eitaa logo
کانال میز معارف
6.3هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
2.5هزار ویدیو
906 فایل
🔺کانالی برای اطلاع رسانی، اشتراک تجربیات و ارتقا توانمندی استادان معارف دانشگاهها آدرس سامانه آموزش مجازی دانشگاهیان https://maaref.ecnahad.ir/ منتظر نظراتتان هستیم.. 🔰ارتباط با ادمین: @amoozesh_majazi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️چرا #جنگ نخواهد شد؟ 🎥تحلیل کارشناس فاکس نیوز #آمریکا #جنگ #مذاکره #گلوبال_هاوک 🔰میزمعارف @mizemaaref
✅ 7 آیه پرتکرار در 68 سخنرانی یکسال اخیر رهبر انقلاب #رهبری #آیات_قرآن 🔰میزمعارف @mizemaaref
🔰🔰 ✅ترغیب جوانان به كتابخوانی باید مردم و جوان‌ها را تشویق به كتاب‌خوانی و نخبگان را تشویق به تولید كتاب كرد و شاید بتوان در محل‌های نمازجمعه در هر شهر، مركز ارایه و نمایش كتاب‌های خوب و به‌روز و مطلوب ایجاد كرد.(دیدار ائمه جمعه سراسر كشور، 14 دی94) - تشكلّ های دانشجویی، روی معارف اسلامی كار كنند. كتاب هم كم نداریم؛ كتاب خیلی داریم. یك ‌روزی ما ناچار بودیم فقط به كتاب های شهید مطهّری ارجاع بدهیم - البتّه آن كتاب ها باز هم همچنان در قلّه است و خیلی باارزش است- امّا امروز غیر از آنها هم كتاب های زیادی داریم.(دیدار جمعي از دانشجویان، 20تیر 94) ✅ایجاد فرهنگ کتابخوانی مساله‌ مطالعه و كتابخوانی مهم است. در جامعه‌ ما بی‌اعتنایی به كتاب وجود دارد. گاهی آدم می‌بیند در تلویزیون از این و آن سؤال می كنند: آقا شما چند ساعت در شبانه‌روز مطالعه می كنید، یا چقدر وقت كتابخوانی دارید؟ یكی می گوید پنج دقیقه، یكی می گوید نیم ساعت! انسان تعجب می كند. ما باید جوانان را به كتابخوانی عادت دهیم، كودكان را به كتابخوانی عادت دهیم؛ كه این تا آخر عمر همراهشان خواهد بود. كتابخوانی در سنین بنده - كه البته بنده چندین برابر جوان ها كتاب می خوانم - غالباً تأثیرش بمراتب كمتر است از كتابخوانی در سنین جوان ها و شما عزیزانی كه اینجا حضور دارید. آنچه كه همیشه برای انسان می ماند، كتابخوانی در سنین پایین است. جوانان شما، كودكان شما هرچه می توانند، كتاب بخوانند.( بیانات درباره فرهنگ كتاب‌خوانی در جوانی،20 مهر91)
موضوع : 🔅 توجه به باطن و حقیقت اعمال🔅 بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم الحمدلله ربّ العالمین 📝متن و شرح: من وصیّته(امیرالمؤمنین) علیه السلام لکمیل بن زیاد: یا کمیل! لیس الشّأن أن تصلّی و تصوم و تتصدّق، الشّأن أن تکون الصلوة بقلبٍ نقیّ و عمل عنداللّه مرضیّ و خشوع سویّ و انظر فیما تُصلّی و علی ما تصلّی ان لم یکن من وجهه و حلّه فلا قبول. از این جملات که حضرت، شاگرد باوفای خود را از قشر ظاهری به ماورای آن و به باطن و حقیقت اعمال، نفوذ می‌دهد، استفاده می‌شود که هر عملی، جسمی دارد و روحی، و اگر روح نباشد، جسم مرده و بی‌ارزش است. نباید به پوست بدون مغز، دل خوش کنیم، لُبّ و مغز مهم است، همان طور که امام سجاد (علیه السلام) می‌فرماید: «اللهم ارزقنی... لبّاً راجحاً» در نماز هم کیفیتِ آن مهم است، باید نماز را با قلب پاک و خضوع و کرداری که موجب خشنودی خدا است، انجام داد. اگر نماز در مکان و جامه غصبی و غیر حلال انجام شود مورد قبول الهی نیست. البته گرچه این روایت در مورد نماز وارد شده، ولی همه اعمال همین طور است حتی فعالیت‌های سیاسی هم، باید همراه با روح اصلاح امت اسلامی باشد و در غیر اینصورت مطلوب ذات باری نیست. تحف‌العقول ص 174 📌نشانی اینترنتی: http://farsi.khamenei.ir/hadis-content?id=17159
از آنجا که اساتید معارف، علاوه بر دارا بودن بنیه ی علمی مناسب ، در شیوه کلاسداری و مهارت های تأثیر گذاری نیز باید از تسلط کافی برخوردار باشند از این رو پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی قم در راستای ارتقاء سطح تأثیرگذاری و تجارب اساتید معارف اسلامی و استفاده از تجربیات اساتید پیشکسوت و موفق در حوزه ی دروس معارف اسلامی اقدام به مصاحبه و جمع آوری تجربیات ایشان نموده است. این سلسله مصاحبه ها با عنوان «بایسته های تدریس در بیان اساتید معارف اسلامی» تقدیم کاربران گرامی می گردد: ✅سرکار خانم اعظم عبادی ✅ عضو هیأت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه خوارزمی ✅ مدرس دروس معارف اسلامی در گرایش‌های مبانی نظری اسلام، اخلاق اسلامی و دروس تخصصی در مقطع کارشناسی ارشد 📣به علت طولانی بودن متن مصاحبه، در سه بخش ارائه می گردد: (قسمت اول)⬇️ 📌فایل پیوست: محورهای اساتید ممتاز (سرکار خانم عبادی) ⬇️
1_74253360.pdf
569K
✅سرکار خانم اعظم عبادی ✅ عضو هیأت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه خوارزمی 📣(بخش اول)
📌 استادان گرامی دروس معارف اسلامی برای دریافت سریع گزارش دانشجویانی که فعالیت کلاسی مجازی را در سامانه آموزش مجازی انجام داده اند : 1. روی لینک زیر کلیک نمایید. yon.ir/QdQEl 2. کدملی خود را وارد کنید 3. گزینه دریافت و دانلود گزارش را بزنید 4. فایل اکسل بر روی دستگاه شما بارگزاری می گردد.
📚روز جمعه هفتم تیر ماه، عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در پایان نشست سه ساعت و نیمه کمیسیون مشترک برجام که با حضور نمایندگان گروه 1+4 و اتحادیه اروپا در وین برگزار شد، از عملیاتی شدن سازوکار مالی اینستکسINSTEX خبر داد. اما "اینستکس" که این روزها به کرات از آن نام برده می‌شود و به موضوعی بحث برانگیز تبدیل شده است، چیست؟ ⁉️"اینستکس" را کوتاه و به زبان ساده در کلاسیار ببینید👇 http://ec.nahad.ir/index.php/lib/viewCourseDetails/Vz8FZwE5WzM-
شناسایی و طرح مساله پژوهش-دکتر نظری.pptx
109.8K
📚 (پرده نگار) 🔵 شناسایی و طرح مساله 📝 گردآوری: دکتر نظری 📄37 صفحه 🔰میزمعارف @mizemaaref
جریان‌شناسی ضدفرهنگها-دکتر خسروپناه.pdf
3.18M
📚 🔴جریان شناسی 📝حجت الاسلام دکتر 📄این ، ، ، ، ، ، ، ، گرایی و را تبیین و تحلیل کرده است. مناسب برای استادان معارف اسلامی 🔰میزمعارف @mizemaaref
آموزش پاورپوینت.pdf
21.75M
📚 #کتاب_الکترونیکی 🔴آموزش #پاورپوینت (پرده‌نگار) 📝165 صفحه #آموزشی به همراه عکس این کتاب برای ساخت پاورپوینت جهت ارائه جذاب و مطلوب محتوای درسی در کلاس مفید می باشد. 🔰میزمعارف @mizemaaref
🎬 مجموعه #مستند ⁉️جامعه شناسی ایالات متحده #آمریکا در خصوص تبعیض های قومی و دینی نسبت به اقلیت های نژادی و مذهبی، نحوه اداره شرکت های بزرگ، انتخابات، بی خانمانی قشر متوسط و ضعیف، معضلات فرهنگی و اقتصادی در آمریکا، و... 📌پرونده ویژه #کلاسیار با عنوان "سیاست و جامعه در آمریکا" به آدرس: http://ec.nahad.ir/index.php/lib/viewDocument/VDwEZgY3DGE- 🔰میزمعارف @mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌پس از بیست روز : ⁉️چند درصد از کاربران ایرانی شبکه های اجتماعی از اقدام سپاه پاسداران احساس غرور کرده اند؟ 🔰میزمعارف @mizemaaref
✅ #معرفی_کتاب شاید بسیاری از اساتید معارف بالاخص استادان محترم درس #دانش_خانواده به دلیل نبود فرصت کافی در کلاس درس برای هدایت فکری و رفتاری دانشجویان در زمینه مسائل روانشناسی و خانواده، گاهی اوقات نیاز به معرفی کتابهای خوب به مخاطب خود داشته باشند. 📝« #کلاسیار » بسته پیشنهادی بهترین کتابها برای مسائل خانواده و #فرزندپروری را یکجا در اختیار شما استاد گرامی قرار می دهد که حاصل مدتها کارِ کارشناسی گروهی از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی در زمینه مسایل #روانشناسی و علوم تربیتی است. پاسخ سوالات نسل جوان از روابط قبل از ازدواج تا بعد از ازدواج و حتی تربیت فرزند را از لابلای بهترین کتابها در لینک ذیل بخوانید: http://ec.nahad.ir/index.php/lib/viewCourseDetails/B24BZQQzDWc- 🔰میزمعارف @mizemaaref
📚استاد معارف گرامی 📝دوره های "مجازی فعالیت کلاسی دروس معارف " شما برای دانشجویانتان، برای ترم تابستان فعال شده است. جهت اصلاح یا ویرایش آنها میتوانید به سامانه ec.nahad.ir مراجعه فرمایید. 📞 استادان محترم معارف، هرگونه سوال پیرامون دوره های آموزش مجازی معارف را با شماره 021-84222498 مطرح فرمایند. 🔰میزمعارف @mizemaaref
موضوع : 🔅 اداء امانت🔅 بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم الحمدلله ربّ العالمین 📝متن و شرح: من وصیّته(امیرالمؤمنین) علیه السلام لکمیل بن زیاد: یا کمیل! إفهم واعلم إنّا لانرخص فی ترکِ أداء الأمانة لأحدٍ من الخلق فمن روی‌ عنّا فی ذلک رخصةً، فقد أبطل وأثم وجزاءُه النار بما کذب، اقسم لسمعت رسول اللّه (صلی الله علیه وآله وسلّم) یقول لی قبل وفاته بساعةٍ مراراً ثلاثاً: یا اباالحسن أدّ الأمانة إلی البرّ والفاجر فیما جلّ وقلّ حتی الخیط والمخیط. اداء امانت از نظر اسلام بسیار مهم است. حتی اگر چیز ارزان قیمتی نزد انسان امانت باشد، باید در حفظ آن بکوشد و به صاحبش برگرداند خواه، آن شخص مؤمن باشد و خواه فاجر و حتی کافر. لکن باید دانست که امانت تنها امانت مالی نیست بلکه وظیفه‌ای که به دوش ما است و یا اسرار دیگران که نزد ما است همه امانت است و باید از آن نگهداری نمود. تحف‌العقول ص 175 📌نشانی اینترنتی: http://farsi.khamenei.ir/hadis-content?id=17158
🔰🔰 ✅اهمیت ماه ذی القعده ماه ذی‌القعده است. مرحوم حاج میرزا جواد آقای ملکی (رضوان الله تعالی علیه) میفرمایند ماه ذی‌القعده ماه توبه است، ماه رجوع الی‌الله است، ماه مراقبت از خود برای اینکه مبادا خدای نکرده با عمل خودمان، محاربه‌ی با خدای متعال و رسول خدا بکنیم. ایشان میفرمایند ذی‌القعده که ماه نشستن از جنگ با دشمنان خدا است، به طریق اولی‌ بایستی ماهی باشد که انسان مراقب باشد که مبادا دچار محاربه‌ی با خدای متعال بشود. و این عمل معروف یکشنبه‌ی ذی‌القعده را ایشان ذکر میکنند و تأکید میکنند، اصرار میکنند که این عمل را انجام بدهیم. ✅مرحوم حاج میرزا علی آقای قاضی (رضوان الله علیه) در ورود ماه ذی‌القعده یک مکتوبی، نامه‌ای دارند به دوستانشان، به مریدانشان و شاگردانشان که در این کتابی که شرح حال ایشان است، درج شده است. مرحوم آقای قاضی به عربی اشعار برجسته‌ای دارند؛ به تعبیر مرحوم آقای طباطبایی شاعرٌمفلق (برجسته و ماهر)[بودند]؛ ایشان طبق تشخیص مرحوم آقای طباطبایی (رضوان الله علیه) شاعر برجسته‌ای بودند. یک قصیده‌ی خیلی شیوایی ایشان انشاء میکند که اول آن این است: «تنبه فقد وافتکم الاشهر الحرم». این قصیده را ایشان مفصل [گفته‌اند]؛ و توصیه‌هایی دارند نسبت به شاگردانشان. فرصتی است برای ما، برای مردم که ان‌شاءالله از برکات این ماه – که آغاز سه ماه متوالی حرام است – بهره ببریم. و البته ماه ذی‌القعده، ماه حضرت ثامن‌الحجج (سلام‌الله‌علیه) هم هست که ولی‌نعمت همه – بخصوص ما ایرانی‌ها – هستند که از برکات مضجع ایشان و مرقد ایشان ان‌شاءالله بهره ببریم، استفاده کنیم و ان‌شاءالله خودمان را به ارزشهای رضوی نزدیک کنیم. (دیداربا اعضای مجلس خبرگان رهبری)
از آنجا که اساتید معارف، علاوه بر دارا بودن بنیه ی علمی مناسب ، در شیوه کلاسداری و مهارت های تأثیر گذاری نیز باید از تسلط کافی برخوردار باشند از این رو پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی قم در راستای ارتقاء سطح تأثیرگذاری و تجارب اساتید معارف اسلامی و استفاده از تجربیات اساتید پیشکسوت و موفق در حوزه ی دروس معارف اسلامی اقدام به مصاحبه و جمع آوری تجربیات ایشان نموده است. این سلسله مصاحبه ها با عنوان «بایسته های تدریس در بیان اساتید معارف اسلامی» تقدیم کاربران گرامی می گردد: ✅سرکار خانم اعظم عبادی ✅ عضو هیأت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه خوارزمی ✅ مدرس دروس معارف اسلامی در گرایش‌های مبانی نظری اسلام، اخلاق اسلامی و دروس تخصصی در مقطع کارشناسی ارشد 📣به علت طولانی بودن متن مصاحبه، در سه بخش ارائه می گردد: (قسمت دوم)⬇️ 📌فایل پیوست: محورهای اساتید ممتاز (سرکار خانم عبادی) ⬇️
1_78394632.pdf
353.7K
✅سرکار خانم اعظم عبادی ✅ عضو هیأت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه خوارزمی 📣(بخش دوم)
📚تازه های پژوهش 📕هستی شناسی ایمان 📌از جمله مباحث جدی در کلام جدید، تحلیل رابطه ایمان و معرفت است. با وجود اینکه این مسئله در تاریخ کلام مسیحی متولد شده است، در میان مسلمانان نیز با انگیزه ها و بیانهای متفاوت مطرح بوده است. کتاب هستی شناسی ایمان تلاش کرده است این مسئله را با رویکردی متفاوت تحلیل کند. 📝در این کتاب پس از تمایز میان تصدیق منطقی و تصدیق قلبی، نقش اراده در هرکدام روشن شده است. همچنین پس از بررسی دیدگاههای مختلف درباره رابطه ایمان و معرفت و عمل، برای ضرورت حضور معرفت در ایمان، پنج استدلال اقامه شده است. از جمله اینکه ایمان، از اقسام تصدیق قلبی است و تصدیق قلبی بدون تصدیق منطقی غیرممکن است. 🔰بخشی از کتاب به نقد آرای اصلی مخالفان ابتنای ایمان بر معرفت اختصاص دارد. از میان این افراد، کرکگور به عنوان نماینده ایمان گرایی افراطی، سیدبن طاووس نماینده تفکر ایمان فطری، غزالی نماینده مخالفت جدی با روش کلامی در ایمان انتخاب شده اند. در خلال بحث دیدگاه آقایان سروش، شبستری و خرمشاهی نیز بررسی شده است. 🖌فصل هفتم کتاب درباره نقدهای معرفت شناختی بر ابتنای ایمان بر برهان است. که برخی از استدلالهای آن در دفاع از مبناگروی برای نخستین بار مطرح شده است. رابطه گریزناپذیری و واقعیت، معیار اعتبار برهان، جایگاه پذیرش عمومی در اعتبار برهان برخی از سرخطهای این فصل هستند. 📌فصل هشتم و نهم کتاب به رابطه ایمان و شک در متون دینی پرداخته است. در این دو فصل روشن شده است، در متون دینی بین سوال و شک تفاوت نهاده شده و هیچگاه شک در ایمان ستایش نشده است. همچنین الگوی معصومان (ع) در مواجهه با ایمان مردم نیز بررسی شده است. بسیاری از مخالفان ابتنای ایمان بر معرفت، به روش معصومین (ع) استناد کرده اند که فصل اخر کتاب به بررسی این ادعا در دل متون دینی اختصاص دارد. 👤عبدالله محمدی، استادیار موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایرانhttps://eitaa.com/abmohammadi
📌امنیت ملی و دیپلماسی هسته ای 📌مروری بر پرونده و مذاکرات هسته ای در زمان مسئولیت حجت الاسلام حسن روحانی 9⃣3⃣ ◀️ آغاز مذاکرات و زمینه ای برای ایجاد فرصت/ بخش دوم ▶️ 🔸يکي از اهداف اساسي و اصلي در اين فرايند، اقناع و حتي اجماع ملي براي وضعيت منفي است، به نحوي که ملت ايران بپذيرد تمامي اقدامات ممکن براي جلوگيري از بحران توسط نظام انجام شده و قصور و تقصير از جانب اروپا و ناشي از لجاجت و بي منطقي آنها بوده است و بنابراين، گريزي جز پذيرش محدوديت ها و دشواري ها براي کسب نتايج بهتر و حفظ و ارتقاي فناوري نيست. (ص 391) 🔸آنچه تا کنون [اسفند 83] به طور قاطع به دست آورديم، عبارت است از: 1. اعتراف آژانس (مدير کل و شوراي حکام) به صلح آميز بودن فعاليت هاي گذشته ايران که اين دستاورد، به لحاظ حقوقي و حتي سياسي، بسيار مهم است؛ 2. اعتراف آژانس به حق ايران همانند ساير کشورها براي فعاليت هاي صلح آميز هسته اي که به معناي عدم تأثير قصور گذشته نسبت به اين حق مهم است. آنچه به طور موقت به دست آورديم، به قرار زير است: 1. دور شدن پرونده از شوراي امنيت سازمان ملل در طول يک سال و نيم گذشته؛ 2. خروج پرونده از دستور شوراي حکام و به عبارتي، نزديک شدن به ختم پرونده. (ص 392) 🔸در اوايل اسفند 83، سفری به فرانسه و آلمان داشتم و با شيراک و با فيشر و شرودر ملاقات کردم. به طور مفصل با شيراک صحبت و از او گله کردم که چرا کار پيش نمی رود. درخواست من از او اين بود که در مرحله نخست، به مسئولين فرانسوي و سپس به دو کشور ديگر در مورد پيشرفت سريع کار توصيه هاي لازم را انجام دهد؛ چون ما با سه کشور توافق کرده بوديم که در مدت زمان معقولي به راه حلي منطقي برسيم. او [ژاک شيراک] با لحني نه چندان آرام پاسخ داد و گفت شما فکر نکنيد که مي توانيد غني سازي کنيد. ما 5 کشور عضو دائم شوراي امنيت، در اين زمينه نظر واحدي داريم و نمي توانيم تحمل کنيم که شما به فعاليت هاي هسته اي خود ادامه دهيد. شما مي خواهيد در منطقه رقابت تسليحاتي ايجاد کنيد. (ص 396) 🔸پيشنهاد ديگري ارائه دادم مبني بر اينکه ممکن است ايران و سه کشور درباره «تضمين عيني» به توافق نرسند، در نتيجه، بايد فرمول آن را به آژانس واگذار کنيم تا آژانس خود تضمين عيني را تعريف کند و بگويد چگونه مي توان صلح آميز بودن غني سازي در ايران را تضمين کرد. آيا اگر آژانس فرمولي را براي تضمين ارائه دهد، براي شما کافي است؟ شيراک در پاسخ گفت پيشنهاد خوبي است و تضمين آژانس مي تواند براي جامعه جهاني اطمينان آور باشد. اما وزير امور خارجه و معاون وي که در جلسه حضور داشتند، گفتند اين پيشنهاد قابل قبول نيست. شيراک واکنش تندي به آنها نشان داد و گفت به ما چه ربطي دارد؟ وقتي آژانس به عنوان نهادي بين المللي بگويد تضمين وجود دارد، ما بايد بپذيريم. سخنان شيراک مبني بر پذيرش اين پيشنهاد، بسيار دلگرم کننده بود و در واقع ما به هدف مورد نظرمان رسيديم. زيرا قبلاً با آژانس در اين زمينه مذاکره کرده بوديم. البرادعي نيز گفته بود اگر سه کشور از من بخواهند، من آمادگي دارم بسته اي را به عنوان تضمين عيني ارائه دهم. اينکه بسته البرادعي دقيقاً مورد نظر ما بود يا نه؟ اهميت چنداني نداشت؛ زيرا آژانس اصل غني سازي را پذيرفته بود و تنها مي خواست فرمولي را براي نظارت تعيين و ارائه کند. (ص 397) 📚 امنیت ملی و دیپلماسی هسته ای، دکتر حسن روحانی، انتشارات مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام