جامعه معلمان مهدوی
#تربیت_مبلغ ۳۰
تبلیغ 🗣خطابه است ،تبلیغ امر کلاسداری نیست.
فرقش با آموزش چیست ❓
در تبلیغ🗣 طرف دارد
سخنرانی 🎤میکند ،کلاس درس میگذارد.
به هر حال در آن ممکن است یک مقدار مبالغه وجود داشته باشد که اشکالی هم ندارد.
این مرز مرز خیلی باریکی هست، گاهی وقتها افراد چون درد دین📿 دارند میخواهند یک مطلبی را بیان بکنند گاهی وقتها آنقدراغراق👌 میکنند که دیگر واقعاً غلو میشود.
بیماری وسواس که خیلی از همین معلمان👨🏫 و مبلغان به جان افراد میاندازند همینطوری هست.
حالا ما گاهی وقتها اینطوری میکنیم یعنی یک وسواس میاندازیم به جان دیگران ،میخواهیم مسئله را خوب جا بیندازیم سفتش میکنیم ، بعضیها یک همچین تحملی را ندارند.
همچین امکانی برایشان وجود ندارد که بتوانند آنطوری که این
مبلغین🗣🗣 میگویند دین را قبول بکنند .
در مقوله حجاب در مقوله استفاده از رنگها📊 شما الان ببینید خیلی جاها رنگ📊 را حرام میدانند.
مثلاً شما ببینید در کجای دین این آمده ،اصلاً دین این را نگفته.
ما میاییم یک چیزی را درست بکنیم یک چیزی را خراب میکنیم.
بله رنگ آنطوری که جلف نباشد، آنطوری که تحریک کننده نباشد، بخواهد طرف متوجه
«اندام و صورت »یک کسی بشود، اشکالی ندارد.
حالا ما یک دفعه میاییم برای اینکه این وسط را نمیتوانیم ،نگه بداریم، یک دفعه میگوییم اصلاً از
روسری رنگی استفاده نشود، حجاب رنگی استفاده نشود ،کفش رنگی👞 استفاده نشود جوراب رنگی استفاده نشود،
مانتو رنگی استفاده نشود.
یک دفعه همه را درجا حرام میکنیم.
به هر حال همین امر مبالغه باعث شده که الان در مجموعه آموزه های دینی چه در «احکام» و چه در
« اخلاق» و چه در «عقائد»
چیزهایی گفته بشود که واقعاً در اسلام وجود ندارد و یکی از کارهای مهمی که یک مبلغ🗣 باید انجام بدهد باید به این مسئله دقت بکند که واقع بین باشد و بتواند با
ریاضیات دین 📿آشنا باشد.
🔺 استاد محمد شجاعی
♦️توجه: متن بالا👆 خلاصه و چکیده کلیپ صوتی " تربیت مبلغ ۳۰ " می باشد.
👇👇👇
🆔 @montazer_moalleman
جامعه معلمان مهدوی
#تربیت_مبلغ ۳۱
در تبلیغ 🗣 آگاهی در مرحله بعدی و جانبی قرار دارد و آنچه اولویت دارد القاء یک باور یا اندیشه به دیگری است.
این امر مشترک بود در بین همه تعریفات میخواهیم آموزش 👨🏫 بدهیم الان جای آموزش شاید نباشد نمیخواهیم یک چیزی را آموزش بدهیم میخواهیم یک فکری 🤔 را ایجاد بکنیم.
آگاهی در مرحله بعد و جانبی قرار دارد و آنچه اولویت 📊 دارد القاء یک باور و اندیشه به دیگری است همین محور تمایز بخش آموزش 👨🏫 و تبلیغ 🗣 است در آموزش ما میخواهیم یک درسی را آموزش بدهیم.
پس آموزش یک امر است تأثیرگذاری یک امر دیگری است تبلیغ یک امر دیگری است ما در تبلیغ به دنبال این هستیم که شخص دارا بشود فقط دانایی 👨🎓 نمیخواهیم.
دیدید بعضیها میایند از پای درس یک استاد 👨💼 شرکت میکنند گاهی وقتها من هم گفتم در کلاس من اصلاً راضی نیستم یک کسی این کار را انجام بدهد درسهایی که داریم میایند مینشینند این درسها را یاد میگیرند بعد میروند آنها را برای بقیه میگویند کلاسداری میکنند همانها را یاد میگیرند همانها را هم میروند میگویند.
من میگویم این را زمانی بگو که خودت به آن عمل بکنی خودت معتقد باشی دیگر جزء باورهای خودت 2×2 یک قانون هست یا نه؟
باید هر کس باور بکند چیزهای خودش را این چیزی را که میخواهد بیان بکند را نرود بیان بکند آن را که قرار است برود بیان بکند یک موقع هست میگوید میخواهم آموزش 👨🏫 بدهم برو آموزش بده یک کلاس برایش گذاشتن که قرار است یک چیزی را آموزش بدهد اما اگر قرار است به قلب ❤️ چیزی را برساند باید از خود قلب حرکت بکند.
اگر میخواهید به ذهن برسانید از ذهنتان هم حرکت کند کافی هست یعنی از عقلتان از ذهنتان حرکت کند به ذهن میتوانید برسانید اما اگر میخواهید به قلب برسانید باید از قلب حرکت کند حتماً.
🔺 استاد محمد شجاعی
♦️توجه: متن بالا👆 خلاصه و چکیده کلیپ صوتی " تربیت مبلغ ۳۱ " می باشد.
👇👇👇
🆔 @montazer_moalleman
جامعه معلمان مهدوی
#تربیت_مبلغ ۳۲
خیلی وقتها میخواهیم یک 🎤سخنرانی بکنیم.این سخنرانی چیست ؟
دعوت است
🌈موعظه است
📱تبلیغ است
📚آموزش است
👨🏻🏫کلاس است
کدام است بالاخره؟
مثلاً موسسه ای شما را برای دوره آموزشی 👨👩👧مسايل خانواده، دعوت می کند.
بعد از دوره، در رفتارهای آنها تغییر ایجاد نشده است.زیرا
فقط میخواستند مطلب را به ذهن بسپارند.
گاهی اوقات آن شخصی که کلاس را برقرار میکند و کسانی که شرکت میکنند، برای تغییر کردن ❌نیامدند بلکه برای 🤓یادگیری آمده اند.
در درس بسیاری از اساتید، افرادی هستند که در آنها تغییری ایجاد ❌نمیشود، زیرا برای تغییر با خودش را ندارد. تنها برای کسب 📚دانش و 📝اطلاعات آمده است.
مثلا به 🎭بازیگری بگویند، نقش یک زن 🏻مومن و 📿پاکدامن را بازی کند.
او این نقش را عالی بازی میکند حالا نقش یک زن پاکدامن مؤمنه را بازی میکند ولی خودش بعد از بازی، 💃بدحجاب است، اصلا نماز نمی خواند.
کاری ندارد این محتوا چه چیزی را میخواهد منتقل بکند.
💎نکته بسیار مهم:
امر تبلیغ یعنی ما میخواهیم یک ♻️تغییر رفتاری یک حالت از دانایی به دارایی ایجاد بکنیم.
🔺استاد محمد شجاعی
♦️توجه: متن بالا👆 خلاصه و چکیده کلیپ صوتی "تربیت مبلغ 32" می باشد.
👇👇👇
🆔 @montazer_moalleman
جامعه معلمان مهدوی
#تربیت_مبلغ ۳۳
گاهی وقتها ما میخواهیم بیاییم یک امر تبلیغی🗣 را با یک امر آموزشی قاطی بکنیم، امروزه میگویند استاد شما عناوین درست را به ما بده ما بدانیم شما چه میخواهی درس📚 بدهی .
در واقع او که به یک استاد میگوید عناوین درست را به من بده این دنبال آموزش 📘است این آدم دنبال تغییر و تحول نیست.
هر چه استاد👨🏫 میگوید آقا من نمیتوانم عناوین درسی 📋را الان به تو بدهم ،چون کلیاتش را میدانم .
یعنی استاد👨🏫 مجبور است آن چیزی را که قبلاً گفته را بگویید.
در تلویزیون📺 ببینید ما چقدر آموزش داریم، زیاد شده اما تحول نداریم، این مشکل کار است.
آقا اگر ما بخواهیم یک جایی تحول ایجاد بکنیم تغییری ایجاد بکنیم این هست که ما باید امر تبلیغ 🗣را با امر تدریس📚 جدا بکنیم.
حالا فکر بکنید چقدر سخت است یک معلم 👨🏫باید هم کار تدریسی📚 انجام بدهد و هم کار تبلیغی 🗣
ترکیب کار خیلی سختی هست، یعنی شخص باید خیلی زحمت بکشد هم روی خودش هم روی مجموعه کاری که بتواند واقعاً یک چیز را ایجاد بکند. آقا من میخواهم یک چیزی را
درس📚 بدهم اما دیگران هم صرفاً موش🐭 آزمایشگاهی من نیستند. حتی اگر توقعی هم ندارند حقی دارند ممکن است خودش توقعی نداشته باشد.
مگر شما این درسها📚 را در مدرسه نخواندید، میگوید چرا مدرسه
معلمان👨🏫 همه را به ما درس داده در دوره راهنمایی و دبیرستان درس داده.
درس داده کلمه را نگاه کنید درس داده، اما اصلاً این معلم👨🏫 خودش هزار جور پژمردگی 😔و افسردگی داشته، مبلغ🗣 هست،
سخنران🎤 هست، کلاس میگذارد اما خودش اصلاً گرم نیست ،
نورانیت✨ ندارد فقط بلد است خوب حرف بزند.
میگوید من روابط عمومیم خیلی خوب است، القاء مطلبم خیلی خوب است ،آقا تحولی هم میتوانی ایجاد بکنی نورانیتی✨ میتوانی ایجاد بکنی یا نه؟
🔺 استاد محمد شجاعی
♦️توجه: متن بالا👆 خلاصه و چکیده کلیپ صوتی " تربیت مبلغ ۳۳ " می باشد.
👇👇👇
🆔 @montazer_moalleman