96محورهای اساتید ممتاز شیخ الاسلامی.pdf
714.7K
✅ #گفتار_پژوهی
از آنجا که اساتید معارف، علاوه بر دارا بودن بنیهی علمی مناسب، در شیوه کلاسداری و مهارت های تأثیر گذاری نیز باید از تسلط کافی برخوردار باشند از این رو پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی قم در راستای ارتقاء سطح تأثیرگذاری و تجارب اساتید معارف اسلامی و استفاده از تجربیات اساتید پیشکسوت و موفق در حوزه ی دروس معارف اسلامی اقدام به مصاحبه و جمع آوری تجربیات ایشان نموده است.
این سلسله مصاحبه ها با عنوان «بایسته های تدریس در بیان اساتید معارف اسلامی» تقدیم کاربران گرامی می گردد:
✅ جناب آقای دکتر محمود شیخ الاسلامی
✅ عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور و مدرس دروس معارف اسلامی در گرایش های آشنایی با مبانی نظری اسلامی و اخلاق اسلامی
#پژوهشگاه_فرهنگ_و_معارف_اسلامی_قم
🔰 میزمعارف
@mizemaaref
🔶🔸اینطور هم نیست که هر #موسیقی و آهنگی بهدلیل اینکه محتوایش #قرآن است، خالی از اشکال باشد. من خیلی از اقسام قرائتهای قرآن را که الان هست، گوش نمیکنم، چون موسیقی بر محتوایش غالب است و صورت موسیقی دارد، نه صورت قرآن. خیلی از چیزهایی که الان وجود دارند، اصلا قابل گوش دادن نیستند و بهتر است -یعنی پیشنهاد میکنم- گوش ندهید. حکم شرعی نمیدهم، پیشنهاد میکنم گوش نکنید. چون در آنها موسیقی اصل است، نه قرآن. این یک حساب خیلی ساده است و حساب فقهی هم نمیخواهد. اگر دیدید موسیقی بر محتوا غلبه دارد، گوش نکنید، برای اینکه باعث گناه میشود.
🔹#شهید_آوینی
🔰میزمعارف
@mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅#مکمل_دروس_معارف
🖇#انقلاب_اسلامی
🎥 مروری بر بیانات سالهای اخیر رهبر انقلاب درباره تقابل جاهلیت مدرن با تمدن نوین اسلامی
🔰میزمعارف
@mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ #معرفی_مستند
🎥 مستند #پیشگامان؛ داستان پیشرفتهای صنعتی ایران
🔸 این بار داستان ما از آذربایجان شروع میشود جایی که قطب صنعت ساخت #پمپ در کشور است...
🎞 برای دانلود و تماشا، اینجا کلیک کنید.
🔰میزمعارف
@mizemaaref
#حدیث
پیامبر رحمت (ص):
از نفرین مظلوم بپرهیز؛ زیرا وی به دعا حق خویش را از خدا می خواهد و خدا حق را از حق دار دریغ نمی دارد.
کنزالعمال، ج 3، ص 507، ح 7650
🔰میزمعارف
@mizemaaref
هدایت شده از کانال میز معارف
ضمن عرض سلام و احترام خدمت اساتید گرامی گروه معارف؛
🔺لطفا فایلهای راهنمای مربوط به هر بخش را مطالعه کرده، و ضمن تذکر این نکته به دانشجویان که فایلهای راهنمای دانشجویی و همچنین صفحه سوالات متداول را مطالعه کنند، در صورت بروز هرگونه مشکل اعم از ورود، نام استاد، آزمون، محتوا و...، دانشجویان را به ارتباط با پشتیبانی مخصوص به دانشجویان هدایت کنید.
🔺هر بخش پشتیبانی مخصوص به خود را دارد. لطفا این نکته را مدنظر قرار دهید.
🔺به طور کلی، دانشجویان با اولویت ارسال ایمیل و درخواست، و پس از آن تماس تلفنی، تمام موارد را با پشتیبانی دانشجویی مطرح کنند. راه های ارتباطی در قسمت تماس با ما نوشته شده است.
🔺اساتید گرامی در صورت بروز مشکل با پشتیبانی مخصوص به اساتید در ارتباط باشند. راه های ارتباطی در صفحه ورود به داشبورد اساتید نوشته شده است.
🔰میزمعارف
@mizemaaref
4016513920304.pdf
885.1K
✅#مقاله
💡عنوان: تدريس دانشگاهي: کدام روش؟ کدام الگو؟
✍🏻 نعمت اله موسي پور
📑 چکیده: طرح اساسي در اين مقاله (که مخاطب خاص خود را مدرسان دانشگاهي ميداند)، آن است که در اصل «معلمي کردن» با عمل در موقعيت هاي منحصر به فرد همراه است و براي چنين عملي «قابليت توليد روش بر اساس دانش»، نقشي محوري بازي ميکند. آنان که به افتخار معلمي در مي آيند، نمي توانند براي اعمال خود به راهبرد، الگو و روشي خاص دل ببازند و بر آن اساس به سراغ هر موضوع و هر مخاطبي در هر شرايط و هر زمان، بروند، با وجود اين، هرگاه به بازشناسي عمل «معلمي کردن» اقدام شود، ميتوان با تسامح به گونه هايي از عمل دست يافت که براي باخبر کردن ديگران، مفيد خواهند بود، اين گونه هاي عمل معلمي را ميتوان با عنايت به نقشي که استاد و دانشجو (معلم و شاگرد) در هريک از چهار مرحله (آغاز، استمرار، اثربخش ساختن و ارزشيابي) فرايند تدريس ايفا مي کنند، در قالب شانزده مورد معرفي کرد و نام راهبرد تدريس بر آنها نهاد.
🔖 آگاهي از راهبردهاي تدريس و تامل بر تجارب تدريس، خود، لازمه توليد روش و الگوي متناسب تدريس هر موضوع در هر زمان به هر گروه از مخاطبان است و از اين حيث، همه استادان (معلمان) نيازدارند خود را به اين دانش مجهز کنند و در اعتلاي آن بکوشند.
#روش_تدریس
🔰میزمعارف
@mizemaaref
✅دانشجویان اتباع خارجی میتوانند با ارسال مدارک و اطلاعات لازم به ایمیل مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان، درخواست ثبت نام در سامانه معارف بدهند.
✅جهت مشاهده مدارک مورد نیاز، در صفحه عضویت، روی لینک "دانشجوی اتباع خارجی هستم" کلیک کنید.
🔰میزمعارف
@mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅#مکمل_دروس_معارف
🖇 #انقلاب_اسلامی
🎥 تاکید مکرر رهبر انقلاب بر حمایت از تولید ایرانی در سالیان اخیر
🔰میزمعارف
@mizemaaref
هدایت شده از کانال میز معارف
✅✅✅ #اطلاعیه
با عرض سلام و احترام خدمت اساتید گرامی گروه معارف
💠 با توجه به رویکرد کانال میز معارف، که به منظور توانمندسازی اساتید معارف و هم افزایی هر چه بیشتر تشکیل گردیده، از تمامی اساتید محترم دعوت به عمل می آید محتواهای تولیدی خود در موضوعات مرتبط به دروس گروه معارف را در قالب پاورپوینت، پی دی اف، کلیپ تصویری و یا فایل صوتی کوتاه به آیدی زیر فرستاده تا با ذکر نام استاد مربوطه به عنوان #مکمل_دروس_معارف در کانال میز معارف بارگذاری و جهت استفاده اساتید کشور منتشر گردد.
با سپاس از حسن توجه شما
🔺 آیدی جهت دریافت محتوای اساتید:
@amoozesh_majazi
🔰 میزمعارف
@mizemaaref
1635920478-1-30.pdf
1.76M
✅ #معرفی_کتاب
✅ #محتوای_اساتید
📚 رد پای تجربه
✍🏻 جناب آقای دکتر علی اسعدی
🔹 مدرس دانشگاه فرهنگیان قم
🔺برای آشنایی همکاران محترم با سبک و سیاق کتاب و فهرست مطالب آن 30 صفحه آغازین کتاب پیوست شده است.
🔰میزمعارف
@mizemaaref
97محورهای اساتید ممتاز طالقانی.pdf
840.3K
✅ #گفتار_پژوهی
از آنجا که اساتید معارف، علاوه بر دارا بودن بنیهی علمی مناسب، در شیوه کلاسداری و مهارت های تأثیر گذاری نیز باید از تسلط کافی برخوردار باشند از این رو پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی قم در راستای ارتقاء سطح تأثیرگذاری و تجارب اساتید معارف اسلامی و استفاده از تجربیات اساتید پیشکسوت و موفق در حوزه ی دروس معارف اسلامی اقدام به مصاحبه و جمع آوری تجربیات ایشان نموده است.
این سلسله مصاحبه ها با عنوان «بایسته های تدریس در بیان اساتید معارف اسلامی» تقدیم کاربران گرامی می گردد:
✅ جناب آقای دکتر حمیدرضا طالقانی اصفهانی
✅ استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و مدرس دروس معارف اسلامی در گرایش های آشنایی با مبانی نظری اسلامی و انقلاب اسلامی
#پژوهشگاه_فرهنگ_و_معارف_اسلامی_قم
🔰 میزمعارف
@mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📆 هفته #بسیج گرامی باد.
🔰میزمعارف
@mizemaaref
✅ #معرفی_کتاب
📚 الف لام خمینی
✍🏻 هدایتالله بهبودی
🔸کتاب «الف لام خمینی» کتابی جامع دربارهٔ زندگی #امام_خمینی است. میتوان این زندگینامه را به دو بخش کلی تقسیم کرد. اول، زندگی علمی حاج آقا روحالله خمینی در قم، که بیش از چهل سال از عمر ایشان را در برگرفت. دوم، زندگی سیاسی امام که از اواسط سال 1341 شمسی آغاز میگردد و با فراز و نشیبهای فراوان شانزده سال بعد، به پیروزی نهضت اسلامی در سال 1357 میرسد.
🔰میزمعارف
@mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅#مکمل_دروس_معارف
🖇#انقلاب_اسلامی
🎥 نطق طوفانی مرحوم فلسفی در كنار امام(ره) درباره مصدق: مصدق نسبت به كاشانی نمک ناشناسی کرد!
🔰میزمعارف
@mizemaaref
69113870203.pdf
755.8K
✅ #مقاله
💡عنوان: {روش تدريس در هرمنوتيک فلسفي گادامر}
✍🏻 مهین چناری
📑 چکیده: روش هاي تدريس در تعليم و تربيت مبحث مهمي را شامل مي شود. مقاله حاضر، روش تدريس مبتني بر پرسشگري در تعليم و تربيت را با توجه به هرمنوتيک گادامر بررسي مي کند. در ابتدا، به تفاوت بين پرسش و توضيح مطلب از ديدگاه گادامر توجه کرده، برخي تفاوت ها و شباهت هاي بين اين دو، مد نظر قرار مي گيرد. پس از آن، مفهوم «سوال حقيقي» از نظر گادامر، و امکان طرح چنين پرسشي از سوي معلمان بررسي مي شود. سپس، درباره سه ويژگي روش پرسشگري با توجه به هرمنوتيک فلسفي گادامر بحث مي شود. اين سه ويژگي عبارت از: لاينفک بودن روش از محتوا، فروتني (اذعان به ناکامل بودن دانسته هاي فرد) و دوري بودن مي باشد.
#روش_تدریس
🔰میزمعارف
@mizemaaref
هدایت شده از کانال میز معارف
✅دانشجویان اتباع خارجی میتوانند با ارسال مدارک و اطلاعات لازم به ایمیل مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان، درخواست ثبت نام در سامانه معارف بدهند.
✅جهت مشاهده مدارک مورد نیاز، در صفحه عضویت، روی لینک "دانشجوی اتباع خارجی هستم" کلیک کنید.
🔰میزمعارف
@mizemaaref