تفالی نسبت به سرنوشت ناصر زدم، این غزل آمد:
رسید مژده که ایام غم نخواهد ماند
چنان نماند و چنین نیز نخواهد ماند
آن وقت ناصر در اوج قدرت و تسلط بر افکار همه اعراب بود. من آن شب عریضه به شاه عرض کردم که جنگ خواهد شد و اسرائیلی ها خواهند برد... ساعت 11/5 رادیوی لندن خبر داد مصر آتش بس اعلام کرد. تا 12 صبر کردم، رادیو ایران خبر نداد. به این جهت، حضور شاهنشاه تلفن عرض کردم. تعجب فرمودند که پس حمله متقابل چه بود؟ عرض کردم: همان طور که دیروز به عرض رساندم، آخرین نفس واپسین بود.
🔸جمعه 46/3/19
شب شرفیاب شدم. مشغول صحبت بودیم که نخست وزیر تلفن کرد ناصر پس از نطق خود، استعفا داد. مارشال [حکیم] عامر هم استعفا داد.
دیدی که خون ناحق پروانه شمع را
چندان امان نداد که شب را سحر کند!
عصر دیروز هم [زوی دوریل] سفیر غیر رسمی اسرائیل، پیش من آمد. به او حالی کردم ما میل داریم ملک حسین [اردن] را نگه داریم. امروز عرض کردم ممکن است در استعفای ناصر، یک حقه بازی باشد. مصدق هم از این بازی ها داشت. فرمودند: ببینم.
🔸شنبه 46/3/20
صبح شرفياب شدم. اولين مطلبي که عرض کردم حقه بازي ناصر در استعفا بود. گفته بود اگر مجلس قبول کند، مجلس هم قبول نکرد، او هم باقي ماند. ولي عمري ندارد، چون به هر صورت امضاي صلح با اسرائيل کار آساني نيست. به علاوه حالا ديگر کسي به حرف او عملاً گوش نخواهد داد. سياست با غرب را هم بايد عوض کند، ديگر مردي که اين کارها را انجام بدهد نيست، بايد برود، دير يا زود مي رود. شاهنشاه فرمودند، چه طور مردم از او طرفداري مي کنند؟ عرض کردم، ملت عرب خيلي اهل هيجان است و او بر همين نکته انگشت گذاشته است.
🔸يکشنبه 46/3/21
بين سوريه و اسرائيل هم آتش بس شد؛ ولي اسرائيلي ها ارتفاعات نظامي را گرفته و مشکل پس بدهند.
📚 یادداشتهای امیر اسدالله علم، دفتر اول، انتشارات مازیار
#پژوهشگاه_فرهنگ_و_معارف_اسلامی
#یادداشتهای_علم
✳️ روایت #محمدرضا_پهلوی از #کودتای_28_مرداد
#نکته_ها_و_اشاره_ها
[محمدرضا پهلوی]: همه این مشقّات و بحران اقتصادی، به این بهانه به ایران تحمیل شد که مصدق میخواست ایران را از سلطه نفوذ انگلیسها نجات دهد. نتیجه اعمال او این شد که انگلیسها تسلط خود را بر بازارهای نفت ایران همچنان حفظ کردند، حال آنکه از این منابع دیگر حتی یک دینار عاید ایران نمیشد. نفت ما در انبارها باقی ماند و یا استخراج نشد ولی انگلیسها مشکلات خود و مشتریان خود را با افزایش خرید نفت به قیمت ارزانتر از عراق و بخصوص از کویت حل کردند. تصور میکنم در کویت قیمت استخراج هر بشکه نفت در این هنگام نه سنت بوده و در ایران سیزده سنت! بدین ترتیب انگلیسها در همه جبههها پیروز شدند، گوئی هدف واقعی مصدق درست خلاف آنچه بود که اعلام میکرد.
باید اضافه کرد که "دوستان" انگلیسی مصدق هنگامی که احساس کردند که دیگر برای آنها مفید نیست و میتوان بدون دخالت وی راه حلی برای مشکل نفت پیدا کرد، او را به حال خود رها کردند.
در مرداد 1332، پس از حصول اطمینان از پشتیبانی ایالات متحده آمریکا و انگلیس، که سرانجام سیاست مشترکی را آغاز کرده بودند و پس از بررسی اوضاع با کرمیت روزولت نماینده سازمان مرکزی اطلاعات ایالات متحده، بر آن شدم که برای یافتن راه حلی وارد عمل شوم: در 25 مرداد 1332 سرهنگ نعمتالله نصیری فرمانده گارد شاهنشاهی را مأمور کردم که فرمان برکناری مصدق را به وی ابلاغ کند و سپهبد فضلالله زاهدی را که از دوستان پیشین مصدق و وزیر سابق دولت او بود به نخستوزیری برگزیدم.
#مصدق برخلاف نص صریح قانون اساسی ایران، به فرمان برکناری خود، اعتنا نکرد و به این هم اکتفا ننموده به یک کودتای نظامی دست زد. مأمور انجام این توطئه کسی جز سرتیپ ریاحی رئیس ستاد ارتش نبود. کودتای نظامی مصدق با شکست مواجه شد. ولی شرکت در این توطئه خلاف قانون اساسی کشور مانع آن نشد که ریاحی در زمان سلطنت مستبدانه!! من ثروتی عظیم از راه فعالیتهای ساختمانی فراهم آورد و اکنون همین شخص وزیر جنگ بازرگان است.
پس از ابلاغ فرمان برکناری مصدق، من که از طرحهای سیاسی و جاهطلبیهای او کاملاً باخبر بودم، تصمیم گرفتم که برای جلوگیری از هرگونه خونریزی کشور را ترک کنم و ایرانیان را در انتخاب راه آینده کشور آزاد بگذارم. این تصمیم بیمخاطره نبود. ولی با تعمق و تأمل و سنجش نتایج، آنرا اختیار کردم. پس از ترک ایران، ابتدا با هواپیمای دو موتوره شخصی خود به بغداد رفتم. سفیر ما در بغداد، حتی در مقام توقیف من برآمد! ولی من به زیارت عتبات عالیات شتافتم و سپس راهی رم شدم و در آنجا بود که از سرنوشت فلاکتبار سیاستمداری که ایران را به ورشکستگی و سقوط کشانده بود، آگاه شدم.1
[با اینکه در این فراز از سخنان محمدرضا پهلوی نکتههای در خور اهمیتی بیان شده است که حکایت از اقرار شاه به دخالت و همکاری دولتهای ایالات متحده و انگلیس با وی در سرنگونی دولت قانونی وقت ـ دولت مصدق ـ میکند ولی در عین حال در همین اندک سطوری که نگاشته شده است حاوی تناقضات بسیاری نیز هست؛ از جمله اینکه در یک جا مصدق را متهم به بی تدبیری و بی سیاستی میکند و میگوید: "همه این مشقّات و بحران اقتصادی که به ایران تحمیل شد بخاطر این بود که مصدق میخواست ایران را از سلطه نفوذ انگلیسها نجات دهد." جای دیگر او را متهم به دوستی با انگلیسها و مرتبط بودن با آنها میکند و نتیجتاً میگوید که وقتی انگلیسها احساس کردند که دیگر برای آنها مفید نیست و میتوانند بدون دخالت وی راه حلی برای مشکل نفت پیدا کنند او را رها کردند؛ سپس با کمال تعجب در ادامه مطلب، خود میگوید که با انگلیسها و آمریکائیها در براندازی و برکناری مصدق هماهنگ شده است؟ یعنی اقرار به همان اتهامی میکند که مصدق را بدان متهم کرده است؟!!! در فراز پایانی نیز میگوید که من بخاطر اینکه خونریزی نشود و مردم هم بتوانند راه آینده کشورشان را آزادانه انتخاب نمایند، از کشور خارج شدم که باز این نیز در تناقض با اقدام وی در همکاری با دولتهای بیگانه انگلیس و آمریکا در براندازی دولت مردمی و قانونی دکتر مصدق میباشد؛ در آخر نیز مصدق را متهم به کودتا میکند حال آنکه خود با همکاری بیگانگان و سرویسهای اطلاعاتی آنان مبادرت به این کار کرده است].
1.محمدرضا پهلوی ، #پاسخ_به_تاریخ ، [بی جا: مردامروز، ۱۳؟]، صص73ـ74.
http://yon.ir/w6iUD
@iichs_ir
اندیشه اسلامی1 .pptx
25.71M
✅ پاورپوینت(پرده نگار) " درس اندیشه اسلامی 1 "
⚪️مربوط به کتاب آیت الله سبحانی و دکتر رضایی
❗️حجم: 25 مگابایت
🔴148 اسلاید
استادان محترم می توانند از این پاورپوینت برای تدریس درس اندیشه 1 استفاده نمایند ..
👈میز معارف
@mizemaaref
دانش خانواده و جمعیت .docx.pptx
2.28M
✅ پاورپوینت(پرده نگار) " درس دانش خانواده و جمعیت"
❗️حجم: 2.2 مگابایت
🔴80 اسلاید
استادان محترم می توانند از این پاورپوینت برای تدریس درس دانش خانواده استفاده نمایند ..
👈میز معارف
@mizemaaref
🔴آزادمرد واقعی
👈بشر باید در ناحیه وجود خودش، در ناحیه روح خودش آزاد بشود تا بتواند به دیگران آزادی بدهد.
لهذا آزادمرد واقعی جهان کیست؟ علی ابن ابیطالب یا افرادی که از طراز علی بن ابیطالب و یا تربیتشده دبستان او باشند، چون اینها افرادی هستند که در درجه اول از اسارت نفس خودشان نجات پیداکردهاند... آنکس میتواند واقعاً آزاد و آزادیبخش باشد که همیشه مانند علی است و یا لااقل پیرو اوست؛ از نفس و روح خودش حساب بکشد، تنها در محراب عبادت دست به محاسن شریفش بگیرد و بگوید: یا دُنیا غَرّی غَیری۱ ای زرد و سفید دنیا، ای طلا و نقره دنیا! برو غیر علی را فریب بده، من تو را سهطلاقه کردهام.
❗️شهید مرتضی مطهری، کتاب آزادی معنوی، ص ۱۷ و ۱۸
✅میزمعارف
@Mizemaaref
شرح_احادیث_اخلاقی_در_بیان_مقام_معظم_رهبری
موضوع : زمینهساز همه خیرات در زندگی
بسماللهالرحمنالرحیم
الحمدلله رب العالمین
❇متن و شرح :
عَن الصادقِ جعفرِ بنِ محمدٍ عن اَبیهِ عَن آبائِهِ علیهمُالسلام اَنَّ امیرالمؤمنین علیهالسلام قالْ جُمِعَ الْخَیْرُ کُلُّهُ فِی ثَلَاثِ خِصَالٍ (۱)
این سه چیز را اگر بتوان تأمین کرد، همهی خیرات، مستقیم و غیرمستقیم در اینها وارد و داخل هستند.
النَّظَرِ وَ السُّکُوتِ وَ الْکَلَامِ
یکی نظر و نگریستن، دوم سکوت و سوم کلام
فَکُلُّ نَظَرٍ لَیْسَ فِیهِ اعْتِبَارٌ فَهُوَ سَهْوٌ
فرمود هر نگاهکردنی که در آن عبرتگرفتن نباشد، اعتبار نباشد، این سهو است؛ هیچ فایدهای ندارد.
وَ کُلُّ سُکُوتٍ لَیْسَ فِیهِ فِکْرَةٌ فَهُوَ غَفْلَةٌ
سکوت هم جزو کارهای متعارف و رفتار انسان است؛ [میفرماید] هر سکوتی که در آن فکری نیست این غفلت است.
وَ کُلُّ کَلَامٍ لَیْسَ فِیهِ ذِکْرٌ فهُوَ لَغْوٌ
میفرماید هر کلامی که در آن ذکر نیست، یاد نیست، توجه نیست -حالا یا به طور مطلق یا توجه الی الله- این کلام لغو است.
فَطُوبَى لِمَنْ کَانَ نَظَرُهُ عِبَراً وَ سُکُوتُهُ فِکْراً وَ کَلَامُهُ ذِکْراً
[پس خوشا به حال کسى که نگاهش مایهی عبرت است، و سکوتش مایهی اندیشه، و سخنگفتنش یادآورى و ذکر است]
آن وقت انسانی که این سه خصوصیت را دارد؛
وَ بَکَى عَلَى خَطِیئَتِهِ
بر گناهان و خطاهای خود بگرید؛
یعنی این [گریهکردن] نتیجهی همین توجهات است. هنگامی که ما وقتی ساکتیم فکر میکنیم، وقتی حرف میزنیم تذکر در آن است، وقتی نگاه میکنیم با سنجش [همراه است]، آنوقت یکی از چیزهایی که مورد نگاه ما است، خود ما و رفتارهای خودمان است، خطاهای خودمان را پیدا میکنیم. مشکل ماها این است که اشتباهات و خطاهای خودمان را نمیفهمیم و نمیبینیم. وقتی فهمیدیم آنوقت عظمت کار را مشاهده میکنیم و اگر اهل دل باشیم بر خطاهای خودمان گریه میکنیم.
وَ أَمِنَ النَّاسُ شَرَّه
[و مردم از شرّ او در امان باشند]
---------------------------------------
۱ ـ (الامالی شیخ صدوق، صفحهی ۸۰
📌نشانی اینترنتی: http://farsi.khamenei.ir/video-content?id=30439
🔰گزیده_بیانات_مقام_معظم_رهبری🔰
#هویت_اسلامی
✅حرکت نظام اسلامی و جمهوری اسلامی و انقلابی که این حرکت را به وجود آورد، به سمت یک هویت حقیقیِ ماندگارِ مستحکمِ قابل دوام و دفاع در مقابل تهاجمهاست؛ هویت اسلامی، اتکاء به خدای متعال، احساس عزت از مسلمان بودن، تکیهی بر ظرفیتها و نیروهائی که خدای متعال به ما بخشیده است - چه نیروهای شخصی یکیک ما، چه نیروهای عظیم جمعیِ ملی، چه نیروهای انسانی و چه نیروهای طبیعی ما - و فراخوانی دنیا به سمت ارزشهای معنوی. (1390/11/19 بیانات در دیدار فرماندهان نیروی هوایی ارتش)
✅ آنچه مهم است، حفظ هویت جمعیِ یک ملت یا یک مجموعهی انسانی است، زیر هر نامی. هویت ایرانی - اسلامی مردم ما و ملت ما، به برکت انقلاب اسلامی، به برکت حضور مردم در صحنه و دخالت و شراکت مردم در مسائل اساسی نظام، یک واقعیت جاافتاده است. امروز دنیا ملت ایران را به مسلمانیِ همراه با آگاهی و بصیرت و پیشگامی و پیشرفت در میدانهای مختلف میشناسد؛ این چیز کمی نیست. بخصوص امروز که حرکتهای اسلامی در دنیای اسلام آغاز شده است، ملت ایران میتواند نقش ایفاء کند.(1390/7/25 بیانات در اجتماع مردم پاوه)
#پژوهشگاه_فرهنگ_و_معارف_اسلامی_قم
#معرفی_و_ارایۀ_محتوای_کتب
به همت پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی (قم)، تلخیص برخی از کتب شاخص و تازه های نشر جهت سهولت مطالعه اساتید و سروران گرامی تهیه گردیده است.
📖کتاب: طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن
(قسمت اول: ایمان و توحید)
📝مولف: سلسله جلسات مقام معظم رهبری(حفظه الله) در مسجد امام حسن مجتبی ـ مشهد مقدس
📚ناشر: صهبا
🗒تعداد صفحه: 304
📋تعداد صفحات تلخیص: 104
🖥فرمت: PDF
📌فایل تلخیص: پیوست (⤵️پست بعد)
#پژوهشگاه_فرهنگ_و_معارف_اسلامی_قم