eitaa logo
کانال میز معارف
7.1هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
3هزار ویدیو
993 فایل
🔺کانالی برای اطلاع رسانی، اشتراک تجربیات و ارتقا توانمندی استادان معارف دانشگاهها آدرس سامانه آموزش مجازی دانشگاهیان https://maaref.ecnahad.ir/ منتظر نظراتتان هستیم.. 🔰ارتباط با ادمین: @amoozesh_majazi
مشاهده در ایتا
دانلود
◀️سوال چند مدیر و استاد معارف دانشگاه آزاد اسلامی: ❓در هفته های گذشته چند مدیر گروه و استاد برتر در اموزش مجازی مدرس دانشگاههای دولتی و علوم پزشکی معرفی شدند. چرا این رتبه بندی در دانشگاه ازاد اسلامی صورت نگرفت؟ ✅باتوجه به همایش مدیران گروه معارف دانشگاههای دولتی و پزشکی، رده بندی فعالترین مدیران گروه این دو نوع دانشگاه اعلام شد. انشاالله در اولین همایش مدیران گروه دانشگاههای آزاداسلامی، رتبه بندی این بزرگواران و استادان فعال در زمینه اموزش مجازی در دانشگاههای آزاد اسلامی نیز اعلام خواهد شد. 👥میزمعارف @mizemaaref
میز معارف: 🔴بیانیه خطاب به ملّت ایران به ویژه جوانان ✍🏻نگاهی کلی به بیانیه‌ای که از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به‌مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی صادر شد: 🔶 جمهوری اسلامی ویژگی هایی دارد از جمله: 1️⃣ برای همه چیز میتوان طول عمر مفید و تاریخ مصرف فرض کرد، امّا شعارهای جهانی این انقلاب دینی از این قاعده مستثنا است چون ویژگی‌هایی مثل آزادی، اخلاق، معنویت، عدالت، استقلال، عزّت، عقلانیّت، برادری در فطرت بشر است. 2️⃣ به نقدها حسّاسیّت مثبت نشان میدهد. ولی از ارزشهایش فاصله نمیگیرد. 3️⃣ انعطاف‌پذیر و آماده‌ی تصحیح خطاهای خویش است. اما تجدیدنظرپذیر و اهل انفعال نیست. 4️⃣ پس از نظام سازی، به رکود و خموشی دچار نشده است. متحجّر و در برابر پدیده‌ها و موقعیّتهای نو به نو، فاقد احساس و ادراک نیست. 5️⃣به اصول خود بشدّت پایبند و به مرزبندی‌های خود با رقیبان و دشمنان بشدّت حسّاس است. مرتکب افراط‌ها و چپ‌روی‌هایی که مایه‌ی ننگ بسیاری از قیامها و جنبشها است، نشده است. 6️⃣ این انقلاب از آغاز تا امروز نه بی‌رحم و خون‌ریز بوده و نه منفعل و مردّد. در هیچ معرکه‌ای گلوله‌ی اوّل را شلیک نکرده است، ولی پس ‌از حمله‌ی دشمن از خود دفاع کرده و ضربت متقابل را محکم فرود آورده است. 7️⃣ از مظلومان و مستضعفان دفاع کرده است و با صراحت و شجاعت در برابر زورگویان ایستاده است 📚 درس هایی که رهبرانقلاب به عنوان نسل اول انقلاب برای جوانان گفتند: ✊🏻 همه چیز علیه ما بود، چه رژیم فاسد طاغوت که علاوه ‌بر وابستگی و فساد و استبداد و کودتایی و چه آمریکا و قدرت های شرق و غرب. ✌🏻 هیچ تجربه‌ی پیشینی و راه طی شده‌ای در برابر ما وجود نداشت. اما گام های بزرگی را طی کرد. 🌱 ثمرات و نتایج گام اول انقلاب: 1️⃣ ثبات و امنیّت کشور و تمامیّت ارضی و حفاظت از مرزها. 2️⃣ موتور پیشران کشور در عرصه‌ی علم و فنّاوری و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی و اقتصادی و عمرانی. 3️⃣ مشارکت مردمی را در مسائل سیاسی مانند انتخابات، مقابله با فتنه‌های داخلی، حضور در صحنه‌های ملّی و استکبارستیزی به اوج رسانید. 4️⃣بینش سیاسی آحاد مردم و نگاه آنان به مسائل بین‌المللی را به گونه‌ی شگفت‌آوری ارتقاء داد. 5️⃣ کفّه‌ی عدالت را در تقسیم امکانات عمومی کشور سنگین کرد. 6️⃣ عیار معنویّت و اخلاق را در فضای عمومی جامعه بگونه‌ای چشمگیر افزایش داد. 7️⃣ تبدیل شدن به نماد پر ابّهت و با شکوه و افتخارآمیز ایستادگی در برابر قلدران و زورگویان. 🔆 ماموریت های نسل جوان برای گام دوم انقلاب: 1️⃣ علم و پژوهش: دانش،‌ آشکارترین وسیله‌ی عزّت و قدرت یک کشور است... ما هنوز از قلّه‌های دانش جهان بسیار عقبیم؛ باید به قلّه‌ها دست یابیم. 2️⃣ معنویّت و اخلاق: معنویّت به معنی برجسته کردن ارزشهای اخلاق به معنی رعایت فضلیت‌های اخلاقی 3️⃣ اقتصاد: جوان و دانا و مؤمن و مسلّط بر دانسته‌های اقتصادی در درون دولت اقتصاد مقاومتی را اجرا کنند. 4️⃣ عدالت و مبارزه با فساد: مّا تبعیض در توزیع منابع عمومی و میدان دادن به ویژه‌خواری و مدارا با فریبگران اقتصادی که همه به بی‌عدالتی می‌انجامد، بشدّت ممنوع است؛ همچنین غفلت از قشرهای نیازمند حمایت، به هیچ رو مورد قبول نیست. 5️⃣ استقلال و آزادی: استقلال ملّی به معنی آزادی ملّت و حکومت از تحمیل و زورگویی قدرتهای سلطه‌گر جهان است. و آزادی اجتماعی به معنای حقّ تصمیم‌گیری و عمل کردن و اندیشیدن برای همه‌ی افراد جامعه است. 6️⃣ عزّت ملّی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن: این هر سه، شاخه‌هایی از اصلِ «عزّت، حکمت، و مصلحت» در روابط بین‌المللی‌اند. 7️⃣ سبک زندگی: تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران، زیانهای بی‌جبران اخلاقی و اقتصادی و دینی و سیاسی به کشور و ملّت ما زده است؛ مقابله با آن، جهادی همه‌جانبه و هوشمندانه میطلبد که باز چشم امید در آن به شما جوانها است. میزمعارف @mizemaaref
موضوع : 🔅ویژگی های دوست واقعی🔅 بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم الحمدلله رب العالمین 📝متن و شرح: «عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ لَا تَکُونُ الصَّدَاقَةُ إِلَّا بِحُدُودِهَا فَمَنْ کَانَتْ فِیهِ هَذِهِ الْحُدُودُ أَوْ شَیْءٌ مِنْهَا فَانْسُبْهُ إِلَی الصَّدَاقَةِ وَ مَنْ لَمْ یَکُنْ فِیهِ شَیْءٌ مِنْهَا فَلَا تَنْسُبْهُ إِلَی شَیْءٍ مِنَ الصَّدَاقَةِ فَأَوَّلُهَا أَنْ تَکُونَ سَرِیرَتُهُ وَ عَلَانِیَتُهُ لَکَ وَاحِدَةً وَ الثَّانِی أَنْ یَرَی زَیْنَکَ زَیْنَهُ وَ شَیْنَکَ شَیْنَهُ وَ الثَّالِثَةُ أَنْ لَا تُغَیِّرَهُ عَلَیْکَ وِلَایَةٌ وَ لَا مَالٌ وَ الرَّابِعَةُ أَنْ لَا یَمْنَعَکَ شَیْئاً تَنَالُهُ مَقْدُرَتُهُ وَ الْخَامِسَةُ وَ هِیَ تَجْمَعُ هَذِهِ الْخِصَالَ أَنْ لَا یُسْلِمَکَ عِنْدَ النَّکَبَات»(1) فی الکافی، عن الصّادق (علیه‌السّلام): «لا تکون الصّداقة الاّ بحدودها». صداقت(2) مرزهائی دارد که اگر این خطوط اصلی و این مرزها وجود داشت، صداقتی که آثار فراوان شرعی و برادری شرعی بر آن مترتب است، مترتب خواهد شد؛ والاّ نه. «فمن کانت فیه هذه الحدود او شی‌ء منها فانسبه الی الصّداقة». حالا اگر همه‌ی حدود هم نبود، بعضی از این خطوط و مرزها باید باشد تا صداقت صدق کند. «و من لم یکن فیه شی‌ء منها فلا تنسبه الی شی‌ء من الصّداقة فأوّلها ان تکون سریرته و علانیته لک واحدة». اول این است که ظاهر و باطنش با تو یکسان باشد. اینجور نباشد که در ظاهر اظهار دوستی کند، [اما] در باطن با تو دشمن باشد؛ یا اینکه دوست نباشد حداقل خیر تو را نخواهد. این اولین شرط صداقت است. «و الثّانیة ان یری زینک زینه و شینک شینه»؛ [دوم اینکه] آنچه را که زینت توست، زینت خود بداند؛ آنچه عیب توست، عیب خود بداند. اگر شما به مقام علمی دست پیدا میکنید، یا یک کار برجسته‌ای میکنید که زینت برای شماست، این را برای خودش زینت بداند. اگر خدای نکرده چیزی در شما هست، صفتی، کاری، عملی که موجب عیب شماست، این را عیب خودش بداند؛ که طبعاً آثاری بر این مترتب است: سعی میکند برطرف کند، سعی میکند آن را پنهان کند. اینجور نباشد که منتظر بماند تا شما یک لغزشی پیدا کنید، خوشحال بشود از این لغزش. صداقت این نیست. «و الثّالثة ان لاتغیّره علیک ولایة و لا مال»؛ [سوم اینکه] اگر به یک قدرتی، حکومتی، ریاستی دست پیدا کرد، یا به یک مالی دست پیدا کرد، ثروتمند شد، وضعش با تو عوض نشود، تغییر نکند. بعضی‌ها اینجوری‌اند دیگر؛ با آدم رفیقند، به مجرد اینکه به یک مال و منالی، پولی، زندگی‌ای، چیزی میرسند، آدم می‌بیند اصلا نمیشناسند آدم را. اصلا نمیشناسد، کانّه نمیشناسد آدم را؛ از این قبیل هم دیده‌ایم آدم‌هایی را. اینجور نباشد. داشتن مال و مقام او را عوض نکند، وضعش را با تو [عوض نکند]. «و الرّابعة ان لا یمنعک شیئا تناله مقدرته»؛ [چهارم اینکه] هر کار از دستش برمی‌آید، از تو دریغ نکند. خدمتی میتواند بکند، کمکی، وساطتی، توصیه‌ای، هر کار میتواند برای تو بکند و خیری به تو برساند؛ از این امتناع نکند. «و الخامسة و هی تجمع هذه الخصال ان لا یسلمک عند النّکبات»؛ [پنجم اینکه] در نکبتها و رویگردانی‌های دنیا تو را رها نکند. [اگر] به یک مشکلی دچار شدی، [به یک] بیماری‌ای دچار شدی، سختی‌ای پیدا کردی؛ انواع و اقسام سختی‌ها دیگر - حالا در زمان ما ملاحظه میکنید؛ سختی‌های سیاسی و سختی‌های اقتصادی و حیثیتی و همه چی هست دیگر؛ انواعش را داریم می‌بینیم، که در گذشته در دورانهائی اینها را نمیدیدیم، لیکن حالا جلوی چشم ماست؛ امتحانها فراوان است - [در] اینطور موارد تو را رها نکند؛ کمک کند. 1)الشافی، صفحه ی 651 2)صداقت در این روایت، به معنای دوستی است. 📌نشانی اینترنتی: http://farsi.khamenei.ir/hadis-content?id=10835
🔰🔰 ✅باید مواجهه‌ی با دشمن را در حوزه‌ی تفکر و احساس جوانها اهمیت بدهید زمان پیش رفته، تغییر زیاد شده، راه‌های نفوذ در ذهن جوانها زیاد شده. این راه‌ها را باید بشناسید و بخصوص باید مواجهه‌ی با دشمن را در حوزه‌ی تفکر و احساس جوانها اهمیت بدهید و بدانید که دشمن اولین نقطه‌ای را که مورد توجه قرار میدهد، آن نقطه‌ی فعال است که یکی از بخشهای آن، عبارت است از نسل جوان؛ چون امید به نسل جوان است و سازنده‌ی آینده، نسل جوان است، لذا آنجا را دشمن هدف قرار میدهد. البته یکی از نقاط حساس هم علمای دین هستند؛ دشمن آنجا را هم به انواع مختلف و اشکال گوناگون هدف قرار میدهد. (۱۳۸۸/۰۲/۲۳ نتیجه بدبینی به همدیگر در صحنه سیاسی) ✅اگر ما در صحنه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی زندگی سیاسی و اجتماعی به همدیگر بدبین باشیم، به چشم دشمن به یکدیگر نگاه کنیم، این فرصت برای دشمنان حقیقی ما پیش خواهد آمد. اگر فکر نکنیم، اگر بصیرت نداشته باشیم، اگر فراموش کنیم که دشمنانی در کمین انقلابند، ضربه خواهیم خورد؛ این برای ما تجربه شد. (۱۳۸۸/۰۵/۱۲ بیانات در مراسم تنفیذ حکم دهمین دوره ریاست جمهوری)
درس (11) به نام خداوند جان و خرد. ✅صراط مستقیم بندگی 1: صراط ، یعنی راه، یعنی راهبرد، راهی که انسان را می برد و به مقصد و مطلوب نهایی خود می رساند. قرآن کریم خیلی وقت ها از راه سخن می گوید. صراط مستقیم، سبیل الله، انگار دین یک راه است، یک راه معنوی که باید انسان در آن حرکت کند تا به مقصد برسد. صراط مستقیم، که همان راه توحید و عبودیت خدا است، راهبرد اصلی قرآن کریم برای تربیت و هدایت انسان است. در این زمینه می فرماید: بدرستی که خداوند رب من و شما است، پس او را بندگی کنید، این راه مستقیم الهی است. اِنَّ اللَّهَ رَبِّي وَ رَبُّكُمْ فَاعْبُدُوهُ هذا صِراطٌ مُسْتَقِيمٌ. (آل عمران 51) و در آیه دیگری می فرماید: و مرا بپرستید این همان صراط مستقیم است. وَ أَنِ اعْبُدُونِي هذا صِراطٌ مُسْتَقِيمٌ. (يس 61) صراط مستقیم، مهمترین حقیقتی است که انسان در زندگی خود در این دنیا با آن مواجه است. حتما تاکنون دقت کرده اید که واجب است ما در نماز هر روز حداقل ده مرتبه تکرار کنیم: اهدنا الصراط المستقیم. و از خدا هدایت در صراط مستقیم بخواهیم! این موضوع اهمیت راهبردی صراط مستقیم را نشان می دهد و می خواهد بگوید که در زندگی انسان مومن، حقیقتی مهمتر از بندگی وجود ندارد. صراط مستقیم راه کسانی است که خدای متعال در سایه بندگی خالصانه، تمام نعمت ها و خوبی ها را در اختیار آنان قرار داده است. صراط الذین انعمت علیهم. در مقابل صراط مستقیم، راه های اعوجاجی و انحرافی زیادی وجود دارد که قرآن کریم از آن به بی راهه و گمراهی و ضلالت یاد می کند و نسبت به راهیان آن راه ها خشمگین است. غیر المغضوب علیهم و لا الضالین. نه راه مشرکان و خودپرستان و دنیاپرستان که موجب غضب تو هستند و نه راه گمراهان از راه توحید و بندگی و ولایت الهی. اینکه هر روز ده بار از خدا می خواهیم ما را از خطر گمراهی از صراط بندگی حفظ کند، نشان می دهد که انحراف از این راه، چه خطرات بزرگ و راهبردی برای انسان دارد. 📝مولف: سید مصطفی علم خواه، مدیر گروه اخلاق اداره مشاوره نهاد رهبری.
از آنجا که اساتید معارف، علاوه بر دارا بودن بنیه ی علمی مناسب ، در شیوه کلاسداری و مهارت های تأثیر گذاری نیز باید از تسلط کافی برخوردار باشند از این رو پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی قم در راستای ارتقاء سطح تأثیرگذاری و تجارب اساتید معارف اسلامی و استفاده از تجربیات اساتید پیشکسوت و موفق در حوزه ی دروس معارف اسلامی اقدام به مصاحبه و جمع آوری تجربیات ایشان نموده است. این سلسله مصاحبه ها با عنوان «بایسته های تدریس در بیان اساتید معارف اسلامی» تقدیم کاربران گرامی می گردد: ✅ حجت الاسلام دکتر حمیدرضا نوری ✅عضو هیأت علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ✅ مدرس دروس معارف اسلامی در گرایشهای مبانی نظری اسلام، آشنایی با منابع اسلامی 📌فایل پیوست: محورهای اساتید ممتاز (دکتر حمیدرضا نوری) ⬇️
1_49989349.pdf
798.2K
✅ حجت الاسلام دکتر حمیدرضا نوری ✅هیأت علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی
📌امنیت ملی و دیپلماسی هسته ای 📌مروری بر پرونده و مذاکرات هسته ای در زمان مسئولیت حجت الاسلام حسن روحانی 5⃣2⃣ ◀️ تهديد زدايي از امنيت ملي/ بخش یازدهم ▶️ 🔸بر اساس بيانيه تهران، قرار شد تصوير کاملي از برنامه هسته اي ايران به آژانس گزارش شود... در نهايت، گزارش آماده شد... با تهيه اين گزارش براي آژانس، براي نخستين بار، گزارش فعايت هاي 18 ساله گذشته، تهيه و اعلام مي شد. چاره اي جز تعجيل در اين کار مهم نداشتيم؛ زيرا قطعنامه، حدود 50 روز به ما فرصت داده بود و از سوي ديگر، مي خواستيم البرادعي، گزارش مناسبي ارائه دهد تا قطعنامه اجلاس شوراي حکام در نوامبر، مثبت باشد. (ص 209) 🔸تاکيد من به سازمان انرژي اتمي اين بود که تمامي موارد را در گزارش ذکر کند. سازمان هم گفته بود که همه موارد را در گزارش آورده است. (ص 210) 🔸از ما خواستند چند نقطه را که آدرس آنها را قاعدتاً دستگاه هاي اطلاعاتي غرب به آنها داده بودند، مورد بازرسي قرار دهند. بحث اين بود که آيا با درخواست آنها موافقت شود يا آژانس از آن مناطق بازرسي کند يا با اين درخواست مخالفت شود. در واقع، موافقت شود تا آژانس از آن مناطق بازرسي کند يا با اين درخواست مخالفت شود. در واقع، موافقت ما مي توانست تقابل مؤثري با صحنة تبليغات آمريکايي ها و سياست آنها باشد، چون آنها مرتب مي گفتند ايران فعاليت مخفي دارد و ما مي خواستيم ثابت کنيم که آنها دروغ مي گويند. (ص 211) 🔸بهانه هايي که سبب شد تا قطعنامه سپتامبر 2003 با اين شدت و حدت عليه ما تصويب شود، نخست، بحث آلودگي سطح بالا و دوم نظر آژانس نسبت به تزريق UF6 به سانتريفيوژ بدون اطلاع به آژانس بود. (ص 213) 🔸در مرحله نخست، خواستار بازرسی از سايت کلاهدوز، لشگرآباد و کالاالکتريک بودند... موضوع بازرسي از مراکز نظامي در آن روزها سر و صداي زيادي به پا کرده بود. خود نظامي ها هم بسيار حساس بودند و مي گفتند ممکن است اسرار نظامي فاش شود. در حالي که اگر دقيقاً طبق پروتکل و دستورالعمل حفاظتي وزارت دفاع عمل مي شد، مي توانستيم اسرار نظامي را به خوبي حفظ کنيم؛ بنابراين، آن حرف ها بيشتر احساسي بود و در چارچوب پروتکل کمتر مشکلي پيش مي آمد. (ص 213) 🔸در 18 دسامبر 2003، نمايندة ايران در آژانس (دکتر صالحي) پروتکل را امضاء کرد. بنابراين، اقدام دوم هم که به پروتکل مربوط مي شد، به همان ترتيبي که در بيانيه تهران آمده بود، صورت گرفت. (ص 214) 📚 امنیت ملی و دیپلماسی هسته ای، دکتر حسن روحانی، انتشارات مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام
📌یادداشتهای عَلَم 📌برگهایی از یادداشت های روزانه امیراسدالله علم، نخست وزیر و وزیر دربار محمدرضا پهلوی 7⃣2⃣ ◀️یادداشت های سال 1346▶️ 🔸 یکشنبه 46/10/24 فرمودند، بعدازظهر گردش مي رويم، عرض کردم: چشم، ولي اگر جسارت نکنم ديروز هم رفتيم، زياد خواهد شد. فرمودند: به تو مربوط نيست. 🔸دوشنبه 46/10/25 من صد در صد آنچه را اربابم بپسندد، مي پسندم. به قول وحشي: يکي درد و يکي درمان پسندد يکي وصل و يکي هجران پسندد مو از درمون و درد و وصل و هجران پسندم آن چه را جانان پسندد فقط موقعي که حرف مي زنم که صحبت خودم در بين نباشد. وقتي منافع مردم و شاهنشاه در بين است، آن وقت هر قدر او را برنجانم، باک ندارم، زيرا به خدا اتکا دارم و به انصاف پادشاهم. آن قدر اين موارد پيش آمده است که حد ندارد و در آينده هم پيش خواهد آمد و خواهم نوشت. 🔸سه شنبه 46/10/26 امروز صبح به کارهاي جاري رسيدم. باز نماينده [آيت الله محمدرضا] گلپايگاني آمده بود، همان مزخرفات هميشه را تکرار مي کرد که پليس زن يعني چه، سپاه دانش يعني چه، به عرض برسانيد اين کارها خوب نيست. گفتم: آقا شيخ اين حرف ها گذشته، در تمام ممالک اسلامي سپاهي زن هم هست. اين مهملات ديگر خريدار ندارد. اينها چه ربطي به اسلام دارد؟ در خصوص پلاتفرم شرکت نفت پان امريکن که در منطقه ما به النزاع بين ما و عربستان سعودي ست، عرض کردم. چون ديروز امر فرموده بودند فعلاً قبل از مسافرت، اين پلاتفرم را برداريد که رنجيدگي سعودي ها کمتر شود. عرض کردم، برداشتن آن يک ميليون دلار براي شرکت پان امريکن خرج دارد، ولي ممکن است ادامه کار را متوقف کند. موافقت فرمودند، ولي گويا بعد باز از طرف شرکت ملي (بر ضرر شرکت) پافشاري شده بود که آن را برداريم. ياللعجب که نفس خارجي حکم وحي منزل دارد. گويا اين ميل آمريکايي ها باشد، يعني سفارش آمريکا، نه شرکت آمريکايي ها. سعودي ها، هم از اين مطلب ناراضي هستند و هم از توافق بين ما و کويت بر سر مبدأ خشکي جهت تعيين خط مرزي نفتي. زيرا ما خارک را مبدا گذاشته ايم و آنها فيلکه را. وقتي کويت خارک قبول کند، يک قدم به ضرر سعوديست. زيرا مرز [آبي] ما به طرف سعودي جلو مي رود. ولي به هر صورت چنان که سابقاً نوشته ام، ما در اين جا پروتکلي به ضرر خودمان، آن هم به پافشاري انگليسي ها يا لااقل يکي از عاملين شناخته [شده] آنها که شايد آبستن سعودي ها شده باشد، امضاء کرده ايم و گرفتاريم و علت گله سعودي ها هم اين است. نفت فراواني هم در آن منطقه هست، به آساني نمي توان گذشت کرد. 🔸پنجشنبه 46/10/28 تا یکشنبه 46/11/1 امشب لرد [هامفري] ترولين که آخرين کميسر انگليس در عدن بود و من وقتي در رکاب شاهنشاه به مسکو رفتم آن جا هم سفير انگليس بود و اکنون رئيس [هيئت مديره] کمپاني انگليش الکتريک است، براي شام مهمان من بود. از هر دري، سياسي و تجاري، سخن گفتيم. شاهنشاه فرموده بودند او را دعوت و به او محبت کنم. 🔸دوشنبه 46/11/2 از پنج تا هفت بعدازظهر [آرمين مير]، سفير آمريکا، پيش من بود. بر سر عايدات نفت که بايد کمپاني ها بيشتر [نفت] ببرند، صحبت زياد شد. اين خودش مخالف است، يعني مي گويد شما اين پول ها را خرج تسليحات مي خواهيد بکنيد. گفتم حالا ديگر اين تسليحات مورد علاقه خود شما هم هست، يعني جاي خالي انگليسي ها را مي خواهد بگيرد. ديگر چه مي گوييد؟ 📚 یادداشتهای امیر اسدالله علم، دفتر اول، انتشارات مازیار
✅خاطره و تجربه یکی از استادان معارف از تکالیف فعالیت کلاسی 👈خاطره مربوط به فعالیت کلاسی دانشجویان در نیمسال دوم سال گذشته بود که دقیقا با ایام فاطمیه نیز همراه شده بود. من از ۶ نمره فعالیت کلاسی ۳ نمره آن را به گذراندن دوتا از درس های آموزش مجازی اختصاص دادم و سه نمره هم به نوشتن متن خطبه‌ی فدکیه، با دستخط خود دانشجویان. 🔴هدفم آشنایی و خواندن این خطبه توسط دانشجویان دختری بود که حتی تا آن روز نمیدانستند که چنین خطبه‌ای از زبان دختر گرامی نبی اکرم (ص) بیان شده است ..این تحقیق مانند سایر تحقیقات دانشجویی که آن را موکول به کافی نت ها میکنند و با پرداخت مبلغی آنرا دریافت و به اساتید تحویل میدهند نبود... ⚪️بعد از مدتی بازخورد چند نفر از دانشجویان رشته پزشکی را دریافت کردم ...خصوصا یکی از آنها که در آخر کلاس نمیتوانست گریه و اشکهای خود را کنترل کند، سرکلاس مطرح کرد که هر سطری از این خطبه را که می نوشته همراه با قطرات اشکی بوده که بر مظلومیت حضرت فاطمه (س) ریخته است .. آن روزها و حتی خرده ای که یکی از همکارانم بر این تحقیق برمن گرفتند گذشت ..تا اینکه دوماه پیش این دانشجو را در محوطه دانشگاه دیدم ..چادری شده بود ..! با خوشحالی تمام چادری شدنش را به او تبریک گفتم و در پاسخ شنیدم : ◀️(استاد!این چادر تاثیر همون تکلیف کلاسی هست که شما ترم گذشته به ما دادید) و من شاکر از اینکه یک بار دیگه عنایات حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها شامل یکی از دختران این مرزو بوم شده است.. تکلیف وتحقیق کلاسی میتواند هدفمند به دانشجو داده شود تا نتایج ارزشمندی به دنبال داشته باشد. 📚معصومه زنگنه .مدرس درس اخلاق کاربردی و دانش خانواده .دانشگاه علوم پزشکی همدان میزمعارف @Mizemaaref
بازخوردهایی که آقای دکتر بیژن ذبیحی در تدریس دروس معارف اسلامی از دانشجویان دریافت نموده اند .. با آرزوی سلامتی و توفیقات هر چه بیشتر استادان معارف در تبیین راه درست زندگی دینی برای دانشجویان میزمعارف @mizemaaref
فراخوان اعلام نیاز دانشگاه ها جهت جذب عضو هیئت علمی در رشته های مرتبط با معارف اسلامی- فراخوان بهمن 1397 👇👇👇