👈آشنایی اجمالی با انجمن منحرف حجتیه و برخی از افکار و عقاید انحرافی آن ها
🔹 #انجمن_حجتیه، یک ساختار تشکیلاتی پیچیده و منحرف است که مقارن با کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲، توسط شیخ محمود ذاکر زاده تولایی معروف به حلبی، با انگیزه مبارزه با فرقه بهائیت، تاسیس شد.
برخی از مهم ترین عقاید انجمن حجتیه عبارتند از:
🔸 ۱ - #جدایی_دین_از_سیاست
در تبصره ۲ از ماده دوم اساسنامه انجمن حجتیه آمده است که به هیچ وجه در امور سیاسی مداخله نخواهد داشت زیرا دخالت در سیاست زیبنده پیشوایان دینی نیست لذا دین از سیاست جد است.
🔸 ۲ - دشمن شناسی ضعیف و غلط
شیخ محمود حلبی موسس انجمن حجتیه تأکید داشت که دشمن اصلی اسلام بهائیت است و تکلیف شرعی و دینی همه ما آن است که با بهائیت مبارزه کنیم، ولی امام خمینی(ره) مبارزه با طاغوت را اصلی می دانستند و معتقد بودند اگر رژیم طاغوتی جمع شود بهائیت نیز از بین خواهد رفت که البته همین طور هم شد.
🔸 3- اعتقاد به در آتش بودن قیام امام خمینی(ره)
انجمن حجتیه با مستمسک قرار دادن برخی احادیث می گفتند، هر پرچمی که قبل از ظهور امام زمان (عجل الله ظهوره) بلند شود در ضلالت است و به شکست می انجامد لذا نباید با رژیم مبارزه کرد و باید منتظر بود تا خود حضرت بیابتد.
امام خمینی(ره) در پاسخ به این تفکر انحرافی می گفتند: آن دسته از روایات مربوط به مدعیان دروغین است نه قیام های مبتنی بر اسلام.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
جدایی دین از سیاست هدف عرفانهای نوظهور👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup/1107
🔴 سکولاریسم مشهور است به جدایی دین از سیاست، ولی در واقع سکولاریسم از #جدایی_دین از اقتصاد شکل گرفت.
👈 لا معاش له؛ لا معاد له
@mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #کلیپ
📝 استاد #رائفی_پور - « #جدایی_دین_از_سیاست »
📥 دانلود با کیفیت بالا👇
bit.ly/masafclip
@mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺سردار سلیمانی: زمزمه #جدایی_دین_از_سیاست نمونه تحجر در دانشگاه است
@mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸از این که پلی استور خود به خود طلاگرام و هاتگرام رو از رو گوشیتون پاک کرده تعجب کردید؟
حالا این ویدئو رو ببینید:
🔹مدیر گوگل در مجلس آمریکا داره درباره دسترسی های گوگل در گوشیهای ما توضیح میده، تقریبا هرکاری که میکنیم رو متوجه میشن...
@mobahesegroup
▪️◽️▪️◽️
◽️
#سحر_خیزی 5⃣1⃣
احادیث معصومین علیهم السلام درباب سحرخیزی
⏪ آثار خواب زياد
🔹بدترين بندگان
▫قالَ أبُوجَعْفَرٍ عليه السلام:
قالَ موسى عليه السلام:
يا رَبِّ أىُّ عِبادِكَ أبْغَضُ إلَيْكَ؟
قالَ: جيفَةٌ بِاللَّيْلِ بَطّالٌ بِالنَّهارِ.
➖امام باقر عليه السلام فرمود:
حضرت موسى عليه السلام عرض كرد:
اى پروردگار كدام يك از بندگانت بيشتر مورد خشم تو هستند؟
خداوند متعال فرمود:
كسى كه شب همانند مردار (خوابيده) است و روز را هـم بـه بيهـودگى مى گـذرانـد.
📓بحارالانوار ج 76 ص 180
🔹خشم خـدا
▫قالَ الصّادِقُ عليه السلام:
ثَلاثَةٌ فيهِنَّ الْمَقْتُ مِنَ اللّه ِعز و جل:
نَوْمٌ مِنْ غَيْرِ سَهَرٍ
وَ ضِحْكٌ مِنْ غَيْرِ عَجَبٍ
وَ أكْلٌ عَلى الشَّبَعِ .
➖امام صادق عليه السلام فرمود:
خـداى عزيز و بزرگ نسبت به سه چيز خشم شـديد دارد:
1 ـ خواب بدون بيدارى (يعنى خوابيدن تمام شب)
2 ـ خنده بدون شگفتى
3 ـ خوردن در حالت سيرى.
📓من لايحضره الفقيه ج 1 ص 503 ح 1444
@mobahesegroup
🔺گزیده ای از مصاحبه خبرگزاری ایکنا با حجت الاسلام حسین عرب در خصوص #یوگا را در زیر بخوانید:
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup/11223
🔺گزیده ای از مصاحبه خبرگزاری ایکنا با حجت الاسلام حسین عرب در خصوص یوگا را در زیر بخوانید:
✅ عضو گروه معنویت انجمن اخلاق حوزه با بیان اینکه #یوگا در مهد خود یعنی هند هم نتوانست به ورزش اجباری در مدارس تبدیل شود، گفت: متأسفانه امروز در کشور ما و در غفلت مسئولان شاهد آموزش این معنویت انحرافی با عنوان ورزش در ۱۲ هزار باشگاه ورزشی هستیم.
▪️ «یوگا» از هندوئیزم آمده و به عنوان عرفان عملی هندوها مطرح است. شروع این عرفان به ۴۰۰ سال قبل از میلاد بازمیگردد و در متون باستانی هندوها ریشه دارد. یوگا به عنوان یک طریقت تا ۱۵۰ سال قبل هم به عنوان عرفان مطرح بود تا اینکه از آن دوره (که همان دوران #استعمار هند توسط بریتانیا است) یوگا به عنوان یک ورزش و تکنیک مناسب برای سلامت جسم و روان به دنیا معرفی شد.
▪️#اولین_باشگاه ورزشی یوگا در ایران در سال ۱۳۴۵ و در تهران تأسیس شد،«باشگاه یوگای مهر» از سوی فردی به نام #مجید_موقر از فراماسونرهای زمان شاه و سیاستمدار پهلوی، که روابط نزدیکی با انگلیسیها و آمریکاییها داشت، تأسیس شد.
➕وی افزود: موقر در اطلاعیهای که در خصوص تأسیس اولین باشگاه یوگا در ایران در مجله مهر منتشر کرد اعلام کرد که امیرعباس #هویدا، نخست وزیر وقت و #شریف_امامی، رئیس مجلس سنا و بسیاری از مقامات کشوری و لشگری دیگر از نخستین افرادی بودند که در این باشگاه ثبتنام کردند. وی از هند استادی را به مدت ۵ سال به ایران آورد و بعدتر چنین شایع شد که این استاد هندی به صورت خصوصی به #شاه و خانوادهاش نیز یوگا آموزش میداد. این اخبار تبلیغاتی کمک شایانی به ترویج یوگا در میان افکار عمومی جامعه داشت.
▪️در سال ۱۳۵۵ #ژاله_نمازی از خاندان بانفوذ دوره شاه در تلویزیون به آموزش یوگا پرداخت و این روند ادامه داشت تا اینکه بعد از انقلاب، این فرایند برای مدتی مسکوت ماند. نهایتاً برخی افراد که سابقه عضویت در فرقههای هندی را داشتند، در سایه غفلت مسئولان در سال ۱۳۷۴ آن را به عنوان ورزش به سازمان ملی ورزش و جوانان وقت معرفی و آن را به عنوان یکی از رشتههای ورزش همگانی تصویب کردند.
▪️جالب است بدانیم که وقتی دولت افراط گرای هندوها در همین سالهای اخیر، میخواست یوگا در این کشور و در تمامی مدارس اجباری شود، مسلمانان این کشور تظاهرات زیادی کردند و آن قدر دامنه اعتراضات بالا گرفت که وزارت ورزش هند نیز یوگا را به عنوان ورزش قهرمانی نپذیرفت و در مدارس نیز اجباری نشد؛ بنابراین یوگا در مهد خودش که نقاب از آن افتاده با مقابله و مواجهه روبرو شده، ولی در کشور ما با قرائتی شسته رفته به عنوان ورزش همگانی شناخته و به رسمیت پذیرفته شد و مسئولان فریب خوردند و به آن رسمیت بخشیدند.
▪️سیدجلالالدین موسوی نسب که به پدر یوگا معروف شده است و بیش از ۳۰ جلد کتاب در مورد یوگا نوشته و یا ترجمه کرده و لقب هندوئی «آناندا جیوتی» را برای خود انتخاب کرده، مدام در آثارش هشدار میدهد که هر کس یوگا را ورزش بداند کوتهنظر است؛ او میگوید بترسید از معلمی که یوگا را ورزش میداند و در مصاحبههایش هم یوگا را سبک زندگی و راه معنوی و دنیایی از معارف معرفی میکند. این نمونهای از دیدگاههای مروجان یوگا در ایران است و همین نگرشها به جامعه سرازیر میشود.
▪️کی از تحقیقات میدانی که اخیراً از سوی جمعی از پژوهشگران دانشگاه کانتیکات آمریکا انجام شده، همین رویه را در کشور آمریکا مطرح میکند که اکثر افرادی که وارد یوگا میشوند، ابتدا با این تصور که یوگا یک ورزش است، فعالیت خود را شروع میکنند، ولی پس از مدتی با ابعاد معنوی یوگا آشنا شده و انگیزه اصلی آنان برای ادامه این مسیر انگیزههای معنوی است.
▪️طبق برخی آمارهای ارائهشده از سوی خود مسئولان، سه هزار باشگاه ورزشی به صورت مستقیم به آموزش یوگا میپردازند و ۱۲ هزار باشگاه ورزشی هم در کنار سایر ورزشها، آن را آموزش میدهند.
▪️وی در مورد وظیفه رسانه و تبلیغ در مواجهه با این نوع مباحث بیان کرد: بیش از هر چیز همه کسانی که آشنا با مخاطرات این نوع عرفانها و معنویتهای انحرافی هستند، باید مردم را با این مخاطرات آشنا کنند. لذا وظیفه ما روشنگری است که البته در حد وسع خود تلاش کردهایم.
🌎 متن کامل این مصاحبه را در لینک زیر بخوانید:👇
www.iqna.ir/fa/news/3798109
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
#شایعه_سازی_وتکرار_آن_بانامهای_مختلف
به مطلب زیر که دوسه روزه دوباره در حال انتشاره توجه کنید👇👇👇👇👇
زهرا هاشمی فردا اعدام میشود و تویی که احتمالا نمیدانی او کیست
بخشی از اخرین صحبت های او با مادرش :
ﺍﻻﻥ ﺑﻪ ﻣﻦ ﺩﺳﺘﺒﻨﺪ ﺯﺩﻧﺪ ﻭ ﻣﺎﺷﯿﻨﯽ ﺩﻡ ﺩﺭ ﻣﻨﺘﻈﺮﻩ ﺗﺎ ﻣﻨﻮ ﺑﺒﺮﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺟﺮﺍﯼ ﺣﮑﻢ. ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻣﯽﺑﯿﻨﯽ ﺑﻬﺖ ﺯﻧﮓ ﺯﺩﻡ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺍﯾﻨﻪ ﮐﻪ ﻣﺎﻣﻮﺭ ﻫﻤﺮﺍﻫﻢ ﺩﻟﺶ ﻧﯿﻮﻣﺪ ﺑﺪﻭﻥ ﺧﺪﺍﺣﺎﻓﻈﯽ ﺍﺯ ﺗﻮ ﻣﻨﻮ ﺑﺒﺮﻩ. ﻣﺎﻣﺎﻥ ﺟﺎﻥ ﺧﺪﺍﺣﺎﻓﻆ . ﻣﻨﻮ ﺩﺍﺭﻥ ﻣﯽﺑﺮﻥ ﺯﻧﺪﺍﻥ ﺭﺟﺎﯾﯽ ﺷﻬﺮ. ﻓﺮﺩﺍ ﺻﺒﺢ ﺯﻭﺩ ﻫﻤﻪ ﺩﺭﺩﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﻦ ﺗﻤﻮﻡ ﻣﯽﺷﻪ...دختری که متجاوز خود را کشت..!!!دم از قانون میزنن در حالی که در امریکا اگه یه مرد بی اجازه فقط مزاحمت برا زن ایجاد کند تا زمانی که زنده است رنگ افتاب رو نمیبینه
ﺁﯾﺎ ﻣﯿﺪﻭﻧﺴﺘﯿﺪ ﺍﻣﺸﺐ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺍﯾﻨﮑﻪ زهرا هاشمی ﺭﻭ#ﺍﻋﺪﺍﻡ ﮐﻨﻦ ﺑﻬﺶ #ﺗﺠﺎﻭﺯ ﻫﻢ ﻣﯿﮑﻨﻦ ﺑﺮ ﻃﺒﻖ ﺷﺮﯾﻌﺖ ﺍﺳﻼﻡ ﻫﯿﭻ ﺯﻧﯽ #ﺑﺎﮐﺮﻩ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺍﻋﺪﺍﻡ ﺷﻮﺩ
ﺍﻣﺸﺐ ﻭﺍﺳﺖ ﺑﺎ ﮔﺮﯾﻪ ﻭ ﺧﻮﻥ #ﻋﺮﻭﺳﯽ ﻣﯿﮕﯿﺮﻥ زهرا ﺟﻮﻥ ﻭ ﺑﻌﺪﺵ ﺍﻋﺪﺍﻡ
دختری که از خود دفاع کرد تا عفتش را از دست ندهد اکنون منتظر طناب دار است . زهرا هاشمی , دختر 19ساله که برای طراحی دکوراسیون به منزل علی گندم کار ( پزشک عمومی و کارمند سابق وزارت اطلاعات )میرود قافل ازین که مرد 60ساله برایش نقشه شوم تجاوز کشیده است.زهرا فقط از خود دفاع کرد , آیا سزای دفاع در مقابل بی عصمت شدن این است؟
خواهشا اشتراک بزارین !!
حالا لینک زیر را ببینید
عین همین متن درباره ریحانه جباری منتشر شده بود
فقط اسمش عوض شده
t.me/mobahesegroup/7727
ساده نباشیم
شک نکنید تکرار شایعات برای سرگرم کردن مردم و انحراف افکار عمومی از یک مساله ی مهم است
#شایعات_را_باور_نکنید
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️ متن شبهه: 👇👇👇👇
ﺩﺭﺩ ﺍﯾﻦ ﻭﻃﻦ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺣﺮﻑﻫﺎﺳﺖ، ﺍﮔﺮ ﺑﺨﻮﺍﻫﻢ ﺑﻨﻮﯾﺴﻢ ۵۷ ﺳﺎﻝ ﺑﺮ ﭘﻬﻠﻮﯼ ﻫﺎ ﭼﻪ ﮔﺬﺷﺖ، ﻧﯿﺎﺯ ﺑﻪ ﺩﻩﻫﺎ ﮐﺘﺎﺏ ﺍﺳﺖ!!
اما گوشهای از آن درد را در پایین میخوانید:
ﺭﻭﺯﯼ ﮐﻪ ﺭﺿﺎﺷﺎﻩ ﺑﻪ ﻗﺪﺭﺕ ﺭﺳﯿﺪ، ﺍﺯ ﻣﯿﺪﺍﻥ ﺩﺭﻭﺍﺯﻩ ﻗﺰﻭﯾﻦ ﺗﺎ ﻣﯿﺪﺍﻥ ﺭﺍﻩ ﺁﻫﻦ ﺭﻭﺑﺮﻭﯼ ﻗﻠﻌﻪ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺑﻮﺩﻧﺪ:
"ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺳﻮﺯﺍﮎ ﻭ ﺳﻔﻠﯿﺲ!!" خیلی از ﻣﺮﺩﻡ ﺳﻮﺯﺍﮐﯽ ﻭ ﺳﻔﻠﯿﺴﯽ ﺑﻮﺩﻧﺪ!
ﺷﺎﻩ ﺑﯿﻤﺎﺭﺳﺘﺎﻥ ﻓﺎﺭﺍﺑﯽ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺗﺮﺍﺧﻢ ﭼﺸﻢ ﺍﻓﺘﺘﺎﺡ ﮐﺮﺩ.
ﺩﺭ ﺑﯿﻤﺎﺭﺳﺘﺎﻥ ﺳﯿﻨﺎ ﺩﺳﺘﮕﺎهی ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﺗﺎ ﮐﭽﻠﯽ ﻧﺎﺷﯽ ﺍﺯ ﺷﭙﺶ ﺭﺍ ﺑﺮﻕ ﺑﮕﺬﺍﺭﻧﺪ. ﮐﻤﺘﺮ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺷﭙﺶ ﺍﺯ ﺳﺮ ﻭ ﺭﻭﯾﺶ ﺑﺎﻻ ﻧﺮﻭﺩ!
ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۱۳۲۶ ﮐﻪ ﺷﺎﻩ ﺑﯿﻤﺎﺭﺳﺘﺎﻥ ۵۰۰ ﺗﺨﺘﺨﻮﺍﺑﯽ ﺭﺍ ﺍﻓﺘﺘﺎﺡ ﮐﺮﺩ، ﺑﺰﺭﮔﺘﺮﯾﻦ ﺑﯿﻤﺎﺭﺳﺘﺎﻥ ﺧﺎﻭﺭﻣﯿﺎﻧﻪ ﺑﻮﺩ، ﮐﻪ ﺑﻌﺪﺍ ۱۰۰۰ ﺗﺨﺘﺨﻮﺍﺑﯽ ﺷﺪ! بسیاری از ﻣﺮﺩﻡ ﭼﯿﺰﯼ ﺍﺯ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻧﻤﯿﺪﺍﻧﻨﺪ.
@mobahesegroup
ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۱۳۱۵ ﮐﻪ ﺭﺿﺎﺷﺎﻩ ﺍﺯ ﺁﻟﻤﺎﻥ ﺍﺗﻮﺑﻮﺱﻫﺎﯼ ﺑﻨﺰ ﺷﻬﺮﯼ ﺭﺍ ﺁﻭﺭﺩ، ﮐﺴﯽ ﺳﻮﺍﺭ ﻧﻤﯿﺸﺪ! ﻣﺮﺩﻡ ﻣﯽﮔﻔﺘﻨﺪ ﺍﺯ ﺑﻼﺩ ﻏﯿﺮﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻥ ﺁﻣﺪﻩ ﻭ ﻧﺠﺲ ﺍﺳﺖ!! ﺑﻌﺪ ﻗﺮﺍﺭ ﺷﺪ ﺭﻭﯼ ﺻﻨﺪﻟﯽ ﻫﺎﯼ ﭼﻮﺑﯽ ﺁﻥ ﺩﺳﺘﻤﺎﻝ ﯾﺰﺩﯼ ﺑﮕﺬﺍﺭﻧﺪ ﮐﻪ ﺑﺎﺳﻦ ﻣﻠﺖ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﻧﺠﺲ ﻧﺸﻮﺩ!!
ﺍﮔﺮ ﻗﺮﺍﺭ ﺷﻮﺩ ﺭﻭﺯﯼ ﺍز ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻗﺎﺟﺎﺭ ﺑﻨﻮﯾﺴﻢ، ﺷﺎﯾﺪ ﺧﺠﺎﻟﺖ ﺑﮑﺸﯿﻢ ﮐﻪ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﺑﻮﺩﯾﻢ !
ﺍﺯ ﺳﺎﻝ ۱۲۹۸ - ۱۳۲۶ ﺩﺭ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﻓﻘﺮ ﻭ ﮔﺮﺳﻨﮕﯽ ﻭﺑﺎ ﺁﻣﺪﻩ ﺑﻮﺩ. ﺍﺯ ۲۰ ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ ﺟﻤﻌﯿﺖ ﺍﯾﺮﺍﻥ ۹ ﻣﻠﯿﻮﻥ ﻧﻔﺮ ﻣﺮﺩﻧﺪ ! ﻭﻗﺘﯽ ﺩﺭ ۲۴ ﺍﺳﻔﻨﺪ ۱۲۹۹ ﺭﺿﺎ ﺷﺎﻩ ﺑﻪ ﺗﻬﺮﺍﻥ ﺁﻣﺪﻩ ﺑﻮﺩ، ﺑﺎ ﻣﻠﺘﯽ ﻣﻌﺘﺎﺩ ﺭﻭﺑﺮﻭ ﺷﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﮐﭙﺮ ﻭ ﮐﻨﺎﺭ ﺧﯿﺎﺑﺎﻥ ﻫﺎ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﺑﯿﺪﻧﺪ!!
اما آن روز تنها بعد از گذشت ۲۰سال ﻭﻗﺘﯽ ﮐﻪ ﺭﺿﺎﺷﺎﻩ ﺩﺭ ﺷﻬﺮﯾﻮﺭ ۱۳۲۰ کشور را ترک کرد، دیگر خبری از چرتیهای نئشه و تراخم و شپش و بیسوادی و گردنهگیری و راهزنی نبود؛ او دهکورهای را تبدیل به "ﮐﺸﻮﺭ ﺍﯾﺮﺍﻥ" کرده بود...
بسیاری ﺍﺯ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﺎ، ﺍﺯ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﺍﯾﻦ ﺳﺮﺯﻣﯿﻦ ﺧﺒﺮ ﻧﺪﺍﺭند ﮐﻪ ما ﺍﺯ ﮐﺠﺎ ﺑﻪ ﮐﺠﺎ ﺭﺳﯿﺪﻩ ﺑﻮﺩﯾﻢ!..
ﺳﻠﻄﻨﺖ ﺑﺮ ﻣﺮﺩﻣﯽ ﮐﻪ ﻋﺎﺩﺕ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﮐﻨﺎﺭ ﺟﻮﺏ ﺁﺏ، ﻧﺌﺸﻪ چرت بزنند ﻭ ﺳﻮﺧﺘﻪ ﺗﺮﯾﺎﮎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻧﮕﻠﯿﺴﯽﻫﺎ ﮔﺮﺍﻧﺘﺮ ﺍﺯ ﺗﺮﯾﺎﮎ ﺑﻔﺮﻭﺷﻨﺪ ﮐﺎﺭ ﺁﺳﺎﻧﯽ ﻧﺒﻮﺩ!!
ﻣﺮﺩﻣﯽ ﮐﻪ ﭼﭙﻖﮐﺶ ﺑﻮﺩﻧﺪ و ﺷﭙﺶ ﺍﺯ ﺳﺮ ﻫﻢ ﻣﯿﮕﺮﻓﺘﻨﺪ، ﺯﯾﺎﺩ ﺍﻫﻞ ﻧﻈﻢ ﻭ ﻧﻈﺎﻡ ﻭ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﻧﺒﻮﺩﻧﺪ!
ﺭﺿﺎﺷﺎﻩ ﻭ ﻣﺤﻤﺪﺭﺿﺎﺷﺎﻩ ﻫﻤﯿﻦ ﻣﺮﺩﻡ ﺷﭙﺶ ﺯﺩﻩ ﺳﻮﺯﺍﮐﯽ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺁﻧﺠﺎ ﺭﺳﺎﻧﺪﻧﺪ ﮐﻪ ﺑﻪ ۷۲ ﮐﺸﻮﺭ ﺟﻬﺎﻥ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺍﺭﻭﭘﺎ ﺑﺪﻭﻥ ﻭﯾﺰﺍ ﺳﻔﺮ ﻣﯽ ﮐﺮﺩﻧﺪ!!
ﻣﻠﺖ ﭼﭙﻖﮐﺶ و ﻧﺸﺌﻪ ﺗﺮﯾﺎﮐﯽ و چرتی ﺭﺍ ﺑﻪ ﺁﻧﺠﺎ ﺭﺳﺎﻧﺪﻧﺪ ﮐﻪ ﺑﺎﻻﺗﺮﯾﻦ ﺩﺭﺁﻣﺪ ﺳﺮﺍﻧﻪ ﺧﺎﻭﺭﻣﯿﺎﻧﻪ ﺭﺍ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ، ﭘﻮل ریالشان ﺟﺰﺀ ۱۰ ﺍﺭﺯ ﻣﻌﺘﺒﺮ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺷﺪ ﻭ ﺭﺷﺪ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ﮐﺸﻮﺭﺷﻮﻥ ﺍﺯ ﮊﺍﭘﻦ ﻫﻢ ﺑﺎﻻﺗﺮ ﺯﺩﻩ ﺑﻮﺩ!! ﻣﻠﺖ ﭼﺸﻢ ﺗﺮﺍﺧﻤﯽ ﺭﺍ ﻓﻘﻂ ﺩﺭ ﻋﺮﺽ ۵۷ ﺳﺎﻝ ﺑﻪ ﺁﻧﺠﺎ ﺭﺳﺎﻧﺪﻧﺪ ﮐﻪ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺎ سوئیس ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﻣﯽﮐﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﭼﺮﺍ ﺩﻣﻮﮐﺮﺍﺳﯽ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ!!
@mobahesegroup
ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﯾﮏ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﺷﺮﻡ ﻣﯿﮑﻨﻢ ﺍﺯ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﮐﺸﻮﺭﻡ ﺑﻨﻮﯾﺴﻢ.....
ﺭﺿﺎ ﺷﺎﻩ ﻭ ﻣﺤﻤﺪﺭﺿﺎ ﺷﺎﻩ ۵۷ ﺳﺎﻝ ﺑﻪ ﺗﻨﻬﺎﺋﯽ ﺳﻠﻄﻨﺖ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﻫﺮ ﺩﻭ ﻫﻢ ﻣﻈﻠﻮﻣﺎﻧﻪ ﺭﻓﺘﻨﺪ ﻭ ﻣﻈﻠﻮﻣﺎﻧﻪ ﺩﺭ ﻏﺮﺑﺖ ﻣﺮﺩﻧﺪ.
و ﺍﻣﺎ عاقبت ﻣﻠﺘﯽ ﮐﻪ ﻗﺪﺭ ﺑﺰﺭﮔﺘﺮﯾﻦ ﺧﺪﻣﺘﮕﺰﺍﺭﺍﻥ ﺗﺎﺭیخیاش ﺭﺍ ﻧﺪﺍﻧﺴﺖ، ﺑﻪ ﺟﺒﺮ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻋﺎﻗﺒﺖ ﺑﻪ ﺧﯿﺮ ﻧﺸﺪ ﻭ امروز بعد از گذشت ۳۹سال به گذشتهی شوم قبل از سال ۱۳۰۰ برگشتیم، کمکم از گوشه و کنار صحبت شپش میشود، و سوزاکی های آن زمان ایدزی های امروز شدند و سن اعتیاد به مواد مخدر به ۱۳سال کاهش پیدا کرده!!! آری؛ آنهایی که خود را با سوئیس مقایسه میکردند، امروز خوشحالند که مثل عراق و سوریه نیستند!! کسی که نمک بخورد و نمکدان بشکند، همواره ﺩﺭ ﺑﺪﺑﺨﺘﯽ ﻭ ﻓﻼﮐﺖ و ﺑﻪ ﺧﺎﮎ ﺳﯿﺎﻩ خواهد ﻧﺸﺴﺖ...
"ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﻧﺎﺩﺭ ﮔﺮﺍﻣﯿﺎﻥ"
#وطن #ایران #پهلوی #دموکراسی #رضا_شاه #قاجار #بیماری #شپش #بیمارستان #نجس #سیاسی
🔵پاسخ شبهه:
🔹درد این وطن بیشتر از این حرفهاست!
درد این وطن فراموشی و قدرنشناسی بخشی از مردمی است که نه تاریخ خواندند و نه درکی از آن دارند و نه سعی و کوشش فعلی و فکری در دین و بنیان های اخلاقی آن دارند! درد این وطن، روشنفکر نمایانی است که همزمان هم حامی مصدق اند و هم مدافع رژیم مستکبر پهلوی! هم حامی دموکراسی و پلورالیسم غربی هستند هم رژیم شاهنشاهی و میلیتاریستی!
اگر بخواهم بنویسم ۵۷ سال حکومت پهلوی ها چه گذشت و با رویکرد توسعه تک بعدی و وابسته چه بر سر مردم و اقتصاد و کشاورزی و فرهنگ بومی مملکت آمد و چه ثروتی از کشور به یغما رفت، نیاز به ده ها کتاب است!
نیاز به مطالعه تفصیلی است تا سوال ایجاد شود که علت شکست مشروطه و انحراف آن چه بود، علت کودتای رضاخانی با همدستی امثال طباطبایی که بعدها به فلسطین گریخت و برای یهودی ها مشاور املاک و تاجر زمین شد چه بود؟ چرا انگلیس دیکتاتور را آورد و برد؟ و اینکه چرا ارتش مدرن او حتی یک روز هم نتوانست در برابر قوای متفقین وطن را حفظ کند و روزی که رضاشاه را تبعید کردند کسی ناراحت نشد؟
ادامه پست بعدی👇👇👇👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
ادامه پاسخ بالا👆👆🔻👇👇👇👇
چرا راه آهن را آوردند و چه استفاده ای از آن در جنگ جهانی مقابل مستعمرین کردند؟ علت نابودی کشاورزی و قحطی ها چه بود؟ علت اصلاحات ارضی؛ کاپیتولاسیون؛ کنسرسیوم نفتی و کلی قراردادهای استثماری چه بود و چه امتیازاتی برای حاکمان و اربابان غربی آنها داشت؟
@mobahesegroup
علت غربی کردن جامعه و دین زدایی و کشف حجاب چه بود؛ غیر از آن بود که عظمت مرجعیت در زمان تحریم تنباکو برای استعمار پیر روشن شده بود و باید دین از جامعه و عزای اهل بیت (ع) و ظواهر دینی همه از جامعه به بهانه پیشرفت و مدرنیزاسیون منکوب و نابود میشد؟ غیر از این بود که دانشگاه غربی برای ترویج فکر استعماری و غربی سازی نخبگان باید ایجاد و در واقع مونتاژ میشد؟ خروجی دانشگاه چه بود و چه میزان تولید علم در ایران صورت میگرفت؟ چرا تا اواخر دوره پهلوی وجود دکتر های هندی و فلیپینی را به یاد دارند و برای عمل جراحی نیاز به خروج از کشور بود؟ چند درصد از جامعه باسواد شدند و امکان تحصیلات عالیه داشتند؟ چرا صنعت خودرو کشور تا انتهای آن سالها فقط مونتاژ مینمود و هیچ رشدی نداشت و تمام صنعت کشور بر مبنای مونتاژ بود؟ چرا نان دلالان رژیم همیشه در واردات بود و تولید جنس صنعتی و بومی معنی نداشت؟ چرا در دوره پهلوی باید مواد مخدر دولتی و کوپنی بین مردم پخش میشد و مواد الکلی و در دوره پهلوی دوم بیش از پیش و مخصوصاً با میدان دادن گسترده به بهایی ها در همه عرصه ها؛ فسادهای اقتصادی و فرهنگی و مراکز فحشا باب و گسترش می یافت تا مردم و جوانان به خود مشغول شوند؟ چقدر چاه ها و لوله های نفت جیب استثمار و استعمار را پر نمود و چرا ملی شدن صنعت نفت را بر نتابیدند؟
عاقبت مصدق چه شد؟ شکنجه و شهادت دکتر فاطمی وزیر خارجه مصدق بدست اشرف یا کشتار مردم را چرا نقل نمیکنند؟! افزایش قیمت ۷۰۰ درصدی دهه ۲۰ و تورم کمرشکن و رکود شدید دهه ۵۰ را چرا به یاد نمی آورند؟
جدا شدن بحرین ، زرکوه، آریایی و دادن امتیازات مختلف به اعراب خلیج فارس را از یاد برده اند؟ از بین رفتن سربازان وطن در سرکوب جنبش های عربی مانند ظفار در عمان را از یاد برده اند؟!
دلیل ایجاد بزرگترین سازمان سرکوب اطلاعاتی در منطقه به کمک موساد و سیا چه بود و رژیم شاهنشاهی از چه منافعی نگهبانی مینمود؟ چرا از فساد های مختلف دربار و خصوصا اشرف وفرح پهلوی نمی گویند؟
@mobahesegroup
چرا از اینکه شاه پهلوی سگ دست آموز و ژاندارم ونوکر آمریکا بود در کنار رژیم سعودی در دهه ی ۱۳۵۰ نمیگویند؟ چرا از حضور بیش از ۵۰ هزار مستشار آمریکایی و خریدهای سنگین نظامی از آمریکا و همزمان وجود سیل مهاجرت مردم از نود درصد نقاط محروم کشور و ایجاد حلبی آبادهای اطراف تهران نمی گویند؟ چرا از تامین نفت و گاز اسرائیل و ارتباطات و نوکری برای آن رژیم نمی گویند؟ و چرا از خود نمی پرسند که در دو کودتای استعماری و در سرکوب مردم بختیاری و کرد و ترک و عرب و در سرکوب های سالهای ۴۲ تا ۵۶ و ۵۷ چه بر سر مردم رفت و چقدر کشته و شکنجه شدند در راه نجات کشور از دیکتاتوری لجام گسیخته و وابسته؟ آری تا پیشمرگه و نوکر استعمار و استثمار و کدخدایان باشی خوبی اما اگر خواستید روی پای خود بایستید و مستقل باشید باید به خاک سیاه نشانده شوی و هزار و یک شبهه و دروغ فکری و توهمی را به ذهن مردمان ساده اندیش القا کنند.
اگر همه چیز خوب بود چه نیاز به آزادی خواهی و استقلال خواهی و انقلاب بود؟ اگر اقتصاد خوب بود دلیل اعتصابات گسترده ی مردم و کارگران چه بود؟ فساد افسار گسیخته اقتصادی اداری و فرهنگی چرا داد مردم دین خواه و مسلمان را در آورده بود؟ به عنوان یک ایرانی مسلمان از نوشتن توصیفات این روشنفکران و از آنچه بر سر کشور رفته است در دوران گذشته ی سرزمینم شرم میکنم.
نیاز به خواندن و نوشتن ده ها کتاب است تا سره از ناسره تمایز یابد.
🖋تاریخ پهلوی
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
فرهنگ #انتظار
چکیده :
موضوع انتظار و اميد به قيام يک مصلح جهانى که به وضع نابسامان جوامع بشرى سامان بخشد و تبعيضها، بى عدالتيها، جنگ و خونريزى و مفاسد را از محيط زندگى انسانها برچيند، يکى از مسائلى است که اديان و مذاهب مختلف روى آن تکيه مى کنند. و آن را عامل موثّري براي حرکتهاي فردي و اجتماعي دانسته که غالباً به جنبشهاي ضد استعماري مي انجامد.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
🔶 مسأله انتظار
موضوع #انتظار و اميد به قيام يک مصلح جهانى که به وضع نابسامان جوامع بشرى سامان بخشد و تبعيضها، بى عدالتيها، جنگ و خونريزى و مفاسد را از محيط زندگى انسانها برچيند، يکى از مسائلى است که اديان و مذاهب مختلف روى آن تکيه مى کنند. و آن را عامل موثّري براي حرکتهاي فردي و اجتماعي دانسته که غالباً به جنبشهاي ضد استعماري مي انجامد.
امّا گاهى گفته مىشود که چنين انتظارى، افراد را در يک عالم رؤيايى فرو برده و از آن چه در اطراف آنها مى گذرد، غافل مى سازد و آنها را به فرار از زير بار مسئوليّتهاى اجتماعى تشويق مى کند.
و به عبارت ديگر از نظر فردى، عاملى است براى رکود و توقّف، و از نظر اجتماعى وسيله اى است براى خاموش ساختن جنبشهاى ضدّ استعمارى، و به هر شکل اثر تخديرى دارد.(1)
براى اين که روشن شود تا چه اندازه در گفتار بالا تحريف حقيقت و واقعيّت وجود دارد، بررسي اين مسأله لازم است تا دانسته شود اگر مساله انتظار به طرز صحيح پياده شود، عامل مؤثّرى براى حرکتهاى فردى و اجتماعى است، يا عاملي تخدير کننده که سبب رکود مي شود.(2) پيش از آن لازم است معنا و مفهوم انتظار، مورد بررسي قرار گيرد.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
🔶 مفهوم انتظار
«انتظار» معمولًا به حالت کسى گفته مى شود که: از وضع موجود ناراحت است و براى ايجاد وضع بهترى تلاش مى کند.
فى المثل بيمارى که #انتظار بهبودى مى کشد، يا پدرى که در انتظار بازگشت فرزندش از سفر است، از بيمارى و فراق فرزند ناراحتند و براى وضع بهترى مى کوشند. همچنين است، تاجرى که از بازار آشفته ناراحت است و در انتظار فرو نشستن بحران اقتصادى مى باشد.
انتظار در بر گيرنده دو حالت است: «بيگانگى با وضع موجود» و «تلاش براى وضع بهتر». بنابراين، مسأله انتظار حکومت حق و عدالت «مهدى» عليه السلام و قيام مصلح جهانى نيز در واقع مرکب از دو عنصر است: عنصر «نفى» و عنصر «اثبات». عنصر نفى همان «بيگانگى با وضع موجود» و عنصر اثبات «خواهان وضع بهترى بودن» است.(3)
هر چه اين دو عنصر در شخص منتظر تقويت شود، مفهوم انتظار در او بهتر تجلّي مي کند. بهمين خاطر است که در روايات اسلامي، منتظران واقعى همانند کسانى شمرده شده اند که در خيمه يا زير پرچم حضرت مهدى عليه السلام بسر مي برند، يا کسانى که در راه خدا شمشير مى زنند، يا به خون خود آغشته شده و شهيد گشته اند.
اينها اشاره به مراحل مختلف و درجات مجاهده در راه حق و عدالت است که متناسب با مقدار آمادگى و درجه انتظار افراد است؟ يعنى، همان طور که ميزان فداکارى مجاهدان راه خدا و نقش آنها با هم متفاوت است انتظار، نيز درجات کاملًا متفاوتى دارد.(4)
علاوه بر اين، با توجه به رواياتِ مهدويّت؛ بهتر مي توان مفهوم انتظار را فهميد. در برخي روايات، از انتظار به افضل الاعمال تعبير شده است. آيا صرف يک حالت درونى، که کار سختى هم نيست، مي تواند «افضل الاعمال» باشد؟ و حتّى از جهاد با آن همه مشکلات و سختى ها، که جان انسان در خطر مى افتد، برتر باشد؟ آيا چنين انسانى مانند کسى است که خون خود را در راه خدا اهداء مى کند؟
در پاسخ بايد گفت، انتظار چند گونه است:
1- انتظار دروغين که همراه با هيچگونه آمادگى نيست و فقط با حرکت زبان است.
2- انتظار راستين که آميخته با آمادگى هايى مى باشد که اين خود درجاتى دارد. همانند نيروهاى نظامى که وقتى به آنها آماده باش مى دهند گاه در آماده باش 50%، و گاه در آماده باش 70%، و گاه در آماده باش کامل 100%، به سر مى برند.
برخى از منتظرين آمادگى ناقصى دارند، برخى ديگر آمادگى نسبتاً کاملى دارند و گروهى نيز آمادگى 100% و کامل دارند. کدام يک از اين منتظرين مشمول افضل الاعمال هستند؟
بدون شک کسانى که آمادگى کامل دارند به اين مقام رفيع و بلند نائل مى شوند؛ نه هر کسى که مدّعى انتظار باشد. مگر مى شود ما منتظر ميهمانى بس عزيز و عاليقدر باشيم و عمرى را در انتظار مَقدم او به سر بريم، ولى حتّى ابتدايى ترين اسباب و وسايل پذيرايى را فراهم نکرده باشيم؟ اگر چنين شخصى مدّعى انتظار باشد، در حالى که هيچ آمادگى ندارد، مردم در عقل او شک مى کنند!
از سوى ديگر انتظار أشکال گوناگون دارد؛ انتظار شخصى که منتظر يک ميهمان است، با انتظار کسى که منتظر صد ميهمان مى باشد متفاوت است، انتظار يک شخص عادى با انتظار امامى که برترين انسان روى زمين است و براى برپايى حکومت جهانى و گسترش عدالت و قسط مى آيد بسيار متفاوت است. اگر أشکال مختلف انتظار فرج را بررسى کنيم اعتراف خواهيم کرد که اين انتظار، بزرگترين، با شکوهترين و پرارزشترين انتظار در طول تاريخ بشريّت است!(5)
البته اين در صورتي خواهد بود که معنا و مفهوم واقعي انتظار، تحريف و مسخ نشود و عدّه اي نگويند:
اگر شرط ظهور آن مصلح بزرگ پر شدن زمين از ظلم و فساد است، پس چرا ما در اين عصر و زمان، با فساد مبارزه کنيم و با ظلم و ستم بجنگيم؟ يا چرا با امر به معروف و نهى از منکر، آن انقلاب بزرگ را به تأخير افکنيم؟ نه تنها نبايد در جهت اصلاح گام برداشت بلکه براى تسريع آن ظهور، بايد به فساد بيشتر کمک نمود، تا شرط ظهور آن مصلح بزرگ زودتر تحقّق يابد!
در اين صورت، انتظار ظهور نه تنها مانع ظلم و فساد نمى شود بلکه مردم را به همکارى با ظالمان و ستمگران تشويق مى کند و اين خود موهبت بزرگى براى استعمار و استعمارگران خواهد بود که استعمارشدگان با دست خود زنجير را به گردن خويش افکنند!.
ولى بايد توجّه داشت، اين يک نوع سفسطه و مغالطه خطرناکى است که از تحريف مفهوم انتظار سرچشمه مى گيرد؛ زيرا چنانچه ما به ظلم و فساد کمک کنيم، بى شک در صف مخالف قرار خواهيم گرفت؛ مگر نه اين است که ظهور مصلح جهانى براى ريشه کن ساختن ظلم و ستم از کره زمين است؟
ادامه👇👇👇👇👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
ادامه👆👆🔻👇👇👇
به تعبير ديگر معقول نيست ما به تسريع انقلابى کمک کنيم که خود جزو تصفيه شدگان آن خواهيم بود و اين مانند آن است که آتشى برافروزيم که پس از شعله ور شدن، دامن خود ما راخواهد گرفت.
بنابراين اگر مى خواهيم صف خود را از هم اکنون مشخّص کنيم و جزو عناصر مصلح باشيم، بايد از هم اکنون حساب خود را از فساد جدا سازيم، که به ظلم و ستم کمک کردن، اگر آن انقلاب را تسريع کند مجازات ستمکار را نيز تسريع خواهد کرد.
بنابراين آن چه براى تسريع ظهور مصلح جهانى لازم است، وجود ظلم و فساد در سراسر زمين نيست، بلکه آمادگى و تشنگى لازم است. البتّه نمى توان انکار کرد که افزايش ظلم و فساد يکى از علل آمادگى و تشنگى خواهد بود، چون هنگامى که مردم جهان ثمره تلخ و شوم تبعيض ها و بى عدالتى ها را بچشند، ناراحت مى شوند و در جستجوى طريق اصلاح و يافتن يک مصلح جهانى گام بر مى دارند.
همه از ظلم و ستم خسته شده رهروى راهبرى مى جويند!
خلاصه اينکه:
انتظار يعني آمادگى کامل. (فکري و عملي)
انتظار يعني «بيگانگى با ظلم» و «تلاش براى عدالت».
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
🔶 فلسفه و ضرورت انتظار
پس از روشن شدن معنا و مفهوم انتظار، ممکن است براى شما نيز اين سؤال پيش آيد که:
سخن از آينده جهان بشريّت و انتظار آن، چه نتيجه اى براى امروز ما مى تواند داشته باشد؟ امروز با هزاران مشکلات و گرفتارى دست بگريبانيم و بايد براى پيروزى بر اين مشکلات بينديشيم، ما را با فردا چه کار؟ آينده بالاخره خواهد آمد، خوب باشد يا بد، آنها که تا آن روز زنده اند از مواهبش برخوردار مى شوند، و آنها که نيستند خدا رحمتشان کند! به هر حال، اين مسأله فعلًا «نسيه» است و اثر مثبت و سازندهاى در زندگى امروز ما ندارد! اينجاست که سخن از فلسفه انتظار به ميان مي آيد.
حقيقت اينست که، کسانى اينگونه سخن مى گويند که هميشه با ديد سطحى حوادث را مى نگرند، و تصوّر مى کنند امروزِ انسان از ديروز و فرداي او جدا است؛ و جهان را مرکّب از واحدهاى پراکنده و از هم گسسته مى پندارند.
ولى با توجّه به اين که ريشه هاى «حوادث امروز» در گذشته است و آينده را هم از امروز بايد بسازيم، و اين که توجّه به يک آينده «تاريک» يا «درخشان» انعکاس فورى در زندگى امروز و موضعگيرى هاى ما در برابر حوادث دارد، روشن مى شود که ما به خاطر امروز هم که باشد بايد گذشته و آينده را مورد بررسى دقيق قرار داده و به آينده اميدوارانه نظر کنيم. بزودى خواهيم ديد، اين انتظار بزرگ چه اندازه سازنده است.
هر چند جمعى از خاورشناسان اصرار دارند ايمان به وجود يک مصلح بزرگ جهانى را «واکنشى» از وضع نابسامان مسلمانان در دورانهاى تاريک تاريخ بدانند؛ و حتّى اصرار دارند که ايمان به وجود «مهدى» و مصلح جهانى را يک فکر وارداتى تلقّى کنند که از عقايد يهود و مسيحيان گرفته شده؛ و يا اينکه جمعى از جامعه شناسان ماترياليست مى کوشند که از مسأله انتظار ظهور مهدى، دليلى بر عقيده خود ترتيب دهند که اين عقيده يک ريشه اقتصادى دارد و براى تخدير افکار توده هاى به استعمار کشيده شده است.
با تمام اين گفتگوها، بايد توجّه داشت که اعتقاد به چنين ظهورى يک ريشه فطرى در همه نهادها دارد که در اعماقِ عواطفِ انسان نفوذ کرده است؛ و علاوه بر اين داراي يک ريشه اصيل اسلامى است که در منابع مهمّ اسلامى ديده مى شود. يعني مضاف بر يک احساس نياز دروني، در روايات اسلامي دعوت شده ايم تا اين حسّ نياز را شکوفا کرده و مورد توجّه قرار دهيم. و اين خود بيانگر ميزان اهميّت دين مبين اسلام به مساله انتظار و مهدويّت است
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
🔶 اهميّت انتظار در روايات
عقيده انتظار و مهدويّت در عقايد اسلامى وسعت فوق العادهاى دارد و به عنوان يک مساله مهم شناخته شده است که اهميت آن طبق احاديث و روايات اسلامي واضح و روشن است.
شخصى از امام صادق(عليه السلام) پرسيد: درباره کسى که داراى ولايت امامان است و انتظار ظهور حکومت حق را مى کشد و در اين حال از دنيا مى رود چه مى گوييد؟
امام عليه السلام در پاسخ فرمود:
«هُوَ بِمَنْزِلَةِ مَنْ کَانَ مَعَ الْقَائِمِ فِى فُسْطَاطِهِ- ثُمَّ سَکَتَ هُنَيْئَةً- ثُمَّ قَالَ: هُوَ کَمَنْ کَانَ مَعَ رَسُولِ اللّهِ»؛ (او به منزله کسى است که با رهبر اين قيام در خيمها ش باشد، و پس از کمى سکوت فرمود: مانند کسى است که با پيامبر بوده است).(6)
نظير همين مطلب در روايات ديگر نيز وارد شده. در بعضى:
«بِمَنْزِلَةِ الضَّارِبِ بِسَيْفِهِ فِى سَبِيلِ اللّهِ»(7)؛ (همانند شمشيرزني در راه خدا).
و در بعضى ديگر:
«کَمَنْ قَارَعَ(8) مَعَ رَسُولِ اللّهِ بَسَيْفِهِ»(9)؛ (مانند کسي است که در خدمت پيامبر(صلی الله علیه وآله) با شمشير بر مغز دشمن بکوبد).
و در بعضى ديگر:
«بِمَنْزِلَةِ الْمُجَاهِدِينَ بَيْنَ يَدَىْ رَسُولِ اللّهِ بِالسَّيْفِ»(10)؛ (همانند کسي است که پيش روي پيامبر جهاد کند).
و در بعضى ديگر:
«بِمَنْزِلَةِ مَنْ اسْتَشْهَدَ مَعَ رَسُولِ اللّهِ صلى الله عليه و آله»(11)؛ (همانند کسي است که با پيامبر شهيد شود).
اين تشبيهات مختلف که در مورد انتظار ظهور حضرت مهدى(عج) در روايات مختلف وارد شده، بسيار پرمعنا و روشنگرِ اين واقعيّت است که يک نوع رابطه و تشابه بين مسأله انتظار و جهاد و مبارزه با دشمن در آخرين شکل خود وجود دارد؛ گاهى همانند کسى که در زير پرچم اوست، گاهى همانند مجاهدان در خدمت پيامبر صلى الله عليه و آله، گاهى همانند شهيدان.
در روايات متعدّدى نيز انتظار چنين حکومتى را داشتن، به عنوان بالاترين عبادت معرّفى شده است، از جمله در حديثى مى خوانيم که پيامبر(صلى الله عليه و آله) فرمود:
«أفْضَلُ أعْمَالِ أُمَّتِى إنْتِظَارُ الفَرَجِ مِنَ اللّهِ عَزَّ وَ جَلَّ».(12)
و در حديث ديگرى از پيامبر(صلى الله عليه و آله) مى خوانيم:
«أفْضَلُ العِبَادَةِ انْتِظَارُ الَفَرجِ»؛ (بهترين اعمال امّت من انتظار فرج است).(13)
اين حديث اعم از اين که «انتظار فرج» را به معناى وسيع کلمه، شامل شود و يا به مفهوم خاص، يعنى «انتظار ظهور مصلح جهانى» باشد، اهمّيّت انتظار را در مورد بحث ما روشن مى سازد.(14)
ادامه 👇👇👇👇👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
ادامه 👆👆🔻👇👇👇👇👇
علاوه بر اين در کتاب «کمال الدين»، از «ابو بصير» از امام صادق(عليه السلام) نقل شده که فرمود:
«طُوبى لِشِيْعَةِ قائِمِنا أَلْمُنْتَظِرِيْنَ لِظُهُورِهِ فِى غَيْبَتِهِ، وَ الْمُطِيْعِينَ لَهُ فِى ظُهُورِهِ، أُولئِکَ أَوْلِياءُ اللَّهِ الَّذِيْنَ لا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لا هُمْ يَحْزَنُونَ»؛ (خوشا به حال پيروان قائم ما، که در غيبتش (با خود سازى) انتظار ظهورش را مى کشند، و به هنگام ظهورش مطيع فرمان اويند، آنها اولياى خدا هستند، همان ها که نه ترسى دارند و نه غمگين مى شوند).(15)
و در حديث ديگرى از امام على(عليه السلام) مى خوانيم:
«الْمُنْتَظِرُ لِامْرِنا کَالْمُتَشَحِطِّ بِدَمِه فى سَبيلِ اللَّهِ»؛
(کسى که در انتظار ظهور ما باشد مانند کسى است که در ميدان جهاد به خون آغشته است).(16)
دو تفسير براى اين روايت مى توان ذکر کرد؛ که منافاتى با يکديگر ندارد.
1- منتظران ظهور اعمالى انجام مى دهند که نتيجه اش با نتيجه جهاد در راه خداوند يکى است؛ همانگونه که حضرت على(عليه السلام) مى فرمايد: «جهاد باعث عظمت و علوّ و سربلندى دين و نصرت حق و عدالت مى شود».(17)
نتيجه انتظار منتظران واقعى نيز همين امور است، انتظارى که در پرتو آن خودسازى و اجراى احکام اسلام و رسانيدن نداى دين با استفاده از قلم و بيان و تمام وسايل روز به اقصى نقاط عالم تحقّق يابد.
هر چند برخى از افراد، فقط با تکرار اين جمله «آقا! در ظهورت شتاب کن»؛ خود را منتظر مى دانند!
برخى ديگر، انتظار را فقط در خواندن دعاى «ندبه» و زيارت «آل ياسين» و مانند آن خلاصه کرده اند.
برخى علاوه بر اين، به مسجد مقدّس جمکران نيز مشرّف مى شوند، و همين را کافى مى دانند!
اينگونه تفسيرها از انتظار، سبب مى شود که وقتى چنين روايات پرمعنايى را مى بينيم تعجّب کنيم و از خود بپرسيم: «که چطور ثواب يک دعا، با تلاش مجاهدى که در خون خود غلطيده برابر است؟!». امّا اگر انتظار را به آماده سازى مردم سراسر جهان براى ظهور آن حضرت تفسير کنيم، انتظار معادل جهاد بلکه گاهى ابعاد گسترده تر دارد!
2- اگر تفسير بالا را بُعد بيروني انتظار بدانيم، بُعد درونى انتظار؛ همان جهاد با نفس است. ما بايد خود را بسازيم و آماده کنيم، چون او مجرى عدالت است. من اگر ظالم باشم چگونه مى توانم منتظر ظهور او باشم. او طيّب و طاهر است، من اگر آلوده باشم چگونه مدّعى انتظار اويم و ... . بنابراين انتظار واقعى در صورتى تحقّق مى يابد که جهاد با نفس را انجام دهيم و چنان ساخته شويم که لايق سربازى آن حضرت گرديم. روشن است که جهاد با نفس به مراتب سخت تر از جهاد با دشمن است، به همين جهت حضرت رسول صلى الله عليه و آله در آن حديث مشهور خطاب به مسلمانانى که از جنگى سخت برگشته بودند فرمود: «مَرْحَباً بِقَوْمٍ قَضَوْا الْجِهادَ الْاصْغَرَ وَ بَقِىَ عَلَيْهِمُ الْجِهادُ الْاکْبَرَ، قالُوا: وَ مَا الْجِهادُ الْاکْبَرُ؟ قالَ: الْجِهادُ مَعَ النَّفْسِ».(18)
نتيجه اين که انتظار بايد در بعد درونى و بيرونى آن براى مردم تفسير شود تا به صورت بى محتوا در نيايد و در محدوده دعا خلاصه نشود. اگر ما در انتظار مهمان محترمى باشيم، چه مى کنيم؟ هم خود را تميز مى کنيم و هم خانه تکانى مى نماييم. آيا منتظران امام زمان- عجل اللَّه فرجه- نبايد خانه تکانى کنند؟!(19)
چه نيکوست در اين راستا، از حسِّ نيازِ دروني انسان به يک منجي و انتظار ظهورش در آينده بهره برده و علاوه بر تهذيب نفس، اين احساس فطري را شکوفا کنيم.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
🔸 قطعا دست امثال توی سلبریدی بیسواد هم به خون #طلبه_همدانی آلودست،
شمایی که با نفرت پراکنی و دروغ باعث شدی یک انسان روانی طلبهای رو به قتل برسونه...
@mobahesegroup
🔸اولین تصاویر از قاتلِ طلبه همدانی که امروز صبح به دست مامورین کشته شد
@mobahesegroup
هردو خالکوبی دارن و منش لوتیگری، ولی یکی میشه #شهید_قربانخانی که در دفاع از وطن جانش رو فدا میکنه و دیگری میشه #بهروز_حاجیلو داعشی که به هموطنای خودش رحم نمیکنه.
یکی وسط بهشت و دیگری قعر جهنم ...
@mobahesegroup
✖️صفحه فیکی که دوباره سلبریتیها را به اشتباه انداخت!
🔺چند روزی است تصویری از یک توییت جنجالی در شبکههای اجتماعی منتشر شد؛توییتی که به ظاهر متعلق به فردی روحانی به نام سیدمصطفی حجازی است و طی آن از دختران مجرد خواسته شده بود خودشان را به صیغه یک روزه نیروهای حشد الشعبی قرار دهند.
🔺این پیام به سرعت در فضای مجازی دست به دست شد و برخی سلبریتیهایی که همیشه بدون کوچکترین دقتی مطالب را منتشر میکنند، به این توییت واکنش نشان داد.
🔺اما ماجرا از این قرار است که تصویر حجتالاسلام غفار دریاباری اهل مازندران که اصلا صفحهای در توییتر هم ندارد، توسط ضدانقلاب به سرقت رفته و صفحات فیک آن را مورد سوءاستفاده خود قرار دادند.
🔺صفحه مذکور اواخر فروردین ماه همین سال به وجود آمده است و طرفداران آن هم عمدتا از کاربران ضدانقلاب است.
@mobahesegroup