هدایت شده از کانال رسمی حجت الاسلام حبیب عباسی
31.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 گزیده ای از جلسات هفتگی پاسخ به شبهات استاد حبیب عباسی در کلاب هاوس
🔸موضوع : طلاق در مسیحیت
🎙کارشناس :حجت الاسلام والمسلمین استاد حبیب عباسی
🔗 محل برگزاری روم : هاوس همای رحمت
May-20-2023.
#مجموعه_فرهنگی_مجازی_رواق_فرزندان_امیرالمومنین #کلاب_هاوس #زن #جایگاه_زن #اسلام #مسیحیت #ادیان #فرق #مذاهب #استاد_عباسی #پاسخ_به_شبهات
🌐 کانال رسمی حجت الاسلام حبیب عباسی
🔰 لینک کانال تلگرام:
🔘 t.me/abbasi110
🔗 لینک عضویت در کانال ایتا :
https://eitaa.com/joinchat/2822176777C6bbe7a3c68
🆔 @abbasi110110
هدایت شده از اخبار سوریه
12.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روزی که نقشبندی را به جرم قتل گرفتند و محاکمه کردند، اگر سر بیمقدارش بالای دار میرفت و با بابای دزدش برخورد درست و قانونی میشد، امروز اینگونه دُم در نمیآوردند که فکر کنند میتوانند مردم سیستان و بلوچستان را به هم بریزند. این ابلیس و ابلیسزاده که از همان ابتدا هم جیرهخوار سعودی و انگلیس بودند و پولشان را از سازمان اطلاعات ارتش پاکستان میگرفتند ریشه فتنه بودند و امروز جمعه با همه تلاشی که با کمک رسانههای ضدایرانی کردند، به جز چهار گوسفند که آنها هم از ترس به مسجد ضرار عبدالخیار فتنهگر در زاهدان فرار کردند تا دستگیر نشوند (که البته همه به دعای خیر مردم دستگیر شده و به سزای اعمالشان خواهند رسید) کسی محل سگ هم به خواستهاش نگذاشت....
در این ویدئو به گوشهای از فساد مالی نقشبندی پدر تا رفتارهای تروریستی نقشبندی پسر پرداخته شده است. اگر پسر نان حلال میخورد اینگونه نمیشد... نانی که در خون مردم زده شده باشد چنین تولهای به بار میآورد که نتیجهاش میشود دعوت به کشتن مردم.
@syriankhabar
هدایت شده از پاسخ به شبهات
22.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ معنای صحیح وحدت
#استاد_ابوالقاسمی
هدایت شده از مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور
🔳 وحدت در #بیانات_رهبری
🌐 وحدت یعنی چه؟ مراد از وحدت قطعاً وحدت مذهبی نیست؛ یعنی اینکه این به مذهب آن دربیاید، آن به مذهب این دربیاید، یک مذهب [باشد]؛ نه، این قطعاً مراد نیست. وحدت جغرافیایی هم نیست؛ مثل آن چیزی که در دهههای شصت میلادی و هفتاد میلادی، بعضی از کشورهای عربی با هم اتّحاد پیدا کردند و اعلام کردند یکی هستند، که نشد و نمیشود و امکان ندارد؛ مراد این هم نیست.
✅ مراد از وحدت، وحدت در حفظ منافعِ امّت اسلامی است. اوّل تشخیص بدهیم منافع امّت اسلامی کجا است، در چیست، بعد در این زمینه ملّتها با هم توافق کنند. دولتها هم اگر چنانچه انشاءالله به این راه هدایت بشوند، خدا دلهایشان را به این سمت بکشاند، در جهت منافع امّت اسلامی توافق کنند؛
🔰 ببینند امّت اسلامی امروز به چه احتیاج دارد، با چه کسی باید دشمنی کرد، با چه کسی بایستی چه جوری دشمنی کرد، با چه کسی باید دوستی کرد و چه جوری دوستی کرد؛ این جهتگیریها را در ضمن گفتگوها و مذاکرات، به توافق برسند و در این جهت حرکت کنند. مراد این است: اشتراک عمل در برابر نقشههای استکبار.
💠 بلاشک دنیای استکبار دربارهی این منطقهی ما و کشورهای ما نقشههای واضحی دارد. این منطقهی اسلامی، فرصتِ عظیمی است؛ منطقهی ما اگر نگوییم حسّاسترین، یکی از حسّاسترین مناطق دنیا است؛ اگر نگوییم غنیترین، یکی از غنیترین مناطق دنیا این منطقهی ما است؛ منطقهی میانهی آسیا و غرب آسیا و شمال آفریقا که منطقهی اسلامی است؛ منطقهی بسیار مهمّی است.
♨️ استکبار و قدرتهای پشت پردهی سیاستهای استکباری یعنی کمپانیها و کارتلها و تراستهای بینالمللی، برای این منطقه نقشه دارند. اشتراک عمل داشته باشیم در مقابلهی با نقشههای آنها؛ این معنای وحدت است. ما این را پیشنهاد کردیم به دنیای اسلام، و این را از دنیای اسلام خواستیم.
۱۴۰۱/۰۷/۲۲
#هفته_وحدت_مبارک🌱
@rezvan_marefat
هدایت شده از موسسه فرق و ادیان بصائر
492248835_383630001.mp3
943.5K
#فایل_صوتی
💠رهبر معظم انقلاب
🔹 مراد از وحدت، اشتراک عمل در برابر نقشههای استکبار است.
@basaer_l
هدایت شده از حقیقت شیعه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#شیعه_میپرسد #تکتف
📽 مگر #صحابه بعد از پیامبر اکرم صلیاللهعلیهوآله چگونه #نماز میخواندند؟
🔊 #شيخ_زمان_الحسناوي
💥ببینید و انتشار دهید
🚩کانال حقیقت شيعه
🆔 @hagigatshia14
هدایت شده از مسلم مدیا
6.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠محکومیت مولوی عبدالحمید در شبکه کلمه
🔹مهدی خزعلی در مصاحبه با عقیل هاشمی، کارشناس شبکه کلمه گفت: مولوی عبدالحمید در جریان حادثه 8 مهر 1401 مقصر است؛ زیرا با سخنانش باعث شد که مرد م به سمت پاسگاه حمله کنند.
گسترش خشونت تا حدی بوده که فرمانده اطلاعات سپاه استان به شهادت رسید.
◀️مسلم مدیا
https://eitaa.com/Muslim_Media
☀️افضلیت امام علی (علیه السلام) از نگاه بسیاری از صحابه
✍️از نظر شیعه و برخی از اهل سنت و بسیاری از صحابه، افضل صحابه امام علی (علیه السلام) می باشد. اما امروزه اهل سنت به اقوال این صحابه توجه ندارند یا اصلا خبری از این اقوال ندارند و کسی امام علی (علیه السلام) را افضل صحابه بعد رسول الله (صلی الله علیه وآله) بداند او را شیعه یا متشیع معرفی می کنند و طوری مطرح می کنند که هیچ اهل سنتی جرات ندارد، امام علی (علیه السلام) را افضل صحابه بداند در حالی که با مراجعه به کتب و منابع اهل سنت مشخص می گردد بسیاری از صحابه امام علی (علیه السلام) را افضل صحابه می دانستند:
🔺ابن عبدالبر مالکی می نویسد:
«وروى- عن سلمان، وأبي ذر، والمقداد، وخباب، وجابر، وأبي سعيد الخدري، وزيد بن الأرقم- أن علي بن أبي طالب رضي الله عنه أول من أسلم، وفضله هؤلاء على غيره»؛
از سلمان، ابوذر، مقداد، خباب، جابر، ابوسعید خدری، زید بن ارقم (رضی الله تعالی عنهم) روایت شده که امام علی (علیه السلام) را تفضیل و برتری بر غیر او می دادند.
ابن عبد البر، يوسف، الاستيعاب في معرفة الأصحاب، تحقيق: علي محمد البجاوي، دار الجيل، چاپ اوّل، بيروت، 1412ق. ج3 ص 1090
⚡️همچنین در جای دیگر می نویسد: «واختلف السلف أيضا في تفضيل علي وأبى بكر»؛ سلف در تفضیل امام علی (علیه السلام) و ابوبکر اختلاف داشتند.
همان، ص1115
ابن عبدالبر مالکی ردیه بر حدیث ابن عمر که در صحیح بخاری آمده می زند چنانچه یحیی بن معین هم آن روایت را مردود می داند:
«كنا نقول على عهد رسول الله صلى الله عليه وسلم: أبو بكر، ثم عمر، ثم عثمان ثم نسكت- يعني فلا نفاضل- وهو الذي أنكر ابن معين، وتكلم فيه بكلام غليظ ... وفي إجماع الجميع الذي وصفنا دليل على أن حديث ابن عمر وهم وغلط، وأنه لا يصح معناه، وإن كان إسناده صحيحا».
⚡️ابن عبدالبر درباره عامر بن واثلة (رضی الله تعالی عنه) می نویسد:
«وكان محبا لعلي رضي الله عنه، وكان من أصحابه في مشاهده، وكان ثقة مأمونا يعترف بفضل الشيخين، إلا أنه كان يقدم عليا»؛
او محب امام علی (علیه السلام) و از اصحاب امام (علیه السلام) بود و امام علی (علیه السلام) را بر شیخین مقدم می داشت.
ابن عبد البر، يوسف، الاستيعاب في معرفة الأصحاب، ج2 ص 798
🔺ابوبکر باقلانی مالکی اشعری می نویسد:
«والقول بتفضيل علي رضوان الله عنه مشهور عنى كثير من الصحابة کالذی یروی عن عبدالله بن عباس وحذیفة بن الیمان وعمار وجابر بن عدالله وأبی الهیثم بن التیهان و غیرهم»
باقلاني، محمد بن الطيب، مناقب الائمة الربعة ص 294
🔺ابن حزم آندلسی می نویسد:
«قال أبو محمد) اختلف المسلمون فيمن هو أفضل الناس بعد الأنبياء عليهم السلام فذهب بعض أهل السنة وبعض أهل المعتزلة وبعض المرجئة وجميع الشيعة إلى أن أفضل الأمة بعد رسول الله صلى الله عليه وسلم علي بن أبي طالب وقد روينا هذا القول نصا عن بعض الصحابة رضي الله عنهم وعن جماعة من التابعين والفقهاء وذهبت الخوارج كلها وبعض أهل السنة وبعض المعتزلة وبعض المرجئة إلى أن أفضل الصحابة بعد رسول الله صلى الله عليه وسلم أبو بكر وعمر»؛
مسلمانان در اینکه بعد انبیاء (علیهم السلام) افضل الناس چه کسی است اختلاف داشتند: بعضی از اهل سنت و بعضی از معتزله و بعضی از مرجئه و جمیع شیعه اعتقاد دارند که افضل امت بعد رسول الله (صلی الله علیه وآله) علی بن ابی طالب (علیه السلام) است و این قول را از بعضی از صحابه و جماعتی از تابعین و فقها به صورت نص (صریح) روایت شدیم و کل خوارج و بعضی از اهل سنت و بعضی از معتزله و بعضی از مرجئه قائل هستند که افض الصحابه بعد رسول الله (صلی الله علیه وآله) ابوبکر و عمر هستند.
الفصل في الملل والأهواء والنحل: أبو محمد علي بن أحمد بن حزم الأندلسي (م 456)، مكتبة الخانجي، القاهرة. ج 4 ص 90
⭐️بنابرین بسیاری از صحابه و تابعین و فقها و بعضی از اهل سنت و جمیع شیعه قائل هستند افضل الناس بعد رسول الله (صلی الله علیه وآله) امام علی (علیه السلام) است لذا شیعه امام علی (علیه السلام) در بین صحابه از زمان خود رسول الله (صلی الله علیه وآله) بودند و این که شیعه در زمان های بعدی بدست برخی از منحرفین به وجود آمده است، قول بدعی و خلاف سنت و منهج صحابه و تابعین است.
🔺ابن خلدون می نویسد:
«وفي قصّة الشورى: أنّ جماعة من الصحابة كانوا يتشيعون لعليّ ويرون استحقاقه على غيره»؛
ديوان المبتدأ والخبر في تاريخ العرب والبربر ومن عاصرهم من ذوي الشأن الأكبر، عبد الرحمن بن محمد بن محمد، ابن خلدون أبو زيد، ولي الدين الحضرمي الإشبيلي (المتوفى: 808هـ)، ج 3، ص 215.
🔺محدث عبدالعزیز بن صدیق غماری می نویسد:
«وهم العدد الجم من الصحابه رضی الله عنهم الذین ذهبوا الی تفضیل علی علیه السلام) علی جمیع الصحابه ابی بکر فمن بعده منهم: سلمان الفارسی وابوذر والمقداد وخباب وجابر وزید بن الارقم وأبوالطفیل عامر بن واثلة وعمار بن یاسر وابی بن کعب وحذیفه وبریده وابوایوب انصاری وسهل بن حنیف وعثمان بن حنیف وابوالهیثم بن التیهان وخزیمة بن ثابت وقیس بن سعد وبنو هاشم کافة وبنو المطلب کافة وآخرون لایحصون کثرة ...»؛
عبدالعزیز بن محمد بن صدیق غماری، الباحث عن علل الطعن فی الحارث، ص 11.
نکته: سادات غماری 7 برادر بودند 3 تا از این برادران همچون (احمد، عبدالله، عبدالعزیز) انصافا برای تصحیح فضائل اهل بیت (علیهم السلام) زحمت کشیدند و ردیه خوبی بر مدرسه وهابیت تکفیری همچون البانی تکفیری خلفی زدند. محققینی که می خواهند در تصحیح روایات فضائل اهل بیت (علیهم السلام) و علوم حدیث مطالعه کنند به کتب این سه محدث رجوع کنند و بر منهج محدثین اهل سنت، روایات را تصحیح و قواعد خوبی را بیان کردند.
🔺دکتر ذهبی می نویسد:
«بل وُجِدَ من الصحابة مَن كان يحب علياً ويرى أنه أفضل من سائر الصحابة، وأنه أَولى بالخلافة من غيره، كعمَّار بن ياسر، والمقداد بن الأسود، وأبى ذر الغفارى، وسلمان الفارسى، وجابر بن عبد الله ... وغيرهم كثير»؛
در بین صحابه کسانی بودند که محب امام علی (علیه السلام) بودند و او را افضل صحابه و سزاوارتر به خلافت می دانستند همچون عمار بن یاسر، مقداد بن اسود، ابوذر غفاری، سلمان فارسی، جابر بن عبدالله انصاری و ... (رضی الله تعالی عنهم اجمعین) غیر این ها که زیاد هستند.
التفسير والمفسرون، لدكتور محمد السيد حسين الذهبي (المتوفى: 1398هـ)، ج2، ص5.
🔺البانی تکفیری خلفی هم می نویسد:
«فكثير من السلف كانوا يفضلون علياً، فليس هذا بالذي يقدح فيه»
بسیاری از سلف امام علی (علیه السلام) را تفضیل می دادند و این قدح شمرده نمی شود.
الباني، محمد ناصرالدين، سلسلة الأحاديث الضعيفة والموضوعة وأثرها السيئ في الأمة، ج13، ص880.
#افضلیت
#امام_علی_علیه_السلام
#شیعه
#سنی
@Tebyan110110
هدایت شده از الحقیقة و الشبهات
12.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌شیعه و سنی با هم دشمنی نکنند
✍️امام انقلاب
🔵ما می گوییم این دو جریان که از اوایل اسلام -بعد از رحلت پیغمبر (صلی الله علیه و آله)- بودند و تا حالا هم هستند،
⛔️هر کدام زندگى خودشان را بکنند، با هم دشمنى نکنند.
🔥امروز پولهاى نفت براى کتاب نوشتن ضدّ شیعه مصرف میشود.
🔥دلارهاى آمریکایى براى ردّ تشیّع مصرف می شود و به زبان عربى و زبان اردو ترجمه می شود یا نوشته می شود.
🔥اینها هر جا باشند، دستهاى شیطانند؛ اینها انسانهاى سالمى نیستند که این چیزها را می نویسند.
📛ما می گوییم امروز آتشافروزى نباید کرد.
✅هر کسى عقیدهی خودش را داشته باشد و هر کسى عقیدهی خودش را اثبات هم بکند؛
❌ما نمیگوییم گویندگان -از مذاهب مختلف اسلامى- وقتى بر منابر خودشان قرار میگیرند، استدلال نکنند و عقیدهی خودشان را اثبات نکنند! بکنند،
📣 امّا اثبات عقیده بحثى است،
🔥و دشمنى کردن با طرف مقابل
🔥و همصدا شدن با استکبار جهانى
🔥و نیروها را مصرفِ جنگ داخلى کردن بین مسلمین بحث دیگرى است.
✳️لذا یکى از پیامهاى عمدهی انقلاب ما، پیام وحدت مسلمین است.
📚دیدار اقشار مختلف مردم در تاریخ ۱۹ مهر ۱۳۶۸.
#وهابی_سنی_نیست
#جهاد_تبیین
•┈┈••••✾•🌿🌺🌺🌿•✾•••┈┈•
https://eitaa.com/joinchat/3440443394C67242a04af
هدایت شده از کانال رسمی حجت الاسلام حبیب عباسی
47.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥پاسخ به ادعای تمکین و تبعیت انصار از انتخاب ابوبکر❗
✍ کارشناس وهابی مدعی ست که پس از انتخاب ابوبکر به عنوان خلیفه در سقیفه بنی ساعده همه صحابه من جمله انصار از این مساله تمکین کرده و مخالفتی روی نداده که پاسخ این ادعا را در کلیپ مشاهده خواهید نمود ...
👨🏻💻کارشناس حجت الاسلام والمسلمین استاد حبیب عباسی
#ربیع_الاول #سقیفه #انصار #صحابه #اهل_سنت #وهابیت #خلافت #شبهه #پاسخ_به_شبهات #استادعباسی #استاد_عباسی
🌐 کانال رسمی حجت الاسلام حبیب عباسی
🔰 لینک کانال تلگرام:
🔘 t.me/abbasi110
🔗 لینک عضویت در کانال ایتا :
https://eitaa.com/joinchat/2822176777C6bbe7a3c68
🆔 @abbasi110110
هدایت شده از شبکه حضرت ولی عصر (عج)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 سوالی مهم از اهل سنت
🔅 قرطبی از علمای بزرگ #اهلسنت در کتاب خود، در رابطه با ماجرای انتخاب عمر بن خطاب توسط ابوبکر به خلافت پس از خود تصریح میکند که امامت از ارکان دین و مایه قوام مسلمانان است و به همین دلیل خلیفه اول، خلافت را پس از خودش به عمر بن خطاب واگذار کرد.
⁉️ #شیعه_میپرسد: آیا #خلیفه_اول میدانستند که #امام و #خلیفه پس از خویش را باید معرفی کنند ولی پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) به چنین موضوع مهمی توجه نداشتند و مسلمانان را پس از خودشان بدون خلیفه رها کردند؟
#آیت_الله_حسینی_قزوینی
#حبل_المتین
💠 شبکه جهانی حضرت ولی عصر (عج)
✅همراه ما باشید :
اینستاگرام| :instagram.com/valiasr_tv
|تلگرام| : t.me/valiasr_tv
https://eitaa.com/joinchat/2849767479C0d5e53a286