eitaa logo
اعتقادی ، مواجهه فعال
176 دنبال‌کننده
5هزار عکس
6هزار ویدیو
184 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کتاب الله وعترتی
35.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پاسخ به یاوه گویی های وهابی ناصبی که ادعا میکنه امام حسن و امام حسین علیهم السلام چون در زمان حیات رسول خدا صلی الله علیه وآله کم سن و سال بودند پس حتی صحابی هم نیستند 🌺 کانال کتاب الله وعترتی در ایتا - تصویری👇 https://eitaa.com/ketaballahvaetrate 🌺 کانال کتاب الله وعترتی در ایتا - صوتی👇 https://eitaa.com/ketaballahvaetrate2 ❇️ کانال کتاب الله وعترتی 3 - فقط اسکن https://eitaa.com/joinchat/927072633C3c8a7bec5f 👈 کارشناس : آدرس کانال های ما در شبکه های اجتماعی 👇 https://yek.link/velayat313
⛔️ پیامبری که قصد خودکشی دارد😳 بخش 1⃣ 🔰 وقتی به رسول اکرم(ص) وحی نمی‌رسید، تصمیم به خودکشی گرفته؛ بالای کوهی رفته و چند بار می‌خواست خودش را از بالای کوه به پایین پرتاب کند‼️ 📚 صحیح البخاری ج ۴ ص ۲۹۶ 🗃 المطبعة السلفية (قاهرة) @tarikh123tarajim
بخش 2⃣ وقتی جبرئیل این وضعیت را دید، دلش به حال پیامبر سوخت و برایش وحی فرستاد. چندین مرتبه این قضیه تکرار شد. 📚 صحیح البخاری ج ۴ ص ۲۹۶ 🗃 المطبعة السلفية (قاهرة) @tarikh123tarajim
هدایت شده از استبصار | Estebsar.ir
📌گفت‌وگوهای بین علامه طباطبایی و هانری کربن در منزل احمد ذوالمجد طباطبایی از اوایل سال ۱۳۳۸ آغاز شد و در نهایت نیز از دل آن جلسات گفت‌وگو، کتاب «مکتب تشیع» در سال ۱۳۳۹ منتشر شد. این کتاب پس از تجدیدنظر و همچنین اضافه کردن یادداشت‌ها و حواشی علامه و کربن با نام «شیعه؛ مذاکرات و مکاتبات پروفسور هانری کربن با علامه سیدمحمدحسین طباطبایی» درآمد و هم‌اکنون نیز با همین عنوان به همت انتشارات موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران با پیشگفتاری از غلامرضا اعوانی بازنشر می‌شود. کانال بنیاد بین المللی استبصار @estebsar_ir💯 🌐Estebsar.ir
تولدی_نو_سفر_من_از_مسیحیت_به_اسلام.pdf
2.02M
📚 تولدی نو، سفر من از مسیحیت به اسلام ✏️ نویسنده: علی الشیخ 📖 ترجمه: مسلم مدنی 🇮🇷 ناشر: قائمیه ⏳تاریخ نشر: ۱۳۸۷ ه.ش 📄 تعداد صفحات: ۲۳۴ 📣 زبان: فارسی #️⃣ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ برای دیدن کتابهای بیشتر و دانلود رایگان 👈 عضو شوید
هدایت شده از عمار
🔴آیت الله حائری شیرازی 🔸استراتژی جنگ با صهیونیست‌ها در قرآن : «وارد حصارشان بشوید!»🔸 قرآن در مورد یهودیانِ [دشمن پیامبر] می‌گوید: لَا یُقَاتِلُونَکُمْ جَمِیعًا إِلَّا فِی قُرًى مُّحَصَّنَةٍ أَوْ مِن وَرَاءِ جُدُرٍ ‌بَأْسُهُم بَیْنَهُمْ شَدِیدٌ ‌تَحْسَبُهُمْ جَمِیعًا وَقُلُوبُهُمْ شَتَّىٰ ‌ذَلِکَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَّا یَعْقِلُونَ یعنی این‌ها «رودررو» نخواهند شد. باید «پشت سلاح‌های سنگین» بنشینند و بجنگند. این‌ها باید «پشت سنگرها» باشند و فعالیت کنند. نمی‌توانند رودررو بیایند؛ نمی‌توانند از سنگر خودشان خارج شوند؛ باید پشت سنگر خود پنهان شوند تا فعال باشند؛ در «قُرًی مُحَصَّنَه». این را قرآن عیب و نقص یک جنگجو می‌داند. جنگجویی که تا «قُرًی مُحَصَّنَه» نباشد، پشت دیوار نباشد و قلعۀ سنگی نباشد نمی‌تواند بجنگد، دچار نقص است. قرآن این را علامت آسیب‌پذیری و می‌داند. می‌گوید تو قلعۀ او را بشکن؛ تسلیم خواهد شد. ! دستش را بالا می‌کند. زره‌اش را از او بگیر، سلاح سنگینش را بگیر، تسلیم تو خواهد شد. او محال است «قتال» کند، مگر اینکه پشت دیوار باشد. تو دیوار او را خراب کن. این دیگر تسلیم توست. @radeshobahatt
هدایت شده از محسن
🔹عایشه نقل می کند پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم اواخر عمر با برکتشان به من فرمودند: دوست داشتم من بودم و مردنت را می دیدم. 📚(طبقات ابن سعد ج2 قسمت2 ص10، مسند احمد حنبل ج6 ص144، سبعة من السلف ص 181 ) 🔹عایشه میگوید: رسولخدا از بقیع برگشت و بر من وارد شد و من سرم درد میکرد، و من میگفتم: ای وای سرم، پس رسولخدا فرمود: ای عایشه بلکه من باید بگویم ای وای سرم. سپس فرمود: چه ضرری به تو میرسید اگر قبل از من میمردی و من تو را غسل میدادم و کفن میکردم و بر تو نماز میخواندم و دفنت میکردم. (حدیث حسن است) 📚(سنن ابن ماجه ص 260 حدیث 1465 )
هدایت شده از محسن
خدا از عایشه راضی نیست از عایشه منقول است که گفت: والله که همچون زنى که از هووى خویش نفرت دارد، از على نفرت داشتم. 📚منابع فقط از اهل تسنن: فتح الباری، ج ۹، ص ۳۳۱. دلائل النبوة، ج ۶، ص ۴۳۵. تاريخ الطبری، ج ۴، ص ۵۵۴. امتاع الأسماع، ج ۹، ص ۳۴۷. السيرة الحلبية، ج ۳، ص ۴۸۶. البداية و النهاية، ج ۱۰، ص ۴۷۲. العواصم من القواصم، ج ۱، ص ۱۶۴. الانتصار للصحب و الآل، ج ۱، ص ۱۷۶. نهاية الأرب فی فنون الأدب، ج ۲۰، ص ۸۴. الفخری فی الآداب السلطانية، ج ۱، ص ۹۳. المنتظم فب تاريخ الأمم و الملوک، ج ۵، ص ۹۴ و....
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
فرار موش‌های کثیف 🔹طرحی از حسن روح الامین به مناسبت عملیات طوفان الاقصی @TasnimNews
روزی زنی را نزد “عثمان بن عفان” آوردند که در ششمین ماه بارداری وضع حمل کرده و فرزندش را به دنیا آورده بود. عثمان دستور داد که آن زن را سنگسار کنند. در این هنگام علی بن ابیطالب (ع) گفت : حکم این زن سنگسار نیست، خداوند متعال در قرآن می فرماید: «و دوران حمل و از شیربازگرفتن اش سی ماه است » (سوره احقاف، آیه 15) و نیز می فرماید: « مادران فرزندان خود را دو سال تمام شیر می دهند، این برای کسی است که بخواهد دوران شیرخوارگی را تکمیل نماید » (سوره بقره، آیه 233) با توجه به این دو آیه وضع حمل می تواند در شش ماهگی صورت گیرد، پس سنگسار بر این زن نیست . عثمان با شنیدن این استدلال ، شخصی را به دنبال آن زن فرستاد. فرستاده عثمان زمانی رسید که آن زن سنگسـار شده بود! منابع اهل سنت در نقل این روایت : الف- کتاب الموطا، امام مالک، جلد2، صفحه 825 (کتاب الحدود، حدیث11)، ناشر: داراحیاء التراث العربی، بیروت، لبنان ب- الاستذکار، ابن عبدالبر، جلد7، صفحه 491، شماره 1531، ناشر: دارالکتب العلمیة. ج- الفصول فی الاصول، جصاص، جلد1، صفحه106 (پاورقی). د- سنن بیهقی، جلد7، صفحه 442. ه- الدر المنثور، سیوطی، ذیل آیه « و وصینا الانسان بوالدیه حسنا ». و- مسند احمد، جلد1، صفحه 104. ز- کنزالعمال، متقی هندی، جلد3، صفحه227.
منابع اهل سنت در نقل این روایت : الف- کتاب الموطا، امام مالک، جلد2، صفحه 825 (کتاب الحدود، حدیث11)، ناشر: داراحیاء التراث العربی، بیروت، لبنان ب- الاستذکار، ابن عبدالبر، جلد7، صفحه 491، شماره 1531، ناشر: دارالکتب العلمیة. ج- الفصول فی الاصول، جصاص، جلد1، صفحه106 (پاورقی). د- سنن بیهقی، جلد7، صفحه 442. ه- الدر المنثور، سیوطی، ذیل آیه « و وصینا الانسان بوالدیه حسنا ». و- مسند احمد، جلد1، صفحه 104. ز- کنزالعمال، متقی هندی، جلد3، صفحه227.
عثمان ، سهم ماهيانه عائشه را به تاخير انداخت ؛ وی خشمگين شد و گفت : ای عثمان ؛ امانت را خوردی و مردم را نابود کردی و... عثمان به وی گفت : خداوند برای کفار دو نفر را به عنوان نمونه معرفی کرده است زن نوح و زن لوط (زنان دو پيغمبر ؛ تو نيز مانند ايشانی) به همين سب عائشه در مقابله با عثمان بسيار تلاش می‌کرد و می گفت : ای مردم اين لباس رسول خدا است که هنوز کهنه نشده است ولی سنت وی را کهنه کردند ؛ نعثل را بکشيد که خدا او را بکشد !!!