cheragh 1402.12.16.mp3
11.95M
🔊#فایل_صوتی #چراغ
#برنامه_زنده
✍🏼در این برنامه استاد جعفری به شبهات زیر پاسخ میدهند : 1.اگر خداوند قادر مطلق است چرا برای خلق چیزها به مواد مختلف نیاز دارد؟ 2.آیا خداوند اراده خود را نمی شناسد؟
#تاریخ_پخش : 1402.12.16
📡مرکز رسانه ای ولایت
📲مدیریت فضای مجازی
🔰 @velayattv
🔺پاسخ شیرین و محکم استاد شهید مطهری به دلباختگان فرهنگ و تمدن غرب
🔸امثال من گاهی با سؤالاتی مواجه میشویم که با لحن تحقیر و مسخره آمیزی میپرسند: آقا سواره (ایستاده) غذا خوردن شرعاً چه صورتی دارد؟! با قاشق و چنگال خوردن چطور؟! آیا کلاه لگنی به سر گذاشتن حرام است؟! آیا استعمال لغت بیگانه حرام است؟! ...
🔹در جواب اینها میگوییم: اسلام دستور خاصی در این موارد نیاورده است. اسلام نه گفته با دست غذا بخور و نه گفته با قاشق بخور؛ گفته به هر حال نظافت را رعایت کن. از نظر کفش و کلاه و لباس نیز اسلام مد مخصوصی نیاورده است. از نظر اسلام زبان انگلیسی و ژاپنی و فارسی یکی است. اما ...
🔸اما اسلام یک چیز دیگر گفته است؛ گفته شخصیت باختن حرام است، مرعوب دیگران شدن حرام است، تقلید کورکورانه کردن حرام است، هضم شدن و محو شدن در دیگران حرام است، طفیلیگری حرام است، افسون شدن در مقابل بیگانه (مانند خرگوشی که در مقابل مار افسون میشود) حرام است، الاغ مرده بیگانه را قاطر پنداشتن حرام است، انحرافات و بدبختیهای آنها را به نام «پدیده قرن» جذب کردن حرام است، اعتقاد به اینکه ایرانی باید جسماً و روحاً و ظاهراً و باطناً فرنگی بشود حرام است، چهار صباح به پاریس رفتن و مخرج «را» را به مخرج «غین» تبدیل کردن و به جای «رفتم» «غفتم» گفتن حرام است.
📚برگرفته از کتاب نظام حقوق زن در اسلام؛ شهید مرتضی مطهری(ره)
🆔@mjafari_ir
جلسه چهارم.mp3
4.75M
⭕️ درس گفتار مباحث مقدماتی « الحاد معاصر»
🗓جلسه چهارم
❇️ تبیین الحاد علمی و گونه های آن
❇️ معرفی شخصیتها و اندیشه های الحاد علمی
❇️ معرفی کتابهایی در معرفی و نقد الحاد
🔸 برای استماع جلسه قبل : 👇👇
جلسه سوم
🎙حجة الاسلام و المسلمین دکتر محمد جعفری
#الحاد_معاصر
#الحاد_علمی
🆔@mjafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این فیلم چقدر زیبا به ما نشان می دهد که هر وقت زمین می افتی و در اهداف زندگی شکست می خوری، می توانی برخیزی و دوباره به همان جایگاه قبل خود و حتی بالاتر برسی البته در صورتی که اراده و عزم راسخ برای بلند شدن داشته باشی.
این درس مهم را باید با نکته ای مهمتر تکمیل کرد و آن این که در جبران شکستها یک شرط لازم و اساسی دیگر وجود دارد و آن امید به خدا و توکل به او در زندگی است.
اللّهُمَّ فاسقِنا غَيثَكَ ، و لا تَجعَلنا مِن القانِطينَ
بار خدايا! ما را از بارانت سيراب گردان و از نوميدان، قرارمان مده .( نهج البلاغة : الخطبة ۱۴۳)
🆔@mjafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_منتخب #پاسخ_به_شبهات
#چراغ
👈آیا خداوند می تواند جهان را بدون تغییر، در یک تخم مرغ جای دهد؟⁉️
شبهه ی پرتکرار و قدیمی در مورد قدرت مطلق خداوند که با وجود پاسخ مشخص و منطقی، برای بسیاری درگیری ذهنی ایجاد می کند.
پاسخ منطقی و تمثیلی استاد جعفری را در مورد این شبهه ببینید👌🙏
🎙استاد#جعفری
#تاریخ_پخش : 1402.12.16
☑️کانال رسمی شبکه جهانی ولایت
🔰 @velayattv
🆔@mjafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هر که دارد هوس ماه خدا بسم الله
هر که دارد سر سودای خدا بسم الله
🌙حلول #ماه_رمضان ماه بندگی خدا بر تمامی مسلمانان جهان تبریک و تهنیت باد.🌷
🆔@mjafari_ir
#حدیث #غرور
امام علی علیه السلام:
🔺بَيْنَكُمْ وَ بَيْنَ الْمَوْعِظَةِ حِجَابٌ مِنَ الْغِرَّةِ.
🔸ميان شما و پندپذيرى، پرده اى از غرور و خودخواهى وجود دارد.
📚حکمت 282 نهج البلاغه
🆔@mjafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 صحبتهای دلنشین امام خمینی(ره) درباره ماه مبارک رمضان.
رحمت و رضوان الهی بر آن پیر عارف. 🌷
🆔@mjafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_منتخب #پاسخ_به_شبهات
#چراغ
👈چرا بسیاری از دعاها و حاجات ما محقق نمی شوند؟مگر خداوند خیرخواه ما نیست؟⁉️
این سوال تقریبا برای همه ی مردم به وجود می آید که چرا بسیاری از دعاهای ما برای رفع مشکلات در زندگی محقق نمی شوند.
پاسخ استاد جعفری به این پرسش همگانی را از دست ندهید👌🙏
🎙استاد#جعفری
#تاریخ_پخش : 1402.12.16
☑️کانال رسمی شبکه جهانی ولایت👇
🔰 @velayattv
🆔@mjafari_ir
نگاهی حقوقی به ماجرای درمانگاه
«نسرین مقیمی، حقوقدان»
ماجرای درمانگاه قرآن و عترت قم که تصاویر آن سر از «اینترنشنال» درآورد، تحلیلها و واکنشهای متفاوتی را به همراه داشته که باتوجه به مبهم بودن زوایای مختلف واقعه، صحت و اصالت بسیاری از این تحلیلها محل تردید است.
اما در این میان، نظرات تکبعدی برخی حقوقدانان اعجابانگیز است؛
چرا که فارغ از هر علتی، پرخاش و ناسزاگویی در برابر یک فرد از آحاد جامعه که واکنشی از خود نشان نمیدهد، وفق ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی بخش - تعزیرات و مجازاتهای بازدارنده - با هر انگیزهای که باشد قابل پذیرش نیست و برای آن مجازات در نظر گرفته شده است: «توهین به افراد از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک، چنانچه موجب حد قذف نباشد، [مستوجب] جزای نقدی درجه ۶ خواهد بود».
حال اگر فرد روحانی اقدام به تصویربرداری از جرم مشهود «کشف حجاب» نکرده باشد که اتهام خانم هتاک به واسطه ایجاد اخلال در نظم عمومی مشدد هم میشود.
اما اگر روحانی واقعاً اقدام به تصویربرداری کرده باشد، براساس تبصره ۱ ماده ۴۵ آیین دادرسی کیفری - که اشعار دارد: «چنانچه جرایم موضوع بندهای (الف)، (ب)، (پ) ماده۴۵ و (ت) ماده (۳۰۲) قانون آیین دادرسی کیفری به صورت مشهود واقع شود، در صورت عدم حضور ضابطان دادگستری، تمام شهروندان میتوانند اقدامات لازم را برای جلوگیری از فرار مرتکب جرم و حفظ صحنه جرم به عمل آورند» - عملی متعهدانه و در راستای حفاظت از حریم اخلاقی جامعه انجام داده است.
بنابراین، آن خانم نه تنها حقی برای هتاکی نداشته بلکه باید به مطالبه عملی اجرای قانون توسط فرد روحانی تمکین میکرد؛ زیرا عمل کشف حجاب در اماکن عمومی حسب تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات محکوم است: «زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند به حبس از ۱۰ روز تا دو ماه و یا از ۲میلیون تا ۱۰میلیون ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد». همچنین، باتوجه به نوع اعتراض آن خانم به تصویربرداری از کشف حجابش توسط فرد روحانی، داشتن علم به جرم بودن عمل حرام کشف حجاب توسط ایشان محرز است و بر این اساس، مرتکب جرم توهین هم شده است.
در این میان سعه صدر فرد روحانی و در اختیار قرار ندادن تلفن همراهش به آن خانم، به باور قانونگذار رفتاری ستودنی است؛ چرا که از گسترش درگیری جلوگیری کرده است. اما در این میان، تذکر ندادن به موقع مأموران حراست درمانگاه نسبت به وقوع کشف حجاب و حضور نیافتن بهنگام آنان در صحنه هتاکی خانم و عدم حراست دقیق از حریم اطلاعاتی دوربینهای مداربسته، تخلف اداری به شمار میرود و اگر انگیزه همکاری با دول متخاصم از سوی فردی که فیلم را منتشر کرده احراز شود، بر اساس ماده ۵۰۸ قانون مجازات اسلامی، مجرم نیز شناخته خواهند شد.
بنابراین باید توجه داشت، این نگاه که فرد به واسطه شرایط یا تصوراتش مجاز به انجام عمل مجرمانه است، اگر به جامعه رسوخ پیدا کند، هر سارق، مختلس، قاتل و مرتکبی، عمل مجرمانه خود را به واسطه فقر یا حالات روانیاش توجیه میکند و به خود اجازه میدهد نظم اجتماعی را برهم بزند. از این رو، مصلحان حقیقی جامعه و عالمان حقوق نباید اجازه دهند تفاسیر شخصی از قانون یا نگاه سیاسی، فصلالخطاب بودن قانون را زیر سؤال ببرد و قانونمداران را از مطالبه اجرای قانون دلسرد و قانونگریزان را به اشاعه قانونگریزی دلگرم کنند.
کما اینکه لزوم مقابله با برهمزنندگان نظم و امنیت جامعه در هر سطح و میزانی در قواعد شرعی نیز مشهود است و نباید اجرای اصول صحیح قانونی و شرعی را به واسطه یک نابهنجاری ملغی نمود.
🆔@mjafari_ir
در واقعه درمانگاه عترت قم،ظاهرا شخص روحانی از خانم هتاک شکایتی نداشته و پرونده مختومه شده است. حال سوال این جاست که این حجم از فحاشی رکیک در ملا عام و اصرار بر بی حجابی در حریم عمومی و در فاصله نزدیک به حرم مطهر، و به هم ریختن فضای روانی و نظم عمومی درمانگاه،هیچ انگیزه ای به مدعی العموم برای اعلام جرم نسبت به این زن هتاک فراهم نمی کند؟!!
آقایان مسوول این عقب نشینی و رواداری شما، ثمره ای جز ولنگاری و جرات و جسارت بیشتر برای این افراد هتاک و نابهنجار نخواهد داشت.
#لیبرالیسم_فرهنگی
🔻 ما را در ویراستی دنبال کنید 👇
https://virasty.com/MJafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این روزها برخی آگاهانه و برخی ناآگاهانه مایل هستند که بزرگانی مانند شهید مطهری و شهید بهشتی را تجدد مآب و روشنفکر و اهل تولرانس و تساهل دینی معرفی کرده و این عالمان اصیل و اسلام شناس را مخالف الزامات اجتماعی و فرهنگی دین خصوصا در مسائل مانندی حجاب وانمود کنند.
توصیه ام به این عزیزان این است که حتما این فایل صوتی را از شهید بهشتی گوش کنند و چقدر این تعبیر ایشان خاص و کلیدی است در این روزها : 👇👇
جامعه مسلمونها، جامعه فضولهاست و چه خوب فضولی می کنند.
🆔@mjafari_ir
6573d9ba768fb73dc5ba11c2_-7485590132351207297.mp3
29.17M
#تربیت_دینی
#روزه_اولی_ها
#آموزشوالدین
#ماهرمضان
✅ چگونه نوجوانان و روزه اولیها را برای ماه مبارک رمضان آماده کنیم؟🤔
✅ #استاد_ابراهیم_اخوی؛ روانشناس نوجوان در این جلسه یک ساعته، نکات کاربردی مورد نیاز والدین و مربیان را در راستای سوق دادن نوجوانان به روزهداری و نیز مدیریت همزمان نوروز و ماه رمضان، آموزش میدهند.
مشاوره تلفنی | معرفی و ثبتنام دورهها | سایت همنو
#مأوا🌹(مرکز رواندرمانی و مشاوره اسلامی)
https://eitaa.com/moshaveremava
🆔@mjafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_منتخب #پاسخ_به_شبهات
#چراغ
👈چرا خداوند جهان هستی را آفرید؟⁉️
توضیحات استاد جعفری در مورد علت ضرورت خلقت جهان هستی که بسیار جالب و شنیدنی است👌
🎙استاد#جعفری
#تاریخ_پخش : 1402.12.16
☑️کانال رسمی شبکه جهانی ولایت👇
🔰 @velayattv
🆔@mjafari_ir
#پخش_زنده | فصل برکت 2️⃣
☑️ «فصل بـرکت»
✔️ معنویت و اخلاق پژوهی
🔸سلسله نشستهای اندیشهورز رسانه فکرت در ماه مبارک رمضان
نقش روزه در شریعت و معنویت دینی و نسبت آن با اخلاق و معنویت سکولار، دکتر محمد جعفری، عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره).
⏰ یک شنبه 27 اسفند 6 رمضان ساعت 15:30
💠 اتاق نشست:
لینک ورود به نشست
🔻جهت ثبتنام به آیدی @madrese_fekrat پیام بدهید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استوری
#شب_جمعه
#کربلا
بریم یه افطار، کربلا
مشتاق دیدار، کربلا
یه قبر خالی، تو حرم
واسم نگه دار، کربلا 🤲🏼
🆔@mjafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کاشت ناخن حرومه؟!
این مساله یکی از پر چالش ترین مسایل فقهی است که امروزه بسیار مورد سوال خانمها قرار می گیرد.
#احکام
#احکام_به_زبان_ساده
🆔@mjafari_ir
🌀 قرار است اشرار بر قم مسلط شوند؟!
🖋 علی ثقفی
آخوند اگر میبیند دارد سیل میآید باید اهل محل را خبر کند. اگر خوابیدهاند فریاد بکشد. فحش میدهند که بگذار بخوابیم، خب بدهند. اتفاق #درمانگاه_قم خبر از سیل است. سیل که آمد اشرار مسلط میشوند؛ هرچه از خدا نجات بخواهیم اثر نخواهد داشت. سیلبند #قم اگر شکست دیگر هیچجا در امان از سیل نخواهد بود.
چرا دست پلید #اینترنشنال را در ماجرای درمانگاه قم نمیبینند؟ چراعدهای غفلت میکنند؟ چرا برخی برای پنجهکشیدن به صورت نظام فرصت را مغتنم شمردهاند؟ چرا نمیفهمند #حجاب خاکریز اول است؟ چرا نمیفهمند قم سد محکم ایران است که طمع کردهاند بشکنند؟ چرا گذاشتیم کار به اینجا برسد؟
پروردگارا ما را بیدار کن.
اگر قورباغه را به یکباره در آب جوش بیندازید بلافاصله بیرون میپرد. اما اگر در آب معمولی باشد و حرارت را کمکم زیاد کنیم زندهزنده میپزد.
سبک زندگی به تدریج تغییر میکند.
وضعیت #بی_حجابی در قم یک پروژهی ویژه است.
ناگهان میبینیم کار از کار گذشته است. قورباغهپزمان نکنند.
🆔@mjafari_ir
1400-03-1-Shobahat-OstadJafari.mp3
2.43M
🖋 باز نشر
🔹پاسخ به شبهات مربوط به برنامه زندگی پس از زندگی
🔹تجربههاي نزديک به مرگ تا چه حد اعتبار داشته و قابل اطمينان هستند؟
🔹اين تجربهها تا چه ميزان با حقايق ديني در مورد مرگ تطبيق دارند؟
🎧 حجت الاسلام و المسلمين جعفري
🆔@mjafari_ir
file0088.mp3
12.36M
🖋 باز نشر
🔹پاسخ به شبهات مربوط به برنامه زندگی پس از زندگی
🔹تجربیات نزدیک به مرگ تا چه حد می تواند مورد تایید دین باشد؟
🎧 حجت الاسلام و المسلمين دکتر جعفري
🆔@mjafari_ir
هدایت شده از گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره
☑️ «فصل بـرکت»
✔️ معنویت و اخلاق پژوهی
🔸سلسله نشستهای اندیشهورز رسانه فکرت در ماه مبارک رمضان
1️⃣ واکاوی بسط تجربه مدرن از دین
از سلوک دینی تا NDE ( تجربیات نزدیک به مرگ) و نقد رسانه ملی در بسط تجربه مدرن از دین با حضور دکتر مجتبی رستمیکیا، پژوهشگر فلسفه زبان
ساعت ۱۵
2️⃣ روزه در برابر معنویت سکولار
نقش روزه در شریعت و معنویت دینی و نسبت آن با اخلاق و معنویت سکولار، دکتر محمد جعفری، عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره)
ساعت ۱۵:۳۰
3️⃣ اخلاقِ سیر و سلوک
مفهوم اخلاق در اوصاف الاشراف خواجه نصیر طوسی، دکتر سیدمهدی موسوی، استاد حوزه و دانشگاه
ساعت: ۱۶
4️⃣ اخلاق عملی در ادعیه مأثور
روایتی از بررسی گزارههایی از اخلاق عملی در مبانی دینی و دعاهای مأثور، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی ربانی، رئیس انجمن مهدویت حوزه
ساعت: ۱۶:۳۰
دبیر نشست: محمدجواد رحمانی، پژوهشگر علوم قرآن و حدیث
⏰ یک شنبه ۲۷ اسفند ۶ رمضان ساعت ۱۵
💠 اتاق نشست:
لینک ورود به نشست
🔻جهت ثبتنام به آیدی @madrese_fekrat پیام بدهید.
📚||مدرسـهی علـوم انسـانی فکـرت||
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🆔@meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدا هست؛ بدجوری هم هست!
🆔@mjafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸می شود محاورات روزمره را به زبان قرآن سخن گفت 🌸
🆔@mjafari_ir
چند نکته فقهی در حاشیه بحث نهی از منکر درمانگاه قم
🖋 محمد تقی نصر اللهی
▫️پیرامون بحثهای مرتبط با ماجرای نهی از منکر درمانگاه قم و ناظر به مواضع مخدوش برخی حوزویان، نکاتی فقهی قابل ذکر است:
۱. احتمال تاثیر صرفا به «تاثیر نهی خود شخص» نیست بلکه گاهی ناهی منکر می داند که اگر به فرض مثال پدر شخص گناهکار او را نهی کند او قبول می کند.
در اینجا چه بسا واجب باشد از پدر شخص چنین درخواستی کند(مرحوم امام در تحریر الوسیله اصل این نکته را بیان میکنند ج1ص479 مسئله9 ) .
در بحث مورد نظر اگر ناهی از منکر در نهی خود احتمال تاثیر ندهد یا احتمال مفسده باشد می تواند یا چه بسا واجب است که از نهاد حکومتی بخواهد که آنها شخص گناهکار را نهی کنند.
و این مطلب از واضحات است زیرا امر و نهی به تصریح بسیاری از فقها «وادار کردن» است نه «امر و نهی لسانی» و «وادار کردن» یا به تعبیری: «الحمل علی المعروف و المنع من المنکر»(۱) صرفا با رفتار شخصی حاصل نمی شود و چه بسا نیازمند کمک دیگری یا دیگران یا نهاد حکومتی باشد.
۲. اصولا نهی از منکر منحصر به نهی از منکر در اصطلاح مرسوم نیست بلکه گاهی اعم از آن است.
توضیح اینکه:
برخی خیال می کنند «نهی از منکر» صرفا «بازداشتن گنهکار از گناه» است در حالیکه این یک اصطلاح است و در اصطلاح اعم «هرگونه رفتار برای اقامه دین» از جمله «مجازات گناهکار» هم امر به معروف و نهی از منکر است. که در اینجا لزوما شروط «نهی از منکر در اصطلاح اول» وارد نمی شود.
به عنوان مثال در روایات زیادی داریم که گاهی جهاد را نهی از منکر نامیده اند در حالیکه در جهاد لزوما شروط «نهی از منکر در اصطلاح اول» وارد نیست.
مثلا در اصطلاح اول احتمال ضرر موجب رفع وجوب است اما در جهاد گاهی شخص یقین به شهادت دارد اما وظیفه دارد در جهاد شرکت کند.
لذا در شریعت مقدس «مجازات گنهکار» وارد شده است و در «اصطلاح اعم» می توان آن را نهی از منکر دانست اما اینجا مجازات مشروط به نتیجه در مورد «شخص گنهکار» نیست، بلکه مجازات گنهکار حکمی است و حکمت هایی دارد، که از جمله آن «ترک کردن گناه توسط خود شخص» است و چه بسا گاهی «ترک گناه توسط دیگران» و چه بسا «تطهیر گناهکار» یا هر چیز دیگری.
در هر حال حکومت اسلامی در حکم اولیه موظف به تعزیر گناهکار است و در اینجا با فرض محقق نشدن یک «حکمت» اجرای حکم الهی تعطیل نمی شود.
آری گاهی چه بسا با تشخیص ولی فقیه اجرای حکمی موقتا به علت مفاسدی تعطیل شود اما این باید با «صلاح دید ولی فقیه» و «به اندازه ضرورت» باشد نه اینکه هر شخصی حتی «مجتهد» احساس وظیفه کند و علیه اجرای حکم اولیه شرع شانتاژ ایجاد کند.
۳. اما شبهه «ایذاء گنهکار» از آن دست مطالب عجیب است زیرا فقها تصریح فرموده اند که غالبا «نهی از منکر» همراه با «ایذاء» است زیرا نفس «نهی لسانی گنهکار از کار مورد علاقه» یا «ترش کردن چهره» یا حتی «قطع ارتباط با او» تا برسد به «مرتبه سوم» و «جلوگیری یدی و فیزیکی» از گناه» غالبا موجب «ایذاء» می شود اما اگر بنا باشد این «ناخوش شدن گنهکار» باعث ترک «نهی از منکر» شود این نهایتا به تعطیلی «نهی از منکر» می انجامد.
به بیان روشن تر ادله حرمت ایذاء مومن با ادله وجوب نهی از منکر تخصیص می خورد. (۲)
لذا گمان نمی کنم هیچ فقیهی «نهی از منکر» را مشروط به «ناراحت نشدن گنهکار» دانسته باشد.
آری ممکن است برخی کسانی که تصمیم دارند به گمان خویش «فقه» را در بستر «مبانی و اصول لیبرالی» معنا کنند دچار چنین خبطی بشوند که پاسخ آنان همان است که برخی روشنفکران گفته اند که «اگر چنین شود دیگر فقهی باقی نمی ماند.».
@rozaneebefarda
🆔@mjafari_ir