میز نیوز
سپاه مسلم بن عقبه با ورود به مدینه، عبدالله بن حنظله و 7 فرزندش و 100 نفر از یارانش رو به قتل میرسون
مسلم بن عقبه به امام سجاد (ع) گفت شما هم جزء مردم مدینه هستی و باید کشته بشی، ولی یزید بهم دستور داده که هرکاری میخوام بکنم اما به بنی هاشم کاری نداشته باشم و تعرضی نکنم. لذا امام (ع) رو به خانه فرستاد. تنها کسی که مهر بر پیشانیش نخورد امام سجاد (ع) بود.
چرا به امام (ع) آسیبی نرسوندن؟ چون یک بار عاشورا رو تجربه کردن و فهمیدن این حادثه به ضررشون تمام شد و پایه های قدرت و حکومتشون رو متزلزل کرد، لذا اگر الان آسیبی به امام سجاد (ع) برسونن، مابقی قدرتشون هم از بین میره.
حدود 400 نفر به خانه امام سجاد (ع) پناهنده شدن و امام (ع) تا یک ماه به این افراد پناه داد و در این یک ماه به این افراد آب و غذا و جا داد که این نشان از ثروت خوب و خانه بزرگ امام (ع) داره. ولی خیلی ها امام سجاد (ع) رو یک شخص بیمار و نحیف تصور میکنن.
#قسمت_چهارم
#دشمن_شناسی
@ansoyesiasat
میز نیوز
مسلم بن عقبه به امام سجاد (ع) گفت شما هم جزء مردم مدینه هستی و باید کشته بشی، ولی یزید بهم دستور داد
بعد از این ماجرا بود که به مسلم بن عقبه میگفتن مسرف بن عقبه. مسرف یعنی اسراف گر. چون در خونریزی بیش از حد خباثت به خرج دادپ
بعد از اتمام کار مدینه، سپاه مسلم بن عقبه به سمت مکه راه افتاد (جهت سرکوب قیام عبدالله بن زبیر) ولی مسلم بین راه دچار مرگ شد ولی به حصین بن نمیر (که در خباثت مثل خودش بود) سفارش کرد و همین روش برخورد با مردم مدینه رو در مکه هم اجرا کنن.
وقتی سپاه حصین به مکه رسید، مردم مکه مقاومت کردن و چون مکه کوهستانی بود نتونستن نفوذ کنن و در این حین بود که یزید دچار مرگ شد و حصین بن نمیر دست خالی به شام برگشت.
عبدالله بن زبیر بر خلاف امام حسین (ع) در حرم امن الهی پناهنده شد و حرمت حرم رو نگه نداشت. این یکی از تفاوت های میان قیام امام (ع) با عبدالله بن زبیر است.
بعدها عبدالملک مروان در شام به قدرت رسید، حجاج بن یوسف بهش نامه مینویسه و میگه بیا علی بن حسین (امام سجاد) رو به قتل برسونیم و کار رو تمام کنیم.
عبدالملک در جوابش میگه تو اگر دوست منی باید بهم توصیه کنی که علی بن حسین (ع) رو نکشم، مگه ندیدی آل ابی سفیان با کشتن حسین (ع) چطوری دودمانشون به باد رفت؟ راه مقابله با این خاندان، کشتن آن ها نیست.
#قسمت_پنجم
#دشمن_شناسی
@ansoyesiasat
میز نیوز
بعد از این ماجرا بود که به مسلم بن عقبه میگفتن مسرف بن عقبه. مسرف یعنی اسراف گر. چون در خونریزی بیش
با توجه به متون بالا میفهمیم که اگر مردم مکه و مدینه دارای #دشمن_شناسی قوی میبودن، قیام امام حسین (ع) رو یاری میکردن.
لحظه ای فکر کنید اگر مردم ایران دیر صدام رو میشناختن چه جنایاتی پیش میومد. یک نمونه از تاخیر در #دشمن_شناسی رو در حوادث سوریه و عراق دیدیم در این دهه و دیدیم که چه بلایی بر سر مردم این دو کشور اومد.
#قسمت_آخر
#دشمن_شناسی
@ansoyesiasat
⭕️ مساله گریه نیست... مساله سیاسی است..
🔸امام حسين با عده كم همه چيزش را فداى اسلام كرد؛ مقابل يك امپراتورى بزرگ ايستاد و «نه» گفت؛ هر روز بايد در هر جا اين «نه» محفوظ بماند. و اين مجالسى كه هست مجالسى است كه دنبال همين است كه اين «نه» را محفوظ بدارد.
💬 بچه ها و جوان هاى ما خيال نكنند كه مسأله، مسأله «ملتِ گريه» است! اين را ديگران القا كردند به شماها كه بگوييد «ملتِ گريه»! آنها از همين گريه ها مى ترسند، براى اينكه گريه اى است كه گريه بر مظلوم است؛ #فرياد_مقابل_ظالم است. دسته هايى كه بيرون مى آيند، مقابل ظالم قيام كرده اند. اين ها را بايد حفظ كنيد. اين ها شعائر مذهبى ماست كه بايد حفظ بشود. اينها يك شعائر سياسى است كه بايد حفظ بشود. بازيتان ندهند اين #قلم_فرساها!
🔗 صحيفه امام، ج۱۰، ص۳۱۶
🔸مسأله، مسأله گريه نيست. مسأله، مسأله تباكى نيست. مسأله، مسئله سياسى است كه ائمه ما با همان ديد الهى كه داشتند، مى خواستند كه اين ملتها را با هم بسيج كنند، اينها را يكپارچه كنند تا آسيب پذير نباشند.
🔗 صحیفه امام، ج۱۳، ص ۳۲۳
@ansoyesiasat
میز نیوز
گویا شبانه، جماعت نامعلومی، این پرچمهای عزای سیدالشهداء(ع) را در منطقه نیاوران جمعآوری کردهاند..
کاش بررسی شود که آیا مدیران نهادی که دستور انجام چنین خبطی را دادهاند، نسبتی با امت خداجوی هوادار میرحسین در عاشورای۸۸ دارند یا نه!
*آسِیِد پویان حسینپور*
@ansoyesiasat
💢 لوبلاگ: باید به دونالد ترامپ خاطرنشان کرد که امپراطوری روم هم نتوانست امپراطوری ایران را تغییر دهد. تحقق این آرزو چه با اشغال چه راههای دیگر، دشوارتر از حد تصور است.
@ansoyesiasat
🔺وزیر امور خارجه ترکیه: حاضریم در ادلب با روسیه و ایران علیه تروریستها همکاری کنیم
@ansoyesiasat
⚫️ #موکب_حسینی_زمانه (ویژه محرم)
🔳قسمت دوم: خبری از سلاح رستم فرخ زاد نبود!
🔻اين تاريخ دردناك اسلام است، روح اسلام، قربانى كالبدش شد و محتوايش پيش پاى فرمش شهيد گشت و بنابراين، اسلام با سلاح رستم فرّخزاد ایرانی یا هراکلیوس روم یا با زبان شبهات ِ کافرانۀ ابن ابی العوجاء و کفرگویی امثال او و نظریات جاثلیق ، زمینگیر نشد ؛ اسلام با روایات جعلیِ ابوهریره و ابو درداء ، و با فتوای کعب الاحبار ، ابوموسی اشعری و شریح قاضی کشته شد!
🔹 سیدالشهداء در کربلا قربانی #تحریف_اسلام شد . این روند مسخ مذهب ، تفکیکِ مذهب از حکومت ، تفکیک اخلاق از سیاست ، حذف "محتوا" و "حفظ شکل" بود که به مبهم و مجهول الهویه کردن اسلام ، هزار قرائتی کردنش ، تفسیر به رأی قرآن ، تحریف دین و منحط کردن اسلام انجامید و همین ، هدف آنهاست ؛نه از صحنۀ روزگار برانداختن اسلام ، که می دانند ممکن نیست .
🔸آنان نمی خواستند اسلام را محو کنند، میخواستند اسلام را مات کنند . اسلامی میخواستند و میخواهند بسازند که دیگر با گنج قارون و تخت فرعون ، کاری نداشته باشد . یک اسلامِ بیطرف که با سیاست و اجتماعیات و حکومت و عدالت و حقوق بشر ، کاری نداشته باشد . یک مذهبِ فردی و عبادی و خصوصی که ربطی به این مسائل عینی نداشته باشد و در حوزۀ حقوق بشر ، دخالت نکند . می خواستند دین را به مقداری شعائر خنثی و غیر عینی و غیر سیاسی تبدیل کنند و یک اسلام خواب و گیج و کور بسازند و تحویل مردم بدهند .
✍ #استاد_رحیم_پور_ازغدی
@ansoyesiasat
🔴 رسانه های غربی، موفق در ذائقه شناسی مخاطب
🔻نوام چامسکی اندیشمند امریکایی می گوید:« رسانه ها عاشق آن هستند که به آنها اتهام براندازی و مخالفت زده شود ولی در دید مردم مستقل به نظر آیند و درعین حال هرگز دوست ندارند به آنها گفته شود کارشان را درست انجام داده اند ولی فرمانبردار و تابع حکومت مستقر هستند.»
آنچه از این سخن برداشت می شود این است که مردم رسانه های اپوزیسیون ولی مستقل نما را به رسانه صادق ولی طرفدار حکومت یا نظام مستقر می پسندند.
به نظرمیرسد اصحاب قلم و کنشگران سیاسی جبهه انقلاب در عرصه رسانه و فضای مجازی می بایست یک خط تعادل را در انتقاد منصفانه از طرفی و تمجید ماهرانه از دولت از بعد دیگر حفظ نمایند تا با مهندسی ادارکات قشر خاکستری بتوانند بر سرمایه اجتماعی نظام بیفزاید
✍ #وحید_محبی
@ansoyesiasat
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📣 هماکنون؛ #تیتر_یک سایت Khamenei.ir
🔻 رهبر انقلاب در دانشگاه علوم دریایی نوشهر:
👈 من به شما جوانان کاملا امیدوارم
⚠️مراقب باشید تلاش مایوسانه و وسوسه و نفوذ دشمن در فضای عمومی زندگی تاثیر نگذارد. ۹۷/۶/۱۸
💻 @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نظر استاد مهدی طائب در سال 1385 در مورد حادثه 11 سپتامبر.
حتما ببینید و نظرتون رو بگید.
@ansoyesiasat
میز نیوز
اولین دلیل دشمنی، حسادت است و اولین عملیات دشمن، تمسخر (استهزاء) است. @ansoyesiasat
اولین دلیل دشمنی، حسادت است و اولین عملیات دشمن، تمسخر (استهزاء) است.
وقتی این عکس نوشته رو دیدم، ماجرای حسادت نسبت به اولیای خدا در ذهنم تداعی شد.
وقتی در مکه جاهلیت به ابوجهل گفتن چرا محمد (ص) رو به پیامبری قبول نداری، ابوجهل گفت:
محمد (ص) که دروغ نمیگه (اذعان و اعتراف کرد) ولی در رقابت بین قبیله ما (بنی مخزوم) و قبیله محمد (بنی قصی)، همیشه بنی قصی برنده بوده، حالا پیامبری هم واسه این قبیله باشه؟ اصلا قبول نمیکنیم.
جنس حسادت ابوجهل نسبت به پیامبر (ص) از جنس حسادت قابیل به هابیل و از جنس حسادت ابلیس به آدم بود.
این دعوا و حسادت از ابتدای عالم وجود داشت و ادامه پیدا کرد تا در زمان ائمه در حسادت بنی امیه نسبت به بنی هاشم نمود پیدا کرد و سپس در حسادت بنی عباس نسبت به بنی ابوطالب نمایان شد.
من به این خانم و پسرش عرض میکنم که چرا دارید آتش میگیرید وقتی میبینید عده زیادی از مردم عاشق فرزند پیغمبر (ص) هستن؟
این افراد انقدر حسادت دارن به ولایت دارن که نمیتونن عظمت حسین (ع) رو بپذیرن، چون اونوقت باید برتری معنوی امام رو بر خودشون قبول کنن. اما حاضر به این امر نیستن. لذا چون نمیتونن در شخصیت والای حسین (ع) نقصی پیدا کنن ، مجبور میشن به در و دیوار بزنن و چای و غذای هیئت رو مسخره کنن و اینطور حسادت خودشون رو بروز بدن.
@ansoyesiasat
#تحریم_لاهه‼️ #منطق_کابویی‼️
🔴 #بولتون: اجازه نمی دهیم از آمریکا و اسرائیل تحقیق شود
🔻جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ برگزاری دادگاه بین المللی کیفری علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی را خطرناک توصیف کرد و گفت: "در صورتی که دیوان بین المللی کیفری به محاکمه ما یا اسرائیل یا دیگر هم پیمانان ما اقدام کند، آن را تحریم خواهیم کرد" و همچنین افزود: "آمریکا به شکل مداوم از دوست و هم پیمان خود یعنی اسرائیل حمایت خواهد کرد"
✴️خبرگزاری «رویترز» نوشت که یک روز پس از تهدید بی سابقه آمریکا مبنی بر تحریم و تعقیب دادگاه بین المللی کیفری، این نهاد بیانیه ای صادر و اعلام کرد که کار دیوان بدون متاثر شدن از این تهدیدها ادامه می یابد.
#قانون_جنگل
@ansoyesiasat
✅خبر خوب
🔹توافق نهایی ایران و عراق در مورد ریال
🔸 دو کشور ایران و عراق تفاهم کردند که زوار ایرانی، هزینه را به صورت ریال پرداخت کنند. در چارچوب توافق صورت گرفته در نهایت سازمان حج و زیارت هزینه روادید زوار ایرانی را از طریق مکانیزمهای خاص بانکی با طرف عراقی تسویه خواهد کرد.
#اربعین_بدون_دلار
•┈••✾••┈•
💠 #رهبران_شیعه
🌐 eitaa.com/shia_leaders
🌐 sapp.ir/shia_leaders
میز نیوز
اولین دلیل دشمنی، حسادت است و اولین عملیات دشمن، تمسخر (استهزاء) است. @ansoyesiasat
پاسخ به یاوه گویی های اینچنینی:
بدون مقدمه : خداوند دو جا به بنده های خود میخندد ؛ یکی زمانیکه آنها سعی در بزرگ کردن و عزیز کردن شخصی را دارند و خدا نمیخواهد ، و دیگری هم وقتی که مردم سعی میکنند کسی را خار و خفیف کنند و خدا نمیخواهد. پاسخ به این توهین ها و اراجیف را لایق گوینده ی آن نمیدانیمکه اگر ذره ای انسانیت و شرافت در وجودش بود اینگونه به مقدسات بیش از نیم میلیارد انسان شیعه روی زمین نمیتاخت و سطح شعور و ادب خود را به نمایش نمیگذاشت.
اما به جهت وظیفه ی شیعه گری عرض میکنم که در طول تاریخ بیش از ۲۰ مرتبه رسما و طی یک سلسله عملیات تخریب و انهدام و حمله و کشتار ، تمام حرم امام حسین و حضرت عباس علیهما سلام را کاملا از بین بردند و با گاو و چهارپایان شخم زدند و بر روی قبرها آب ریختند و در آن سرزمین گندم و جو کاشتند و درو کردند و به خیال خام خود تلاش کردند نور و شعاع تاثیر عظیم حضرت حسین و قیام و شهادت آن حضرت را خاموش کنند...
و اکنون در محرم سال ۱۴۴۰ هجری قمری بعد هزار و اندی سال از ماجرای روز دهم محرم سال ۶۱ هجری ، چه کسی در عالم حتی اسم آن وحوشی که کمر به حذف نام و آثار سیدالشهدا و یاران باوفایش را داشتند ، میداند و میشناسد؟؟؟
در مقابل آنچه که میبینید عظمت وجود نورانی حضرت حسین است که هر روز و هر ساعت هزاران هزار زائر درطوف حریمش میگردند و از نور قدسی حضرتش بهره میگیرند ، و اوج این همایش و حماسه هر ساله در اربعین شهادت عزیز فاطمه با حضور چند ده میلیونی زائرین اربعین از سراسر عالم به چشم کسانی که نمیتوانند درخشش و تلالو نور حق که همانا نور حسین بن علی علیه السلام است را ببینید همچون خاری خواهد بود.
پاسخ یاوه گویانی این چنین را ما نخواهیم داد
زمان خود همه چیزرا ثابت کرده است.
و اما در اشاره ی این یاوه گو به مشکلات اقتصادی و کمبودها هم عرض میکنم ، همانگونه که تاریخ به ما ثابت کرده است در راه اعتقاد و شرافت و آزادگی حتی آب را بر روی ما خواهند بست و با تشنگی جان خواهیم داد ولی دست از حق و آزادگی بر نخواهیم داشت...این موضوع به کنار
و اما مشکلات اقتصادی حال حاضر جامعه در نتیجه ی رای بخشی از جامعه است که با کوتاه اندیشی خود به افرادی رای دادند و آنها را روی کار اوردند که دین را از سیاست جدا میدانستند و درس عاشورا را مذاکره میدانستند!!
این شرایط نتیجه ی نداشتن تحلیل و فهم جامعه ای است که همه چیز خود را فدای آزادی پوشش و برهنگی کرده است و به هوای داشتن یک کشور پر از کنسرت و بی حجابی و اختلاط دختر و پسر و ورود زنها به ورزشگاه و آزاد شدن صدای شجریان و سه چهار تا چیز مسخره دیگه به این جماعت سکولار رای دادن و جالب اینجاست که نفهمیدن اینگونه آزادی ها در ید اختیار دولت نیست!!!
و حالا زبان در آورده اند و بی تدبیری ها و سو مدیریت ها و رها کردن اوضاع اقتصادی کشور را به گردن دین و امام حسین و نظام می اندازند.
ما حسینی ها تا پای جان و مال پای اعتقادات قوی و مکتب خود ایستاده ایم و برای آن دسته از ساده لوحان گول خورده که این چنین اراجیفی را نشر میدهند هدایت و فهم و عقل آرزو میکنیم و آن گروه اندکی که عمدا و با اراده به دشمنی با دین خدا و مذهب شیعه و تحت حمایت انواع دشمنان این دستگاه هستند را به دفن در تاریخ و حذف همیشگی بشارت میدهیم...
"يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ"
محسن_همتی
@ansoyesiasat
میز نیوز
اولین دلیل دشمنی، حسادت است و اولین عملیات دشمن، تمسخر (استهزاء) است. @ansoyesiasat
بسم الله
بزرگواری از دنبال کنندگان کانال، تصویری از نوشته ی فردی در اینستاگرام برایم ارسال کرده اند و خواسته اند که در نقدش چیزی بنویسم. در آن نوشته ی اینستاگرامی، فرد در چند خط، چند توهین و اتهام مطرح کرده که لابد خودش باید جوابشان را بدهد ـ در آن روزی که جواب خواهند خواست. اگر بنا به جواب دادن به سبک خود او باشد من معذورم. بزرگی فرموده بود "ما یک تقسیم کار با مخالفین کرده ایم؛ ما از خشونت حرف می زنیم و آنها اجرا می کنند؛ آنها از تسامح حرف می زنند و ما اجرا می کنیم." حالا هم بگذار ما با این طیف مدعی روشن اندیشی و ادب و سعه ی صدر و تمدن، تقسیم کاری کنیم! شما به عزاداری ما بگو "کثافت کاری"؛ ما فحش نمی دهیم، می پرسیم معیارت در کثافت دیدن امور چیست؟ شما بگو ما برای یک چایی خیابان را بند می آوریم؛ ما می گوییم این نگاه، "تقلیل" عزاداری های سیدالشهداء است...
بدون اینکه بخواهم زیاده گویی کنم، سعی می کنم در چند نکته ی مختصر چیزی در اطاعت خواست آن بزرگوار بنویسم:
یک. "فحش دادن" و استفاده از ادبیات رکیک، چیزی نیست که فقط با ادب دینی ناسازگار باشد. هستند افرادی که نه پایبندی به دین دارند و نه مدعی آن هستند، اما ادب سخن گفتن و شنیدن دارند. این ادب، به چیزی در شخصیت آدمی بر می گردد. خوب است این را داشته باشیم...
دو. معمولاً اهل فکر جز اینکه ادب دارند، به صفت خوب دیگری هم آراسته اند و آن "تأنی" است. اهل فکر معمولاً حرفها و نظرات مخالف را خیلی سریع ـ ولو با رعایت ادب ـ رد نمی کنند؛ بلکه سعی می کنند آنها را فهم کنند و به عمق شان برسند. بدون هیچ قصد توهینی، واقعاً اگر فردی عزای ایام محرم را در حد حرص برای خوردن تحلیل کند، آن را نفهمیده... و تا چیزی را نفهمیم، معلوم نیست قضاوتمان نسبتی با حقیقت و واقعیت داشته باشد ـ و ارزشش در حد چند لایک گرفتن است.
سه. ریشه ی خیلی از این اختلافها، به این بر می گردد که ما آدمی را در جهان چه کاره بپنداریم. اینکه خنده بهتر است یا گریه، شاید برای مردم این عصر سؤالی مسخره باشد، اما جوابش آن قدرها بدیهی نیست... اگر آدمی را موجوی بدانیم که آمده است تا مدتی زندگی کند و برود که برود، شاید نتیجه اش این شود که پس بگذار دم غنیمت بدانیم و در این چند روزه خوش باشیم. اما اگر آدمی را از سطح "حیوان"، ولو حیوان سخن گو ، بالاتر بدانیم و فکر کنیم که کارهایی مهم تر از کارهای حیوانات دارد ـ آن هم نه فقط پیچیده تر کردن آنها ـ و قرار است تا ابد "باشد"، عاقلانه این است که خوشی را در خوشی این چند روز محدود نکنیم و به خوشی ماندگارتر فکر کنیم و معامله ای کنیم که ارزشش را داشته باشد. نه من صلاحیت طرح این بحث را دارم و نه این مطلب گنجایش آن را دارد؛ حرف این است که تا این سؤالهای کلیدی و مبنایی برایمان حل نشود، تکلیف اینکه در دنیا باید چگونه باشیم روشن نمی شود.
چهار. من منکر برخی اشتباهات در مراسمهای محرم نیستم و پیش از این هم نقدهایی در موردشان مطرح کرده ام. اما رفتار یک یا ده یا هزار فرد و هیأت، نباید مانع فهم فلسفه ی عزاداری شود. ما ـ حتی فارغ از نگاه شیعی و اسلامی ـ سیدالشهداء را فردی می دانیم که ظرفیت الگو بودن در بسیاری امور را دارند. عدالت خواه و ظلم ستیز بودن ایشان، حلم و صبر ایشان، آزادگی و رادمردی ایشان، بخشش و جود ایشان، و بسیاری صفات دیگر که در حضرت وجود داشته اموری اند که تک تک ما به آموختن و داشتن شان محتاجیم. یکی از فلسفه های عزاداری، یادآوری این صفات و ترویج آنها است؛ یکی دیگر، عیرت گیری های تاریخی است... و حرفهای عمیق تری که باید اهلش و در جای خودش بزنند ـ که تا حدی هم زده اند... (اگر کسی دنبالش باشد). شاید فردی منکر این محاسن برای مجالس عزا باشد؛ باشد، اما باید ادبیاتش را وزین کند و بگوید به چه دلیلی حب سیدالشهداء و پیوند روحی با ایشان، فرد را آزاده نمی کند؛ نه اینکه با ادبیات سخیف، مجالس عزاداری را با چایخانه ی رایگان اشتباه بگیرد.
پنج. حرف آخر هم اینکه اگر گاو پرستان هند، برای یکی از پیشوایانشان که هزار سال قبل برای احترام به گاو، حاضر نشده بود مسیر راه رفتن گاو را تغییر دهد و آن گاو، نوزاد آن فرد را زیر پا له کرده بود مراسم بزرگداشت بگیرند، خیلی از ـ به خیال خود ـ روشنفکرهای ما برای این مراسم ارزش یا دست کم احترام قائل بودند... ولو در حد یک سنت تاریخی. و گفته اند العاقل یکفیه الإشارة... (با عرض معذرت از ساحت سیدالشهداء برای بیان چنین مثال نامناسبی...)
یا حق
@asiab57
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 سخننگاشت| رهبرانقلاب: رسول اکرم(صلّیاللهعلیهوآله) فرمود: «إنَّ الحُسَینَ مِصباحُ الهُدی وَ سَفینَةُالنَّجاة» یعنی حسین(علیهالسلام) چراغ هدایت و کشتی نجات است؛ این جمله، ویژهی همهی زمانهاست، اما امروز سفینهی نجات بودن حسینبنعلی(علیهماالسّلام) بیشتر است. امروز، یعنی عصر نهضت و انقلاب، روزی که یاد حسینبنعلی(علیهماالسلام) ناگهان مثل یک شبچراغ جهانتاب بر آسمان دنیا و بر سقف فلک درخشیدن گرفت. ۱۳۶۴/۷/۲
🏴 @Khamenei_ir