حفظ جوشش انقلابی
عدهای در اول انقلاب خیلی #تند و #داغ و پُرشور بودند، اما متأسفانه #فکر_دینی آنها #عمق نداشت؛
با اولین باد #سردی که از طرف #تبلیغات دشمنان آمد، برگ و بار انقلابیشان ریخت و #جوشش انقلابیشان تمام شد.
بعضیها صدوهشتاد درجه این طرف غلتیدند. [...] این به خاطرِ نداشتن عمق است. به این دلیل است که ریشهی اعتقادی و فکری وجود ندارد.
مقام معظم رهبری
۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۴
کانال مُکَلّا - جوادی
https://eitaa.com/mokalla
📸 تخفیف ویژه فرهنگیان در آمریکا
کانال مُکَلّا - جوادی
https://eitaa.com/mokalla
لزوم توجه به بازنشستگان
یکی از کارهای میتوان در تمامی ارگانها و مخصوصا آموزش و پرورش انجام داد، استفاده از #ظرفیت #مشاوره ای #بازنشستگان عزیز هست. معلمی که سی سال خدمت کرده است و #تجربیات گهرباری در سالهای خدمت دارد قطعا میتواند مشورتهای خوب و کاربردی به مدیران و مسئولین مربوطه بدهد.
یکی از برنامه هایی که میتواند #بازدهی و #کیفیت را در آموزش و پرورش به اوج خود برساند برگزاری جلسات مشاورهای با بازنشستگان به صورت #ماهانه و یا حتی #هفتگی است.
#ایده_های_ناب
#آموزش_و_پرورش_تراز
#نظام_آموزشی
کانال مُکَلّا - جوادی
https://eitaa.com/mokalla
پاداش آموزش
عبدالرحمن سلمى به #فرزند امام حسین (علیه السلام) #سوره_حمد را آموخت. وقتى کودک سوره را در حضور پدر خواند، حضرت امام حسین(علیه السلام) علاوه بر #پول_نقد و #پارچه اى که از راه حق شناسى به #معلم طفل داد، دهان #آموزگار را پر از #دُر نمود.
بعضى از این همه بخشش حضرت تعجب کردند و در این باره از حضرت سؤال نمودند.
امام حسین(علیه السلام)در جواب فرمود: #پاداش_مالى من چگونه با #عطاى_آموزش این معلم برابرى مى کند؟
(یعنى; خدمت تعلیم سوره حمد از عطاى مالى من ارزنده تر است).
#معلم_خوب
#کرامت_معلم
کانال مُکَلّا - جوادی
https://eitaa.com/mokalla
کندکاو در مسائل تربیتی ایران
نوشته: صمد بهرنگی
کتاب خوبیه... داره به نقد نظام آموزشی ایران در دهه ۱۳۴۰ میپردازه...
نقدهایی که بعضیاش هنوز هم وجود داره...
در ادامه بعضی مطالبش رو ذکر خواهم کرد...
#کندکاو_در_مسائل_تربیتی_ایران
#نقد_نظام_آموزشی
#معرفی_کتاب
کانال مُکَلّا - جوادی
https://eitaa.com/mokalla
معلم تراز | جواد جوادی 🇵🇸
کندکاو در مسائل تربیتی ایران نوشته: صمد بهرنگی کتاب خوبیه... داره به نقد نظام آموزشی ایران در دهه ۱
#خلاصه_کتاب
#قسمت_اول
مدخل (مقدمه) کتاب
کتاب های روانشناسی که در دانشسرای تربیت معلم تدریس میشود با واقعیتی که دانشجومعلم بعد از دانش آموختگی با آن مواجه می شود زمین تا آسمان فرق دارد.
مثلاً: در کتابهای روانشناسی بحث روش کار با کودکان دیرآموز توضیح داده شده است در حالی در مدارس روستایی معلم باید به فکر چکه کردن سقف و گرسنگی دانش آموزان باشد...
این پرت بودن از ماجرا انگیزه تالیف این کتاب شده است...
#کندکاو_در_مسائل_تربیتی_ایران
#نقد_نظام_آموزشی
#معرفی_کتاب
کانال مُکَلّا - جوادی
https://eitaa.com/mokalla
معجزه حضور
یک جوان از عالمی پرسید: من جوان هستم و نمی توانم خود را از #نگاه_به_نامحرم منع کنم، چاره ام چیست؟
عالم نیز #کوزه ای پر از شیر به او داد و به او توصیه کرد که کوزه را #سالم به جایی ببرد و هیچ چیز از #کوزه بیرون نریزد و از شخصی درخواست کرد او را همراهی کند و اگر #شیر را ریخت جلوی همه ی مردم او را #کتک بزند!
جوان کوزه را سالم به مقصد رساند و چیزی بیرون نریخت.
عالم از او پرسید: چند دختر سر راهت دیدی؟
جوان جواب داد: هیچ!؛ فقط به فکر آن بودم که شیر را نریزم که مبادا در جلوی مردم کتک بخورم و خار و خفیف شوم.
عالم گفت: این حکایت مؤمنی است که همیشه #خدا را #ناظر بر کارهایش می بیند و از روز #قیامت و #حساب و کتابش که مبادا در #منظر #مردم خار و خفیف شود بیم دارد.
پ.ن: اگر #مربی بتواند این حضور همیشگی را در وجود دانش آموز بکارد دیگر نیازی به #کنترل_از_بیرون نیست. دیگر نیازی به نمره کم کردن و تنبیه و غیره نیست.
متربی که میداند همیشه #خداوند ناظر بر اعمال اوست همیشه حواسش #جمع است تا محبوبش را از خودش دل آزرده نکند.
سوال: روش های ایجاد این حالت در انسان چیست؟
ادامه دارد...
کانال مُکَلّا - جوادی
https://eitaa.com/mokalla
در روایتی از امام صادق علیه السلام نقل شده است که:
«مَنْ کَانَتْ لَهُ دَارٌ فَاحْتَاجَ مُؤْمِنٌ إِلَی سُکْنَاهَا فَمَنَعَهُ إِیَّاهَا قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ یَا مَلَائِکَتِی أَبَخِلَ عَبْدِی عَلَی عَبْدِی بِسُکْنَی الدَّارِ الدُّنْیَا وَ عِزَّتِی وَ جَلَالِی لَا یَسْکُنُ جِنَانِی أَبَداً»
(الکافی، ج ۲: ص ۳۶۷)
«هر کس خانه ای داشته باشد و مانع از سکونت مؤمنی شود که به سکونت در آن خانه نیازمند است، خداوند متعال می فرماید: ای ملائکه من! بنده من بر بنده من نسبت به سکونت در خانه دنیا بخل ورزید. به عزّت و جلالم سوگند که هرگز در بهشت من ساکن نخواهد شد!»
#حدیث
کانال مُکَلّا - جوادی
https://eitaa.com/mokalla
وجدان کاری🍀
رفته بودم اداره، ماشین رو زیر یک سایهبان پارک کرده بودم و داشتم از داخل ماشین میآمدم بیرون که دستش را به علامت سلام گرفت جلوم، منم دست دادم، دستانم را محکم فشرد و با خوشرویی احوال پرسی کرد.
جوابش را دادم. طبق معمول یک گوشش به دهان گوشی بود و همانطور که حرف میزد از این طرف به آن طرف میرفت و با یکی گوش دیگر حرفهایم را میشنید.
دردلم گفتم:« نمیدانم کی بیکار میشود؟! هر دفعه دیدمش با گوشی در حال صحبت کردنه.»🤯
بعد از تعارفات معمول گفتم: شما نرفتی کنگره شهدا؟! (کنگره شهدای بزرگی در شهر در حال برگزاری بود و رئیس مجلس هم سخنرانش)
گفت: نه موندم که این آخر هفته ای کسی به خاطر یه امضایی چیزی کارش به شنبه نیفته.
در دلم بهش احسنت گفتم و افتخار کردم به این همچین آدمی که با این دید عمیق و دقیق دارد کار میکند.
و اتفاقا همون روز کارم بهش افتاد. باید نامه منو امضا میکرد😇
#وجدان_کاری
#نظام_آموزشی
کانال مُکَلّا - جوادی
https://eitaa.com/mokalla
از دیده گر سرشک چو باران چِکَد رواست
کاندر غمت چو برق بِشُد روزگارِ عمر
این یک دو دَم که مهلتِ دیدار ممکن است
دریاب کارِ ما که نه پیداست کارِ عمر
#شعر
یکی از #دغدغه ها و حتی #چالش معلمان #نحوه_برخورد با دانش آموزان #شلوغ در کلاس درس است.
سعی میکنم تا آخر هفته در این مورد یه جزوه تهیه کنم.
اگه شما هم موردی، نکتهای یا راه حلی سراغ داشتین داخل خصوصی مطرح خواهید کرد:
@javadi_teacher
معلم ها و دانشجومعلمای جمع لطفاً این مطلب رو برای رفقاتون هم بفرستید.🙏
کانال مُکَلّا - جوادی
https://eitaa.com/mokalla
امام على عليه السلام :
العِلمُ قائدٌ، و العَملٌ سائقٌ، و النَّفسُ حَرونٌ .
علم از جلو مى كشد و عمل از پشت سر مى راند و نفْس [مركبى ]سركش است.
( تحف العقول / 208 )
#حدیث