eitaa logo
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
26.7هزار دنبال‌کننده
12.9هزار عکس
9.9هزار ویدیو
242 فایل
پاسخگویی به شبهات وشایعات ومباحث دینی مدعیان دروغین وعرفانهای کاذب مدیر کانال👇 @sollemassama ارسال شبهه👇 @sollemassama کانال خبری ما @news_revolution 👇 ادمین تبادل وتبلیغ @F_Gh14 👇کانال پرسمان‌دینی ما @porseman_onlin
مشاهده در ایتا
دانلود
⁉️ متن شبهه ⁉️ مگر جنگیدن در ماه حرام ،حرمت ندارد پس چگونه امام حسین در ماه محرم که از ماه های حرام است به جنگ یزید رفت و حکم حرمت این ماه را شکست ✅ پاسخ ✅ ☑️1. احترام ماه حرام در برابر کسانی است که آن را محترم بشمارند ، ولی در برابر کسانی که احترام آن را زیر پا می گذارند رعایت آن لازم نیست و مسلمانان حق دارند با آنها وارد پیکار شوند و این در واقع یک نوعی قصاص است . 🔻قرآن می فرماید ؛ « ماه حرام در برابر ماه حرام ( اگر دشمنان احترام آن را شکستند و در آن با شما جنگیدند شما نیز حق دارید مقابله به مثل کنید ) و تمام حرامها قابل قصاص است »🔸بقره194 ☑️2. مشرکان مکه می دانستند که جنگ در ماههای حرام از نظر اسلام جایز نیست ، به همین دلیل در نظر داشتند مسلمانان را غافلگیر سازند و در ماههای حرام به آنها حمله ور شوند و احیانا گمانشان این بود که مسلمانان به مقابله بر نمی خیزند ، آیه مورد بحث به این پندارها پایان می دهد و دستور می دهد که اگر آنها در ماه حرام دست به اسلحه بردند ، مسلمانان در مقابل آنها بایستند . 📚تفسیر نمونه ج2 ص31 ☑️3. امام حسین علیه السلام نیز برای جنگ به سوی عراق نرفته بود ، بلکه بنا بر دعوت کوفیان رهسپار این مسیر شده بود که در سرزمین کربلا مورد محاصره و حمله سپاه یزید واقع شد و امام نیز چاره ای جز مقابله با آنان و دفاع نداشت . ☑️4. بنابراین این سپاه یزید بود که حرمت و احترام ماه حرام را نگه نداشت چنان که امام رضا علیه السلام فرمود ؛ « محرم ماهی بود که در جاهلیت نیز احترام آن حفظ می شد و در آن جنگ نمی کردند اما این امت در این ماه خون های ما را ریختند و حرمت ما را هتک کردند و زنان و فرزندان ما را به اسارت گرفتند...» 📚امالی صدوق ص128 ☑️5. ویا فرمود؛ « این امت حرمت ماه محرم را نگه نداشتند و همچنین حرمت پیامبرشان را نگه نداشتند و در این ماه ذریه پیامبر را کشتند ...» 📚همان مدرک ص130 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️ پاسخ به یک شبهه اگر امام حسین علیه السلام می دانست شهید میشود، پس چرا خود و یارانش را به کشتن داد؟ ✅ متن شبهه: یکی از شبهاتی که ممکن است ذهن خواننده یا شنوده روضه امام حسین علیه السلام را به خطر بیندازد، این است که امام علیه السلام با این کار خود را به هلاکتی انداخته اند که خداوند در قران با آیه «ولا تلقوا بایدیکم الی التهلکَه؛ خود را با نهی کرده است و این کار خودکشی است. دستهایتان به هلاکت نیندازید» ✅ جواب: هلاکت به معنای کاری است که انجام آن به انسان ضرر بزرگی بزند که تحمل آن در حالت عادی ممکن نیست؛ مانند فقر یا مریضی یا مرگ. این آیه در ابتدا به انفاق در راه خدا و سپس به هلاکت نینداختن، اشاره کرده است. پس منظور از هلاکت در این آیه،هلاکتی است که از ترک فداکاری و از خود گذشتگی در راه خدا نشأت می گیرد. از جان گذشتگی مورد پسند خداوند، دو شرط مهم دارد: -از جان گذشتگی در راه و هدفی باشد که عقلای عالم آن را می پسندند. -آن چه در راه او هدیه می شود از نظر ارزش، از خود هدیه با فضیلت تر باشد. مانند گذشتن از مال برای به دست آوردن سلامتی. به طور کامل مشخص می شود که قیام امام حسین علیه السلام به طور کامل در راه خدا بوده، زیرا این دو شرط را داشته است. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
✅نماز تکرار نیست! ✍حاج آقا قرائتی بعضی ها فکر میکنند نماز تکراری است!! نماز تکراری نیست؛ کسی که چاه میکند ،در نگاه اول کندن او وکلنگ زدنش تکراری به نظر می‌آید،ولی این کار حقیقتا تکرار نیست... چون با این تکرار هربار یک مقدار عمق چاه بیشتر میشود. کسی هم که از نردبان بالا میرود، هر قدم که بر میدارد،بالاتر میرود؛این قدم ها هیچگاه تکرار نیست... نمازهم تکرار نیست.. اگر در نماز توجه داشته باشیم ،نماز ‌هجدهم ما غیر از نماز هفدهم خواهد بود و یک پله بالا خواهیم رفت. 💥نماز معراج و نردبان مومن است برای رسیدن به کمالات. @mobahesegroup
نجلت از نحسی.آیا ماه صفر نحس است.آغاز ماه صفر 98.pdf
حجم: 192.8K
👇👇👇👇👇👇👇👇👇 #نجات_از_نحسی #آیا_ماه_صفر_نحس_است #آغاز_ماه_صفر_۹۸ #کپی_با_ذکر_منبع کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
🔹امیرالمؤمنین علیه السلام: 🍃هرگاه يكى از شما وارد منزل خود شود به خانواده‏اش سلام نمايد اگر خانواده نداشته باشد چنين بگويد: 👈«سلام بر ما از جانب پروردگارمان» و هنگام ورود به منزل خود سوره «توحيد» را بخواند كه فقر را از بين ببرد 📚تحف العقول صفحه 115 @mobahesegroup
⁉️ سوال: 👇👇👇 🔰آيا درست است که يکي از جهات غيبت امام زمان(ع) ترس از دشمنان است؟ ✍️پاسخ: 👇👇👇 ✅بر اساس برخى روایات، ترس از کشته‌شدن، یکی از عوامل غیبت امام مهدی(عج) است. چنان‌‌که امام صادق(ع) فرمود: «قَالَ رَسُولُ اللهِ(ص) لَا بُدَّ لِلْغُلَامِ مِنْ غَیْبَةٍ فَقِیلَ لَهُ وَ لِمَ یَا رَسُولَ اللهِ قَالَ یَخَافُ الْقَتْل‏».[1] 👈ترس ایشان از کشته شدن نه به خاطر ترس از جان خویش است که این خاندان از مرگ هراسی نداشتند، بلکه هراس ایشان به این دلیل است که با کشته شدنش نتواند وظیفه‌ای که خداوند جهت گسترش عدل در تمام زمین بر عهده او گذاشته را به خوبی به پایان برساند. 👈به بیان دیگر، ترس یاد شده هرگز «خوف مذموم» نیست که از ضعف نفس بر می‌خیزد، بلکه هراسى عقلى است که امرى بس پسندیده و در برخى موارد لازم و ضرورى است. ترس برخاسته از بستر «خود دوستى» که سبب گریز از خطر کردن به روز حادثه در مسیر حفظ دین و مکتب می‌شود، ضعف نفسانى صفتى ناپسند در برابر شجاعت است؛ امّا خوفى که سبب حفظ جان آدمى و هدر نشدن و بی‌اثر نمردن شود، ممدوح و عاقلانه، بلکه واجب است؛ زیرا مهم آن است که نثار خون نتیجه دهد و به ثمر بنشیند. 👈آن‌که خون می‌دهد اما به مثمر بودنش نمی‌اندیشد، متهور است نه شجاع؛ زیرا شجاعت در سنجیده عمل کردن و به جا کارزار کردن است، همان‌گونه که وجود مبارک على(ع) در اوضاع خاصى از خطر کردن و هدر دادن جان خویش و خاندان مکرم و یاران اندکش حذر کرد. 👈امام علی(ع) خود در این‌باره می‌فرماید: «نگریستم و دیدم نه مرا یارى است و نه مدافعى و مددکارى، جز کسانم که دریغم آمد به کام مرگشان برم، پس خار غم در دیده خلیده چشم پوشیدم و گلو از استخوان غصه آب دهان را جرعه ‌جرعه نوشیدم و شکیبایى ورزیدم در خوردن خشمى که از حنظل تلخ‌تر بود و دل را از تیغ برنده، دردآورتر».[2] 👈ایشان در حالى از کشته شدن دورى می‌کردند در «لیلة المبیت» به تنهایى و بی‌هیچ سلاح و دفاعى در بستر رسول خدا(ص) خوابید. او چگونه از مرگ واهمه داشته باشد، در حالی‌که خود می‌گوید: «اگر تمام عرب در صفى یگانه به جنگم آیند، هرگز به آنها پشت نخواهم کرد».[3] 👈بنابراین، منظور از ترس در این‌‌گونه روایات، ترس عاقلانه است که عین شجاعت است؛ نه ترس برخاسته از ضعف نفس، پس باید گفت که حضرت ولىّ عصر(عج) از آن ترسان‌‌اند که با ظاهر شدن در میان مردم، پیش از آن‌که موعد الهى آن فرارسد، حضرتش را به قتل رسانند. 📚پی نوشت ها: [1]. شیخ صدوق، علل الشرائع، ج ‏1، ص 243، قم، کتاب فروشی داوری، چاپ اول، 1385ش. [2]. سید رضی، نهج البلاغة، ترجمه، شهیدی، جعفر، ص 49، تهران، علمى و فرهنگى‏، چاپ چهارم، 1378ش. [3]. همان، ص 318. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️سوال: 👇👇👇 🔰باتوجه به اينکه در قيامت زمان و مکان وجود ندارد و قيامت هميشه هست . آيا برپاشدن روز قيامت هم به همين شکل است و مثلا به روز خاصي اختصاص ندارد؟ ✍️پاسخ:👇👇👇 ✅آنچه به طور صريح از فرمايش قرآن کريم استفاده مي شود اين است که بعد از به هم خوردن نظام اين عالم و نفخ صور ، مردگان جهت تعيين سرنوشت نهايي شان زنده مي شوند، گروه گروه وارد صحراي محشر که محل تجمع خلايق است، مي شوند. و نفخ صوري که مردگان با آن زنده مي شوند، نفخ دومي است. پس آنچه که در مورد حشر انسان ها مسلم است اين است که آنها در ظرف زماني به نام قيامت و در مکاني به نام محشر يا به تعبيري صحراي محشر، جمع مي شوند. حال زمان آن چه وقت است و مکان آن کجا است و...؟ درباره زمان قيامت از ديدگاه متون اسلامي مخصوصاً قرآن کريم هيچ شکي نيست که آگاهي آن مخصوص خداوند است و هيچ کس ديگري نمي داند. امّا مکان قيامت کجاست آيا قيامت در همين زمين برپا مي شود يا در زمين ديگري و يا اصلاً نه در اين زمين و نه زمين ديگر بلکه در آسمان ها و يا آسمان هاي ديگر برپا مي شود؟ از ظاهر بعضي از آيات شريفه قرآن کريم و رواياتي که در ذيل آنها بيان شده اند، استفاده مي شود که محل حشر انسانها زمين است نه جاي ديگر. يکي از آياتي که مي توان گفت، نسبتاً اين مسأله را واضح کرده است آيه (48) سوره ابراهيم است که اوصاف زمين و آسمان را در آستانه قيامت بيان مي کند و مي فرمايد: «در آن روز (روز قيامت) زمين و آسمان، به زمين و آسمان ديگر تبديل مي شوند.» ابن عباس مي گويد: «در زمين و آسمان کم و زيادي پديد مي آيد، پستي و بلندي هاي زمين، درختان و... نابود مي شوند و زمين امتداد پيدا کرده وسيعتر مي شود، زميني به وجود مي آيد که خوني در آن ريخته نشده باشد و گناهي بر روي آن صورت نگرفته باشد؛ خورشيد، ماه و ستارگان آسمانها نيز از بين مي روند.» ديدگاه مرحوم علامه طباطبايي(ره) مرحوم علامه طباطبايي (ره) روايتي را از کتاب درالمنثور سيوطي نقل مي کند که شفافتر از روايات گذشته است و آن اينست که رسول خدا ـ صلي الله عليه و آله ـ فرمود: «زمين در روز قيامت مثل چرم دباغي شده کشيده مي شود، آنگاه هر انسان فقط به اندازه جاي دو پاي خود جا دارد.» در قيامت و بهشت و جهنم از زمان به مفهوم فعلي آن که از حرکت زمين به دور خورشيد و طلوع و غروب آفتاب، و گذر روز، ماه و سال تشکيل مي‌شود ،خبري نيست چون با آمدن قيامت نظام کيهاني برچيده مي‌شود و در قيامت نظام جديد و عالم جديد به وجود مي‌آيد. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️سوال: 🔰در زيارت عاشورا مي خوانيم: (اللهم العن بني اميه قاطبه) در اينجا لعن شامل معاويه دوم که پسر يزيد است هم شامل مي شود؟ ✍️پاسخ:👇👇👇 ✅قطعا این لعن ها شامل افراد مومن نمی باشد و افراد مومن به صورت تخصصا خارج از این لعن ها می باشند ولی آنقدر تعداد این افراد کم است که گویا تمام بنی امیه غیر مومن و فاسق و فاجر بوده اند. 👈هرچند وضعیت معاویه بن یزید خیلی معلوم نیست ولی در میان بنی امیه هم چند نفر انسان شایسته و مومن بوده اند که حتی مورد تمجید اهل بیت علیهم السلام بوده اند. 👈فردی از بنی‌امیه به نام سعد بن عبدالملک که از اولاد مروان بود و امام باقر ـ علیه‌السلام ـ به او لقب سعدالخیر دادند، روزی خدمت آن حضرت وارد شد؛ 👈در‌حالی‌که همچون زنی که فرزند از دست داده گریه می‌کرد، حضرت از او علت گریه را جویا شدند؛ پاسخ داد: چگونه گریه نکنم و حال اینکه من از شجره ملعونه هستم؛ حضرت به او فرمودند: تو از بنی‌امیه نیستی، تو از ما هستی؛ تو مگر قرآن نخواندی که این آیه شریفه را از قول حضرت ابراهیم حکایت می‌کند: «فمن تبعنی فانه منی». (1)آنکه از من پیروی کند از من است.(2) 👈اغلب بنی‌امیه به‌خاطر اینکه در تضاد با حق بودند، مورد لعن واقع شده‌اند نه از آن جهت که از اولاد و فرزندان امیه بودند و این قطعی است که اگر کسی از بنی‌هاشم باشد و در مسیر مخالفت با ذات ربوبی قدم بردارد، مورد نص الهی قرار می‌گیرد؛ همانند ابولهب که سوره مسد در شأن او نازل شده است و این قانون اختصاص به زمان گذشته ندارد و در تمام زمان‌ها جاری است. 👈قضیه برخورد حضرت رضا ـ علیه‌السلام ـ با برادرشان زید بن موسی ‌بن جعفر معروف است که خدمت آن حضرت رسید؛ سلام کرد، حضرت جواب سلام او را ندادند، عرض کرد: من پسر پدرتان هستم، چرا جواب سلام مرا نمی‌دهید؟ حضرت پاسخ دادند: تا زمانی برادر من هستی که اطاعت الهی داشته باشی و چون عصیان الهی کردی، دیگر بین من و تو برادری نخواهد بود(3) 📚پی نوشت: 1- ابراهیم(۱۴)،‌آیه ۳۶. 2. مفید، اختصاص، تحقیق علی‌اکبر غفاری، بیروت، مؤسسه الاعلمی، ۱۴۰۲، ص ۸۵. 3- مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، چاپ بیروت، ج ۴۹، ص ۲۲۱. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️سوال:👇👇👇 🔰چرا خدا بين ما و اهل بيت فرق ميذاره و فقط با آنها صحبت کرده و ما را تک تک مخاطب خود قرار نداده؟ ضمنا ما همگي در کودکي معصوم هستيم!! ✍️پاسخ:👇👇👇 ✅خدای متعال کلام خود را بر قلب بنده نازل می کند و قلب مانند ظرفی است که می تواند کلام خدا را دریافت کند. کسی که معصوم است، ظرف وجودی او هیچ آلودگی ندارد و می تواند کلام الهی را به شکل صحیح دریافت کند و بفهمد. اما کسی که معصوم نیست، ظرف وجودی او آلوده است. و هر چه در ظرف او ریخته شود، مبتلا به همین آلودگی می شود. لذا اگر خدا کلامش را به غیر معصوم بگوید، او کلام را وارونه می فهمد. و راه درست را نمی یابد. و البته راه ارتباط با عالم بالا برای همگان باز است و از همین رو عده ای با کسب مقامات معنوی می توانند به کشف و شهود برسند. هر چند آنان نیز تفاوتی با معصوم دارند که تفاوت در درجه پاکی آنهاست. این عرفا از آنجا که مقداری به خطا و گناه آلودگی دارند، ممکن است در کشف و شهودشان تحت تاثیر شیطان و گناهان خویش قرار گیرند، از همین رو هر آنچه در شهود فهمیده اند را نمی توانند کاملا صحیح بدانند. بلکه باید با شهود معصومان تطبیق دهند. اگر شهود آنها با شهود معصوم تفاوتی داشت، معلوم است که آن تفاوت برخواسته از آلودگی ظرف وجود آنهاست. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
🌐 #اینترنت_اشیاء یک تکنولوژی جدید است که به زودی در ایران فراگیر خواهد شد. در کنار محاسن و فرصت‌هایی که دارد، دارای #مخاطرات و چالش‌هایی در حوزه‌ی امنیتِ استفاده از این تکنولوژی، دسترسی #غیرمجاز به داده‌ها، نقض #حریم_خصوصی و مسائل ضد فرهنگی و سبک زندگی است. اگر به این موارد توجه نشود، در آینده نزدیک، #امنیت روانی و اقتصادی و اجتماعی مردم به خطر خواهد افتاد و #نفوذ دشمن بر عرصه‌های مختلف جامعه اسلامی، تسهیل خواهد شد. لذا در این کانال با نگاهی نقادانه، این موضوعات مورد بررسی قرار می‌گیرد. ضرورت دارد تا متخصصین و فعالان انقلابی در عرصه اینترنت و فضای مجازی، به این صحنه ورود کنند و با ارائه راهکاری عملی، از نفوذ دشمن در این عرصه جلوگیری نمایند. ☁️ کانال "نقدی بر اینترنت اشیاء" 🔹️ t.me/joinchat/AAAAAEVvywnDtLCdjjaVXQ 🔸️ eitaa.com/joinchat/3129081879C4f00b9f16d ♦️ instagram.com/iot_review
❓ تفاوت معجزه، با سحر ساحران و عمل مرتاضان؟ ✍️ پاسخ اجمالی: پیامبران علاوه بر معجزه، قرائن دیگری نیز مانند «محتوای دعوت شان» یا «خصوصیات فردی و اخلاقی والا» دارند که وقتی در کنار عمل خارق العاده قرار می گیرند نبوت پیامبران و معجزه بودن عمل آنها را تأیید می کند. سحر و عمل مرتاضان چند تفاوت با معجزه دارند: 1- کار مرتاضان و ساحران نتیجه مستقیم آموزش و تمرین است. 2- در کارهای ساحر و مرتاض تحدی و هماورد طلبی دیگران به تکرار آن اعمال خارق العاده نیست. 3- کار آنها محدود به قلمرو خاص و اعمال معین و غیر متنوع است. 4- وضع و صفات ساحران و مرتاضان الهی نیست. برخلاف پیامبران که کارشان بدون تمرین و همراه با تحدی و در همه زمینه ها می باشد و اهداف آنها الهی است. ✍️ پاسخ تفصیلی: _______________________ @mobahesegroup