eitaa logo
ديانت و عقلانيت
2.7هزار دنبال‌کننده
445 عکس
482 ویدیو
58 فایل
کانال رسمی حجت الاسلام دکتر محمد جعفري؛ دانشيار و مدیر گروه کلام موسسه امام خميني ره ویراستی : https://virasty.com/MJafari_ir تلگرام : https://t.me/mjafari_ir توییتر: https://twitter.com/mjafari125 آپارات: http://www.aparat.com/religion_rationality
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ديانت و عقلانيت
✍️ در زیارت اربعین می خوانیم : و بذل مهجته فیک لیستنقذ عبدک من الجهاله و حیره الضلاله. بله امام حسین جان خود را فدا کرد تا مردم از جهالت و ضلالت خارج شوند. در واقع امام پروانه وار سوخته تا به دیگران روشنایی بدهد. حال راز و رمز حماسه اربعین آشکار می شود. این ملت و جماعت، همه خود را مدیون حسین می دانند. https://virasty.com/MJafari_ir
هدایت شده از ديانت و عقلانيت
✍️ مشایه اربعین پایان پذیرفت اما مشایه زندگی ما، مدتهاست آغاز شده و ادامه دارد. درسهای مشایه اربعین را باید بازشناسی کرد و در مشایه زندگی به کار گرفت. مهمترین ویژگی مشایه اربعین، صراط مستقیم بودن آن بود چون به سمت و سوی امام بود. جهت نمای مشایه زندگی مان را به سمت امام تنظیم کنیم تا ره را گم نکنیم. 🆔@mjafari_ir
✳️ سفر اربعین و مساله رنج ✍️ محمد جعفری یکی از مهمترین دغدغه های انسان معاصر، مساله رنج آدمی در زندگی مدرن است. دنیای جدید با رشد ابزار و تکنولوژی، گرچه رنجهای عینی ( objective) و جسمی انسان را کاهش داد اما در درمان رنجهای درونی (subjective)، روحی و روانی نه تنها توفیقی نیافت بلکه روز به روز بر استرس، اضطراب، افسردگی و تنهایی انسان افزود. در این میان روان شناسان مدرن، تلخی ها و سختی های زندگی و حوادث تراژیک را لازمه زندگی دانسته و بدون آن که توجیهی برای آن بیابند، صرفا تلاش کردند که با تکنیک‌های ذهنی و روانی، این واقعیت و وجه تراژیک زندگی را برای او قابل تحمل کرده و تاب آوری او را بالا ببرند. این نگاه، رنجها را به دو دسته " رنج از" و " رنج برای" تقسیم می کند. "رنج برای"، رنجی است که انسان‌ها برای رسیدن به هدف والاتر تحمل می کنند و "رنج از"، رنجهای عمدتا ناخواسته‌ای است مانند بیماری ها و اتفاقات ناگواری که زندگی انسان را با اختلال مواجه می کند. آنها "رنج از" را منفی و "رنج برای "، را مثبت جلوه می دهند و راه گریزی از" رنج از" نمی ببینند. اما در نگاه دینی و جهان بینی الهی، اساسا چیزی به نام" رنج از" وجود ندارد و همه رنجها از نوع، " رنج برای" است که یا خود انسان و یا خداوند منان برای رشد و تعالی انسان رقم زده است. " رنج برای" در معنویت دینی و نگرش آفرینی برای انسان متدین، نقشی اساسی دارد و سفر اربعین یکی از مصادیق بارز و خاص آن است. این سفر با توجه به مشکلاتی بسیارش مانند تراکم جمعیت و شلوغی و بی خوابی و تحمل گرما و سرما و...، حقیقتا آسوده و ساده نیست و هر کسی که یک بار به آن طریق رفته باشد، بدین واقعیت اذعان می کند. اما احدی از زائران اربعینی را نمی یابید که بعد از سفر، از تحمل این شدائد خود خواسته، پشیمان باشد بلکه جز با خاطر و خاطراتی زیبا و قلبی مالامال از آرامش، توشه ای از این سفر به منزل نمی رساند. انسان مدرن لذت گرا و سوداگر، هیچ درکی از این امر ندارد چرا که شاکله شناختی و ذهنی او، زاویه دید او را نسبت به این امر، کور کرده است. آری اربعین سفری آمیخته به "رنج برای رسیدن به حسین بن علی" است. او که خود "رنجی غیر قابل تصور برای رسیدن به معشوق حقیقی" کشید که بشریت در تحلیل آن درمانده است. باری، سید الشهدا ذوب در عشق زیبای مطلق شد و رنجها را همه زیبا دید و عاشقان او هم ذوب در او گشته و درکی نسبت به رنج این سفر نداشته و لذا منتظر اربعین های بعدند تا دوباره و چندباره این رنج، و لذت بی پایان و مانا و پایای نهفته در آن را، با تمام وجود، تجربه کرده و بچشند. گوارای وجودشان! 🆔@mjafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر خواستید تمدنی رو نابود کنید این سه کار را انجام بدهید! 🆔@mjafari_ir
📣 بسته 13جلدی فلسفه برای کودک (بخش معرفت شناسی) 🔺نویسنده : سیدمحمدمحسن میرمرشدی 🔹 فلسفه برای کودک از دغدغه های بسیار مهم و جدی اندیشمندان و خردورزان جامعه خصوصا رهبر معظم انقلاب بوده است که بارها بر آن تاکید کرده اند. مجموعه های مختلف مانند بنیاد صدرا، مجمع عالی حکمت، جامعه الزهرا و برخی نهادهای دانشگاهی، مقوله فابک ( فلسفه اسلامی برای کودک) را در سالیان اخیر دنبال کرده و کتابهایی هم منتشر کرده‌اند که البته بیشتر در جهت پیش نیازها و روش ها بوده است. اما اینک موسسه امام خمینی با محوریت سلسله درس های مبانی اندیشه اسلامی(طرح ولایت)، به این عرصه گام گذاشته و در گام اول مباحث معرفت شناسی برای کودکان را در قالب داستان رقم زده است. مباحث بعدی نیز ان شا الله در راه است. 🔹فهرست جلدها و مطالب👇👇 1-میهمانی خرگوش (اهمیت شناخت) 2-دارویی برای پدر (اهمیت معیار در معرفت) 3-ماجرای کرم کوچولو (خطاناپذیری علم حضوری) 4-شربت خوشمزه (اهمیت مشخص بودن معیار) 5-نقاشی خرس کوچولو (ارزش علم حضوری در حالات درونی) 6-موش کور و قاشق (ارزش معرفت) 7-پرسش کفشدوزک (خطا در معرفت حسی) 8-دایره چهار گوش (ارزش قضایای بدیهی) 9-صدای عجیب (ارجاع علوم نظری به بدیهی) 10-شیرینی گمشده (ارزش تجربه نسبت به علوم عقلی) 11-پرنده کم حافظه (نقل و ارزش معرفتی آن) 12-شکارچی و برکه آب (ارزش کارشناسی و مرجعیت) 13-نمک شیرین (تعارض معرفت ها و راه های ترجیح) 🔅 لینک خرید آنلاین مجموعه 🔅 ┄┅═══••✾••═══ 🖥 @iki_ac_ir 🆔@mjafari_ir
حق نداریم در دعاها و اعمال چیزی اضافه کنیم 🌸حضرت صادق علیه السلام فرمود: «بزودی شبهه ای برای شما پدید می‌آید که نه علامتی برای یافتن راه (حق) هست و نه امامی که (حاضر باشد و شما را) راهنمایی کند. کسی از آن فتنه ها نجات پیدا نمیکند مگر اینکه دعای غریق را بخواند. عرض کردم: «دعای غریق چگونه است؟ » فرمود: می گویی: یا اللَّه یا رحمان یا رحیم یا مقلّب القلوب ثبّت قلبی علی دینک، من هم تکرار کردم «یا مقلب القلوب و الابصار (ابصار را اضافه کردم) ثبت قلبی علی دینک. » فرمود: «خداوند مقلب القلوب و الابصار است، ولی این طور که من می‌گویم بگو,(و چیزی اضافه نکن) 📚کمال الدین: ۳۳۰ - 🔻وقتی امام راضی نمی شوند به دعا یک کلمه اضافه شود چطور بعضی از کانالها در روز اربعین اعمالی که وارد نشده جعل می کنند و آدرس دروغ هم بنام وسایل الشیعه زیر آن می نویسند؟🤔 🆔@mjafari_ir
■ وقتی ، موضوع یک در سوئیس می شود ■ دانشگاه فریبورگ با همکاری دانشگاه کاردیف کنفرانسی درباره روحانیت اسلام برگزار می کنند. https://tumarandishe.ir/fa/news/60/ 🆔@mjafari_ir
هدایت شده از ديانت و عقلانيت
✍️ محمد جعفری ✅ کاهش و افت دینداری! زیارت یکی از نمادها و نمودهای بارز دینداری است که هیچ تبیین غیر دینی ندارد. شخصی که به زیارت امام معصوم می رود، رفتار و کنشی مبتنی بر یک عقبه شناختی دارد. بی تردید وی، اعتقادات و باورهایی ویژه نظیر اعتقاد به امامت و ولایت تکوینی امام و به تبع آن محبت قلبی به امام را در دل داشته که رو به سوی امام نهاده و جان و دل خود را متوجه آن مضجع شریف می نماید. این سالها از جانب بسیاری کسان و خصوصا روشنفکران، مبتنی بر برخی شواهد موردی و جزیره ای، ادعای کاهش دینداری مردم در دوره انقلاب مطرح شده است. حال سوال این جاست که کسانی که مدعی کاهش دینداری مردم در نظام جمهوری اسلامی اند، چه توجیهی برای این کنش دینی دارند؟ اجتماع میلیونی در حرم امام رضا و قبل از آن مقوله زیارت اربعین را باید چگونه تبیین کرد؟ اگر سخن از مقایسه است، باز هم مشکلی نیست بروید واقعیات و فکتهای قبل از انقلاب را در این زمینه بیاورید و با وضعیت الان مقایسه نمایید. اگر سخن از بی دینی نسل نو و جوان است، کافی است ساعتی در حرم مطهر دوری بزنید و ببینید که بیش از پنجاه درصد این جمعیت، جوانان و نوجوانان اند. آیا وقت تامل و تفکر برای این مدعیان نرسیده است؟ از سویی دیگر، برخی دلسوزان و دین اندیشان از رشد یک نوع معنویت بدون شریعت در سالیان اخیر در بین جوان‌ها سخن می گویند. بدیهی است که شاید التزام به پاره ای از حدود و ثغور مذهبی در سالیان گذشته کم شده باشد اما رشد مقولاتی مانند زیارت و اعتکاف که متضمن مناسک دینی مشخصی است، دلیل روشنی بر گرایش به دینداری شریعت مدارانه می باشد . 🆔@mjafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ▪️فرارسیدن سالروز شهادت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله و امام حسن مجتبی علیه‌السلام تسلیت باد! 🆔@mjafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 حضرت محمد (ص) یکی از سه رهبر عالی و برتر جهان است 🖋 این سخن جان آدایر است، دارنده دکترای فلسفه از کالج سلطنتی لندن و مدارک عالی از دانشگاه آکسفورد و پروفسور افتخاری در کشور چین 🔻John holds the higher degrees of Master of Letters from Oxford University ..... 🆔@mjafari_ir
recording-20240902-124204.mp3
5.78M
سخنرانی حجت الاسلام جعفری در روز رحلت پیامبر اعظم مسجد الزهرا قم 12 شهریورماه 1403 🆔@mjafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
متاسفانه آقای مصطفی ملکیان روز به روز از رسالت روشنفکری معنوی مورد ادعای خودش هم فاصله می گیرد و مطالبی موهوم و سخیف و دور از واقع را به خورد مخاطب خود می دهد که ارزش نقد هم ندارد. بنده سالیانی است در نقد وی نوشته و گفته ام که در همین کانال هم بسیاری از آنها قابل جستجوست اما دیگر چندان انگیزه ای برای نقد تهمت و بلکه بهتانهای علمی و اخلاقی که ایشان، به دلیل سیاست زدگی، نثار این و آن می کند را ندارم. هنوز جسارت های وی به شهید جمهور که دغدغه ای جز خدمت خلق نداشت، فراموش نشده که ادعای دیگر از زبان او شنیده می شود که بیشترین اشتغال ذهنی روحانیون، مسائل جنسی است!!! حقیقتا انسان تعجب می کند که چطور شخصیتی که مدعی است بهترین و زرین ترین قاعده اخلاقی جهان این است که برای دیگران بپسند، آن چه برای خودت می پسندی، و آموزه معنویت عقلانی او، رعایت حریم و حرمت دیگران را لازم می داند، در شأن خود می بیند که این چنین در مورد روحانیت سخن بگوید. البته از فیلسوف اخلاقی که پیوند ازدواج را امری غیر اخلاقی می داند، بیان این مطالب چندان هم دور از انتظار نیست. ملکیان که سالیانی است دوره ديانت را پایان یافته می داند، گاه پشت این سخنان، آموزه های متعالی و اخلاقی دین را به چالش می کشد. باری دوستانی که خواهان نقد محتوای این کلیپ هستند، به فایل صوتی دوست فاضلم دکتر ساجدی مراجعه نمایند. (اینجا) و البته برای نشان دادن نقد تجربی سخنان ایشان در مورد ساختار مغزی زن و مرد، شما را به دیدن کلیپ ذیل دعوت می کنم. 👇👇 🆔@mjafari_ir
28.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مغز مرد و زن رو تحت FMRI قرار دادند. ببینید نتیجه اش چی شده است؟ 🆔@mjafari_ir
🔸 سربرآوردن روشنفکران کاذب، موجب می‌شود جامعه تعضیف و به سمت مباحث سطحی سوق پیدا کند. این مسئله اصلی است. جامعه با طرح ایده‌ها افق‌گشایی می‌کنند و نیروهای اجتماعی در طرح این ایده‌ها می‌توانند ساماندهی شوند و جامعه را پیش ببرند. 🔹اما زمانی که جامعه سطحی شد، شیوع پیدا می‌کند. مرحوم قانعی‌راد در اینباره جایی نوشت:« غیبت روشنفکران زمینه را برای حضور و بروز سلبریتی در جامعه، فرهنگ و سیاست فراهم می‌کند و مصلحت عمومی و اجتماعی فدای فرصت‌طلبی سلبریتی‌ها خواهد شد. باید را به عرصه عمومی بازگرداند و از زندگی عمومی ـ اجتماعی معنازدایی نشود.» 🔸 سخن ما آنجاست که این شدن جامعه، در یک موقف و قرار ایستا نمی‌شود، بلکه ساحت‌های مختلف زندگی را فرا می‌گیرد و اینگونه سپهر فرهنگ سلبریتی بر جامعه گسترانده می‌شود. این شده که ما امروزه مواجه با پدیده خاصی به عنوان «» شده‌ایم. 🔹روشنفکر سلبریتی که بیش از داعیه حقیقت، مخاطب‌پسند است و هوادارانی را با خود به همراه دارد. روشنفکرسلبریتی‌هایی که مسائل روزمره و حواشی جنجالی آن‌ها بر متن غلبه دارد. خواسته یا ناخواسته توان توصیف وضعیت را از دست داده‌اند و ایده‌هایشان بیشتر بر درک متوهم‌گونه‌ای واقعیت بنا می‌شود. 🔸اینجا بود که از «روشنفکرسلبریتی» نه به عنوان یک مفهوم ارزش‌گذارانه که از یک توصیف وضعیت سخن گفتیم. مفهومی که می‌توان با بررسی آن، درکی از وضعیت امروز روشنفکری داشت. شاید بی‌راه نباشد که بگوییم وضعیت امروز ما بی‌شباهت با وضعیت جلال نباشد. 🔹 بله ما امروز به هایی نیاز داریم که باز در این زمانه از «خدمت و خیانت روشنفکری» سخن بگوید. ما امروز نیازمند جلال‌ آل احمدهایی هستیم که بار دیگری به وضعیت روشنفکری که خود از بستر آن سر برآورده‌ بود، اعتراض کند. این جنس اعتراض، این صراحت قلم، این بینش درست را امروز روز نیاز داریم. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | تویتر 🆔@mjafari_ir
هدایت شده از ديانت و عقلانيت
🔖 نکته معرفتی... حقیقتا زیارت امام رضا، لذت بخش و روح فزاست. راز آن را باید در این جمله خود حضرت جست : الإِمامُ الأَنيسُ الرَّفيقُ وَالوالِدُ الشَّفيقُ وَالأَخُ الشَّقيقُ وَالاُمُّ البَرَّةُ بِالوَلَدِ الصَّغيرِ. کتاب كافي : 1 / 200. امام، همدم و رفيق است و پدری مهربان و برادری همسان و مادری دلسوز برای فرزند. 🔻 ما را در ویراستی دنبال کنید 👇 https://virasty.com/MJafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از ديانت و عقلانيت
1_5203173508.pdf
20.1M
📗اسرار فضل بن شاذان از امام رضا علیه السلام 📝مولف: فضل بن شاذان نیشابوری/ تعداد صفحات 149 زبان:فارسی 🔹توضیح: کتاب حاضر برگردانی از کتاب «علل ابن شاذان» است. «فضل بن شاذان نیشابوری» در جلسات متعددی خدمت امام هشتم حضرت علی بن موسی‌الرضا علیه السلام حاضر می‌شد و اسرار و علل اعتقادات و احکام دین را از ایشان سؤال می‌کرد. این کتاب مجموعه نفیسی است که او از مطالب این جلسات گردآوری کرده و در اختیار مسلمانان و شیعیان قرارداده است. یکی از دلایل اعتبار این مجموعه، شخصیت والا و جایگاه علمی و معنوی «فضل بن شاذان» در میان شیعیان و ائمه اطهار است. از سوی دیگر امام رضا در این کتاب با بیانی شیوا و عقلانی،سوالات فضل که سوال بسیاری از انسانهای متفکر است، را پاسخ داده اند. از این رو خواندن کتاب فوق برای اهل تفکر بسیار جذاب خواهد بود. 🆔@mjafari_ir
هدایت شده از ديانت و عقلانيت
✍️ محمد جعفری ✅ پرده ای از عقلانیت در مناظرات امام رضا علیه السلام مناظرات اهل بیت را باید یکی از سرفصهای افتخار آفرین برای مانور عقلانیت دانست. آن فرزانگان، در گفتگوهای علمی و دینی که با ارباب ملل و نحل داشتند، تلاش می کردند با منطقی قوی،معرفتی عمیق و روشی اقناعی و عقلانی، با مخالف فکری خود به بحث بپردازند و او را نسبت به لغرش فکریش مجاب نمایند. یکی از روشهای به کار گرفته در این عرصه هم استفاده از جدل احسن است که امام با تکیه بر اخلاق نقد، با تمسک به مسلمات فکری خود شخص، او را متوجه انحراف و ضعف اندیشه اش می نمایند؛ روشی که دیگر هیچ جای چون و چرا برای شخص باقی نمی گذارد . گفتگوی امام رضا علیه السلام با رهبران دینی مخالف در مجلس مأمون، یکی از مصادیق بارز مناظرات عقلانی اهل بیت است . شاید یکی از زیباترین پرده های این مناظره را باید گفتگوی امام با جاثلیق مسیحی دانست که امام از روش جدل احسن در گفتگو با او بهره می برد :👇👇 ما ننقم على عيسى شيئا إلا ضعفه و قلة صيامه و صلاته قال الجاثليق أفسدت و الله علمك و ضعفت أمرك و ما كنت ظننت إلا أنك أعلم أهل الإسلام قال الرضا ع و كيف ذلك قال الجاثليق من قولك إن عيسى كان ضعيفا قليل الصيام و الصلاة و ما أفطر عيسى يوما قط و ما نام بليل قط و ما زال صائم الدهر قائم الليل قال الرضا ع فلمن كان يصوم و يصلي فخرس الجاثليق و انقطع (‌احتجاج طبرسي، جلد دوم، ص 418). جاثلیق، بزرگ و عالم مسیحیان در زمانه خویش است و مسیحیان عیسی را فرزند خدا می دانند . امام رضا به او می گوید که ما به حضرت عیسی این اشکال را داریم که در نماز و روزه کوتاهی می کرد. جاثلیق که از این حرف شگفت زده شده، رو به امام می نماید و می گوید که من تصور می کردم که شما عالمترین شخص در میان مسلمانان هستید، اما الان برایم واضح شد که از نظر علمی بسیار ضعیف هستید ! ☺️ امام می فرمایند چطور!؟ جاثلیق ادامه می دهد زیرا می گویی عیسی در نماز و روزه کوتاهی داشت و حال آن که عیسی هر روز، روزه بود و هر شب تا به صبح عبادت می نمود . امام با خونسردی تمام رو به جاثلیق نمود و فرمود : عیسی برای چه کسی به نماز و روزه می پرداخت ؟! این جا بود که تازه جاثلیق متوجه شد که امام او را دور زده است و با روش جدل از کلام خود او، بطلان اندیشه مسیحیت را بیرون کشیده است . آری اگر عیسی ابن الله بود که دیگر نیازی به نماز و روزه نداشت! آیا خدا برای خود به عبادت می پردازد؟! امید است سیره عقلانی اهل بیت در مواجهه با اندیشه های نادرست ، همیشه در منظر ما بوده باشد و بدون شعار زدگی و برخورد احساسی، به عمق بخشی به معارف دینی خود و دیگران بپردازیم. 🆔@mjafari_ir
توصیه مهم امام رضا (علیه‌السلام) دربارۀ تأثیر اذان گفتن در خانه ŸŸعنْ مُحَمَّدِ بْنِ رَاشِدٍ قَالَ حَدَّثَنِي هِشَامُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ أَنَّهُ شَكَا إِلَى أَبِي الْحَسَنِ«علیه‌السلام» سُقْمَهُ وَ أَنَّهُ لَا يُولَدُ لَهُ فَأَمَرَهُ أَنْ يَرْفَعَ صَوْتَهُ بِالْأَذَانِ فِي مَنْزِلِهِ قَالَ فَفَعَلْتُ فَأَذْهَبَ اللَّهُ عَنِّي سُقْمِي وَ كَثُرَ وُلْدِي قَالَ مُحَمَّدُ بْنُ رَاشِدٍ وَ كُنْتُ دَائِمَ الْعِلَّةِ مَا أَنْفَكُّ مِنْهَا فِي نَفْسِي وَ جَمَاعَةِ خَدَمِي وَ عِيَالِي حَتَّى إِنِّي كُنْتُ أَبْقَى وَحْدِي وَ مَا لِي أَحَدٌ يَخْدُمُنِي فَلَمَّا سَمِعْتُ ذَلِكَ مِنْ هِشَامٍ عَمِلْتُ بِهِ فَأَذْهَبَ اللَّهُ عَنِّي وَ عَنْ عِيَالِيَ الْعِلَلَ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ. (الكافی، ج3، ص 308) 🔻محمّد بن راشد می‌گوید: هشام بن ابراهیم به من گفت: من از خود و اینکه صاحب فرزند نمی‌گردم به امام رضا «علیه‌السلام» شِکوه کردم. امام رضا «علیه‌السلام» به من فرمودند: در منزل با صدای بلند بگو. هشام بن ابراهیم می‌گوید: من پس از آنکه این کار را انجام دادم. خدای متعال مرا از بیماری شفا داده و فرزندان زیادی به من کرامت فرمود. سپس محمّد بن راشد می‌گوید: من نیز همیشه درگیر و مریضی بودم و کسانی که با من در خانه زندگی می‌کردند نیز بیمار و مریض بودند. به‌گونه‌ای که من تنها می‌ماندم و شخصی نبود که به من خدمت کند. هنگامیکه این حدیث را از هشام شنیدم. به کاری که امام«علیه‌السلام» فرموده بود پرداختم.پس آنگاه خداوند عزّوجلّ بیماری‌ها را از من وخانواده‌ام دور ساخت. 🔹@mjafari_ir
هدایت شده از ديانت و عقلانيت
🔖 نکته معرفتی... یکی از شواهد آشکار بر عقلانیت تفکر شیعی، اعتدال در منش و روش و توجه به همه نیازهای روحی و روانی انسان از جمله حزن در وقت عزا و شادی به وقت سرور است. ماه ربیع آمده،ماهی که به عنوان فصل شادی اهل بیت شناخته می شود و ما هم به شادی آنها، مسروریم. دهه سازی های ادعایی و تداوم حزن و بکاء، خلاف سیره و عقلانیت اهل بیت است و آسیب آن،تضعیف و کوچک شماری اهمیت ماه‌های محرم و صفر است. 🔻 ما را در ویراستی دنبال کنید 👇 https://virasty.com/MJafari_ir
دو قطبی واقعی؛ بین‌ آن کسانی که به انقلاب علاقه‌مندند و کسانی که اصل انقلاب را قبول ندارند 🔺آیت‌الله خامنه‌ای: 🔹«یکی از ترفندهای دشمنان، ایجاد دوقطبی‌های دروغین است. انتخابات مسابقه است؛ این دشمنی و عناد نیست، این دوقطبی شدن نیست. در ایران اسلامی یک دوقطبی‌ای وجود دارد؛ دوقطبی انقلاب و استکبار. قاطبه‌ی ملّت ایران، انقلابی هستند. بین‌ آن کسانی که به انقلاب علاقه‌مندند و کسانی که اصل انقلاب را قبول ندارند، دوقطبی هست.» ۹۴/۱۲/۵ پ.ن: آقایان! فتنه خط قرمز انقلاب هست! مردم هیچوقت با فتنه گران آشتی نمی کنند! رهبری در مرداد ۸۸ فرمودند: "آنها می‌خواستند از درونِ این نظام، به نظام جمهوری اسلامی ضربه بزنند، نتوانستند موفق بشوند" هیچوقت نمی توان در مقابل کسانی که حاضر نیستند از فتنه اعلام برائت کنند، ساکت بود! با شعارهای آشتی ملی و وفاق و امثال این ها، نمی توان از خط قرمز انقلاب عبور کرد! https://eitaa.com/joinchat/3688300608Cf61f1be155 🆔@mjafari_ir