eitaa logo
کانال میز معارف
6.6هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
2.7هزار ویدیو
934 فایل
🔺کانالی برای اطلاع رسانی، اشتراک تجربیات و ارتقا توانمندی استادان معارف دانشگاهها آدرس سامانه آموزش مجازی دانشگاهیان https://maaref.ecnahad.ir/ منتظر نظراتتان هستیم.. 🔰ارتباط با ادمین: @amoozesh_majazi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸شما روایت کنید حقایق جامعه‌ خودتان و کشور خودتان و انقلابتان را. اگر شما روایت نکنید دشمن روایت می‌کند؛ شما اگر انقلاب را روایت نکنید دشمن روایت می‌کند؛ شما اگر حادثه‌ دفاع مقدس را روایت نکنید دشمن روایت می‌کند، هرجور دلش می‌خواهد. توجیه می‌کند، دروغ میگوید، ۱۸۰ درجه با این خلاف واقع، جای ظالم و مظلوم را عوض می‌کند. 🔸شما اگر حادثه‌ تسخیر لانه‌ی جاسوسی را روایت نکنید که متأسفانه نکردید، دشمن روایت می‌کند و کرده. دشمن روایت کرده، روایت‌های دروغ. این کاری است که ما باید انجام بدهیم، این وظیفه‌ جوانهای ما است. 🎙مقام معظم ، امروز ۱۴۰۰/۹/۲۱ 🔰میزمعارف @mizemaaref
🔰میزمعارف @mizemaaref
هدایت شده از کانال میز معارف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 بهره‌برداری آزمایشی از فاز اول سامانه جدید آموزش مجازی دانشگاهیان ✅ برخی از ارزش‌های راهبردی سامانه به روز شده 🔰میزمعارف @mizemaaref
انقلاب اسلامي و انقلاب در نظريه ها.pdf
405.8K
🖇 💡عنوان: {انقلاب اسلامي‌ ‌و انقلاب در نظريه ‌ها؟} ✍🏻محمدحسین پناهی 📑چکیده: در اين مقاله، اثر انقلاب اسلامي‌ ‌در نظريه‌ هاي انقلاب، در سه حوزه مربوط به علل وقوع انقلابات، فرايند جنبش انقلابي و پيامدهاي انقلاب، مورد بررسي قرار گرفته است. از آن‌ جا که ‌اين موضوع در حوزه مباحث جامعه شناسي علم قرار مي ‌گيرد، با استفاده از نظريه انقلابات علمي ‌توماس کوهن فرضيه كلي زير مطرح گرديد: وقوع انقلاب اسلامي‌ ‌ايران دگرگوني قابل توجهي در نظريه ‌هاي جامعه‌ شناسي انقلاب ايجاد کرده است.‌ اين فرضيه با توجه به حوزه ‌هاي مورد بررسي، به سه فرضيه اصلي و فرضيه‌ هاي فرعي تر تفكيک شده و مورد بررسي قرار گرفت. اين پژوهش نشان داد که انقلاب اسلامي‌ ‌ايران، اثر غير قابل انکاري در نظريه ‌ها و نظريه ‌پردازي انقلاب در هر سه حوزه علل وقوع، فرايند و پيامدهاي انقلاب گذاشته است. 🔰میزمعارف @mizemaaref
🔹درد دل رحمه الله (به نقل از استاد فاطمی نیا حفظه الله) یک سخنی از علامه امینی نقل کردند، خیلی منقلب شدم.  ما یک «» می شنویم و خیلی گذرا عبور می‌کنیم. یازده جلد چاپ شده و یازده جلدش چاپ نشده است.  بیست و دو جلد کتاب تحقیقی! خدا می‌داند که این مرد در راه نوشتن این کتاب، فانی شد! چه زحمت های طاقت فرسا!  می‌گویند بعد از نوشتن الغدیر گفته بود: «روز قیامت با دشمنان مخاصمه خواهم کرد! همان طور که آنها وقت آقا را گرفتند، وقت مرا هم گرفتند؛ و گرنه من می‌خواستم معارف امیرالمؤمنین را گسترش بدهم؛ اینها آمدند مرا وادار کردند که من در اثبات امامتش کتاب بنویسم!» وقتی می گویند: اول مظلوم عالم؛ بی جهت نیست! حضرت چقدر مظلوم باشد که بعد از قرنها، تازه در اثبات امامتش کتاب بنویسند! 🔰میزمعارف @mizemaaref
📚الجَوهَرَة فی نَسَبِ الامام عَلیّ و آله ✍🏻اثر محمد بن ابی بکر تلمسانی، عالم اهل سنت در قرن هفتم هجری 🔖 در معرفی شخصیت امیرالمؤمنین(ع) و اخبار و احوال مربوط به وی. 🗂 نویسنده، نسب خانوادگی علی بن ابی‌طالب (ع) را شرح داده و سپس فرزندان آن حضرت، خصوصاً امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را معرفی کرده است. تلمسانی در ادامه به ذکر شمه‌ای از فضایل انسانی، اخلاقی و معنوی امام علی(ع) پرداخته و از زهد، تقوا و عبادت او سخن گفته است. نویسنده از برخی مواعظ، حکمت‌ها و وصایای امیرالمؤمنین در باب مسائل اخلاقی و عبادی یاد کرده و در پایان کتاب، چگونگی شهادت ایشان به دست خوارج را شرح داده است. 🗃 تلمسانی مطالب خود را به شیوه حدیثی گزارش کرده و سلسله راویان و اسناد را آورده و در غالب موارد از منابع خود یاد کرده است. منابع او عبارتند از کتب شش گانه اهل سنت و کتبی مانند الکامل مبرد و الاستیعاب. 🔰میزمعارف @mizemaaref
103محورهای اساتید ممتاز عین‌الله خادمی.pdf
975.5K
از آنجا که اساتید معارف، علاوه بر دارا بودن بنیه‌ی علمی مناسب، در شیوه کلاس‌داری و مهارت های تأثیر گذاری نیز باید از تسلط کافی برخوردار باشند از این رو پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی قم در راستای ارتقاء سطح تأثیرگذاری و تجارب اساتید معارف اسلامی و استفاده از تجربیات اساتید پیشکسوت و موفق در حوزه ی دروس معارف اسلامی اقدام به مصاحبه و جمع آوری تجربیات ایشان نموده است. این سلسله مصاحبه ها با عنوان «بایسته های تدریس در بیان اساتید معارف اسلامی» تقدیم کاربران گرامی می گردد: ✅ جناب آقای دکتر عین الله خادمی ✅ عضو هیئت علمی و استاد تمام دانشگاه شهید رجایی و مدرس دروس مبانی نظری اسلام، اخلاق اسلامی، آشنایی با منابع اسلامی و دیگر دروس تخصصی در مقطع ارشد و دکتری 🔰 میزمعارف @mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلام از علیه‌السلام: اولین کسی که در امت اسلامی راه ولایت را باز کرد، وجود مبارک حضرت امیر است. 🔰میزمعارف @mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 سینمایی "مناظره کنندگان بزرگ" ☑️ داستان فیلم درباره‎ یک استاد ادبیات انگلیسی کالج می‎باشد که یک گروه مناظره تشکیل می‎دهد. 🔸خیلی زود این گروه به بهترین گروه مناظره‎ جوانان سیاه‎پوست کشور تبدیل می‎شود که مناظره‌های نفسگیری از مشکلات، تبعیض‌ها و ظلم‌ها علیه سیاه‌پوستان انجام می‌دهند. 🔰میزمعارف @mizemaaref
هدایت شده از کانال میز معارف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 بهره‌برداری آزمایشی از فاز اول سامانه جدید آموزش مجازی دانشگاهیان ✅ برخی از ارزش‌های راهبردی سامانه به روز شده 🔰میزمعارف @mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| از سبوی غدیر 🔹بزرگان اهل سنت همه بر کوی علی(علیه السلام) و آل علی(علیهم السلام) کرنش کردند.. اما در طول تاریخ تنها کسانی به اهل بیت پاک جسارت کردند که اساسا خود مشکل داشتند... 🔸«از سبوی غدیر» روایتی از علمای اهل سنت که کمتر شنیده اید... ▫️محصول خانه‌ی طراحان انقلاب اسلامی 📲 مشاهده و دریافت نسخه‌ی باکیفیت 🔰میزمعارف @mizemaaref
1540295666-9801-106.pdf
419.3K
💡عنوان: {پویایی شناسی سیره حضرت علی علیه السلام در مدیریت بحران جنگ جمل} ✍🏻مجید حسنی، ولی‌الله نقی پور فر 📑چکیده: سیره مدیریت بحران حضرت علی علیه السلام در جنگ جمل سرشار از آموزه هایی است که با متدلوژی‌های مدیریت هماهنگ بوده و علاوه بر بهره برداری از تمامی ظرفیتها و فن های مدیریت بحران علمی، از ظرفیتهای اسلامی و قرآنی نیز بهره برداری حداکثری صورت پذیرفته است. 🔖این پژوهش با بهره گیری از نظر خبرگان حوزه و دانشگاه صورت پذیرفته و رویکردهای مدیریت بحران جنگ جمل را با عصر حاضر را مورد توجه و مقایسه قرار داده است. سیره عملی حضرت بر بهره گیری کامل و حداکثری از استعداد و توانمندیهای دینی، فرهنگی و اجتماعی تأکید دارد و رویکردی یادگیرنده و آموزشی به منظور پیشگیری از بحرانهای آینده و بازسازی روانی، اجتماعی و زیرساختی را به منظور ارتقای سطح سلامت جامعه مد نظر قرار می دهد. 📆سالروز جنگ جمل 🔰میزمعارف @mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ماموریت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها چیست؟ ◾️شهادت جانسوز حضرت فاطمه (سلام‌الله‌علیها) تسلیت باد. 🎙حجت الاسلام و المسلمین 🔰میزمعارف @mizemaaref
در کلام مقام معظم : 🔹وحدت حوزه و دانشگاه، یعنی وحدت در اهداف کلی، وحدت در کامل ساختن این ملت و این کشور و حرکت با یکدیگر و عبور در دو خط موازی، بدون اصطکاک با هم؛ یعنی هر دو، کار خودشان را بکنند؛ اما برای یک هدف و آن هدف، ساختن و کامل کردن ملت و کشور ایران است. این‌طور باید حرکت کرد. 🔹وحدت حوزه و دانشگاه، یعنی وحدت در هدف. هدف این است که همه به سمت ایجاد یک جامعه‌ی اسلامی پیشرفته‌ی مستقل، جامعه‌ی امام، جامعه‌ی پیشاهنگ، جامعه‌ی الگو، ملت شاهد - ملتی که مردم دنیا با نگاه به او جرأت پیدا کنند، تا فکر تحول را در ذهن خودشان بگذرانند و در عمل شان پیاده کنند - حرکت نمایند. 🔹وحدت حوزه و دانشگاه عبارت از این است که ما این دو کانون علمی، این دو مرکز تعلیم و تعلم را از لحاظ اخلاق حاکم بر آن ها، از لحاظ سیستم و سازماندهی حاکم بر آن ها، و از لحاظ برخی از محتواها به هم نزدیک کنیم. 🔹امروز هیچ کس انتظار یک دانشگاه خلق الساعه‌ی صد در صد اسلامی را ندارد، اما همه انتظار دارند که جهت حرکت، به سوی ایجاد یک دانشگاه صد در صد اسلامی باشد. این منظور حاصل نخواهد آمد مگر با وحدت عمیق و عملی حوزه و دانشگاه و روحانی و دانشجو و این یک ضرورت و نیاز انقلابی است. 📆 ۲۷ آذر، روز وحدت حوزه و دانشگاه 🔰میزمعارف @mizemaaref
28513901206.pdf
1.08M
💡عنوان: {حضرت فاطمه زهرا، الگوی بصيرت در ولايتمداری} 📑چکیده: رفتار شناسي حضرت صديقه طاهره در جامعه و نحوه برخورد ايشان در موقعيت هاي مختلف، راهنمايي مفيد در حوزه بصيرت مي باشد. در اين مقاله كه به روش اسنادي انجام گرفته، سعي بر آن بوده تا سيره فاطمه به عنوان يك الگو در زمينۀ بصيرت از منابع يعني قرآن و سنت و منابع روايي استخراج گردد. در واقع، مساله اصلي اينست كه حضرت فاطمه از چه روشي براي بصيرت سازي و تبيين جايگاه ولايت در جامعه استفاده فرموده است. 🔰میزمعارف @mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حضرت زهرا برخوردار از همه فضائل اخلاقی 🎙 آیت الله العظمی مظاهری 🔰میزمعارف @mizemaaref
104محورهای اساتید ممتاز فرهاد زاده.pdf
857.9K
از آنجا که اساتید معارف، علاوه بر دارا بودن بنیه‌ی علمی مناسب، در شیوه کلاس‌داری و مهارت های تأثیر گذاری نیز باید از تسلط کافی برخوردار باشند از این رو پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی قم در راستای ارتقاء سطح تأثیرگذاری و تجارب اساتید معارف اسلامی و استفاده از تجربیات اساتید پیشکسوت و موفق در حوزه ی دروس معارف اسلامی اقدام به مصاحبه و جمع آوری تجربیات ایشان نموده است. این سلسله مصاحبه ها با عنوان «بایسته های تدریس در بیان اساتید معارف اسلامی» تقدیم کاربران گرامی می گردد: ✅ جناب آقای دکتر علی محمد فرهادزاده ✅ عضو هیئت علمی و استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مدرس دروس مبانی نظری اسلام، اخلاق اسلامی، آشنایی با منابع اسلامی و تاریخ اسلام 🔰 میزمعارف @mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید برای چه شوهری تمام هستی‌اش را فدا کرد؟ 🎙حجت الاسلام والمسلمین ، امروز در برنامه سلام صبح بخیر 🔰میزمعارف @mizemaaref
: 🔸ایجاد انگیزه در دانشجو یکی از مهمترین شاخص‌های تدریس دروس معارف اسلامی است. اهمیت آن از این جهت است که دروس معارف در زمره گروه دروس عمومی تعریف شده است و دانشجو به اندازه دروس اختصاصی به آن انگیزه ندارد و گاهی نسبت به ضرورت این درس نیز اعتراض می‌کند. 🔹بنابراین استاد معارف باید این نکته را مفروض خود بداند که دانشجو علاقه‌ای به بحث ندارد و می‌بایست این انگیزه را در او ایجاد کرد. ایجاد انگیزه باید در ابتدای تدریس صورت پذیرد و به نحوی باشد که در آن ذهن دانشجو درگیر بحث شود. ایجاد انگیزه می‌تواند به صور مختلف صورت پذیرد برای مثال: الف) طرح سوال: مثلا در مورد بحث تفسیر سوره حمد: آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چرا ما در نماز باید سوره حمد را بخوانیم؟ و... ب) تاکید بر اهمیت بحث ج) شروع با داستان کوتاه مرتبط با بحث و.. این نوع ایجاد انگیزه برای مباحث اخلاق خوب است. ✅ بعد از ایجاد انگیزه، نوشتن موضوع درس سمت راست تخته؛ برای افزایش توجه دانشجو توصیه می‌گردد. 🔰میزمعارف @mizemaaref