🔺متن کامل ۴۰ هزار پایاننامه ارشد و دکتری
متن کامل بیش از ۴۰ هزار پایاننامه ارشد و رساله دکتری روی وب سایت کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران قرار گرفت. جهت مشاهده و دریافت کلیک کنید. 👇🏻
🔗 کتابخانه دیجیتال
🔰میزمعارف
@mizemaaref
✅#معرفی_فیلم
🎞 فیلم سینمایی «#منصور» به کارگردانی #سیاوش_سرمدی و تهیهکنندگی #جلیل_شعبانی، از چهارشنبه ۱۹ آبان روانه پرده سینماهای سراسر کشور اکران میشود.
🎥 منصور زندگی شهید ستاری را در دوران جنگ دنبال میکند و تلاشهایی که در زمینه احیا و توسعه نیروی هوایی کشور داشته و موانع متعددی که با آنها روبهرو شده. علاوه بر اینکه صرف پرداختن به یکی از مهمترین مردان ارتش در دوران جنگ در نوع خودش مایه کنجکاوی است، تحلیلی که منصور از جایگاه و تاثیر یک نخبه در سیستم ارائه میدهد کاملا جای بحث دارد و بیربط به وضعیت کنونی کشور نیست.
برای ثبت درخواست اکران مردمی در مساجد، دانشگاهها و... کیک کنید.
🔰میزمعارف
@mizemaaref
نشست علمی
❇️ بومی گری در علوم انسانی و دانشگاه اسلامی ❇️
ارائه دهنده:دکتر ابراهیم برزگر
(استاد علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی)
زمان: چهارشنبه 19 آبان ماه، ساعت 10 صبح
لینک نشست:
https://meet.nahad.ir/amozesh/F16K3F53
شماره تماس جهت رفع هرگونه اشکال در ورود به نشست(02184222810)
✳️پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی ✳️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اشکهای شیخ مرتضی انصاری هنگام توضیح درباره چگونگی مصرف وجوهات شرعی
🎙#شهید_مطهری
🔰میزمعارف
@mizemaaref
#علامه_جوادی_آملی
تربيت با گفتن و شنيدن نيست. آن #عالمی که ديدار او شما را عوض نکند لفظش هم عوض کننده نيست.
🔰میزمعارف
@mizemaaref
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 مرجعیت علمی حضرت عبدالعظیم علیهالسلام
🔻رهبر انقلاب: یک روایت از حضرت هادی علیهالصّلاةوالسّلام است که هم جنبهی علمی حضرت عبدالعظیم و هم جنبهی معنوی آن بزرگوار را نشان میدهد. کسی خدمت امام هادی علیهالسّلام رسید. حضرت به او فرمودند: تو در کجا هستی؟
گفت: در ری.
فرمودند: هر مشکلی در امر دین داشته باشی، میتوانی از عبدالعظیمبنعبدالله الحسنی بپرسی.
یعنی امام هادی علیه السّلام، عبدالعظیم الحسنی را به عنوان یک مرجع علم دین به شیعیان خودشان معرفی کردند. بعد در همین روایت هست که حضرت فرمودند: سلام مرا به او برسان. این هم جنبهی معنوی. ۱۳۷۳/۸/۵
💻 @Khamenei_ir | #سخن_نگاشت
94محورهای اساتید ممتاز سیدحسن سیدی.pdf
755.9K
✅ #گفتار_پژوهی
از آنجا که اساتید معارف، علاوه بر دارا بودن بنیهی علمی مناسب، در شیوه کلاسداری و مهارت های تأثیر گذاری نیز باید از تسلط کافی برخوردار باشند از این رو پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی قم در راستای ارتقاء سطح تأثیرگذاری و تجارب اساتید معارف اسلامی و استفاده از تجربیات اساتید پیشکسوت و موفق در حوزه ی دروس معارف اسلامی اقدام به مصاحبه و جمع آوری تجربیات ایشان نموده است.
این سلسله مصاحبه ها با عنوان «بایسته های تدریس در بیان اساتید معارف اسلامی» تقدیم کاربران گرامی می گردد:
✅ جناب آقای سید حسن سیدی
✅ مدرس دروس آشنایی با منابع اسلامی و انقلاب اسلامی در دانشگاه گلستان و دیگر مراکز آموزشی
#پژوهشگاه_فرهنگ_و_معارف_اسلامی_قم
🔰 میزمعارف
@mizemaaref
🔸🔸شما جوانان باید پیشگام در شکستن این محاصره تبلیغاتی باشید. در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید. ترس و نومیدی را از خود و دیگران برانید. این نخستین و ریشهایترین جهاد شماست...
🔹🔹[جوانان] اجازه ندهند که جهنمیها مردم را با زور و فریب جهنمی کنند. ابزارهای رسانهای پیشرفته و فراگیر [#فضای_مجازی]، امکان بسیار خطرناکی در اختیار کانونهای ضدمعنویت و ضداخلاق نهاده است و هماکنون تهاجم روزافزون دشمنان به دلهای پاک جوانان و نوجوانان و حتی نونهالان با بهرهگیری از این ابزارها را بهچشم خود میبینیم... در دوره پیشِرو باید دراینبارهها برنامههای کوتاهمدت و میانمدت جامعی تنظیم و اجرا شود.
(بیانیه #گام_دوم انقلاب مورخه 22 بهمن 1397)
#طرح_صیانت
🔰میزمعارف
@mizemaaref
روحانی دانشگاه به میان دانشجویان برود
🗝 یکی از چیزهائی که به نظر من به شما کمک میکند، این چیزی است که در مورد نبی مکرم، امیرالمؤمنین فرمود: «طبیب دوّار بطبّه قد احکم مراهمه و احمی مواسمه».
🛋 نباید پشت میز و توی اتاق حبس شد. شکل اداری پیدا کردنِ ما مجموعهی روحانی و مجموعهی آخوند، به نفع ما نیست.
🔖 هر مسئولیتی هم در هر جا داریم، این حالت طلبگی خودمان، حالت آخوندی خودمان، حالت روحانی خودمان را - که انس با مردم، رفتن میان مردم، گفتن به زبان مردم، شنیدن درددل مردم است - باید از دست ندهیم.
🎙مقام معظم #رهبری، ۸۹/۹/۲۰
🔰میزمعارف
@mizemaaref
هدایت شده از f_poursafar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اقتدار دفاعی
اقتدار موشکی
📝 نامه دستنویس شهید طهرانی مقدم خطاب به رهبر انقلاب
📆 ۲۱ آبان، سالگرد شهادت شهید طهرانی مقدم؛ پدر علم موشکی ایران
🔰میزمعارف
@mizemaaref
95محورهای اساتید ممتاز شریفانی.pdf
891.3K
✅ #گفتار_پژوهی
از آنجا که اساتید معارف، علاوه بر دارا بودن بنیهی علمی مناسب، در شیوه کلاسداری و مهارت های تأثیر گذاری نیز باید از تسلط کافی برخوردار باشند از این رو پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی قم در راستای ارتقاء سطح تأثیرگذاری و تجارب اساتید معارف اسلامی و استفاده از تجربیات اساتید پیشکسوت و موفق در حوزه ی دروس معارف اسلامی اقدام به مصاحبه و جمع آوری تجربیات ایشان نموده است.
این سلسله مصاحبه ها با عنوان «بایسته های تدریس در بیان اساتید معارف اسلامی» تقدیم کاربران گرامی می گردد:
✅ جناب آقای دکتر محمد شریفانی
✅ عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز و مدرس دروس معارف اسلامی در گرایش های آشنایی با منابع اسلامی، اخلاق اسلامی و مبانی نظری اسلامی و دیگر دروس تخصصی دانشگاه در مقطع ارشد و دکتری و نیز دروس حوزوی
#پژوهشگاه_فرهنگ_و_معارف_اسلامی_قم
🔰 میزمعارف
@mizemaaref
💠 همه برادران و مجاهدان یمنی به #صحیفه_سجادیه توجه ویژه داشته باشند، این کتاب صرفا یک کتاب دعا نیست، این صحیفه سراسر درس عزت، استقامت و شرف است لذا با این کتاب ارزشمند بیش از گذشته مانوس باشید.
#علامه_جوادی_آملی
🔰میزمعارف
@mizemaaref
#حدیث
امام حسن عسگری (علیه السلام) فرمودند:
مقدّراتی که در انتظار ظهور میباشد با زرنگی و تلاش از بین نمیرود و آنچه مقدّر باشد خواهد رسید، همچنین رزق و روزی هرکس، ثبت و تعیین شده است و با زیاده روی در مصرف به جائی نخواهد رسید؛ و نیز با نگهداری هم نمیتوان آن را دفع کرد.
ولادت با سعادت اباالمهدی امام حسن عسگری (علیه السلام) مبارک باد.🎊
🔰میزمعارف
@mizemaaref
10012513991103.pdf
444.9K
✅#مقاله
💡عنوان: {جایگاه «زمان و مکان» در سیره #امام_حسن_عسکری(ع) از «منش فرازمانی» تا «سیره عصری»}
✍🏻 احمد فلاح زاده
📑 چکیده: ساخت سامرا و انتقال پایتخت خلافت عباسی از بغداد به سامرا در حدود سال 223، موجب شد تا ترکیب جمعیتی و بافتار فکری آن از دیگر شهرهای جهان اسلام متفاوت شود. حکومت نظامیان ترک تبار، رسمی شدن جریان اهل حدیث و وجود سنت های بنی هاشمی از عوامل اصلی تشکیل دهنده بافتار فکری و فرهنگی شهر سامرا بود. بر این اساس این پرسش مطرح می شود که حضور امام حسن عسکری(ع) در این شهر، چه تأثیری بر سیره سیاسی-اجتماعی ایشان داشت؟ این پژوهش بر اساس نظریه تأثیر زمان و مکان بر سبک زندگی به بررسی سیره آن حضرت پرداخته و نشان داده است که شرایط فکری و فرهنگی سامرا موجب شده تا زندگی امام حسن(ع) در دو بعد «فرازمانی» و «عصری» نمود پیدا کند. در بعد «فرازمانی»، نشان داده شد که امام در اموری مانند سیره عبادی مانند امامان پیشین رفتار کردند اما در بعد «عصری»، رفتار ایشان در اثر عناصر زمان و مکان دچار دگرگونی شده است.
🔰میزمعارف
@mizemaaref