11.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥#ببینید
بیشترین تخفیف ها را در عید #غدیر لحاظ کنیم...
🔸پیشنهاد حجت الاسلام #شهاب_مرادی جهت تکریم روز غدیر
🔰میزمعارف
@mizemaaref
مسیر حرکت پیامبر (ص) به غدیر.pdf
13.63M
✅#مکمل_دروس_معارف
✅#پاورپوینت | Pdf
🖇#تاریخ_صدر_اسلام
📌 منطقه جغرافیایی فعلی #غدیر خم
⚠️حجم اصل پاورپوینت به همراه فیلم ها حدود ۱۰۰ مگابایت است که امکان ارسال آن در ایتا وجود ندارد.
✍🏼گردآوری: حسن فاطمی راد
دانشجوی ارشد تاریخ و تمدن اسلامی دانشگاه معارف اسلامی قم
🔰میزمعارف
@mizemaaref
1001 fazilat.pdf
7.97M
✅#معرفی_کتاب
📚 "۱۰۰۱ فضیلت از امیرالمومنین در کتب اهل سنت"
✍🏻محمدرضا رمزی اوحدی
🔰میزمعارف
@mizemaaref
🔗۲۰ جمله از رهبر انقلاب درباره «غدیر»
🍃به مناسبت فرارسیدن عید #غدیر، کانال میزمعارف جملات برگزیده از مقام معظم #رهبری را درباره مسألهی «غدیر» در اختیار مخاطبین گرامی قرار میدهد.
📱برای مطالعه روی لینک بزنید.
🔰میزمعارف
@mizemaaref
20161226082513-9576-151.pdf
813.7K
✅#مقاله
💡عنوان: {بررسی تطبیقی آیه ولایت در تفاسیر فریقین}
آیه ۵۵ مائده، از آیات چالشی و مورد اختلاف میان علما، اندیشمندان و مفسران فریقین است. دلیل اصلی این اختلاف، وجود واژة «ولیّ» و عبارت «الذین آمنوا...» در ترکیب آیه است. این مقاله با روش استنادی، تحلیلی به بررسی و نقد پرداخته و در نهایت با تکیه بر ادلّه ای چند به اثبات دیدگاه مفسران شیعه پرداخته است.
#غدیر
🔰میزمعارف
@mizemaaref
ای مردم!
فرزندان هر پیامبری از پشت خود اوست، و ذریه من از نسل علی است.
ای مردم!
ابلیس آدم را به حسد از بهشت بیرون کرد، به او حسد نورزید که اعمالتان تباه شود و قدمهایتان بلغزد. همانا آدم با یک خطا به زمین فرو افتاد با آن که برگزیده خدا بود...
🍃فرازی از خطبه #غدیر🍃
🔰میزمعارف
@mizemaaref
ولادت با سعادت امام موسی کاظم (علیه السلام) مبارک باد 🎊
🔰میزمعارف
@mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥#ببینید
✅#مکمل_دروس_معارف
📌#تاریخ_فرهنگ_و_تمدن_اسلام
فصل ۲ - آیا تمدن اسلامی دانشمندانی داشته است؟
🔰میزمعارف
@mizemaaref
کانال میز معارف
#مقاله عنوان: {اثر آموزش تفکر انتقادی بر سبک های حل مسأله و یادگیری خودراهبر} 💡 هدف پژوهش حاضر برر
✅#محتوای_اساتید
✍🏻سرکار خانم محبوبه افتخاری، مدرس درس تفسیر موضوعی قرآن کریم
🔺نقدی بر مقاله "اثر آموزش انتقادی بر سبکهای حل مسأله و یادگیری خودراهبر"
🔸آنچه مقاله مذکور در باب ضرورت آموزش تفکر انتقادی، به عنوان یک نیاز در دنیای امروز به آن پرداخته است، مهارت اساسی در تصمیم گیری عاقلانه و گسترش قدرت تجزیه و تحلیل می باشد
♨️این امر مهم خواننده را بر آن داشت تا چند سطری به واکاوی و تأمل این مقوله در اندیشه شهید مطهری بنگارد تا با نهادینه سازی و مهارت یابی کیفیت تفکر، اعتقادصحیح در معارف اسلامی تبیین و آشکار گردد
🔺از مهم ترین مسائلی که، بایسته توجه است، تأکید شهید مطهری بر تفاوت و تمایز دو مقوله «تفکر و اندیشه» و «عقیده» است.
🔻به زعم او «تفکر، قوهای است در انسان ناشی از عقل داشتن انسان؛ چون یک موجود عاقلی است؛ موجود متفکری است. قدرت دارد در مسائل تفکر کند، به واسطه تفکری که در مسائل میکند، حقایق را تا حدودی که برایش مقدور است کشف میکند؛ حال هر نوع تفکری باشد. تفکر، به اصطلاحِ استدلالی و استنتاجی و عقلی باشد، یا تفکرِ تجربی.
🔺خداوند تبارک و تعالی به انسان چنین نیرویی داده است، به انسان عقل داده است که با آن فکر کند، یعنی مجهولات را کشف کند. ... انسان جاهل به دنیا میآید و وظیفه دارد که عالم بشود. چگونه عالم بشود؟ با فکر و درس خواندن باید عالم بشود. این را ما تفکر میگوئیم، که انسان در هر مسئلهای، تا حدودی که استعداد آن را دارد باید فکر کند و از طریق علمی آن مسئله را به دست آورد.»
🔻درباره «عقیده» نیز میگوید: «عقیده، البته در اصل لغت، اعتقاد است. «اعتقاد»، از ماده عقد و انعقاد است؛ بستن است؛ منعقد شدن است. بعضی گفتهاند حکم گرهی را دارد. دل بستن انسان به یک چیز، دو گونه است. ممکن است مبنای اعتقادِ انسان، مبنای دل بستنِ انسان، مبنای انعقاد روح انسان، همان تفکر باشد؛ در این صورت عقیدهاش بر مبنای تفکر است.
🔺ولی گاهی انسان به چیزی اعتقاد پیدا میکند و این اعتقاد بیشتر کار دل است، کار احساسات است، نه کار عقل. به یک چیز دلبستگی بسیار شدید پیدا میکند، روحش به او منعقد و بسته میشود؛ ولی وقتی که شما پایهاش را دقت میکنید که این عقیده او از کجا پیدا شده است؟ مبنای این اعتقاد و دلبستگی چیست؟ آیا یک تفکر آزاد این آدم را به این عقیده و دلبستگی رسانده است یا علت دیگری مثلاً تقلید از پدر و مادر یا تأثر از محیط و حتی علائق شخصی و یا منافع فردی و شخصی؟، [میبینید به صورت دوم است] و اکثر عقایدی که مردم روی زمین پیدا میکنند، عقایدی است که دلبستگی است نه تفکر.»
🔻در نگاه استاد مطهری «معتقداتِ بشر بر یکی از دو پایه میتواند باشد: گاهی پایه اعتقاد بشر یک تفکرِ آزاد است. انسان با یک عقل و فکر آزاد از روی تأمل و اندیشه واقعی عقیدهای را برای خود انتخاب میکند؛ ولی گاهی عقیدهای به بشر تحمیل میشود، از هر راهی؛ ولو از راه تقلیدِ آباء و اجداد؛
🔺بعد انسان به آن عقیده خو میگیرد و آن عقیده بدون آنکه با قوه تفکر او کوچکترین ارتباطی داشته باشد، در روح او مستقرمیگردد. اولین خاصیت و اثر اینگونه عقاید این است که جلوی تفکر آزاد انسان را میگیرد و به صورت زنجیری برای عقل و فکر انسان در میآید.
🔻این گونه عقاید عبارت است از یک سلسله زنجیرهای اعتیادی و عرفی و تقلیدی که به دست و پای فکر و روح انسان بسته میشود.»
🔺شهید مطهری میان «تفکر» و «عقیده» به لحاظ منطقی رابطه عموم و خصوص منوجه میبیند، و معتقد است برخی عقاید مبتنی بر اندیشهورزی و گزینش عقلانیاند و بسیاری دیگر از دایره اندیشه و عقلانیت بیروناند و بر تعصب و تقلید استوارند.
🔻بر این اساس به همان اندازه که آزادی تفکر و اندیشه را امری بایسته و ستودنی می انگارد و بر آن پای میفشارد با آزادی عقیده تقلیدی و موروثی مخالف است. به زعم او «یکی از مقدسترین استعدادهایی که در بشر هست و شدیداً نیازمند به آزادی است، تفکر است»
🔰میزمعارف
@muzemaaref
13920917_7898_128k.mp3
4.55M
🎙#بشنوید
🔹ما امروز نگاه میکنیم موسیبنجعفر خیال میکنیم یک آقای مظلوم بیسروصدای سربهزیری در مدینه بود... قضیه یک مبارزه طولانی، یک مبارزه تشکیلاتی، یک مبارزهای با داشتن افراد بسیار در تمام آفاق اسلامی، موسیبنجعفر کسانی را داشت که به او علاقهمند بودند.
🔸مقام معظم #رهبری
#امام_کاظم
🔰میزمعارف
@mizemaaref
✅#تفسیر
🔹سنگها هم میفهمند و اگر نمیفهمیدند که نمیتوانستند در قیامت #شهادت دهند. هر ادای شهادتی نیاز به تحمل شهادت دارد یعنی اینها اول باید چیزی را دیده باشند که بعدا بتوانند شهادت دهند، دیدن هم نیاز به #فهم و درک دارد. اگر خدا بعدا به اینها این چیزها را یاد داده باشد که شهادتشان مسموع نیست و انسان میتواند به شهادتشان اعتراض کند. عالم محضر خداست، یعنی همهی موجودات میفهمند و میبینند، چون هرچه خدا خلق کرده دارای درک است.
🔸بخشی از تفسیر آیه ۷۴ سوره مبارکه #بقره
#تسنیم
✍🏻#علامه_جوادی_آملی
🔰میزمعارف
@mizemaaref