92محورهای اساتید ممتاز سامع.pdf
حجم:
765.8K
✅ #گفتار_پژوهی
از آنجا که اساتید معارف، علاوه بر دارا بودن بنیهی علمی مناسب، در شیوه کلاسداری و مهارت های تأثیر گذاری نیز باید از تسلط کافی برخوردار باشند از این رو پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی قم در راستای ارتقاء سطح تأثیرگذاری و تجارب اساتید معارف اسلامی و استفاده از تجربیات اساتید پیشکسوت و موفق در حوزه ی دروس معارف اسلامی اقدام به مصاحبه و جمع آوری تجربیات ایشان نموده است.
این سلسله مصاحبه ها با عنوان «بایسته های تدریس در بیان اساتید معارف اسلامی» تقدیم کاربران گرامی می گردد:
✅ جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای محمدرضا سامع
✅ مدرس دروس معارف در دانشگاه های دولتی و دانشگاه علوم پزشکی اراک و قم در گرایشهای انقلاب اسلامی، دو تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی
#پژوهشگاه_فرهنگ_و_معارف_اسلامی_قم
🔰 میزمعارف
@mizemaaref
هدایت شده از کانال میز معارف
✅✅✅ #اطلاعیه
با عرض سلام و احترام خدمت اساتید گرامی گروه معارف
💠 با توجه به رویکرد کانال میز معارف، که به منظور توانمندسازی اساتید معارف و هم افزایی هر چه بیشتر تشکیل گردیده، از تمامی اساتید محترم دعوت به عمل می آید محتواهای تولیدی خود در موضوعات مرتبط به دروس گروه معارف را در قالب پاورپوینت، پی دی اف، کلیپ تصویری و یا فایل صوتی کوتاه به آیدی زیر فرستاده تا با ذکر نام استاد مربوطه به عنوان #مکمل_دروس_معارف در کانال میز معارف بارگذاری و جهت استفاده اساتید کشور منتشر گردد.
با سپاس از حسن توجه شما
🔺 آیدی جهت دریافت محتوای اساتید:
@amoozesh_majazi
🔰 میزمعارف
@mizemaaref
🔶🔸پیج اینستاگرامی "زندگی طلبگی با طلبه تودِی" درمورد نفر اول مسابقه میدون، شیخ ابراهیم سعدی اینچنین نوشتهاست:
ابراهیم سعدی
طلبه ای که از هیات علمی دانشگاه انصراف داد تا بتواند در جنگ اقتصادی شرکت کند.
او رسالت و مسئولیت طلبگی خود را در کارآفرینی می داند؛
و در مسابقهی "#میدون" نفر اول شده است.
تاکنون برای برای ۷۵ نفر مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.
کارگاه تولید پارچه، کارگاه تولید لباس کار، کارگاه قالی بافی را در زندان راه اندازی کرده است که ۳۰ زندانی مشغول به کار هستند.
تولید قطعات صنعتی خصوصا ساخت پالت یکی
دیگر از حوزه های کاری ایشان است.
شیخ ابراهیم معتقد است یکی از شاخص های انقلابی و ولایی بودن طلبه این است که به اتفاق در شکلی به اقتصاد مردم کمک کند. ایشان کارش را از زمانی آغاز کرد که حضرت آقا به جهاد اقتصادی اشاره فرمودند.
شیخ ابراهیم معتقد است طلاب نباید نیازمند وجوهات باشند و حتی خودشان باید دست چهار نفر همسایه یا اقوام را بگیرند تا عزیزتر باشند.
مدیر عامل شرکت غزال فراز شاهوار مسئولیت اجتماعی یا همان csr شرکت خود را حمایت از خانواده های زندانی و ایتام قرار داده است.
این طلبه معتقد است ادکلن های تولیدی شرکت خودش با نمونههای خارجی رقابت میکند.
ايشان هم اكنون آمادگى دارد تا ۴۰ نفر را با حقوق مناسب مشغول به كار كند.
#طلبه_تراز
🔰میزمعارف
@mizemaaref
✅✅✅ تمام استانها به سامانه به روز منتقل شده و میتوانند از آن استفاده کنند.
🔺لطفا در صورت هرگونه مشکل یا سوال، با پشتیبانی مخصوص به خود (اساتید_دانشجویان) در تماس باشید.
🔺شماره های پشتیبانی هر گروه در صفحه ورودی آن درج شده است.
🔺اولویت برای دانشجویان به جهت ترافیک بالای تماسها، ارسال درخواست و یا ایمیل میباشد.
🔰میزمعارف
@mizemaaref
◀️ شماره جدید نشریه الکترونیکی معارف منتشر شد
♦️پنجمین شماره الکترونیکی نشریه معارف (آبان و آذر1400) با پرونده اختصاصی «جهاد تبیین» منتشر شد
عناوین مطالب این شماره:
❇️ «بازتولید معارف اسلامی»؛ مسئله این است!
✅ + پرونده جهاد تبیین
🔸ما و «جهاد تبیین»
🔸آداب جهاد تبیین
🔸شش نکته درباره فرمان جهاد تبیین جوانان
🔸همپای جهاد تبیین
🔸«جهاد تبیین» ورسالتهای استاد معارف تراز تمدن نوین اسلامی
🔸شش گام عملی استاد معارف در تشکیل کارگروه جهادی
🔹اصل مرحلهای و تدریجی بودن در پاسخگویی به شبهات دینی
🔹انواع روش تدریس
🔹سبک تدریس علامه طباطبایی
🔹گفتوگوی شرق و غرب
🔹تفاوتهای فلسفه در شرق و غرب.
🔹نسبت عرفان مدّون با عرفان اهلبیت(ع)
🔹فقه؛ هدایت و حیات
🔹عوامل و زمینههای پایداری خودکنترلی اخلاقی و مراقبه
🔹«تواکل»؛ چیستی و آثار آن در کلام امام رضا؟ع؟
🔸 کتاب پهلوی ستایی در ترازوی تاریخ
🔸صفحه ما در اینستاگرام
www.instagram.com/maarefmags_ir
🔸صفحه معارف در پیام رسان ایتا
https://eitaa.com/maarefmags_ir
64813833303.pdf
حجم:
724.8K
✅#مقاله
💡 عنوان: {مقايسه ميزان تاثير #روش_تدریس بحث گروهي با روش تدريس #سخنرانی بر پيشرفت تحصيلي و مهارتهاي ارتباطي دانشجويان}
✍🏻 محمدجواد لياقت دار، محمد عابدي، سيدابراهيم جعفري، فاطمه بهرامي
📑 چکیده: هدف اصلي پژوهش حاضر مقايسه ميزان تأثير روش تدريس بحث گروهي با روش تدريس سخنراني بر پيشرفت تحصيلي و مهارتهاي ارتباطي دانشجويان دانشگاه اصفهان است.
🔖 نتایج پژوهش نشان داد كه در مجموع، روش تدريس بحث گروهي از نوع گروههاي پنج نفره بر افزايش پيشرفت تحصيلي و نيز مهارتهاي ارتباطي دانشجويان مؤثرتر از روش سخنراني است. به علاوه، فرضيه سوم پژوهش در باره پيشرفت تحصيلي دانشجويان تأييد شد، به اين صورت كه روش بحث گروهي براي پسران مؤثرتر از دختران بود، لكن اين فرضيه در مورد مهارتهاي ارتباطي رد شد.
🔰میزمعارف
@mizemaaref
93محورهای اساتید ممتاز سراج صادقی.pdf
حجم:
833.9K
✅ #گفتار_پژوهی
از آنجا که اساتید معارف، علاوه بر دارا بودن بنیهی علمی مناسب، در شیوه کلاسداری و مهارت های تأثیر گذاری نیز باید از تسلط کافی برخوردار باشند از این رو پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی قم در راستای ارتقاء سطح تأثیرگذاری و تجارب اساتید معارف اسلامی و استفاده از تجربیات اساتید پیشکسوت و موفق در حوزه ی دروس معارف اسلامی اقدام به مصاحبه و جمع آوری تجربیات ایشان نموده است.
این سلسله مصاحبه ها با عنوان «بایسته های تدریس در بیان اساتید معارف اسلامی» تقدیم کاربران گرامی می گردد:
✅ جناب آقای دکتر محمدحسن سراج صادقی
✅ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد فیروزکوه و مدرس دروس معارف در گرایشهای مبانی نظری اسلام، تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی و دروس تخصصی
#پژوهشگاه_فرهنگ_و_معارف_اسلامی_قم
🔰 میزمعارف
@mizemaaref