eitaa logo
حوزه و انقلاب اسلامی
4.1هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
490 ویدیو
53 فایل
﷽ 💠 مرکز مطالعات راهبردی حوزه و انقلاب اسلامی 📢 تبیین #نسبت_حوزه_و_انقلاب_اسلامی، مبتنی‌بر بیانات امامین انقلاب 📲 ارتباط با مدیر: 🆔 @mmhe_admin 🖥 تارنما: 🌐 www.mmhe.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰هر که به دنبال جایگاه با ایران در نظم جهانی پیش رو است ... 🏴السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّه🏴 🎥 ‏┈┄┅═✾••••✾═┅┄┈ 👈به حُـوزِه‌‌وإنْقِلٰابِـــــ‌إســـلٰامِی بپیوندید
🔰اهمیت قدرت تحلیل ملتها 📝من از سابق مکرر گفته‌ام که اگر قدرت تحلیل خودش را از دست بدهد، فریب و شکست خواهد خورد. 🔸اصحاب امام حسن، نداشتند؛ نمیتوانستند بفهمند که قضیه چیست و چه دارد میگذرد. 🔸اصحاب امیرالمؤمنین، آنهایی که دل او را خون کردند، همه مغرض نبودند؛ اما خیلی از آنها - مثل خوارج - قدرت تحلیل نداشتند. قدرت تحلیل خوارج ضعیف بود. 🗓۱۳۷۰٫۰۱٫۲۶ ‏┈┄┅═✾••••✾═┅┄┈ 👈 به حُـوزِه‌‌وإنْقِلٰابِـــــ‌إســـلٰامِی بپیوندید
🖼قال الامام الحسین (علیه السلام): «مَن حاوَلَ اَمراً بِمَعصِیَةِ اللهِ کانَ اَفوَتُ لِما یَرجوا و اَسرَعُ لِما یَحذَرُ» تحف العقول، صفحه ۲۴۸ 🏴السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّه🏴 ‏┈┄┅═✾••••✾═┅┄┈ 👈 به حُـوزِه‌‌وإنْقِلٰابِـــــ‌إســـلٰامِی بپیوندید
🔰آثار کم شدن حساسیت به انحراف 📝 چه شد که غربی‌ها، مشخصا انگلیسی‌ها، در این مساله [مشروطه] کامیاب شدند؛ 🔻از چه شگردی استفاده کردند که کامیاب شدند. در حالی که مردم که جمعیت اصلی هستند، می‌توانستند در اختیار علما باقی بمانند و اجازه داده نشود که شیخ فضل‌الله جلو چشم همین مردم به دار کشیده شود؛ قاعده‌ی قضیه این بود. 🔻به نظر من مشکل کار از این‌جا پیش آمد که اینها توانستند یک عده‌ای از اعضای جبهه‌ی عدالت‌خواهی - یعنی همان اعضای دینی و عمدتا علما - را بدهند و حقیقت را برای اینها پوشیده نگه دارند و اختلاف ایجاد کنند... ‼️انسان می‌بیند که آنها را در مقابل کم کرده‌اند؛ 🔻اما حساسیت بعضی‌ها مثل مرحوم آشیخ فضل‌الله باقی ماند... یک جمع دیگری از همین جبهه، این حساسیت را از دست دادند و دچار خوش‌باوری و حسن‌ظن و شاید هم نوعی شدند. ‼️البته انسان حدس می‌زند که بعضی از ضعف شخصیتی‌ها و ضعف‌های اخلاقی و هوای نفس بی‌تاثیر نبود. 🗓۱۳۸۵٫۰۲٫۰۹ 7️⃣1️⃣ ‏┈┄┅═✾••••✾═┅┄┈ 👈 به حُـوزِه‌‌وإنْقِلٰابِـــــ‌إســـلٰامِی بپیوندید
🖼بیعت با امام خمینی بیعت با پیغمبر ... 📚 جلد۱ صفحه۳۰۷ ⏪ روش تهیه و خرید کتاب: ✴️مراکز فروش حضوری قم👇 🔴 روبروی مدرسه دارالشفاء انتشارات انقلاب اسلامی 🟠 مجتمع ناشران طبقه همکف پاتوق کتاب فردا 🟡 خیابان صفائیه روبروی دفتر مقام معظم رهبری نشر معارف( فروشگاه پاتوق کتاب) اصفهان👇 🔵 خیابان فروغی خیابان شهیدان علاقمندان کوچه شهید منشئی پلاک ۳ نشر فدک 🌐 فروشگاه مجازی 👇 ⬜️ تارنمای اینترنتی مرکز مطالعات راهبردی به نشانی www.mmhe.ir ⬛️ ارتباط با ادمین در ایتا به نشانی @mmheir ‏┈┄┅═✾••••✾═┅┄┈ 👈 به حُـوزِه‌‌وإنْقِلٰابِـــــ‌إســـلٰامِی بپیوندید
🔰ساز‌و‌کار ارتباط با جوانها 📝یک توصیه‌ی دیگری که خیلی مهم است، ارتباط با جوانها است. برای این کار باید بنشینید فراهم کنید؛ ‼️یعنی ارتباط با جوانها این ‌جوری نمیشود که بگویید جوانها بیایید، آنها هم بلند شوند بیایند! ✅باید بنشینید فکر کنید راهکار پیدا کنید، ساز و کار باید پیدا کنید. امروز در سرتاسر کشور، مجموعه‌های خودجوش و گمنام و کم‌هزینه و بی‌ادّعائی وجود دارند که کار فرهنگی میکنند، کار اجتماعی میکنند، ‌خدمات ارائه میدهند، همه‌ جای کشور هستند... ◀️اینها را در شهر‌خودتان جستجو کنید، ◀️پیدا کنید، ◀️به آنها کمک کنید، ◀️دست نوازش به سرشان بکشید؛... ◀️بنشینید صحبت کنید، ◀️بروید داخل مجموعه‌هایشان، ◀️بروید در مدرسه‌شان، در دانشگاهشان، با آنها حرف بزنید، آنها را دعوت کنید؛ 🗓۱۴۰۱٫۰۵٫۰۵ ‏┈┄┅═✾••••✾═┅┄┈ 👈 به حُـوزِه‌‌وإنْقِلٰابِـــــ‌إســـلٰامِی بپیوندید
🖼راه رسیدن به کمال مطلوب انسانی 📚 جلد۱ صفحه۲۲و۲۳ ⏪ روش تهیه و خرید کتاب: ✴️مراکز فروش حضوری قم👇 🔴 روبروی مدرسه دارالشفاء انتشارات انقلاب اسلامی 🟠 مجتمع ناشران طبقه همکف پاتوق کتاب فردا 🟡 خیابان صفائیه روبروی دفتر مقام معظم رهبری نشر معارف( فروشگاه پاتوق کتاب) اصفهان👇 🔵 خیابان فروغی خیابان شهیدان علاقمندان کوچه شهید منشئی پلاک ۳ نشر فدک 🌐 فروشگاه مجازی 👇 ⬜️ تارنمای اینترنتی مرکز مطالعات راهبردی به نشانی www.mmhe.ir ⬛️ ارتباط با ادمین در ایتا به نشانی @mmheir ‏┈┄┅═✾••••✾═┅┄┈ 👈 به حُـوزِه‌‌وإنْقِلٰابِـــــ‌إســـلٰامِی بپیوندید
🖼قال الامام الحسین (علیه السلام): «اِنَّ النّاسَ عَبيدُ الدُّنْيا وَ الدِّينُ لَعْقٌ عَلى اَلْسِنَتِهِمْ يَحوطونَهُ ما دَرَّتْ مَعائِشُهُمْ فَاِذا مُحِّصوا بِالْبَلاءِ قَلَّ الدَّيّانونَ» 📚تحف العقول، ص ۲۴۵ 🏴السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّه🏴 ‏┈┄┅═✾••••✾═┅┄┈ 👈 به حُـوزِه‌‌وإنْقِلٰابِـــــ‌إســـلٰامِی بپیوندید
🔰رشد روزافزون نظام جمهوری اسلامی 📝ما باید تضمین کنیم حفاظت و سلامت انقلاب و رشد روزافزون نظام جمهورى اسلامى و ریشه دواندن هرچه بیشترِ این نظام را؛ با همان روش و با همان شیوه؛ یعنى ◀️با ، ◀️با کار مخلصانه، ◀️با وحدت کلمه، ◀️با داشتن ارتباط و پیوند قلبى با خدا، ◀️با اتّکاء به نفْس، ◀️با تصمیم بر اینکه باید بر مشکلات فائق بشویم. 🗓۱۳۶۴/۰۴/۰۵ ‏┈┄┅═✾••••✾═┅┄┈ 👈 به حُـوزِه‌‌وإنْقِلٰابِـــــ‌إســـلٰامِی بپیوندید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰مومن‌ها با هم جنگ ندارند؛ اگر جنگی باشد بین دو نفر، باید بدانند که مومن نیستند. مومن‌ها با هم جنگ ندارند... 📌 پیشنهاد مشاهده 🎥 ‏┈┄┅═✾••••✾═┅┄┈ 👈 به حُـوزِه‌‌وإنْقِلٰابِـــــ‌إســـلٰامِی بپیوندید
اردوی معرفتی تشکیلاتی "مِثـــــــــل خــُـــــــمِیني"اجتماع سالیانه طلاب عصر انقلاب ● ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 🖋 به همراه قرائت مکتوب پیام مرجع عالیقدر حضرت سخنران: 🗓 زمان: یکشنبه ۱۵ مرداد، ساعت ۱۵:۳۰ 🔹 مکان: مدرسه علمیه فیضیه قم 📌 شرکت عموم طلاب در این مراسم موجب امتنان است. @ahd_ba_khomeini ‏┈┄┅═✾••••✾═┅┄┈ 👈 به حُـوزِه‌‌وإنْقِلٰابِـــــ‌إســـلٰامِی بپیوندید
195.pdf
208.2K
بیانیه جناب استاد ابوالقاسم علیدوست در واکنش به سخنان جناب استاد مسعود عالی دفاعی عقیم و پرهزینه حکومت علوی: بعثت عدالت بيانات استاد عالی را اینجا ببینید: https://eitaa.com/rozaneebefarda/13132 جوابیه استاد عالی به بیانیه جناب آقای علیدوست را اینجا ببینید: https://eitaa.com/rozaneebefarda/13134 🔶حاشیه روزنه بعد از سخنرانی استاد عالی در حسینیه امام خمینی و در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی که در بخشی از آن به درستی به مسئله فساد در حکومت علوی اشاره شده بود، بیانیه تندی از سوی آقای علیدوست صادر شد که واکنش‌های متعددی را در پی داشت. قبل از این نیز او در واکنش به برخی مواضع مشابه بعضی سخنرانان انقلابی، موضع‌گیری کرده بود. غیر از آقای علیدوست، آقای نیز در مصاحبه با ، نسبت به این موضوع واکنش نشان داده بود. واقعیت آن است که مسئله وجود کارگزاران فاسد در حکومت علوی امری غیر قابل انکار است و پنهان‌کاری نسبت به این واقعیت تاریخی، به معنای دفاع از حضرت نیست زیرا بازخوانی برخوردهای محکم ایشان با کارگزاران فاسد در تبیین سیره سیاست‌ورزی معصومانه ایشان کفایت می‌کند و طرح این موضوع هزینه خاصی هم ندارد و نیاز نیست امثال آقایان علوی بروجردی و علیدوست از این جهت نگران باشند! اساسا حقایق تاریخی قابل پنهان‌کاری نیست وانگهی! عصر این گونه پنهان‌کاری ها هم گذشته است. و از این گذشته، بازخوانی صدر اسلام نه تنها هزینه ندارد بلکه ناگزیر از آنیم تا مشخص شود که مسئله خطیر حکمرانی چه لوازم و صعوبت‌هایی در پی دارد. @rozaneebefarda
ندای شیخ فضل‌الله در حوزه امروز جوابیه اساتید و فضلای حوزوی به بیانیه سیاسی حاشیه‌ساز جناب آقای علیدوست/7 @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 [صفحه 1 از 2] در ایام سالروز صدور فرمان مشروطه و شهادت عالم مبارز و مدافع حریم اسلام آیت الله شیخ فضل الله نوری رحمه‌الله بیانیه ای صادر شد که نشان می‌دهد هنوز هم جریان اسلام ناب و حوزه های مبارک علمیه اصیل از گزند برخی روحانیون کج‌اندیش و روشن‌فکرنما در امان نیست و خود را با چهره ای حق به جانب در موضع نصیحت نسبت به مدافعان حریم ولایت راستین قرار می‌دهد و با وجود چنین تفکراتی در حوزه‌ها باز هم صدای شیخ فضل الله ها به گوش میرسد. بعد از بیانات صحیح و به دور از فریب و ریای استاد مسعود عالی، آقای ابوالقاسم علیدوست از اساتید حوزه علمیه قم ناظر به بیانات ایشان چند خطی را قلم فرسایی کردند که: اولا: به نظر می‌رسد جناب علیدوست فهم دقیقی نسبت به بیانات استاد عالی نداشته و بیشتر به بیان نقطه نظرات و برداشت‌های ناقص خویش از تاریخ پرداخته‌اند. ثانیا: برخی مغالطات در بیان ایشان وجود دارد که از فردی با سابقه تدریس خارج بعید است لکن این نشان می‌دهد که غرض از صدور بیانیه دفاع از حریم ولایت نبوده بلکه اغراض دیگری از این بیانات دنبال می‌شود. اما بعد... نسبت به برخی فقرات نوشته ایشان نکاتی را به رشته تحریر درمی آوریم تا خوانندگان محترم قضاوت کنند: 1. «نسبت به سخنی که حدود 30 فساد در زمان حکومت امام علی علیه السلام اشاره می‌کند، باید توجه کرد که این فسادها، هیچ ربطی به امام نداشته و میراثی بوده که از حاکمان و حاکمیت ناتوان و فاسد کرد که این فسادها، هیچ ربطی به امام نداشته و میراثی بوده که از حاکمان و حاکمیت ناتوان و فاسد قبل به ارث رسیده بود» باید عرض شود که، مگر فضلا و مبلغان اندیشمند گفته‌اند افراد فاسد مربوط به شخص امیرالمومنین و یا زاییده حکومت ایشان و یا حاصل عملکرد ایشان هستند؟!سخن تنها در این است وجود چنین افرادی در حکومت ربطی به اصل حاکمیت و ریل گذاری آن ندارد. آیا ناقدان؛ بیان استاد عالی را ندیده‌اند؟ یا دیده و خدای ناکرده قصد مغالطه دارند؟ یا میخواهند سخنان غلط خود را به جبهه‌ای که شبانه‌روز از زبان دشمنان و دوستان نادان در عذاب است منتسب کنند؟ غرض از بیان چنین مطلبی چه بود؟ والله العالم. @rozaneebefarda
ندای شیخ فضل‌الله در حوزه امروز [صفحه 2 از 2] 2. «نباید تردید کرد دفاعیه‌هایی این چنین، هرگز منتقِد به وضعیت موجود در جمهوری اسلامی ایران را معتقد به این روش حاکمیتی نمی کند ؛ بر عکس ، چوب حراج بر تراث می‌زند که بگویند: پس هر حکومتی از اسلام وضعیتش چنین است! من نمی‌دانم آن حضرات در آینده در نیمه شعبان، چگونه می‌خواهند از حکومت مهدوی بگویند و فریاد زنند که:« یَمْلَأُ اللهُ به الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا کَمَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً»؟ اولا: مگر هر منتقدی اعتقاد به این روش حاکمیتی ندارد که آقای علیدوست اینگونه قلم می‌زند؟! چه بسیار منتقدانی که اعتقاد عمیق به این روش حاکمیتی دارند و برای بقای آن جان می‌دهند. باید دقت کرد که منتقد به چه هستیم و معتقد به چه چیزی هستیم. جناب آقای علیدوست چگونه لازمه انتقاد را عدم اعتقاد محاسبه کرده است؟ ثانیا: مگر بیان عبرت ها و نقاط ضعف در حکومت ها چوب حراج به تراث زدن است؟! که اگر اینگونه باشد بخش‌های مهمی از قرآن کریم که به بیان نقاط ضعف پیشینیان پرداخته است را چگونه توجیه می‌کنید؟! ثالثا: نیازی به نگرانی ایشان نسبت به نیمه شعبان نیست! کسانی که در این منظومه فکری( اسلام ناب) حرکت می‌کنند نگاهشان به حکومت مهدوی هم با برداشت‌های ناقص امثال حضرتتان متفاوت و کاملا منطبق بر یک نگاه کلان است. بهتر است شما نگران مقایسه دولت امیرالمونین با دولت کریمه حضرت حجت با نگاه خودتان باشید که بسی ناهمخوانی دارد. 3. «دفاع از انقلاب و نظام با پذیرش برخی کاستی ها، خود تحریمی و... راه دیگری دارد که صاحبان احساس تکلیف در اینباره باید به آن بپردازند» اولا: مرادتان از خود تحریمی چیست؟ روشن صحبت کنید تا شاگردان شما و طلاب جوان زوایای فکری شما را بشناسند و دچار اشتباه محاسباتی نشوند. ما خود تحریم هستیم؟! آیا نظام و روش حاکمیت باعث تحریم شده است که اینگونه بیان می‌کنید؟! تاریخ استعمار بخوانید البته نه با نگاه کجی که به تاریخ اهل بیت دارید. کمی از حجره تنهایی و انزوا و روشنفکرمآبی بیرون بیایید و ببینید در عالم چه خبر است. اگر نا دانسته نوشتید بیایید اصلاح کنید و اگر دانسته نوشتید بروید در خلوتتان استغفار کنید که جریان حق شیعه را تحریف کردید. ثانیا: دفاع از نظام احساس تکلیف نیست که برخی داشته باشند برخی هم نداشته باشند بلکه تکلیف است و همگان باید به این تکلیف عمل کنند و هر کس در انجام این تکلیف کم‌کاری کند باید استغفار کند. ثالثا: شما که خود را در اکثر زمینه‌ها صاحب نظر میدانید و در بیانیه‌های گذشته‌تان نسبت به برخی مسایل مطرح شده قلم فرسایی می‌فرمایید، بد نیست کتابی هم در رابطه با روش‌های صحیح دفاع از انقلاب و نظام بنگارید تا همگان مستفیض شوند. @rozaneebefarda
🗓 به مناسبت سالروز بمباران هیروشیما و ناکازاکی 📝این که قصد سلطه‌ی بر ملّتها را دارد، از این شیوه به‌طور متعارف و معمول در همه‌ی زندگی‌اش استفاده میکند؛ شیوه‌ی و پوشاندن لباس خدمت به جنایت. 🔸[در] همین حمله‌ی به ژاپن، یعنی دو بمبی که در هیروشیما و ناکازاکی منفجر شد، [وقتی‌] آمریکایی‌ها عذرخواهی میکنند، به این صورت میگویند که اگرچه با این دو بمبی که ما به این دو شهر پرتاب کردیم، ده‌ها هزار در وهله‌ی اوّل، [یا] شاید صدها هزار کشته شدند، [امّا این کار] هزینه‌ی تمام کردن جنگ جهانی دوّم بود؛ اگر ما آمریکایی‌ها این بمبها را نمی‌انداختیم، جنگ ادامه پیدا میکرد؛ حالا اگر دویست هزار [انسان‌] کشته شدند، آن‌وقت دومیلیون کشته میشدند؛ بنابراین ما خدمت کردیم که این بمبها را انداختیم! ببینید این حرفی است که آمریکایی‌ها در تبلیغات رسمی [میگویند]. الان شاید از آن روز ۶۵ سال میگذرد؛ دائماً همین حرف را تکرار کرده‌اند و گفته‌اند... 🔸این بمبها در تابستان ۱۹۴۵ میلادی بر روی این دو شهر افتاد و منفجر شد و این جنایت اتّفاق افتاد؛ در حالی که چهار ماه قبل از آن هیتلر که رکن اصلی جنگ بود خودکشی کرده بود؛ دو روز قبل از او هم موسولینی - رئیس جمهور ایتالیا - که او هم رکن دوّم جنگ بود دستگیر شده بود و جنگ عملاً خاتمه پیدا کرده بود؛ ژاپن هم که پای سوّم جنگ بود، از دو ماه قبل اعلام کرده بود که آماده‌ی تسلیم است؛ جنگی وجود نداشت امّا این بمبها منفجر شد. 🗓۱۳۹۲٫۰۸٫۲۹ ‏┈┄┅═✾••••✾═┅┄┈ 👈 به حُـوزِه‌‌وإنْقِلٰابِـــــ‌إســـلٰامِی بپیوندید
🔰راهکار مدیریت و تبدیل تهدید به فرصت 📝در یک به مسائل کشور، شماها که مسئول هستید، از مسئولین درجه‌ی یک تا مدیران بخشهای مختلف، ‼️اگر بخواهید کشور را درست اداره کنید، اگر بخواهید فرصت‌ها و تهدیدها را به¬‌معنای واقعی کلمه مدیریّت بکنید- چون هم فرصت‌هایی هست، هم تهدیدهایی هست؛ باید بتوان این فرصتها و تهدیدها را درست مدیریّت کرد- اگر بخواهید سرمایه‌های ملّی را درست به کار بگیرید، اگر بخواهید را که بسیاری از این ظرفیّتها هم هنوز ناشناخته‌اند به فعلیّت برسانید و از آنها بهره‌برداری بکنید، اگر بخواهیم راه را از بیراهه تشخیص بدهیم -چون انسان، مسئولین کشور، دولتها و بخشهای مختلف، در مقابل خودشان گاهی راه‌هایی را مشاهده میکنند که بعضی از این راه‌ها بیراهه است؛ ما را به سرمنزل مقصود نمی‌رساند- و این کارهای بزرگ را انجام بدهیم، احتیاج داریم که؛ ◀️اوّلاً ملاک‌های تصمیم‌گیری‌مان را مشخّص کنیم و آنها را درست انتخاب کنیم، ◀️ثانیاً از تجربه‌هایمان استفاده کنیم؛ 🗓۱۳۹۶٫۰۳٫۲۲ ‏┈┄┅═✾••••✾═┅┄┈ 👈 به حُـوزِه‌‌وإنْقِلٰابِـــــ‌إســـلٰامِی بپیوندید