Ashnayi Ba Ghanone Asasi.rar
27.97M
◀️مجموعه پاورپوینت های درس "آشنایی با قانون اساسی"
✍تعداد: 8 فصل
⚪️حجم: 27 مگابایت
📚ویژه استادان درس "آشنایی با قانون اساسی" جهت ارائه و تدریس در کلاس درس
🔴میزمعارف
@Mizemaaref
✅✅معرفی اساتید معارف برتر در استفاده از آموزش مجازی
🔴در سری هفتم معرفی این بزرگواران، فهرست80 نفر از اساتید برتر از نظر تعداد دانشجوی قبول شده در سامانه آموزش مجازی به شرح زیر می باشد و به مرور همه اساتید فعال در این زمینه اعلام می گردد.
👈این اساتید برای تشویق، طی نامه ای به مدیر گروه دانشگاه و معاون آموزشی پژوهشی استان محل تدریسشان معرفی خواهند شد.
⚪️اطلاعات زیر شامل رتبه، تعداد دانشجو و استان /استانهای محل تدریس می باشد.
در صورت هر سوال با شماره 021-84222443 تماس حاصل فرمایید.
استادان بزرگوار:
381 رحیم دهقان 138 تهران
382 ابوالحسن مومن نژاد 138 كهگيلويه و بويراحمد
383 فاطمه جوانبخت 137 فارس
384 زهره کدخدایی 137 اصفهان
385 سید سعید میری 137 خوزستان
386 سيدمحمدحسين ميرابوطالبي 136 گيلان
387 دلبر شجاع آرباجلو 136 آذربايجان غربي
388 محمد سلیمانی 136 خراسان رضوي
389 آذردخت شمس اشراق 136 البرز
390 حمید منصوری 136 مركزي,اصفهان
391 علیرضا محمدی 136 خراسان رضوي
392 قاسم شفیعی 136 سيستان و بلوچستان
393 غلامحسین زارع 136 فارس
394 سهیلا رنجبرنقدعلی اولیا 136 هرمزگان
395 هاجر تاجیک 135 تهران
396 علی ابراهیم زاده 135 سيستان و بلوچستان
397 فریبا کاظمی 135 اصفهان
398 مصطفی سلیمانی اصل 135 آذربايجان غربي
399 فاطمه اسدی کنی 135 تهران
400 حسين طوسي 135 سمنان
401 ناهید گلی زاد بهاری 134 آذربايجان شرقي
402 سید محمود صادق زاده طباطبایی 134 خراسان رضوي
403 مهدي ايماني مقدم 134 مركزي
404 حسن نامور 134 اردبيل
405 فریده فروغی اصل 134 تهران
406 نوشین تاجیک 134 تهران
407 مرتضی مطهری پور 133 البرز
408 علی نورمحمدیان 133 كرمان
409 مسعود رودباری 132 كرمان
410 زهره جعفری 132 تهران
411 ابراهیم زنگویی 132 خراسان جنوبي
412 کاظم نیازی نشاط 132 همدان
413 محمد میرزایی 131 البرز
414 حبیب محمدنژاد 131 تهران
415 مهدی حیاتی 130 خوزستان
416 محمدرضا مجیدی تبار 130 تهران
417 زهرا کرمی 130 تهران
418 حسن کاظمی 130 اصفهان
419 مرضیه تهرانی 130 تهران
420 محمد رضا عامریان 130 سمنان
421 رحیم وفایی 130 خوزستان,تهران
422 غلام رضا ضابط پور کاری 129 مازندران
423 فضل اله فولادی 128 لرستان
424 اشرف السادات سیدنژاد کوهستانی 128 تهران
425 شهربانو مهینی 128 يزد
426 نفیسه السادات قادری 128 تهران
427 معصومه غریب 128 گلستان
428 نسیمه رضائی 128 البرز
429 سیروس نبی زاده ولوکلایی 128 تهران
430 ابوالفضل سعادتی 128 خراسان رضوي
431 نرگس امیری 128 فارس
432 سیدمحمد هاشمی 127 البرز
433 سید محمدحسین مسلمی عقیلی 127 خراسان رضوي
434 محمد زارعی 126 سيستان و بلوچستان
435 اشرف باقری پور 126 هرمزگان
436 کیومرث نصیری 126 البرز,تهران
437 سید حسین احمدیان 126 خراسان جنوبي
438 رقیه عبدی 125 تهران
439 مریم رضایی 125 تهران
440 عاطفه یگانه امیری 125 مازندران
441 امین فتحی 124 اردبيل
442 حسین صفره 124 تهران
443 سولماز کاراندیش 124 فارس
444 سیدعبدالله میراحمدی 124 چهارمحال و بختياري
445 محسن غلامی 124 تهران
446 مریم صرفی 124 تهران
447 نيلوفر حسيني تركاني 124 تهران
448 فرشته قربانی 123 تهران
449 محمداسماعیل نباتیان 123 تهران
450 مینا شعبانی 123 خوزستان
451 بهمن نوربخش 123 گيلان
452 داود احمدزاده 123 آذربايجان شرقي
453 ریبا جهازی بغدادآبادی 122 البرز,تهران
454 علی اصغر سعیدی 121 مركزي
455 حجت الله رفتاری 121 لرستان
456 عبداله رحیمی 120 مركزي
457 عيسي باقري 120 سيستان و بلوچستان
458 مهدی قشلاقی اقدم 120 آذربايجان شرقي
459 علی تشرآبروان 120 مازندران,خراسان رضوي
460 داود چوگانیان 120 خراسان رضوي
🙏با آرزوی موفقیت روز افزون برای این عزیزان
👈میزمعارف
@Mizemaaref
#شرح_احادیث_اخلاقی_در_بیان_مقام_معظم_رهبری
موضوع : 🔅محل مصرف اموال🔅
بسماللهالرحمنالرحیم
الحمدلله رب العالمین
📝متن و شرح :
اِجعَلِ الدُّنیا دِرهَمَین (۱)
این دنبالهی فرمایشات جناب ابیذر است. میفرماید که همهی دنیا را دِرهَمَین [یعنی دو درهم] قرار بده؛
دِرهَماً أَنفَقتَهُ عَلَی عیَالِک وَ دِرهَماً قَدَّمتَهُ لِآخِرَتِک
یعنی همهی موجودی خودت از دنیا -آنچه که از مال دنیا به دست میآوری- را به دو قسم تقسیم کن؛ قسم سومی نداشته باشد.
یک قسم آنچه که صرف میکنی برای زندگی خودت و عیالت که این یک امر لازم و واجبی است و باید انجام بدهی.
یک قسم هم آنچه که خرج میکنی برای آخرتت.
وَ الثّالِثُ یُضِرُّ وَ لَا یَنفَع لَا تُرِدهُ
اگر شق سومی، راه سومی برای خرج پیدا کردی، این ضرر میزند و فایده نمیرساند. «لَا تُرِدهُ» دنبال آن نرو، آن را اراده نکن.
حالا فرض بفرمایید این کارهای تشریفاتی زائدی که متأسفانه در بین مردم معمول است، انواع زوائد در زندگی ماها متأسفانه رایج است؛ در میان طبقات مختلف مردم؛ حالا چه مترفین و پولدارها و کسانی که مملو از مال دنیا هستند، چه حتی طبقات متوسط و آنهایی که دستشان برسد.
زوائد زیادی در زندگی هست، خرج میکنند، از سفر برمیگردند خرجهای زائد میکنند، عروسی میکنند خرجهای زائد میکنند، در عزا خرجهای زائد میکنند، که نه خیر آن به امور ادارهی معیشت زندگیشان -اهل و عیال و زندگی متعارف مردم- میخورد، نه هم در راه خدا است؛ هیچ، تشریفات محض، اسراف محض.
میفرماید این آنی است که ضرر میرساند.
۱) الشافی، صفحهی 868
📌نشانی اینترنتی: http://farsi.khamenei.ir/video-content?id=30021
#پژوهشگاه_فرهنگ_و_معارف_اسلامی
🔰#گزیده_بیانات_مقام_معظم_رهبری🔰
#هویت_اسلامی
✅ (تاثیر جمهوری اسلامی بر احساس هویت ملت ایران )
جمهوری اسلامی، جهت را صد و هشتاد درجه تغییر داد. ملت ایران احساس هویت میکند؛ هویت اسلامی که هویت ایرانی هم نشأتگرفتهی از همین هویت اسلامی است. احساس میکند که ایران اسلامی همان هویت گمشدهای است که بایستی این ملت دوباره آن را به دست بیاورد و بر اساس او، آرمانهای خود را معین و برنامهریزی کند و تلاش و مجاهدت خود را شکل دهد. این کاری است که ملت ما بخوبی انجام داده است و دارد انجام میدهد. من این آیههای یأسی را که بعضی پی در پی تکرار میکنند، مطلقا قبول ندارم و آنها را انکار میکنم. من با اطلاع از مسائل گوناگون کشور بزرگ و ملت عظیمالشأنمان بالعیان میبینم که این ملت و جوانان این ملت با گذشت زمان و تقریبا سه دهه از آغاز پیروزی انقلاب، نسبت به مبانی انقلاب عمیقتر، پختهتر و مجربتر شدهاند. (87/2/16بیانات در دیدار مردم کازرون)
✅ (مخالفین هویت اسلامی _ ایرانی )
جوانهای ما، اهل فکر ما، اهل فرهنگ ما تأمل کنند؛ مسئولین کشور به سمت سیاستهای اسلامی حرکت کنند. اینی که یا مسئولان ما، یا در دورههای انتخابات مثل وضع کنونی، نامزدهای انتخاباتی ما برای جلب توجه دیگران حرفهای غربیها را تکرار کنند، این هیچ امتیازی محسوب نمیشود. امتیاز این نیست که ما آن چیزی را بگوئیم که غرب میپسندد. اینها کسانیاند که با فکر ایرانی، فکر اسلامی، هویت اسلامی و ایرانی مخالفند. خدا را سپاس میگوئیم که ملت ایران آن رشد و آگاهی لازم را به دست آورد تا توانست بر این همه موانع فائق بیاید. (88/2/26 بیانات در دیدار مردم مریوان)
#پژوهشگاه_فرهنگ_و_معارف_اسلامی
#گفتار_پژوهی
از آنجا که اساتید معارف، علاوه بر دارا بودن بنیه ی علمی مناسب ، در شیوه کلاسداری و مهارت های تأثیر گذاری نیز باید از تسلط کافی برخوردار باشند از این رو پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی قم در راستای ارتقاء سطح تأثیرگذاری و تجارب اساتید معارف اسلامی و استفاده از تجربیات اساتید پیشکسوت و موفق در حوزه ی دروس معارف اسلامی اقدام به مصاحبه و جمع آوری تجربیات ایشان نموده است.
این سلسله مصاحبه ها با عنوان «بایسته های تدریس در بیان اساتید معارف اسلامی» تقدیم کاربران گرامی می گردد:
✅ حجت الاسلام والمسلمین دکتر نقی پور فر
✅عضو هیأت علمی دانشگاه قم
✅ مدرس دروس معارف اسلامی در گرایشهای مبانی نظری اسلام، اخلاق اسلامی وآشنایی با منابع اسلامی
🌀( به علت طولانی بودن، گفتگو در سه بخش تقدیم می گردد)
بخش دوم:↪️
♦️ محور دوم: روش و نحوه القاء و فهماندن و تعامل با دانشجو و تأثیرگذاری
• در مورد اولین جلسه هر ترم و معرفی استاد به مخاطبان به نظر بنده همه کلاسها یکسان نیستند، در بعضی کلاسها احساس می کنم باید خودم را و کار هایی را که انجام دادهام را بازگو نمایم تا دانشجو بداند با چه کسی روبروست، چون گاه بعضیها مدرس معارف را به قول معروف یک آچار فرانسه به حساب می آورند و حرمتی برای او قائل نیستند، سپس توضیح می دهم که بحثهای ما خوراک همیشگی وروزانه شماست، شاید بعضی مطالب در رشته های مختلف با توجه به شغل آینده شما تا آخر عمر اصلا بدردتان نخورد، ولی مطالب دروس معارف با زندگی و شخصیت شما ربط دارد! در فضای جامعه و ارتباطات خود باید بتوانید از هویت خود دفاع کنید و....، متاسفانه بعضی از همان ساعت اوّل سوال می کنند: استاد تستی است یا تشریحی؟! می گویم : خدا خیرت رهد تو وقتی با یک جوان مسیحی یا ... روبرو شدی چه چیزی را می خواهی تست بزنی یا...! باید منطق بحث به دستت بیاید، خودشان هم می خندند، میگویم: این سوال خجالت آور است.شما باید توانمند باشید ، قدرت دفاع داشته باشید.
• متأسفانه دروس معارف در دانشگاه ها خیلی ضربه خورده و آفتدار شده است. از نظر مقررات هم طوری است که گاه از طریق این دوس مشروط شدن دانشجو در فلان رشته مهندسی مرتفع می گردد! این واقعا ظلم است ، می خواهد با نمره 20 دروس معارف ، نمره 8 درس تخصصی خود را جبران کند ! این واقعا بی حرمتی است ، دانشجو در آنجا کم آورده و افتاده ، حالا با خُرد کردن شخصیت خود می خواهد 18 بگیرد یا 16، با نمره 10 هم کارش حل نمی شود، من مدرس معارف چه کنم؟ اگر من روحانی به این خواسته اش توجه نکنم، می رود بی دین می شود از روحانیت بی زار می شود، بعد پدر ومادرش زنگ میزنند و ...، واقعا مشکل است، اینرا باید علاج کرد، خودمان، خودمان را بی حرمت کردهایم.
• می دانید که در مدیریت چهار سبک وجود دارد: دستوری، حمایتی، مشارکتی و تفویضی، بنده معمولاً در مدیریت کلاس، دو روش آخری را به کار می گیرم. البته کلاس به کلاس، دانشکده با دانشکده به میزان ظرفیتی که دارند فرق می کند، در بعضی کلاسها آوردن مقاله را به خودشان واگذار می کنم که هرکس می تواند انجام دهد و نمره هم می دهم، در بعضی کلاسها نفس حضور دانشجو را باید نمره داد، همینطور مشارکت در کلاس واینکه دانشجو مقاله را به صورت کنفرانس ارائه دهد یا ... که اینها حتی تا 4 نمره هم دارد.
• گاه به بعضی دانشجویان که شلوغ می کنند ، می گویم زکات شلوغ کرد نهایت را باید بدهی، پس باید جواب بدهی یا از روی کتاب بخوانی و...
• در مورد آموزش مجازی ، چندان اعتقادی به آن ندارم، بله برای کمک درسی خوب است. آموزش چهره به چهره چیز دیگریست. باید جلوی استاد زانو زد. ارتباط با استاد برکات ویژه خود را دارد. بحث مجازی و ... از باب اضطرار است و نباید اختیاری باشد، ما تازه معتقدیم که استاد باید دامنه ارتباطش را وسیعتر کند، به خوابگاه دانشجویان برود، با او به اردو برود، با دانشجوی خود مسافرت کند. من مدرس باید جوری باشم که بچه ها مثل پروانه دور من بچرخند، جوان مشکل روانی دارد، اگر آن حل شود، مشکل فکریش حل میشود، شبهه دارد، مسأله جوان یا در آموزش است یا خانواده است و یا همسریابی، ما مدرسان خیلی موفق باشیم مسأله آموزش او را حل میکنیم، خوب دو مسأله دیگر چه؟ اگر چه متولی تمام کارهای او نیستیم ولی سهیم که میباشیم. خوب این مسائل با آموزش مجازی چگونه حل شود؟ (پایان بخش دوم)
1_33065691.pdf
237.6K
نشست85 🔴 «پیامدهای شکاف دیجیتالی بین اساتید معارف و دانشجویان» (بخش دوم)
✅انواع روشهای استفاده ناصحیح ( تقلب) توسط دانشجویان در دوره های آموزش مجازی دروس معارف:
✍ بیش از 6 ترم تحصیلی که از اجرای طرح فعالیت کلاسی مجازی در دانشگاه های کشور میگذرد. در این مدت بعضا مشاهده شده که برخی از دانشجویان با استفاده از روش های ناصحیح و یا تقلب، در انجام فعالیت کلاسی مجازی اختلال ایجاد می کنند.
تعداد این دانشجویان در سال های مختلف متفاوت بوده است. اما بیشترین تعداد استفاده از روش های نامناسب و یا تقلب در گذراندن فعالیت کلاسی مجازی و سامانه آموزش مجازی دانشگاهیان مربوط به ترم گذشته و کمتر ۸ % در کل کشور بوده است.
⚪️این نگرانی از سوی برخی از اساتید معارف وجود داشته که چگونه میتوان دانشجویان را به سمت استفاده صحیح از سامانه مجازی هدایت کرد؟
البته این نکته قابل ذکر است که وقتی قرار است آزمون و امتحان به صورت اینترنتی و مجازی برگزار شود، همیشه احتمال تقلب و یا استفاده ناصحیح وجود دارد. زیرا هویت فرد امتحان دهنده در پشت مونیتور و اینترنت مشخص نمی شود!
🔴اما مجموعه مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان برای استفاده صحیحتر از سامانه آموزش مجازی، مسیری را طی نموده که برای ادامه آن نیازمند کمک و مشارکت بیشتر اساتید محترم معارف برای گسترش استفاده از این روش به روز جهت آموزش و اقناع فکری دانشجویان است.
در این مسیر بخشی از فعالیتها برای پیشگیری از روشهای نامتعارفی که برخی از فراگیران برای کسب نمره در سامانه آموزش مجازی استفاده می کنند بر عهده آموزش مجازی می باشد و بخشی دیگر از فعالیت های پیشگیرانه توسط استاد معارف انجام میشود.
در ادامه به انواع روش های ناصحیح استفاده از سامانه و تقلب توسط برخی از دانشجویان اشاره میشود. سپس راههای پیشگیری از آن که به صورت نرم افزاری در سامانه انجام شده تشریح میگردد و در پایان برای استفاده صحیح تر از سامانه پیشنهاداتی خدمت اساتید بزرگوار معارف ارائه خواهد شد:
انواع روشهای استفاده ناصحیح ( تقلب):
👈گواهینامه فتوشاپی:
برخی از دانشجویان یکی از گواهینامه ها را از سامانه دریافت کرده و سپس با اسکن و ساختن آن در فتوشاپ گواهینامه های جدیدی را تولید می کردند. اینگونه گواهی نامه ای که به استاد ارائه میشد واقعی نبود!
👈گذراندن درس توسط یک دانشجو برای دانشجوی دیگر:
یکی از راههای استفاده ناصحیح آن بود که یک دانشجو یک درس مجازی را برای خود می گذراند و سپس همان درس را با نام کاربری و نام دوستش نیز می گذراند و بدین صورت گواهینامه را برای او نیز دریافت می کرد!
👈یک دانشجو با چند کد ملی:
در این نوع از تقلب دانشجو ابتداً با یک کد ملی و با نام خودش عضو سامانه میشد سپس وارد آزمون میشد و سوالها را مشاهده می نمود! سپس مجددا با کدملی شخص دیگر و با نام خودش ثبت نام میکرد با توجه به اینکه سوالهای درس را مشاهده کرده بود، مجددا در آزمون شرکت میکرد و نمره مناسب را دریافت مینمود!
👈گذراندن درسهای مجازی توسط کافینت برای دانشجویان:
در این روش برخی از کافی نتها با دریافت هزینه ۲۰ الی ۸۰ هزارتومان به ازای هر درس برای دانشجو ثبت نام میکردند و درس هایی را که خودشان قبلا گذرانده بودند انتخاب نموده و برای دانشجو نیز میگذراندند و گواهینامه او را پس از دریافت هزینه، به او ارائه میدادند.!
👈انتخاب درس مجازی ترم گذشته برای ترم جاری:
در این روش برخی از دانشجویان درس مجازی که در ترم گذشته و با استاد دیگری گذرانده بودند را در ترم جدید نیز مجددا انتخاب نموده و بدون گذراندن آن، صرفاً گواهینامه آن را دریافت نموده و به استاد این ترم ارائه می دادند.!
ادامه دارد ..
✍میزمعارف
@mizemaaref
👥ارتباط استادان معارف با ما در پیامرسان ایتا:
@Amoozesh_Majazi