🖼راه رسیدن به کمال مطلوب انسانی
📚 #کتاب_انقلابی_بمانید جلد۱ صفحه۲۲و۲۳
⏪ روش تهیه و خرید کتاب:
✴️مراکز فروش حضوری
قم👇
🔴 روبروی مدرسه دارالشفاء انتشارات انقلاب اسلامی
🟠 مجتمع ناشران طبقه همکف پاتوق کتاب فردا
🟡 خیابان صفائیه روبروی دفتر مقام معظم رهبری نشر معارف( فروشگاه پاتوق کتاب)
اصفهان👇
🔵 خیابان فروغی خیابان شهیدان علاقمندان کوچه شهید منشئی پلاک ۳ نشر فدک
🌐 فروشگاه مجازی 👇
⬜️ تارنمای اینترنتی مرکز مطالعات راهبردی به نشانی www.mmhe.ir
⬛️ ارتباط با ادمین در ایتا به نشانی @mmheir
#محصولات
#انقلابی_بمانید
┈┄┅═✾••••✾═┅┄┈
👈 به حُـوزِهوإنْقِلٰابِـــــإســـلٰامِی بپیوندید
🖼قال الامام الحسین (علیه السلام): «اِنَّ النّاسَ عَبيدُ الدُّنْيا وَ الدِّينُ لَعْقٌ عَلى اَلْسِنَتِهِمْ يَحوطونَهُ ما دَرَّتْ مَعائِشُهُمْ فَاِذا مُحِّصوا بِالْبَلاءِ قَلَّ الدَّيّانونَ»
📚تحف العقول، ص ۲۴۵
🏴السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّه🏴
#حدیث
┈┄┅═✾••••✾═┅┄┈
👈 به حُـوزِهوإنْقِلٰابِـــــإســـلٰامِی بپیوندید
🔰رشد روزافزون نظام جمهوری اسلامی
📝ما باید تضمین کنیم حفاظت و سلامت انقلاب و رشد روزافزون نظام جمهورى اسلامى و ریشه دواندن هرچه بیشترِ این نظام را؛
با همان روش و با همان شیوه؛ یعنى
◀️با #حفظ_ایمان،
◀️با کار مخلصانه،
◀️با وحدت کلمه،
◀️با داشتن ارتباط و پیوند قلبى با خدا،
◀️با اتّکاء به نفْس،
◀️با تصمیم بر اینکه باید بر مشکلات فائق بشویم.
🗓۱۳۶۴/۰۴/۰۵
#اتقلاب_اسلامی
┈┄┅═✾••••✾═┅┄┈
👈 به حُـوزِهوإنْقِلٰابِـــــإســـلٰامِی بپیوندید
3.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰مومنها با هم جنگ ندارند؛
اگر جنگی باشد بین دو نفر، باید بدانند که مومن نیستند. مومنها با هم جنگ ندارند...
📌 پیشنهاد مشاهده
#در_محضر_امام
🎥#درس_اخلاق
┈┄┅═✾••••✾═┅┄┈
👈 به حُـوزِهوإنْقِلٰابِـــــإســـلٰامِی بپیوندید
#مراسم_افتتاحیه اردوی معرفتی تشکیلاتی
"مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني"
● اجتماع سالیانه طلاب عصر انقلاب ●
┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄
🖋 به همراه قرائت مکتوب پیام مرجع عالیقدر حضرت #آیت_الله_نوری_همدانی
سخنران: #آیت_الله_اراکی
🗓 زمان: یکشنبه ۱۵ مرداد، ساعت ۱۵:۳۰
🔹 مکان: مدرسه علمیه فیضیه قم
📌 شرکت عموم طلاب در این مراسم موجب امتنان است.
@ahd_ba_khomeini
┈┄┅═✾••••✾═┅┄┈
👈 به حُـوزِهوإنْقِلٰابِـــــإســـلٰامِی بپیوندید
195.pdf
حجم:
208.2K
بیانیه جناب استاد ابوالقاسم علیدوست در واکنش به سخنان جناب استاد مسعود عالی
دفاعی عقیم و پرهزینه
حکومت علوی: بعثت عدالت
بيانات استاد عالی را اینجا ببینید:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/13132
جوابیه استاد عالی به بیانیه جناب آقای علیدوست را اینجا ببینید:
https://eitaa.com/rozaneebefarda/13134
🔶حاشیه روزنه
بعد از سخنرانی استاد عالی در حسینیه امام خمینی و در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی که در بخشی از آن به درستی به مسئله فساد در حکومت علوی اشاره شده بود، بیانیه تندی از سوی آقای علیدوست صادر شد که واکنشهای متعددی را در پی داشت.
قبل از این نیز او در واکنش به برخی مواضع مشابه بعضی سخنرانان انقلابی، موضعگیری کرده بود.
غیر از آقای علیدوست، آقای #سیدمحمدجواد_علوی_بروجردی نیز در مصاحبه با #مهدی_نصیری، نسبت به این موضوع واکنش نشان داده بود.
واقعیت آن است که مسئله وجود کارگزاران فاسد در حکومت علوی امری غیر قابل انکار است و پنهانکاری نسبت به این واقعیت تاریخی، به معنای دفاع از حضرت نیست زیرا بازخوانی برخوردهای محکم ایشان با کارگزاران فاسد در تبیین سیره سیاستورزی معصومانه ایشان کفایت میکند و طرح این موضوع هزینه خاصی هم ندارد و نیاز نیست امثال آقایان علوی بروجردی و علیدوست از این جهت نگران باشند!
اساسا حقایق تاریخی قابل پنهانکاری نیست وانگهی! عصر این گونه پنهانکاری ها هم گذشته است. و از این گذشته، بازخوانی #تجربه_حکمرانی صدر اسلام نه تنها هزینه ندارد بلکه ناگزیر از آنیم تا مشخص شود که مسئله خطیر حکمرانی چه لوازم و صعوبتهایی در پی دارد.
@rozaneebefarda
ندای شیخ فضلالله در حوزه امروز
جوابیه اساتید و فضلای حوزوی به بیانیه سیاسی حاشیهساز جناب آقای علیدوست/7
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
[صفحه 1 از 2]
در ایام سالروز صدور فرمان مشروطه و شهادت عالم مبارز و مدافع حریم اسلام آیت الله شیخ فضل الله نوری رحمهالله بیانیه ای صادر شد که نشان میدهد هنوز هم جریان اسلام ناب و حوزه های مبارک علمیه اصیل از گزند برخی روحانیون کجاندیش و روشنفکرنما در امان نیست و خود را با چهره ای حق به جانب در موضع نصیحت نسبت به مدافعان حریم ولایت راستین قرار میدهد و با وجود چنین تفکراتی در حوزهها باز هم صدای شیخ فضل الله ها به گوش میرسد.
بعد از بیانات صحیح و به دور از فریب و ریای استاد مسعود عالی، آقای ابوالقاسم علیدوست از اساتید حوزه علمیه قم ناظر به بیانات ایشان چند خطی را قلم فرسایی کردند که:
اولا: به نظر میرسد جناب علیدوست فهم دقیقی نسبت به بیانات استاد عالی نداشته و بیشتر به بیان نقطه نظرات و برداشتهای ناقص خویش از تاریخ پرداختهاند.
ثانیا: برخی مغالطات در بیان ایشان وجود دارد که از فردی با سابقه تدریس خارج بعید است لکن این نشان میدهد که غرض از صدور بیانیه دفاع از حریم ولایت نبوده بلکه اغراض دیگری از این بیانات دنبال میشود.
اما بعد...
نسبت به برخی فقرات نوشته ایشان نکاتی را به رشته تحریر درمی آوریم تا خوانندگان محترم قضاوت کنند:
1. «نسبت به سخنی که حدود 30 فساد در زمان حکومت امام علی علیه السلام اشاره میکند، باید توجه کرد که این فسادها، هیچ ربطی به امام نداشته و میراثی بوده که از حاکمان و حاکمیت ناتوان و فاسد کرد که این فسادها، هیچ ربطی به امام نداشته و میراثی بوده که از حاکمان و حاکمیت ناتوان و فاسد قبل به ارث رسیده بود»
باید عرض شود که، مگر فضلا و مبلغان اندیشمند گفتهاند افراد فاسد مربوط به شخص امیرالمومنین و یا زاییده حکومت ایشان و یا حاصل عملکرد ایشان هستند؟!سخن تنها در این است وجود چنین افرادی در حکومت ربطی به اصل حاکمیت و ریل گذاری آن ندارد.
آیا ناقدان؛ بیان استاد عالی را ندیدهاند؟ یا دیده و خدای ناکرده قصد مغالطه دارند؟ یا میخواهند سخنان غلط خود را به جبههای که شبانهروز از زبان دشمنان و دوستان نادان در عذاب است منتسب کنند؟ غرض از بیان چنین مطلبی چه بود؟ والله العالم.
#تحلیلی
@rozaneebefarda
ندای شیخ فضلالله در حوزه امروز
[صفحه 2 از 2]
2. «نباید تردید کرد دفاعیههایی این چنین، هرگز منتقِد به وضعیت موجود در جمهوری اسلامی ایران را معتقد به این روش حاکمیتی نمی کند ؛ بر عکس ، چوب حراج بر تراث میزند که بگویند: پس هر حکومتی از اسلام وضعیتش چنین است! من نمیدانم آن حضرات در آینده در نیمه شعبان، چگونه میخواهند از حکومت مهدوی بگویند و فریاد زنند که:« یَمْلَأُ اللهُ به الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا کَمَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً»؟
اولا: مگر هر منتقدی اعتقاد به این روش حاکمیتی ندارد که آقای علیدوست اینگونه قلم میزند؟! چه بسیار منتقدانی که اعتقاد عمیق به این
روش حاکمیتی دارند و برای بقای آن جان میدهند. باید دقت کرد که منتقد به چه هستیم و معتقد به چه چیزی هستیم. جناب آقای علیدوست چگونه لازمه انتقاد را عدم اعتقاد محاسبه کرده است؟
ثانیا: مگر بیان عبرت ها و نقاط ضعف در حکومت ها چوب حراج به تراث زدن است؟! که اگر اینگونه باشد بخشهای مهمی از قرآن کریم که به بیان نقاط ضعف پیشینیان پرداخته است را چگونه توجیه میکنید؟!
ثالثا: نیازی به نگرانی ایشان نسبت به نیمه شعبان نیست! کسانی که در این منظومه فکری( اسلام ناب) حرکت میکنند نگاهشان به حکومت مهدوی هم با برداشتهای ناقص امثال حضرتتان متفاوت و کاملا منطبق بر یک نگاه کلان است. بهتر است شما نگران مقایسه دولت امیرالمونین با دولت کریمه حضرت حجت با نگاه خودتان باشید که بسی ناهمخوانی دارد.
3. «دفاع از انقلاب و نظام با پذیرش برخی کاستی ها، خود تحریمی و... راه دیگری دارد که صاحبان احساس تکلیف در اینباره باید به آن بپردازند»
اولا: مرادتان از خود تحریمی چیست؟ روشن صحبت کنید تا شاگردان شما و طلاب جوان زوایای فکری شما را بشناسند و دچار اشتباه محاسباتی نشوند.
ما خود تحریم هستیم؟! آیا نظام و روش حاکمیت باعث تحریم شده است که اینگونه بیان میکنید؟! تاریخ استعمار بخوانید البته نه با نگاه کجی که به تاریخ اهل بیت دارید.
کمی از حجره تنهایی و انزوا و روشنفکرمآبی بیرون بیایید و ببینید در عالم چه خبر است.
اگر نا دانسته نوشتید بیایید اصلاح کنید و اگر دانسته نوشتید بروید در خلوتتان استغفار کنید که جریان حق شیعه را تحریف کردید.
ثانیا: دفاع از نظام احساس تکلیف نیست که برخی داشته باشند برخی هم نداشته باشند بلکه تکلیف است و همگان باید به این تکلیف عمل کنند و هر کس در انجام این تکلیف کمکاری کند باید استغفار کند.
ثالثا: شما که خود را در اکثر زمینهها صاحب نظر میدانید و در بیانیههای گذشتهتان نسبت به برخی مسایل مطرح شده قلم فرسایی میفرمایید، بد نیست کتابی هم در رابطه با روشهای صحیح دفاع از انقلاب و نظام بنگارید تا همگان مستفیض شوند.
#تحلیلی
@rozaneebefarda