امام خامنه ای: به اعتقاد من امروزه ذکر مستحبی بعد از نماز ما ، کار فرهنگی و جهادی در فضای مجازی است. یکی از بخش های پرخرج دشمنان عبارت است از بخش رسانه علیه جمهوری اسلامی ۹۵/۹/۱
@mobahesegroup
🏴نسخهالکترونیکی کتاب #چهار_گفتار از حضرت آقا
🔻آشنایی با زمینهها و عوامل تاثیر گذار در بروز حادثهی #عاشورا در کلام رهبر معظّم انقلاب اسلامی
⚪️ @mobahesegroup
4_5935927622373474634.pdf
3.41M
📥 نسخهالکترونیکی کتاب #چهار_گفتار
@mobahesegroup
#شبهات_محرم
⁉️متن شبهه ⁉️
همان طور که مي دانيد جنگي که در روز عاشورا رخ داده در نزديکي رود فرات بوده. در هيچ کجاي کره زمين نمي توانيد سرزميني در کنار يک رود را بيابيد که صحرا و بيابان بي آب و علف باشد، مگر رودي که از ميان کوهستان مي گذرد. همه در درازاي تحصيلمان خوانده ايم که در کنار رودخانه ها جلگه و زمين هاي حاصل خيز به وجود مي آيد. واقعيت اين است که اطراف فرات را نيز مانند ساير رودخانه ها، جلگه ها و زمين هاي حاصل خيز تشکيل مي دهد و کربلا نيز سرزميني سرسبز است. از آن گذشته در چنين مناطقي به دليل نزديکي به رودخانه بستر زيرين زمين را سفره هاي پهناور آبي تشکيل مي دهد و دست رسي به آب آسان تر از آن چيزي است که به ذهن مي رسد. تنها با کندن 4 يا 5 متر از زمين مي توان به آب رسيد. در منطقه اهواز يکي از مشکلات ساخت و ساز همين سفره هاي زيرزميني است که کاملاً زير شهر را فرا گرفته اند.
72 نفر نتوانسته اند يک گودال 4 متري حفر کنند؟
✅پاسخ✅
☑️1. در مناطقي که هوا گرم و خشک است هر کجا نهر آبي باشد اطراف آن نهر گياه ميرويد اما کمي از آن فاصله گرفته شود کاملا خشک است، که مانند چنين مناظري در ايران بسيار يافت ميشود از باب مثال به بيابان اطراف قم و کهک رجوع کنيد خواهيد ديد که تا چند متر اطراف رود ها سرسبز است و باقي بيابان خشک و بي گياه است و در عراق چنين مناطقي بسيار است و اتفاقا کربلا چنين منطقه اي است يعني در اطراف خود رود فرات (که البته خود فرات نبوده شعبه اي از آن بوده) سرسبز بوده اما کمي از رود فاصله گرفته ميشد بيابان خشک بود، که فقط گياهان خود روي کوچک و خار در آن ميروييد و براي زراعت بايد آب را به مزرعه مي رساندند.
☑️2. براي همين وقتي حضرت عباس ع براي آوردن آب رفت در کنار فرات وارد نخلستان شد و دشمنانش پشت نخلها کمين کردند...
پس معلوم است اطراف رود سرسبز بوده و در کتاب محن الابرار و نفس المهموم و ديگر مقاتل آمده هر چه سيد الشهدا به حر اصرار کرد که کنار فرات خيمه بزنند نگذاشت و او را در منطقه خشک پياده نمود.
☑️3. در کتاب کربلا و حرم مطهر آمده:
يکي از علتهاي اينکه کربلا را به اين نام ناميدند آنست که :کربل به معني غربل است و چون سرزمين کربلا خاک نرم و رواني داشت مانند غربال شده به اين نام ناميده شد.
☑️4. اما کسي نگفته هيچ گياهي در آنجا نمي روييده در کتاب نفس المهموم آمده سيد الشهدا شب عاشورا مشغول کندن خارهاي اطراف خيمه ها بود و اصحاب شب عاشورا اطراف خيمه ها را خندق کنده درون آن خار و گياه ريختند و صبح عاشورا آتش زدند.
☑️5. در کتاب آيينه داران آفتاب آمده در اين سرزمين گياهي ميروييده که به آن ترشک در فارسي مي گويند و در عربي نام اين گياه الکربل است و يکي از وجوه تسميه اين سرزمين به اين نام همين است.
☑️6. در ضمن در کتاب محن الابرار و نفس المهموم آمده که سيد الشهدا دستور حفر چاه به اصحاب داد اما ديدبانهايي که مامور از طرف عمر سعد بودند خبر به او رساندند و عمر سعد شخصي را فرستاد که فرياد زد اگر چاه حفر کنيد جنگ را شروع مي کنيم و شما را با تير خواهيم زد و اين خبر را جاسوسان به عبيد الله هم رساندند و نامه اي براي عمر سعد نوشت به اين مضمون :براي من خبر رسيده که حسين چاه مي کند و آب بيرون مي آورد و خودش و اصحابش از آن آب مي آشامند پس ملاحظه نما هنگامي که نامه من به تو رسيد ايشان را از چاه کندن هر قدر که توان داري منع کن و نگذار که چاه بکنند و آب بيرون بياورند و کار را بر ايشان تنگ بگیرد.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
4_5947492302854291777.mp3
9.39M
🎤استاد زاهدی
#کلیپ_صوتی
#کوفه
📕ظهور اهل #کوفه در روزگار ما
ای طرفداران #ولایت_فقیه از #خودتان بترسید...
#ویژه
@mobahesegroup
#شبهات_محرم
⁉️ متن شبهه ⁉️
مگر جنگیدن در ماه حرام ،حرمت ندارد پس چگونه امام حسین در ماه محرم که از ماه های حرام است به جنگ یزید رفت و حکم حرمت این ماه را شکست
✅ پاسخ ✅
☑️1. احترام ماه حرام در برابر کسانی است که آن را محترم بشمارند ، ولی در برابر کسانی که احترام آن را زیر پا می گذارند رعایت آن لازم نیست و مسلمانان حق دارند با آنها وارد پیکار شوند و این در واقع یک نوعی قصاص است .
🔻قرآن می فرماید ؛ « ماه حرام در برابر ماه حرام ( اگر دشمنان احترام آن را شکستند و در آن با شما جنگیدند شما نیز حق دارید مقابله به مثل کنید ) و تمام حرامها قابل قصاص است »🔸بقره194
☑️2. مشرکان مکه می دانستند که جنگ در ماههای حرام از نظر اسلام جایز نیست ، به همین دلیل در نظر داشتند مسلمانان را غافلگیر سازند و در ماههای حرام به آنها حمله ور شوند و احیانا گمانشان این بود که مسلمانان به مقابله بر نمی خیزند ، آیه مورد بحث به این پندارها پایان می دهد و دستور می دهد که اگر آنها در ماه حرام دست به اسلحه بردند ، مسلمانان در مقابل آنها بایستند .
📚تفسیر نمونه ج2 ص31
☑️3. امام حسین علیه السلام نیز برای جنگ به سوی عراق نرفته بود ، بلکه بنا بر دعوت کوفیان رهسپار این مسیر شده بود که در سرزمین کربلا مورد محاصره و حمله سپاه یزید واقع شد و امام نیز چاره ای جز مقابله با آنان و دفاع نداشت .
☑️4. بنابراین این سپاه یزید بود که حرمت و احترام ماه حرام را نگه نداشت چنان که امام رضا علیه السلام فرمود ؛ « محرم ماهی بود که در جاهلیت نیز احترام آن حفظ می شد و در آن جنگ نمی کردند اما این امت در این ماه خون های ما را ریختند و حرمت ما را هتک کردند و زنان و فرزندان ما را به اسارت گرفتند...»
📚امالی صدوق ص128
☑️5. ویا فرمود؛ « این امت حرمت ماه محرم را نگه نداشتند و همچنین حرمت پیامبرشان را نگه نداشتند و در این ماه ذریه پیامبر را کشتند ...»
📚همان مدرک ص130
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️ پاسخ به یک شبهه
اگر امام حسین علیه السلام می دانست شهید میشود، پس چرا خود و یارانش را به کشتن داد؟
✅ متن شبهه:
یکی از شبهاتی که ممکن است ذهن خواننده یا شنوده روضه امام حسین علیه السلام را به خطر بیندازد، این است که امام
علیه السلام با این کار خود را به هلاکتی انداخته اند که خداوند در قران با آیه «ولا تلقوا بایدیکم الی التهلکَه؛ خود را با
نهی کرده است و این کار خودکشی است.
دستهایتان به هلاکت نیندازید»
✅ جواب:
هلاکت به معنای کاری است که انجام آن به انسان ضرر بزرگی بزند که تحمل آن در حالت عادی ممکن نیست؛ مانند فقر یا مریضی یا مرگ.
این آیه در ابتدا به انفاق در راه خدا و سپس به هلاکت نینداختن، اشاره کرده است. پس منظور از هلاکت در این آیه،هلاکتی است که از ترک فداکاری و از خود گذشتگی در راه خدا نشأت می گیرد.
از جان گذشتگی مورد پسند خداوند، دو شرط مهم دارد:
-از جان گذشتگی در راه و هدفی باشد که عقلای عالم آن را می پسندند.
-آن چه در راه او هدیه می شود از نظر ارزش، از خود هدیه با فضیلت تر باشد. مانند گذشتن از مال برای به دست آوردن
سلامتی.
به طور کامل مشخص می شود که قیام امام حسین علیه السلام به طور کامل در راه خدا بوده، زیرا این دو شرط را داشته است.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
✅نماز تکرار نیست!
✍حاج آقا قرائتی
بعضی ها فکر میکنند نماز تکراری است!! نماز تکراری نیست؛ کسی که چاه میکند ،در نگاه اول کندن او وکلنگ زدنش تکراری به نظر میآید،ولی این کار حقیقتا تکرار نیست...
چون با این تکرار هربار یک مقدار عمق چاه بیشتر میشود. کسی هم که از نردبان بالا میرود، هر قدم که بر میدارد،بالاتر میرود؛این قدم ها هیچگاه تکرار نیست... نمازهم تکرار نیست.. اگر در نماز توجه داشته باشیم ،نماز هجدهم ما غیر از نماز هفدهم خواهد بود و یک پله بالا خواهیم رفت.
💥نماز معراج و نردبان مومن است برای
رسیدن به کمالات.
@mobahesegroup
نجلت از نحسی.آیا ماه صفر نحس است.آغاز ماه صفر 98.pdf
192.8K
👇👇👇👇👇👇👇👇👇
#نجات_از_نحسی
#آیا_ماه_صفر_نحس_است
#آغاز_ماه_صفر_۹۸
#کپی_با_ذکر_منبع
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
🔹امیرالمؤمنین علیه السلام:
🍃هرگاه يكى از شما وارد منزل خود شود به خانوادهاش سلام نمايد اگر خانواده نداشته باشد چنين بگويد:
👈«سلام بر ما از جانب پروردگارمان»
و هنگام ورود به منزل خود سوره «توحيد» را بخواند كه فقر را از بين ببرد
📚تحف العقول صفحه 115
@mobahesegroup
#حدیث
⁉️ سوال: 👇👇👇
🔰آيا درست است که يکي از جهات غيبت امام زمان(ع) ترس از دشمنان است؟
✍️پاسخ: 👇👇👇
✅بر اساس برخى روایات، ترس از کشتهشدن، یکی از عوامل غیبت امام مهدی(عج) است. چنانکه امام صادق(ع) فرمود: «قَالَ رَسُولُ اللهِ(ص) لَا بُدَّ لِلْغُلَامِ مِنْ غَیْبَةٍ فَقِیلَ لَهُ وَ لِمَ یَا رَسُولَ اللهِ قَالَ یَخَافُ الْقَتْل».[1]
👈ترس ایشان از کشته شدن نه به خاطر ترس از جان خویش است که این خاندان از مرگ هراسی نداشتند، بلکه هراس ایشان به این دلیل است که با کشته شدنش نتواند وظیفهای که خداوند جهت گسترش عدل در تمام زمین بر عهده او گذاشته را به خوبی به پایان برساند.
👈به بیان دیگر، ترس یاد شده هرگز «خوف مذموم» نیست که از ضعف نفس بر میخیزد، بلکه هراسى عقلى است که امرى بس پسندیده و در برخى موارد لازم و ضرورى است. ترس برخاسته از بستر «خود دوستى» که سبب گریز از خطر کردن به روز حادثه در مسیر حفظ دین و مکتب میشود، ضعف نفسانى صفتى ناپسند در برابر شجاعت است؛ امّا خوفى که سبب حفظ جان آدمى و هدر نشدن و بیاثر نمردن شود، ممدوح و عاقلانه، بلکه واجب است؛ زیرا مهم آن است که نثار خون نتیجه دهد و به ثمر بنشیند.
👈آنکه خون میدهد اما به مثمر بودنش نمیاندیشد، متهور است نه شجاع؛ زیرا شجاعت در سنجیده عمل کردن و به جا کارزار کردن است، همانگونه که وجود مبارک على(ع) در اوضاع خاصى از خطر کردن و هدر دادن جان خویش و خاندان مکرم و یاران اندکش حذر کرد.
👈امام علی(ع) خود در اینباره میفرماید: «نگریستم و دیدم نه مرا یارى است و نه مدافعى و مددکارى، جز کسانم که دریغم آمد به کام مرگشان برم، پس خار غم در دیده خلیده چشم پوشیدم و گلو از استخوان غصه آب دهان را جرعه جرعه نوشیدم و شکیبایى ورزیدم در خوردن خشمى که از حنظل تلختر بود و دل را از تیغ برنده، دردآورتر».[2]
👈ایشان در حالى از کشته شدن دورى میکردند در «لیلة المبیت» به تنهایى و بیهیچ سلاح و دفاعى در بستر رسول خدا(ص) خوابید. او چگونه از مرگ واهمه داشته باشد، در حالیکه خود میگوید: «اگر تمام عرب در صفى یگانه به جنگم آیند، هرگز به آنها پشت نخواهم کرد».[3]
👈بنابراین، منظور از ترس در اینگونه روایات، ترس عاقلانه است که عین شجاعت است؛ نه ترس برخاسته از ضعف نفس، پس باید گفت که حضرت ولىّ عصر(عج) از آن ترساناند که با ظاهر شدن در میان مردم، پیش از آنکه موعد الهى آن فرارسد، حضرتش را به قتل رسانند.
📚پی نوشت ها:
[1]. شیخ صدوق، علل الشرائع، ج 1، ص 243، قم، کتاب فروشی داوری، چاپ اول، 1385ش.
[2]. سید رضی، نهج البلاغة، ترجمه، شهیدی، جعفر، ص 49، تهران، علمى و فرهنگى، چاپ چهارم، 1378ش.
[3]. همان، ص 318.
#مهدویت
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️سوال: 👇👇👇
🔰باتوجه به اينکه در قيامت زمان و مکان وجود ندارد و قيامت هميشه هست . آيا برپاشدن روز قيامت هم به همين شکل است و مثلا به روز خاصي اختصاص ندارد؟
✍️پاسخ:👇👇👇
✅آنچه به طور صريح از فرمايش قرآن کريم استفاده مي شود اين است که بعد از به هم خوردن نظام اين عالم و نفخ صور ، مردگان جهت تعيين سرنوشت نهايي شان زنده مي شوند، گروه گروه وارد صحراي محشر که محل تجمع خلايق است، مي شوند. و نفخ صوري که مردگان با آن زنده مي شوند، نفخ دومي است.
پس آنچه که در مورد حشر انسان ها مسلم است اين است که آنها در ظرف زماني به نام قيامت و در مکاني به نام محشر يا به تعبيري صحراي محشر، جمع مي شوند. حال زمان آن چه وقت است و مکان آن کجا است و...؟
درباره زمان قيامت از ديدگاه متون اسلامي مخصوصاً قرآن کريم هيچ شکي نيست که آگاهي آن مخصوص خداوند است و هيچ کس ديگري نمي داند. امّا مکان قيامت کجاست آيا قيامت در همين زمين برپا مي شود يا در زمين ديگري و يا اصلاً نه در اين زمين و نه زمين ديگر بلکه در آسمان ها و يا آسمان هاي ديگر برپا مي شود؟
از ظاهر بعضي از آيات شريفه قرآن کريم و رواياتي که در ذيل آنها بيان شده اند، استفاده مي شود که محل حشر انسانها زمين است نه جاي ديگر. يکي از آياتي که مي توان گفت، نسبتاً اين مسأله را واضح کرده است آيه (48) سوره ابراهيم است که اوصاف زمين و آسمان را در آستانه قيامت بيان مي کند و مي فرمايد: «در آن روز (روز قيامت) زمين و آسمان، به زمين و آسمان ديگر تبديل مي شوند.»
ابن عباس مي گويد: «در زمين و آسمان کم و زيادي پديد مي آيد، پستي و بلندي هاي زمين، درختان و... نابود مي شوند و زمين امتداد پيدا کرده وسيعتر مي شود، زميني به وجود مي آيد که خوني در آن ريخته نشده باشد و گناهي بر روي آن صورت نگرفته باشد؛ خورشيد، ماه و ستارگان آسمانها نيز از بين مي روند.»
ديدگاه مرحوم علامه طباطبايي(ره)
مرحوم علامه طباطبايي (ره) روايتي را از کتاب درالمنثور سيوطي نقل مي کند که شفافتر از روايات گذشته است و آن اينست که رسول خدا ـ صلي الله عليه و آله ـ فرمود: «زمين در روز قيامت مثل چرم دباغي شده کشيده مي شود، آنگاه هر انسان فقط به اندازه جاي دو پاي خود جا دارد.» در قيامت و بهشت و جهنم از زمان به مفهوم فعلي آن که از حرکت زمين به دور خورشيد و طلوع و غروب آفتاب، و گذر روز، ماه و سال تشکيل ميشود ،خبري نيست چون با آمدن قيامت نظام کيهاني برچيده ميشود و در قيامت نظام جديد و عالم جديد به وجود ميآيد.
#اعتقادی
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️سوال:
🔰در زيارت عاشورا مي خوانيم: (اللهم العن بني اميه قاطبه) در اينجا لعن شامل معاويه دوم که پسر يزيد است هم شامل مي شود؟
✍️پاسخ:👇👇👇
✅قطعا این لعن ها شامل افراد مومن نمی باشد و افراد مومن به صورت تخصصا خارج از این لعن ها می باشند ولی آنقدر تعداد این افراد کم است که گویا تمام بنی امیه غیر مومن و فاسق و فاجر بوده اند.
👈هرچند وضعیت معاویه بن یزید خیلی معلوم نیست ولی در میان بنی امیه هم چند نفر انسان شایسته و مومن بوده اند که حتی مورد تمجید اهل بیت علیهم السلام بوده اند.
👈فردی از بنیامیه به نام سعد بن عبدالملک که از اولاد مروان بود و امام باقر ـ علیهالسلام ـ به او لقب سعدالخیر دادند، روزی خدمت آن حضرت وارد شد؛
👈درحالیکه همچون زنی که فرزند از دست داده گریه میکرد، حضرت از او علت گریه را جویا شدند؛ پاسخ داد: چگونه گریه نکنم و حال اینکه من از شجره ملعونه هستم؛ حضرت به او فرمودند: تو از بنیامیه نیستی، تو از ما هستی؛ تو مگر قرآن نخواندی که این آیه شریفه را از قول حضرت ابراهیم حکایت میکند: «فمن تبعنی فانه منی». (1)آنکه از من پیروی کند از من است.(2)
👈اغلب بنیامیه بهخاطر اینکه در تضاد با حق بودند، مورد لعن واقع شدهاند نه از آن جهت که از اولاد و فرزندان امیه بودند و این قطعی است که اگر کسی از بنیهاشم باشد و در مسیر مخالفت با ذات ربوبی قدم بردارد، مورد نص الهی قرار میگیرد؛ همانند ابولهب که سوره مسد در شأن او نازل شده است و این قانون اختصاص به زمان گذشته ندارد و در تمام زمانها جاری است.
👈قضیه برخورد حضرت رضا ـ علیهالسلام ـ با برادرشان زید بن موسی بن جعفر معروف است که خدمت آن حضرت رسید؛ سلام کرد، حضرت جواب سلام او را ندادند، عرض کرد: من پسر پدرتان هستم، چرا جواب سلام مرا نمیدهید؟ حضرت پاسخ دادند: تا زمانی برادر من هستی که اطاعت الهی داشته باشی و چون عصیان الهی کردی، دیگر بین من و تو برادری نخواهد بود(3)
📚پی نوشت:
1- ابراهیم(۱۴)،آیه ۳۶.
2. مفید، اختصاص، تحقیق علیاکبر غفاری، بیروت، مؤسسه الاعلمی، ۱۴۰۲، ص ۸۵.
3- مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، چاپ بیروت، ج ۴۹، ص ۲۲۱.
#قرآن_حدیث
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️سوال:👇👇👇
🔰چرا خدا بين ما و اهل بيت فرق ميذاره و فقط با آنها صحبت کرده و ما را تک تک مخاطب خود قرار نداده؟ ضمنا ما همگي در کودکي معصوم هستيم!!
✍️پاسخ:👇👇👇
✅خدای متعال کلام خود را بر قلب بنده نازل می کند و قلب مانند ظرفی است که می تواند کلام خدا را دریافت کند.
کسی که معصوم است، ظرف وجودی او هیچ آلودگی ندارد و می تواند کلام الهی را به شکل صحیح دریافت کند و بفهمد.
اما کسی که معصوم نیست، ظرف وجودی او آلوده است. و هر چه در ظرف او ریخته شود، مبتلا به همین آلودگی می شود.
لذا اگر خدا کلامش را به غیر معصوم بگوید، او کلام را وارونه می فهمد. و راه درست را نمی یابد.
و البته راه ارتباط با عالم بالا برای همگان باز است و از همین رو عده ای با کسب مقامات معنوی می توانند به کشف و شهود برسند. هر چند آنان نیز تفاوتی با معصوم دارند که تفاوت در درجه پاکی آنهاست.
این عرفا از آنجا که مقداری به خطا و گناه آلودگی دارند، ممکن است در کشف و شهودشان تحت تاثیر شیطان و گناهان خویش قرار گیرند، از همین رو هر آنچه در شهود فهمیده اند را نمی توانند کاملا صحیح بدانند. بلکه باید با شهود معصومان تطبیق دهند. اگر شهود آنها با شهود معصوم تفاوتی داشت، معلوم است که آن تفاوت برخواسته از آلودگی ظرف وجود آنهاست.
#اعتقادی
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
🌐 #اینترنت_اشیاء یک تکنولوژی جدید است که به زودی در ایران فراگیر خواهد شد. در کنار محاسن و فرصتهایی که دارد، دارای #مخاطرات و چالشهایی در حوزهی امنیتِ استفاده از این تکنولوژی، دسترسی #غیرمجاز به دادهها، نقض #حریم_خصوصی و مسائل ضد فرهنگی و سبک زندگی است.
اگر به این موارد توجه نشود، در آینده نزدیک، #امنیت روانی و اقتصادی و اجتماعی مردم به خطر خواهد افتاد و #نفوذ دشمن بر عرصههای مختلف جامعه اسلامی، تسهیل خواهد شد. لذا در این کانال با نگاهی نقادانه، این موضوعات مورد بررسی قرار میگیرد.
ضرورت دارد تا متخصصین و فعالان انقلابی در عرصه اینترنت و فضای مجازی، به این صحنه ورود کنند و با ارائه راهکاری عملی، از نفوذ دشمن در این عرصه جلوگیری نمایند.
☁️ کانال "نقدی بر اینترنت اشیاء"
🔹️ t.me/joinchat/AAAAAEVvywnDtLCdjjaVXQ
🔸️ eitaa.com/joinchat/3129081879C4f00b9f16d
♦️ instagram.com/iot_review
❓ تفاوت معجزه، با سحر ساحران و عمل مرتاضان؟
✍️ پاسخ اجمالی:
پیامبران علاوه بر معجزه، قرائن دیگری نیز مانند «محتوای دعوت شان» یا «خصوصیات فردی و اخلاقی والا» دارند که وقتی در کنار عمل خارق العاده قرار می گیرند نبوت پیامبران و معجزه بودن عمل آنها را تأیید می کند.
سحر و عمل مرتاضان چند تفاوت با معجزه دارند:
1- کار مرتاضان و ساحران نتیجه مستقیم آموزش و تمرین است.
2- در کارهای ساحر و مرتاض تحدی و هماورد طلبی دیگران به تکرار آن اعمال خارق العاده نیست.
3- کار آنها محدود به قلمرو خاص و اعمال معین و غیر متنوع است.
4- وضع و صفات ساحران و مرتاضان الهی نیست.
برخلاف پیامبران که کارشان بدون تمرین و همراه با تحدی و در همه زمینه ها می باشد و اهداف آنها الهی است.
✍️ پاسخ تفصیلی:
#معجزه #اعجاز #سحر #ریاضت
#ساحر #مرتاض #آموزش #تمرین
#تحدی #خارق_العاده #انبیاء
_______________________
@mobahesegroup
👆👆👆👆🔻👇👇👇
✅ پاسخ تفصیلی:
(قسمت اول)
فقط معجزه امر خارق العاده نیست
به اعتراف بسیاری از دانشمندان، حتی دانشمندان علوم طبیعی، در وجود مرتاضان نيروى مرموزى است كه به كمك آن مى توانند كارهاى خارق العاده اى انجام دهند، مثلا هفته ها از خوردن و آشامیدن خودداری می کنند یا مثلا آنها را در تابوت دفن کرده اند و پس از چند هفته بيرون آورده و با ريختن آب گرم بر روى بدن شان و تنفس مصنوعى به حال عادى باز گشته اند. علم امروز از تفسير چگونگى تأثير اين نيروى مرموز، عاجز است.
ساحران نیز کارهایی انجام می دهند که از دید مردم خارق العاده به نظر می رسد و حتی در طول تاریخ، عده ای به بهانه سحر و ساحری، پیامبران راستین را تکذیب می کرده اند.
حال با قبول اين مطلب مشكل بزرگى در بحث اعجاز پيش مى آيد و آن اينكه: چگونه ميان اين گونه امور خارق العاده و معجزات فرق بگذاريم و به كدام وسيله آنها را از يكديگر تشخيص دهيم؟ چرا که هیچ يك از آنها با علل عادى طبيعى قابل توجیه و توضیح علمی نيست و علل همه آنها به طور يكسان، اسرارآميز و مرموز به نظر می رسد. ما از كجا بدانيم كه آيا مدعى نبوت به راستى پیامبر است يا يك نفر مرتاض و ساحر و مانند آن؟!(1)
در پاسخ به این سؤال می گوییم گرچه در ظاهر بین معجزه و سحر ساحران یا عمل مرتاضان شباهت هایی دیده می شود، اما اینگونه نیست که معجزه از سحر و جادو و عمل مرتاضان قابل تشخیص نباشد.
امکان راست آزمایی ادعای مدعیان نبوت از راه جمع آوری قرائن
پیامبران الهی علاوه بر معجزه قرائن و نشانه های دیگری نیز دارند که وقتی در کنار عمل خارق العاده آنها قرار می گیرند نبوت پیامبران و معجزه بودن کارهای خارق العاده آنها را تأیید می کند. امروزه این راه كه مى توان آن را راه جمع آورى قرائن نام گذارد در امور مختلف برای کشف حقیقت بکار می رود و بسيارى از اوقات مى توان با قطع نظر از معجزات از همين راه، صدق و كذب گفتار مدعى نبوت را دريافت!(2)
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
(قسمت دوم)
🔰تفاوت های اعمال ساحران و مرتاضان با معجزات انبیاء:
برای جدا سازی اعمال مرتاضان و ساحران از معجزات انبیاء، راه هایی وجود دارد که مجموعاً می توانند اطمینان بخش و رهگشا باشند که می توان برخی از آنها را اجمالا مورد اشاره قرار داد.
1. کارهای مرتاضان و ساحران نتیجه ی مستقیم آموزش و تمرین است و معجزات انبیاء این گونه نیست
مرتاضان و ساحران در پرتو تعلیم و تمرین طولانی به کارهای غیرعادی و خارق العاده شان دست می یازند و سحر و جادو برای خود آموزش ویژه ای دارد، و اگر چنین دوره هایی را نبینند با انسان معمولی کوچک ترین فرق ندارند در حالی که پیامبران نه سابقه تعلیم و تمرین دارند و نه در برابر کسی برای آموزش زانو می زنند بلکه کارهای آنان کاملاً ابداعی و بی سابقه است و تاریخچه زندگی آنان بر این مطلب گواهی می دهد.
برای مثال می بینیم که موسی بن عمران به هنگام بازگشت از مدین به مصر به مقام رسالت مبعوث گردید و معجزه الهی به نام عصا، به او داده شد(3) و هرگز او در اندیشه ی خود چنین کاری را تصور نمی کرد. حضرت مسیح نیز بدون این که در دانشکده پزشکی نزد استادان درس بخواند و بدون این که در این قسمت به تمرین بپردازد، صاحب معجزات شگفت انگیزی مانند زنده کردن مردگان و شفا بخشیدن نابینایان مادر زاد و غیره(4) شد.(5)
2. وجود تحدی و هماورد طلبی در معجزات انبیاء
از آنجا که کارهای مرتاضان و ساحران محصول آموزش است و این راه به روی همگان باز است، در زندگی ساحر و مرتاض «تحدی» و مبارز طلبی نیست، بلکه چون کارهای آنان، شیوه ی خاصی دارد افراد مستعد می توانند از آن طریق به آن کارها دست یابند و همانند آن را انجام دهند. در حالی که پيامبر چون كار خود را به كمك يك نيروى الهى انجام مى دهد مى تواند با كمال اطمينان خاطر بگويد: «اگر جهانيان جمع شوند نمى توانند مانند اين كار انجام دهند» و اين اطمينان و جرأت خود نشانه اين است كه تكيه گاه آنها يك تكيه گاه مطمئن ماوراء طبيعى است.
لذا قرآن با ندایی بلند در باره ی معجزه جاویدان پیامبر(صلی الله علیه وآله) می گوید: «لا یَأْتُونَ بِمِثْلِهِ وَ لَوْ کانَ بَعْضُهُمْ لِبَعْض ظَهِیراً»(6)؛ (هرگز نمی توانند مانند آن را بیاورند هر چند یکدیگر را کمک کنند). و موسی بن عمران نیز در میدان مبارزه با ساحران فرعونی، کارهای آنان را کوچک شمرد و فرمود: «ما جِئْتُمْ بِهِ السِّحْرُ إِنَّ اللّهَ سَیُبْطِلُهُ»(7)؛ (آنچه آورده اید از سنخ سحر است و خدا از طریق اعجاز آن را باطل می کند). وقتی سحر آنان باطل شد نخستین کسانی که به وی گرویدند، همان ساحران بودند؛ زیرا با تبحری که در فن سحر داشتند اذعان پیدا کردند که کار خارق العاده ی موسی از سنخ سحر نیست و از مبدأ دیگری سرچشمه می گیرد.(8)
علت غلبه ی اعجاز بر سحر این است که معجزه متكى به يك نيروى بى پايان و غير قابل شكست است، در حالى كه خوارق عادات بشرى از قدرتهاى كوچكى سرچشمه مى گيرد كه در مقابل قدرت بى پايان خداوند كم ترين مقاومتى ندارد.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
(قسمت سوم)
3. محدودیت قلمرو و نوع اعمال مرتاضان و ساحران
کارهای مرتاضان و جادوگران چون معلول تعلیم و تمرین است قلمرو خاصی دارد و از تنوع برخوردار نیست، مثلاً مرتاضی بر اثر ریاضت، قطار را از حرکت باز می دارد، ولی او دیگر بر کار خارق العاده ای که در مورد آن ریاضت نکشیده، قادر نیست، لذا هيچ مرتاضى حاضر نيست كارى را كه شما پيشنهاد مى كنيد و از او می خواهید، انجام دهد؛ زیرا نيروى انسانى- هر چه كه باشد- محدود است.(9)
امورى هم كه [عمل ساحران و مرتاضان] متكى به آن است طبعاً محدود است، در نتیجه از یک طرف اين گونه افراد قادر به انجام هر نوع كارى نيستند، بلكه توانايى هر يك محدود به امور معينى مى باشد. به همين خاطر مرتاضان و ساحران، براى همه همان كارهاى معين را تكرار مى كنند و از طرف ديگر، مرتاضان و مانند آنها در هر شرايط زمانى و مكانى و با هر ابزارى قادر به انجام كارهاى خود نيستند، بلكه اكثراً محتاج به ابزار معين و شرايط خاصى از نظر مكان، زمان و يا ساير جهات مى باشند. ولى معجزات پيامبران هيچ يك از اين شروط را ندارد، زيرا متكى به نيروى لايزال و نامحدود خداست. پيامبر نيازمند به تعليم، تربيت، تمرين و آزمايش خاصى براى انجام معجزات نيست، حتى ممكن است مانند حضرت مسيح(عليه السلام) در همان گهواره با سخن گفتن شيرين و جالب خود، اعجاز كند.(10)
اتکای اعجاز به نیروی لایزال الهی باعث می شود که این معجزات پیامبران از تنوع برخوردار باشد. زیرا آنان مطابق مقتضیات زمان و با توجه به درخواست های مختلف مردم (با جمع بودن دیگر شرایط)، دست به اعجاز زده اند و طبعاً معجزات آنان متنوع و گوناگون است.
درباره ی موسی علیه السلام می خوانیم که: «عصای وی با خواست او تبدیل به اژدها می شد»(11) و «با زدن آن بر سنگ دوازده چشمه جاری می گشت»(12) و «با زدن همین عصا آب دریا کنار رفت و کف دریا ظاهر گشت»(13) و «با بیرون آوردن دست خود محیط اطراف را روشن می کرد».(14) تا آنجا که قرآن موسی را با داشتن معجزات نه گانه معرفی می کند.(15)
حضرت مسیح نیز در نخستین برخورد خود با بنی اسراییل معجزاتی را نشان می دهد که از تنوع کامل برخوردار است، می گوید:
1. (از گل شکل پرنده ای می سازم و در آن می دمم و به اذن خدا به صورت پرنده ای در می آید)؛ «أَنِّی أَخْلُقُ لَکُمْ مِنَ الطِّینِ کَهَیْئَةِ الطَّیْرِ فَانْفُخُ فِیهِ فَیَکُونُ طَیْراً بِإِذْنِاللّهِ...».
2. (و نابینایان و بیماران مبتلا به پیسی را شفا می بخشم)؛ «وَ أُبْرِئُ الأَکْمَهَ وَالأَبْرَصَ ...».
3. (و مردگان را به اذن خدا زنده می کنم)؛ «وَأُحْیِ المَوْتی بِإِذْنِ اللّهِ...».
4. (و از آنچه که می خورید و در خانه های خود ذخیره می سازید به شما خبر می دهم)؛ «وَأُنَبِّئُکُمْ بِما تَأْکُلُونَ وَ ما تَدَّخِرُونَ فِی بُیُوتِکُمْ...».(16)
علت محدود بودن کارهای ساحران و مرتاضان و تنوع کارهای خارق العاده ی پیامبران همان است که گفته شد. گروه نخست به قدرت محدود بشری خود تکیه دارند در حالی که پیامبران از قدرت بی پایان خدا استمداد می نمایند.(17)
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
(قسمت چهارم)
4. وضع، صفات ظاهری، خصوصیات اخلاقی و اهداف متفاوت
راه ديگرى كه به وسيله آن مى توان معجزات پيامبران را از كارهاى خارق العاده بشرى باز شناخت مطالعه در وضع كردار و صفات آورندگان آنها و همچنین اهداف و انگیزه آنهاست.
كسى كه دست به كارهاى خارق عادتى (مانند: اعمال مرتاضان، ساحران و كاهنان) مى زند مسلماً داراى يك هدف عالى و روحيه و صفات ممتاز نيست؛ زيرا اين گونه كارها را معمولًا براى يكى از چند منظور انحام مى دهند:
الف) سرگرمى و كسب در آمد.
ب) اغفال مردم ساده لوح.
ج) كسب شهرت و مانند آن.
اينكه مى گوييم: حتماً انجام اين گونه كارها با انگیزه دستیابی به يكى از این مقاصد است به اين دليل است كه اين گونه كارها مانند كارهاى مفيد علمى، تربيتى، توليدى، صنعتى و خلاصه كارهاى مثبت نيست كه كسى به خاطر يك هدف عالى (مانند: خدمت به اجتماع) دنبال آن برود.
بنابراين مرتاضى كه خود را صرف فرا گرفتن و تمرين چنين كارهايى مى كند به طور مسلم يك روح عالى و صفات برجسته و ممتاز ندارد، به همين جهت ديده مى شود كه همواره افراد كم مايه، بى سواد و ضعيف گرد اين گونه كارها مى گردند. آيا هرگز شنيده ايد كه دانشمندى بزرگ يا فيلسوفى متفكر دنبال اين گونه كارها باشد؟
اين هم ناگفته پيداست كه انسان هر قدر در پرده پوشى افكار و هدفهاى خود مهارت داشته باشد باز چهره واقعى آن از پس اعمال او بروز مى كند، بنابراین مطالعه سوابق زندگی این گونه اشخاص و چگونگی بهره برداری از کارهای خارق العاده ای را که انجام می دهند پشت پرده اهداف آنها را نشان می دهد و علاوه بر آن در نظر گرفتن طرز اخلاق و رفتار آنها در اجتماع می تواند راهنمای خوبی برای پی بردن به وضع آنها باشد و هدف اصلی و نهایی آنها را روشن سازد.
جمع بندی اینکه تفاوت پيامبران خدا و معجزاتشان با اين گونه اشخاص و كارهايشان به خوبی قابل تشخیص است. انبياء داراى هدف عالى تربيتى بودند و معجزاتى كه مى آوردند به همين منظور و براى راهنمايى و هدايت نوع بشر و اجراى برنامه هاى اصلاحى بوده و قصد هيچ گونه اغفال، سوء استفاده، كسب شهرت و امثال آن را نداشته اند. اين هدف مقدس از لابه لاى اعمال، چگونگى رفتار با مردم، سوابق زندگى و به خصوص در نوع بهره بردارى از معجزاتى كه انجام مى داده اند، كاملًا مشخص مى شود.(18)
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️متن شبهه:👇👇👇
کانون بازنشستگان دانشگاه شریف
این مقاله ک ه به قلم آقای دکتر ناهیدی/ میهن دوست/ خانم دكتر شاهین نوشته شده؛ شاهکاری است از حقیقت واقعی وضع مملکت ما
آفرین به اين خانم كه بدون ترس حقیقت واقعی وضع وطن ما را تشریح کرده است
مقالهای از خانم دکتر شاهین/تهران
انقلاب نتیجهی نا آگاهى بود
جنگ نتیجهی انقلاب بود
عقبماندگی نتيجهی جنگ بود
تحريم نتیجهی عقب ماندگی شد
و اختلاس و دزدى نتیجهی تحريم!
فقر و فلاکت اقتصادی و فرهنگی نتیجهی اختلاسها
خرافات نتیجهی فقر
اين چرخه ٤٠ سال كابوسي است كه با ناآگاهى شكل گرفت و هنوز هم....
ايران کشوريست که توسط مردمش *چهار ميخ* شده..
*ميخ اول : جهل*
*ميخ دوم : خرافات*
*ميخ سوم : تعصب کور*
*ميخ چهارم :امامزاده پرستی*
ما جماعتی هستيم که ميخ بر دامان خود و کشورمان گذاشته و بر تخته چهارميخ کرديم.....
آهای آقای نسبتا محترم با شمام
وقتی که پوشاندن چند تار مو در محیط اجتماع مهمتر از ( ......#ادامه_دارد)
شبهه طولانی بود
✅پاسخ شبهه:👇👇👇
1⃣ این شبهه که از سه سال قبل هر چند وقت بصورت دلفینی در فضای مجازی منتشر میشود جهت اعتباربخشی به کذب و جعلی به شخصیت های مختلف و نهادهای علمی منتسب میشود.
🔹شخصیتی با نام خانمدکتر شاهین ؛ آقای دکتر ناهیدی ، دکتر میهن دوست و.... با مسئولیت فوق وجود خارجی ندارند.
2⃣ طراحان شبهه سعی کرده اند با سوء استفاده از جهل و البته مطالبات و نارضایتی های بحق اقتصادی سخن نادرست خود را به مخاطب القاء کند.
3⃣ #تاکید_فراوان داریم که توضیح در خصوص رفع شبهه نافی و توجیه مطلق برخی مشکلات نیست. ضمن اعتراف و اعتراض به برخی مشکلات معتقدیم که توجیه مشکلات حماقت است سیاه نمایی و چنگ زدن به برخی شبهات و سوء استفاده برخی دوستان محترم #خیانت است.
4⃣ الفبای سخن علمی در ساحت انقلاب شناسی این است که انقلاب را معلول آگاهی بدانیم؛ الزام همه انقلاب ها(فارغ از ارزشگذاری) از انقلاب کبیر فرانسه و انقلاب شوروی و الجزایر تا انقلاب ایران در سراسر آگاهی بوده است.
زیبا صحبت کردن با صحبت زیبا کردن متفاوت است. نویسنده محترم سعی کرده با بازی واژه ها مخاطب را اقناع کند.
5⃣ جنگ و تحریم نتیجه خصومت با انقلاب بود. خصومتی که گاهی در فضای حقیقی و رزم و گاهی در فضای مجازی (مانند همین شبهه) دنبال میشود. در برخی موارد سوء تدبیرها و مدیریت های نادرست مشکلات را مضاعف و گاهی تولید کرده است. صدالبته مسیر اصلاح و انتقاد با تخریب متفاوت است!
6⃣ دوره چهل ساله شاهد پیشرفت هایی بوده ایم که تحسین و اعتراف دشمنان و استراتژیست های آمریکایی ( کسینجر و...) برانگیخته ؛ گرچه در منشور گام دوم انقلاب آمده در برخی موارد بین واقعیت ها و آرمان ها فاصله زیاد است.
7⃣ در عصر پهلوی بنا به ضرورت حکمرانی شاهد اقداماتی بوده ایم ؛ ولی بسیاری از عقب ماندگی ها معلول عقب ماندگی ، ایستایی و پسرفت ها در عصرقاجار و پهلوی میباشد. دقیقا زمانی که غرب در مسابقه پیشرفت رقابت میکردند قاجارها و فرح ها و محمدرضاشاه دنبال رفاقت های......بودند!
8⃣ در شبهه ادعا شده چرخه چهل سالگی انقلاب کابوس است ؛ حرف بسیار دقیقی است انقلاب و اسلام و استقلال خواهی از روز اول تا کنون برای دشمنانش کابوس بوده است. تلاش های مذبوحانه و شبانه روزی برای طراحی شبهات و انتساب های دروغین برای فریب دوستانی که مطالعه کمتری دارند جهت القای فهم نادرست از اسلام و اصول انقلاب نتیجه شوک بعد از کابوس است.
9⃣ به کوری چشم دشمنان و معاندان به اسلام و انقلاب و ایران و شهدای خود افتخار میکنیم؛ ایران کشوری است که توسط مردمش رکورد دمکراسی زده است؛ برای اولین بار در جنگ ۸ ساله یک وجبش کم نشده است و مثل قدیم ۹۰۰۰ بحرین عروس نکرده است ؛ بر پنجه گرگ ها بوسه نزده و با افتخار از گردنه های بسیار دشوار عبور کرده است
البته نافی چهارمیخ شدن برخی دوستان نیستیم ؛ اگر جهل و پذیرش خرافات برخی دوستان نبود که طراحان شبهه خود را به زحمت نمی انداختند.
🔟 در ادامه شبهه سعی کرده در قالب گزاره های نادرست با قلقلک احساسات مخاطب، سخن خود را بر شعور مخاطب تحمیل کند. تاکید میکنم اگر در جایی خطا صورت گرفته نفی مطلق نمی کنیم ولی بایست هوشیار باشیم که به تعبیر شهید مطهری گاهی خطر یک ضرب المثل و جمله بظاهر زیبا برای یک ملت و مملکت از حمله ویروس طاعون و وبا خطرناک تر است.
۱۱. #کلام_آخر: برای خود و نویسنده محترم شبهه و همه خوانندگان فرهیخته آرزوی عافیت همراه با عاقبت بخیری میکنیم. بازنشر شبهه فوق توسط برخی دوستان همیشه به معنای پذیرش شبهه نیست و بسیاری دوستان طالب حقیقت میباشند
👈
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
هدایت شده از نقد راهبردی فمینیسم♀️
📝پیشنهاد به وزارت ورزش برای پاسخ شایسته و انقلابی به تهدید غیرقانونی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در زمینه الزام ایران برای ورود زنان به ورزشگاههای مردانه
💀فیفا گفته که برای اطمینان از ورود بانوان به ورزشگاه در بازی ایران و کامبوج (۱۸ مهر ۹۸)، هیاتی به همراه یوری ژورکائف به تهران اعزام خواهد شد.
❣در یک مبحث کلی، نباید اجازه دهیم تا ارزشها و نظامات تمدن غربی و سکولار بر ارزشها و نظامات اسلامی و انقلابی ما (در تمامی عرصهها مثل ورزش، دیپلماسی، آموزش و پرورش، دانشگاه، اقتصاد، خانواده و زن، حکمرانی، هنر، پزشکی و...) حکمفرما و تحمیل شود. باید به قاعده نفی سبیل در همه عرصههای کشور عمل شود و بیگانگان بر سرنوشت ایران، مسلط نشوند.
❣تا دیر نشده، وزارت ورزش نباید در برابر دستور و تهدید سیاسی و غیرقانونی و غیر ورزشیِ فدراسیون جهانی فوتبال مبنی بر الزام ایران به ورود بانوان به ورزشگاههای مردانه، تسلیم و تحقیر شود و باید با جدیت و قاطعیت به آنها پاسخ دهد که:
🚫زنهای ایرانی و مسلمان، دارای شخصیت و کرامت و عزت هستند و حضور آنها در محلهایی مثل استادیومهایی که مردان فوتبال بازی میکنند، زیبنده و شایسته نیست. زیرا خشونت و فحاشی و اقدامات ناشایستی که توسط برخی هواداران در این استادیومها رخ میدهد، اصلاََ مناسب حضور بانوان ما نیست. ضمن اینکه در احکام اسلامی ما، اختلاط زن و مرد و نگاه کردن به نامحرم و... نهی شده است.
🚫لذا شما حق ندارید تا به ما بر خلاف ارزشهای اسلامی و قانونی، دستور دهید. این دستورات شما، سیاسی و غیر حرفهای است.
🚫ما انقلاب اسلامی کردیم و بهترین جوانان و عزیزانمان را تقدیم کردیم تا اسیر و تسلیم و ذلیلِ بیگانگان نباشیم. شهدای ما برای استقلال و عزت ما، جانشان را فدا کردند. لذا این دستور و تهدید شما، بر خلاف خواست مردم مسلمان ما بوده و پذیرش آن توسط ما، به منزلهی خیانت به آرمانهای شهدا و انقلاب اسلامی خواهد بود.
🚫دستور شما دخالت در امور داخلی و فرهنگی و اجتماعی ما است و سعی دارد تا زنان مسلمان را از وظفیه و نقش مقدس مادری و همسری و مدیریت داخلی خانواده و آرامشبخشی (لتسکنوا الیها)، رها کند و آنان را قربانی خشونت و فحاشی و مسائل سوءاخلاقی تبدیل کند که ما به شما چنین اجازهای نمیدهیم و درخواست شما را غیرمنطقی و غیر ورزشی تلقی میکنیم.
❣این پیشنهاد را به دست مدیران وزارت وزرش برسانید تا در برابر دخالت دشمن، عقبنشینی نکرده و تحقیر نشوند.
#فیفا
#ورود_زنان_به_ورزشگاه
#قاعده_نفی_سبیل
#وزارت_ورزش
#تحقیر_شخصیت_زنان
#فمینیسم
#نقد_فمینیسم
✍ کانال نقد راهبردی فمینیسم♀️
@AntiFeminism
🔻 نُخبهای مثل «شهید تهرانیمقدم»، متفاوت است با متخصصی که به غرب میرود و دانش خود را در اختیارِ نظام سلطه قرار میدهد.
🔻 نخبگانِ بصير، هيچگاه نُخبگیِ خود را در اختيارِ نظام سلطه قرار نمیدهند.
✔️ استاد سید محمّدمهدی میرباقری:
«جوانی که دانش خودش را در ميدان اسلام بهکار میبرد و تا پای شهادت نيز ايستادگی میکند و موازنهٔ قدرت را به نفع اسلام تغيير میدهد و دستور «تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ» را اجرا میکند و در نتيجه در دل دشمن، ترس میاندازد _ مثل شهيد تهرانیمقدم که در جهت توليد و به نتيجه رسيدن سلاحهای موشکی و موشکهای دوربُرد ما ايستادگی میکند و حتی جان خود را در اين مسير تقديم میکند _ بسيار متفاوت است با کسی که همين دانش را به اروپا میبرد و با اين استدلال که "علم، جهانی است" در آنجا خدمت میکند. چنين کسی بصيرت ندارد و اين ميدان درگيری را نمیشناسد و نمیفهمد؛ بلکه سرمايهٔ علمیاش را در خدمت دشمن اسلام قرار میدهد و اين بسيار خطرناک است.
اگر در حال حاضر، غرب بر دنيا تسلط پيدا کرده است علتش اين است که با جمع کردن نخبگان ملتهای مختلف و سرمايه علمی آنان، بر جهان حکومت میکند. اين نخبگان اگر بصيرت داشته باشند هيچگاه نخبگی خود را در اختيار نظام سلطه قرار نمیدهند.» ۹۳/۲/۱۸
@mobahesegroup