#نکته ۱۰۷
📌 تقلیل مدرسه به اداره محفوظات
در نگاه اسلامی مدرسه باید کارکرد چند وجهی داشته باشد، اما متاسفانه نظام آموزشی فقط به دنبال حفظ کردن دانش آموزان است.
والدین و معلمان هم به تبعیت جبر ایجاد شده در نظام آموزشی تابع همین مورد هستند.
باید طرحی نو درانداخت...
🔰 معلم تراز | جواد جوادی
@moallem_taraz
خدا را ! خدا را ! درباره قرآن ، مبادا دیگران با عمل به آن ، بر شما پیشى گیرند.
امام علی علیه السّلام فرمودند:
اللّه َاللّه َفی القرآنِ، لا یَسبِقُکُم بالعَمَلِ بهِ غَیرُکُم؛
#حدیث
تعدادی از مهارت هایی که برای كودكان ١٥-٩ سال در مدارس فنلاند، در نظر گرفته میشود به این شرح است:
مهارت درست لباس پوشيدن.
مهارت درست راه رفتن.
مـهارت خوب حرف زدن.
مهارت حرف خوب زدن.
مهارت منظم بودن.
مـهارت شعر خواندن.
مهارت نقاشی كردن.
مهارت نوشتن.
مـهارت ترانه و دكلمه خواندن.
مهارت بهداشت.
مهارت کار تيمی.
مـهارت انتقاد كردن.
مهارت جرات ورزی و تمرین شجاعت.
مهارت تشخيص درست از نادرست.
مـهارت درست غذا خوردن.
مهارت گره زدن.
مهارت كار با قيچی و برش زدن.
مـهارت سعی در خوش خط بودن.
مهارت شستن اشيا.
مهارت مطالعه.
مـهارت مدیریت زمان.
مهارت كنترل خشم.
مهارت انتقاد پذیری و تحمل حرف مخالف.
مـهارت پژوهش و تحقيق.
مهارت تشخيص دوست خوب.
مهارت بازی كردن.
مـهارت غذا پختن.
مهارت كار با سوزن.
مهارت تشكر و سپاسگزاری كردن.
مـهارت خوب توجه كردن.
مهارت تفكر كردن.
مهارت تفكر خوب داشتن.
مـهارت دوست خوب پيدا كردن.
مهارت نگهداری دوست خوب.
مهارت نگهداری لوازم.
مـهارت انتقادپذیری و نقد شدن.
مهارت رازدار بودن.
مهارت برنامه ريزی كردن.
مـهارت گذشت.
مهارت صبور بودن.
مهارت حل مساله.
مـهارت نگهداري گياه و گل.
مهارت دقت به پيرامون.
مهارت صادق بودن.
مـهارت وفادار بودن.
مهارت نوشتن.
مهارت آينده نگری.
مـهارت تلاش كردن.
مهارت نااميد نشدن.
مهارت هدف داشتن.
مـهارت كار با ابزار.
مهارت كار با كامپيوتر.
مهارت در فضای مجازي و سايبری.
مـهارت در تصوير ذهنی داشتن.
مهارت احترام گذاشتن.
مهارت كم مصرف بودن.
مـهارت بهره گيری از اشيا.
مهارت مشورت گرفتن.
مهارت مشورت و همفكری كردن.
🔰 معلم تراز | جواد جوادی
@moallem_taraz
هدایت شده از حجت الاسلام دومیری
بسم الله الرحمن الرحیم
امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: اگر مردم می دانستند در قربانی ( چه آثار و برکاتی ) است، قطعاً قرض کرده و قربانی می کردند. اولین قطره ای که از خون قربانی بر زمین ریخته می شود، گناهان صاحب آن قربانی آمرزیده می شود.
ثواب عظیم قربانی از یک سو، و رفع موانع و گره گشایی های آن از سوی دیگر، خصوصا در قالب عقیقه، بسیاری از مردم را ترغیب به قربانی می کند.
اما وضعیت بد اقتصادی این روزها، چنین توفیقی را از بسیاری سلب کرده، و گویا این عبادت و این عمل گره گشا را صرفا مخصوص متمولان و سرمایه داران نموده است.
در راستای همگانی شدن این امر و تسهیل این عبادت، دو خبر خوش داریم:
۱- مسجدالرضا علیه السلام شهرستان بشرویه، آخر هر هفته قربانی دارد. هر کس به هر میزانی که توانایی دارد، از ۱۰۰۰ تومان تا هر مقدار، می تواند شریک در قربانی شود.
۲- هر شخصی که نصف مبلغ عقیقه ( پنج میلیون تومان ) را پرداخت کند، مسجد نصف دیگر را به او اهدا کرده و به نیت او قربانی و عقیقه می کند.
✅ گوشت های حاصله نیز، صرف کار خیر و مستضعفین و نیازمندان می شود.
✅ شماره کارت واریزی
6063-7311-9360-9766
مهدی دومیری گنجی
تبصره ۱: بزرگوارانی که برای عقیقه واریزی دارند، لطفا عکس فیش واریزی رو به @ganji_65 بفرستند.
تبصره ۲: بزرگوارانی که توان پرداخت هزینه کامل عقیقه رو هم دارند، ما حاضر به انجام این کار هستیم.
🔰 ایتا | تلگرام
@mahdi_domeiri
#نکته ۱۰۸
📌 بدگویی پشت سر معلم
به دانش آموزان اجازه ندهید که پشت سر یک معلم یا کادر مدرسه بدگویی بکنند. به آنها بگویید اگر نقدی دارند با خودشان مطرح کنند.
خودتان نیز این کار را نکنید.
🔰 معلم تراز | جواد جوادی
@moallem_taraz
#نکته ۱۰۹
📌 والدین و معلم در یک تیم
معلم و والدین باید در یک تیم باشند برای تربیت دانش آموز. دیدگاه های متضاد و عدم طرفداری از یکدیگر فرآیند تربیت را مختل میکند.
نه معلم و نه والدین نباید جلوی دانش آموز یکدیگر را تخریب کنند. این یک اصل مهم است.
معلم و والدین باید طی جلسه یا جلساتی به یک تفاهم فکری برسند. چیزی که متاسفانه در نظام آموزشی ما مغفول مانده است.
🔰 معلم تراز | جواد جوادی
@moallem_taraz
#نکته ۱۱۰
📌 وابستگی عاطفی دانش آموز به معلم
گاهی اوقات ممکن است دانش آموزی به معلم وابسته شود، در این شرایط معلم نباید توجه بیش از حد به دانش آموز داشته باشد و حتی اگر شده به قول معروف نوکش بزند تا این وابستگی آرام آرام قطع شود.
معمولاً وابستگی عاطفی در سنین کودکی و نوجوانی طبیعی است و با عدم توجه به آن درست میشود.
🔰 معلم تراز | جواد جوادی
@moallem_taraz
6.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌دبیرستانیها، شما بچه نیستید!
👈 از مدیرتون بهتر میتونید مدرسه رو اداره کنید. تا حالا کسی بهتون گفته اینارو؟
استاد پناهیان
🔰 معلم تراز | جواد جوادی
@moallem_taraz
#نکته ۱۱۱
📌 شرمسار کردن
هنگام ساکت کردن، همیشه ممکن است وسوسه بشوید چند کلمه تند و منفی بزنید. اما راه حل این نیست.
میتوانید بجای استفاده از جملاتی مانند فلانی ساکت باش، فلانی🤬 و ...
از شرمسار کردن دانش آموز استفاده کنید، مثلاً فلانی من ازت انتظار نداشتم، از تو تعجبه فلانی و...
🔰 معلم تراز | جواد جوادی
@moallem_taraz
هدایت شده از « نیما حیدری دخت »
🔰سلسله متن های مبحث «#تئوری_اسلام»
💠 قسمت اول| مقدمه
💠 قسمت دوم| هدف اسلام و پیامبر
💠 قسمت سوم| امکان استخراج تئوری اسلام و راه های رسیدن به آن
💠 قسمت چهارم| آیا تاکنون در حکومت اسلامی ایران، تئوری اسلام استخراج و پیاده شده است؟
💠 قسمت چهارم۲| بررسی آموزش و پرورش و نگاه رهبری به تربیت اسلامی
💠 قسمت پنجم| وظیفه استخراج تئوری اسلام با چه کسانی ست؟
💠 قسمت ششم| مطالبه از حوزه و خواص
💠 قسمت ششم۲| مطالبه و دردِ دل امام خمینی از خودی ها!
💠 قسمت هفتم| بررسی عملکرد فعلی حوزه علمیه و خواص
💠 قسمت هشتم|اسلام، تنها راه رسیدن به اهداف و آرمان ها
#تئوری_اسلام
«نیما حیدری دخت»
@nh_nima_512
📌 تقوا به چه معناست؟!
تقوا یعنی پرهیز با حرکت، نه پرهیز با سکون.
یک وقت هست شما در حال سکون پرهیز میکنید، یعنی برو در خانهات بنشین و کاری به کار چیزی نداشته باش و با رانندگی نکردن پرهیز کن به این که به کوه نخوری و از دره پرتاپ نشوی، پرهیز از کوهنوردی کردن، حرکت نکردن در خارزارها که خارهای مغیلان دامن شما را نگیرد، این یک جور پرهیز است و اسلام این را به شما توصیه نمیکند.
بلکه میگوید در سینهی قضایا و واقعیتها با حوادث روبرو بشوید و در عین حال پرهیز کنید. مثل رانندهای که رانندگی میکند اما پرهیز هم میکند و این پرهیز همان است که گفته شد، مراقبت کردن و مواظب خود بودن.
#امام_خامنه_ای
۲۴ مهر ۱۳۷۰
#کلیدواژه
🔰 معلم تراز | جواد جوادی
@moallem_taraz
بنظرتون چیکار کنیم که سمت چپی به سمت راستی تبدیل نشه؟!
اینجا بفرمایید👇
https://harfeto.timefriend.net/17173053507277