eitaa logo
موسسه فرهنگی تبلیغی بشری
622 دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
2.2هزار ویدیو
241 فایل
ارتباط با ادمین @admin_boshra1 @Admin2_boshra درخواست سخنران و مداح @Mobalegh_Boshra
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5940597686343304033.MP3
835.3K
✨ #سوره مبارکه #یونس✨ 🌸 آیات 1 الی 6 🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️ 🔻شرح و تفسیر حکمت 99 : 💠 امام(عليه السلام) در اين جمله پرمايه حكمت آميز تفسير جالبى براى جمله (إِنّا لِلّهِ وَإِنّا إِلَيْهِ راجِعُونَ) كه از آيات قرآن مجيد است دارد، آيه اى كه مردم به هنگام گرفتار شدن در مصائب آن را براى تسلى خاطر بر زبان جارى مى كنند. هنگامى كه آن حضرت شنيد مردى مى گويد: (إِنّا لِلّهِ وَإِنّا إِلَيْهِ راجِعُونَ) فرمود: اينكه مى گوييم «إنّا لله» اقرار بر اين است كه ما مملوك خدا هستيم و اينكه مى گوئيم «وَإنّا إلَيْهِ راجِعُونَ» اقرار بر اين است كه همه سرانجام از دنيا مى رويم (و به آخرت مى پيونديم) 🔹بعضى از مفسران نهج البلاغه بر اين عقيده اند كه نظر مبارك امام(عليه السلام)اين است كه جمله اول اشاره به توحيد و جمله دوم اشاره به معاد است و به اين ترتيب جمله (إِنّا لِلّهِ وَإِنّا إِلَيْهِ راجِعُونَ) شهادت مجددى است بر اقرار به مبدأ و معاد. 🔸ولى بعضى ديگر معتقدند اين جمله كه به هنگام بروز مصائب گفته مى شود اشاره به اين است كه اگر خداوند جان كسى را گرفت، مِلك او بوده و همه از آنِ او و تحت فرمان او هستند. تا زمانى كه مصلحت بداند زنده مى مانيم و هر زمان كه مصلحت ببيند آنچه را كه داده باز پس مى گيرد و جمله دوم اشاره به اين است كه مرگ و فنا منحصر به عزيزى كه از دنيا رفته نيست; همه ما نيز در اين راه گام نهاده ايم. 🔹چه خوب است كه انسان، به هنگام پيش آمدن حوادث ناگوار اين جمله را با توجه به هر دو معنايى كه ذكر شد بر زبان جارى كند و حتى اگر فارسى زبان است اضافه نمايد: «ما از آن خداييم و به سوى او باز مى گرديم» كه به يقين مايه تسلى خاطر و مانع جزع و فزع و ناسپاسى است. @moasesa_boshra ▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#سلیمانی_ها به احترامت قیام می کنیم مراسم پاسداشت 🌹 شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت و مراسم گرامیداشت 🌷 جانباختگان سانحه هوایی اخیر 🎙 سخنران: آیت الله صدیقی 🎤 مداح: حاج مهدی سلیمی(از اصفهان) 📅 سه شنبه ۲۴ دی ⏰ همراه با نماز مغرب و عشاء ✅ آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) 📢 اطلاع رسانی رویدادهای مردمی،فرهنگی، اجتماعی یزد 🇮🇷 @Farhangyazd
💠 حدیث روز 💠 🔻امام علی علیه السلام: 🔹مَنِ اقتَصَرَ في أكلِهِ كَثُرَت صِحَّتُهُ، وصَلُحَت فِكرَتُهُ. 🔸هركه در خوردن به كم بسنده كند، تن درستى‌اش فزونى مى‌گيرد و انديشه‌اش سالم مى‌شود . 📚 غرر الحكم، ج ۵، ص ۳۷۲، ح ۸۸۰۳ ____________ @HawzahNews ╭─═ঊঈ🔻🔻ঊঈ═─╮ @moasesa_boshra ╰─═ঊঈ🔺🔺ঊঈ═─╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🤔 ! ❓ حکم آشامیدن شراب چیست؟ ✍ آیات امام خمینی، فاضل لنکرانی، بهجت و نوری همدانی: آشامیدن شراب، حرام و در بعضی از اخبار [روایات] بزرگترین گناه شمرده شده است، و اگر کسی آن را حلال بداند در صورتی که ملتفت باشد که لازمه حلال دانستن آن تکذیب خدا و پیغمبر (ص) می‏‌باشد، کافر است... ✍ آیت الله سیستانی: آشامیدن شراب، حرام است و در بعضی از اخبار از بزرگترین گناهان شمرده شده است... ✍ آیت الله مکارم شیرازی: آشامیدن شراب حرام و از گناهان کبیره است، بلکه در بعضی از اخبار بزرگترین گناه شمرده شده است و اگر کسی آن را حلال بداند در صورتی که متوجه باشد که لازمه حلال دانستن آن تکذیب خدا و پیغمبر (صلی الله علیه و آله) می‌باشد، کافر است... ✍ آیت الله وحید خراسانی: آشامیدن شراب و غیر آن از مسکرات حرام است، و روایات در مذمّت آن بسیار است... ✍ آیت الله شبیری زنجانی: آشامیدن شراب حرام و در بعضی از اخبار بزرگ‌ترین گناه شمرده شده است و اگر کسی حرمت آن را انکار ورزد، چنانچه شبهه‌ای در حقّ وی نباشد شرعاً کافر به شمار می‌آید مگر شهادتین را بر زبان جاری ساخته و بدانیم که به خدا و پیامبر اسلام (صلّی الله علیه و آله) ایمان قلبی دارد... ✅ آثار شراب در روایات: ریشه بدی‌ها، منشأ گناهان، از بین برنده عقل، در حال خوردن شراب خدا را نمی‌شناسد، از هیچ گناهی باک ندارد، احترام هیچ کس را نگاه نمی‌دارد، حق خویشان نزدیک را رعایت نمی‌کند، خدا و پیامبران و ملائک او را لعنت می‌کنند، تا چهل روز نمازش قبول نمی‌شود، روز قیامت رو سیاه است، روز قیامت فریاد تشنگی او بلند است و... . 📚منابع: توضیح المسائل، امام م۲۶۳۳، سیستانی ۲۵۹۸، فاضل م۲۷۶۳، مکارم م۲۲۶۴، وحید م۲۶۹۷، بهجت احکام خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها م۸۲، نوری ۲۶۳۱، شبیری م۲۶۴۲ . ╭─═ঊঈ🔻🔻ঊঈ═─╮ @moasesa_boshra ╰─═ঊঈ🔺🔺ঊঈ═─╯