eitaa logo
معلم تراز | جواد جوادی 🇵🇸
1.5هزار دنبال‌کننده
594 عکس
185 ویدیو
11 فایل
📌 ویژه معلمان متوسطه اول و دوم ✅ اینجا چی یاد میگیریم؟ مدیریت کلاس و روش های تدریس برای شرکت در دوره رایگان « مدیریت کلاس » پیام بدهید👇 ادمین: @adminpluss ارتباط با خودم: @javadi_teacher
مشاهده در ایتا
دانلود
حفظ جوشش انقلابی عده‌ای در اول انقلاب خیلی و و پُرشور بودند، اما متأسفانه آن‌ها نداشت؛ با اولین باد که از طرف دشمنان آمد، برگ و بار انقلابیشان ریخت و انقلابیشان تمام شد. بعضیها صدوهشتاد درجه این طرف غلتیدند. [...] این به ‌خاطرِ نداشتن عمق است. به این دلیل است که ریشه‌ی اعتقادی و فکری وجود ندارد. مقام معظم رهبری ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۴ کانال مُکَلّا - جوادی https://eitaa.com/mokalla
📸 تخفیف ویژه‌ فرهنگیان در آمریکا کانال مُکَلّا - جوادی https://eitaa.com/mokalla
لزوم توجه به بازنشستگان یکی از کارهای می‌توان در تمامی ارگانها و مخصوصا آموزش و پرورش انجام داد، استفاده از ای عزیز هست. معلمی که سی سال خدمت کرده است و گهرباری در سالهای خدمت دارد قطعا میتواند مشورت‌های خوب و کاربردی به مدیران و مسئولین مربوطه بدهد. یکی از برنامه هایی که میتواند و را در آموزش و پرورش به اوج خود برساند برگزاری جلسات مشاوره‌ای با بازنشستگان به صورت و یا حتی است. کانال مُکَلّا - جوادی https://eitaa.com/mokalla
پاداش آموزش عبدالرحمن سلمى به امام حسین (علیه السلام) را آموخت. وقتى کودک سوره را در حضور پدر خواند، حضرت امام حسین(علیه السلام) علاوه بر و اى که از راه حق شناسى به طفل داد، دهان را پر از نمود. بعضى از این همه بخشش حضرت تعجب کردند و در این باره از حضرت سؤال نمودند. امام حسین(علیه السلام)در جواب فرمود: من چگونه با این معلم برابرى مى کند؟ (یعنى; خدمت تعلیم سوره حمد از عطاى مالى من ارزنده تر است). کانال مُکَلّا - جوادی https://eitaa.com/mokalla
کندکاو در مسائل تربیتی ایران نوشته: صمد بهرنگی کتاب خوبیه... داره به نقد نظام آموزشی ایران در دهه ۱۳۴۰ میپردازه... نقدهایی که بعضیاش هنوز هم وجود داره... در ادامه بعضی مطالبش رو ذکر خواهم کرد... کانال مُکَلّا - جوادی https://eitaa.com/mokalla
معلم تراز | جواد جوادی 🇵🇸
کندکاو در مسائل تربیتی ایران نوشته: صمد بهرنگی کتاب خوبیه... داره به نقد نظام آموزشی ایران در دهه ۱
مدخل (مقدمه) کتاب کتاب های روانشناسی که در دانشسرای تربیت معلم تدریس میشود با واقعیتی که دانشجومعلم بعد از دانش آموختگی با آن مواجه می شود زمین تا آسمان فرق دارد. مثلاً: در کتابهای روانشناسی بحث روش کار با کودکان دیرآموز توضیح داده شده است در حالی در مدارس روستایی معلم باید به فکر چکه کردن سقف و گرسنگی دانش آموزان باشد... این پرت بودن از ماجرا انگیزه تالیف این کتاب شده است... کانال مُکَلّا - جوادی https://eitaa.com/mokalla
معجزه حضور یک جوان از عالمی پرسید: من جوان هستم و نمی توانم خود را از منع کنم، چاره ام چیست؟ عالم نیز ای پر از شیر به او داد و به او توصیه کرد که کوزه را به جایی ببرد و هیچ چیز از بیرون نریزد و از شخصی درخواست کرد او را همراهی کند و اگر را ریخت جلوی همه ی مردم او را بزند! جوان کوزه را سالم به مقصد رساند و چیزی بیرون نریخت. عالم از او پرسید: چند دختر سر راهت دیدی؟ جوان جواب داد: هیچ!؛ فقط به فکر آن بودم که شیر را نریزم که مبادا در جلوی مردم کتک بخورم و خار و خفیف شوم. عالم گفت: این حکایت مؤمنی است که همیشه را بر کارهایش می بیند و از روز و و کتابش که مبادا در خار و خفیف شود بیم دارد. پ.ن: اگر بتواند این حضور همیشگی را در وجود دانش آموز بکارد دیگر نیازی به نیست. دیگر نیازی به نمره کم کردن و تنبیه و غیره نیست. متربی که میداند همیشه ناظر بر اعمال اوست همیشه حواسش است تا محبوبش را از خودش دل آزرده نکند. سوال: روش های ایجاد این حالت در انسان چیست؟ ادامه دارد... کانال مُکَلّا - جوادی https://eitaa.com/mokalla
در روایتی از امام صادق علیه السلام نقل شده است که: «مَنْ کَانَتْ لَهُ دَارٌ فَاحْتَاجَ مُؤْمِنٌ إِلَی سُکْنَاهَا فَمَنَعَهُ إِیَّاهَا قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ یَا مَلَائِکَتِی أَبَخِلَ عَبْدِی عَلَی عَبْدِی بِسُکْنَی الدَّارِ الدُّنْیَا وَ عِزَّتِی وَ جَلَالِی لَا یَسْکُنُ جِنَانِی أَبَداً» (الکافی، ج ۲: ص ۳۶۷) «هر کس خانه ای داشته باشد و مانع از سکونت مؤمنی شود که به سکونت در آن خانه نیازمند است، خداوند متعال می فرماید: ای ملائکه من! بنده من بر بنده من نسبت به سکونت در خانه دنیا بخل ورزید. به عزّت و جلالم سوگند که هرگز در بهشت من ساکن نخواهد شد!» کانال مُکَلّا - جوادی https://eitaa.com/mokalla
وجدان کاری🍀 رفته بودم اداره، ماشین رو زیر یک سایه‌بان پارک کرده بودم و داشتم از داخل ماشین می‌آمدم بیرون که دستش را به علامت سلام گرفت جلوم، منم دست دادم، دستانم را محکم فشرد و با خوشرویی احوال پرسی کرد. جوابش را دادم. طبق معمول یک گوشش به دهان گوشی بود و همانطور که حرف میزد از این طرف به آن طرف می‌رفت و با یکی گوش دیگر حرفهایم را می‌شنید. دردلم گفتم:« نمیدانم کی بیکار می‌شود؟! هر دفعه دیدمش با گوشی در حال صحبت کردنه.»🤯 بعد از تعارفات معمول گفتم: شما نرفتی کنگره شهدا؟! (کنگره شهدای بزرگی در شهر در حال برگزاری بود و رئیس مجلس هم سخنرانش) گفت: نه موندم که این آخر هفته ای کسی به خاطر یه امضایی چیزی کارش به شنبه نیفته. در دلم بهش احسنت گفتم و افتخار کردم به این همچین آدمی که با این دید عمیق و دقیق دارد کار می‌کند. و اتفاقا همون روز کارم بهش افتاد. باید نامه منو امضا میکرد😇 کانال مُکَلّا - جوادی https://eitaa.com/mokalla
از دیده گر سرشک چو باران چِکَد رواست کاندر غمت چو برق بِشُد روزگارِ عمر این یک دو دَم که مهلتِ دیدار ممکن است دریاب کارِ ما که نه پیداست کارِ عمر
یکی از ها و حتی معلمان با دانش آموزان در کلاس درس است. سعی میکنم تا آخر هفته در این مورد یه جزوه تهیه کنم. اگه شما هم موردی، نکته‌ای یا راه حلی سراغ داشتین داخل خصوصی مطرح خواهید کرد: @javadi_teacher معلم ها و دانشجومعلمای جمع لطفاً این مطلب رو برای رفقاتون هم بفرستید.🙏 کانال مُکَلّا - جوادی https://eitaa.com/mokalla
امام على عليه السلام : العِلمُ قائدٌ، و العَملٌ سائقٌ، و النَّفسُ حَرونٌ . علم از جلو مى كشد و عمل از پشت سر مى راند و نفْس [مركبى ]سركش است. ( تحف العقول / 208 )