eitaa logo
کانال میز معارف
6.3هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
2.5هزار ویدیو
907 فایل
🔺کانالی برای اطلاع رسانی، اشتراک تجربیات و ارتقا توانمندی استادان معارف دانشگاهها آدرس سامانه آموزش مجازی دانشگاهیان https://maaref.ecnahad.ir/ منتظر نظراتتان هستیم.. 🔰ارتباط با ادمین: @amoozesh_majazi
مشاهده در ایتا
دانلود
موضوع : 🔅حتمی بودن مرگ و تجسم اعمال انسان🔅 بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم الحمدلله رب العالمین 🔰متن و شرح : فی الکافی عَن الصادقَ علیه‌السلام جاءَ جَبرَئیلُ اِلَی النَّبیُّ صلی‌الله‌علیه‌وآله فَقالَ یا محمد عِشْ ما شِئت فَاِنَّکَ مَیِّت (۱) جبرئیل به پیغمبر عرض کرد که هرچه زندگی بکنی بالاخره سرانجام مرگ است. وَ اَحبِب مَنْ شِئت فَاِنَّکَ مُفارِقُه این هم تعبیر دیگری از همان بیان قبلی است با اندکی تفاوت. این هم جزو مسلمات عالم است که هر چه را که دوست بداری یک روزی از تو جدا خواهد شد. همه‌ی این اشیائی که انسان در دنیا دوست می‌دارد، فرزند را، مال را، اشیای گوناگون را، مقام را، هر چه دوست می‌دارید، بدانید و بدانیم که قطعاً یک روز بین ما و این محبوب ما جدایی خواهد افتاد. وَ اعمَل ما شِئت فَاِنَّکَ مُلاقیه این از جمله‌ی آن چیزهایی است که حکمت است و می‌خواهند این را به ما تعلیم بدهند. این دیگر جزو بینات و ضروریات محسوس ما نیست. می‌فرماید هر کاری که دوست می‌داری بکن؛ شک نداشته باش در اینکه با این کار ملاقات خواهی کرد. این کار را خواهی دید. در قیامت بحث تجسم اعمال یکی از آن مباحث مهم است. فَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَیْرًا یَرَهُ وَ مَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا یَرَهُ (۲) عمل را می‌بینیم. باطن و حقیقت آن عملی که ما اینجا انجام می‌دهیم، آنجا خودش را به ما نشان می‌دهد. ۱) الشافی، صفحه‌ی ۸۷۴ ۲) آیات ۷ و ۸، سوره‌ی مبارکه‌ی زلزلة: پس هر که به اندازه‌‌ى ذره‌‌اى نیکى کند آن را ببیند و هر که به اندازه‌‌ى ذره‌‌اى بدى کند آن را ببیند. 📌نشانی اینترنتی: http://farsi.khamenei.ir/video-content?id=30037
🔰🔰 ✅انهدام هویت اسلامی مسلمانان متأسفانه از نقاط ضعف موجود مسلمانان فقدان هماهنگی، همدلی و همکاری‌های بین‌المللی است. امروز جهان اسلام مبتلابه مصیبتهایی است که نتیجه فشار و ظلم مخالفین و معاندین متّحد و ضعف دوستان متفرّق است. هنوز از غم بوسنی فارغ نشده‌ایم که فاجعه کوزوو پیش می‌آید و مسلمانان آن منطقه تحت فشار مضاعف ناتو و صربها دچار بلاهای عظیم آوارگی، قحطی، بیماری و انهدام هویت اسلامی خویش میشوند. متأسفانه جهان اسلام به وظیفه خویش آنطور که شایسته است عمل نکرد. (78/3/25 پیام به کنفرانس بین‌المجالس اسلامی‌) ✅ سیاست اسلامی زدایی و به خطر افتادن هویت اسلامی در اجتماع عظیم حج، دهها سخن تلخ و شیرین را از دهها کشور اسلامی می‌توان دریافت کرد. هر یک از این پیامها، بار وظیفه‌ای را بر دوش دیگر برادران می‌گذارد و مجموع آن دورنمائی از واقعیت امت بزرگ اسلامی را در برابر چشم همه قرار می‌دهد: سخن ملت عراق که تطاول و ستم مداخله‌گران و دیکتاتوری و بی‌تدبیری زمامداران، رونق زندگی را از آنان گرفته و فلاکت و زبونی را بر آنان تحمیل کرده است. سخن ملت افغانستان که تعصبها و کوته‌نگریها، اجر مجاهدات گذشته‌ی آنان را بر باد داده و ملتی را دستخوش جهالت مشتی غافل و عنود ساخته است. سخن ملت بوسنی که سیاست اسلام‌زدایی از سوی آمریکائیان و همدستانشان، هویت اسلامی آنان را به خطر افکنده و حاکمیت ملی آنان را بتدریج در معرض نابودی نهاده است. سخن ملت فلسطین که پرچم پرافتخار انتفاضه را با پنجه‌های استوار خود بپا داشته و با خون جوانان خود، شمشیر ظلم و قساوت صهیونیستها را کند کرده است. سخن ملت لبنان که با پایداری پرشکوه خود، افسانه شکست ناپذیری غاصبان کشور فلسطین را به سخره گرفته و شکستهای فضاحت‌بار را به آنان چشانیده است. (پیام به کنگره‌ی عظیم حج 79/12/12)
از آنجا که اساتید معارف، علاوه بر دارا بودن بنیه ی علمی مناسب ، در شیوه کلاسداری و مهارت های تأثیر گذاری نیز باید از تسلط کافی برخوردار باشند از این رو پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی قم در راستای ارتقاء سطح تأثیرگذاری و تجارب اساتید معارف اسلامی و استفاده از تجربیات اساتید پیشکسوت و موفق در حوزه ی دروس معارف اسلامی اقدام به مصاحبه و جمع آوری تجربیات ایشان نموده است. این سلسله مصاحبه ها با عنوان «بایسته های تدریس در بیان اساتید معارف اسلامی» تقدیم کاربران گرامی می گردد: ✅ حجت الاسلام والمسلمین فرحزادی ✅ مسئول موسسه فرهنگی اندیشه جاویدان ✅ مدرس دروس معارف اسلامی در گرایش‌های، اخلاق اسلامی وآشنایی با منابع اسلامی 🌀( به علت طولانی بودن، گفتگو در سه بخش تقدیم می گردد) بخش اول: ♦️ متن و محتوی • در مورد محتوی در دروس معارف باید توجه داشت که با شرایط موجود درباره این دروس تصمیم گیری صورت پذیرد و طرح درس وسرفصلها ارائه شود، یک مدرس معارف فقط 2 واحد فرصت دارد و به صورت خوشبینانه آن 13،14جلسه، آن هم فقط در ترم اوّل و اگر نه ترم دوّم که کمتر است، چند جلسه هم که دانشجو نمی آید ، چطور می توان یک اقیانوس حرف را دریک استکان گنجاند؟ اینجاست که تناسب محتوی و سر فصل باید مراعات گردد. دراین دروس باید از مباحث زیر بنایی برای دانشجوگفت، مثلا در درس اخلاق، بسیار اتفاق افتاده که دانشجو در همین ترم اول درس اخلاق برداشته ، در حالی که هنوز در مبانی نظر و فکری خود برای جهان هستی دچار مشکل است، پس من مدرس باید طوری تدریس کنم که آن مبانی را نیز برای او روشن کنم! • در انتخاب مطالب برای جوان دانشجو شاخصه هایی وجود دارد: کاربردی بودن، اثر گذار و بالاخره زیر بینایی بودن، بنده همیشه دروسم را با یک سوال اساسی در زندگی شروع می کنم که کاملاً زیر بنایی است، همه ما با یک سؤال ابتدایی وکاملاً اساسی روبرو هستیم، هر دینی که داشته باشیم ، هرکاره ای که باشیم و هر کس می خواهیم باشیم، آن سوال این است: من کیستم؟ ربطی به درس اخلاق ندارد ولی اوّلیه ترین سؤال است، همه می خواهند بدانند، همه باید بدانند. سپس از کجا آمده ام ؟ به کجا میروم؟ چگونه باید بروم؟ وظیفه ام دراین مسیر چیست؟ چه ابزارهایی در این رفتن در اختیار من هستند؟ چه کسانی مرا راهنمایی می کنند؟ موانع موجود در این مسیر کدامند؟و...و...، این مسائل اساسی‌ترین محتوی در تدریس است. • در همان مطالب ابتدایی ومسائل زیر بینایی برای دانشجو باید روشن شود که انسان یک مسافر است، سفرش تفریحی نیست ، تجاری است، دنبال هدفی است، به یک ایده آل‌های ذهنی می خواهد برسد، نیامده عمرش را تلف کند، آمده سودی را جمع کند و برگردد، او مثل یک تبعیدی است، از بهشت بیرون رانده شده و فکر وذهنش مشغول همانجاست، به فکر وطن باید باشد، دائما دلش هوای وطن را می کند ، باید ملزومات این سفر را بشناسد، از آنها استفاده کند، اویک مرکب می خواهد تا در این سو (دنیا) از آن استفاده کند، آن مرکب جسم وتن اوست و....... ، این حرفها مال یک عصر وعصر دیگر نیست، چیزی نیست که امروزه، به آن نیازداریم، اگر تو انسانی، به این بحثها باید بپردازی. وقتی گریز به این مبانی زده شد وارد مباحثی می توان شد که اقتضا داردگفته شود، بنابراین در این دروس بنده متن درسی خاصی چه بسا ندارم و به سر فصلهای مصوب به آن شکل کاری ندارم، فلسفه اخلاق و...نمی گویم، من استاد باید به مخاطبم بفهمانم که هدفمند است. (ادامه مطلب در پست بعد⬇️)
(⬆️ادامه مطلب بالا) • پس یک متن درسی باید با توجه به واقعیت تألیف گردد، وقت محدودی که برای این دروس در نظر گرفته شده، پس هر چیزی نباید آورده شود، هر مبحثی که آورده می شود باید طوری باشد که نسبت به زمان کاملا روشن گردیده و به قول معروف پنبه اش زده شود و به بحث بعد پرداخته شود، اگر موضوعی در جای خود تمام نشده، وارد بحث بعدی بشویم هم بحثی قبلی و هم بحثی که وارد آن شده‌ایم ناقص می گردد. مثلا بنده در بحثی که تحت عنوان ارزش سنجی دارم تمام مطالب را در 2 جلسه می گویم، یا در بحث باطن بینی که بعداً درباره آن توضیح می‌دهم در 3 جلسه مطالب را تمام می کنم و به هدفی که می خواهم می رسم ، جلسه بعد از آن به بحث بعدی که مثلا جلوه های زیبای دین است می پردازم وهمینطور ترتّب بحثها وتمام کردن آنها و انطباق مباحث با توجه به زمان پیش رو مهم است. در یک متن درسی خوب نباید از این مهم غافل بود که باید دارای جلوه های زیبا مثلاً سوالات محرک، تفکر افزا ، حاوی نکات کلیدی و بنیادین نیز باشد. هدف همانطورکه گفتم همان قدرت تفکر و تحلیل دادن به دانشجو است که در تمام کتاب باید مدنظر باشد، مثلاً در تاریخ، جزئیات و حفظ سالها ونام اماکن و.... دردی را دوا نمی‌کند، در انقلاب اسلامی هم همینطور، در نوشتن کتابهای درسی باید یک تفکر راهبردی حاکم باشد ، واقتضائات آن هم همراهش باشدیعنی هدف کلی و اصلی ، سپس هدفهای جزئی ، راهبردها در زیر مجموعه آن دیده شده باشد و راهکارهای هر راهبردی نیز تعریف شده باشد. وبرای رسیدن به آنها باید روش متون درسی آن نیز به مدرس گفته شود، اگر اینطور نباشد، کتاب درسی بی‌خاصیت می‌گردد، دفعتاً نمی توان به هدف رسید. چقدر از این کتاب های درسی اخلاق داریم که اگر خیلی خوب باشند می توانند فقط یک کتاب کمک درسی باشند، نه یک متن اثر گذار وکاربردی. به هرحال کتابهای درسی شاخصه های خودش را دارد، بنده یک مصاحبه 3 ساعته هم در سالهای قبل تحت عنوان روشهای طرح درس نویسی داشتم که نمی دانم چه شد؟! 🌀(پایان بخش اول)
(نشست92) 🔴گزارش کامل جلسه گفتگوی نوین پژوهشی 🔷 موضوع: «کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران در قلمرو زنان» 🔷 ارائه کننده: سرکار خانم دکتر قوی (هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی) متن گزارش(پیوست)🔰🔰
نهایی جلسه 92 ـ خانم قوی ـ کارآمدی نظام جمهوری در قلمرو زنان.pdf
406.1K
فایل پیوست PDF 🔴 جلسه 92 گفتگوی نوین پژوهشی 🔷 موضوع: «کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران در قلمرو زنان» 🔷 سرکار خانم دکتر قوی
📌امنیت ملی و دیپلماسی هسته ای 📌مروری بر پرونده و مذاکرات هسته ای در زمان مسئولیت حجت الاسلام حسن روحانی 3⃣1⃣ ◀️ پرونده هسته ای/ بخش ششم ▶️ 🔸در تاريخ 1382/7/9 در جلسه سران، آقايان خاتمي، خرازي و هاشمي رفسنجاني گفتند ضروري است که ايشان (اينجانب) مسئوليت را بپذيرد و بقيه اعضاء هم تأکيد کردند. روز پنج شنبه 1382/7/10 آقاي خاتمي تلفني تأکيد کردند که سريع تر مسئوليت را بپذيرم که در پاسخ به ايشان گفتم به هيچ عنوان مسئوليت پرونده هسته اي را نمي پذيرم. صبح شنبه /7/121382 در جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام، ايشان طي يادداشتي مجدداً بر پذيرش مسئوليت تأکيد کردند. من پاسخ دادم که به دلايلي که تلفني گفته ام، نمي توانم آن را بپذيرم. بعداز ظهر همان روز به رئيس جمهور ابلاغ مي شود که ايشان (اينجانب) را براي پذيرش مسئوليت موظف کنيد. آقاي خاتمي عصر 1382/7/13 حکم دست نويس را برايم فرستادند که من نپذيرفتم، ولي همان شب با تأکيد مقام معظم رهبري مسئوليت را قبول کردم و بدين ترتيب از صبح 1382/7/14 مسئوليت جديدم آغاز شد. (ص 139) 🔸يک بار در جلسه کميته عالي هسته اي در زماني که هنوز مسئوليت با سازمان انرژي اتمي بود، آقاي دکتر ولايتي راجع به فقدان مهارت هاي لازم ديپلماتيک در سازمان انرژي اتمي صحبت کرد و گفت آقايان دکتر ظريف، دکتر البرزي و مهندس ناصري توانمندترين افراد ما در موضوعات بين المللي هستند. دکتر خرازي وزير امور خارجه هم گفت اين سه نفر در موضوعات بين المللي بهترين افراد وزرات امور خارجه هستند. در واقع، از همين جا هسته اصلي تيم مذاکراتي شکل گرفت که در دوران مسئوليت من نيز به کار خود ادامه دادند. (ص 141) 🔸در تاريخ 1382/7/14 (روز آغاز مسئوليتم)، در زمينه فناوري هسته اي، شرايط به شرح زير بود: 1. در اصفهان ساختمان سازي و نصب دستگاه ها در بخش هاي مختلف ادامه داشت. در واقع، هم نصب دستگاه ها و هم تکميل ساختمان در حال انجام بود. اصفهان هنوز کليد نخورده بود و هنوز آماده راه اندازي نبود. ما حتي قادر نبوديم يک گرم UF4 يا UF6 توليد کنيم و اصلاً نمي توانستيم مجتمع اصفهان چه زماني به مرحلة توليد مي رسد. بنابراين، در چند نوبت هيئتي از متخصصين و صاحب نظران اين حوزه را به اصفهان فرستادم تا بررسي کنند چه زماني اصفهان مي تواند آماده توليد شود. رئيس اين هيئت، مسئول بخش فناوري رياست جمهوري بود که عده اي از اساتيد دانشگاه، وي را همراهي مي کردند. 2. در نطنز، عمدتاً کار ساختماني ادامه داشت. اسکلت ساختمان زيرزمين تقريباً تکميل شده بود، ولي هيچ تأسيساتي وجود نداشت. يک سالن به نام S8 در قالب سوره اي در طبقة هم سطح فعال بود. در آن سالن، تنها ده دستگاه سانتريفيوژ به صورت يک زنجيره کوچک کار مي کردند. معمولاً هم هر چند روز يک بار، يکي از سانتريفيوژها از دور خارج مي شد. تعدادي سانتريفيوژ هم توليد شده بود و قصد داشتيم يک زنجيره 164 تايي را در ماه هاي آينده فعال کنيم. لذا در بخش فني کاستي هاي فراواني وجود داشت و نياز به فعاليت گسترده اي داشتيم. به لحاظ حقوقي، عمدتاً به دليل دو اتهامِ آلودگي سطح بالا و مخفي کاري، توسط قطنامه شهريور 1382 آژانس محکوم شده بوديم. اگر قطعنامه شوراي حکام در ماه نوامبر مساعد نبود، به احتمال زياد پرونده ما به شوراي امنيت ارجاع مي شد، از همين رو، در اين زمينه نگراني هايي وجود داشت. اقتصاد کشور نيز دچار رکود شده بود و به لحاظ شرايط سياسي هم وضع ما در جهان چندان مناسب نبود. در مجموع، در زمان تحويل پرونده هسته اي (14/7/1382) به اينجانب، کشور از لحاظ سياسي، حقوقي، اقتصادي، اجتماعي و فناوري هسته اي در وضع مطلوبي قرار نداشت. (ص 143) 🔸کشور به لحاظ وضع سياسي، اقتصادي و حقوقي، دچار چالش هاي شديدي شده بود. با توجه به وضعيت اقتصادي کشور، تهديدات بوش عليه ايران و وقايعي که مردم در عراق شاهد آن بودند؛ به نظر مي رسيد موضوع هسته اي را با اين گونه تهديدات گره خورده و لذا تصميم گيري براي مهار و عبور از اين بحران پيچيده شده است. (148) 🔸مي توان گفت اکثريت اعضاي دولت و مجلس بر اين اعتقاد بودند که به خاطر غني سازي نبايد کشور وارد بحران شود. (148) 📚 امنیت ملی و دیپلماسی هسته ای، دکتر حسن روحانی، انتشارات مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام
📌آقای سفیر 📌آشنایی با اندیشه ها و افکار دکتر محمد جواد ظریف 4⃣1⃣ ◀️ روابط ایران و آمریکا/ بخش پنجم 🔸هیچ کس از جنگ ایران و آمریکا منفعت نمی برد جز اسرائیل. هم زمان هیچ کس از بهبود روابط ایران و آمریکا نیز نفع نمی برد، یعنی از دولت دوست و برادر سوریه گرفته تا روسیه، چین، ترکیه و عراق. همگی منافعشان را در این چارچوب تحلیل کرده اند که روابط ما با آمریکا پرتنش باقی بماند. اگر روابط ایران و آمریکا این گونه نبود، ترکیه به عنوان مدل حکومت خود در جهان اسلام مطرح نمی شد.(ص 174-175) 🔸از زمانی که من به عنوان نمایندۀ دائم در مرداد 1381 به نیویورک رفتم،‌ تماس های متعددی با من گرفتند و تلاش داشتند که گفت و گوی مستقیم بین آمریکا و ایران در مورد عراق برقرار شود. من ضمن گزارش این پیشنهاد به تهران، همواره به این واسطه ها سابقۀ افغانستان و محور شرارت را یادآوری می کردم و این که ایران به آمریکا اعتماد ندارد. (ص 182) 🔸در بیرون شورای امنیت، قدرت آمریکا با قدرت روسیه و چین قابل مقایسه نیست. آمریکا به دلیل اتفاقاتی که افتاد، در کنار اروپا قرار گرفت و در برخی موارد موضع اروپایی ها علیه ایران تندتر از آمریکا شد. مجموعۀ اروپا و آمریکا اگر بخواهند بیرون شورای امنیت عمل کنند، هیچ نقشی برای روسیه و چین باقی نمی ماند. واقعیت بین المللی این است که اگر شورای امنیت به نحوی تلاش نکند که رفتار آمریکا را در جهت منافع اعضای شورا تعدیل کند، آمریکا بیرون از شورای امنیت کار خود را انجام می دهد.(ص 246) 🔸ایران و آمریکا زمانی می توانند از اقدامات تاکتیکی برای گسترش روابط یا حتی آماده سازی زمینه استفاده کنند که یک تفاهم کلی در مورد آیندة روابط وجود داشته باشد. اکنون در مورد آیندة روابط این دو کشور، دیدگاه های متضادی وجود دارد؛ یعنی ایران فکر می کند که آمریکا به دنبال سرنگونی جمهوری اسلامی است!! و آمریکا نیز فکر می کند که ایران برای سرنگونی تمام عالم تلاش می کند. تا زمانی که این دیدگاه در دو کشور نسبت به یکدیگر وجود دارد، اقدامات مقطعی به نتیجه نمی رسد.(ص 360) 🔸آمریکا بزرگ ترین قدرت جهان است!! و همیشه احساس می کرده که از بقیة دنیا جداست، اما مردم آمریکا پس از آن حادثه احساس ناامنی می کنند.(ص 317) آمریکا معادل تمام بازیگران دیگر، قدرت نظامی، اقتصادی، سیاسی، تبلیغاتی و غیره دارد. سازمان بین المللی نیز نه امکانش را دارد و نه برای این تأسیس شده است که این قدرت را دگرگون سازد. این سازمان تنها موجب می شود که آمریکا از داخل آن عمل کند و از این طریق قدرتش را دارای چارچوب می کند.(ص 320) 📚 محمدمهدی راجی، آقای سفیر (گفت و گو با محمد جواد ظریف)، نشر نی
📌یادداشتهای عَلَم 📌برگهایی از یادداشت های روزانه امیراسدالله علم، نخست وزیر و وزیر دربار محمدرضا پهلوی 5⃣1⃣ ◀️یادداشت های سال 1346 🔸 پنجشنبه 46/4/29 خدا عمر بدهد شاه را، واقعاً اين کشور در زير سايه اش همه چيز دارد. [با] نگاه اجمالي به کشورهاي همجوار مي بينيم واقعاً چه داريم. من که شخصاً حاضرم خدا عمر مرا به شاه بدهد. 🔸چهارشنبه 46/5/4 اخيراً احساس مي کنم فشار کار بر اربابم زياد است و زود عصباني مي شود.... واقعاً شاه خيلي کار دارد و نمي دانم تا کي دوام خواهد آورد. خدا عمرش بدهد. خودش هم ميل به کار دارد، ولي احساس نمي کند که بالأخره آهن هم در نتيجه سايش و فرسايش از بين مي رود. آن وقت چه بدبختي گريبانگير ملت ايران مي شود. لااقل مهلت باشد وليعهد به بيت و پنج سال انشاء الله برسد. اين عقيده من در اين روزها که همه جا سخن از جمهوري و سوسياليستي ست. بعدها عجيب به نظر خواهد آمد، ولي راه و روش کشور ما اين اقتضا را دارد و به نظرم تا صد سال ديگر هم لااقل همين طور خواهد بود. 🔸دوشنبه 46/5/9 در رامسر عرض کردم، اجازه فرماييد قصري براي شما بسازم. اين که وضع نمي شود. کمونيست ها هم براي رئيس مملکت قصر مي سازند و قصور عالي دارند. فرمودند، هر چه مي خواهيد بکنيد، ولي قصر من اين چهره هاي شاداب مردم کنار مزارع و خيابان هاست که مورد رشک و غبطه ترک ها و پاکستاني ها هم قرار گرفت. من از فرط شعف و تأثر از اين طرز فکر شاه فوري به گريه افتادم، آن قدر که نتوانستم جلوي خودم را بگيرم. 🔸شنبه 46/5/14 امروز اسامي نمايندگان منتخب مجلس شورا و همچنين مجلس مؤسسان معلوم و اعلام شد. مجلس مؤسسان به منظور تغيير قانون اساسي و انتخاب نايب السلطنه است که علياحضرت شهبانوي ايران خواهند بود. عمل بسيار خوب و عاقلانه اي ست، ولي به دل من نمي چسبد، زيرا مفهوم مخالف آن نبودن شاهنشاه است و اين را نمي توانم تحمل بکنم. 🔸سه شنبه 46/5/24 در اين جا خبر مهمي نبود جز اين که راديو لندن گويا به انتخابات ايران حمله کرده است. يکي نمي پرسد پدرسوخته ها به شما ه ربطي دارد؟ بر فرض انتخابات ايران خراب، به راديو لندن چه مربوط است؛ مگر شما فضول باشي محله هستيد؟ 🔸چهارشنبه 46/5/25 عصري براي ورود ملک حسين به فرودگاه رفتم. خودش و [شاهزاده حسن] وليعهد اردن، به پابوسي شاه آمده اند. واقعاً پابوسي، زيرا شاهنشاه حق حيات به گردن او دارد. 📚 یادداشتهای امیر اسدالله علم، دفتر اول، انتشارات مازیار
🔴همایش ملی " راهکارهای عملی وحدت اقوام و مذاهب" ◀️مهلت ارسال مقالات: 15 مهر 97 ✍زمان همایش: آبان 97 👈دبیرخانه: دانشگاه ارومیه 044-33447011 ⚪️میزمعارف @mizemaaref
✅مهلت شرکت در دوره‌های آموزش مجازی عتبات دانشگاهیان تمدید شد.. 🔴آموزش مجازی به زائران عتبات دانشگاهیان از ابتدای اعزام زائرین در این دوره در سامانه آموزش مجازی آغاز شد و تا امروز بیش از ۱۰۰۰ نفر از زائرین دانشگاهی در آن ثبت نام کرده اند. 👈دو درس گفتاری پیرامون عاشورا و آداب و احکام زیارت مربوط به زائران عتبات عالیات از جمله بخش‌های در نظر گرفته شده برای زائرین است که علاقمندان به شرکت در این دوره می‌توانند به سامانه http://samane.labbayk.ir/مراجعه و به سوالات هر بخش جداگانه پاسخ دهند. ⚪️سامانه آموزش مجازی زائران عتبات دانشگاهیان تا ۲۵ مهر ماه در دسترس زائرین نوزدهمین دوره عتبات است و از بین زائرانی که با موفقیت دوره آموزش مجازی را بگذرانند به قید قرعه کمک هزینه سفر‌های زیارتی و هدایای فرهنگی تعلق خواهد گرفت. 👈زائرانی که موفق به دریافت گواهی نامه نهایی شدند، پی دی اف آن را با ذکر مشخصات و شماره تماس به آدرس amoozesh@labbayk.ir ارسال کنند تا در قرعه کشی دریافت کمک هزینه این دوره شرکت داده شوند. ✍میزمعارف @Mizemaaref
✅✅معرفی اساتید معارف برتر در استفاده از آموزش مجازی 🔴در سری ینجم معرفی این بزرگواران، فهرست 70 نفر از اساتید برتر از نظر تعداد دانشجوی قبول شده در سامانه آموزش مجازی به شرح زیر می باشد و به مرور همه اساتید فعال در این زمینه اعلام می گردد. 👈این اساتید برای تشویق، طی نامه ای به مدیر گروه دانشگاه و معاون آموزشی پژوهشی استان محل تدریسشان معرفی خواهند شد. ⚪️اطلاعات زیر شامل رتبه، تعداد دانشجو و استان /استانهای محل تدریس می باشد. در صورت هر سوال با شماره 021-84222443 تماس حاصل فرمایید. 231 سید علی اصغر هاشم زاده 201 اصفهان 232 زهره داردان 201 چهارمحال و بختياري 233 سیما رحمانی 201 تهران 234 سید محمد موسوی خو 201 كهگيلويه و بويراحمد 235 لیلا محمدی 201 زنجان 236 مهديه محمودآبادي 200 كرمان 237 محسن اصلانی 200 خوزستان,لرستان 238 نوشین چترچی 200 تهران 239 اکرم خدایی 199 تهران 240 علی نوری 199 گلستان 241 حسن عباسی 199 آذربايجان شرقي 242 فاطمه نظری 198 تهران 243 حامد فتحعلياني 197 همدان 244 مولود غیوران 196 تهران 245 حسین محمدی 195 قزوين 246 محسن مظاهری نیا 194 كرمان 247 فاطمه قربانی 194 تهران 248 علي اكبر احمدي ملايري 194 همدان 249 آمنه مهدیون 193 زنجان 250 عباس فریدافشار 193 كردستان 251 سیدحامد صالحیان 191 مازندران 252 حیدرعلی میمنه جهرمی 191 فارس 253 عرفان خرمی عراقی 191 خراسان رضوي 254 محمد احمدی 191 تهران 255 سارا حسنوندی 191 لرستان 256 فرحناز عیدی 191 لرستان 257 سيده زهرا موسوي 191 قزوين 258 معصومه غنی لو 189 زنجان 259 علی کریمی 189 همدان 260 محمد حسین احمدی 189 مركزي 261 محمدحسین قاسمی شیری 188 هرمزگان 262 فاطمه عجم 188 خراسان رضوي 263 آدینه اصغری نژاد کیسمی 188 البرز 264 معصومه زنگنه 186 همدان 265 عنایت اله عزیزی 186 خوزستان 266 سلیمه انصاری 185 بوشهر 267 عاتکه اصل نژادی 185 آذربايجان شرقي 268 امید امیدیان 185 آذربايجان غربي 269 ایوب سرای لو 184 گلستان 270 داود بخشایی 184 قزوين 271 رضا سیاه چشم 184 اردبيل 272 حسن صمیمی راد 184 آذربايجان غربي 273 یحیی صباغچي 184 تهران 274 حسن عسکری 184 كرمان 275 علاالدین سیفی 183 البرز 276 عبدالكريم كشوري 183 لرستان 277 علی مطهرنژاد 181 البرز 278 معصومه حسيني تبار 180 تهران,قم 279 صغری باباپور 179 تهران 280 نغمه حبیب پور 179 گيلان 281 سيد عقيل نسيمي 177 خراسان شمالي 282 حسن مداحی 176 تهران 283 سمیه سجادی نجف آبادی 176 اصفهان 284 فاطمه سروی 176 البرز,تهران 285 عباس کریمی حاجی خادمی 176 هرمزگان 286 عصمت اله عربان 176 لرستان 287 سيدعلي موسوي اصل 176 تهران 288 الیاس پوراکبر 175 آذربايجان غربي 289 اکبر ساجدی 174 آذربايجان شرقي 290 حسین رحمانی زاده 173 زنجان 291 اکرم السادات هاشمی نژاد 173 البرز 292 علی اکبر طاهری 172 سيستان و بلوچستان 293 حمیدرضا عزیزیان غروی 172 البرز,تهران 294 خالد رحمانی 171 هرمزگان 295 رضا محمدنژاد 170 آذربايجان شرقي 296 سيدابوالفضل موسوي زاده 170 كرمانشاه 297 زهرا نعناکار 170 اصفهان 298 علی اصغر یزدان بخش 169 خراسان رضوي 299 ابوالفضل فتحی 168 البرز 300 پروين شناسوند 168 البرز 👈با آرزوی توفیقات روز افزون برای این استادان گرامی .. ✍میزمعارف @mizemaaref
موضوع : 🔅باهوش ترین مومنان🔅 بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم الحمدلله رب العالمین متن و شرح : فی الکافی سُئِلَ النّبی صلی‌الله‌علیه‌وآله اَیُّ المؤمنینَ اَکْیَس؟ (۱) چه کسی کَیّس‌تر و زرنگ‌تر و باهوش‌تر است از میان مؤمنان؟ فَقال اَکثَرُهُم ذکراً لِلمُوت و اَشدُّهُم لَه استعداداً واقعاً هم همین‌جور است؛ هر کسی که بیشتر به یاد مرگ باشد او زرنگ‌تر است. چون غفلت از مرگ، غفلت از یک حقیقت و واقعیتی است که انسان ناگزیر با آن روبرو خواهد شد. خب باید فکرش را کرد. لذا این یک حکمت بزرگی است که از کثرت وضوح مورد غفلت ما قرار می‌گیرد. به یادمان باشد که این مسیری است که حتماً به اینجا منتهی خواهد شد. در این هیچ تردیدی نیست. شکی در این نیست. باید آماده بود برای آن لحظه. البته این آمادگی مقداری با تلاش و مجاهدت و اطاعت است، مقداری هم با استمداد از لطف الهی. «و ان کان قددنا اجلی و لم یدننی منک عملی فقد جعلتُ الاِقرار بالذّنب الیک وسیلتی»(۲) این هم یکی از راه‌ها است که انسان با خدای متعال در میان بگذارد ضعف خود را؛ «من لی غیرک اَسئله کشف ضُرّی و النظر فی امری»(۳) [انسان] ضعف خود را، کوتاهی خود را، عجز خود را، غفلت‌هایی که موجب گناه و ورود در معصیت هستند، اینها را باید با خدای متعال در میان بگذارد، اقرار به عجز خودش بکند، تصمیم هم داشته باشد برای اینکه تعمداً دوباره وارد این گنداب و مرداب نشود. این راهش اینها است. ۱) الشافی، صفحه‌ی ۸۷۷ ۲) مفاتیح‌الجنان، مناجات شعبانیه خدایا اگر مرگ من نزدیک شده است ولی هنوز عمل من به تو نرسیده است (ولی هنوز عمل من مرا به تو نزدیک نکرده است) پس راه نجات و نزدیکی به تو را، اعتراف به گناهم قرار می دهم. ۳) مفاتیح‌الجنان، دعای کمیل: پروردگارا، جز تو که را دارم؟ تا برطرف شدن ناراحتی و نظر لطف در کارم را از او درخواست کنم؟ 📌نشانی اینترنتی: http://farsi.khamenei.ir/video-content?id=30028
🔰🔰 ✅امام خمینی ره و احیاء هویت اسلامی دوران ده ساله‌ی حیات مبارک امام بزرگوار، دوران پیدایش نظام سیاسی اسلام و احیاء هویت اسلامی در مسلمانان جهان و افراشته شدن پرچم اسلام در کشور ما است. دوران استقلال و آزادی ایران و عزت و غرور ملی و خیزش بی سابقه‌ی ملت بسوی تعالی و ترقی است. دوران شور انقلابی و شعور سیاسی و حرکت برای حفظ کشور و سازندگی آن است. دوران سربلندی ایران در عرصه‌ی جهان و تأثیرگذاری بر حوادث بین‌المللی است. دوران آغاز راهی نو در تاریخ کشور ما است. با ادامه‌ی آن، ایران اسلامی به تعالی مادی و معنوی دست خواهد یافت. (پیام به مناسبت یکصدمین سال میلاد مبارک امام خمینی(ره) 78/6/31) ✅ ( اهتزاز پرچم اسلام در ایران موجب اعتزاز و زنده شدن هویت اسلامی گردید ) هر جا در دنیا مسلمانی هست، وقتی سر بلند می‌کند و چشمش به این پرچم برافراشته و به اهتزار درآمده می‌افتد، به هیجان می‌آید و احساسات اسلامی در او زنده می‌شود. شما ببینید از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، هیجانات و احساسات و حرکات اسلامی و موفقیتهای گروههای مسلمان در منطقه‌ی اسلامی، چقدر زیاد شده است! از شمال آفریقا و الجزایر بگیرید، تا به این‌جا برسید و به طرف شرق بروید. این، به برکت همین پرچم رفیع و بلند است. احساس استقلال، احساس هویت اسلامی و احساس شخصیت در جوامع اسلامی زنده شد و دشمن اسلام و مسلمین، خائف گردید. کسانی که دهها سال تلاش کرده بودند و تا مسلمانان را ضعیف و دلمرده و بی‌شخصیت و بی‌هویت بار بیاورند، ناگهان دیدند که همه‌ی بافته‌هایشان پنبه گردید و همه‌ی نقشه‌هایشان نقش بر آب شد. قیام این دولت اسلامی، به مسلمانان احساس اعتزاز داد. ( بیانات در دیدار مهمانان کنفرانس وحدت اسلامی 76/5/1)
از آنجا که اساتید معارف، علاوه بر دارا بودن بنیه ی علمی مناسب ، در شیوه کلاسداری و مهارت های تأثیر گذاری نیز باید از تسلط کافی برخوردار باشند از این رو پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی قم در راستای ارتقاء سطح تأثیرگذاری و تجارب اساتید معارف اسلامی و استفاده از تجربیات اساتید پیشکسوت و موفق در حوزه ی دروس معارف اسلامی اقدام به مصاحبه و جمع آوری تجربیات ایشان نموده است. این سلسله مصاحبه ها با عنوان «بایسته های تدریس در بیان اساتید معارف اسلامی» تقدیم کاربران گرامی می گردد: ✅ حجت الاسلام والمسلمین فرحزادی ✅ مسئول موسسه فرهنگی اندیشه جاویدان ✅ مدرس دروس معارف اسلامی در گرایش‌های، اخلاق اسلامی وآشنایی با منابع اسلامی 🌀( به علت طولانی بودن، گفتگو در سه بخش تقدیم می گردد) بخش دوم: ♦️ محور دوم: روش و نحوه القاء و فهماندن و تعامل با دانشجو و تأثیرگذاری • طبق آنچه گفتم 2 جلسه از بحثهایم را به مبحث ارزش سنجی می پردازم، با هزار ویک مثال کاری می کنم تا به مخاطبم بفهمانم که خودت باید ارزش خودت را بیابی، ارزش تو چیست؟ درچه حد است؟آیا اگر همه دنیا را به تو بدهند باز می توانند از پس ارزش تو برآیند؟ کاری می کنم که به فکر فرو رود، قوه تفکراو را تقویت میکنم ، راه درست اندیشیدن را کم کم به او یاد می دهم. اگر من مدرس توانستم در بحث تعقل واندیشه اورا کمک کنم تا راحت فکر کند، دیگر خیلی از حرفها را لازم نیست به اوبگویم، مهمترین موجود در بدن ما عقل است، قوه فکر ماست، وقتی اینطور شد خود دانشجو به آنچه می‌خواهم می رسد، وقتی شاه کلید را به او دادی، کار تمام است . در بحث ارزش سنجی در دو جلسه به دانشجویم این را تفهیم می کنم که یک انسان عاقل آن کسی است که ببیند در ازای آنچه که از دست می دهد، چه بدست می آورد ودر ازای آنچه بدست می آورد چه از دست داده؟ هر دو طرف مهم است وباید هردوطرف رادر نظر داشت. ماذاوجدمن قفدک و..... • از لحاظ محتوی وطرح درس، بعد از اینکه دانشجو را به فکر وادشتم، و قوه تفکر اورا تقویت کرده وتمرین دادم، نحوه درست اندیشیدن به این مسائل را یاد می دهم، بنابراین شاید نامگذاری های خاص در هر سرفصل داشته باشم که در کتابهای رایج پیدا نمی کنید. مثلاً بعداز 2جلسه درباره ارزش سنجی، 3 جلسه هم بحثی داریم تحت عنوان باطن بینی! بعد کم کم وارد مسائلی مثل مفهوم کمال و هدف نهایی ، معنای خدا گونه بودن ، معنای قرب و.... می شوم. اورا وصل به سرچشمه می نمایم ، دستش را در دست معصوم می گذارم. دیگر خودش موضوعات را نسبتا می تواند تحلیل کند، چون وصل به آموزه های دین است. نگاه بنده در طرح درس و موضواعات ارائه شده در کلاسهایم اینگونه است. تا کنون به شکر خداوند همه استقبال کرده اند، در نظر سنجی ها هم این مطلب تأیید شده ، سعی داشته ام هر چه دانشجو در ذهنش می باشد و می خواهد بپرسد از قبل دیده باشم و با مقدمه چینی وتوالی بحثها وجلورفتن مباحث، همه را کم کم جواب دهم ، شاید بعضی دانشجویان از جلسات اول استقبال چندانی نکرده اند ولی وقتی بحث پیش رفته است همه گوش داده‌اند، به اصطلاح میخکوب شده اند. • در جلسه اول همیشه سعی دارم ارتباط گیری لازم را با دانشجو داشته باشم ، ضمن اینکه یک اعتبار زایی نیز برای خودم ایجاد کنم، نه اینکه جلوه‌گری و یا خودستایی کنم، امّا به نظر من تا این حد اعتبار زایی خودش اثر گذار است، اینکه دانشجوبداند تجربیات استاد چقدر است خیلی مهم است ، البته نوع دیگری از این اعتبار زایی هم داریم وآن اینکه استاد تلویحاً وغیر مستقیم و به اصطلاح چراغ خاموش برای خود ایجاد می کند نه به طور مستقیم، مثلاً من بجای اینکه بگویم 30 سال سابقه تدریس دارم یک خاطره از تدریسم در 30 سال پیش تعریف می کنم، یا به صورتی تلویحاً به توانمندیهای خود در مورد کتابها یا مقالات در طول تدریس اشاره می کنم، مسلم است که یک اعتبار اصلی هم وجود دارد و آن نوع تدریس است که هر چه بهتر باشد وجذاب تر ، اعتبارزایی واعتبارافزایی بیشتری برای استاد ایجاد می شود. متأسفانه گاه دیده می شود مدرسان محترم در ایجاد این اعتبار زایی مسیر انحرافی می روند ویک سری حرفها یا حرکات سبک و.... از خودنشان می دهندتا هم ایجاد صمیمیت نمائید و ارتباط گیری را داشته باشند و هم برای خود اعتباری بدست آورندکه نتیجه عکس می دهد. (ادامه مطلب در پست بعد⬇️)
(⬆️ادامه مطلب بالا) • بنده ضمن ایجاد صمیمت و ارتباط عاطفی در کار خود و حضور وغیاب جدّی هم هستم، در ورود و خروج منظم به کلاس سخت گیری می کنم ، حتی غیبت بیش ا زدو جلسه را چه بسا نپذیرم، اما می گویم که هدف من اینست که مثل دو رفیق می خواهیم هر چه که بلد نیستیم را یاد بگیریم، من سعی می کنم هر چه بدرد شما بخورد بگویم، پس هر جلسه که شما نیایید یک بحث مهم را از دست داده‌اید، درست است شما عاقل وبالغ هستید ولی نمی دانید چه می خواهم بگویم، بنابراین باید حضور داشته باشید. من استاد مثل پدر ومادر مجبورم به زور هم که شده دانشجو را سر کلاس بیاورم و نگاه دارم، مگر والدین پشت دست بچه نمی زنندتا مثلا دست به بخاری نزند ونسوزد، آنجا زدن چه معنایی دارد؟ اینجا هم همینطور بعد ها همین دانشجویان به ارزش کار من پی می برند. شما شاید الان راحتی را بخواهید ولی بعداً می فهمید که هر سختی که بد نیست. اینکه مدرسی بگویدکلاس من آزاد است وهر که می خواهد برود یا بیایدو.... این برای تدریس مثل زهر است، اول لیاقت خود واعتبار خود را به دانشجو بفهمان، بعد کلاس را آزاد بگذار! • در بحث امتحان سعی دارم که به دانشجو بفهمانم هیچ دغدغه ای نداشته باشد، سخت گیری در کار نیست، بله باید یاد بگیرد، ولی اگرآن مباحث اصلی را که فهمیده و در ذهنش رسوخ کرده در جواب بنویسد، مشکلی نخواهد داشت. اگر چه من دانشجوی زیر نمره ده هم داشته ام چون زحمت نکشیده، بله وقتی دانشجو می پرسد، می گویم کتاب خاصی معرفی نمی کنم، می خواهم یادبگیری، اگر خلاصه مطلب وآن اصل و عصاره را بنویسی، قبولی ، اینگونه مجبور می شود گوش بدهد. • درکلاسهایم به مناسبت، یک کتاب اخلاقی یا کتابی که به گونه ای مطالعه آن اثر گذار باشد معرفی کرده ام مثل معاد شهید دستغیب، از آن سوال هم طرح می کنم، اعلام هم می کنم که اینقدر نمره از این کتاب، اینقدر از مطالب کلاسی و مثلا 3 نمره هم از سوالات کلاسی، تجربه کرده ام که خوب بوده، نفس شهید دستغیب اثر گذار است ، اصلا معقتدم همانطور که در گفتار می گوییم مهّم است که از چه کسی باشد و نفس او در شنونده موثر است، در نوشتار هم نفس نویسنده در خواننده موثر است. در انتهای امتحانات هم از تأثیراین کتاب پرسیده ام ونظر سنجی کرده ام، بیش از 95 درصد همیشه نظرشان مثبت بوده واثر گذار دانسته اند و ابراز رضایت نموده اند! این خود یک کار اخلاقی روی همان مباحث تئوریک است که قبلا گفتم . • اینکه چند نمره درباره سؤالات کلاسی در نظر می‌گیرم به این صورت است که هر جلسه یک سؤال که باید در منزل روی آن فکر کنند طرح می‌کنم، این سؤال خواندنی و از روی فلان کتاب جوابش را در آوردن نیست بلکه به تناسب کل مطالب هفته‌های قبل یا مثلاً آنچه در آینده می‌خواهم بگویم، طرح می‌شود تا رویش فکر کنند و مکتوب با دست خط خود در یک کاغذA5 بیاورند. بعد این چند سؤال در طول ترم مجموعاً مثلاً 3 نمره دارد. سؤالات کاملاً فکری است تا خلوتی برای دانشجو ایجاد شود، ژرف اندیشی در او ایجاد گردد، مثلاً اینکه فلان ضرب المثل چرا غلط است؟ ما می گوییم سکوت علامت رضا است، خوب بروید در خانه فکر کنید و پانزده یا بیست معنای دیگر برای سکوت بیابید و بیاورید، مشورت هم بکنید، اشکالی ندارد، می‌خواهم ذهن دانشجو به فکر کردن عادت کند. عدد را هم خودم می‌دهم تا نرود 4 مورد بنویسد بلکه مجبور شود فکر کند. یا پانزده‌ مورد از انواع علت‌های گریه و اشک را بنویسید. یا گاه سؤالات معکوس می‌دهم، مثلاً ده مورد از فوائد چشم چرانی را بنویسید یا فوائد بد حجابی را بنویسید، البته برای کلاسهای دختران! با این کار دانشجویان را در کلاس به بحث وا می‌دارم و کم کم جلوه‌های زیبای دین را به او می‌فهمانم و به رخش می‌کشم و اثبات می‌کنم. علاوه بر جلب مشارکت در کلاس و بحث‌های دو طرفه ، حسن استفاده از وقت جوان در منزل هم می‌شود! در هر درسی هم می‌توان به تناسب، این کار را کرد. • در دروس معارف ارائه دروس به صورت آموزش مجازی را اصلاً قبول ندارم، با هدف برگزاری این کلاسها در دانشگاه همخوانی ندارد، ما که نمی‌خواهیم تیشه به ریشه این دروس بزنیم! (پایان قسمت دوم)
✳️ به مناسبت شروع به کار تلویزیون در ایران؛ چهار کارکرد جعبه جادویی در ایران عصر پهلوی ✅ با افتتاح تلویزیون، و پخش برنامه‌های سرگرم کننده، به تدریج در شهرهای بزرگ و جوامع شهری صدای دولت در یک رابطه مستقیم و بی‌واسطه شنیده شد. حکومت ، با استفاده از مشاوران آمریکایی و نیز تحصیلکردگان ایرانی شیفته غرب، پتانسیل رسانه همگانی را برای تغییر تدریجی شیوه زندگی،‌ تبلیغ کالاهای مصرفی بیگانه، برنامه‌های نازل فرهنگی در جهت فرهنگ‌پذیری غربی آماده کرد. اکثر برنامه‌های تلویزیونی حامل پیامهایی بود که ذهن ایرانی را نسبت به ارزشهای خود متزلزل می‌ساخت و با تعارضات فرهنگی پیش آمده، بزرگترین ضربه را به کانون خانواده و بحرانهای اجتماعی و گسستهای برآمده از آن نمود. بنا به این علت تعارضات حاضر را در چهار دسته مذهبی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی مورد واکاوی می توان مورد بررسی قرار داد. ✅ سیاستهای فرهنگی رژیم پهلوی آنچنان که خود ادعا می‌کرد نه در جهت «تحول فرهنگی»؛ که در مسیر «استحاله فرهنگی» قدم بر می‌داشت. تعارضات محتوایی ضد ارزشی برنامه‌های تلویزیونی، تبلیغات مصرفی، ترویج برهنگی و کالایی نمودن زنان،‌ تبلیغات مصرفی، بیگانه‌پرستی و از خودبیگانگی، شیوه زندگی آمریکایی از عناصری‌اند که ملقمه‌ای از عناصر غیر مرتبط با جامعه ایرانی را نشان می‌دهد. مدرنیزاسیون شتابزده همراه با مظاهر مدرنیته وارداتی،‌ وصله‌های ناجوری بودند که سنت و تجدد را در تناقض‌نمایی سردرگم کننده نمایان می‌کرد. برای مطالعه متن کامل این مقاله به لینک زیر مراجعه کنید ... http://yon.ir/ubL6G @iichs_ir
✳️ مباحثه تند نخست وزیر با دانشجویان تبریز / دانشجویان : از دمکراسی تنها مشغول ساختن مردم توسط دولت را داریم! / علی امینی : در دولت در زندان ها دار به پا کرده بودند! 9 مهر 1340 ❇️ مباحثه تند نخست وزیر با دانشجویان تبریز ساعت ده صبح امروز نخست وزیر تاسیسات دانشکده ادبیات ، کشاورزی و پزشکی را مورد بازدید قرار داد ، روسای دانشکده ها و رئیس دانشگاه تبریز در این مراسم حضور داشتند. یکی از دانشجویان خطاب به نخست وزیر گفت : وقتی صحبت از دمکراسی می شود و ما نظری به حکومت هایی که بعد از مشروطیت روی کار آمده اند می اندازیم ، معلوم می شود که ملت ایران بعد از آن انقلاب خونین نه تنها نتوانسته حکومت برگزیده خود داشته باشد بلکه غیر از روزهای بسیار محدود همیشه زیر فشار و خفقان به سر می برده است. ❇️ از دمکراسی تنها مشغول ساختن مردم توسط دولت را داریم! همین امروز ما از دمکراسی تنها آن را داریم که رئیس دولت به میان طبقات مختلف می رود و آن ها را سرگرم می کند و وعده می دهد به حرف می کشد و یا ساده تر و عامیانه تر مشغولشان می کند. آقای نخست وزیر ! ما جوانان از روزی که در این مملکت چشم گشاده ایم با قانون آشنا شدیم هر روز هزاران بار این کلمه را از دهان افراد مختلف شنیده ایم ولی هرگز مفهوم رعایت قانون را نفهمیده ایم. ❇️کار خلاف قانون یعنی کار خلاف میل حکومت / فترت طولانی خلاف قانون نیست؟ آن چه در دنیا مورد احترام است در کشور ما به زیر پا انداخته شده و این کار را ملت نکرده بلکه مسئول آن هیئت حاکمه است. دیگر همه می دانند کار خلاف قانون یعنی کار خلاف میل حکومت مگر این دوره فترت طولانی کار خلاف قانون نیست؟ مگر اقدام به اخذ وام های کمر شکن بدون اجازه ملت و بدون اجازه نمایندگان واقعی ملت کار خلاف قانون نمی باشد؟ ❇️آزادی که ادعای آن را دارید کسی ندیده است شما در روزی که بر سر کار آمدید مرتب از آزادی های به دست آمده صحبت کردید ولی آن آزادی که شما می گفتید به چشم هیچ کس دیده نشد ، شما خرابکاری گذشتگان را بیش از همه برملا ساختید اما برای جبران آن ها باز هم مهلت می خواهید ، شما که در این پنج ماه کاری نکرده اید در آینده نیز کاری نخواهید کرد. شما می خواهید ما را با ساختمان خانه دانشجویان و میز پینگ پنگ سرگرم کنید ولی دیگر موقع بازی ما گذشته است. از طرف دانشجویان تقاضا شد که دولت انتخابات را شروع کند و دخالت های نامشروع هیئت حاکمه را رفع نماید. ❇️علی امینی : این که جلوی چشم همه هر چیزی می خواهید می گوئید آزادی نیست؟! نخست وزیر در ادامه پشت تریبون رفت و گفت : در آن دولتی که شما آن را ایده آل معرفی می کنید من وزیر مختار اقتصادش بودم نفت را ملی کردند که شایسته بود ولی ادعای آن ها این بود که می خواهند درآمد را زیاد کنند ، برنامه دیگر آنان انجام یک انتخابات سالم بود و وعده های آن ها در مورد نفت و ازدیاد ثروت ملی خیالی بود و مجلس نیمه تمامی را که انتخابات آن موجب کشته شدن بیش از صد نفر در مملکت گردید و در ابتدا با ادعای ملی بودن نمایندگان آن را داشتند ، منحل کردند. شما می گوئید ما را به خاطر کارهایی که وعده کرده و انجام نداده ایم باید تکفیر کنند ، شما که معتقد به این حرف هستید پس چرا تعقیب گردانندگان آن دولت را به خاطر عدم انجام وعده هایش ، به خاطر انتشار غیرقانونی اسکناس که موجب تورم گردید ، به خاطر رفراندم و انتخاباتی که با تهدید و در محیطی خفقان آور آزادی را از همه مردم و مخالفین سلب کرده بود نمی خواهید؟ شما اکنون در اجتماع دانشجویان در حضور من که رئیس دولت هستم ، وزیر کابینه ام و استادان خودتان به تمام مقدسات مملکت توهین می کنید آن ها را متهم می کنید و بلندگو صدای آن را در شهر پخش می کند و هیچ کس مانع نمی شود و در عین حال می گوئید آزادی وجود ندارد ، پس بفرمائید مفهوم آزادی چیست؟ آیا ممکن بود در آن دولت ایده آلی شما به کسی اجازه آزادی نطق و بیان بدهند؟ اگر یک نفر مخالفت می کرد یک عده روزنامه نویس اجیر او را به باد فحش و ناسزا می گرفتند ، به او مارک می زدند و روانه زندان می کردند. ❇️ در دولت در زندان ها دار به پا کرده بودند! در آن دولت در زندان دار به پا کرده بودند که زندانی و مردم را مرعوب کنند ولی من رفتم در زندان قزل قلعه که آن را با زندان باستیل مقایسه می کنند دیدم زندانیان از شرایط مساعدی برخوردارند. چون مسئول حفظ مملکت و استقلال آن هستم در جایی که آزادی در خطر است و سوء استفاده از این آزادی مملکت را به شدت تهدید می کند سکوت نمی کنم و شدت عمل هم نشان خواهم داد. http://yon.ir/2QuQl @iichs_ir
◀️معرفی اساتید معارف برتر در استفاده از آموزش مجازی 🔴در سری ششم معرفی این بزرگواران، فهرست 50 نفر از اساتید برتر از نظر تعداد دانشجوی قبول شده در سامانه آموزش مجازی به شرح زیر بوده و به مرور همه اساتید فعال در این زمینه اعلام می گردد. 👈این اساتید برای تشویق، طی نامه ای به مدیر گروه دانشگاه و معاون آموزشی پژوهشی استان محل تدریسشان معرفی خواهند شد. ⚪️اطلاعات زیر شامل رتبه، تعداد دانشجو و استان /استانهای محل تدریس می باشد. در صورت هر سوال با شماره 021-84222443 تماس حاصل فرمایید. اساتید بزرگوار: 301 محبوبه شاهمرادی 168 اصفهان 302 محمود مقدس 167 گيلان 303 حسین باقری 167 تهران 304 امید اهنچی 167 تهران 305 حوریه عظیمی 167 آذربايجان شرقي 306 ژنوس برزگران 166 تهران 307 آرمین دخت امین 165 تهران,البرز 308 امین جلیلیان 165 كرمانشاه 309 علی یزدانی 165 خراسان شمالي 310 فاطمه عرب اصفهانی 165 اصفهان 311 یعقوب کریمی 165 سيستان و بلوچستان 312 عزت امانی 164 اصفهان 313 ذبیح الله بهرامی 164 لرستان 314 اسماعیل زارعی 163 فارس 315 برات حميديان 162 سيستان و بلوچستان 316 فریده منشدی پور 161 هرمزگان 317 روح الله دارایی 160 تهران 318 مصطفی فروتن تنها 159 خراسان جنوبي 319 محمدحسین زارعی 159 يزد 320 علي دستجاني 159 مركزي 321 اسماعیل پاک نژاد 158 هرمزگان 322 سمانه مکوندی 158 خوزستان 323 مهدی قهرمان 157 آذربايجان شرقي 324 احسان فردآقایی 157 خوزستان 325 فيروزه حاجي كاظمي 157 قزوين 326 مصطفی کریمی 156 ايلام 327 احسان اشکنانی 156 هرمزگان 328 فاطمه بیگم بال افکن 156 خوزستان 329 صباح ساعدی اصل 156 خوزستان 330 مهدی بشارت 156 خراسان رضوي 331 محمد بخشی فعله 156 خوزستان 332 مسلم نجفی 156 خراسان رضوي 333 میرعماد شریف 155 گيلان 334 احمد ابراهیمی درچه 155 مركزي 335 اکرم خلیلی نوش آبادی 155 تهران 336 میرمحسن عرفانی راد 155 آذربايجان شرقي 337 خدارحم جلالی 155 لرستان 338 سوسن نظامی 154 مركزي 339 علی اصغر حسین زاده 153 تهران,قم 340 محمدعلي فاضلي مهرآبادي 152 تهران,مركزي 341 نرگس شکربیگی 152 كرمانشاه 342 نجمه سادات هنرمندپیشه 151 هرمزگان 343 ملیحه پور ستار مهادی 151 آذربايجان شرقي 344 علی روحانی تبار 150 تهران 345 نورالله جلیل 150 اصفهان 346 فرخندهک کرناسی دزفولی 150 خوزستان 347 سیدمهدی ناجی 149 خراسان رضوي 348 صادق رزاقي 147 البرز 349 رضا شکرزاده چهاربرج 147 آذربايجان غربي 350 منیره علی اصغری 147 البرز 👈با آرزوی توفیقات روز افزون برای این استادان گرامی .. ✍میزمعارف @mizemaaref
✅همایش هم اندیشی اساتید معارف درس انقلاب اسلامی با حضور اساتید و سخنرانان کشوری در سالن شهید چمران دانشگاه تربیت مدرس برگزار گردید. ادامه خبر ...
✅همایش هم اندیشی اساتید معارف درس انقلاب اسلامی با حضور اساتید و سخنرانان کشوری در سالن شهید چمران دانشگاه تربیت مدرس برگزار گردید. در این نشست مباحث مختلفی توسط دکتر علی باقری معاون دبیرسابق شورای عالی امنیت ملی، دکتر آقا‌محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و دکتر بختیاری قائم مقام آستان قدس رضوی، حجت الاسلام دکتر ساداتی نژاد مدیر مرکز هم اندیشی استادان و حجت الاسلام دکتر رکوفیان مدیریت تامین محتوای معارف اسلامی مطرح گردید. 👈 حجت الاسلام دکتر ساداتی نژاد، مدیر مرکز هم اندیشی استادان دانشگاه های کشور پیرامون برگزاری این نشست گفت: " با توجه به چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، نشست هم اندیشی اساتید درس انقلاب اسلامی در ارتباط با تبیین مسیر انقلاب اسلامی برگزار گردیده است. در این نشست به هم اندیشی پیرامون متون درسی انقلاب اسلامی و بررسی و گرامیداشت فضیلت های انقلاب اسلامی و امور فرهنگی که در راستای دروس انقلاب اسلامی باید پیگیری شود، پرداخته شده است". ⚪️ساداتی نژاد با اشاره به این موضوع که از مسئولین دستگاه های اجرایی دعوت شده است تا با حضور در این نشست به بیان عملکرد خود در چهلمین سال انقلاب اسلامی بپردازند، گفت: مسئولین مختلفی از جمله مسئولین آستان قدس رضوی جهت پاسخ به نقدها و پرسش های اساتید دعوت شده اند. این پرسش و پاسخ ها در فضای فعلی می تواند اطلاعات خوبی را در اختیار اساتید دروس انقلاب قرار دهد. مدیر مرکز هم اندیشی استادان دانشگاههای کشور با اشاره به برگزاری اولین جشنواره ی ملی معارف اسلامی که توسط معاونت آموزشی و پژوهشی نهاد مقام معظم رهبری در سال جاری برگزار می گردد، گفت: "جشنواره ملی معارف اسلامی دارای بخش های مختلفی از جمله: بررسی تألیفات، کتب و مقالات اساتید گروه معارف؛ ابداعات و نوآوری های حوزه ی معارف اسلامی توسط اساتید، تنوع فعالیت های تدریس اساتید گروه معارف، برگزاری همایش های مرتبط با دروس معارف اسلامی، میزان فعالیت و ارجاع اساتید به مرکز آموزش مجازی دانشجویان را داراست. او افزود: این جشنواره از طرفی دیگر به شناسایی مدیران گروه معارفی می پردازد که همت بیشتری جهت برگزاری نشست های هم اندیشی تخصصی و دوره های دانش افزایی گروه معارف را انجام می دهند. ساداتی نژاد با مغتنم شمردن این نشست بیان داشت: یکی از اهداف این نشست، تبیین سیاست های کلی معاونت آموزش و پژوهشی و سیاست های مرکز هم اندیشی در ارتباط با دروس معارف اسلامی است. ⚪️مرکز هم اندیشی در ارتباط با ارتقا اساتید گروه معارف برنامه ها و طرح های خود را با مشورت با اساتید در این گونه نشست ها تنظیم می کند و در قالب آیین نامه ها جهت اجرا ابلاغ می نماید. او گفت: "معاونت آموزشی و پژوهشی به دنبال تحول در تأمین محتوای دروس معارف اسلامی با کمک و مشارکت اساتید این گروه و با توجه به تکنیک ها و روش های تدریس در کشور های مختلف می باشد. ما به دنبال تشویق و تبلیغ اجرای طرح گفت و گوی ماه هستیم و سعی داریم گروه های معارف اسلامی نشست های مختلفی را با موضوع انقلاب اسلامی در طول سال تحصیلی برگزار کنند". 🔴در این همایش یک روزه دکتر باقری به تبیین سناریوهای دشمن در مواجهه با انقلاب اسلامی و دکتر بختیاری به تبیین دستاوردهای نظام و آستان قدس رضوی در آسنامه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و دکتر اقا محمدی به بیان وضع موجودی اقتصاد کشور و راههای برون رفتاز وضع موجود پرداختند. میزمعارف @mizemaaref
◀️نظر استاد محمدرضا باقری از استادان معارف برتر در آموزش مجازی درباره سامانه آموزش مجازی: ✍به نظر بنده فضای مجازی به عنوان بخشی از نمره درسی می تواند منجر به افزایش آگاهیهای سیاسی و مذهبی دانشجویان عزیزشود. با توجه به تهاجمات فرهنگی دشمن یکی از راههای موثر برای مقابله با بیگانگان می باشد. 👈پیشنهاد می کنم همکاران عزیز من به این مسئله به عنوان یک تکلیف انقلابی و شرعی نگاه کنند و دانشجویان را تشویق نمایند به عنوان تحقیق به سامانه آموزش مجازی دروس معارف مراجعه نمایند. باتشکر از دست اندرکاران نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاهها 🔴میزمعارف @mizemaaref
✅معرفی درس مجازی: 📚روش تحلیل سیاسی ✍برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری 🔴7 جلسه آموزشی مجازی ◀️در این درس موارد ایجابی و سلبی در تحلیل روشمند مسایل سیاسی مطرح می شود. ⚪️میزمعارف @mizemaaref
موضوع : 🔅 آثار سخن نیکو🔅 متن و شرح : بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم الحمدلله رب العالمین متن و شرح : حَدَّثَنا أَبُوحَمزَة الثُّمالِی عَن عَلِیِّ بنِ الحسین علیه‌السلام: القولُ الحَسَنُ یُثرِی المالَ [ابوحمزه‌ی ثمالی از حضرت امام سجاد علیه‌السلام روایت می‌کند که] حضرت فرمود: سخن نیکو مال دنیا را برای انسان زیاد می‌کند. و یُنَمِّی الرّزقَ رزق انسان را زیاد می‌کند و نماء می‌دهد. و ُینسِئُ فی الأجل اجل انسان را به تأخیر می‌اندازد. و یُحَبِّبُ إلى الأهل انسان را در میان اهل خود و خانواده‌ی خود محبوب می‌کند. اینها همه آثار دنیایی سخن نیکو و قول حسن است؛ یعنی سخنی که هم با موازین شرع منطبق است [مانند] اسم خدا و پیغمبر و قیامت و دنیا و حدیث و زندگی دینی و سعادتمندانه و ضمناً با روی خوش [بیان شود]؛ قول حسن طبعاً لازمه‌اش این است که با روی خوش و با زبان خوش ادا بشود. آثار دنیوی‌اش اینها است. و ُیدخِلُ الجَنّة این هم اثر اخروی‌اش است که انسان را به بهشت می‌کشاند. ۱) الامالی شیخ صدوق، صفحه‌ی 50 📌نشانی اینترنتی: http://farsi.khamenei.ir/video-content?id=30032
🔰🔰 🔴 احساس حیات نوین نسبت به اسلام عامل زیاد شدن فشار بر روی مسلمانان جهان 🔴 ✅نسبت به مسلمانان عالم و احساسات اسلامی، حساسیتها روزبهروز بیشتر شده است. این هم یکی دیگر از ابعاد حرکت عظیم اسلامی ملت ایران است. وقتی ما میشنویم که در فلسطین اشغالی، مردم را به رگبار میبندند، مسأله، مسألهی باطوم و چوب و این حرفها نیست؛ مسألهی کشتار است. معنای این حرف، آن است که فشار بر دشمن صهیونیست در داخل سرزمینهای اشغالی، از همیشه بیشتر شده است. ✅ما احساس میکنیم که فشار روی مسلمانان در سرتاسر عالم زیاد شده است. امروز در کشورهای مارکسیستی که عمر و نسلی را با دوری از مذهب و بیگانگی از خدا گذراندهاند، بازگشت به مذهب احساس میشود. در همان کشورها و در کشورهای دیگر، نسبت به مسلمانان حساسیتی وجود دارد. حرف خیلی عجیبی است. کلیساها در کشورهایی رونق پیدا کردند که پنجاه سال - بیشتر یا کمتر - در این کشورها یا لااقل در بعضی از نقاط آنها، زنگ کلیساها به صدا در نیامده بود؛ یعنی گرایش به مذهب پدیدار شد. اما در همین کشورها و در قلب اروپا و در کشورهای مدعی آزادی و دمکراسی و در هند و در نقاط دیگر عالم، بخصوص روی مسلمانان فشار فوقالعادهیی هست. علت چیست؟ این مسأله را تحلیل کنید. ✅آیا علت این نیست که دستگاههای جبار قدرت در همه جای دنیا، احساس حیات نوینی نسبت به اسلام میکنند؟ آیا به خاطر این نیست که میبینند هویت اسلامی، بار دیگر در میان جوامع مسلمان، نیرو و جان گرفته است؟ اگر در فلسطین اشغالی، روی مسلمانان رگبار گلوله را میگشایند، آیا بدین علت نیست که امروز در سرزمینهای اشغالی، وجود اسلامی جدی شده است؟ آیا به خاطر این نیست که در کشورهای عرب - چه آنها که همسایهی فلسطین اشغالی هستند و چه غیر آنها - احساسات و حرکت و بینش اسلامی ریشهدار شده، طرفدار پیدا کرده و صاحبان اندیشه و احساس و فطرتهای پاک، به اسلامِ مبارزه گرویدهاند؟ شکی نمیشود کرد که قضیه این است. (69/3/2 بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم