eitaa logo
کانال میز معارف
6.5هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
2.7هزار ویدیو
928 فایل
🔺کانالی برای اطلاع رسانی، اشتراک تجربیات و ارتقا توانمندی استادان معارف دانشگاهها آدرس سامانه آموزش مجازی دانشگاهیان https://maaref.ecnahad.ir/ منتظر نظراتتان هستیم.. 🔰ارتباط با ادمین: @amoozesh_majazi
مشاهده در ایتا
دانلود
اگر این کارو صداوسیما کرده بود، کلی جوک درست می‌شد. ولی چون اروپاست میشه فرهنگ‌سازی! ✍ رضا یزدانی ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
🔰برگزاری «جلسه دوم» کارگاه تخصصی «آشنایی با هوش مصنوعی و کاربرد آن در پژوهش» 💯 ویژه اساتید ⏪ با ارائه «جناب آقای دکتر محمد همّت»، عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین (ع) و در زمره یک درصد دانشمندان برتر جهان (ESI-ISI) ⏰زمان: سه شنبه ۱۴۰۳/۰۹/۰۶ ⌚️ساعت ۱۹ الی ۲۱ 🌐لینک شرکت در کارگاه https://room.nahad.ir/ch/amozesh room.nahad.ir/ch/amozesh ✅جهت امکان ارائه گواهی، لطفا با گزینه مهمان وارد شده و مشخصات کامل خود را به فارسی درج نمایید. جهت دریافت فایل ویدئویی جلسه اول به آدرس ذیل در کانال اساتید پیشرو مراجعه فرمایید👇👇 https://eitaa.com/pishrovan_amozesh_va_danesh/663 ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شنیدنی در رابطه با فقر ❗️خداوند تبارک و تعالی: من در آسمان و زمین چیزی سخت‌تر از فقر خلق نکردم! 🎙درس اخلاق آیت‌الله مجتهدی تهرانی ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺مسئله بیت المقدس 🎙مرحوم آیت‌ُالله طالقانی ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
🔸 روش «تدریس دوطرفه» (Peer Teaching) ▫️ موضوع: مشارکت دانشجویان در تدریس مفاهیم به یکدیگر. ✍ توضیح: در این روش، دانشجویان در گروه‌های کوچک سازمان‌دهی می‌شوند و هر گروه بخشی از مفاهیم درس را مطالعه کرده و سپس به سایر گروه‌ها آموزش می‌دهند. این فرآیند باعث تقویت یادگیری و ارتقای مهارت‌های ارائه دانشجویان می‌شود. 👈 این تکنیک در دروس نظری، عملی و حتی پروژه‌های گروهی کاربرد دارد و به دانشجویان کمک می‌کند تا یادگیری فعال و تعاملی را تجربه کنند. ▫️ مزایا: یادگیری عمیق‌تر: تدریس مفاهیم به دیگران باعث تثبیت و درک بهتر مطالب می‌شود. تقویت مهارت‌های ارائه: اعتماد به نفس در بیان مطالب و توانایی ارائه دانش افزایش می‌یابد. تقویت تعامل گروهی: همکاری و مسئولیت‌پذیری دانشجویان در گروه‌ها بهبود می‌یابد. افزایش انگیزه یادگیری: دانشجویان احساس مشارکت بیشتری در فرآیند یادگیری دارند. 🔹 پیشنهاد عملی: ۱.تقسیم گروه‌ها: کلاس را به گروه‌های کوچک 3 تا 5 نفره تقسیم کنید. ۲.تعیین وظایف: هر گروه بخشی از درس را مطالعه و آماده‌سازی کند. ۳.ارائه به دیگران: هر گروه مطالب خود را در 10-15 دقیقه ارائه دهد. ۴.ارزیابی و بازخورد: استاد و دانشجویان دیگر بازخورد سازنده به گروه‌ها ارائه دهند. 👨‍🏫 نمونه سوالات پیشنهادی: ▫️چگونه مفهوم "توحید" می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های روزمره ما تأثیرگذار باشد؟ ▫️رابطه بین "تقوا" و "اخلاق اجتماعی" را چگونه می‌توان توضیح داد؟ ▫️چگونه مفهوم "شکرگزاری" را می‌توان در قالب مثال‌های ملموس به دیگران آموزش داد؟ ✅ "تدریس دوطرفه، راهی برای یادگیری و تقویت توانایی‌های ارائه و تعامل در میان دانشجویان است." ▫️تکنیک های تدریس سلسله پست‌های کوتاه، جذاب و کاربردی است که قرار است راهکارهای روش تدریس را به صورت عملی معرفی کند. ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
کانال میز معارف
🔸 روش «تدریس دوطرفه» (Peer Teaching) ▫️ موضوع: مشارکت دانشجویان در تدریس مفاهیم به یکدیگر. ✍ توضیح
📨 استاد عزیز سلام و صبح بخیر 📩 آیا سلسله پست های تکنیک های تدریس مفید هستند ؟ ✅لطفا نظر خود را به @amoozesh_majazi ارسال کنید. برای دیدن پست ها هشتگ را لمس کنید.
📲معاونت آموزشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برگزار می‌کند: 🔰کارگاه تخصصی مجازی🔰 🍃آشنایی با هوش مصنوعی و کاربرد آن در پژوهش🍃 جلسه تکمیلی ⏪ استاد کارگاه: «جناب آقای دکتر محمد همّت» ✨ (اندیشمند توانا در زمره یک درصد دانشمندان برتر جهان (ESI-ISI) ✨عضو هیأت علمی دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام ⏰زمان: سه شنبه ۱۴۰۳/۰۹/۰۶ ⌚️ساعت ۱۹ الی ۲۱ ❌(لطفا به ساعت برگزاری دقت فرمایید)❌ ❇️ویژه استادان معارف اسلامی دانشگاه های سراسر کشور و اساتید دانشگاه اهلبیت(ع) 🔶مباحث این کارگاه پس از بارگزاری در سایت مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان در دسترس قرار خواهد گرفت. 🌐لینک شرکت در کارگاه https://room.nahad.ir/ch/amozesh room.nahad.ir/ch/amozesh ✅لطفا با گزینه مهمان وارد شوید. ⌨️مشخصات کامل خود (نام و نام خانوادگی و دانشگاه محل تدریس و شهر) را به فارسی درج نمایید. 🔰🔰🔰🔰جهت دسترسی به اطلاعیه ها و محتوای کارگاه های آموزشی به کانال ذیل مراجعه نمایید. 📲لینک پیوستن در کانال کارگاه های آموزشی استادان معارف اسلامی در ایتا: https://eitaa.com/edarehkarghmaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ انقلاب و تغییر تعریف قدرت در جهان ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پشت پرده فیلتر شکن های رایگان خارجی چه کسانی هستند؟ ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🔹معاون اول رئیس جمهور با تهدید منتقدان دولت گفته است اگر به انتقادات ادامه دهید اعلام می‌کنیم چه چیزی را تحویل گرفته‌ایم! 🔹رهبر معظم انقلاب چند ماه قبل، تهدید آقای عارف را عملی کردند و آنچه این دولت تحویل گرفته را اعلام کردند. ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🪴 ✔️پــدر و مــادر، واســطــه نـعـمـت مـحـبـت اهـل بـیـت عـلـیـهـم الـسـلام ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️دلار که نداریم، دارو که نداریم، نفت که نمی‌توانیم بفروشیم، یعنی می‌خواهد از این بدتر بشود؟ بخشی از صحبت‌های شهید فخری‌زاده در رابطه با مذاکره با و ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
🔸 روش «سفر اکتشافی» (Inquiry-Based Learning) ▫️ موضوع: آموزش بر مبنای پرسشگری و جستجوی پاسخ. ✍ توضیح: در این روش، دانشجویان با طرح سوالات درباره یک موضوع، فرآیند یادگیری را خودشان هدایت می‌کنند. ▫️استاد نقش راهنما را دارد و به دانشجویان کمک می‌کند تا با تحقیق و بررسی، پاسخ‌های خود را بیابند. ▫️این روش باعث تقویت مهارت‌های پژوهشی، کنجکاوی علمی و یادگیری مستقل می‌شود. 🔖 این تکنیک در دروس نظری، تحلیلی و پروژه‌های گروهی بسیار کاربرد دارد و دانشجویان را به مشارکت فعال در یادگیری تشویق می‌کند. ☑️ مزایا: تقویت کنجکاوی: دانشجویان تشویق می‌شوند که درباره موضوعات سوال کنند و علاقه‌مند به کشف پاسخ‌ها شوند. یادگیری مستقل: دانشجویان مهارت‌های جستجو و تحلیل اطلاعات را تقویت می‌کنند. تفکر انتقادی: فرآیند یافتن پاسخ باعث می‌شود دانشجویان توانایی تجزیه‌وتحلیل مسائل را به دست آورند. درک عمیق‌تر: دانشجویان از طریق تحقیق و بررسی، مفاهیم را بهتر درک می‌کنند. 🔹 پیشنهاد عملی: ۱. موضوع چالش‌برانگیز: یک موضوع مرتبط با درس انتخاب کنید (مثلاً "نقش اخلاق در پیشرفت جوامع"). ۲.طرح سوالات: از دانشجویان بخواهید سوالات مرتبط با موضوع مطرح کنند. ۳.تحقیق و جستجو: به دانشجویان زمان بدهید تا از منابع مختلف (کتب، مقالات، اینترنت) پاسخ‌های خود را پیدا کنند. ۴.ارائه یافته‌ها: دانشجویان نتایج تحقیقات خود را در قالب ارائه یا گزارش به کلاس توضیح دهند. ۵.بحث و جمع‌بندی: استاد با راهنمایی و ارائه بازخورد، یافته‌های دانشجویان را کامل و تحلیل کند. 👨‍🏫 نمونه سوالات پیشنهادی معارفی: چگونه اسلام به یادگیری و جستجوی حقیقت تأکید دارد؟ نقش پرسشگری در آیات قرآن چیست؟ مفهوم "ایمان" چه تأثیری بر رفتار انسان‌ها دارد؟ چرا خداوند در قرآن به مشاهده و تفکر درباره طبیعت دعوت می‌کند؟ ✅ "سفر اکتشافی، مسیری برای یادگیری عمیق‌تر، مستقل و مبتنی بر جستجوی حقیقت است." ▫️تکنیک های تدریس سلسله پست‌های کوتاه، جذاب و کاربردی است که قرار است راهکارهای روش تدریس را به صورت عملی معرفی کند. ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
🔸نگاه متفاوت به آتش بس در لبنان ما نیاز به سطح بالایی از واقع بینی به شرایط داریم. اشتباهات حزب‌الله متعدد و ضربات وارده زیاد بود. صحبت از این موارد، مطمئناً حزب الله را قوی تری خواهد ساخت. ▫️مدتی پیش یک نفر از افراد لبنانی در تحلیلی گفته بود حزب در برخی عرصه ها عملاً دچار غفلت شد که یک نتیجه آن حمله پیجری بود، وی عقیده داشت یکی از دلایل این غفلت، تعاریفی بود که پیش از جنگ حتی دشمن در خصوص نرخ شلیک و ... حزب می‌داد. ❗️ناجوانمردی است که پیروزی‌های بزرگ حزب را نادیده بگیریم. حمله پیجری و شوک شدید از درون و از رده خارج کردن نزدیک به 4000 نیروی عملیاتی، ترور فرماندهان رضوان و سوزاندن طرح عملیاتی حزب در شمال، ایجاد بحران آوارگی با آواره کردن حدود 1 میلیون نفر در یک روز، ترور قرارگاه فرماندهی حزب‌الله و شهادت رهبری، فرماندهی جنوب، فرماندهی سپاه لبنان و ... همگی یک کشور را از پای درمی‌آورد. ▫️ حزب با کمک موثر و به موقع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوزه مستشاری و تسلیحاتی، آن هم در حالی که تقریبا تمام خطوط مواصلاتی سوریه به لبنان تحت آتش و همه خطوط امداد و مواصلات از شمال به جنوب لیطانی قطع بود، آن هم با حمله سنگین زمینی و نبرد آخرالزمانی ارتش رژیم با پشتیبانی سنگین آتش هوایی و توپخانه، توانست با ایجاد سه خط در جنوب لبنان، سد نفوذی را ایجاد کرده و ارتش رژیم را وارد یک باتلاق سازد. ندیدن این شرایط و قضاوت حزب، ناجوانمردی است. 🇮🇷 اینکه حتی ایران نیز مورد تخطئه قرار گیرد، باز هم ناجوانمردی است. ▫️متاسفانه نمی‌توان صحبت‌های زیادی مطرح کرد اما حضور ارشدترین فرماندهان ایرانی در قلب میدان، آن هم پس از ترور سردار نیلفروشان، نشان از فداکاری‌ها است. ▫️در حوزه تسلیحاتی نیز ماجرا به همین شکل است. شاید جنگ نظامی فعلا برای 60 روز پایان یابد اما جنگ بزرگ بازسازی، درس گیری، تنفس، تجدید قوا، حل مسائل اجتماعی و سیاسی داخلی، از فردا آغاز می‌شود. ✅مهم‌ترین ماموریت ما، ارتقاء جهشی قدرت آتش گروه‌های مقاومت است. 👈باید قدرت آتش (کمی و کیفی) در ابعاد مختلف، جهش یابد. مُحَلِّل ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✔️نه از محاصره اقتصادی بترسید و نه از دخالت نظامی. ⚠️از اینایی که خرمن‌ها رو آتش می‌زنن و میگن ما برای خلق خدمتگزاریم بترسید... ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
⭕️ این توافق عملا همان قطعنامه 1701 در سال 2006 است. ✍🏻 حسن ایلایک، روزنامه‌نگار لبنانی 🔹 توافق محدود به منطقه جنوب لیتانی است. هیچ اشاره‌ای به مناطق شمال رودخانه نشده است. 🔸 تمام آنچه قبلاً درباره توافق خلع سلاح حزب‌الله یا برچیدن زرادخانه‌های آن خارج از جنوب لیتانی گفته شده بود، در این توافق وجود ندارد. 🔹 در توافق، هیچ اشاره‌ای به نقش نیروهای بین‌المللی (یونیفل) در خصوص صلاحیت امنیتی در جنوب لبنان نشده و این امر منحصراً به ارتش لبنان محول شده است. 🔸 کمیته پنج‌نفره که شکایات نقض توافق را دریافت می‌کند، نسخه اصلاح‌شده‌ای از کمیته نظارت بر توافق آوریل 1996 و نسخه تکمیلی از کمیته سه‌جانبه است که پس از سال 2006 تشکیل شد. 🔹 بیشتر از آنچه در رسانه‌های اسرائیلی درباره توافق منتشر شده و به عنوان حقیقت مطلق با آن برخورد شده است، در نسخه نهایی توافق وجود ندارد. 🔸 مقاومت حماسی مردم جنوب و همرزمانشان از بقاع، ضاحیه، بیروت، کوه‌ها و شمال، نمایش همان چیزی است که دشمن را بر آن داشت تا جنگ را متوقف کند، که سقف اسرائیل را در توافق در مقایسه با آنچه در هفته های گذشته اعلام شده بود پایین آورد. ✍🏻 حسن ایلایک، روزنامه‌نگار لبنانی ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref