eitaa logo
کانال میز معارف
6.6هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
2.7هزار ویدیو
936 فایل
🔺کانالی برای اطلاع رسانی، اشتراک تجربیات و ارتقا توانمندی استادان معارف دانشگاهها آدرس سامانه آموزش مجازی دانشگاهیان https://maaref.ecnahad.ir/ منتظر نظراتتان هستیم.. 🔰ارتباط با ادمین: @amoozesh_majazi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺متن کامل ۴۰ هزار پایان‌نامه ارشد و دکتری متن کامل بیش از ۴۰ هزار پایان‌نامه ارشد و رساله دکتری روی وب سایت کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران قرار گرفت. جهت مشاهده و دریافت کلیک کنید. 👇🏻 🔗 کتابخانه دیجیتال 🔰میزمعارف @mizemaaref
🎞 فیلم سینمایی «» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی ، از چهارشنبه ۱۹ آبان روانه پرده سینماهای سراسر کشور اکران می‌شود. 🎥 منصور زندگی شهید ستاری را در دوران جنگ دنبال می‌کند و تلاش‌هایی که در زمینه احیا و توسعه نیروی هوایی کشور داشته و موانع متعددی که با آن‌ها روبه‌رو شده. علاوه بر اینکه صرف پرداختن به یکی از مهم‌ترین مردان ارتش در دوران جنگ در نوع خودش مایه کنجکاوی است، تحلیلی که منصور از جایگاه و تاثیر یک نخبه در سیستم ارائه می‌دهد کاملا جای بحث دارد و بی‌ربط به وضعیت کنونی کشور نیست. برای ثبت درخواست اکران مردمی در مساجد، دانشگاه‌ها و... کیک کنید. 🔰میزمعارف @mizemaaref
نشست علمی ❇️ بومی گری در علوم انسانی و دانشگاه اسلامی ❇️ ارائه دهنده:دکتر ابراهیم برزگر (استاد علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی) زمان: چهارشنبه 19 آبان ماه، ساعت 10 صبح لینک نشست: https://meet.nahad.ir/amozesh/F16K3F53 شماره تماس جهت رفع هرگونه اشکال در ورود به نشست(02184222810) ✳️پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی ✳️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اشکهای شیخ مرتضی انصاری هنگام توضیح درباره چگونگی مصرف وجوهات شرعی 🎙 🔰میزمعارف @mizemaaref
تربيت با گفتن و شنيدن نيست. آن که ديدار او شما را عوض نکند لفظش هم عوض کننده نيست. 🔰میزمعارف @mizemaaref
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 مرجعیت علمی حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام 🔻رهبر انقلاب: یک روایت از حضرت هادی علیه‌الصّلاةوالسّلام است که هم جنبه‌ی علمی حضرت عبدالعظیم و هم جنبه‌ی معنوی آن بزرگوار را نشان میدهد. کسی خدمت امام هادی علیه‌السّلام رسید. حضرت به او فرمودند: تو در کجا هستی؟ گفت: در ری. فرمودند: هر مشکلی در امر دین داشته باشی، میتوانی از عبدالعظیم‌بن‌عبدالله الحسنی بپرسی. یعنی امام هادی علیه السّلام، عبدالعظیم الحسنی را به عنوان یک مرجع علم دین به شیعیان خودشان معرفی کردند. بعد در همین روایت هست که حضرت فرمودند: سلام مرا به او برسان. این هم جنبه‌ی معنوی. ۱۳۷۳/۸/۵ 💻 @Khamenei_ir |
94محورهای اساتید ممتاز سیدحسن سیدی.pdf
755.9K
از آنجا که اساتید معارف، علاوه بر دارا بودن بنیه‌ی علمی مناسب، در شیوه کلاس‌داری و مهارت های تأثیر گذاری نیز باید از تسلط کافی برخوردار باشند از این رو پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی قم در راستای ارتقاء سطح تأثیرگذاری و تجارب اساتید معارف اسلامی و استفاده از تجربیات اساتید پیشکسوت و موفق در حوزه ی دروس معارف اسلامی اقدام به مصاحبه و جمع آوری تجربیات ایشان نموده است. این سلسله مصاحبه ها با عنوان «بایسته های تدریس در بیان اساتید معارف اسلامی» تقدیم کاربران گرامی می گردد: ✅ جناب آقای سید حسن سیدی ✅ مدرس دروس آشنایی با منابع اسلامی و انقلاب اسلامی در دانشگاه گلستان و دیگر مراکز آموزشی 🔰 میزمعارف @mizemaaref
🔸🔸شما جوانان باید پیشگام در شکستن این محاصره تبلیغاتی باشید. در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید. ترس و نومیدی را از خود و دیگران برانید. این نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد شماست... 🔹🔹[جوانان] اجازه ندهند که جهنمی‌ها مردم را با زور و فریب جهنمی کنند. ابزارهای رسانه‌ای پیشرفته و فراگیر []، امکان بسیار خطرناکی در اختیار کانون‌های ضدمعنویت و ضداخلاق نهاده است و هم‌اکنون تهاجم روزافزون دشمنان به دل‌های پاک جوانان و نوجوانان و حتی نونهالان با بهره‌گیری از این ابزارها را به‌چشم خود می‌بینیم... در دوره پیشِ‌رو باید دراین‌باره‌ها برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت جامعی تنظیم و اجرا شود. (بیانیه انقلاب مورخه 22 بهمن 1397) 🔰میزمعارف @mizemaaref
روحانی دانشگاه به میان دانشجویان برود 🗝 یکی از چیزهائی که به نظر من به شما کمک می‌کند، این چیزی است که در مورد نبی مکرم، امیرالمؤمنین فرمود: «طبیب دوّار بطبّه قد احکم مراهمه و احمی مواسمه». 🛋 نباید پشت میز و توی اتاق حبس شد. شکل اداری پیدا کردنِ ما مجموعه‌ی روحانی و مجموعه‌ی آخوند، به نفع ما نیست. 🔖 هر مسئولیتی هم در هر جا داریم، این حالت طلبگی خودمان، حالت آخوندی خودمان، حالت روحانی خودمان را - که انس با مردم، رفتن میان مردم، گفتن به زبان مردم، شنیدن درددل مردم است - باید از دست ندهیم. 🎙مقام معظم ، ۸۹/۹/۲۰ 🔰میزمعارف @mizemaaref
📝 نامه دست‌نویس شهید طهرانی مقدم خطاب به رهبر انقلاب 📆 ۲۱ آبان، سالگرد شهادت شهید طهرانی مقدم؛ پدر علم موشکی ایران 🔰میزمعارف @mizemaaref
95محورهای اساتید ممتاز شریفانی.pdf
891.3K
از آنجا که اساتید معارف، علاوه بر دارا بودن بنیه‌ی علمی مناسب، در شیوه کلاس‌داری و مهارت های تأثیر گذاری نیز باید از تسلط کافی برخوردار باشند از این رو پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی قم در راستای ارتقاء سطح تأثیرگذاری و تجارب اساتید معارف اسلامی و استفاده از تجربیات اساتید پیشکسوت و موفق در حوزه ی دروس معارف اسلامی اقدام به مصاحبه و جمع آوری تجربیات ایشان نموده است. این سلسله مصاحبه ها با عنوان «بایسته های تدریس در بیان اساتید معارف اسلامی» تقدیم کاربران گرامی می گردد: ✅ جناب آقای دکتر محمد شریفانی ✅ عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز و مدرس دروس معارف اسلامی در گرایش های آشنایی با منابع اسلامی، اخلاق اسلامی و مبانی نظری اسلامی و دیگر دروس تخصصی دانشگاه در مقطع ارشد و دکتری و نیز دروس حوزوی 🔰 میزمعارف @mizemaaref
💠 همه برادران و مجاهدان یمنی به توجه ویژه داشته باشند، این کتاب صرفا یک کتاب دعا نیست، این صحیفه سراسر درس عزت، استقامت و شرف است لذا با این کتاب ارزشمند بیش از گذشته مانوس باشید. 🔰میزمعارف @mizemaaref
امام حسن عسگری (علیه السلام) فرمودند: مقدّراتی که در انتظار ظهور می‌باشد با زرنگی و تلاش از بین نمی‌رود و آنچه مقدّر باشد خواهد رسید، همچنین رزق و روزی هرکس، ثبت و تعیین شده است و با زیاده روی در مصرف به جائی نخواهد رسید؛ و نیز با نگهداری هم نمی‌توان آن را دفع کرد. ولادت با سعادت اباالمهدی امام حسن عسگری (علیه السلام) مبارک باد.🎊 🔰میزمعارف @mizemaaref
10012513991103.pdf
444.9K
💡عنوان: {جایگاه «زمان و مکان» در سیره (ع) از «منش فرازمانی» تا «سیره عصری»} ✍🏻 احمد فلاح زاده 📑 چکیده: ساخت سامرا و انتقال پایتخت خلافت عباسی از بغداد به سامرا در حدود سال 223، موجب شد تا ترکیب جمعیتی و بافتار فکری آن از دیگر شهرهای جهان اسلام متفاوت شود. حکومت نظامیان ترک تبار، رسمی شدن جریان اهل حدیث و وجود سنت های بنی هاشمی از عوامل اصلی تشکیل دهنده بافتار فکری و فرهنگی شهر سامرا بود. بر این اساس این پرسش مطرح می شود که حضور امام حسن عسکری(ع) در این شهر، چه تأثیری بر سیره سیاسی-اجتماعی ایشان داشت؟ این پژوهش بر اساس نظریه تأثیر زمان و مکان بر سبک زندگی به بررسی سیره آن حضرت پرداخته و نشان داده است که شرایط فکری و فرهنگی سامرا موجب شده تا زندگی امام حسن(ع) در دو بعد «فرازمانی» و «عصری» نمود پیدا کند. در بعد «فرازمانی»، نشان داده شد که امام در اموری مانند سیره عبادی مانند امامان پیشین رفتار کردند اما در بعد «عصری»، رفتار ایشان در اثر عناصر زمان و مکان دچار دگرگونی شده است. 🔰میزمعارف @mizemaaref
ارتباط تشکیلاتی بین و پیروانش 🔰میزمعارف @mizemaaref
🔰میزمعارف @mizemaaref