#حدیث
حضرت علی (علیه السلام):
🔹 هرگاه يكى از شما وارد منزل خود شود به خانوادهاش سلام نمايد. اگر خانواده نداشته باشد، چنين بگويد:
«سلام بر ما از جانب پروردگارمان»
و هنگام ورود به منزل خود سوره «توحيد» را بخواند كه فقر را از بين ببرد.
📖 تحف العقول، صفحه 115
🔰میزمعارف
@mizemaaref
#شب_زیارتی_ارباب
ای حسين! درود و سلام خدا بر تو باد! هيچكس اختيار را مثل حسين بن علي (ع) ثابت نكرد. چه جلوهای داشت اين اختيار! آزاد، با كمال آزادي... حتي در طی مسير نيز احساس ميشود كه هيچكس را اجبار نفرمود. شب عاشورا هم صريح گفت: در اين شب تاريك برويد. همه را آزاد كرده بود...
🔹#علامه_جعفری
🔰میزمعارف
@mizemaaref
#تفسیر
🔸قُلْ مَنْ يَكْلَؤُكُمْ بِاللَّيْلِ وَالنَّهَارِ مِنَ الرَّحْمَٰنِ ۗ بَلْ
هُمْ عَنْ ذِكْرِ رَبِّهِمْ مُعْرِضُونَ
🔹در اين آيه مىگويد: نه تنها در برابر عذاب خدا در قيامت، كسى از شما دفاع نمىكند، در اين دنيا نيز همين است «بگو: چه كسى شما را در شب و روز در برابر مجازات خداوند رحمان حفظ و نگهدارى مىكند»؟! (قُلْ مَنْ يَكْلَؤُكُمْ بِاللَّيْلِ وَ النَّهارِ مِنَ الرَّحْمنِ). در واقع اگر خداوند آسمان «جوّ زمين» را سقف محفوظى قرار نداده بود همين به تنهايى كافى بود كه شما را شب و روز در معرض بمباران سنگهاى آسمانى قرار دهد.
🔹 قابل توجه اينكه: در اين آيه به جاى «اللّه» ، «رحمن» به كار رفته، يعنى ببينيد شما چقدر گناه كردهايد كه حتّى خداوندى را كه كانون رحمت عامّه است به خشم آوردهايد.
🔹 سپس اضافه مىكند: «بلكه آنها از ياد پروردگارشان روى گردانند» (بَلْ هُمْ عَنْ ذِكْرِ رَبِّهِمْ مُعْرِضُونَ). نه به مواعظ و اندرزهاى پيامبران او گوش فرا مىدهند، و نه ياد خدا و نعمتهايش دل آنها را تكان مىدهد، و نه لحظهاى انديشۀ خود را در اين راه به كار مىاندازند.
✍🏻 تفسیر نمونه
🔰میزمعارف
@mizemaaref
98محورهای اساتید ممتاز علی اخترشهر.pdf
حجم:
772.5K
✅ #گفتار_پژوهی
از آنجا که اساتید معارف، علاوه بر دارا بودن بنیهی علمی مناسب، در شیوه کلاسداری و مهارت های تأثیر گذاری نیز باید از تسلط کافی برخوردار باشند از این رو پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی قم در راستای ارتقاء سطح تأثیرگذاری و تجارب اساتید معارف اسلامی و استفاده از تجربیات اساتید پیشکسوت و موفق در حوزه ی دروس معارف اسلامی اقدام به مصاحبه و جمع آوری تجربیات ایشان نموده است.
این سلسله مصاحبه ها با عنوان «بایسته های تدریس در بیان اساتید معارف اسلامی» تقدیم کاربران گرامی می گردد:
✅ جناب آقای دکتر علی اخترشهر
✅ استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان و مدرس دروس معارف اسلامی در گرایش های انقلاب اسلامی، تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی و دیگر دروس تخصصی در مقطع ارشد و دکتری
#پژوهشگاه_فرهنگ_و_معارف_اسلامی_قم
🔰 میزمعارف
@mizemaaref
پاورپوینت دانش خانواده.pdf
حجم:
2.53M
✅#مکمل_دروس_معارف
✅#محتوای_اساتید
🖇#دانش_خانواده_و_جمعیت
✍🏻 تهیه توسط: جناب آقای محمد مهدی لطيفی شهرام
🔸 استاد دانشگاه آزاد تهران شمال
🔰میزمعارف
@mizemaaref
4.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مهم ترین سوال در روز قیامت
🔹 حجت الاسلام والمسلمین #فرحزاد
🔰میزمعارف
@mizemaaref
1.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅#فناورانه
📌آموزش ایجاد Header سه ستونی در Word
🔰میزمعارف
@mizemaaref
هدایت شده از کانال میز معارف
با عرض سلام خدمت اساتید گرامی گروه معارف
جهت اطلاع، لیست هشتگ های ثابت و کاربردی کانال میزمعارف در ادامه خدمتتان ارسال میگردد:
#مکمل_دروس_معارف
#روش_تدریس
#گفتار_پژوهی
#محتوای_اساتید
#مقاله
#سواد_رسانه
#معرفی_کتاب
#معرفی_فیلم
#معرفی_مستند
#معرفی_اپلیکیشن
#فناورانه
#تاریخ
#حدیث
#تفسیر
#اخلاق
🔰 میزمعارف
@mizemaaref
#دشمن_شناسی
🔸دشمن از چه راهی وارد خواهد شد؟
شما، جوان این مملکت، دانشجوی این مملکت، مسئول این مملکت، #استاد این مملکت باید بداند که دشمن از چه راهی وارد خواهد شد؛ پیش بینی کند. اگر پیشبینی کردید، آن وقت پدیدههائی که در جامعه پیش میآید، اینها را میشناسید.
🔹وقتی شما میدانید که فرضاً سیلی در راه است، یا طوفانی در راه است، پدیدههای پیش از حدوث سیل یا طوفان وقتی در زندگی شما اتفاق میافتد، این لحظات پیش از سیل یا طوفان را میشناسید و عاملش را میدانید. وقتی نمیدانید، این عوامل برای شما ناشناخته است. گاهی انسان به آن عوامل نادانسته کمک میکند. این است که این بحث را برای ما جدی میکند.
🎙مقام معظم #رهبری، در دیدار با دانشجویان دانشگاههای استان یزد ۱۳۸۶/۱۰/۱۳
🔰میزمعارف
@mizemaaref
2.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نماهنگ "شهیدِ مُحسن"
📆سالروز ترور دانشمند شهید دکتر محسن #فخریزاده
🔰میزمعارف
@mizemaaref
63013890305.pdf
حجم:
654.2K
✅#مقاله
#روش_تدریس
💡 عنوان: {ميزان مطلوبيت دو روش تدريس مشارکتی از ديدگاه دانشجويان}
📑 چکیده: عمل تدريس با وجود فراگير و تحقق يادگيری معنا پيدا میکند. تدريس تنها انتقال اطلاعات نيست، بلکه يک تعامل يا ارتباط بين مدرس و فراگيران است. بنابراين مشارکت دادن دانشجو در فرآيند ياددهی - يادگيری میتواند از عوامل موثر در تحقق يادگيری باشد. اين مطالعه به منظور بررسی تاثير ميزان مشارکت هر چه بيشتر دانشجو در تدريس انجام گرفت.
🔖 نتايج حاصل از اين تحقيق، نشان داد که مشارکت هر چه بيشتر دانشجو در فرايند تدريس، مطلوبيت بيشتری برای دانشجو ايجاد مینمايد.
🔰میزمعارف
@mizemaaref