منابع مطلع می گویند سرکرده گروهک تروریستی جبهة النصره شامگاه چهارشنبه و پس از اعلام توافقنامه سوچی در مورد ادامه آتش بس و ایجاد منطقه بی طرف در استان ادلب با نمایندگان گروه های تروریستی جيش العزة، أنصار التوحيد، حراس الدين، ايغور، چچنی ها، اوزبك ها و آلبانی ها نشستی را برگزار کرد که دو خروجی مهم داشت:
۱) مخالفت با خروج هر نوع سلاح سنگین از منطقه مورد نظر،
۲) در شرایط فعلی هیچ به جدیدی علیه ارتش سوریه تا زمان مشخص شدن وضعیت منطقه بی طرف باز نخواهد شد!
با توجه به این دو مورد میتوان گفت که توریست ها در شمال غرب سوریه با توافق سوچی به شکل سهل ممتنع در حال برخورد هستند از یک سو مخالفت خود را با خلع سلاح و یا انتقال سلاح های سنگین از منطقه مورد توافق اعلام می کنند و از سوی دیگر می گویند که به آتشبس اعلام شده پایبند هستند تا به این ترتیب نه جواب رد داده باشند و نه جواب موافق.
@syriankhabar
شهید مطهری :
ما شرقيها مقام را فقط به اين مىدانيم كه گفته شود فلان شخص اهل مكاشفه است، اهل كرامت و معجزه است، جن در تسخير دارد، با فرشتگان تماس دارد. شك نيست كه امام حسين داراى مقام ملكوتى است اما او داراى مقام جمع الجمعى است، انسان كامل است، مقام انسان از مقام فرشته بالاتر است. حد اعلاى كمال انسان در اين نيست كه با فرشته در تماس باشد. حد اعلاى كمال انسان اينست كه انسان كامل باشد. ما مىگوئيم در معراج جبرئيل از تك فروماند. اگر امام حسين با راهنمائى مستقيم فرشته حركت كرده باشد معنايش اينست كه با عقل و تشخيص شخص خودش قادر نبود كه وظيفه خود را تشخيص دهد. اما اگر با عقل خود تشخيص داده باشد معنيش اينست كه عقل و ادراك شخص خودش از همه بالاتر بود و كار الهام را كرد. الهام در جايى است كه هدايت عقل و شرع وافى نباشد، در صورتى كه هدايت عقل و شرع براى امام حسين كافى بود.
حماسه حسینی
@ansoyesiasat
«مکن ای صبح طلوع»، آخرین چانهزنی «انسان» با طبیعت و جبر و قانون و زمان چرخشی و تکرار شونده طبیعت است. کورسوی امید در شب طولانی تا شاید آن بنیانی ترین رخداد تاریخ به «تاخیر» بیفتد. چرا که اگر نیفتد، ظهر روز بعد، او، انسان، مجبور به انتخاب؛ و مسئول سرنوشت و تقدیر کلیت تاریخ میشود.
🔹تابلوی عجیبی است. هر سال همین موقع. در آن شب طولانی. انسان در یک سو و زمان طبیعی در سوی دیگر. چشم در چشم یکدیگر. انسانی که ملتمسانه میخواهد زمان متوقف شود و صبح طلوع نکند. مواجههای که هر سال با شکست انسان و پیروزی «زمان طبیعی» به پایان میرسد. و صبح میرسد. و ظهر میرسد. و انسان شاهد گرفته میشود و آنچه رخ داده و هر سال باز رخ میدهد را به یاد میاورد و با به یاد آوردنش واقعه را مشاهده میکند.
🔸و «زمان طبیعی» با این واقعه قطع میشود، و پس از آن، نه انسان و نه زمان هرگز از کابوس آنچه دیدهاند رها نمیشوند. و این آغاز «زمان تاریخی» است. و این آغاز تاریخ است. تاریخی بالذات منتظر. و انسان به سرنوشتی هبوط میکند که او را مجبور به انتخاب میکند. انسانی که بر حقیقت آن واقعه شهادت میدهد و انسانی که شهادت نمیدهد. انسانی که انتخاب میکند سوگوار-مبارز شود و انسانی که انتخاب میکند ردای فراموشی بر سر کند و تظاهر کند زمان طبیعی و چرخش تکرارشوندهاش هنوز ممکن است. اما این رخداد، هر رخدادی نیست. آنچه در مقام انتخاب است سرنوشت کلیت تاریخ است.
🔹عاشورا واقعهای «در» تاریخ نیست. عاشورا بنیان هستیشناسانه تاریخ است. عاشورا رخدادی است که بواسطه آن، «تاریخ» ممکن میشود.
علی علیزاده. تکهای از مقاله عاشورا و متافیزیک زمان
@ansoyesiasat
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
رهبر انقلاب
غیر از درس، #عاشورا یک #صحنه_عبرت است. انسان باید به این صحنه نگاه کند، تا عبرت بگیرد. یعنی چه، عبرت بگیرد؟ یعنی خود را با آن وضعیت مقایسه کند و بفهمد در چه حال و در چه وضعیتی است؛ چه چیزی او را تهدید میکند؛ چه چیزی برای او لازم است؟ این را میگویند «عبرت». شما اگر از جادهای عبور کردید و اتومبیلی را دیدید که واژگون شده یا تصادف کرده و آسیب دیده؛ مچاله شده و سرنشینانش نابود شدهاند، میایستید و نگاه میکنید، برای اینکه عبرت بگیرید. معلوم شود که چطور سرعتی، چطور حرکتی و چگونه رانندگیای، به این وضعیت منتهی میشود.
این هم نوع دیگری از درس است؛ امّا درس از راه عبرتگیری است. این را قدری بررسی کنیم. اوّلین عبرتی که در قضیهی عاشورا ما را به خود متوجه میکند، این است که ببینیم چه شد که پنجاه سال بعد از درگذشت پیغمبر صلوات الله و سلامه علیه، جامعهی اسلامی به آن حدی رسید که کسی مثل #امام_حسین_علیه_السّلام، ناچار شد برای نجات جامعهی اسلامی، چنین فداکاریای بکند؟
این فداکاری حسین بن علی علیهالسّلام، یکوقت بعد از هزار سال از صدر اسلام است؛ یکوقت در قلب کشورها و ملتهای مخالف و معاند با اسلام است؛ این یک حرفی است. اما حسین بن علی علیهالسّلام، در مرکز اسلام، در مدینه و مکه مرکز وحی نبوی وضعیتی دید که هرچه نگاه کرد چارهای جز فداکاری نداشت؛ آن هم چنین فداکاری خونین باعظمتی!
مگر چه وضعی بود که حسین بن علی علیهالسّلام، احساس کرد که اسلام فقط با فداکاری او زنده خواهد ماند، و الّا از دست رفته است؟! عبرت اینجاست.
روزگاری رهبر و پیغمبر جامعهی اسلامی، از همان مکه و مدینه پرچم ها را میبست، به دست مسلمانها میداد و آنها تا اقصی نقاط جزیزة العرب و تا مرزهای شام میرفتند؛ امپراتوری روم را تهدید میکردند؛ آنها از مقابلشان میگریختند و لشکریان اسلام پیروزمندانه برمیگشتند؛ که در این خصوص میتوان به ماجرای «تبوک» اشاره کرد. روزگاری در مسجد و معبر جامعهی اسلامی، صوت و تلاوت قرآن بلند بود و پیغمبر با آن لحن و آن نفس، آیات خدا را بر مردم میخواند و مردم را موعظه میکرد و آنها را در جادهی هدایت با سرعت پیش میبرد. ولی چه شد که همین جامعه، همین کشور و همین شهرها، کارشان به جایی رسید و آنقدر از اسلام دور شدند که کسی مثل یزید بر آنها حکومت میکرد؟! وضعی پیش آمد که کسی مثل حسین بن علی علیهالسّلام، دید که چارهای جز این فداکاری عظیم ندارد! این فداکاری، در تاریخ بینظیر است.
چه شد که به چنین مرحلهای رسیدند؟
این، آن عبرت است. ما باید این را امروز مورد توجه دقیق قرار دهیم. ما امروز یک جامعهی اسلامی هستیم. باید ببینیم آن جامعهی اسلامی، چه آفتی پیدا کرد که کارش به یزید رسید؟ چه شد که بیست سال بعد از شهادت امیرالمؤمنین علیه الصّلاة و السّلام، در همان شهری که او حکومت میکرد، سرهای پسرانش را بر نیزه کردند و در آن شهر گرداندند؟! کوفه یک نقطهی بیگانه از دین نبود! کوفه همان جایی بود که امیر المؤمنین علیهالسّلام در بازارهای آن راه میرفت؛ تازیانه بر دوش میانداخت؛ مردم را امر به معروف و نهی از منکر میکرد؛ فریاد تلاوت قرآن در «آناء اللیل و اطراف النهار» از آن مسجد و آن تشکیلات بلند بود. این، همان شهر بود که پس از گذشت سالهایی نهچندان طولانی در بازارش دختران و حرم امیر المؤمنین علیهالسّلام را، با اسارت میگرداندند. در ظرف بیست سال چه شد که به آنجا رسیدند؟
اگر بیماریای وجود دارد که میتواند جامعهای را که در رأسش کسانی مثل پیغمبر اسلام و امیر المؤمنین علیهماالسّلام بودهاند، در ظرف چند ده سال به آن وضعیت برساند، این بیماری، بیماری خطرناکی است و ما هم باید از آن بترسیم.
۱۳۷۱/۰۴/۲۲
@t_manzome_f_r
KoveitiPoor-Be-Karbala-Abe-ravan.mp3
6.81M
به کربلا آب روان قیمت جان شد.
نوحه قدیمی و زیبای کویتی پور
@ansoyesiasat
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 روایت خطبهخوانی تاریخی حضرت آیتالله خامنهای در شب عاشورای۱۳۵۷ «به نام امام خمینی» در دوره طاغوت؛ در حرم مطهر امامرضا(ع)
🔍بخوانید👇
http://l1l.ir/ashura1357
⚫️ #موکب_حسینی_زمانه (ویژه محرم)
🔳 قسمت نهم: نتیجه ی کوتاهی خواص جبهه ی حق
🔻 #رهبر_معظم_انقلاب
◾️وقتی خواصِ طرفدارِ حق، یا اکثریت قاطعشان، در یک جامعه، چنان تغییر ماهیت میدهند که فقط دنیای خودشان برایشان اهمیت پیدا میکند؛ وقتی از ترس جان، از ترس تحلیل و تقلیل مال، از ترس حذف مقام و پست، از ترس منفور شدن و از ترس تنها ماندن، حاضر میشوند حاکمیت باطل را قبول کنند و در مقابل باطل نمی ایستند و از حق طرفداری نمیکنند و جانشان را به خطر نمیاندازند؛ آن گاه در جهان اسلام فاجعه با شهادت حسینبنعلی علیهالسّلام - با آن وضع - آغاز میشود.
@ansoyesiasat
✍ #آشتی_هم_نمیکنند
#رهبر_معظم_انقلاب :
البته مردم ما با کسانی که در سال ۸۸ به روز عاشورای حسینی اهانت کردند و با قساوت و لودگی و بیحیایی، جوان بسیجی را در خیابان لخت کردند و کتک زدند، قهرند و با آنها آشتی هم نمیکنند.
#فتنه_عاشورای۸۸
@ansoyesiasat
🔴 عراق، سفیر خود در ایران را فراخواند
🔹وزارت خارجه عراق، سفیر این کشور در ایران را فراخواند و علت آن را «رفتار غیرمسئولانه وی در قبال عراقیهای مقیم ایران» اعلام کرد.
🔹هفته جاری فیلمی از دیدار تعدادی از شهروندان عراقی مقیم ایران با "راجح صابر عبود الموسوی" در برخی رسانهها منتشر شد و رفتار سفیر عراق با مردم کشور خود در این دیدار مورد انتقاد قرار گرفت
@ansoyesiasat
میز نیوز
مراجع بزرگوار؛
فتنهی ۸۸ سکوت کردید
ربا و دزدی و اختلاس فراگیر شد، سکوت کردید،
برجام و پالرمو و ۲۰۳۰ تصویب شد، سکوت کردید،
حداقل در برابر توهین سریالی به مقدسات سکوتتان را بشکنید.
(سپیده گلریز، مترجم وزارت امور خارجه)
+رزنانس+
@ansoyesiasat
میز نیوز
وزارت خارجه هرگونه وابستگی این شخص به این وزارتخانه را تکذیب کرده است و گفته چنین فردی هیچگاه کارمند وزارت امور خارجه نبوده و نیست و دامان وزارت امور خارجه از لوث چنین افکار و افرادی کاملا مبرّی است | تسنیم
🔻وزارت خارجه صرفا رسمی بودن #سپیده_گلریز را تکذیب کرده نه اینکه پروژه ای هم با وزارت کار نکرده باشه!
@ansoyesiasat
نفس مطمئنه به سوی پروردگارش بازگشت.
و سلام بر زینب کبری (س) که جز زیبایی چیزی ندید.
@ansoyesiasat
میز نیوز
❌از ناب ترین و خارقالعاده ترین لحظات تاریخ آفرینش لحظات تنها شدن و جنگیدن تک نفره سیدالشهداء در مقابل هزاران هزار جنگ جوی سپاه ابن زیاد بود!
❌در تاریخ آمده که وقتی حضرت تمام یاران خود را از دست داد، یکه و تنها به میدان آمد!
بزرگان و شجاعان عرب،وقتی حسین را بی یاور دیدند، برای این که افتخار کشتن حضرت را برای قبیله خود ببرند، به میدان آمدند!
مطالب زیر گزینشی از عینه روایت راویان سپاه یزید است که در مقاتل آمده!
وقتی بزرگان قبایل کوفه به سمت حسین حمله کردند،
کار به جنگ و چکاچک شمشیر نمیکشید و حسین هرکدام را فقط با یک ضربت شمشیر هلاک میکرد و سرهای آنان به این سو و آن سو پرتاب میشد!
او پسر قتال العرب حیدر کرار و برادر شیر ❌جنگ جمل حسن ابن علی بود!
راویان میگویند که هیچ شکست خورده ای را ندیده بودند که اینگونه رجز بخواند و دلیرانه بجنگد و یک تنه به قلب سپاه بزند!
وقتی که لشگر کشته شدن بزرگان خود را دید دیگر جرأت حمله، نداشت!
و این فرزند حیدر کرار بود که یک تنه بر یمین و یسار سپاه میزد!
و لشگریان عمر سعد مثل گله بزهایی که مورد حمله قرار میگیرند، به این سو و آن سو فرار میکردند!
شخصاً در مقتل شیخ جعفر شوشتری خواندم که حضرت آنقدر از سپاه عمر سعد کشت که در قسمتی از سپاه کمی دیده میشد!
و در آخر با حربه جنگی قدیمی که جنگاوری چون عباس ابن علی را در شریعه فرات به شهادت رساندند امام را هم زمینگیر کردند، تیر اندازی از راه دور!
#بلند_مرتبه_شاهی_ز_صدر_زین_افتاد!
پ ن:
قطعاً ما هیچ گاه نخواهیم توانست عمق این واقعه را درک کنیم
ولی خواهش میکنم!
یک لحظه تجسم، و تصور و تعقل کنید!
جنگیدن یک نفر در مقابل سی هزار نفر!
❌آری این اتفاق جوابی است بر آن سؤال ملائک آنگاه که به خدا گفتند چرا انسان را خلق میکنی؟
فرمود من چیزی را میدانم که شما نمیدانید!
و این بزرگترین درسی بود که حسین علیه سلام به بشریت تا آخر تاریخ داد!
سرتاسر کربلا درس ایستادگی در مقابل ظلم بود!
اینجا سپاه کفر سی هزار بود،که قطعاً اگر سی میلیون هم بود!
کسی چون حسین علیه سلام ،که مظهر حق مطلق است با کسی مثل یزید نماینده مطلق باطل، بیعت نخواهد کرد!
آری حسین علیه سلام، یک به سی هزار جنگید تا ما بفهمیم این خون است که بر شمشیر پیروز است!
#meysam_zlf
@ansoyesiasat
@ansoyesiasat
زهیر بن قین عثمانی مسلک بود و اصلا میانه ی خوبی با علی (ع) و آل علی (ع) نداشت و قطعا ماجرای دروغین تشنگی عثمان در ذهنش نقش بسته بوده.
همین زهیر هر کاری کرد که به کاروان امام حسین (ع) برخورد نکنه، موفق نشد. چون کاروان امام (ع) انقدر آروم از مکه تا کوفه حرکت میکرد و به همه ی کاروان ها و مردم بین راه سر میزد و روشنگری میکرد که هیچکس از زیر نظرش رد نشد.
وقتی قلب زهیر توسط امام (ع) خریده شد و با تشنگی در صحرای کربلا به شهادت رسید، ماجرای تشنگی دروغین عثمان که بنی امیه و مخصوصا معاویه سال ها تبلیغ کرده بودن، برملا شد و بنی امیه رسوا شد و قطعا علاقه مندان به زهیر و عثمانی مسلک ها وقتی روضه ی شهادت زهیر رو میشنیدن به ماجرای راستین تشنگی و مظلومیت بنی هاشم (ع) پی میبردن. این یکی از دستاوردهای قیام امام حسین (ع) بود برای رسوا کردن بنی امیه.
@ansoyesiasat
✅ پرونده های ناتمام و دیوار بی اعتمادی
ناطق نوری در خاطراتش درباره حادثه کوی دانشگاه در ۱۸ تیر ۷۸ مینویسد:
"حق بسیاری از نیروها تضییع شد. ما تحت تأثیر شرایط دوره و همچنین یک مقدار رودربایستی قرار گرفتیم. یک مقدار مصلحت اندیشی کردیم و نیروی انتظامی و افرادی هم مثل آقای نظری به من وجه المصالحه قرار گرفتند. اینها قربانی شدند. حتی با وزیر آموزش عالی(معین) نیز بایست برخورد جدی شود. معنا ندارد که وزیر جمهوری اسلامی در آن ماجرا، که یک جریان پیچیده سیاسی و پشت صحنه آن حداقل نامشخص بود، تصمیم عجولانه به استعفا بگیرد و عواطف دانشجوها را با این کار خود تحریک کند. او و دستیارانش باید محاکمه میشدند. اما خیلی مصلحت اندیشی شد. برخلاف شعارهایی قانون و قانونگرایی که میدهیم، اینجا قانون خوب پیاده نشد و من اگر مسئول بودم، حتما اینطور عمل نمیکردم که عمل جدی تر عمل میکردم. واقعا حادثه کوچکی نبود
...الان هم به نظر من پرونده ماجرای کوی دانشگاه باید باز باشد و بعضی از مسئولان کشور باید آنجا پاسخ بدهند. حداقل هنوز برای ما ماجرا روشن نیست. چرا سوالها پاسخ داده نمیشود؟ چرا افراد دستگیر نمیشوند؟ چرا این واقعه به ابهام و اجمال گذشت؟ این قضیه فقط به محاکمه سردار نظری و پخش صحبتها و ادله و درنهایت حکم ایشان ختم شد. ولی عوامل اصلی ایجاد این واقعه هنوز مشخص نشده است"
در طول ۴۰سال عمرانقلاب، بسیارند پرونده هایی که به مانند حادثه ۱۸تیر سرنوشت عوامل اصلی اش مشخص نشده؛ از انفجار دفتر نخست وزیری و ماجرای مک فارلین تا ماجرای میکونوس و قتلهای زنجیره ای، فرار خاوری و حتی شهادت حسن تهرانی مقدم!
سالها میگذرد بدون اینکه پاسخی به سوالات این پرونده های ناتمام داده شود. هر جناحی که فریاد شفاف سازی سَر میدهد بیشتر از جناح دیگر با بهانه مصلحت اندیشی و "شرایط حساس کنونی!" سرپوش میگذارد.
مصلحت اندیشی آفتی شده است در جان تاریخ انقلاب. معتقدم این سوالات دیوارهای بی اعتمادی پدید می آورد که هر روز ضخیم تر میشود. هراس دارم به ضخامتی برسد که نسلهای بعدی انقلاب با هزاران سوال بی پاسخ، دیگر به تاریخ حقیقی انقلاب اندکی اعتماد نکنند.
راه جلوگیری از تحریف تاریخ و حل بحرانها و توطئه ها، در پیگیری، به سرانجام رساندن پرونده ها و اطلاع رسانی به مردم است.
@ansoyesiasat
هدایت شده از اندیشکده مطالعات یهود
29.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✡ مستند #برنامه_شیطان
🎯 قسمت اول: جبههی دنیا
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter