🔴 #فمنیست بودن پیامبر اسلام ❗️
🔹پست عجیب دیگر در کانال خانم مولاوردی☝️
🔹آیا خانم مولاوردی این پست رو هم در حالت خواب و بیداری ارسال کرده⁉️
🔹خانم مولاوردی یکبار دستشان میخورد از #همجنسبازی حمایت می کنند، باردیگر اشتباهی دستشان #مسیح_علینژاد را فیو می کند، گاهی هم دستشان هم ردیف با شادی صدر بیانیه امضا می کند
@mobahesegroup
💠 جمله ای بی سند که به #امیرالمومنین (ع) نسبت داده می شود.
🔰جمله زیر را شما مکرر در مکرر در فضای مجازی و دهان مردم و حتی برخی سخنرانان و مداحان عزیز و محترم شنیده اید و حتی ابتدای تیتراژ یکی از سریال های تلویزیون شنیده و دیده اید که از قول امیرالمومنین (ع) به #مالک_اشتر است :
✳️ ای مالک! اگر شب هنگام کسی را مشغول گناه دیدی، فردا به آن چشم نگاهش مکن. شاید سحر توبه کرده باشد و تو ندانی ✳️
👈 بعد برای اینکه مخاطب خود را باور دهند که جمله صحیح است می نویسند که این جمله در نامه امیرالمومنین (ع) به مالک اشتر آمده است در نهج البلاغه !!!
🌀 با یک تحقیق ساده در نهج البلاغه و آن عهدنامه معروف مالک اشتر نه تنها چنین چیزی نمی بینید ( نامه 53 نهج البلاغه) بلکه در هیچ منبع حدیثی دیگر چه متقدم و چه متاخر و معاصر چنین چیزی را به عنوان حدیث از امیرالمومنین (ع) پیدا نخواهید کرد.
👈 اینکه این جمله اولین بار از کجا پیدایش شد را نمی دانم اما عمر زیادی ندارد ، از طرفی ممکن است عده ای بگویند جمله قشنگی هست و کلیت آن درست ! که در جواب به این عزیزان می گوییم هر جمله قشنگ و درستی را باید به معصوم نسبت داد؟؟؟
بماند که در برخی موارد این جمله هیچ اعتباری ندارد ، مثل اثبات عدالت یک فردی که گناه آشکار او دیده شده است که در فقه ، مفصل بحث شده است.
👌 اگر این رویه باب شود از فردا هرکسی هر جمله قشنگی را که از آن خوشش آمد برای اینکه به باور مردم بیشتر بقبولاند به معصوم نسبت می دهد و باب باز شدن احادیث جعلی همانا !
شبیه همین کاری که کوروش پرست ها هر جمله خوبی را به #کوروش نسبت می دهند!
🌀اما اگر کسی هنوز اصرار دارد این جمله برای امیرالمومنین (ع) است ، بسیار ممنون می شویم سند روایی آن را با ذکر نام کتاب و صفحه ، برای ما بفرستد. که البته قطعا چنین چیزی پیدا نخواهد کرد.
👈 ان شالله سعی خواهیم کرد در این کانال ، هر روز یکی از همین جملات مشهوری که هیچ سند و اساسی ندارد را خدمت شما ارائه دهیم . شما هم اگر چنین جملاتی به گوشتان خورده مخصوصا در این فضای مجازی، برای ما بفرستید تا بررسی کنیم ، مخصوصا موارد حدیثی و تاریخی.
✍️ احسان عبادی / مدرس مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
https://www.instagram.com/mobahesegroup2
- ناشناس.mp3
3.59M
در شب عزاداری امیرالمؤمنین (علیه السلام) جای چه چیز مهمی در محافل و مراسم مذهبی خالی بود؟
جعلی بودن برخی از داستان های حاوی غلو و اغراق
اهمیت تلاوت وصیت های مولا علی ع در شبهای احیا
7.5 دقیقه صوت مهم که در سال 98 در ایام شهادت امام علی (ع) ضبط شد.
#خرافات #غلو #وصیتنامه #امام_علی (ع) #وصیت #امیرالمومنین (ع) #افضلیت
@mobahesegroup
@mobahesegroup
- ناشناس.mp3
2M
وقتی خداوند در همه جا حضور دارد پس چرا باید به سمت قبله نماز بخوانیم؟
در مواردی که فلسفه احکام را نمی دانیم باید چگونه رفتار کنیم؟
آیا شیطان نسبت به ما حسادت دارد؟
4 دقیقه صوت
#نماز #فلسفه_احکام #قبله #توحید #شبهات #شیطان #ابلیس #احکام_نماز #علت_احکام #حکمت_احکام #نماز_مستحبی #کعبه
@mobahesegroup
@mobahesegroup
- ناشناس.mp3
13.21M
آیا ما مجبوریم یا خداوند به ما اختیار داده است؟
اگر مجبور نیستیم پس چگونه خدا از آینده ما باخبر است؟!
شناخت خدا با عقل و علم بشری تا کجا ممکن است؟
26 دقیقه صوت
#جبر_و_اختیار #علم_خدا #تقدیر #قسمت #قضا
@mobahesegroup
@mobahesegroup
- ناشناس.mp3
4.79M
چرا خداوند بعضی ها را به سختی امتحان می کند؟
چرا باید برخی افراد بخاطر یک مشکل جسمی و ... یک عمر خانه نشین باشند و راه جبران هم نباشد؟
آیا بلاها و سختی ها و مشکلات مالی و جسمی و ... دلیل بر این هستند که خدا دوستمان ندارد؟
بخش دوم - 10 دقیقه صوت
#مسأله_شر #شرور #عدل_الهی #عدل_خدا #معلولیت #امتحان #بلا #رضایت #نگاه_مثبت #رضا_به_قضای_الهی #تسلیم_و_رضا
@mobahesegroup
@mobahesegroup
- ناشناس.mp3
2.15M
آیا واقعا قرآن فرموده که شهاب سنگها برای راندن شیاطین از آسمان خلق شده اند؟
برخی از معانی احتمالی برای " رانده شن جنّ ها از آسمان با شهاب ها در زمان نزول قرآن "
بخش سوم - 4.5 دقیقه
#قرآن #کیهان_شناسی #قرآن_و_علم #علم_و_دین #شبهات #نجوم #ستاره_شناسی #شهاب #جن #اجنه #شیطان #تمثیل #تشبیه #استعاره #ملکوت #آسمان #اعجاز_علمی
@mobahesegroup
@mobahesegroup
- ناشناس.mp3
3.93M
آیا قرآن واقعا گفته که ایرانی ها باید زردشتی بشوند؟
اگر بخواهیم به تعالیم راستین زرتشت دسترسی پیدا کنیم بهترین راه چیست؟
چرا ایرانیها زتشتی نمی شوند؟
8 دقیقه صوت مهم
#اسلام #قرآن #نژادپرستی #عربیت #ایران_و_اسلام #قرآن_و_ایران #دین_زرتشت #زردشت #زبان_عربی #زرتشت #اوستا #تحریف
@mobahesegroup
@mobahesegroup
- ناشناس.mp3
2.58M
پیامبر اکرم (ص) یا امام زمان (عج) چگونه سلام ها و توسل های ما را درک می کنند و چگونه پاسخ می دهند؟
5.5 دقیقه صوت
#توسل #صلوات #بهشت_برزخی #برزخ #عرضه_اعمال #امام_زمان (عج)
@mobahesegroup
@mobahesegroup
29.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اگر شیطان در ماه رمضان در بند است، پس چرا انسان در این ماه گناه میکند؟
@mobahesegroup
🔳▪️🔳▪️
▪️
🔳
(جلسه 8)
#لأندبنك_صباحاومساء_ولأبکین_علیك_بدل_الدموع_دما
#بکاء_انبیاء
☀️ اخذ کلمات، ذکر حضرت ابا عبد الله الحسین (علیه السلام)
✨ فتَلَقَّى آدَمُ مِنْ رَبِّهِ كَلِماتٍ ... ✨ (۱)
💫 پس آدم از پروردگارش کلمات را أخذ نمود ...
⚪️ آن زمان که عرش و فرشی نبود؛ آسمان و زمینی نبود؛ قتل الحسین (علیه السلام) بر لوح مکتوب شد و میدان عبودیت برای عباد الله مشخص گردید.
⚫️ جناب جبرئیل برای أنبیاء (علی نبینا و آله و علیه السلام) روضه حضرت أبا عبد الله الحسین (علیه السلام) را خوانده است.
❇️ آن کلماتی که حضرت آدم (علی نبینا و آله و علیه السلام) از پروردگارش اخذ نمود نام های پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و ائمّة معصومین (علیهم السلام) بود، که با بکاء بر مصائب حضرت ابا عبد الله الحسین (علیه السلام) همراه شد.
◾️ از همان ابتدا حضرت آدم (علیه السلام) با ذکر نام حضرت ابا عبد الله الحسین (علیه السلام) محزون و گریان بود.
⚡️ أنَّهُ رَأَى سَاقَ الْعَرْشِ وَ أَسْمَاءَ النَّبِيِّ وَ الْأَئِمَّةِ ع فَلَقَّنَهُ جَبْرَئِيلُ قُلْ
🌟 حضرت آدم (عليه السّلام) بر ساق عرش نام پيامبر اکرم (صلى اللَّه عليه و آله و سلم) و ائمّة (عليهم السّلام) را ديد، جبرئيل آن اسامی را به حضرت آدم تلقين كرد، تا اين كلمات را بگويد:
✨ يا حَمِيدُ بِحَقِ مُحَمَّدٍ يَا عَالِي بِحَقِّ عَلِيٍّ يَا فَاطِرُ بِحَقِّ فَاطِمَةَ يَا مُحْسِنُ بِحَقِّ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ وَ مِنْكَ الْإِحْسَانُ ✨
◾️ فلَمَّا ذَكَرَ الْحُسَيْنَ سَالَتْ دُمُوعُهُ وَ انْخَشَعَ قَلْبُهُ
◽️ پس هنگامى كه حضرت آدم نام حضرت امام حسين (علیه السلام) را ذكر نمود اشك هايش جارى و قلبش شكست.
◾️ و قَالَ يَا أَخِي جَبْرَئِيلُ فِي ذِكْرِ الْخَامِسِ يَنْكَسِرُ قَلْبِي وَ تَسِيلُ عَبْرَتِي
◽️ آدم (علیه السلام) گفت: برادرم جبرییل! چرا وقتى نام پنجمى از ايشان را ذكر مي كنم قلبم مي شكند و اشكم جارى مى شود؟!
⚜️ قالَ جَبْرَئِيلُ وَلَدُكَ هَذَا يُصَابُ بِمُصِيبَةٍ تَصْغُرُ عِنْدَهَا الْمَصَائِبُ فَقَالَ يَا أَخِي وَ مَا هِيَ
◼️ جبرئيل گفت: اين فرزند تو دچار يك مصيبتى خواهد شد كه مصائب ديگر در مقابل آن كوچك خواهند بود.
◽️ حضرت آدم (علیه السلام) گفت: چه مصيبتى؟
⚜️ قالَ يُقْتَلُ عَطْشَاناً غَرِيباً وَحِيداً فَرِيداً لَيْسَ لَهُ نَاصِرٌ وَ لَا مُعِينٌ
◼️ جبرئيل گفت: حضرت امام حسين (علیه السلام) در حالى شهيد مى شود كه عطشان، غريب، تنها، بى ياور و بى معين خواهد بود.
⚜️ فبَكَى آدَمُ وَ جَبْرَئِيلُ بُكَاءَ الثَّكْلَى. (۲)
◼️ سپس حضرت آدم (علیه السّلام) و جبرئيل؛ نظير زن جوان مرده؛ گريان شدند.
▪️جناب جبرئیل برای حضرت آدم گوشه ای از وقایع کربلا را بیان نمود و آدم این چنین گریست
⚜️ اما حضرت بقیة الله الأعظم (أرواحنا له الفداء) در زیارت ناحیه مقدسه می فرمایند:
✨ فلَأَنْدُبَنَّكَ صَبَاحاً وَ مَسَاءً، وَ لَأَبْكِيَنَّ عَلَيْكَ بَدَلَ الدُّمُوعِ دَما (۳)
💫 صبح و شام بر شما ندبه می کنم و به جای اشک بر شما خون می گریم.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
📚 (۱) سوره مبارکه بقره – آیه شریفه ۳۷
(۲) بحار الأنوار، علامه مجلسی، جلد ۴۴، صفحه ۲۴۵، حدیث ۴۴
عوالم العلوم، شیخ عبد الله بحرانی، جلد ۱۷، صفحه ۱۰۴
البکاء للحسین(علیه السلام)، میرجهانی، صفحه ۱۵۱
(۳) بحارالأنوار، ج٩٨، ص٢٣۸؛ فرازی از زیارت ناحیه مقدسه.
🔳
▪️
🔳▪️🔳▪️
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
https://www.instagram.com/mobahesegroup2
🔴 پایان مدارا
ماده ۱۴۳ قانون تعزیرات: هرکس هرچیز که عفت و اخلاق عمومی را جریحهدار کند، به نحوی از انحاء منتشر نماید یا آنها را به معرض انظار عمومی بگذارد، به حبس از ۳ ماه تا ۱ سال و جزای نقدی از ۱.۵ تا ۶ میلیون ریال و تا ۷۴ ضربه شلاق یا به یک یا دو مجازات مذکور محکوم خواهد شد.
"احمد قدیری"
@mobahesegroup
*️⃣◻️*️⃣◻️*️⃣◻️
*️⃣◻️*️⃣◻️
*️⃣◻️
#معرفت_حضرت_قرآن (جلسه16- قسمت اول)
#شئون_حضرت_قرآن
❇️شأن حضرت قرآن: ضُرِبَ فِيهِ الْأَمْثَال
⬅️قسمت چهارم
*️⃣یکی از شئون و شاخصه های حضرت قرآن این است که تمامی مَثَل و ضرب أمثالي که با دلالت آنها، خلق به حقیقت مطلق عالَم هدایت می گردند، در آیات آن بیان شده است «ضُرِبَ فِيهِ الْأَمْثَال» ؛
➖عنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَنْ أَبِيهِ عَنْ جَدِّهِ (علیه السلام) قَالَ: خَطَبَنَا أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ (علیه السلام) خُطْبَةً فَقَالَ فِيها :
..فَالْقُرْآنُ آمِرٌ وَ زَاجِرٌ حُدَّ فِيهِ الْحُدُودُ وَ سُنَّ فِيهِ السُّنَنُ وَ ضُرِبَ فِيهِ الْأَمْثَال ..
📔البرهان في تفسير القرآن ؛ ج۱ ؛ ص۱۸
📔بحار الانوار ،ج۸۹ ص:۲۶
📔تفسیرعیاشی،ج۱ ص: ۷
🔷در قسمت قبل بیان شد که در آیات حضرت قرآن:
✔️هم «أمثال» دارای صور متکثره و متعدده هستند؛ یعنی انواع مختلف أمثال از آفاقی و أنفسی و.. «کلّ مَثل» بیان شده است تا حق نزد بندگان تبیین گردد
✔️هم هر صورتی از صور (چه آفاقی و چه أنفسی) دارای مراتب است تا بندگان در هر بار به مرتبه ای از مراتب معنایی و بطنی از بطون و وجه ای از وجوه آن مَثَل دلالت گردند.
➖در این قسمت، شرح این شأن حضرت قرآن را به پایان می بریم.
🔹بیان شد که تمامی ضرب أمثال حضرت قرآن به جهت دلالت خلق بر یک حقیقت بسیط است.
«سَنُريهِمْ آياتِنا فِي الْآفاقِ وَ في أَنْفُسِهِمْ حَتَّى يَتَبَيَّنَ لَهُمْ أَنَّهُ الْحَقُّ ..»
(سوره فصلت، آیه ۵۳)
☑️این مراتب أمثال در اعلا مرتبه، بر یک مَثَل اعلاء دلالت می کنند: وَ لِلَّهِ الْمَثَلُ الْأَعْلى.
..لِلَّهِ الْمَثَلُ الْأَعْلى وَ هُوَ الْعَزيزُ الْحَكيم (سوره نحل،آیه ۶۰)
🔷مثل اعلاء ذات اقدس اله، وجود ذوات مقدسه آل الله (علیهم السلام) اند.
▫️عنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَبَّاسٍ قَالَ: قَامَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله و سلم) فِينَا خَطِيباً فَقَالَ فِي آخِرِ خُطْبَتِهِ:
▫️نحْنُ كَلِمَةُ التَّقْوَى ... و الْمَثَلُ الْأَعْلَى
📔بحار الأنوار، ج٢۶، ص: ٢۴۴
تفسير فرات الكوفي ؛ ص٣٠۴
📔الخصال ؛ ج٢ ؛ ص۴٣٢
.. وَلَهُ الْمَثَلُ الْأَعْلَى فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمِ (سوره روم،آیه ٢٧)
◀️تمامی ضرب أمثال حضرت قرآن برای دلالت خلق به مثل اعلای ذات است. به همین جهت حضرت ختمی مرتبت (صلی الله علیه و اله و سلم) فرمودند خداوند عزوجل تمامی أمثال قرآن را برای ما مَثل زده است:
▫️فقَالَ ابْنُ عَبَّاسٍ إِنِّي سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله و سلم) يَقُول :
▫️.. نَحْنُ صَفْوَةُ اللَّهِ وَ لَنَا ضَرَبَ الْأَمْثَال
📔بحار الأنوار ، ج٣٣، ص: ٢٧٠
*️⃣◻️
*️⃣◻️*️⃣◻️
*️⃣◻️*️⃣◻️*️⃣◻️
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
https://www.instagram.com/mobahesegroup2
*️⃣◻️*️⃣◻️*️⃣◻️
*️⃣◻️*️⃣◻️
*️⃣◻️
#معرفت_حضرت_قرآن (جلسه16- قسمت دوم)
#شئون_حضرت_قرآن
⏪بنابراین ضرب أمثال در اعلی مرتبه بر وجود مقدس آل الله (علیهم السلام) دلالت دارد و در نقطه وحدت و مطلق معنا، بر وجود مقدس علی اعلی (علیه السلام) ، که جامع جمیع أمثال علیاء در نقطه وحدت اند:
➖عنْ أَبِي جَعْفَرٍ الْبَاقِرِ (علیه السلام) قَالَ قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ (علیه السلام) :
▫️أنَا أَسْمَاءُ اللَّهِ الْحُسْنَى وَ أَمْثَالُهُ الْعُلْيَا وَ آيَاتُهُ الْكُبْرَى
📔بحار الأنوار ؛ ج۵٣ ؛ ص۴۶
☑️ «أنا امثاله العلياء» ، اما هیچ کدام از أمثال و مراتب و شئون آن (چه آفاقی و چه انفسی) نمی توانند دلالت احاطه ای داشته باشند بر این حقیقت بسیط یعنی مَثل اعلای ذات اقدس إله که جامع جمیع امثال علیاء در نقطه وحدت است.
🔘حضرت اباعبدالله جعفر بن محمد الصادق (علیه السلام) در این خصوص فرمودند:
➖عنْ حَنَانِ بْنِ سَدِيرٍ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام...
▫️...قَالَ «رَبِّ الْعَرْشِ عَمَّا يَصِفُونَ» يَقُولُ رَبِّ الْمَثَلِ الْأَعْلَى عَمَّا بِهِ مَثَّلُوهُ
▪️معنای شریفه « رَبِّ الْعَرْشِ عَمَّا يَصِفُونَ» (سوره انبیاء، آيه ۲۲) این است که ربِّ مَثَل اعلی، منزه است از هر آنچه که به او تشبیه کنند و مَثل زنند
▫️و لِلَّهِ الْمَثَلُ الْأَعْلَى الَّذِي لَا يُشْبِهُهُ شَيْءٌ وَ لَا يُوصَفُ وَ لَا يُتَوَهَّمُ فَذَلِكَ الْمَثَلُ الْأَعْلَى
▪️برای خداوند یک مَثل اعلی است که هیچ شیء ای به آن شبیه نیست و وصف شدنی نیست و در وهم نمی گنجد ، مَثل اعلای ذات اقدس اله این گونه است
▫️و وَصَفَ الَّذِينَ لَمْ يُؤْتَوْا مِنَ اللَّهِ فَوَائِدَ الْعِلْمِ فَوَصَفُوا رَبَّهُمْ بِأَدْنَى الْأَمْثَالِ وَ شَبَّهُوهُ بِالْمُتَشَابِهِ مِنْهُمْ فِيمَا جَعَلُوا بِهِ فَلِذَلِكَ قَالَ وَ ما أُوتِيتُمْ مِنَ الْعِلْمِ إِلَّا قَلِيلًا
▪️ آن کسانی که بهره ای از علم نبرده اند، ربّ خویش را به ادنی امثال تشبیه می کنند
▫️فلَيْسَ لَهُ شِبْهٌ وَ لَا مِثْلٌ وَ لَا عَدْل
▪️برای او شبه و مِثل و عَدل (هم ترازی) نیست
📔بحار الأنوار ؛ ج۵۵ ؛ ص۳۰
📔التوحيد (للصدوق) ؛ ص٣٢١
📔البرهان في تفسير القرآن ؛ ج۴ ؛ ص٢١۵
*️⃣◻️
*️⃣◻️*️⃣◻️
*️⃣◻️*️⃣◻️*️⃣◻️
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
https://www.instagram.com/mobahesegroup2
*️⃣◻️*️⃣◻️*️⃣◻️
*️⃣◻️*️⃣◻️
*️⃣◻️
#معرفت_حضرت_قرآن (جلسه16 - قسمت سوم)
#شئون_حضرت_قرآن
✔️و لِلَّهِ الْمَثَلُ الْأَعْلَى الَّذِي لَا يُشْبِهُهُ شَيْءٌ وَ لَا يُوصَفُ وَ لَا يُتَوَهَّمُ فَذَلِكَ الْمَثَلُ الْأَعْلَى
◀️آن حقیقت بسیطی که تمامی ضرب أمثال حضرت قرآن در مقام دلالت بر آن می باشد، مَثل اعلای ذات اقدس اله است ؛ اما هیچ یک از امثال نیز نمی توانند دلالت احاطه ای بر آن حقیقت داشته باشند، چرا که لا يوصف است و هر مَثلی که برای آن زده شود، منزه است از عَمّا به مَثَّلوه.
🔷شبه و مِثل و عِدل ندارد؛ أجّل و أعظم از آن است که با استعمال لفظی واحد ، خلق بتوانند به معرفت آن راه یابند، لذا جميع امثال و اشارات در آیات جضرت قرآن، براي دلالت به ساحت آن حقيقت ، قرار داده شده است.
«و لَقَدْ ضَرَبْنَا لِلنَّاسِ فِي هَذَا الْقُرْآنِ مِنْ كُلِّ مَثَلٍ لَعَلَّهُمْ يَتَذَكَّرُونَ»
(سوره زمر، آیه ۲۷)
☑️دلالت هر کدام از أمثال متعدده و متکثره حضرت قرآن بر حقیقت مطلق عالَم ، دلالت کمالی، وجودی و تبیینی است و نه احاطه ای؛ بدین معنا که هر کدام از امثال به میزان سعه خویش، می توانند دلالت کمالی و وجودی داشته و بابی از معرفت را بر بندگان باز کنند.معرفت و دلالت احاطه ای بر تمامی شئون و صفات آن حقیقت مطلق، ممکن نیست.
⏪لذا خداوند عزوجل در آیات حضرت قرآن به جهت هدایت خلق و تبیین حق نزد بندگان، أمثال را متعدد و متکثر قرار داده است تا جمع این أمثال در کنار هم، بندگان را بر وجود آن حقیقت بسیط و کمال معرفت به آن دلالت نماید.
🖋این أمثال در آیات حضرت قرآن تبیین شده اند، لذا یکی از شئون و شاخصه های حضرت قرآن این است که تمامی أمثالی که با دلالت آنها، خلق به حقیقت عالَم هدایت میشوند، در آیات آن بیان شده اند: ضُرِبَ فِيهِ الْأَمْثَال.
*️⃣◻️
*️⃣◻️*️⃣◻️
*️⃣◻️*️⃣◻️*️⃣◻️
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
https://www.instagram.com/mobahesegroup2
سفارش امام علی(ع) درباره رسيدگی به «یتیم»
✍️ متن اجمالی:
امام علی(ع) درباره رسيدگی به يتيمان فرمودند: «خدا را خدا را، كه يتيمان را رعايت كنيد، نكند آنها گاهى سير و گاهى گرسنه بمانند و در حضور شما ضايع شوند». در كتاب كافى آمده روزى مقدارى عسل و انجير خدمت امام على(ع) آوردند. ایشان دستور داد جمعى از يتيمان را حاضر كرده و مشك هاى عسل را بياورند و از آن تناول كنند (و خود امام(ع) با دست مباركش عسل در دهان يتيمان مى گذاشت). به حضرت عرض کردند: چرا اجازه نمى دهيد خودشان عسل را بخورند؟ فرمودند: «امام پدر يتيمان است. من عسل در دهان آنها گذاردم تا همچون پدران با آنها رفتار شود».
@mobahesegroup
✍️ متن تفصیلی:
#امام_علی #یتیم #پدر_يتيمان