6.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‼️توجه‼️ توجه‼️خیلی مهم‼️جدیدترین روش درمانی کرونا درطب سنتی 🌸،مورخه ۲۵/مرداد ۱۴۰۰ 🌸شبکه افق 🌸برنامه انارستان🌸 توسط دکتر زنده دل🌸 متخصص طب سنتی🌸 لطفاً تامیتونید برای همه دوستان و آشنایان خود نشر دهیم تا حداقل کمکی جهت رفع این بیماری نماییم . السلام علیک یا اباعبدالله الحسین شهید بکربلا اللهم عجل لولیک الفرج
🆔@nahjolbalaghekhanii313
۲۸ مرداد ۱۴۰۰
✳ زینب را انتخابهایش زینب کرد
🔻 #زینب_کبری یک زن بزرگ است. عظمتی که این زن بزرگ در چشم ملتهای اسلامی دارد از چیست؟ نمیشود گفت بهخاطر این است که دختر #علی_بن_ابیطالب یا خواهر #حسین_بن_علی و یا #حسن_بن_علی است. نسبتها هرگز نمیتوانند چنین عظمتی را خلق کنند. همهی ائمهی ما دختران و مادران و خواهرانی داشتند اما کو یک نفر مثل زینب کبری؟
🔸 ارزش و عظمت زینب کبری به خاطر موضع و حرکت عظیم انسانی و اسلامی و بر اساس تکلیف الهی است. کار او، تصمیم او، نوع حرکت او، به او اینطور عظمت بخشید. هر کس چنین کاری بکند، ولو دختر #امیرالمؤمنین هم نباشد، عظمت پیدا میکند. بخش عمدهی این عظمت از اینجاست که اولاً موقعیت را شناخت؛ هم موقعیت قبل از رفتن امام حسین به #کربلا، هم موقعیت لحظات بحرانی روز #عاشورا، هم موقعیت حوادث کشنده بعد از شهادت امام حسین را و ثانیاً طبق هر موقعیت یک انتخاب کرد. این انتخابها زینب را ساخت.
👤 #رهبر_معظم_انقلاب
📚 از کتاب #انسان_250_ساله
@nahjolbalaghekhanii313
۲۸ مرداد ۱۴۰۰
۲۸ مرداد ۱۴۰۰
#سلام_امام_زمانم ❤️
روزی دیگر از روز ها🗓شروع شد 🌹
این روز را میخوام با یاد و نام شما شروع کنم💐
چون نام شما زیبا ترین نام#جهان است🎉
#یا_صاحب_الزمان_(عج)
🌹🍃🌹🍃
@nahjolbalaghekhanii313
۲۹ مرداد ۱۴۰۰
ختم نهج البلاغه در ۱۹۲ روز(43).mp3
3.6M
🔈ختم گویای #نهج_البلاغه در ۱۹۲ روز.
🌺 طرح باعلی تامهدی (علیهما السلام)
🔷سهم روز هفدهم : از حکمت ۱۴۵ تا حکمت۱۴۷
#نهج_البلاغه
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄┄
🆔@nahjolbalaghekhanii313
۲۹ مرداد ۱۴۰۰
🌹 سهم #روز_هفدهم: از حکمت ۱۴۵ تا ۱۴۷ #نهج_البلاغه
••••••••••••🌿🌹🌿•••••••••••
📒 #حکمت145 : بسا روزه داری كه بهره ای جز گرسنگی و تشنگی از روزه داری نبرد و با شب زنده داری چيزی جز رنج و بی خوابی به دست نياورد، خوشا خواب زيركان و افطارشان.
••••••••••••🌿🌹🌿•••••••••••
📒 #حکمت146 : ايمان خود را با صدقه دادن، و اموالتان را با زكات دادن نگاه داريد، و امواج بلا را با دعا از خود دور سازید .
••••••••••••🌿🌹🌿•••••••••••
(كميل بن زياد می گويد: امام دست مرا گرفت و به سوی قبرستان كوفه برد، آنگاه آه پردردی كشيد و فرمود):
📒 #حکمت147 : ای كميل بن زياد! اين قلبها مانند ظرفهایی هستند كه بهترين آنها فراگیر ترين آنهاست، پس آنچه را می گويم نگاهدار:
۱- اقسام مردم (مردم شناسی)
مردم سه دسته اند، دانشمند الهی و آموزنده ای بر راه رستگاری و پشه هایی که دست خوش باد و طوفان و هميشه سرگردانند، كه به دنبال هر سر و صدایی می روند و با وزش هر بادی حركت می كنند، نه از روشنایی دانش نور گرفتند و نه به پناهگاه استواری شتافتند.
۲- ارزشهای والای دانش
ای كميل: دانش بهتر از مال است، زيرا علم تو را نگهبان است و مال را تو بايد نگهبان باشی، مال با بخشش كاستی پذيرد اما علم با بخشش فزونی گيرد و مقام و شخصيتی كه با مال به دست آمده با نابودی مال نابود می گردد. ای كميل بن زياد! شناخت علم راستين (علم الهی) آيينی است كه با آن پاداش داده می شود و انسان در دوران زندگی با آن خدا را اطاعت می كند و پس از مرگ، نام نيكو به يادگار گذارد، دانش فرمانروا و مال فرمانبر است.
۳- ارزش دانشمندان
ای كميل! ثروت اندوزان بی تقوا مرده اند گرچه به ظاهر زنده اند، اما دانشمندان تا دنيا برقرار است زنده اند، بدنهايشان گرچه در زمين پنهان اما ياد آنان در دلها هميشه زنده است.
۴- اقسام دانش پژوهان
بدان كه در اينجا (اشاره به سينه مبارك كرد) دانش فراوانی انباشته است، ای كاش كسانی را می يافتم كه می توانستند آن را بياموزند، آری تيزهوشانی می يابم اما مورد اعتماد نمی باشند، دين را وسيله دنيا قرار داده و با نعمتهای خدا بر بندگان و با برهانهای الهی بر دوستان خدا فخر می فروشند. يا گروهی كه تسليم حاملان حق می باشند اما ژرف انديشی لازم را در شناخت حقيقت ندارند، كه با اول شبهه ای شك و ترديد در دلشان ريشه می زند، پس نه آنها و نه اينها سزاوار آموختن دانشهای فراوان من نيستند. يا ديگری كه سخت در پی لذت بوده و اختيار خود را به شهوت داده است، يا آن كه در ثروت اندوزی حرص می ورزد، هيچكدام از آنان نمی توانند از دين پاسداری كنند و بيشتر به چهارپايان چرنده شباهت دارند و چنين است كه دانش با مرگ دانشمندان می ميرد.
۵- ویژگی های رهبران الهی
آری، خداوندا! زمين هيچگاه از حجت الهی خالی نيست، كه برای خدا با برهان روشن قيام كند، يا آشكار و شناخته شده، يا بيمناك و پنهان، تا حجت خدا باطل نشود و نشانه هايش از ميان نرود، تعدادشان چقدر و در كجا هستند؟ به خدا سوگند كه تعدادشان اندك ولی نزد خدا بزرگ مقدارند، كه خدا به وسيله آنان حجتها و نشانه های خود را نگاه می دارد، تا به كسانی كه همانندشان هستند بسپارد و در دلهای آنان بكارد، آنان كه دانش، نور حقيقت بينی را بر قلبشان تابيده و روح يقين را دريافته اند، كه آن چه را خوشگذران ها دشوار می شمردند آسان گرفتند و با آنچه كه ناآگاهان از آن هراس داشتند انس گرفتند در دنيا با بدنهایی زندگی می كنند، كه ارواحشان به جهان بالا پيوند خورده است، آنان جانشينان خدا در زمين و دعوت كنندگان مردم به دين خدايند. آه، آه، چه سخت اشتياق ديدارشان را دارم؟ كميل! هرگاه خواستی بازگرد.
••••••••••••🌿🌹🌿•••••••••••
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
🆔@nahjolbalaghekhanii313
۲۹ مرداد ۱۴۰۰
گزارش موضوعات مهم حکمت ۱۴۵ تا ۱۴۷.mp3
2.42M
🔊 گزارش موضوعات مهم حکمت ۱۴۵ تا حکمت ۱۴۷
🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
🌹 طرح «باعلی تا مهدی» علیهما السلام
#نهج_البلاغه
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
┄┄┅┅✿❀🌿🌼🌿❀✿┅┅┄┄
🆔@nahjolbalaghekhanii313
۲۹ مرداد ۱۴۰۰
▪️◾️◼️آجرک الله یا صاحب الزمان
🔸امام صادق علیه السلام فرمودند:
«آنگاه که اصحاب امام حسین علیه السلام شهید شدند و ایشان تنها ماند، فرشتگان بسوی خدا ضجّه زدند و گریه کردند و گفتند: پروردگارا! با حسین علیه السلام پسر پیغمبرت، چنین رفتار کنند؟
پس خداوند نور حضرت قائم (عجّل الله فرجه) را به آن ها عرضه کرد و فرمود: «با مهدی انتقام او را میگیرم»
📚 اصول کافی ج ١ ص ٤٦٥
🔺 أَیْنَ الطّالِبُ بِدَمِ الْمَقْتُولِ بِکَرْبَلاءَ
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
┏━━━🍃🌺🍃━━━┓
@nahjolbalaghekhanii313
┗━━━🍂━
۲۹ مرداد ۱۴۰۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امامخمینی(ره) با وقوف بر رسالت خطیر و الهی خود، هدف نهایی انقلاب اسلامی را امری فراتر از تغییر حکومت و مسائل اقتصادی؛ یعنی زمینهسازی انقلاب جهانی اسلام و فراهم آوردن مقدمات ظهور منجی عالم بشریت حضرت ولیعصر(عج) دانسته
امام خمینی(ره) در یکی از بیانات خود که در اولین سال استقرار نظام اسلامی ایراد کردهاند، ضمن بیان مفهوم انتظار فرج، وظیفه منتظران قدوم حضرت صاحب الامر(ع) را چنین برشمردهاند: «ما همه انتظار فرج داریم و باید در این انتظار، خدمت کنیم. انتظار فرج، انتظار قدرت اسلام است و ما باید کوشش کنیم تا قدرت اسلام در عالم تحقق پیدا بکند و مقدمات ظهور انشاءالله تهیه بشود».
📚صحیفه نور جلد ۲۱و۷صفحات۱٠۸و۲۵۵
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
@nahjolbalaghekhanii313
۲۹ مرداد ۱۴۰۰
📔 لذت مطالعه (خلاصه کتاب)
🔔 ناقوس ها به صدا در می آیند. (۱۶)
📚 انتشارات عهدمانا
حس کنجکاوی کشیش برای مطالعهٔ کتاب ، نه برای پی بردن به ارزش مادی آن ، بلکه به خاطر رویایی بود که در آن حضرت مسیح از آن به عنوان فرزندش و امانتی که به دست او می سپرد یاد کرده بود.
مگر در این کتاب چه نوشته شده بود که مسیح رسالت نگهداری از آن را به او سپرده بود ؟
عصر همان روز کشیش به منزل رفت و در غیاب همسرش شروع کرد به خواندن کتاب ، هرچند خواندن خط عربی کوفی به آسانی خط عربی امروزی نبود ، اما با تسلطی که داشت ، مطالعهٔ کتاب برای او دشواری چندانی نداشت. برخلاف آنچه در اغلب نسخه های خطی دیده بود که نام نویسنده و تاریخ کتابت در پایان کتاب نوشته می شد ، در این کتاب نویسنده و سال کتابت را بالای صفحهٔ اول به خط و زبان عربی نوشته بودند:
آغاز کتابت : سال ۳۶ از هجرت
كاتب : عمرو بن عاص
عمروعاص نامی نبود که او حتی یک بار در جایی آن را شنیده یا در کتابی خوانده باشد. باید کتاب را می خواند و می فهمید عمروعاص کیست و چه می گوید.
↩️ ادامه دارد...
🆔@nahjolbalaghekhanii313
۲۹ مرداد ۱۴۰۰
۲۹ مرداد ۱۴۰۰
🔰 موضوع : آرزو در نهج البلاغه (۲)
💠 كسی كه آرزوهايش طولانی است، كردارش نيز ناپسند است.
📒 #نهج_البلاغه ، حکمت ۳۶
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
🆔@nahjolbalaghekhanii313
۲۹ مرداد ۱۴۰۰